Restes preservades del tram inaugural del Gran Metro Catalunya-Lesseps

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
xevi
N7
N7
Entrades: 603

Re: Han aparegut RESTES del GMB a ARAGON (Passeig de Gracia)

Entrada Autor: xevi » Dimecres 07/12/2016 13:43

Aquests dies es veu el sostre del vestíbul sencer amb tota la rajola blanca intacta.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 07/12/2016 14:52

xevi ha escrit:Aquests dies es veu el sostre del vestíbul sencer amb tota la rajola blanca intacta.
Ens hi haurem de passar a fer fotos! Gràcies per avisar!!



xevi
N7
N7
Entrades: 603

Entrada Autor: xevi » Dimecres 07/12/2016 16:56

Per cert, el sostre està sencer d'origen, jo pensava que s'havien carregat rajoles quan van restaurar la lluerna. En definitiva, tenim tot el sostre sencer del vestíbul i les 3 lluernes.



davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dimecres 07/12/2016 18:07

D'aquí una estona em passaré pel vestíbul :o


Salut!
#volemL9

davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dimecres 07/12/2016 22:45

Doncs us deixo algunes fotos que he fet. No són una marevella però crec que es veuen bé els detalls. Les entrades de llums s'han modificat i han posat LED's. Mola molt :o

Imatge

Imatge

Imatge


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
SirKop
N2
N2
Entrades: 11
Ubicació: Fontana

Entrada Autor: SirKop » Divendres 09/12/2016 10:29

Efectivament, tot el sostre original del vestíbul Aragón està a la vista i sembla que a un bon estat.
De fet també hi son les primeres fileres de rajoles GMB de les parets mirant des de el sostre i cap abaix, fins que comencen les actuals de la reforma dels 60-70.

Si hi passeu fixeu-vos, a mi em fa la sensació que van enrajolar a sobre de les de GMB,...
Tan de bó ho recuperin al màxim, es pràcticament l'últim espai que podria quedar operatiu i en estat original.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 02/02/2017 16:57

Al tanto! Que avui ja han començat a enretirar el fals sostre de l'andana i les rajoles blanques i blaves queden a la vista!!

Fotos fetes per un servidor, aquest migdia! :D

Imatge

Imatge

Imatge


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 03/02/2017 16:28

Que les destapin també! Es podrien recuperar!



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 03/02/2017 17:19

Avui estava destapat fins l'accés del carrer Aragó. Deixant a la vista més rajoles i d'altres inscripcions. No he pogut fer foto doncs anava cagant llets cap a Renfomentoadif, ja prou que he anat més lent per observar els detalls i per segons perdo l'R2 :D

Jo realment no se que pensen fer amb tot això, no se si seria bo consultar al C.A de P.H aviam que en diuen, però fora interessant anar i fer unes bones fotografies pel que pugui passar. :?


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
SirKop
N2
N2
Entrades: 11
Ubicació: Fontana

Entrada Autor: SirKop » Dissabte 04/02/2017 11:19

La rajola blava del contorn dels anuncis sembla que no esta tan sencera, hi han llocs que s'han arrancat.

Pero la rajola blanca GMB, tret alguns forats per penjar coses varies, sembla en molt bon estat!

Algú te idea de si ho arreglaran? Sembla ser que el sostre del vestíbul Aragó si el mantindran, pero la boveda d'andanes no queda clar si sera amb o sense rajoles, com va passar a Diagonal fa uns anys...

No está el proyecre detallat en algun lloc?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 06/02/2017 12:47

Atenció!!!

Santiago Torres ha contestat un mail que vaig enviar al Consell Assessor!
Bon dia.

La idea es recuperar el màxim possible de la volta però encara no se sap exactament què ens trobarem quan acabem de treure tot el falç sostre.

Als lucernaris, la idea es reposar-los com estaven originalment respecte d’aquestes peces. La resta de l’estació els responsables de l’obra ho tractaran de la millor manera, en funció del que trobem.

