Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
robertotlh
N6
N6
Entrades: 301

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Entrada Autor: robertotlh » Dissabte 26/11/2016 19:06

Precisament jo també estava aquests dies donant-li canya a l'Inkscape per fer la meva proposta de mapa de Rodalies de Barcelona.

Inclou les següents infraestructures:

- Túnel de Montcada
- Tercer túnel per la Diagonal
- Línia Castelldefels-Zona Universitària
- Intercambiador de la Torrassa
- Línia Martorell-Terrassa
- Línia Granollers - Mataró

Les línies quedarien

R1: Sant Vicenç - Massanet Massanes
R2: Sant Vicenç - Massanet Massanes
R3: Castelldefels - La Tor de Querol
R4: Aeroport T1 - Manresa
R7: L'Hospitalet - Sant Cugat - Molins de Rei - L'Hospitalet
R8: Mataró - Vilafranca del Penedès
R9: Francesc Macià - Terrassa - Martorell - Francesc Macià
R10: Estació de França - Manresa
Fitxers adjunts
mapabarcelona.pdf
(38.64 KiB) S’ha baixat 184 vegades



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1614
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 26/11/2016 22:02

M'agrada el teu plànol, però faria uns quants canvis,

Per exemple: des de Vic és suficient, perquè fins a la Tor de Querol seria com per traçat de Regionals, i a més, faria trigar molt i això no interessa, si pogués utilitzar bé aquest programa, faria la meva versió.


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Genesis- Duke

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3895
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 26/11/2016 22:05

Carlos González ha escrit:Des de Vic és suficient, perquè fins a la Tor de Querol seria com per traçat de Regionals, i a més, faria trigar molt i això no interessa, si pogués utilitzar bé aquest programa, faria la meva versió.
El inkscape que es software libre está bien si no quieres usar el illustrator.


Wir bitten Sie, älteren oder behinderten Fahrgästen sowie Personen mit Kleinkindern die Sitzplätze zu überlassen.
Imatge Creador de la identitat corporativa del Raŀli d'Autobusos Clàssics BCN - Caldes.
deviantART flickr Twitter i Instagram: @frankrodiii

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1614
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 26/11/2016 22:09

Renfe445 ha escrit: El inkscape que es software libre está bien si no quieres usar el illustrator.
Ya, pero que no sé como se utiliza ese programa para hacer planos de mapas de líneas, simplemente eso.


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Genesis- Duke

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Avatar de l’usuari
robertotlh
N6
N6
Entrades: 301

Entrada Autor: robertotlh » Diumenge 27/11/2016 11:43

Carlos González ha escrit:
Renfe445 ha escrit: El inkscape que es software libre está bien si no quieres usar el illustrator.
Ya, pero que no sé como se utiliza ese programa para hacer planos de mapas de líneas, simplemente eso.
Baixate'l i investiga, és divertit. Això sí no t'esperis un "line drawing assistant", s'ha d'anar adquirint la traça i descobrint les funcionalitats.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1614
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 27/11/2016 11:56

Ja ho tinc baixat fa temps, però això és un altre cosa, quan puguis i si vols robertotlh, dibuixa que la R3 sigui com a estació final a Vic o Ripoll, ja que fins a la Tor de Querol seria massa llarg, això te que ser per Regionals.


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Genesis- Duke

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1614
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 11/12/2016 23:50

https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 52683&z=13
He penjat aquest mapa dibuixat per mostrar 2 propostes per el 3er túnel de RENFE a la Travessera de Gràcia, dieu-me què penseu d'aquests dos traçats, quin és millor, qui donaria l'abast, etc....


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Genesis- Duke

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 907

Entrada Autor: bigcoaster » Dilluns 12/12/2016 21:35

La meva opinió és que, sense venir d'Esplugues i Cornellà, té més sentit passar per Sants.

Però crec que seria millor fer Castelldefels-Sant Boi-Cornellà-travessera de gràcia-sagrera.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1598
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dilluns 12/12/2016 21:53

Jo també crec que, posats a fer un tercer túnel, no s'hauria de perdre l'oportunitat de fer arribar el tren a Esplugues (donant també servei a sant Just) i a la part alta de Cornellà.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1614
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 12/12/2016 22:02

bigcoaster ha escrit:La meva opinió és que, sense venir d'Esplugues i Cornellà, té més sentit passar per Sants.

