Notícies de la línia Lleida-Manresa

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Entrada Autor: bigcoaster » Dimecres 24/08/2016 19:03

Miquel ha escrit:
bigcoaster ha escrit: Segueix llegint, primer.

Després, ho esclariré per si hi havia dubtes. El que vull dir és que és una línia de regionals que no és la més ràpida per anar de A a B. Si que és veritat que hi ha trànsit intern per qui sí que és l'única opció, i és obvi que tardés menys seria una cosa molt bona, però per línia ràpida entre Lleida i Barcelona ja hi ha la R13, que s'hauria d'explotar en aquest sentit sobretot.

És lògic que com menys tardi qualsevol línia, millor, però no crec que la R12 hagi de ser una línia exprés entre Lleida i Barcelona com algú havia dit. Jo defenso que la R12 tardi menys, però no crec que la solució sigui fer una super-variant com algú havia dit, sinó retallant parades i quadruplicant de Terrassa en avall allí on es pugui per fer avançaments. Per a línia ràpida la proposta entre Cervera, Igualada i Martorell està molt bé, i seria realment rapida per una línia de regionals, segurament baixés de les 2h entre Lleida i Barcelona.
Es que una cosa no te res a veure amb l'altre. La línia exprés per qui la vulgui, te la LAV ja que és la que ofereix el mateix origen i destí amb menys temps.

La millora a la línia convencional ha de ser pensada per a TOTS els usuaris, no només els que agafen el tren a Lleida - Pirineus i baixen a Sants.

I de super variant tampoc crec que calgui fer-ne cap, però si entre Manresa i Terrasssa es podrien fer nous túnels i viaductes per no anar fent ziga zagues i rodejar les muntanyes pels laterals, doncs coi, potser guanyem molts minuts, d'entrada per tenir un trajecte més recte (menys distància), i a sobre es guanyaria en velocitat (no hi hauria limitacions per trinxeres o reduccions de velocitat per les corbes).

El temps de trajecte a l'R4 i R12 es reduiria considerablement i tots els usuaris de la línia se'n beneficiarien.
Terrassa abaix s'ha d'adaptar, però jo crec que el més fàcil es habilitar Sabadell Sud per fer avançar també amb sentit Terrassa, i fer alguna cosa semblant a Cerdanyola i/o Montcada Bifurcació.
Home, una variant entre Manresa i Terrassa, a banda de cara i difícil pels tipus de terreny amb que es trobaria, deixaria de servir a algunes localitats, que donen certs passatgers, i tot per guanyar què, 20 minuts? En un viatge de 3h i escaig, 20 minuts és una minúcia, ara, que si algun govern està disposat a fer-ho, no seré jo qui ho impedeixi.

Jo crec que la clau de la R12, és augment de freqüència, seria tan senzill com perllongar alguns R4, així no s'haurien de buscar nous solcs. I si fes falta algun punt d'encreuament entre Lleida i Manresa, doncs es fa, que hi ha un munt d'estacions que abans tenien dues vies i els hi van treure la segona via per no haver-la de mantenir.

I una altra cosa, si busques un tren ràpid, la única opció no pot ser l'AV, ja que és caríssima, hauria d'haver-hi una versió més assequible per al públic general que tardes al voltant de les 2h, o 2h 15min. Trobo que s'haurien d'explotar els REX de la R13, que tenen un bon temps de viatge (2h 30m) i si es saltessin algunes (unes quantes) parades, encara podrien ser alguns minuts més ràpids, cosa que els podria apropar a les 2h de temps de viatge.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 24/08/2016 19:55

A la gent de Mollerussa, Tàrrega, Cervera, Calaf i altres poblacions entre Lleida i Manresa, de res els serveix que augmentis freqüències de la R13. Si es vol potenciar la R12, cal posar-hi més relacions i millorar el traçat, començant per les parts més senzilles, que no són poques.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 24/08/2016 19:58

bigcoaster ha escrit: Home, una variant entre Manresa i Terrassa, a banda de cara i difícil pels tipus de terreny amb que es trobaria, deixaria de servir a algunes localitats, que donen certs passatgers, i tot per guanyar què, 20 minuts? En un viatge de 3h i escaig, 20 minuts és una minúcia, ara, que si algun govern està disposat a fer-ho, no seré jo qui ho impedeixi.

Jo crec que la clau de la R12, és augment de freqüència, seria tan senzill com perllongar alguns R4, així no s'haurien de buscar nous solcs. I si fes falta algun punt d'encreuament entre Lleida i Manresa, doncs es fa, que hi ha un munt d'estacions que abans tenien dues vies i els hi van treure la segona via per no haver-la de mantenir.

