Les 440 peten massivament?

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
César
N5
N5
Entrades: 152
Ubicació: Flaçà
Contacta:

Re: Les 440 peten massivament?

Entrada Autor: César » Dilluns 15/08/2016 16:01

Això dels coixins és com aquí la linia Figueres - Girona - BCN on portem decades sense millorar el temps de viatge, només cal veure 1 horari de fa 20 anys ...
Ara amb l'Ave mai es millorara els temps d'aquest corredor, no és "convenient" :nono



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 15/08/2016 16:04

albe6 ha escrit:Res és infalible, però amb una mitjana de vida de 35 anys (470) que sortiria més barat, una intervenció de mitja vida profunda (equips tracció, PMR, etc) o unitats totalment noves?

I també tenim les 448, amb les primeres unitats arribant als 30 anys de vida.
Intervenció de mitja vida profunda de nou o una sèrie llarga nova que aglutini aquestes dos? (a sèrie més llarga, menor cost unitari)

Alguna cosa s'ha d'anar pensant urgent per regionals, i no només pegats de 447's (per molta butaca de 449 que els posin)que si compleixen l'horari és gràcies als megacoixins que porta posant Renfe (i posteriorment Adif) als horaris tota la santa vida.
Si els coixins fossin més "normalets" cap 447 compliria amb els horaris dels regionals.

Al pas que anem, em temo que no tardarem en veure 463 fent serveis regionals
Crec que ja hi ha Civia fent regionals Madrid - Segovia alguna vegada. És deseperant veure tota la cantarella de TiS, i els seus borregos seguidors i fanboys. Cal una solució urgent al tema dels regionals. Comprar trens nous. 449 per les línies amb mes demanda (Terres Ebre i Camp de Tarragona), i comprar trens de l'estil dels AGC francesos, modulables, i fins i tot poden ser híbrids diesel elèctrics, per línies com la R12 on a l'hivern pateixen molt mala climatologia. Però es clar, posem 447, que fa mes modern, tot i que no passen de 120 i acaben cremadíssimes, i no tenen ni de llarg les prestacions, ni molt menys la comoditat d'una 470 o un 448.

Les 447 per fer regionals, que facin la R3 més amunt de Vic, i prou. Que es una línia que s'adequa a les característiques d'aquest tipus de tren, no requereix de grans velocitats, però si de bones acceleracions.

I com diu César, les 448 son uns trens excelents, tant en confort, com en prestacions, més d'una vegada les he utilitzat tant a la R11 com a la R16. La llàstima es que son potser massa alts per la gent amb problemes de mobilitat.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dilluns 15/08/2016 19:12

albe6 ha escrit:Res és infalible, però amb una mitjana de vida de 35 anys (470) que sortiria més barat, una intervenció de mitja vida profunda (equips tracció, PMR, etc) o unitats totalment noves?

I també tenim les 448, amb les primeres unitats arribant als 30 anys de vida.
Intervenció de mitja vida profunda de nou o una sèrie llarga nova que aglutini aquestes dos? (a sèrie més llarga, menor cost unitari)

Alguna cosa s'ha d'anar pensant urgent per regionals, i no només pegats de 447's (per molta butaca de 449 que els posin)que si compleixen l'horari és gràcies als megacoixins que porta posant Renfe (i posteriorment Adif) als horaris tota la santa vida.
Si els coixins fossin més "normalets" cap 447 compliria amb els horaris dels regionals.

Al pas que anem, em temo que no tardarem en veure 463 fent serveis regionals
Mira un Civia Zaragoza -Logroño


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 15/08/2016 22:48

Vergonyós aquest Twit.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

César
N5
N5
Entrades: 152
Ubicació: Flaçà
Contacta:

Entrada Autor: César » Dimarts 16/08/2016 0:03




albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dimarts 16/08/2016 9:55

Si, a altres llocs d'Espanya s'han usat Civia 463 per fer Regionals.