Però crec que seria millor fer Castelldefels-Sant Boi-Cornellà-travessera de gràcia-sagrera.
No solucionaria molt el caos de RENFE, a més, crec que pot ser millor per R4 i futurs mitja distància en el túnel de Travessera, ja que els altres túnels tindrien les seves freqüències que crec que serien millor, per Passeig de Gràcia la R2 i R3, per Pl. Catalunya la R1.


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Genesis- Duke

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 907

Entrada Autor: bigcoaster » Dimarts 13/12/2016 20:55

Carlos González ha escrit:
bigcoaster ha escrit:La meva opinió és que, sense venir d'Esplugues i Cornellà, té més sentit passar per Sants.

Però crec que seria millor fer Castelldefels-Sant Boi-Cornellà-travessera de gràcia-sagrera.
No solucionaria molt el caos de RENFE, a més, crec que pot ser millor per R4 i futurs mitja distància en el túnel de Travessera, ja que els altres túnels tindrien les seves freqüències que crec que serien millor, per Passeig de Gràcia la R2 i R3, per Pl. Catalunya la R1.
El caos de renfe es soluciona amb salts de moltó a l'entrada i sortida dels túnels (vegi's Torrassa, Sagrera, Montcada), primer de tot. Després, racionalitzant les línies, perquè no cisallin, com ara passa al túnel d'Aragó, es podria solucionar treient les línies de EdF o fent salt de moltó. El tercer túnel permetria un 50% més de trens a través de Bcn, és igual on el facis, això son números. Posats a fer-lo, jo començaria a Castelldefels, nova línia servint les grans poblacions de gavà, viladencas i Sant Boi, que no estan en absolut ben servides per els rodalies i FGC, després passant per Cornellà amb una parada intercanviador amb L5 i d'allí, túnel nou per travessera o Diagonal fins a Sagrera.

I no té més sentit passar per Sants perquè és una estació que ja es troba col·lapsada, per la qual cosa millor no ficar-hi més trens i línies, a banda del cacau de muntar el túnel per allà tenint rodalies i Ave. Millor reia esquivar Sants, la veritat, i que l'intercanviador de línies sigui Sagrera, que per això s'està fent (o no...)-


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1614
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 13/12/2016 22:35

No trec la posibilitat de que es pot fer aquest traçat fins a la Travessera o Diagonal o 3er túnel sense especificar, però no sé si serà positiu ja que ara per ara, no està desdoblada la R3 per Montcada-Vic-Ripoll.

Estic d'acord en que es faci el nou intercanviador de La Sagrera TAV (si et refereixes a aquest) però per Travessera de Gràcia veig joc fer-ho passar per futurs Regionals i la R4.


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Genesis- Duke

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1614
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 20/12/2016 12:06

https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 07273&z=11
Aquí tinc un altre mapa per els Rodalies de BCN. l'he tornat a modificar, per exemple proposaria fer la línia circular fent passar les actuals estacions de Montcada i la R4 fer-ho passar per el Túnel de Montcada.


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Genesis- Duke

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 907

Entrada Autor: bigcoaster » Dimarts 20/12/2016 15:44

Em sembla bé la disposció de línies als túnels i per on passen, d'estacions en treuria alguna però bé. També em sembla bé la unificació de la línia de la costa, passant per Plaça Catalunya i compartint túnel amb una R7 circular. M'agrada també la R4 a l'aeroport. La R8 està bé, però no sé si es podran fer mai les extensions als extrems, en tot cas, de Granollers a Vilafranca em sembla prou bé igualment.

El que no m'agrada gens és la R3 per Viladecans i Gavà, amb les pobres freqüències que té, no hi pinta res allí. Com a molt, que comparteixi amb alguna altra línia, però ella sola no.

El que jo faria és portar la R2 fins a Castelldefels i alguns trens a Vilanova, i la R3 fins a SVC passant per Martorell. Però quedaria una línia molt llarga i no ho tinc clar, però per freqüències i tipus de trens aniria de perles.

I també limitaria la R3 a Vic, deixant la resta de línia per Regionals que es saltessin parades entre Vic i Bcn.

T'animo a fer un mapa de línies de regionals sense noves línies surrealistes per ara.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1614
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 20/12/2016 16:42

Mmmm :trabajo , suposo que ho diràs perquè n'hi han masses estacions per la proposada Cornellà-Castelldefels, si ho dius per això tens raó, però no crec que sigui millor fer la R3 fins a Sant Vicenç de Calders i arribant a Vic, l'opció entendible es que sigui la R3, pel fet de que no només hi haurà connexió entre Osona i el Baix Llobregat, pensa que quan n'hi hagi el desdoblament, anirà de meravella.

Els extrems de la R8 poden ser debatibles, però una connexió des de Granollers a Mataró si seria necessari.

