Futur servei linia Puigcerdà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.

Re: Altre subfòrum

EntradaAutor: robertotlh » Dissabte 06/02/2016 13:43

Guigui ha escrit:Per a propostes més o menys reals, passeu al subfòrum corresponent, si us plau.

robertotlh ha escrit:- La línea la faria arribar a la Seu-Andorra, no pot ser que en ple segle XXI, la única alternativa per anar a Andorra desde BCN sigui o peatge o Collada de Tosses

Tant no pot ser, que ja en ple segle XVIII, hi havia una alternativa per Calaf i Ponts. I encara existeix.

I si canvies Andorra per la Cerdanya, no li veig cap sentit a la frase. La geografia és la que és.


Colada total. No coneixia la ruta, jo sóc de Girona i ho miro tot desde la lógica gironina :x .

No obstant segueixo pensant que caldria un ferrocarril fins a la Seu-Andorra i que el més racional es fer-hi arribar la línea actual del Transpirinenc desde Alp. Però sembla que ara amb l'aeroport de la Seu, la opció ferrocarril queda més lluny.
robertotlh
N5
N5
 
Entrades: 137
Membre des de: Dijous 15/10/2015 14:47

Re: Altre subfòrum

EntradaAutor: ortegote » Diumenge 07/02/2016 22:46

Guigui ha escrit:Per a propostes més o menys reals, passeu al subfòrum corresponent, si us plau.

robertotlh ha escrit:- La línea la faria arribar a la Seu-Andorra, no pot ser que en ple segle XXI, la única alternativa per anar a Andorra desde BCN sigui o peatge o Collada de Tosses

Tant no pot ser, que ja en ple segle XVIII, hi havia una alternativa per Calaf i Ponts. I encara existeix.

I si canvies Andorra per la Cerdanya, no li veig cap sentit a la frase. La geografia és la que és.


Si vens de l'A2 la sortida es la de Copons/Calaf/Andorra si vas per l'eix surts a Calaf.
S'ha de dir que fa un temps enrere havia gent que anava fins a Cervera per la NII i pujava per Guissona per que la carretera de Copons i de Calaf a Ponts no era bona.
Fi del Off topic
Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
 
Entrades: 743
Membre des de: Dimarts 25/06/2013 18:11
Ubicació: a prop d' ADIF

Re: Futur servei linia Puigcerdà

EntradaAutor: UT440_132M » Dimecres 02/03/2016 14:43

http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... a/tren/vic

Josep Rull es compromet a racionalitzar els horaris de la línia de tren de Vic

La plataforma Perquè no ens fotin el tren es troba amb el nou conseller de Territori i Sostenibilitat
Redacció Osona.com | Actualitzat el 02/03/2016 a les 10:42h
Arxivat a: Successos, Rodalies 3, tren, Perquè no ens fotin el tren

Imatge
Membres de Perquè no ens fotin el tren, amb el conseller Josep Rull. Foto: Perquè no ens fotin el tren

El col·lectiu Perquè no ens fotin el tren es va reunir dilluns a Barcelona amb el nou conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull. Els representants de l’entitat d’usuaris van fer èmfasi en tres aspectes que haurien de servir per millorar el servei ferroviari a la línia 3 de Rodalies: la racionalització dels horaris (que es compleixin, que no hi hagi canvis, avançament de la sortida del primer tren de Ripoll, parada de semidirectes a Centelles...), l’accessibilitat de trens i estacions i la solució de qüestions de funcionament ordinari que permetin generar una certa fiabilitat i confiança (puntualitat, increment del nombre de vagons en funció del nombre d’usuaris -divendres a la tarda per tornar de Barcelona; diumenge a la tarda per baixar cap a Barcelona...).

En relació a la racionalització dels horaris, el conseller es va comprometre a fer una proposta durant aquest any 2016. Pel que fa a les millores, Rull va explicar que la R3 és una línia on tenen clar que cal intervenir de forma prioritària, conjuntament amb la R4, la R11, la R15 i la R16, i que, per tant, tindrà un pla de millora específic.