Aquest de Saragossa en cap de setmana és regular; és l'últim del dia a Casetas (rodalies) que en cap de setmana allarga a Logroño, i com van curts de material...
També se n'han documentat a Astúries



França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimecres 17/08/2016 17:39

Sinceramente no entiendo por qué no se quieren las 447. Han demostrado ser trenes duros y que se pùeden adaptar a todo: se les ha puesto asientos decentes, se les ha hecho PMR con acceso a sillas de ruedas en el coche central, el único inconveniente es que es un motor más moderno y no puede subir más de 120... Pero adaptadas, sin adaptar, con PMR o sin él han hecho todo tipo de servicios en Catalunya y lo único que he leído siempre ha sido protestar, protestar y protestar. De las 449 no me fío nada, son como los civias, si se bloquean hay que reiniciarlas como un PC cuando sale el pantallazo en windows, que es lo mismo que le pasa a los civias. Esas poco van a durar me parece a mí con tanto sistema moderno y tanta charandanga. Las 447 se hicieron masivamente para cubrir en principio nuevos trenes de cercanías, pero como bien han indicado algunos aficionados en revistas y otros sitios, son trenes que se han utilizado casi para todo (y a Madrid y Valencia no llegan porque no los dejan, que si no para los regionales irían de perlas, a falta de otro material.

Y dad gracias que Catalunya se quitó de encima las carracas de las 446 y se las dio a Madrid para que se las comiera con patatas. Cuando la C7 llegaba a Colmenar y algunos servicios salían de Guadalajara por las mañanas me tocó tragarme la línea entera con cambio de color incluído y la vueltecita en Príncipe Pío y os puedo asegurar que eso era tan infumable que entendí por qué Catalunya no tiene ni uno de esos cacharros. Funcionan mal, no tienen baño, son viejos, los asientos eran lo peor... Las 447 al menos mejoraron el motor, cambiaron alguna cosilla de estética, pero interiormente han hecho grandes avances, para poder adaptar al tren a todo tipo de servicios posibles en ancho ibérico. Ya no saben qué más cirugías hacerles para que sea un tren chupiguay y que los usuarios dejen de quejarse...

Ya he leído que andan las 463 haciendo regionales. Queréis acaso que nos metan eso para hacer los Tortosa-Barcelona, Valencia-Barcelona, Barcelona-Girona o incluso Barcelona-Zaragoza? Yo también quisiera que las 470 fueran Dios y duraran cien años, y que hubiera treinte ramas más de 448s, pero no los hay y los 490 se los han quitado del medio. Prefiero ver un 447 adaptado PMR haciendo un Barcelona-Valencia antes de que me metan una 463, porque como vea ese insecto por la vía... :martell2 :martell2 :martell2 :cop :cop :cop


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimecres 17/08/2016 20:07

França451 ha escrit:Sinceramente no entiendo por qué no se quieren las 447. Han demostrado ser trenes duros y que se pùeden adaptar a todo: se les ha puesto asientos decentes, se les ha hecho PMR con acceso a sillas de ruedas en el coche central, el único inconveniente es que es un motor más moderno y no puede subir más de 120... Pero adaptadas, sin adaptar, con PMR o sin él han hecho todo tipo de servicios en Catalunya y lo único que he leído siempre ha sido protestar, protestar y protestar. De las 449 no me fío nada, son como los civias, si se bloquean hay que reiniciarlas como un PC cuando sale el pantallazo en windows, que es lo mismo que le pasa a los civias. Esas poco van a durar me parece a mí con tanto sistema moderno y tanta charandanga. Las 447 se hicieron masivamente para cubrir en principio nuevos trenes de cercanías, pero como bien han indicado algunos aficionados en revistas y otros sitios, son trenes que se han utilizado casi para todo (y a Madrid y Valencia no llegan porque no los dejan, que si no para los regionales irían de perlas, a falta de otro material.

