Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Re: Escola Industrial

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 21/07/2016 14:23

Javi M ha escrit:
Només com a dada i per a que es tingui en consideració: l'EUETIB es tanca i es trasllada al Campus Besòs a partir d'aquest Setembre mateix. Si bé és cert que al recinte de l'Escola Industrial hi ha molts altres equipaments (centre d'FP, instal·lacions esportives, oficines de la Diputació, etc.), el que imagino que més viatgers de certa distància generava era la Universitat.
Allí la Formación Profesional está muy solicitada también, por lo que la línea de los Catalans pasando por Hospital Clínic será muy interesante para los que vengan de zonas del Baix Llobregat.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dijous 21/07/2016 20:42

Guigui ha escrit:Per al·lusions, i ja que veig que agafes el titular del meu missatge, et pregaria que te'l llegissis sencer i ho tinguis tot en compte:
Guigui ha escrit:un altre tema és millorar-hi els enllaços, però no és incompatible, ja que els intercanviadors de Barcelona necessiten una millora generalitzada
Pues mira no iba por ti, mas que nada por la gente que piensa que es duplicar servicios y que estan contentisimos de seguir haciendo Transbordos.
Saludos.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 04/01/2017 19:17

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... -gracia.do

Territori i Sostenibilitat adjudica el projecte bàsic del perllongament de la línia Llobregat-Anoia d'FGC entre Plaça Espanya i Gràcia

La proposta consisteix en la construcció de quatre quilòmetres nous i tres noves estacions i la remodelació de la de Plaça Espanya, amb una inversió estimada de 321 milions d'euros

El projecte s’ha adjudicat per 1,7 milions d’euros i té un termini de redacció de 10 mesos

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat per 1,7 milions la redacció del projecte bàsic de perllongament de la línia Llobregat - Anoia de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) entre les estacions de Plaça Espanya i Gràcia, a Barcelona. L’actuació consistirà en la construcció de 4,1 quilòmetres nous de túnel i de tres noves estacions i inclou la remodelació de la de Plaça Espanya, amb un pressupost estimat de 321 MEUR. El termini de redacció del projecte és de 10 mesos.

El perllongament de la línia Llobregat-Anoia, inclosa com a prioritària al Pla Director d’Infraestructures 2011-2020, millorarà i ampliarà la cobertura en transport públic a la Nova Esquerra de l’Eixample, en una zona densament poblada que, a més, compta amb diversos equipaments de rellevància (com l’Hospital Clínic o l’Escola Industrial). També afavorirà la connectivitat ferroviària del districte de Gràcia i incrementarà la intermodalitat, ja que les noves estacions facilitaran l’intercanvi amb l’L5, el tramvia –que ara finalitza a la Plaça Francesc Macià sense connexió ferroviària– i altres línies d’FGC.

Amb el perllongament quedaran connectades les línies Llobregat-Anoia i Barcelona-Vallès i els usuaris de la línia Llobregat-Anoia d’FGC tindran un accés més directe cap al centre de la ciutat, quan ara han de fer transbordament amb metro (L1 o L3). En total, es preveu beneficiar més de 19 milions de viatgers anuals (inclosos els usuaris actuals de la Llobregat-Anoia), més de 68.000 usuaris/dia. En paral·lel, el projecte pretén augmentar els usuaris en transport públic i reduir l’ús del vehicle privat (fins a 9.000 usuaris dia provindrien del vehicle privat) i, d’aquesta manera, contribuir a la descongestió del trànsit i la promoció d’una mobilitat sostenible.

Dos túnels de 6,7 metres de diàmetre

La prolongació d’aquesta línia constarà de dos túnels independents de 6,7 metres de diàmetre que s’executaran mitjançant tuneladora. El projecte desenvoluparà la solució prevista a l’estudi informatiu de l’actuació, que comprèn quatre estacions adaptades a persones amb la mobilitat reduïda, tres de les quals seran de nova construcció:


Hospital Clínic, al carrer d’Urgell, entre Rosselló i Còrsega, que permetrà l’intercanvi amb l’L5 del metro
Francesc Macià, al carrer d’Urgell entre Buenos Aires i la plaça F. Macià, que facilitarà l’intercanvi amb el Trambaix
Gràcia, a Travessera de Gràcia, entre Balmes i Via Augusta, que connectarà amb la línia d’FGC Barcelona-Vallès
Plaça Espanya, que comportarà la remodelació del vestíbul de l’estació d’FGC existent i de l’intercanviador amb l’L1 i l’L3 de metro.


