Nou tren blanc a Barcelona-La Molina

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Nou tren blanc a Barcelona-La Molina

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 04/12/2013 22:11

La mateixa història de cada any: què costava allargar el Tren Blanc fins a La Tor de Querol, per a què pugui enllaçar amb el TER que surt a les 9h21 cap a Tolosa?

I per tornar tres quarts del mateix, el TER arriba a La Tor a les 17h52 i el Tren Blanc surt de Puigcerdà a les 17h40. Una mica de coordinació, si us plau!

O és que Rajoy i Hollande no van parlar d'aquest tren l'altre dia?



Avatar de l’usuari
Euromed
N6
N6
Entrades: 247

Entrada Autor: Euromed » Dijous 05/12/2013 10:36

Sagrerenc ha escrit:La mateixa història de cada any: què costava allargar el Tren Blanc fins a La Tor de Querol, per a què pugui enllaçar amb el TER que surt a les 9h21 cap a Tolosa?

I per tornar tres quarts del mateix, el TER arriba a La Tor a les 17h52 i el Tren Blanc surt de Puigcerdà a les 17h40. Una mica de coordinació, si us plau!

O és que Rajoy i Hollande no van parlar d'aquest tren l'altre dia?
Hola a tothom:
Sembla ser que cuan els tocaba parlar del tema, era l´hora de anar al WC.

Salutacions



Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 05/12/2013 13:56

Sagrerenc ha escrit:O és que Rajoy i Hollande no van parlar d'aquest tren l'altre dia?
Ah, però hi ha trens que no siguin AVE? Perquè després hi ha el metro, però això és cosa dels cacics locals, tipus alcaldes i presidentes de comunidad autónoma.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
voltrega
N5
N5
Entrades: 93
Ubicació: SANT HIPOLIT DE VOLTREGA

Entrada Autor: voltrega » Dijous 05/12/2013 15:06

Ohhh que be!!!!...podrem fotografiar una 447 a la linia de Puigcerda.... :D



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 05/12/2014 16:09

http://rodalies.gencat.cat/ca/actualitat/Tren_Blanc

Divendres, 05 de desembre de 2014
Durant tota la temporada d’hivern i fins el 6 d’abril
El Tren Blanc inicia el servei el 6 de desembre


El Tren Blanc reforça els serveis entre Barcelona, La Molina i Puigcerdà durant els caps de setmana i festius • La línia R3 compta amb 14 nous trens remodelats integralment i adaptats amb espais dissenyats especialment per transportar esquís i bicicletes.



A partir del proper 6 de desembre Rodalies de Catalunya torna a posar en servei el Tren Blanc, que uneix Barcelona i La Molina i Puigcerdà. Aquest tren especial dela línia R3 (L’Hospitalet de Llobregat – Puigcerdà per Vic) circularà els caps de setmana i festius i estarà en funcionament des del proper dissabte 6 de desembre i fins el 6 d’abril.

L’objectiu del Tren Blanc és facilitar l’accessibilitat dels viatgers a les pistes d’esquí durant els caps de setmana i festius, i també millorar la comunicació entre Barcelona i la capital de la Cerdanya.

El tren sortirà els dissabtes, diumenges i festius des de Barcelona-Plaça de Catalunya a les 6.13h i arribarà a La Molina a les 08.35 i a Puigcerdà a les 8.53 h. La tornada serà a les 17.32 de Puigcerdà, passarà per La Molina a les 17.57 h i arribarà a Plaça Catalunya a les 20.29 h.

Aquest tren especial, efectuarà parada també a L’Hospitalet de Llobregat, Granollers-Canovelles, Vic, Ripoll i Ribes de Freser. En aquesta estació, els viatgers també disposen d’enllaç amb el Cremallera per pujar a la Vall de Núria.

La línia R3 de Rodalies de Catalunya compta amb 14 nous trens remodelats de manera integral. Aquests nous combois, disposen d’ un nou disseny més modern, amb nous seients per uns de més confortables. A més, s’han creat, un total de 4 zones per la ubicació de bicicletes i esquís de manera combinada, amb armaris dissenyats específicament per aquest ús, que permeten la correcta subjecció d’aquests elements pels clients que es desplacin a les pistes d’esquí.