Salutacions

Santiago Torres Sierra



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 07/02/2017 11:43

Per mail l'àlex Reyes comenta si tenen previst descobrir també l'embocadura del túnel costat Diagonal, perquè tot i no saber l'envergadura de la reforma que es va fer a l'estació els anys 60, quan es va ampliar, amb una mica de sort podria aflorar un policromat encara més espectacular que el de Fontana! :o



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 17/02/2017 10:33

Una mica off tòpic és què us semblaria si una de les estacions no construïdes de la L9 tingués una decoració a l'antiga inspirada en estacions com Passeig de Gràcia.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 17/02/2017 14:46

metring ha escrit:Una mica off tòpic és què us semblaria si una de les estacions no construïdes de la L9 tingués una decoració a l'antiga inspirada en estacions com Passeig de Gràcia.
On he de signar?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 17/02/2017 15:48

Proposta de la Karma:



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 09/03/2017 12:35




Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 09/03/2017 14:40

https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... um=twitter

L’estació de metro Passeig de Gràcia recuperarà la volta i altres elements originals del 1924

Les obres de rehabilitació en curs han posat al descobert el revestiment de rajola bisellada de la nau d’andanes, que es sanejarà i restaurarà, igual que les tres lluernes del sostre del vestíbul principal
Mercedes Vidal i Montserrat Ballarín sota la volta original de l'estació, que serà restaurada / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

La presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, i la regidora de l’Eixample, Montserrat Ballarín, han visitat avui les obres de rehabilitació integral de l’estació de la línia 3 de metro de Passeig de Gràcia, que es troben aproximadament en el primer terç del calendari previst d’execució. En la visita s’ha pogut constatar com la retirada dels falsos sostres ha posat al descobert perspectives i elements de l’arquitectura original de l’estació, una de les quatre que van ser inaugurades en la data fundacional del metro de Barcelona, el 1924.

Precisament, amb l’obra de rehabilitació en curs, iniciada el novembre passat, TMB recuperarà i posarà en relleu elements de l’arquitectura original, característica del Gran Metro, que les reformes posteriors havien ocultat. Així, la retirada del fals sostre i dels revestiments verticals de la nau d’andanes permetrà recuperar la perspectiva completa de la volta, revestida de rajola blanca bisellada, típica de molts metros construïts a principis del segle XX.

Per això, serà necessari sanejar i en alguns casos restaurar les rajoles de ceràmica que cobreixen la part antiga de l’estació, un procés laboriós que es repetirà al sostre del vestíbul principal amb les tres lluernes emmarcades amb rajoles blaves que deixaven entrar la llum natural al subsol. Una de les tres claraboies ja havia estat descoberta i restaurada provisionalment amb motiu d’unes obres anteriors de millora de l’accessibilitat.

Les rehabilitacions integrals persegueixen deixar les estacions com noves, tant en les parts visibles com en les invisibles, a banda de millorar aspectes de l'accessibilitat. En el disseny arquitectònic es procura distribuir els espais per facilitar els fluxos de persones, augmentar la sensació de lluminositat amb acabats de tonalitats clares i facilitar el manteniment posterior amb l'elecció de materials de resistència elevada.

A Passeig de Gràcia L3, i a banda de recuperar el màxim d’elements originals, les obres en curs comporten els següents canvis:

Redistribució d’espais en els dos vestíbuls, construcció d’un nou centre de control de l’estació en el principal i trasllat del local comercial en el secundari
Reconfiguració de passadissos interiors de manera que l’accés del costat de la casa Batlló comuniqui directament amb el vestíbul principal
Nous revestiments de parets i terra, en granit, excepte a la zona dels bancs de les andanes, en què s’utilitzarà rajola blanca bisellada com l’antiga
Renovació dels accessos propis de Metro: escales de pedra i baranes
Nova instal·lació elèctrica i enllumenat
Substitució de les dues línies de peatge de torniquets per passos de portes lliscants, incloent-hi un pas per a PMR en cadascuna
Elevació del nivell de les andanes per reduir la distància amb els estreps dels trens i facilitar l’entrada i sortida dels passatgers
Nous bancs de pedra artificial a les andanes
La durada de les actuacions s’estima que serà de 10 mesos i TMB hi inverteix 2,67 milions d’euros. Els treballs, en gran part nocturns, es fan compatibles en tot moment amb la prestació del servei, si bé s’apliquen restriccions temporals en accessos i altres espais.

