Invasió de turistes a l'autobús del Carmel

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Re: Invasió de turistes a l'autobús del Carmel

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 02/01/2017 22:09

oriolp13 ha escrit:
Adolescent barceloní ha escrit:Anys després, el problema amb la línia 24 ha empitjorat.

El conflicte dels busos de barri convertits en busos turístics
Cada cop hi ha més grups de turistes asiàtics que volen conèixer Gaudí, i molts ho han començat a fer amb visites guiades en transport públic, en metro o autobús

http://www.ccma.cat/324/el-conflicte-de ... a/2766198/
Tot i que puc entendre que sigui una molèstia per els usuàris habituals de la línia, aquests turistes tenen el mateix dret que nosaltres a utilitzar la línia.
Trobaria un fet força preocupant que se'ls prohibís l'entrada al bus. El que ha de fer TMB és, sabent que es dona aquesta situació en determinades línies, reforçar-les.

Un exemple del que aquí s'explica me'l vaig trobar a Kyoto, Japó. És la ciutat amb més temples de tot Japó, n'hi ha moltíssims. Alguns més famosos que d'altres. Hi viuen quasi 1.500.000 habitants (per tant, més o menys igual que Barcelona). Hi ha pròpiament dues línies de metro més algunes línies de ferrocarril suburbà (que fan la funció de metro dins la ciutat), però a la majoria de temples s'hi arriba amb bus. Doncs aquests busos anaven sempre plens, i eren línies normals i corrents.

L'únic que sí que trobo que es podria exigir és a aquests grups que portin un guia que busquin un autocar propi per a fer el transport, doncs al final és una empresa que s'està lucrant fent visites turístiques.
Totalment d'acord, tot i que no crec que se'ls hagi d'exigir res. El que ha de fer TB és reforçar la línia, ja que seria altament absurd que es discriminés al viatger.

Val a dir que aquest tipus de turistes coreans o japonesos me'ls he trobat força cops per L3, i són l'exemple més cívic de turista que he vist en la meva vida. La guia parlava pel micròfon amb una veu baixa que amb prou feines se la sent i la resta escolta amb els auriculars, no parlen, no xisclen, no fan l'imbècil. Per si fos poc validen un títol integrat com tothom.
Més enllà de l'espai, que al cap i a la fi l'ocupa qualsevol individu, no es fan ni notar.


El metro de Barcelona amb motoristes!

ferroparc
N4
N4
Entrades: 66

Entrada Autor: ferroparc » Dimarts 03/01/2017 0:30

Val a dir que també aquest tipus de turistes es fan el "longuis" davant de tot, van a la seva...Alguna vegada els hi he demanat que cedissin el seient a una persona gran, i ells "como quien oye llover"! :cop :nose
No obstant, el que si que hauria de fer TB es reforçar la línia, i si no es pot més (crec que ara va amb màxima freqüència) doncs desviar el passatge turístic cap a altres línies, com ara la 92 promocionant l'intercanvi a Glòries i a Sant Pau/Sagrada Família (deixem la 116 tranquila, tot i tenir una molt bona freqüència de 10 min, que com deien a aquell article de El Periódico, "hatari!").


The next train to arrive at platform 2 is the 16:25 Great Western service to London Paddington, calling at Tiverton Parkway, Tauton, Westbury, Newbury, Reading and London Paddington. This train is formed of 8 coaches.

Avatar de l’usuari
El Maño amañado
N7
N7
Entrades: 463
Ubicació: Sant Martí (Barcelona).

Entrada Autor: El Maño amañado » Dimarts 03/01/2017 1:05

La 24 es pot dir clarament que és una línia turística. Sense anar més lluny, si ens fixem en la freqüència mitjana semanal es veu clarament que és la línia que més busos passen. Els laborables circulen cada 6' (que em sembla que hauria d'anar cada 4 o 5' com la H6, els dissabtes va cada 9' i els diumenges i festius cada 10'. Ninguna línia de la NXB té aquest avantatge de la freqüència si parlem dels caps de setmana.

