Sentència judicial línia Manresa-Barcelona

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3152
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Sentència judicial línia Manresa-Barcelona

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 23/03/2016 9:03

Regió-7, 23 de març de 2016 ha escrit: La Hispano Igualadina guanya als tribunals la línia d´autobús de Manresa a Barcelona

El Suprem retira la concessió a Bages Exprés, el Govern ho acata i l'empresa anoienca operarà el servei abans de l'estiu
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1897

Entrada Autor: sag470 » Dijous 24/03/2016 18:27

genissimon ha escrit:
Regió-7, 23 de març de 2016 ha escrit: La Hispano Igualadina guanya als tribunals la línia d´autobús de Manresa a Barcelona

El Suprem retira la concessió a Bages Exprés, el Govern ho acata i l'empresa anoienca operarà el servei abans de l'estiu
[...]
La notícia no deuria anar en algun altre lloc? No és una línia exprés.cat.
A veure que serà del cotxes de BagesExprés,segurament es repartiran. Malauradament no hi haurà la mateixa qualitat de servei.
És interessant que diu que la Igualadina no té cap servei al Bages, quan en té 2: la Igualada-Tarragona (http://www.igualadina.com/pdfs/manresa_segur.pdf) i la Vilafranca-M.Montserrat (http://www.igualadina.com/pdfs/mon_vil.pdf)



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dijous 24/03/2016 23:00

sag470 ha escrit:La notícia no deuria anar en algun altre lloc? No és una línia exprés.cat.
Però n'està prevista la seva conversió.

En tot cas, els cotxes adscrits a la concessió no haurien de traspassar-se a la nova concessionària?



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1897

Entrada Autor: sag470 » Dijous 24/03/2016 23:52

Tinc el dubte que serà el que es farà. Primer deien desde Berga pero amb els problemes concesionals es fa dificil. La idea de Manresa és la més senzilla. Amb aquest canvi pren força la línia exprés.cat desde Manresa. A veure en que queda tot plegat.

En les concesions interurbanes diria que el material movil no va adscrit a la concessió. Els cotxes són de l'empresa i només ha d'asignar els seus cotxes necessaris per cumplir la concessió. Dit d'una altra manera, la administració no compra el material ni paga per ell. L'administració paga pel servei, on ja està inclós els costos de l'operador per tal de garantir la flota necessaria.

Fa anys que no ha passat alguna cosa així, per tal de veure que pot passar, perque no ha hagut traspassos de concessions, sino compra i venta.

S'hauria de veure com afecta aquest canvi d'operador, si és un traspas d'operador o un canvi de titular.



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dimarts 06/09/2016 0:54

De Regió 7
Regió 7 ha escrit:La Hispano assumirà la línia de bus Manresa-Barcelona abans de finalitzar l'any
El traspàs del servei està a l'espera que la companyia i la Generalitat rubriquin l'adjudicació


ABEL GALLARDO SOTO | MANRESA La línia de bus Manresa-Barcelona passarà a mans de la Hispano Igualadina abans que acabi l'any en compliment de la sentència dictaminada pel Tribunal Suprem. Les tres empreses que actualment se'n fan càrrec treballen amb la previsió que la Generalitat i la nova companyia signin l'adjudicació a la tardor, i, amb tota probabilitat, al novembre o al desembre els autocars de la Hispano començaran a transportar els usuaris que es traslladen de la capital bagenca a la ciutat comtal.

El Tribunal Suprem va dictaminar a mitjan març que la Hispano Igualadina havia de fer-se càrrec de l'explotació de la línia perquè va concloure que la Generalitat, en l'adjudicació del servei, havia atribuït una puntuació equivocada a l'oferta presentada per Hispano, ja que va valorar incorrectament la seva proposta econòmica. Finalment, la UTE (Unió Temporal d'Empreses) Bages Exprés -integrada per les companyies Castellà, Julià i Alsina Graells- va assumir la gestió de la línia i se n'ha fet càrrec durant els darrers sis anys.

"En la planificació de la feina dels propers mesos ja tenim en compte que al llarg de la tardor deixarem d'oferir aquest servei", destaca el director d'explotació de Castellà, Ricard Costa. Les companyies tenen 7 autocars i 15 conductors que fan el trajecte, però Castellà posa 4 vehicles de la seva flota i personal de la plantilla com a reforç en les hores punta i per poder donar servei al gran nombre d'usuaris que es desplacen en bus, sobretot a primera hora del matí. La sentència de l'alt tribunal va suposar un revés per a la companyia, perquè és la que més recursos aporta, i és per aquest motiu que van anunciar una redistribució de la plantilla a altres serveis que ofereixen. En tot cas, Costa reitera que Castellà "no acomiadarà cap dels treballadors".

El canvi arriba tard

El traspàs d'empreses arribarà a final d'any, però la sentència judicial, datada del mes de març, especificava que s'havia de complir en el termini de tres mesos. El responsable de Castellà assegura no saber els detalls del retard, però indica que, possiblement, aquest procés burocràtic difícilment es podia ajustar a les dates que concretava el Tribunal Suprem.

Durant els anys que la UTE Bages Exprés ha explotat la línia, hi ha hagut nombroses queixes per la saturació de passatgers en els autocars, sobretot a primera hora del matí. Tot i que Castellà va voler solucionar la problemàtica posant més vehicles a les hores de màxima afluència, el malestar d'alguns usuaris ha persistit.

Aquest diari ha intentat, sense èxit, posar-se en contacte amb els responsables d'Hispano Igualadina per saber com serà el servei que oferiran un cop gestionin la línia Manresa-Barcelona



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimarts 06/09/2016 16:10

Imagino que la intenció de la Generalitat i la Hispano Igualadina és integrar-la dins de la xarxa exprés.cat. Diria que estava planificada en el projecte inicial, corregiu-me si no és així.