Imatge


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 07/04/2015 1:00

Ahir dilluns de Pasqua, va finalitzar la temporada 2014-15 del Tren Blanc, que com des de l'any passat, iniciava/finalitzava recorregut a Puigcerdà.
La ocupació és bona, almenys el dia que el vaig agafar, el passat 14 de març, a Puigcerdà. A Puigcerdà el vam agafar quatre o cinc persones, a La Molina una trentena, i la resta a Ribes va acabar d'omplir el tren, amb gairebé totes les places assegudes ocupades. El gran encert és la reforma de les unitats 447 per aquests serveis al Transpirinenc, amb els nous seients es fa més confortable el viatge, i la gent pot ficar els esquís al lloc corresponent, sense ocupar seients.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimarts 07/04/2015 23:06

Penso que per l'any que ve s'hauria d'allargar-lo fins a La Tor de Querol i allà enllaçar amb un TER que surt cap a Toulouse-Matabiau uns minuts després.



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dimecres 08/04/2015 13:19

Renfe451 ha escrit:Penso que per l'any que ve s'hauria d'allargar-lo fins a La Tor de Querol i allà enllaçar amb un TER que surt cap a Toulouse-Matabiau uns minuts després.
Seria el més lògic, però imagino que per perllongar un servei que surt de fora de l'àmbit d'acció de la Generalitat aquesta no ho pot fer per el seu compte. Renfe, d'altra banda pot perllongar el servei per el seu compte sense demanar permís a ningú, però dubto que ni s'els passi per el cap, més tenint present que no és un servei que hagi implantat Renfe per iniciativa pròpia.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 08/04/2015 13:36

Es podria fer, però ja sabem que en aquest país la cadenciació dels horaris, no és quelcom que es faci habitualment (en altres paraules, no es fa perquè son uns inútils els gestors, i només els interessa la poltrona i les comissions). Llavors també deu haver-hi el fet que aquest tren hagi de tornar de buit cap a Puigcerdà on ha de passar la resta del dia, estacionat.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 03/12/2015 19:26

http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... t/dissabte

El Tren Blanc inicia el servei aquest dissabte
El comboi facilitarà l'accessibilitat a les pistes d'esquí durant els caps de setmana i festius

Redacció Osona.com | Actualitzat el 03/12/2015 a les 13:20h
Arxivat a: Societat, Renfe, esquí, Tren Blanc, Rodalies 3

Imatge
Imatge
Horaris del Tren Blanc. Foto: Renfe

Renfe torna a posar en servei a partir d'aquest dissabte, 5 de desembre, el Tren Blanc, que uneix Barcelona amb La Molina i Puigcerdà. Aquest tren especial de la línia de Rodalies 3 circularà els caps de setmana i festius fins al 28 de març, amb l'objectiu de facilitar el transport als amants de la neu. Per aquesta temporada d'hivern, Renfe compta amb 14 nous trens remodelats que s'han adaptat amb espais dissenyats per transportar esquís i bicicletes.

El tren efectuarà parada també a L'Hospitalet de Llobregat, Granollers-Canovelles, Vic, Ripoll i Ribes de Freser. En aquesta estació, els viatgers també disposen d'enllaç amb el Cremallera per pujar a la Vall de Núria.

El comboi sortirà els dissabtes, diumenges i festius des de Barcelona-Plaça de Catalunya a les 6:13 hores i arribarà a La Molina a les 08:35 i a Puigcerdà a les 8:53 hores. Passarà per Granollers a les 6:45, per Vic a les 7:16 i per Ripoll a les 7:52.

La tornada arrencarà a les 17:32 hores de Puigcerdà, passarà per La Molina a les 17:57 i arribarà a Plaça Catalunya a les 20:29 hores.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dijous 03/12/2015 21:26

Una vegada més: què costava allargar el tren que arriba a Puigcerdà a les 08.53 fins a La Tor de Querol per enllaçar amb el TER a Toulouse amb sortida a les 09.21 i amb el Tren Groc de les 09.05 (que només circula del 6/02 al 6/03 i del 2/04 al 1/05)?

Incompetència total...


Sagrerenc 25/10/2012 ha escrit:Perquè prolongar-lo a La Tor de Querol i que enllaci amb el TER que surt a les 09.21 h, massa feina oi? I més tenint en compte que el Rodalies següent arriba a La Tor a les 09.34 h, 13 minuts després de la sortida del TER... Es podria arribar a Toulouse a les 12.16 h, quan actualment la primera combinació possible arriba a les 16.16. Aquest tren seria competitiu amb l'autobús per al trajecte Barcelona-Toulouse, que tarda pràcticament el mateix (via Perpinyà) i és més barat (36,15 euros el tren sense comptar ofertes, per 43 euros el bus Eurolines).
Sagrerenc 04/12/2013 ha escrit:La mateixa història de cada any: què costava allargar el Tren Blanc fins a La Tor de Querol, per a què pugui enllaçar amb el TER que surt a les 9h21 cap a Tolosa?