“Som conscients que totes aquestes propostes de millora es troben en una fase molt inicial (redacció de projectes i propostes) però des del grup continuarem vetllant i pressionant perquè les institucions i organismes implicats les executin”, explica Perquè no ens fotin el tren una nota.

Torelló i Centelles

A Centelles, el passat 11 de febrer es va reunir per primera vegada la comissió de treball sorgida a partir del debat al ple de gener (des d’abril de 2015 hi ha una moció aprovada per tots els grups demanant millores a l’estació) i integrada per membres de l’equip de govern, d’Ara Junts per Centelles i de Perquè no ens fotin el tren. En aquesta reunió, l’alcalde, Miquel Arisa, va explicar les obres que s’han de fer perquè l’estació sigui totalment accessible i el compromís de Renfe de presentar ben aviat un projecte de remodelació de l’equipament.

A Torelló, el passat divendres 26 de febrer, l’equip de govern es va comprometre a presentar d’aquí a un parell de mesos el projecte d’adequació de l’espai de darrere l’estació com a aparcament. L’espai, situat a l’avinguda dels Pirineus, facilitaria l’aparcament als usuaris del tren (especialment els que venen des de Sant Vicenç, Sant Pere i des dels diferents pobles de La Garrotxa) i permetria evitar el col·lapse i els problemes de trànsit que es generen en el moment d’arribada d’alguns trens a la plaça del davant de l’estació.

Imatge
Un comboi entrant a l'estació de Manlleu. Foto: Adrià Costa
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
 
Entrades: 3444
Membre des de: Dilluns 03/03/2008 18:18
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59

Re: Futur servei linia Puigcerdà

EntradaAutor: UT440_132M » Divendres 12/08/2016 13:42

Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
 
Entrades: 3444
Membre des de: Dilluns 03/03/2008 18:18
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59

Re: Futur servei linia Puigcerdà

EntradaAutor: feluc » Dissabte 27/08/2016 12:02

Ahir vaig tornar d'unes vacances a Núria i, contràriament a d'altres vegades vem baixar al matí. Consultant els horaris que permetessin una connexió entre el Cremallera de Núria (FGC) i la R3 a Ribes de Freser, veig una connexió prou curiosa: el cremallera que baixa de Núria a les 10.20h arriba a Ribes-Enllaç a les 11h. Justament de l'estació de Ribes de Freser surt un comboi en direcció a Barcelona a les 11.03h.

Si, ho heu llegit be, les onze i tres minuts. Com podeu imaginar, encara que facis una bon sprint, no tens temps material de comprar i/o marcar els bitllets a la canceladora que es troba a l'interior de l'estació.

Cal dir, tanmateix, que el cap d'estació de Ribes ens va fer una mirada de compressió, en veure arribar la corrua de viatges per l'andana i haver de donar sortida a un tren que multiplicaria la seva ocupació si retardés la sortida deu minuts, per poder fer una correcta connexió.

Ja sé que aquest horaris van més marcats per les necessitats de gestió de personal de RENFE que no pas de les necessitats del propi servei públic, però... tres minuts!

Així que esperant una mica més de mitja hora vem pujar al tren procedent de La Tour de Carol... que anava amb 3 minuts de retard, i que malauradament va arribar més de tres quarts d'hora tard a Barcelona per culpa d'un vehicle que va quedar aturat enmig del pas a nivell de La Garriga.

Sempre és una aventura viatjar per la R3...
I per això uns faig l'oferiment d'utilitzar els dos viatges del BONO10 que ens van sobrar, el títol caduca el 20 de novembre, contacteu per missatge privat.
feluc
N1
N1
 
Entrades: 6
Membre des de: Dimecres 01/09/2010 10:09

Re: Futur servei linia Puigcerdà

EntradaAutor: awe » Dissabte 27/08/2016 12:49

UT440_132M ha escrit:Josep Rull es compromet a racionalitzar els horaris de la línia de tren de Vic

Hi ha algun lloc on es puguin fer propostes? Alguna mena de "bústia ciutadana" o quelcom semblant? Es pot incidir en el que es decideixi respecte els horaris a nivell de FTC com a coŀlectiu per a tenir més força?