També és veritat que la 24 passa per llocs on normalment, la resta dels conductors del vehicles privats fa el que li surten de les pilotes, incloent Taxis (sabent que és SP). Per començar, han de millorar la seqüència semafòrica de tot Passeig de Gràcia. Després, a Gran de Gracia (sé que és molt semat) però els laborables de 7-21h. (com a Mitre) no hi deixaria circular cap cotxe excepte veïns residents (com a la Gran Vía, sentit Llobregat). Fent això, la 24 guanyaria fluïdesa en l'itinerari.

Després, a veure si acaben d'una vegada les obres de Travessera de Dalt, cosa que també facilitaria la 24 ja que hi hauria carril bus (com a Mitre). I per últim, jo entenc que volguin fer servir el transport públic tots els turistes. Estan en el seu dret i per això està. No obstant, per no perdre temps, allò que fan molts turistes (sobre tot anglesos, alemanys, etc...) de ser un grup de 10 persones i anant pagant un per un, un bitllet senzill... A la caqueta! Jo possaria una màquina expenedora de bitllets (com els que han possat en algunes parades d'algunes línies de la NXB), que comprin el bitllet allà i que validin dintre del bus, en les validadores. No veieu la temps que perden aquestes persones tan per ells com per la resta fer la mariconada de pagar un per un, el senzill.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimarts 03/01/2017 22:17

Per paliar els problemes de la 24 es poden fer dues coses, crear una nova línia de bus turístic que vagi directament al Parc Güell des de Pl. Catalunya i Passeig de Gràcia, fent servir autobusos d'un sol pis articulats. Problema: no hi han vehicles suficients. O bé fer la proposta que ja va esmentar l'Ecomobisostrans fa un temps enrere: fer una línia exprés del 24, que només pari en un cert nombre de parades i que sigui directa fins al Parc Güell.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 03/01/2017 22:50

Y no podría TCC crear una línea que sea Plaça Catalunya - Passeig de Gràcia - Parc Güell? Así los turistas usarían dicha línea para que usuarios habituales de la línea 24 disfruten de un trayecto agradable.

Vamos, 24 exprés como dice Ecomobisostrans pero que no sea de TMB para no quitar coches de otras líneas.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 03/01/2017 23:15

Per què us penseu que els turistes utilitzen el 24? Perquè és la manera més barata d'anar del centre al Parc Güell.

I què us penseu que faria TMB o qui sigui amb un servei per a turistes? Esprémer els turistes a tarifa especial de guiri.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimecres 04/01/2017 1:21

Exacte, és el que diu en Guigui. Qualsevol servei en el que no es pugui utilitzar una T-10 o un bitllet senzill serà menys utilitzat, ja que per al turista serà més car.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimecres 04/01/2017 14:22

Renfe445 ha escrit:Y no podría TCC crear una línea que sea Plaça Catalunya - Passeig de Gràcia - Parc Güell? Así los turistas usarían dicha línea para que usuarios habituales de la línea 24 disfruten de un trayecto agradable.
Pues ahora que lo dices, no lo vería tampoco con malos ojos. Viendo cómo está la cosa en TMB con falta de material, podría asumirlo también TCC perfectamente, y denominarlo como T1, vacante desde la desaparición del Tombbus. Si se pone a un precio atractivo de cara al turista, muchos dejarían el 24 y se pasarían al nuevo servicio.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 04/01/2017 15:26

Renfe451 ha escrit:
Renfe445 ha escrit:Y no podría TCC crear una línea que sea Plaça Catalunya - Passeig de Gràcia - Parc Güell? Así los turistas usarían dicha línea para que usuarios habituales de la línea 24 disfruten de un trayecto agradable.
Pues ahora que lo dices, no lo vería tampoco con malos ojos. Viendo cómo está la cosa en TMB con falta de material, podría asumirlo también TCC perfectamente, y denominarlo como T1, vacante desde la desaparición del Tombbus. Si se pone a un precio atractivo de cara al turista, muchos dejarían el 24 y se pasarían al nuevo servicio.
O no, ja que si van amb un títol integrat, per a que usaran un operador no integrat, havent de pagar més?


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 04/01/2017 15:33

Renfe451 ha escrit:Pues ahora que lo dices, no lo vería tampoco con malos ojos. Viendo cómo está la cosa en TMB con falta de material, podría asumirlo también TCC perfectamente, y denominarlo como T1, vacante desde la desaparición del Tombbus. Si se pone a un precio atractivo de cara al turista, muchos dejarían el 24 y se pasarían al nuevo servicio.
Miquel ha escrit:O no, ja que si van amb un títol integrat, per a que usaran un operador no integrat, havent de pagar més?
Hasta que TMB quiera tener material suficiente, ¡pues para otra empresa!