Una de les quatre estacions primigènies

L’estació de Passeig de Gràcia, anteriorment denominada Aragó, és una de les quatre més antigues del metro de Barcelona, ja que va ser inaugurada el 30 de desembre del 1924 dins del tram Catalunya - Lesseps, embrió de l’actual línia 3. L’empresa del Gran Metro la va construir sota el passeig de Gràcia, entre els carrers del Consell de Cent i d’Aragó, a 12,5 metres de fondària, amb dues andanes de 70 metres de longitud, un vestíbul situat sobre la volta i dos accessos.

El 1932 la mateixa empresa va canviar l’estructura de l’estació per afegir-hi una andana central, on es podia fer el transbordament entre els ramals de Correus i Rambles del Gran Metro, i una escala mecànica procedent del desmantellament de l’Exposició del 1929. Aquesta configuració es va mantenir fins al 1972, quan l’estació va ser modernitzada a fons en el context de la conversió del ramal de Correus en la línia 4: es va prolongar la nau d’andanes uns 20 metres, per habilitar-la per a trens quíntuples, es va suprimir l’andana central, es van refer les andanes laterals, es va construir un segon vestíbul al costat de Consell de Cent —des d’on s’enllaça amb la L4 des del 1973— i es van redecorar tots els espais.

Amb posterioritat, el 2009, la Generalitat hi va fer millores substancials en l’accessibilitat, amb la instal·lació d’ascensors entre les dues andanes i el vestíbul principal, millores que van culminar el 2014 amb la supressió de barreres entre el nivell del carrer i el del vestíbul a través de l’ascensor situat en l’àmbit d’Adif.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 09/03/2017 14:44

I la resta què?

La volta de l'andana està en un estat de conservació molt apte, només caldria netejar-les (que te pinta que ho han fet en un petit tros) i reposar les malmeses.
metring ha escrit:Per mail l'àlex Reyes comenta si tenen previst descobrir també l'embocadura del túnel costat Diagonal, perquè tot i no saber l'envergadura de la reforma que es va fer a l'estació els anys 60, quan es va ampliar, amb una mica de sort podria aflorar un policromat encara més espectacular que el de Fontana! :o
Pel que he anat observant aquests dies, te tota la pinta que no existeix. Pel que he vist, tot va anar a terra quan van ampliar el vestíbul per posar els passadissos de l'ascensor. I si hi ha res, dubto que sigui sencer. Doncs entenc que el mural ja hi era abans de la reforma dels 70, quan l'estació era del tipus Barcelona. De fet, a la volta del sostre s'aprecia cert disseny a la part central, que correspondria a l'andana ja no existent.

Aviam si un dia d'aquests puc fer-hi fotos.


El metro de Barcelona amb motoristes!

xevi
N7
N7
Entrades: 603

Entrada Autor: xevi » Dijous 09/03/2017 16:44

- Renovació dels accessos propis de Metro: escales de pedra i baranes
Recuperar accessos originals GMB seria massa, no?
De totes maneres, quina gran noticia oi? diuen que a la zona de bancs de l'andana hi posaran rajola biselada blanca, així doncs, la zona d'andanes de l'estació tindrà un aspecte bastant semblant a l'original.



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1176
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dijous 09/03/2017 18:47

Així serà la nova estació de metro de Passeig de Gràcia: nous accessos i recuperació del patrimoni
Les obres acabaran al setembre i deixaran veure la ceràmica de la volta i altres elements originals del 1924
LAIA VICENS Barcelona ACTUALITZADA EL 09/03/2017 14:16
http://www.ara.cat/societat/Aixi-Passei ... 24529.html



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”