Crec que, d'entrada, hi ha alguns canvis que considero completament indispensables:
- Coordinació dels horaris amb els trens francesos.
- Que a les guixetes de l'SNCF es torni a poder vendre bitllets amb destinació a Barcelona i resta d'estacions de la línia de La Tor de Querol, i viceversa.
- Que el nocturn de París, que es manté malgrat la pràctica desaparició dels nocturns a França, tingui correspondència amb un tren a/des de Barcelona que sigui semidirecte.

Salutacions.
Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
 
Entrades: 526
Membre des de: Dissabte 14/05/2005 13:49
Ubicació: Tossa de Mar

Re: Futur servei linia Puigcerdà

EntradaAutor: UT440_132M » Dimecres 07/09/2016 20:40

http://el9nou.cat/noticies_o_0/48639/li ... a-ripolles

La línia de Puigcerdà encara té 21 passos a nivell a Osona i el Ripollès

Imatge
última actualització: 06-09-2016 (19:30)
V. Palomar / G. Rico
La llei obliga el Ministeri de Foment a eliminar-los tots però en els últims deu anys només n’ha suprimit 8
En el tram d’Osona i el Ripollès de la línia de tren encara hi ha 21 passos a nivell. I si el Ministeri de Foment manté el mateix ritme d’inversió és molt probable que passin anys abans no s’eliminin tots. L’accident del passat 26 d’agost a la Garriga (Vallès Oriental) quan un home va quedar greument ferit després que el tren envestís la furgoneta que conduïa en un dels tres passos a nivell que hi ha al municipi ha tornat a posar a sobre la taula el debat de la necessitat d’eliminar-los. L’últim incident greu a Osona i el Ripollès va ser fa tres anys quan un jove de 17 anys va morir en ser atropellat pel tren quan creuava amb bicicleta el pas a nivell del passeig Ragull de Ripoll. En els últims deu anys només s’han suprimit vuit passos a nivell en el tram osonenc i ripollès de la via. La llei del sector ferroviari (39/2003) obliga el Ministeri de Foment a eliminar tots els passos a nivell.

A Osona, hi ha encara vuit passos a nivell. Són a Seva (1), Gurb (2), Manlleu (1), Torelló (1), Sant Quirze (2) i Montesquiu (1). En els últims deu anys, Adif, l’empresa pública que depèn del Ministeri de Foment i que s’encarrega de les infraestructures ferroviàries, ha eliminat sis passos a nivell que hi havia a la comarca d’Osona. El cas del Ripollès és més greu perquè en aquest període només ha eliminat dos passos a nivell i encara n’hi ha tretze. D’aquests, nou són en terme de Ripoll –dos en ple nucli urbà– i la resta a Campdevànol (2), Ribes (1) i Campelles. En aquests moments hi ha el projecte redactat per eliminar tres passos a nivell a Osona i el Ripollès –un a Gurb, un a Sant Quirze i un dels nou de Ripoll– però des d’Adif no han pogut concretar quan s’executaran les obres. El principal escull, diuen, és el pressupost. Eliminar un pas a nivell té un cost d’uns dos milions. I la mateixa legislació ferroviària (en aquest cas el Reial Decret 2387/2004) estableix els criteris de prioritat en l’eliminació dels passos a nivell: s’actuarà primer en les línies on els trens circulin a més 160 quilòmetres per hora –en punts del Bisaura i el Ripollès el tren va a 30 per hora pel mal estat de la línia– i en les que la intensitat mitjana de vehicles que passin per la carretera multiplicat per la circulació mitjana diària de trens presenti un valor igual o superior a 1.500. En aquest segon criteri sí que s’hi inclourien molts dels passos a nivell que encara hi ha a Osona i el Ripollès.