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 04/01/2017 15:52

Renfe445 ha escrit:
Renfe451 ha escrit:Pues ahora que lo dices, no lo vería tampoco con malos ojos. Viendo cómo está la cosa en TMB con falta de material, podría asumirlo también TCC perfectamente, y denominarlo como T1, vacante desde la desaparición del Tombbus. Si se pone a un precio atractivo de cara al turista, muchos dejarían el 24 y se pasarían al nuevo servicio.
Miquel ha escrit:O no, ja que si van amb un títol integrat, per a que usaran un operador no integrat, havent de pagar més?
Hasta que TMB quiera tener material suficiente, ¡pues para otra empresa!
TMB te material de sobres, en comptes de jubilar autobusos i repartir-los per la resta d'Europa o del món, ens els quedem nosaltres i oferim el servei que necessitem. El que no pot ser es que portem anys amb la cantarella de que falta material, que si falten articulats i bla bla bla, i després be que se'n desfan del material per ser """""""vell"""""".

A mi això no em val com a excusa.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 04/01/2017 16:26

Renfe451 ha escrit:
Renfe445 ha escrit:Y no podría TCC crear una línea que sea Plaça Catalunya - Passeig de Gràcia - Parc Güell? Así los turistas usarían dicha línea para que usuarios habituales de la línea 24 disfruten de un trayecto agradable.
Pues ahora que lo dices, no lo vería tampoco con malos ojos. Viendo cómo está la cosa en TMB con falta de material, podría asumirlo también TCC perfectamente, y denominarlo como T1, vacante desde la desaparición del Tombbus. Si se pone a un precio atractivo de cara al turista, muchos dejarían el 24 y se pasarían al nuevo servicio.
Penseu-hi: aneu a Londres, París, Berlín o Vilanoveta d'Escornalbou, i teniu dues possibilitats d'anar a una atracció turística de nivell mundial. Una, l'autobús públic que agafa tothom, que passa cada 7 minuts i que us costa 1 euro; l'altra, un autobús una mica més còmode i ràpid, que passa cada 10 minuts i que us costa 3 euros (i ja tiro baix).

Quina opció agafaríeu?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

ferroparc
N4
N4
Entrades: 66

Entrada Autor: ferroparc » Dimecres 04/01/2017 17:14

Doncs, obivament, si em costa 1€ i em ve inclòs al meu abonament de la ciutat, doncs el bus públic, sens dubte. Ja li poden posar el que vulguin al de 3€.
TCC podria crear una línia expres al Park Guell, però s'hauria de integrar per tenir èxit (incloc la HolaBCN)
Off-topic: Ahir vaig haver d'agafar el L12, i uns turistes italians van pujar cap al Camp Nou en direcció Maria cristina. Passen cap a dins del bus (sense validar bitllet ni comprar al conductor, i el conductor els hi fa un bon crit "Venid hacia aquí immediatamente y pagad!". Jo els hi dic en anglès que han de pagar, que el conductor s'està enfadant, i em diuen que tenen la Hola BCN! Jo els hi explico que no es vàlida en aquell bus, i ells insisteixen que sí. El conductor els hi diu que han de pagar 4,30€, i ells s'enfaden perquè diuen que la HolaBCN es valida. Al final, els hi explico que només és vàlida en els busos de TMB, i que han de pagar. Resignats, paguen, i els intento explicar que la targeta que els han venut es un "timo", que només val pels busos de TMB (i els intento explicar que hi ha altres empreses de bus a Barcelona), etc...i que agafin la propera vegada una T-10, que l'Aeroport ve inclòs en bus i tren. Quina cara que se'ls hi va quedar quan van veure que el bus acaba a Maria Cristina i que havien pagat 4,30€ per 3 parades!


The next train to arrive at platform 2 is the 16:25 Great Western service to London Paddington, calling at Tiverton Parkway, Tauton, Westbury, Newbury, Reading and London Paddington. This train is formed of 8 coaches.

