Quines vies de tramvia queden visibles a Barcelona?

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Quines vies de tramvia queden visibles a Barcelona?

Entrada Autor: metring » Diumenge 13/09/2009 12:31

Alemany ha escrit:
metring ha escrit:Avui, al parc del Poblenou cantó Besòs, hem vist aquest rails que poden ser de tramvia. No sabem si son aprofitats del tramvia que passava per Pere IV (el Parc té obertures pels dos cantons, per fer de continuació d'aquest carrer), per posar-los al parc com a decoració, o realment eren dos rails, però en lloc de ser d'una sola via, que cadascú fos d'un cantó de dues vies diferents, perquè era massa ample.
Ull viu! Perquè ja s'ha parlat al fil de l'estació de Poble Nou de Renfe, i crec que les vies passaven precisament per aqui. Ara, si dieu que no té un ample conegut, vés a saber si no van comprar les vies als Encants per fer una mena de decoració "d'arte y ensayo".
Jo diria que és més ample que l'ample ibèric. A més, per Pere IV em sembla que no passava cap via de Poble Nou.



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Diumenge 13/09/2009 14:34

faristol ha escrit:Fantàstic reportatge, Alemany. es força dificil cercar aquests llocs ja que queden molt poques restes del que va ser la zona de Can Tunis original, també molt bona locaclitzacio de les posibles restes i despres trobarles, felicitats.
L'historia del Can Tunis també m'apasiona, saps que fins i tot i va haber un balneari maritim i uns banys com els de San Sebastià? Llastimosament aquesta zona va ser condemnada al decidir que el port s'eixamplaria cap a aquest cantó, i pel fet que la gent que hi habitaba era força humild, si el port no hagues crescut, hagues pogut ser una altre zona maritima de platja de Barcelona com aixi era a principis del segle XX.
Naturalment, els banys Zoraida. També hi va haver unes drassanes d'on van sortir un munt de vaixells, un hipòdrom que posteriorment seria el primer camp d'aviació no-oficial, i l'empresa Rivière, una de les més importants del país en la fabricació de filferros i derivats. Estic bastant al dia de l'antic Can Tunis, tinc bastanta informació i imatges i mantinc contacte amb gent d'allà, malgrat que no sóc descendent de cantunissencs. En un fil privat si vols en parlem d'aquest barri que va ser condemnat a desaparèixer de resultes d'un xanxullo entre l'ajuntament i la junta del port.

Tornant al tramvia, quan pugui demanaré una foto de l'edifici de les antigues cotxeres pròpies de què disposava la línia 48. Si no vaig errat, l'ample original de la linia era estret i es va convertit en standart en ser adquirida la línia per TB. Les cotxeres també van deixar-se d'utilitzar i van ser reconvertides en escola. Desgraciadament no en queden restes.


Què és alló??

Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Diumenge 13/09/2009 14:43

metring ha escrit:
Alemany ha escrit:
metring ha escrit:Avui, al parc del Poblenou cantó Besòs, hem vist aquest rails que poden ser de tramvia. No sabem si son aprofitats del tramvia que passava per Pere IV (el Parc té obertures pels dos cantons, per fer de continuació d'aquest carrer), per posar-los al parc com a decoració, o realment eren dos rails, però en lloc de ser d'una sola via, que cadascú fos d'un cantó de dues vies diferents, perquè era massa ample.
Ull viu! Perquè ja s'ha parlat al fil de l'estació de Poble Nou de Renfe, i crec que les vies passaven precisament per aqui. Ara, si dieu que no té un ample conegut, vés a saber si no van comprar les vies als Encants per fer una mena de decoració "d'arte y ensayo".
Jo diria que és més ample que l'ample ibèric. A més, per Pere IV em sembla que no passava cap via de Poble Nou.
Perdó, en el meu comentari no he tingut en compte que la via fos de tramvia :oops: L'únic que passava més a prop de la zona que dius crec que era la línia 36, que tenia el final prop del cementiri vell.


Què és alló??

Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 848
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Diumenge 13/09/2009 22:18

Per Pere IV van passar tramvías de via estreta de las línias 42, 70 (avans 43) i 71 fins el tancament de la xarxa de 1 m. al 1965.

La última línia va ser la 70, a les horas limitada de Barri Besós a Estació del Nord.

Posteriorment es va reformar el carrer, treient totes las vías existents, i en lloc de asfaltar, es va reformar de una manera força especial que em sembla que es l'unic carrer de Barcelona fet d'aquesta manera: Van posar unas grans llosas de formigó rectangulars (n'hi habían 2 o 3 segons l'amplada de la calçada), y al carril mes proper al costat muntanya, van posar una especie de llambordas planas que feian un dibuxet. Suposo que van canalitzar els serveis per aquest lloc, i d'aquesta manera en cas d'avería no calía aixecar las llosas de formigó.