Des d’Adif asseguren que tot i aquest retard en l’eliminació de tots els passos a nivell, sí que s’ha millorat en els últims anys la seguretat en molts d’ells. Posen l’exemple del pas a nivell de Puigrodon, a Manlleu, on aquest estiu, després d’anys de reivindicació per part de l’Ajuntament, s’han instal·lat semàfors per regular el trànsit. Adif té previst properament redactar el projecte per eliminar 74 passos a nivell a tot l’Estat, un d’ells és el de Ribes de Freser. De la redacció del projecte a l’execució de l’obra, però, poden passar anys.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
 
Entrades: 3444
Membre des de: Dilluns 03/03/2008 18:18
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59

Re: Futur servei linia Puigcerdà

EntradaAutor: oriolp13 » Dimecres 07/09/2016 23:07

No entenc com pot existir una llei que obligui a la eliminació dels passos a nivell, quan, dels que queden, la majoria no són realment molt transitats, i l'únic que probablement sí que pot realment ser beneficiós i interessant eliminar és el que hi ha entre el pont i el túnel del Calvari, a Ripoll, tot i que sinó es fa una modificació de traçat serà ben difícil.
Salutacions,

Oriol
oriolp13
N9
N9
 
Entrades: 2151
Membre des de: Diumenge 13/05/2007 22:44
Ubicació: L2/L5

Re: Futur servei linia Puigcerdà

EntradaAutor: Sagrerenc » Dijous 08/09/2016 0:37

oriolp13 ha escrit:No entenc com pot existir una llei que obligui a la eliminació dels passos a nivell, quan, dels que queden, la majoria no són realment molt transitats, i l'únic que probablement sí que pot realment ser beneficiós i interessant eliminar és el que hi ha entre el pont i el túnel del Calvari, a Ripoll, tot i que sinó es fa una modificació de traçat serà ben difícil.

A França, per exemple, no hi ha cap llei que obligui a eliminar els passos a nivell, a no ser que es vulgui augmentar la velocitat d'una linia a més de 160 km/h. Només està prohibida la creacio de nous passos a nivell. Pero n'hi ha molts que s'estan remodelant.
Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
 
Entrades: 1486
Membre des de: Dimarts 22/12/2009 17:17
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Futur servei linia Puigcerdà

EntradaAutor: UT440_132M » Dijous 08/09/2016 1:04

oriolp13 ha escrit:No entenc com pot existir una llei que obligui a la eliminació dels passos a nivell, quan, dels que queden, la majoria no són realment molt transitats, i l'únic que probablement sí que pot realment ser beneficiós i interessant eliminar és el que hi ha entre el pont i el túnel del Calvari, a Ripoll, tot i que sinó es fa una modificació de traçat serà ben difícil.

El de Sant Quirze de Besora es vol eliminar, i fer un pas al nord de l'estació, segons la mateixa font que he citat. El problema està en que aquesta obra val dos milions d'euros, i Adif ha dit que ho estudiarà.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
 
Entrades: 3444
Membre des de: Dilluns 03/03/2008 18:18
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59

Re: Futur servei linia Puigcerdà

EntradaAutor: genissimon » Dijous 23/02/2017 10:56

Diari de Girona, 23 de febrer de 2017 ha escrit:Clam unitari a la Garrotxa per exigir millores a la línia R3 de Rodalies
Els plens municipals i comarcal reclamaran més connexions amb Torelló
[...]
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Camions de la N-340 i N-240 per l'autopista.
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
 
Entrades: 2364
Membre des de: Dimecres 05/04/2006 12:43
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Futur servei linia Puigcerdà

EntradaAutor: UT440_132M » Divendres 24/02/2017 2:17

genissimon ha escrit:
Diari de Girona, 23 de febrer de 2017 ha escrit:Clam unitari a la Garrotxa per exigir millores a la línia R3 de Rodalies
Els plens municipals i comarcal reclamaran més connexions amb Torelló
[...]

