"Días Azules" de Renfe, qui els recorda?

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

"Días Azules" de Renfe, qui els recorda?

Entrada Autor: metring » Dimecres 25/05/2011 21:18

Recordeu fa uns anys, els "Días Azules" de la Renfe, aquells en què els preus eren més econòmics? Cap de vosaltres els va fer servir? I quan es van deixar de fer?




Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 25/05/2011 23:33

Jo quan feia viatges de llarg recorregut amb els meus pares sempre intentàvem viatjar els "días azules". Recordo que molt sovint tornàvem de vacances de Setmana Santa el dimarts després de Pasqua, saltant-me un dia de classe, per viatjar en un "día azul". La resta de dies eren blancs (preu normal) i vermells (amb un recàrrec). La Renfe repartia uns calendaris de butxaca, alguns dies estaven marcats amb dos colors, això volia dir que un color era per als trens diürns i l'altre per als nocturns, si no recordo malament. Crec que això es va deixar de fer a finals dels '90.

Quins temps, quan el tren era la millor opció per fer viatges de llarga distància. Era l'època daurada dels Diurnos, dels Estrellas i de l'Autoexpreso, quan travessar Espanya en cotxe era una tortura.

PD: Al Google es poden trobar alguns calendaris de días azules, aquest és l'únic que he trobat on hi ha "días rojos" i dies amb doble color. El que no recordo, és què volien dir els dies blaus en un quadradet blanc.

Imatge



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 11/06/2011 20:21

Jo recordo els dies "rojos", que curiosament eren els que calia evitar.

Depart en bleu!


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5698
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 16/01/2017 11:57

Això sí que eren "blue Mondays"!
(anava a posar el video de l'anunci, però ja encapçala el tema)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimarts 17/01/2017 18:39

Jo tinc un calendari de butxaca de renfe on marcava els dies blaus.

Realment no els vaig poder fer servir mai, per que en aquella epoca en llarga distancia sempre viatgava als dies claus del estiu i clar llavors no eren Blaus.
Salutacions.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”