Y dad gracias que Catalunya se quitó de encima las carracas de las 446 y se las dio a Madrid para que se las comiera con patatas. Cuando la C7 llegaba a Colmenar y algunos servicios salían de Guadalajara por las mañanas me tocó tragarme la línea entera con cambio de color incluído y la vueltecita en Príncipe Pío y os puedo asegurar que eso era tan infumable que entendí por qué Catalunya no tiene ni uno de esos cacharros. Funcionan mal, no tienen baño, son viejos, los asientos eran lo peor... Las 447 al menos mejoraron el motor, cambiaron alguna cosilla de estética, pero interiormente han hecho grandes avances, para poder adaptar al tren a todo tipo de servicios posibles en ancho ibérico. Ya no saben qué más cirugías hacerles para que sea un tren chupiguay y que los usuarios dejen de quejarse...

Ya he leído que andan las 463 haciendo regionales. Queréis acaso que nos metan eso para hacer los Tortosa-Barcelona, Valencia-Barcelona, Barcelona-Girona o incluso Barcelona-Zaragoza? Yo también quisiera que las 470 fueran Dios y duraran cien años, y que hubiera treinte ramas más de 448s, pero no los hay y los 490 se los han quitado del medio. Prefiero ver un 447 adaptado PMR haciendo un Barcelona-Valencia antes de que me metan una 463, porque como vea ese insecto por la vía... :martell2 :martell2 :martell2 :cop :cop :cop
El problema no es de las UT470 o UT447 reformadas el problema que le veo yo a estas distancias de MD es el Comfort, he visto UT447 haciendo un Alicante Madrid con asientos de Cercanias y eso deberia estar prohibido.
Vas a otros paises europeos y los asientos son comodos pero no como los de la reforma de las UT447 comodos de verded y si no muchos trenes son de 2 pisos Push Pull tambien con asientos comodos y para poner Maletas en la parte de arriba y si no tambien hay servicios regionales con material convencional Locomotora y coches, que claro los asientos son comodos como aqui un Ex 10.000, pero en España sea donde sea nos lo cargamos todo y adapto lo primero que pillo o de lo que tengo mas que son las UT447, podriamos tener trenes comodos de verdad pero como siempre solo tenemos Chapuzas ahhhh y AVES cuantos quieres que de esos si tenemos bastantes.
Saludos.



trenesrenfe123
N6
N6
Entrades: 183

Entrada Autor: trenesrenfe123 » Dimecres 17/08/2016 20:10

albe6 ha escrit:Alguna cosa s'ha d'anar pensant urgent per regionals, i no només pegats de 447's (per molta butaca de 449 que els posin)que si compleixen l'horari és gràcies als megacoixins que porta posant Renfe (i posteriorment Adif) als horaris tota la santa vida.
Si els coixins fossin més "normalets" cap 447 compliria amb els horaris dels regionals.
Coincideixo amb això, i posant l'exemple de la R16, ara mateix les marxes estan fetes per trens T160. Es nota perfectament quan les 447 fan els serveis, perquè en les llargues rectes entre L'Ametlla i L'Aldea, on els trens poden agafar les velocitats màximes, alguns R16 "misteriosament" perden entre 5 i 7 minuts. Això és perquè va una 447 a T120A i no una altra unitat més adequada a la velocitat.
albe6 ha escrit:Al pas que anem, em temo que no tardarem en veure 463 fent serveis regionals
No t'estranyi, fa no gaire va arribar a Tortosa de proves uns 465 i l'estiu passat un 451 :?