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimecres 04/01/2017 18:29

ferroparc ha escrit:Doncs, obivament, si em costa 1€ i em ve inclòs al meu abonament de la ciutat, doncs el bus públic, sens dubte. Ja li poden posar el que vulguin al de 3€.
TCC podria crear una línia expres al Park Guell, però s'hauria de integrar per tenir èxit (incloc la HolaBCN)
Off-topic: Ahir vaig haver d'agafar el L12, i uns turistes italians van pujar cap al Camp Nou en direcció Maria cristina. Passen cap a dins del bus (sense validar bitllet ni comprar al conductor, i el conductor els hi fa un bon crit "Venid hacia aquí immediatamente y pagad!". Jo els hi dic en anglès que han de pagar, que el conductor s'està enfadant, i em diuen que tenen la Hola BCN! Jo els hi explico que no es vàlida en aquell bus, i ells insisteixen que sí. El conductor els hi diu que han de pagar 4,30€, i ells s'enfaden perquè diuen que la HolaBCN es valida. Al final, els hi explico que només és vàlida en els busos de TMB, i que han de pagar. Resignats, paguen, i els intento explicar que la targeta que els han venut es un "timo", que només val pels busos de TMB (i els intento explicar que hi ha altres empreses de bus a Barcelona), etc...i que agafin la propera vegada una T-10, que l'Aeroport ve inclòs en bus i tren. Quina cara que se'ls hi va quedar quan van veure que el bus acaba a Maria Cristina i que havien pagat 4,30€ per 3 parades!
Home, un timo tampoc la consideraria la HolaBCN!
Serveix per anar a l'Aeroport amb el metro, per totes les línies de metro i busos de TMB.
Depenent del planning de vintage que es tingui és més que suficient, doncs al cap i a la fi si vens a visitar només Barcelona ja en tens suficient, i si visitaràs alguna cosa fora de Barcelona probablement necessitis ja comprar un títol de 2 zones.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 04/01/2017 19:15

ferroparc ha escrit:TCC podria crear una línia expres al Park Guell, però s'hauria de integrar per tenir èxit (incloc la HolaBCN)
I qui els pagaria la integració? Perquè no us pensareu que muntar una línia de bus amb bitllet integrat és el negoci del segle...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

ferroparc
N4
N4
Entrades: 66

Entrada Autor: ferroparc » Dimecres 04/01/2017 20:21

O es podria "semintegrar", és a dir, que el bitllet senzill sigui a preu lliure que consideri l'operador però a la vegada que s'acceptin els bitllets integrats. I si falta cobrir el dèficit, el Park Guell genera uns beneficis molt grans (crec que deu sobrar doblers apart de les rehabilitacions que es van fent).


The next train to arrive at platform 2 is the 16:25 Great Western service to London Paddington, calling at Tiverton Parkway, Tauton, Westbury, Newbury, Reading and London Paddington. This train is formed of 8 coaches.

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Divendres 06/01/2017 22:11

oriolp13 ha escrit:Serveix per anar a l'Aeroport amb el metro, per totes les línies de metro i busos de TMB.
La targeta Hola BCN! també es vàlida per a FGC i Rodalies, sempre dins de la zona 1.



adriaesc
N7
N7
Entrades: 489
Ubicació: Llucmajor (L4)

Entrada Autor: adriaesc » Dissabte 07/01/2017 0:09

Renfe451 ha escrit:
oriolp13 ha escrit:Serveix per anar a l'Aeroport amb el metro, per totes les línies de metro i busos de TMB.
La targeta Hola BCN! també es vàlida per a FGC i Rodalies, sempre dins de la zona 1.
Avantatges de l'abonament Hola BCN!:
*Tants viatges com necessitis durant dos dies per un preu únic.
*Hola BCN! inclou el desplaçament d'anada i tornada amb metro des de l'aeroport al centre de Barcelona.
*Transbordaments entre diferents operadors: metro, funicular de Montjuïc, autobús (TMB), ferrocarril (FGC), tramvia (TRAM) i tren de rodalies de Barcelona (Rodalies de Catalunya).
Font
El que no entenc és per què no inclou també la resta de busos de la zona 1, o sigui, que es fes com una T-Dia de 2/3/4/5 dies.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 07/01/2017 10:01

Torneu al tema del fil, si us plau.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”