Les línies Llobregat-Anoia i Barcelona-Vallès

Actualment, la línia Llobregat-Anoia d’FGC té en servei 98 quilòmetres i comprèn 42 estacions, amb una demanda de 23 milions de viatgers anuals. Connecta les comarques del Bages, l’Anoia i el Baix Llobregat amb la ciutat de Barcelona, on ara compta només amb dues estacions (Magòria- la Campana i Plaça Espanya).

La línia Barcelona-Vallès té prop de 50 quilòmetres en servei i 35 estacions
–que s’ampliaran amb el perllongament en marxa a Sabadell– i registra uns 58 milions d’usuaris l’any.



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimecres 04/01/2017 20:52

Porteu pa que tots hi volem sucar. Suma y sigue. :cop


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 04/01/2017 21:06

A tot plegat, el que em sembla surrealista -per no dir res més gros- és que enlloc es plantegi seriosament l'enllaç amb la L3 a Gràcia. Serà que no tindrà potencial enllaçar tota la part alta de la ciutat (Vall d'Hebron, Nou Barris, Vallcarca) amb Francesc Macià i totes les altres estacions per una via més directa que no la volta que fa la L3 pel port...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

anarres
N4
N4
Entrades: 45

Entrada Autor: anarres » Dijous 05/01/2017 9:06

Guigui ha escrit:A tot plegat, el que em sembla surrealista -per no dir res més gros- és que enlloc es plantegi seriosament l'enllaç amb la L3 a Gràcia. Serà que no tindrà potencial enllaçar tota la part alta de la ciutat (Vall d'Hebron, Nou Barris, Vallcarca) amb Francesc Macià i totes les altres estacions per una via més directa que no la volta que fa la L3 pel port...
És cert que el text no ho planteja però en el plànol sí que "ho pinten"

Tot plegat, tant és... Si les tones de plànols que es van generar en l'era Nadal van acabar on van acabar, imagina't on acabaran amb la conjuntura pressupostària actual

Abans de somiar amb nous túnels, executem les infraestructures amb altra taxa de retorn (connexió de trams) o ja avançades (L9/L10)



Baró de MunChausson
N6
N6
Entrades: 180
Ubicació: Esquerra de l'Eixample

Entrada Autor: Baró de MunChausson » Dijous 05/01/2017 18:36

Qualsevol ampliació de la xarxa de transport és, en principi, un avantatge però, sincerament, no crec que aquest enllaç sigui prioritari; sembla més aviat producte d'una "idea d'empresa" (unir ambdues xarxes d'FGC) que d'una anàlisi mínimament objectiva del que és més urgent.

Si això és així hi ha una cosa que em preocupa especialment: la xarxa Vallès d'FGC en hores punta està al límit, comprometent la comoditat mínima dels usuaris (viatjar enxubats, limitació a venir de la línia del Tibidabo), i la fiabilitat (incidents que acaben amb retards). Diuen que compraran més unitats però això no farà més que posar més risc en tot el sistema. Raonablement s'haurien de buscar altres alternatives.

Per altra banda no estaria malament fer una estació a Urgell/Aragó; actualment hi ha un buit en la cobertura de metro.


Amb la tracció sang això no passava

Sanato
N6
N6
Entrades: 181

Entrada Autor: Sanato » Dijous 05/01/2017 18:49

Si l'estació final es fés a Travessera entre Balmes i Via Augusta, imagino que voldran ficar la tuneladora per allà i caldrà obrir tot el carrer...
Què pensen fer amb tot el trànsit que hi passa? i amb el 27 i 32?