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1897

Entrada Autor: sag470 » Dimarts 06/09/2016 21:53

Las privisiones de la línea expres.cat se barajaban dos opciones, de Berga a Bcn, con el problema concesional con la parada de Manresa, o la trasformación de la 850 en exprés.cat.

Por las noticias que van dando parece ser que la demora es por recursos. Castellà dice que mantiene los conductores, por lo que la concesión actual se anulará y se adjudicará a la Igualadina. Parece ser que los recursos (personal y autobuses), se los repartirá Bages Exprés entre Sagalés, Alsa y Julià. En este caso, es normal que Igualadina necesite tiempo para organizar el servicio, y solicitar coches. Es como si se traspasara directamente desde la antigua Julià a la Igualadina. No me extrañaria que traspasaran a la Igualadina los 2 coches de Julià, los dos Irizar o los 9600-9602-9603.

Una cosa que no me cuadra de la noticia es el numero de coches. Dice que son 7, pero cuento 9 (los 6 Beulas, 2 Irizar y un Setra).

A ver que depara el tiempo.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3152
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 13/10/2016 13:37

Regió-7, 13 d'octubre de 2013 ha escrit: Els xofers del bus Exprés duran en bloc el seu cas al jutjat si els acomiaden
Aquest dijous hi ha reunió al Tribunal Laboral i si no hi ha acord dilluns començarà una vaga indefinida
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3152
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 14/10/2016 13:55

Regió-7, 14 d'octubre de 2016 ha escrit: Dilluns comença la vaga pels acomiadaments de xofers del bus a Barcelona
Els treballadors denuncien que estan 'a punt de perdre la feina amb la connivència de la Generalitat'
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3152
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 17/10/2016 9:06

Regió-7, 17 d'octubre de 2016 ha escrit: La vaga del bus a Barcelona redueix a 12 les sortides entre els dos sentits els feiners
Si no hi ha una desconvocatòria a última hora, el servei del bus Exprés serà de mínims a partir d'avui
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3152
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 17/10/2016 11:54



Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3152
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 18/10/2016 9:39

Regió-7, 18 d'octubre de 2016 ha escrit: Apedreguen un bus en la primera jornada de la vaga de Bages Exprés
Apedreguen un bus de serveis mínims en la primera jornada de la vaga de Bages Exprés
[...]
Per més motius que puguin tenir els teballadors i els piquets, no són maneres.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3152
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 18/10/2016 13:10

Regió-7, 18 d'octubre de 2016 ha escrit: Reunió al Parlament per intentar desencallar el conflicte de Bages Exprés
El delegat sindical de CCOO de Bages Exprés, un representant de CCOO del territori i un del sector de carretera es reuniran demà amb representants de Catalunya Sí que es Pot
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1897

Entrada Autor: sag470 » Dimarts 18/10/2016 20:30

Tengo muchas lagunas con este tema, a ver si alguien lo puede corroborar.

Tengo entendido que la orden judicial ha anulado la adjudicación que se hizo a Bages Exprés, por lo que el concurso debe adjudicarse a la Igualadina que en su dia fue desclasificada, y tenia mejor posición que Bages Exprés. Entiendo, que al anularse, no es un traspaso de concesión, puesto que la anterior concesionaria seria Julià. Comisiones se acoge a la obligación de subrogar el personal, pero tengo entendido que la ley es cuando se traspasa la concesión, pero el cambio de operador es de Julià a la Igualadina (BagesExprés queda anulado, como si no hubiera operado). Entiendo que la Igualadina solo tiene la obligación de subrogar los antiguos operarios de Julià.

Tengo la duda del personal actual, a nombre de quién están contratados. Almenos los coches no estan a nombre de BagesExprés, sino de las empresas integrantes (Castellà, Alsina Graells, Rapid Transport i Julià). Si están como los coches a nombre de las diferentes empresas, deberian integrarse en las empresas.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3152
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 25/10/2016 9:06

Regió-7, 25 d'octubre de 2016 ha escrit: Segona setmana de vaga indefinida dels xofers del bus a Barcelona
Usuaris sense servei o que han de viatjar drets és el pa de cada dia que genera protestes des del dia 17
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3152
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 26/10/2016 9:18



Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3152
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 26/10/2016 9:23

Regió-7, 26 d'octubre de 2016 ha escrit: Recullen 400 firmes d'usuaris del bus a Barcelona perquè torni a la normalitat
L'acció arriba després de nou dies de vaga dels xofers sense perspectives que finalitzi
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1897

Entrada Autor: sag470 » Dimecres 26/10/2016 20:41

Quin sentit té presentar-ho a Bages Exprés? El conflicte és entre els treballadors i el titular de la línia (la Generalitat). No s'haurien de presentar a Territori, i com a molt a Treball? Bages Exprés no pot fer res. Hi ha una sentència que diu que no pot continuar operant la línia.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3152
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 03/11/2016 10:06

Regió-7, 3 de novembre de 2016 ha escrit: Hispano-Igualadina espera el llum verd de la Generalitat per assumir el bus a Barcelona
Està oberta a integrar xofers però no a subrogar en bloc la plantilla tot i els 15 dies de vaga
[...]
Regió-7, 3 de novembre de 2016 ha escrit: S'accelera la negociació per trobar una sortida a la vaga del bus Manresa-Barcelona
La reunió a la direcció general de Relacions Laborals acaba sense acord i dijous hi tornen
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3152
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 04/11/2016 9:38

Regió-7, 4 de novembre de 2016 ha escrit: Acaba la vaga de xofers del bus de Manresa a Barcelona després de 18 dies
Els conductors asseguren que divendres el servei tornarà a la normalitat
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”