trenesrenfe123
N6
N6
Entrades: 183

Entrada Autor: trenesrenfe123 » Dimecres 17/08/2016 20:13

ortegote ha escrit:El problema no es de las UT470 o UT447 reformadas el problema que le veo yo a estas distancias de MD es el Comfort, he visto UT447 haciendo un Alicante Madrid con asientos de Cercanias y eso deberia estar prohibido.
El problema de las 447 en las líneas regionales es que no pueden alcanzar la velocidad máxima de las marchas y se quedan en los 120. Ahora mismo los mejores en Regionales son 449 y 448 para mí, pero si se reformaran las 447 PMR a T160 (cosa que dudo), serían unos trenes excelentes para regionales, pues tienen una buena aceleración y tendrían buena velocidad punta. Lo que pasa que si se hiciera esto supondría dejar atrás a las 470.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 17/08/2016 20:20

trenesrenfe123 ha escrit:
ortegote ha escrit:El problema no es de las UT470 o UT447 reformadas el problema que le veo yo a estas distancias de MD es el Comfort, he visto UT447 haciendo un Alicante Madrid con asientos de Cercanias y eso deberia estar prohibido.
El problema de las 447 en las líneas regionales es que no pueden alcanzar la velocidad máxima de las marchas y se quedan en los 120. Ahora mismo los mejores en Regionales son 449 y 448 para mí, pero si se reformaran las 447 PMR a T160 (cosa que dudo), serían unos trenes excelentes para regionales, pues tienen una buena aceleración y tendrían buena velocidad punta. Lo que pasa que si se hiciera esto supondría dejar atrás a las 470.
Aquí està el problema, retiren 440 i 470 que feien un servei excelent als serveis Regionals, en línies com per exemple la R11 i R12, i ara les retiren "per velles". I mentrestant, no comprem material nou per a paliar aquest greuge de manca de material per a regionals, i adaptem, unitats de rodalies, com les 447, que son un complet despropòsit per a línies com les del sud (R13, 14, 15 i 16). Una cosa es posar les 447 a fer el Transpirinenc, que son ideals per el perfil de la línia (baixa velocitat i bona acceleració), i una altra ben diferent, es posar material no apte per a regionals, a fer aquest comès. I aquí està el problema, que últimament petin les 447 més que mai (com ja vaig dir no fa massa dies, dues 447 a la R3, en un periode de menys de 3 hores, el que suposa això en una línia com aquesta).

Caldria fer una comanda nova d'almenys 30 unitats 449, que son material provat de sobres, i capaç de fer la R16 sense despentinar-se a gran velocitat constant, i deixar les 447 reformades per la R3 i rodalies, si volen acabar retirant totes les poques 470 que queden en servei.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dijous 18/08/2016 0:50

Marxes a 160?
Sempre les feien amb el tipus més lent de tren (140 470 i 440R). Quan ho han canviat?

PD: a dret a llei les marxes s'haurien de reajustar a 120, per les 447. Tonto l'últim

Tot últimament casca més del compte, tant 447 com 448
Avui mateix el 448-002 ha quedat inútil a Almacelles (no se si fent el 15510 o el 15617) substituit amb la 470-187. Tot plegat +40 de retard



Avatar de l’usuari
Danilleida
N7
N7
Entrades: 578
Ubicació: 6 Mercat Bordeta - Arnau de vilanova... 7 costa Magraners - av.st. Pere / Seca.

Entrada Autor: Danilleida » Dijous 18/08/2016 7:13

albe6 ha escrit:Marxes a 160?
Sempre les feien amb el tipus més lent de tren (140 470 i 440R). Quan ho han canviat?

PD: a dret a llei les marxes s'haurien de reajustar a 120, per les 447. Tonto l'últim

Tot últimament casca més del compte, tant 447 com 448
Avui mateix el 448-002 ha quedat inútil a Almacelles (no se si fent el 15510 o el 15617) substituit amb la 470-187. Tot plegat +40 de retard
I encara sort de les 2 o 3 470 que hi ha de reserva a Lleida.