I per tornar tres quarts del mateix, el TER arriba a La Tor a les 17h52 i el Tren Blanc surt de Puigcerdà a les 17h40. Una mica de coordinació, si us plau!

O és que Rajoy i Hollande no van parlar d'aquest tren l'altre dia?



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 01/12/2016 13:24

http://rodalies.gencat.cat/ca/actualita ... e-desembre

Dimecres, 30 de novembre de 2016
Durant tota la temporada d’hivern i fins el 17 d’abril.

El Tren Blanc inicia el servei el 6 de desembre
· Aquest servei reforça les connexions entre Barcelona, La Molina i Puigcerdà durant els caps de setmana i festius

*
A partir del proper 6 de desembre, Renfe torna a posar en servei el Tren Blanc, que uneix Barcelona i La Molina i Puigcerdà. Aquest tren especial de la línia R3 (L’Hospitalet de Llobregat – Puigcerdà per Vic) circularà els caps de setmana i festius i estarà en funcionament fins el 17 d’abril.

L’objectiu del Tren Blanc és facilitar l’accessibilitat dels viatgers a les pistes d’esquí durant els caps de setmana i festius, i també millorar la comunicació entre Barcelona i la capital de la Cerdanya.

El tren sortirà els dissabtes, diumenges i festius des de Barcelona-Plaça de Catalunya a les 6.13h i arribarà a La Molina a les 08.35 i a Puigcerdà a les 8.53 h. La tornada serà a les 17.32 h de Puigcerdà, passarà per La Molina a les 17.57 h i arribarà a Plaça Catalunya a les 20.29 h.

Aquest tren especial, efectuarà parada també a L’Hospitalet de Llobregat, Granollers-Canovelles, Vic, Ripoll i Ribes de Freser. En aquesta estació, els viatgers també disposen d’enllaç amb el Cremallera per pujar a la Vall de Núria.

Tota la informació sobre horaris a http://www.rodaliesdecatalunya.cat, app de Rodalies, a estacions de la línia i al telèfon 900 41 00 41

  • Horaris del Tren Blanc

Imatge

I una vegada més, el tren no finalitza ni inicia recorregut a LaTour per enllaçar amb el Tren Groc i els TER per a la gent que vulgui anar a l'Alta Cerdanya a esquiar (entre altres coses).


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dijous 01/12/2016 14:49

UT440_132M ha escrit:I una vegada més, el tren no finalitza ni inicia recorregut a LaTour per enllaçar amb el Tren Groc i els TER per a la gent que vulgui anar a l'Alta Cerdanya a esquiar (entre altres coses).
Es molt simple: Puigcerdà és Espanya i La Tor de Querol és mordor.

Els caps de setmana des de La Tor de Querol, a les 9h05 surt un Tren Groc cap a Vilafranca de Conflent (del 04/02 al 05/03 i tot el mes d'abril) i a les 9h21 surt un TER cap a Tolosa.

En sentit contrari, a les 17h47 arriba un TER de Tolosa, no costava res ajustar els horaris.



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dijous 01/12/2016 16:43

Sagrerenc ha escrit:Es molt simple: Puigcerdà és Espanya i La Tor de Querol és mordor.
No podria ser que la Generalitat no pogués per el seu compte augmentar l'oferta de trens cap a La Tor de Querol perquè està justament a França i, si en el cas que ho volgués fer, ho hagui d'autoritzar l'estat espanyol i/o francès? Fa un temps em van donar a entendre que un dels motius que els RG1 no entrin a Cervera seria semblant al que exposo.

Pregunto des del total desconeixement, que consti.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 01/12/2016 22:23

Granolleri ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:Es molt simple: Puigcerdà és Espanya i La Tor de Querol és mordor.
No podria ser que la Generalitat no pogués per el seu compte augmentar l'oferta de trens cap a La Tor de Querol perquè està justament a França i, si en el cas que ho volgués fer, ho hagui d'autoritzar l'estat espanyol i/o francès? Fa un temps em van donar a entendre que un dels motius que els RG1 no entrin a Cervera seria semblant al que exposo.

Pregunto des del total desconeixement, que consti.
Crec que té a veure amb el cost dels solcs (surcos/sillons) internacionals. La qual cosa és absolutament idiota, i no només és cosa d'Espanya/França.
Mireu Itàlia amb tots els altres països (el pas de Modane/Bardonnecchia és patètic, per exemple). O certes relacions França-Bèlgica.