Fa temps que a la Garrotxa es reclama que Torelló sigui la seva estació de ferrocarril de referència. De fet, fa pocs anys, es parlava de fer una estació prop d'on la C-37 passa per damunt la línia de ferrocarril, i es demanava que els serveis terminals a Vic, es passessin a Torelló.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
 
Entrades: 3444
Membre des de: Dilluns 03/03/2008 18:18
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59

Re: Futur servei linia Puigcerdà

EntradaAutor: dgtxa » Dilluns 27/02/2017 20:14

UT440_132M ha escrit:Fa temps que a la Garrotxa es reclama que Torelló sigui la seva estació de ferrocarril de referència. De fet, fa pocs anys, es parlava de fer una estació prop d'on la C-37 passa per damunt la línia de ferrocarril, i es demanava que els serveis terminals a Vic, es passessin a Torelló.


Cert, però fins que la línia no estigui desdoblada -si no totalment, si més no els trams anunciats- és a dir, fins que la línia no sigui realment fiable i sobretot competitiva pel que fa a temps de recorregut, serà gairebé impossible seduir els habitants de la Garrotxa per què utilitzin aquesta línia.

Abans de l'entrada en servei de l'eix Vic-Olot alguns dels que per anar a Barcelona anàvem des d'Olot en cotxe fins a Sils, i allà agafàvem el tren, ara estem massa ben acostumats al vehicle privat, que lamentablement passa la mà per la cara en temps de recorregut a qualsevol de les línies de tren per arribar a Barcelona, ja sigui per Figueres, Girona, Sils o Vic.
dgtxa
N5
N5
 
Entrades: 109
Membre des de: Divendres 20/05/2005 23:17
Ubicació: Olot

Re: Futur servei linia Puigcerdà

EntradaAutor: genissimon » Dilluns 20/03/2017 10:45

Diari de Girona, 20 de març de 2017 ha escrit:Ripoll adverteix del perill de circular pel pont del ferrocarril
ADIF es farà càrrec del dèficit de manteniment però ho mantindrà aparcat fins a tenir-ne el pressupost
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Camions de la N-340 i N-240 per l'autopista.
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
 
Entrades: 2364
Membre des de: Dimecres 05/04/2006 12:43
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Futur servei linia Puigcerdà

EntradaAutor: UT440_132M » Diumenge 28/05/2017 18:43

http://el9nou.cat/valles-oriental/actua ... comercial/

Millores als passos a nivell de la línia de Vic per guanyar velocitat comercial
L’ampliació de la distància de l’accionament de les tanques de seguretat permeten incrementar la velocitat dels trens


El 9 Nou 28/05/2017 | 11:18 Granollers
Ramon Ferrandis
Imatge
Un tren a un pas a nivell de la Garriga | Ramon Ferrandis


L’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) està fent aquests dies actuacions de millora de les mesures de seguretat de diversos passos a nivell de la línia de tren del Nord, amb l’objectiu d’incrementar la velocitat comercial dels trens. En concret, s’augmenta la distància entre el pedal -l’element que obre i tanca les barreres quan detecta el pas d’un tren- respecte al pas a nivell. D’aquesta manera, els combois no han de reduir tant la velocitat en el tram entre el pedal i el pas a nivell.

Amb aquesta mesura es possibilita la supressió de les limitacions temporals de velocitat que hi ha en aquests punts per motius de seguretat sense que es perdi la fiabilitat de les circulacions.

Les actuacions han començat a l’entorn del carrer del Bosc i el camí de can Terrers, al sud de la Garriga. Això va implicar el tall del pas de vehicles durant l’actuació, que es va fer de matinada per reduir l’afectació sobre el pas de trens i de vehicles. L’Adif també ha fet actuacions similars en el terme de Granollers, amb el mateix objectiu.

La línia del Nord conserva una dotzena de passos a nivell en el seu traçat pel Vallès Oriental. Alguns, com els de la Garriga o Mollet, estan molt a prop de les estacions.

A més d’aquestes millores, Adif té avançats els projectes de supressió de creuaments a nivell previs al desdoblament de la via entre les estacions de Parets i Granollers-Centre i entre les Franqueses i la Garriga.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
 
Entrades: 3444
Membre des de: Dilluns 03/03/2008 18:18
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59

Anterior

Torna a: Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

cron