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dijous 18/08/2016 9:33

Aquí la solució és una mica com la saturació a la línia del Vallès d'FGC, o t'hi gastes molts diners, o només són pegats. Aquí, o es compren nous trens o seguim adaptant les 447 que no estan fetes per això. Les 470, per una sèrie idònia per a regionals, sinó fos perquè no es poden reformar a PMR, servirien mentres arriba la nova remesa de trens, que jo separaria en dues sèries.
- 449, o Stadler Flirt de 4 vagons per a línies amb alta demanda
- STadler GTW en simple o doble per a les línies de baixa demanda.

Tots amb lavabos, PMR, endolls, espai per a maletes, bicis, velocitats màximes de 160, acceleració acceptable, etc. Això serien els trens adequats (però ja sabem que no arribaran mai).

Les 447 són per rodalies, poca velocitat màxima i gran acceleració, doncs per rodalies, no hi pinten res fent un servei de 3 hores com la R12.

A la R12, R13 i R14, 470 mentres no vinguin nous trens, a les altres, 448 i 449 i alguna 447 reformada per a regionals fins que no arribin nous trens. Això seria el millor a que podríem aspirar amb el material actual. Però els nous trens han de venir, perquè al 2020 tindrem un problema i és que ens quedarem sense 470. Deixaran tal buit que ja veig a 447 de rodalies i 463 fent la R12. La comanda s'hauria d'anar fent ja, perquè entre construcció, proves i la santa homologació puguin entrar en funcionament el gener de 2020.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

trenesrenfe123
N6
N6
Entrades: 183

Entrada Autor: trenesrenfe123 » Dijous 18/08/2016 9:56

albe6 ha escrit:Marxes a 160?
Sempre les feien amb el tipus més lent de tren (140 470 i 440R). Quan ho han canviat?

PD: a dret a llei les marxes s'haurien de reajustar a 120, per les 447. Tonto l'últim

Tot últimament casca més del compte, tant 447 com 448
Avui mateix el 448-002 ha quedat inútil a Almacelles (no se si fent el 15510 o el 15617) substituit amb la 470-187. Tot plegat +40 de retard
Cap marxa actualment està feta a 120 a la majoria de línies regionals, perquè quan es van crear les marxes encara no s'havien traspassat les 447 als trens regionals. Si és un tren Regional o Delta és a 140, i si és Regional Express o Mitja Distància a 160. L'única excepció és a la R11, on les marxes de trens Regionals o Delta són a 120A.

Per això quan a vegades posen 447 a la R13/R14, R15 o R16 no compleixen horaris en algunes estacions entre les quals poden agafar la velocitat màxima.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 18/08/2016 11:03

bigcoaster ha escrit:Les 470, per una sèrie idònia per a regionals, sinó fos perquè no es poden reformar a PMR.
Claro que se puede! Lo que pasa es que no quieren.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dijous 18/08/2016 12:11

Renfe445 ha escrit:
bigcoaster ha escrit:Les 470, per una sèrie idònia per a regionals, sinó fos perquè no es poden reformar a PMR.
Claro que se puede! Lo que pasa es que no quieren.
Seamos razonables, tampoco tiene mucho sentido esperar 20 años más de servicio de estos trenes. Gastarnos lo que costaría la reforma a PMR para retirarlos de aquí 10 años tampoco es muy sabio que digamos. Y podría ser que el mantenimiento se empiece a encarecer por la edad de los trenes, luego necesitan repuestos chungos que salen caros de mandar hacer, o lo que sea. Por muy buenos trenes que sean, y aunque yo pienso que las prestaciones son razonables para hoy en día, estos trenes están en el otoño de sus vidas y lo que habría que mirar es con qué trenes reemplazarlos en los próximos años.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dijous 18/08/2016 13:22