Tinc pensat fer un mapa de regionals, tinc la idea de que per els traçats direcció Girona parin a l'Estació de França
i de direcció Tarragona/Lleida parin a La Sagrera-TAV, però també crec de que no totes les línies tenen que acabar a BCN.


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Genesis- Duke

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 970
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dimarts 20/12/2016 17:14

Carlos González ha escrit: Aquí tinc un altre mapa per els Rodalies de BCN.
Pel que he vist, crec que poses massa estacions noves. En la meua opinió, Terrassa-Can Boada, Joanic, Les Corts, Collblanc (i potser fins i tot Francesc Macià, perquè si mai es construeix un nou túnel és de suposar que els tramvies estaran units :roll:) i alguna de Viladecans i Sant Boi sobren. I també deixes a Tordera sense tren... :?


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1614
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 20/12/2016 19:33

fgc113 ha escrit:I també deixes a Tordera sense tren... :?
No ho has entès del tot, això es una proposta per els Rodalies de Barcelona, com vols que deixi a Tordera sense tren, quan ni saps que per Tordera penso que s'hauria de fer un traçat que proposo "Lloret de Mar-Maçanet-Massanes-Girona-Figueres"??? :)

Ara això sí, suposo que n'hi hauràn moltes estacions, diria jo algunes del traçat Cornellà-Castelldefels


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Genesis- Duke

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 907

Entrada Autor: bigcoaster » Dimecres 21/12/2016 0:03

Carlos González ha escrit:Mmmm :trabajo , suposo que ho diràs perquè n'hi han masses estacions per la proposada Cornellà-Castelldefels, si ho dius per això tens raó, però no crec que sigui millor fer la R3 fins a Sant Vicenç de Calders i arribant a Vic, l'opció entendible es que sigui la R3, pel fet de que no només hi haurà connexió entre Osona i el Baix Llobregat, pensa que quan n'hi hagi el desdoblament, anirà de meravella.
Doncs no, no ho deia per les estacions, ho deia per la freqüència de la R3, com havia dit al anterior post. La R2 té unes altes freqüències i trens llargs (o de molta capacitat) perfectes per a la línia Castelldefels-Sant Boi, mentre que la R3 ni té les freqüències ni té els trens adequats per la línia, per això et dic que no hi pinta res la R3 allà, com a molt de suport a la R2, però la R3 sola no. La R3, o mor vora Bcn, o va a l'aeroport o va a fer alguna línia amb poca freqüència i demanda (com la Vilafranca-SVC).


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1614
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 21/12/2016 0:09

No seria una línia molt llarga?? bigcoaster. Com faries segons la teva opinió els Rodalies de BCN?? ;)
No va a males intencions, ho pregunto per veure com podria ser i tal, jo també t'animo a fer un mapa o dibuix o com vulguis de com pot ser els Rodalies de BCN.


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Genesis- Duke

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 907

Entrada Autor: bigcoaster » Dimecres 21/12/2016 22:21

R1: Maçanet - Mataró - Sagrera TAV - Plaça Catalunya - Sant Vicenç de Calders
R2: Maçanet - Granollers Centre - Sagrera TAV - Passeig de Gràcia - Martorell - Vilafranca - Sant Vicenç de Calders
R3: Vic - Granollers Canovelles - Sagrera Meridiana - Plaça Catalunya - Aeroport
R4: Manresa - ramal aigües - Sagrera TAV - Travessera de Gràcia/Diagonal - Sant Boi - Castelldefels
R7: Cerdanyola - Sagrera Meridiana - Plaça Catalunya - Cerdanyola (circular)
R8: Granollers Centre - Cerdanyola - Vilafranca
R9: Granollers Centre - Sagrera TAV

Línies per Plaça Catalunya: R1, R3 i R7 > 1 alta freqüència + 2 baixa freqüència.
Línies per Passeig de Gràcia: R2 i Regionals > 1 alta freqüència + regionals (permetria augment de freqüències a Regionals)
Línies per Trav. Gràcia/ Diagonal: R4 i Regionals > 1 alta freqüència + regionals (permetria augment de freqüències a Regionals)

Per Sagrera TAV: R1, R2, R4
Per Sagrera Meridiana: R3, R7

Objectiu: gran augment de freqüències a la R3, R4, R7 i R8, augment lleuger a R1 i R2 i augment molt gran de freqüències als regionals.
Obres a realitzar: salt de moltó torrassa, salt de moltó ramal de les aigües, 3r túnel, i Sagrera, lògicament.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”