I una altra cosa, si busques un tren ràpid, la única opció no pot ser l'AV, ja que és caríssima, hauria d'haver-hi una versió més assequible per al públic general que tardes al voltant de les 2h, o 2h 15min. Trobo que s'haurien d'explotar els REX de la R13, que tenen un bon temps de viatge (2h 30m) i si es saltessin algunes (unes quantes) parades, encara podrien ser alguns minuts més ràpids, cosa que els podria apropar a les 2h de temps de viatge.
Es que una millora entre Terrassa i Manresa beneficia als de trajectes de Regionals (R12) i els de Rodalies (R4) que són igual d'importants. I òbviament 20 minuts serà una minucia per qui es fa un Sants - Lleida per l'R12, però no es pas cap minucia per qui fa un Catalunya - Manresa amb l'R4 o per quan servidor fa un La Sagrera - Tàrrega o d'altres un Cervera - Cerdanyola.

Si ens posem amb que refer trams per guanyar 20 minuts no soluciona res, mal anem. Ja que anant millorant la línia per aquí o per allà, es van guanyant minuts per tot arreu, i per tant són 20 d'aquí, 10 d'allà, 5 de més enllà i realment tot suma. Que igualment no serà ni de lluny l'opció vàlida per viatjar entre Lleida i Barcelona però això milloraria moltíssim els temps de la resta de desplaçaments amb la línia.

I esclar que l'R13 podria millorar-se, però una disminució del temps de viatge de l'R13 només afavoreix als usuaris d'aquella línia, i per suposat, a cap de l'R12, ja que gairebé ningú fa un viatge directe entre Barcelona i Lleida usant aquesta línia a no ser que per horari de sortida/arribada els fos necessari d'utilitzar (especialment quan l'R13 i R14 tenen les freqüències que tenen).


El metro de Barcelona amb motoristes!

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dimecres 24/08/2016 22:23

victorcasta ha escrit:Jajajaja el que em faltava per llegir!! Que Torre Baró està ben servida amb transport públic!! Doncs si tan ben servida està, no us veig fent cua per anar-hi tots a viure allà, o a Vallbona!! Cues de gent a les immobiliàries per llogar o comprar-se un pis a Ciutat Meridiana. Aneu a viure-hi i després parleu.
Torre del Baró té una població de 2.205 persones. Font: Ajuntament de Barcelona

Poblacions del Vallès Oriental (i poso aquesta perquè és la meva) amb més població que Torre del Baró i sense servei ferroviari, font: Idescat.

L'Atmella del Vallès 8.303
Bigues i Riells 8.858
Caldes de Montbui 17.098
Cànoves i Samalús 2.897
Lliçà d'Amunt 14.742
Lliçà d'Avall 6.383
Martorelles 4.756
Montornès del Vallès 16.172
La Roca del Vallès 10.504
Sant Antoni de Vilamajor 5.789
Sant Esteve de Palautordera 2.568
Sant Feliu de Codines 5.908
Sant Fost de Campcentelles 8.603
Sant Pere de Vilamajor 4.281
Santa Eulàlia de Ronçana 7.080
Vallgorgina 2.749
Vallromanes 2.583
Vilanova del Vallès 5.241

18 municipis sense servei ferroviari més grans que Torre del Baró en una sola comarca!!! Si féssim la llista de tot Catalunya, ens sortiria una llista bastant més llarga... d'aquests municipis, només un tindrà més servei d'autobusos que Torre del Baró, per anar a Barcelona: Caldes de Montbui, és clar que multiplica la seva població per set... tot i així, les línies cap a Granollers (capital de la seva comarca) i cap a Sabadell amb una frequència de pas pitjor que les línies 118 i 128 del bus de Barri de Barcelona...

A més a més: Cànoves i Samalús, Sant Antoni de Vilamajor, Sant Esteve de Palautordera, Sant Pere de Vilamajor i Vallgorgina no tenen cap tipus de transport públic els caps de setmana. Bé, i el que tenen de dilluns a divendres no és per donar bots d'alegria precisament...

En resum: prou sort tenen a Torre del Baró de tenir un tren cada deu minuts, una línia de metro cada sis minuts i un munt de línies d'autobús cada 15-20 minuts, en el pitjor dels casos cada hora. I dono per tancada la discussió abans que l'administració em piqui el crostó per sortir de tema.