Aquest tipo de reforma es va fer desde Pere IV/Almogavars fins Pere IV/Maresma, i s'ha mantingut inalterable molts anys, fins que desde fa poc, s'ha asfaltat un tram desde Lope de Vega a Sant Joan de Malta, i s'ha fet el desviament del tránsit per els carrers Marroc i Cristobal de Moura, amb motiu de l'obertura del Parc del Poblenou.

Excepte els trams indicats, la resta del carrer segueix sense reformar i encara es visible avui entre Almogavars i Maria Aguiló, i entre Fluviá i Maresme.

Per lo exposat anteriorment, crec que no es posible que els rails del parc siguin els originals de els de la línia de Badalona, sino mes sembla una recreació, recordant la línia de carrer que ara pasa per mig del parc, i potser també del tramvia que hi pasaba.

Salutacions.



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dilluns 14/09/2009 1:24

foronda 141 ha escrit:y al carril mes proper al costat muntanya, van posar una especie de llambordas planas que feian un dibuxet.
Les llambordes que anomenes de nou disseny (però llambordes al fi i a la cap), van ser instal·lades a Pere IV, i en podem trobar també a les restes que queden de l'antic parc d'atraccions de Montjuïc inaugurat aquell mateix any, actualment dins dels terrenys dels actuals jardins Joan Brossa. Penjo una foto de la inauguració del pavimentat de Pere IV que comenta Foronda 141, a càrrec de l'alcalde Porcioles l'any 1966. Crec que és davant del que va ser l'Ateneo Colón, prop del carrer Llacuna.
Fitxers adjunts
pere iv.jpg
pere iv.jpg (41.05 KiB) Visualitzat 10204 cops


Què és alló??

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 14/09/2009 1:30

Hi ha molts llocs que tenien aquestes llambordes, per exemple, la Pl. Lesseps abans de la seva "flamant" reforma.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 14/09/2009 21:32

Són decoratives i les males herbes encara més.
metring ha escrit:Avui, al parc del Poblenou cantó Besòs, hem vist aquest rails que poden ser de tramvia. No sabem si son aprofitats del tramvia que passava per Pere IV (el Parc té obertures pels dos cantons, per fer de continuació d'aquest carrer), per posar-los al parc com a decoració, o realment eren dos rails, però en lloc de ser d'una sola via, que cadascú fos d'un cantó de dues vies diferents, perquè era massa ample.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 14/09/2009 21:33

De Badalona o d'Argentona?
metring ha escrit:Aquí teniu una foto de la via de tramvia de Badalona, no sé com deu estar ara...


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 14/09/2009 21:46

Badalona, Badalona, al carrer Guipúscoa.



andres-1
N4
N4
Entrades: 51

Entrada Autor: andres-1 » Dimarts 15/09/2009 9:43

La fotografía es de S. Adrían, Carretera de Mataró junto a la calle Guipuzcoa, y es Justo
donde fué el ultimo final del 70



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dimarts 15/09/2009 14:35

andres-1 ha escrit:La fotografía es de S. Adrían, Carretera de Mataró junto a la calle Guipuzcoa, y es Justo
donde fué el ultimo final del 70
Cuyas vías se podían percibir con relativa facilidad hasta poco antes de la construcción del nuevo tranvía.


Què és alló??

Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Dilluns 05/10/2009 17:45

Guigui ha escrit:Tractant-se de la cota a la qual es troben, dubto que sigui de les cotxeres. Ara bé, considerant que la Travessera de Dalt no es va obrir fins als anys 70, tampoc veig què hi farien unes vies de tramvia paral·leles a la Ronda del Mig, a no ser que corresponguessin al final d'algun trajecte.
Pertanyien a la línia 24, que fins l'any 1961 feia el trajecte de Pl. Catalunya-Pl. Lesseps-Sant Josep de la Muntanya. Just abans d'agafar la travessera de dalt hi havia la bifurcació per la qual la línia 25 agafava Ntrª Srª del Coll.
La travessera de Dalt ja arribava fins a l'alçada d'Escorial, evidenment, estreta i mal pavimentada. El tramvia 24 acabava en cul de sac al mig del carrer a l'alçada de l'esmentat Sant Josep de La Muntanya. l'any 1962 per obres a la travessera va quedar limitada fins a Lesseps i el mateix any fou substituïda per l'autobús de la lletra "J" En la foto de F. Zurita de principis dels 60 veiem el tramvia 225 fent l'esmentada línia a la terminal de la Pl. Catalunya.
Fitxers adjunts
TB225 linia24.jpg
TB225 linia24.jpg (188.74 KiB) Visualitzat 9896 cops
lauria1226 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 05/10/2009 18:14, en total s’ha editat 1 vegada.