Si és fés per exemple a Rambla de Prat, podria servir de connexió amb Fontana i gairebé no afectaria el trànsit ja que és un carrer semi-peatonal


Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dijous 05/01/2017 19:38

Sanato ha escrit:Si l'estació final es fés a Travessera entre Balmes i Via Augusta, imagino que voldran ficar la tuneladora per allà i caldrà obrir tot el carrer...
Què pensen fer amb tot el trànsit que hi passa? i amb el 27 i 32?

Si és fés per exemple a Rambla de Prat, podria servir de connexió amb Fontana i gairebé no afectaria el trànsit ja que és un carrer semi-peatonal
Doncs desviar el trànsit. AL final semblarà que no es pot fer a Barcelona cap obra de transport públic que impliqui molestar als cotxes. :evil:


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 05/01/2017 20:42

He vist a la pàgina de Facebook de la PTP parlant sobre de quantes previsions de viatgers anirien si es fa el perllongament fins a Gràcia
Sé perfectament que vaig dir que per Sants no veig l'ampliació pel fet de que ja pots arribar a Sants amb la L3, però ara veig que potser, no serà mala idea sempre i quant es vegi bó per l'estació de Sants i per la xarxa de Llobregat-Anoia

https://scontent.fmad3-2.fna.fbcdn.net/ ... e=59164CCD
Imatge


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

adriaesc
N7
N7
Entrades: 489
Ubicació: Llucmajor (L4)

Entrada Autor: adriaesc » Dijous 05/01/2017 23:57

Sanato ha escrit:Si l'estació final es fés a Travessera entre Balmes i Via Augusta, imagino que voldran ficar la tuneladora per allà i caldrà obrir tot el carrer...
I si utilitzessin una de les tuneladores aturades de l'L9?



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Divendres 06/01/2017 0:12

adriaesc ha escrit:
Sanato ha escrit:Si l'estació final es fés a Travessera entre Balmes i Via Augusta, imagino que voldran ficar la tuneladora per allà i caldrà obrir tot el carrer...
I si utilitzessin una de les tuneladores aturades de l'L9?
I com les vols utilitzar? Per fer això s'hauria de "tunelar" entre on està ara la tuneladora i per on hauria de transcòrrer el traçat de l'ampliació, i això tampoc ho regalen.


Salutacions,

Oriol

adriaesc
N7
N7
Entrades: 489
Ubicació: Llucmajor (L4)

Entrada Autor: adriaesc » Divendres 06/01/2017 0:22

oriolp13 ha escrit:
adriaesc ha escrit:
Sanato ha escrit:Si l'estació final es fés a Travessera entre Balmes i Via Augusta, imagino que voldran ficar la tuneladora per allà i caldrà obrir tot el carrer...
I si utilitzessin una de les tuneladores aturades de l'L9?
I com les vols utilitzar? Per fer això s'hauria de "tunelar" entre on està ara la tuneladora i per on hauria de transcórrer el traçat de l'ampliació, i això tampoc ho regalen.
Volia dir que no caldria comprar una tuneladora nova. Amb aquella ja es faria, per molt que, si no recordo malament, no serien del mateix diàmetre.



Sanato
N6
N6
Entrades: 181

Entrada Autor: Sanato » Divendres 06/01/2017 13:18

oriolp13 ha escrit:Doncs desviar el trànsit. AL final semblarà que no es pot fer a Barcelona cap obra de transport públic que impliqui molestar als cotxes. :evil:
Molt bé :plas :plas :plas
Per on?
adriaesc ha escrit:I si utilitzessin una de les tuneladores aturades de l'L9?
Per això, abans de ficar-se en un altre projecte faraònic, millor que acabin el que van deixar a mitges
Després, ja podríem parlar d'altres ampliacions

I ja per acabar...
Si no vaig errat, parlaven de fer dos túnels paral·lels.
Podria ser que si només en fessin un amb dues vies, es reduirien els costos aproximadament a la meitat?


Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 06/01/2017 13:26

Sanato ha escrit:
oriolp13 ha escrit:Doncs desviar el trànsit. AL final semblarà que no es pot fer a Barcelona cap obra de transport públic que impliqui molestar als cotxes. :evil:
Molt bé :plas :plas :plas
Per on?
adriaesc ha escrit:I si utilitzessin una de les tuneladores aturades de l'L9?
Per això, abans de ficar-se en un altre projecte faraònic, millor que acabin el que van deixar a mitges
Després, ja podríem parlar d'altres ampliacions

I ja per acabar...
Si no vaig errat, parlaven de fer dos túnels paral·lels.
Podria ser que si només en fessin un amb dues vies, es reduirien els costos aproximadament a la meitat?
La veritat ni idea, de fet, caldria saber si era més barat a pic i pala i a cel obert que amb tuneladora. A causa d'això el traçat fa una volta altament absurda per culpa del radi de gir de la tuneladora.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
gracienc
N5
N5
Entrades: 90
Ubicació: Vila de Gràcia

Entrada Autor: gracienc » Divendres 06/01/2017 18:39

anarres ha escrit:
Guigui ha escrit:A tot plegat, el que em sembla surrealista -per no dir res més gros- és que enlloc es plantegi seriosament l'enllaç amb la L3 a Gràcia. Serà que no tindrà potencial enllaçar tota la part alta de la ciutat (Vall d'Hebron, Nou Barris, Vallcarca) amb Francesc Macià i totes les altres estacions per una via més directa que no la volta que fa la L3 pel port...
És cert que el text no ho planteja però en el plànol sí que "ho pinten"

Tot plegat, tant és... Si les tones de plànols que es van generar en l'era Nadal van acabar on van acabar, imagina't on acabaran amb la conjuntura pressupostària actual

Abans de somiar amb nous túnels, executem les infraestructures amb altra taxa de retorn (connexió de trams) o ja avançades (L9/L10)

Sanato ha escrit:
Si és fés per exemple a Rambla de Prat, podria servir de connexió amb Fontana i gairebé no afectaria el trànsit ja que és un carrer semi-peatonal

La distancia entre l'estació de Fontana i la Travessera de Gràcia no és poca.., només cal recordar que en el passat estava previst fer una estació de L3 sota la Travessera per aquest motiu. (https://ca.wikipedia.org/wiki/Llista_d' ... _Barcelona)
Llavors és aquesta estació la que s'hauria de construir per fer el transbordament que dieu. (i no caldria inventar gaires projectes nous de transbordaments faraònics quan ja n'hi ha d'anteriors vàlids).

En tot cas, el que jo afegiria a aquest projecte de L8 seria que no s'acabés a Gràcia(-FGC) sinó que és fes arribar arribes fins la plç Joanic (una estació més per fer transbordament amb L4 que crec que ja estava prevista en la seva 2na fase...).

Salut!



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Divendres 06/01/2017 21:55

Com ja vaig dir anteriorment, és una pena que no hagin previst una parada a Sants per facilitar l'enllaç amb Rodalies, Regionals i LD, tindria un potencial enorme. Encara hi són a temps per modificar-ho...



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 06/01/2017 22:16

Renfe451 ha escrit:Com ja vaig dir anteriorment, és una pena que no hagin previst una parada a Sants per facilitar l'enllaç amb Rodalies, Regionals i LD, tindria un potencial enorme. Encara hi són a temps per modificar-ho...
Ja hi ha L3 d'Espanya a Sants (i a 10 minuts caminant, i encara menys amb el V3), i R2 de Gornal a Sants.

Tenim pocs recursos, no els malgastem duplicant trajectes. El que realment li falta a això és una para a l'eixample entre Hospital Clínic i Rocafort :/


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 06/01/2017 22:42

Per no dir que quan arribi la R3 a Sant Boi (passant per Pg. de Gràcia), ja seria encara millor que NO es faci el traçat a Sants.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 307

Entrada Autor: Oriolix » Dissabte 07/01/2017 0:05

Veig que a tot arreu només consta la prolongació fins a Gràcia, quan en projectes previs es pensava allargar la L8 fins a Glòries i el Besós. Buscant, ho he vist en aquesta nota de premsa de 2010 sobre el PDI 2009-2018 (amb un munt de projectes dels quals només uns pocs estaran en servei realment el 2018...)
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs ... 3da1f5.pdf



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”