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dijous 25/08/2016 9:14

Miquel ha escrit:Es que una millora entre Terrassa i Manresa beneficia als de trajectes de Regionals (R12) i els de Rodalies (R4) que són igual d'importants. I òbviament 20 minuts serà una minucia per qui es fa un Sants - Lleida per l'R12, però no es pas cap minucia per qui fa un Catalunya - Manresa amb l'R4 o per quan servidor fa un La Sagrera - Tàrrega o d'altres un Cervera - Cerdanyola.

Si ens posem amb que refer trams per guanyar 20 minuts no soluciona res, mal anem. Ja que anant millorant la línia per aquí o per allà, es van guanyant minuts per tot arreu, i per tant són 20 d'aquí, 10 d'allà, 5 de més enllà i realment tot suma. Que igualment no serà ni de lluny l'opció vàlida per viatjar entre Lleida i Barcelona però això milloraria moltíssim els temps de la resta de desplaçaments amb la línia.

I esclar que l'R13 podria millorar-se, però una disminució del temps de viatge de l'R13 només afavoreix als usuaris d'aquella línia, i per suposat, a cap de l'R12, ja que gairebé ningú fa un viatge directe entre Barcelona i Lleida usant aquesta línia a no ser que per horari de sortida/arribada els fos necessari d'utilitzar (especialment quan l'R13 i R14 tenen les freqüències que tenen).
Tens raó, sí, sempre i quan vagi acompanyat d'un augment de freqüències significatiu, mínim que dupliqui les actuals. I el mateix per les R13, i R14, que fan pena.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dijous 25/08/2016 19:38

Satisfacció entre els usuaris el primer dia del restabliment dels trens de la R12 entre Tàrrega i Cervera

Satisfacció generalitzada entre els usuaris de Tàrrega i Cervera de la línia R12 que aquest dijous ha restablert la circulació de combois entre els dos municipis després d'haver-lo interromput des del passat 4 de juliol. Els passatgers havien de fer transbord en un autobús per fer aquest tram ja que s'estaven fent obres de millora en un terraplè al terme de la Granyanella on els combois havien de circular a menys de 20 quilòmetres per hora per seguretat. Els trens han circulat ja amb plena normalitat i complint els horaris tot i que al tram del terraplè continuen reduint la velocitat, temporalment, fins als 30 quilòmetres per hora. Està previst que al llarg de les properes setmanes i una vegada consolidat el terreny es pugui anar augmentant progressivament aquesta velocitat.

Els usuaris de la línia R12 entre Lleida i L'Hospitalet de Llobregat que agafen el tren a Tàrrega o Cervera es mostraven aquest dijous satisfets pel fet que Renfe ja hagi restablert la circulació entre aquests dos municipis després de prop de 2 mesos de transbords per carretera en autobús per les obres de la Granyanella. Fins i tot algun passatger despistat encara no s'havia assabentat que ja no calia fer transbord i es mostrava predisposat a anar a buscar els bitllets a l'estació d'autobusos de Cervera. Ha estat el cas de la Catalina Barria que ha qualificat de ''meravellós'' el fet que no li calgui agafar l'autobús. Aquesta veïna de Cervera ha d'anar per motius familiars molt sovint a Tàrrega i tot i que assegura que no ha tingut problemes amb l'autobús, el tren li resulta més còmode.Per la seva part, Teresa Solé, també veïna de Cervera, també ha qualificat de bona notícia el restabliment del servei ja que el dia 5 de setembre ha d'anar a Lleida per unes proves mèdiques i només l'amoïnava l'embolic que li havia de resultat haver d'agafar l'autobús i fer el transbord a Tàrrega tant a l'anada com a la tornada. En aquesta línia, una veïna de Tàrrega que anava a L'Hospitalet, Carme Linares, ha volgut destacar que els trens recuperen el seu horari habitual, que s'havia vist modificat pels transbords amb un avançament de vint minuts. Així mateix, ha destacat que el fet de no fer transbord és ''molt còmode'', més per la gent gran com ella, ja que resulta un handicap que ''t'ho fa pensar'' a l'hora d'agafar el tren.