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Dilluns 05/10/2009 17:58

L'any 2003 quan les obres del Trambesòs obligaren a obrir l'avinguda Meridiana entre el passeig de Pujades i Bonaventura Muñoz, aparegueren com una reliquia arqueològica les vies que portaven a la línia 53 a unir-se mitjançant el sistèma de tres carrils (Com el que estan posant al Port-Castellbisbal-Mollet) amb la línia de via mètrica de Sant Adrià i Badalona. Això va ser el resultat de convertir en vía UIC la línia 41, l'any 1955. Aquesta darrera, va ser l'última línia de via mètrica explotada directament per TB. Les 4 línies de via mètrica que restaren en servei (42, Trafalgar-San Martín. 44, Badalona-Montgat. 70, Trafalgar-Badalona. i 71, Trafalgar-San Adrian) eren explotades per "URBAS" (Urbanizaciones y Transportes, S.A.)
Fitxers adjunts
carrils del 53.jpg
Carrils del tramvia 53 Av.Meridiana 2003
carrils del 53.jpg (286.08 KiB) Visualitzat 9886 cops


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Dilluns 05/10/2009 18:13

Parlant de Tramvies i com que hi estic ficat, em permetreu que posi aquesta foto que surt el tramvia 1226 a la cruïlla de Rosselló amb Bailen, Encara anven de vermell i crema. La foto és de Feliu Zurita dels primers anys 60s. Fixeu-vos que a la vorera on hi ha el taxi paral.lela a la mateixa es distingèixen els carrils per on passava la línia 39 abans d'incorporar-se al carrer Rosselló. El tramvia 1226 és el que inspira el meu Nick, per quelcom que va passar l'any 1968 entre el mes de gener i el 19 de Març del 1968, data que com a present d'onomàstica a JM de Porcioles suprimiren els tramvies de Lauria-Bruch y Rosellón (sic).
Fitxers adjunts
1226 Rosselló-Bailen.jpg
1226 Rosselló-Bailen línia 45
1226 Rosselló-Bailen.jpg (169.77 KiB) Visualitzat 9879 cops


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

anigwei
N2
N2
Entrades: 19
Contacta:

Entrada Autor: anigwei » Dijous 03/12/2009 16:36

Hola,

Ara que estan fent obres per la zona, m'he fixat que a Dos de Maig amb Provença es veuen unes vies entre l'asfalt.

Per allà passava algun tramvia antigament???

Salut,


Fórmula.CAT: Música en català i grups independents

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dijous 03/12/2009 16:42

El 51, l'ultima linia de tramvia que van eliminar el 1971 juntament amb el 49, circulava pel carrer Dos de Maig, tal com fa avui l'autobús.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 24/07/2014 23:14

Sobre vies visibles, hi ha un interessantíssim article a http://desdesantadriadebesos.blogspot.c ... e.html?m=1 amb fotos antigues del tramvia de Sant Adrià i Badalona.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 16/11/2016 16:42

Avui he vist a la Biblioteca Sant Adrià un llibre de col·lecció local, "Catàleg de bens culturals d'interès local del municipi de Sant Adrià de Besòs", volum 1, a on apareix una fitxa on es parla del tramvia que hi va haver, i surten tant fotografies d'aquest com de les vies de tramvia de foc a la carretera de Mataró, des de diferents perspectives. Apart de recomanar fer una ullada, volia aprofitar per preguntar si encara hi són les vies, perquè aquest catàleg és del 2002 i no sé si s'han preservat.



Avatar de l’usuari
andres
N5
N5
Entrades: 86
Ubicació: Badalona-Artigas- Segur de Calafell

Entrada Autor: andres » Dimecres 16/11/2016 17:48

Quedan muy pocos metros de vía frente a la gasolinera y no llegan ni al campo del Español, estas vías las quitaron
al hacer las obras del campo y al otro lado del ferocarril , las que llegaban a la calle Extremadura, las quitaron
al urbanizar la zona,hace pocos años ,incluso había un apartadero con las dos agujas enteras,pero se quitaron o taparon.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimecres 16/11/2016 18:45

Aquí es poden veure les vies, i aquí es poden veure el pal per on passava el fil i un fanal de l'època. El senyal que hi ha al pal té pinta de ser bastant antic. Diria que el paviment també és l'original de l'època, però desconec aquesta dada.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”