:nose

Imagino que a Brussel.les hi haurien de fer alguna cosa (per variar), perquè és una mica lamentable que sigui més senzill fer trajectes com Figueres-Banyuls via Perpinyà que via Portbou/Cerbère, o Llançà-Perpinyà via Figueres que via Portbou/Cerbère.



trenesrenfe123
N6
N6
Entrades: 183

Entrada Autor: trenesrenfe123 » Divendres 02/12/2016 12:58

El mateix passa a Cerbère però més exagerat, perquè els R11 acaben servei a França, però tornen com a material buit a Portbou i des d'alla inicien el servei de tornada, almenys oficialment.

Tornant al tema, bàsicament és perquè a França no li dóna la gana autoritzar aquests moviments per interessos propis, i el cert és que Renfe tampoc fa res perquè no sigui així. Però no costaria res coordinar horaris com s'ha dit amb TER i el Tren Groc, i fer acabar més trens a La Tour de Carol.



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Divendres 02/12/2016 23:45

trenesrenfe123 ha escrit:El mateix passa a Cerbère però més exagerat, perquè els R11 acaben servei a França, però tornen com a material buit a Portbou i des d'alla inicien el servei de tornada, almenys oficialment.
Això és per el conveni internacional vigent. Al revés també passa, la SNCF entra a Portbou (i entren pocs trens) i després els trens tornen de buit a Cervera. Igual a Irun/Hendaia (els rodalies de RENFE i Regionals ni tan sols entren a Hendaia, acaben a Irun, sort del "Topo" (línia Donostia-Hendaia d'Euskotren).



França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dissabte 03/12/2016 17:37

Lo de Francia yo tampoco lo entiendo, sea Francia, Mordor o como queráis llamarlo. Pero a riesgo de que alguien me saque los dientes, este tren tampoco llega al país de los Orcos, la Torre de Baró-Vallbona y Meridiana, o mejor dicho, pasa pero de largo, pero como dijeron al compañero victorcasta y otros del Foro en el hilo de los semidirectos de la R4, "como Torre de Baró está bien surtida de transporte público...", no le hace falta esta parada, verdad? Y por supuesto, algunos seguirán diciendo que Torre de Baró no es Barcelona sino que es territorio Orco, y por tanto no necesita más trenes.

Está bien que haya esquiadores que pierdan conexiones en la Tor de Querol, pero creo que también es importante que establezcamos una conexión decente en Barcelona. Porque establecer que todos los trenes de Rodalies paren en todas las estaciones de Barcelona y Torre de Baró sea la única estación del núcleo en la que trenes pasen de largo en mi pueblo se llama discriminación. Y en la NXB ya se ha comentado que Ciudad Meridiana queda fuera y encima le quitan el 51. Si enviamos a los vecinos a coger el tren a Sant Andreu Arenal, que es la conexión que tienen más cerca, ¿alguien tendría la amabilidad de decirme cómo diablos lo hacemos si dependemos del todopoderoso 62 con sus todopoderosas frecuencias????? Si al menos la línea 3 llegase a Trinitat Vella, ganaríamos algo. Y La Sagrera como opción para personas PMR que accedieran desde vía Júlia o Llucmajor con su todopoderoso transbordo adaptado en Maragall, sería la mejor opcion, ¿cierto?
¿Es suficiente o sigo citando ejemplos de conexiones ideales? ¿Línea 3 de Trinitat, Roquetes o Canyelles a Catalunya con su trasbordo "inmediato" a Rodalies? ¿Bajar en Passeig de Gràcia, cambiar a R2 con una todopoderosa frecuencia de 30 minutos entre PdG y Clot un sábado, R1 a arc de Triomf y allí ir a coger el Tren Blanc? Ahora aún se puede ir en el 51 de Ciutat Meridiana a buscar Arc de Triomf, pero cuando eliminen la línea, nos teletransportamos?


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Lluis
N6
N6
Entrades: 214
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Dissabte 03/12/2016 18:37

Trobo competament absurd argumentar la parada o no en una estacio segons un límit administratiu, que és arbitrari. Si Montcada formés part de Barcelona llavors també es reclamaria, però com que el límit administratiu no és aquest llavors no es reclama?


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 03/12/2016 19:16

Tornem al tema del fil, si us plau. No cal fer llargues disquisicions sobre un tema col·lateral que ja es tracta en un altre fil.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”