Això no obstant, altres usuàries com la Eva Vall, de Tàrrega, ha lamentat que tot i que la línia recupera la normalitat encara sigui poc eficient per viatjar fins a Barcelona a causa de la llarga durada del recorregut pel mal estat de la via en altres punts i per l'elevat nombre de parades que fan els combois. Adif va finalitzar aquest dimarts les obres al terraplè situat entre els punts quilomètrics 232,3 i 232,7 d'aquesta línia de manera que aquest dijous s'ha pogut restablir el servei que inicialment estava previst per al 3 de setembre. Les obres van començar el mes d'abril però el tall es va començar a fer el 4 de juliol i durant aquest període es va establir un servei alternatiu d'autobús per carretera entre les estacions de Tàrrega i Cervera. De la mateixa manera es va avançar 20 minuts la seva sortida i ara s'ha recuperat l'horari habitual.Les obres, amb una inversió de més de 820.000 euros, han tingut com a objectiu consolidar l'estat d'aquest terraplè de 400 metres de longitud, optimitzar els paràmetres geomètrics de la via, i garantir majors nivells de seguretat i confort per les circulacions. En concret, s'ha aixecat la superestructura de via (carril, travesses, balast i elements del sistema d'electrificació), s'ha rebaixat la plataforma ferroviària fins a la nova cota, s'ha executat la nova plataforma, s'han muntat els nous elements a la superestructura i s'han fet les proves necessàries per garantir el correcte funcionament de la infraestructura i dels sistemes. Tot i així, encara s'estan fent treballs complementaris que no tenen cap afectació sobre el servei.

http://www.ccma.cat/324/satisfaccio-ent ... a/2746246/



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3140
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 26/08/2016 11:23

I continua una limitació a 30 Km/h mentre la via s'assenta bé sobre el balast, com es fa a totes les obres que implica aixecar la via. Aquesta limitació hauria de durar unes poques setmanes.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Divendres 26/08/2016 13:14

En cuanto haya pasado este periodo, que tramos quedarán libres de LTV? O más bien que LTV quedarán?


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Divendres 26/08/2016 16:13

Don Ramón ha escrit:En cuanto haya pasado este periodo, que tramos quedarán libres de LTV? O más bien que LTV quedarán?
Just al costat de l'actual n'hi ha una altra a 60 en la que no s'ha actuat. I entre Manresa i Terrassa n'hi 5 o 6 crec. Encara queda feina.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 26/08/2016 21:14

Exacte, limitació a 30 temporal. Avui hi he passat amb l'R12 i renoi quin canvi. Tota la plataforma ara es força més amplia i ja no tens la sensació de que el tren fa un pas en fals i cau "barranc" abaix. Ademés, la deixadesa d'aquell punt era força palpable amb els senyals mig torts, travesses velles muntanya avall, etc...

Ara com a mínim es podrà desallotjar el tren en cas de problema, doncs abans era impossible.

Esperem que la via s'assenti al nou llit i la limitació marxi, tot i que no serà per tirar cohets, que al davant hi ha l'altre a 60, que ja que hi eren podrien haver-la arreglat.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Diumenge 28/08/2016 17:49

Regionals ha escrit: Cal dir que la línia necessita una renovació urgent entre Lleida i Mollerussa. El mal estat de les travesses bibloc i de fusta han fet que ara els trens hagin de circular a 70 i 80 km/h quan abans ho feien a 140.

Salutacions.
Això i un augment de freqüències donarien molta vida a la línia.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 29/08/2016 1:28

bigcoaster ha escrit:
Regionals ha escrit: Cal dir que la línia necessita una renovació urgent entre Lleida i Mollerussa. El mal estat de les travesses bibloc i de fusta han fet que ara els trens hagin de circular a 70 i 80 km/h quan abans ho feien a 140.

Salutacions.
Això i un augment de freqüències donarien molta vida a la línia.
Entre Lleida i Calaf, segur. Entre Calaf i Barcelona no ho tinc tant clar.

Des que s'ha renovat la via, i la velocitat ja és digna, el nombre de passatgers entre Lleida i Calaf ha augmentat.
Especialment visible és el tram entre Cervera i Calaf, on abans el tren anava quasi buit (i a pas de caragol), i això, tot i haver-hi la competència de la C-25, i els pocs trens que hi ha. No és que el tren vagi ple, però es veu a simple vista que hi ha més passatgers que abans.

Com bé diuen, el tram Lleida-Mollerussa necesita urgentment la renovació, ara mateix és el tram en pitjor estat de la xarxa.
Va ser el primer tram en ser renovat entre Lleida i Manresa, però es va fer amb via de segon ús, que es va deteriorar ràpidament (crec que va ser la darrera renovació d'aquesta mena que es va fer). Una llàstima. Afortunadament, la resta de la línia entre Mollerussa i Manresa ja es va renovar de manera completa.

Per altra banda, el problema entre Calaf i Sant Miquel de Gonteres no és només el traçat (molt complicat), sinó la geologia (nefasta, fins al punt que s'han hagut de restablir antigues limitacions de velocitat).