Renfe445 ha escrit:
bigcoaster ha escrit:Les 470, per una sèrie idònia per a regionals, sinó fos perquè no es poden reformar a PMR.
Claro que se puede! Lo que pasa es que no quieren.
Havia sentit que era físicament impossible adaptar-les a PMR perquè porten una estructura de cap a cap del vagó que era impossible de modificar per rebaixar-ne el pis. A veure si algú ho pot confirmar o desmentir (tan de bo no fos veritat i es puguessin reformar).
Don Ramón ha escrit:Seamos razonables, tampoco tiene mucho sentido esperar 20 años más de servicio de estos trenes. Gastarnos lo que costaría la reforma a PMR para retirarlos de aquí 10 años tampoco es muy sabio que digamos. Y podría ser que el mantenimiento se empiece a encarecer por la edad de los trenes, luego necesitan repuestos chungos que salen caros de mandar hacer, o lo que sea. Por muy buenos trenes que sean, y aunque yo pienso que las prestaciones son razonables para hoy en día, estos trenes están en el otoño de sus vidas y lo que habría que mirar es con qué trenes reemplazarlos en los próximos años.
Són uns trens que fan exactament el que es necessita que facin, ràpids, acceleració bona per a regionals, molts seients, còmodes... L'única pega és que no estan adaptats per a PMR. Si es poden adaptar, tenim trens per els pròxims 15 anys per a les línies de regionals.

Es podria fer una reforma de mitja vida on se'ls fessin una sèrie de coses:
- Adaptació a PMR, lògicament.
- Instal·lació de taules plegables a la part posterior de cada seient.
- Wi-fi i un endoll cada dos seients.
- Remodelació dels lavabos i instal·lació de millor il·luminació dins el tren, ja per demanar, llums privades com als avions amb un botonet.
- Inclús nova pintura que els fes semblar més moderns i així no es queixarien els quatre posturetis que es queixen per trens de 30 anys.

Si es fes això, tenim solucionat el tema regionals els pròxims 15-20 anys.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dijous 18/08/2016 14:18

bigcoaster ha escrit:Són uns trens que fan exactament el que es necessita que facin, ràpids, acceleració bona per a regionals, molts seients, còmodes... L'única pega és que no estan adaptats per a PMR. Si es poden adaptar, tenim trens per els pròxims 15 anys per a les línies de regionals.

Es podria fer una reforma de mitja vida on se'ls fessin una sèrie de coses:
- Adaptació a PMR, lògicament.
- Instal·lació de taules plegables a la part posterior de cada seient.
- Wi-fi i un endoll cada dos seients.
- Remodelació dels lavabos i instal·lació de millor il·luminació dins el tren, ja per demanar, llums privades com als avions amb un botonet.
- Inclús nova pintura que els fes semblar més moderns i així no es queixarien els quatre posturetis que es queixen per trens de 30 anys.

Si es fes això, tenim solucionat el tema regionals els pròxims 15-20 anys.
Con lo que debe llevar de fatiga la estructura mecánica que tiene 40 años y lo que eso supone de mantenimiento (y problemas si no se cuida bastante), y con lo que costaría toda esa reforma, realmente tiene más sentido que comprar trenes nuevos?


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dijous 18/08/2016 15:41

Don Ramón ha escrit:Con lo que debe llevar de fatiga la estructura mecánica que tiene 40 años y lo que eso supone de mantenimiento (y problemas si no se cuida bastante), y con lo que costaría toda esa reforma, realmente tiene más sentido que comprar trenes nuevos?
La reforma mai costarà el mateix que una remesa sencera de trens nous. Els polítics que hi ha ara no compraran un sol tren nou, i els tindrem 4 anys més segurament, i ja serà el 2020, així que millor ens deixem d'utopies i ens plantegem una cosa real, reformar la sèrie 470. El manteniment tampoc es tan car, la reforma tampoc és tan substancial, al cap i a la fi només es canvia el terra d'un cotxe, i quatre pijades més. Els trens nous són cars, i s'han d'homologar.

Jo opto per reforma les 470, i d'aqui 5 anys es fa una comanda de nous trens regionals, i quan vagin arribant (que seria d'aqui a 8 anys, aprox.) es van substituint per les 470 que estiguin més fotudes fins arribar als 15 anys de les 470 més velles.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”