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 30/08/2016 1:22

Regionals ha escrit:Exactament. Esperem que Adif liciti aviat obres de renovació integral. Si no mal recordo a la renovació del 2002 entre Mollerussa i Cervera també es va fer servir via de segon ús però que no estava ni molt menys en tan mal estat com la del tram Lleida - Mollerussa. Entre aquestes dues ciutats la perillositat arriba a tal punt que hi ha diverses travesses de fusta partides per la meitat. També cal renovar la subestació elèctrica de Mollerussa que en el que va d'any ha provocat tres incidències a la línia.
Gràcies per les informacions.



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimarts 30/08/2016 22:48

I això de fer servir materials de segona mà per a reformar una via és quelcom habitual? Es fa a la resta de països desenvolupats? :nose



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimarts 30/08/2016 22:56

Sky ha escrit:I això de fer servir materials de segona mà per a reformar una via és quelcom habitual? Es fa a la resta de països desenvolupats? :nose
A la línia de la Pobla també es va renovar amb material de via procedent d'altres línies, per renovar el tram Lleida-Balaguer. Si no m'equivoco va ser pel mateix any que la renovació del tram Lleida-Mollerussa.



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimecres 31/08/2016 10:00

Renfe451 ha escrit:
Sky ha escrit:I això de fer servir materials de segona mà per a reformar una via és quelcom habitual? Es fa a la resta de països desenvolupats? :nose
A la línia de la Pobla també es va renovar amb material de via procedent d'altres línies, per renovar el tram Lleida-Balaguer. Si no m'equivoco va ser pel mateix any que la renovació del tram Lleida-Mollerussa.
I ves per on ja s'ha de renovar tota la via en el túnel més llarg de la línia i algun tram del congost de Terradets també està malament.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimecres 31/08/2016 10:20

Jo ho deia perquè això de fer servir materials de segona mà sona a priori a cutre-apanyo, però vaja... que potser és la cosa més normal del món. Sincerament no ho sé. :P



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 31/08/2016 10:47

Sky ha escrit:I això de fer servir materials de segona mà per a reformar una via és quelcom habitual? Es fa a la resta de països desenvolupats? :nose
Si que es fa, sempre que els materials estiguin en un estat relativament decent. Un rail es desgasta més en cinc anys a Montgat que en cinquanta anys a St Guim de Freixenet.



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dijous 01/09/2016 8:58

Doncs aquesta passada nit ha ja hi ha hagut incidència. Tren evacuat entre Cervera i Sant Guim per avaria a la catenària. He vist un video a TV3 i sembla que el pantògraf de la 447 ha petat. La gent 2 hores tancats dins del tren fins que no els han tret. Tampoc els han explicat res. Fantàstica gestió.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimarts 06/09/2016 11:41

Imatge

En marxa les obres del pas sota el tren a Mollerussa, que es tallarà aquest mes

Les obres del pas subterrani sota les vies del tren a Mollerussa, que es finalitzarà a finals d’any, obligaran a interrompre el trànsit ferroviari durant un cap de setmana d’aquest mes de setembre per poder perforar el vial. Els treballs preveuen aixecar un tram de les vies de la línia de Manresa (R-12) per obrir el pas entre les dos andanes i tornar a soldar els rails una vegada s’hagi assegurat la nova cavitat. Així ho va explicar l’alcalde, Marc Solsona, que desconeixia ahir quin serà el cap de setmana en què s’interrompran els serveis. No obstant, es portarà a terme en cap de setmana perquè l’afectació sigui mínima per als usuaris de la línia. Ahir van començar els treballs als murs de la carretera Vilasana, que han de sustentar el vial. Aquesta actuació obligarà a partir de dijous que ve a tallar el trànsit al carrer Prat de la Riba, i es donarà pas alternatiu per retirar la marquesina i el mobiliari de l’estació. El tall de trànsit serà total la setmana vinent. Unes restriccions que s’allargaran fins a finals del mes de setembre, segons van confirmar ahir fonts de la constructora. Aquest nou vial serà únicament per a vianants, tindrà dos ascensors i costarà aproximadament un milió d’euros. La construcció constitueix el projecte previ a la nova estació d’autobusos, que s’aixecarà al nord de les vies del tren. Actualment, al marge de Lleida ciutat, tan sols Cervera compta amb passos soterrats sota les vies del tren (dos per als vianants i un per a vehicles), mentre que per la seua banda Tàrrega disposa de ponts.

http://www.lleida.com/noticia_canal/en- ... aquest-mes



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”