Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 06/01/2017 9:11

Sempre que parles del Carrilet, sempre dius de fer-ho en UIC, això que més dona? A més de que es un sistema independent, si ens referim a canviar l'ample de via seria per els Rodalies (en aquest cas sobretot a la línia de Puigcerdà i Figueres)
Carlos González l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 06/01/2017 9:55, en total s’ha editat 1 vegada.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Divendres 06/01/2017 9:30

ortegote ha escrit:
UT440_132M ha escrit:
bigcoaster ha escrit:L'ample mixt és un caos, un trosset de via al port, perfecte, per a línies llargues amb molt pas de trens, ni de broma. Ja pagarem prou cara la brometa al CM, només faltaria que s'escampés. Et compraria canviar l'ample ibèric per europeu, i aprofitar per renovar material rodant (fora 447 i, per desgràcia 470) i reforma de tot el restant.
Penso igual, és més,personalment opino que tota la xarxa s'hauria de migrar a ample UIC, i deixar enrere d'una vegada per totes, l'ample dels "seis pies castellanos", que tant ens ha aïllat del mon des que es va construir el ferrocarril a la península ibèrica, a mitjans del segle 19.
Tot això val un dineral, i no es pot fer d'un dia per l'altre, però es pot començar pels corredors importants, llavors la resta aniran migrant-se progressivament.
Una prova pilot de canvi a UIC la podem fer a l'R3 si han de desdoblar ja podrien fer tota la linia en UIC i el lunea de La Tor podria arribar a BCN, l'unic problema seria l'entrada a BCN, que per mi podria acabar a EDF.
Crec que un canvi es posible, pero l'idea de pais (Espanya) en la meva opinio frena aquest canvi.

Per la contra tenim FGC que tambe podria migrar la LL-A i aixi tenir tot el material unificat i si es fa l'unio de Pl. Espanya - Gracia podria ser fisica i no amb transbordaments, pero tampoc veig jo als de casa nostra treballar per fer aquest canvi.

Salutacions.
Però quina avantatge portaria fer la unió física a Gràcia? El túnel fins a Pl. Catalunya per una banda i Sarrià per l'altra està saturat, no s'hi pot afegir cap tren.
Per altra banda, el carrilet, al tenir via estreta té un avantatge, que és que pot fer recorreguts molt més sinuosos.
Migrar el carrilet a UIC suposaria haver de refer traçats, sobretot a la part de Martorell a Igualada, que és la que té el traçat més sinuós (que d'altra banda això sí permetria millorar la velocitat i temps de viatge.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 06/01/2017 9:53

Ja fa temps vaig fer molts mapes, i els he esborrat pel fet de que quedaven lletjos, però tinc un guardat encara.

Fa messos vaig fer una proposta per el traçat de Martorell i Igualada, no cal fer-ho en UIC si funciona bé
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 67767&z=12


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 06/01/2017 13:48

Jo la veritat no li veig gaire la gràcia a canviar d'ample la RFIG a Catalunya.

Actualment a Catalunya ja tenim la xarxa de LAV que ens connecta amb França amb el mateix ample i no usar aquest túnel ara que està fet seria un desperdici. El gran error que s'ha comès és fer una línia mixta de LAV i mercaderies, amb els greus problemes que això comporta (manteniment, solcs i velocitats comercials).

L'ample UIC només és rellevant per a les mercaderies i el que hauria d'haver-se fet és una línia de mercaderies paral·lela a la LAV, amb trams de vía única allà on fos estret, i via doble i punts d'avançament allà on calgués.
L'únic tram compartit seria el túnel del Pertús.

Pel sistema de passatgers realment interessa canviar d'ample? Jo crec que no, doncs al cap i a la fi, amb uns horaris coordinats entre els dos operadors (Rodalies/renfe i SNFC) a La Tor i Portbou/Cervera seria suficient per la demanda que hi pugui haver generada. I el cost del canvi (travesses, plataformes de via, material rodant, entre d'altres) seria enorme comparat amb la demanda real que pugui beneficiar-se d'aquest (usuaris que travessin el país, doncs a la resta que sigui en ample UIC, ibèric, mètric o de 7" tant fa).

Alhora, el trànsit de llarga distància indubtablement hauria d'anar per la LAV per tema de velocitat comercial i temps de trajecte.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Divendres 06/01/2017 22:50

Carlos González ha escrit:
bigcoaster ha escrit:L'ample mixt és un caos, un trosset de via al port, perfecte, per a línies llargues amb molt pas de trens, ni de broma. Ja pagarem prou cara la brometa al CM, només faltaria que s'escampés. Et compraria canviar l'ample ibèric per europeu, i aprofitar per renovar material rodant (fora 447 i, per desgràcia 470) i reforma de tot el restant.
Jo crec que no seria un caos si es fan les coses com es fa, canviar tot ample que hi ha a Catalunya actualment com que no ho veig tampoc per el fet de que també es necessita connexió a Espanya.
Quina connexió? AV a Madrid i Av/Regionals a València, ja està.

A Madrid, ambple UiC, ja el tenim, línia d'AV, la línia d'ample ibèric té 3 trens de passatgers al dia. Tindríem un problema amb els mercaderies que n'hi ha molts i en ample ibèric. Suposo que hauríem de deixar alguna línia des del port de bcn i tarragona en ample ibèric per poder expedir mecaderies a la resta d'Espanya.

A València, jo tiraria pel dret, tot a ample UiC, i que els mercaderies s'hi adaptin.

La resta, cap problema, millor encara per els passos fronterers (portbou i la tor). El problema real del canvi d'ample i que em fa dubtar és la capacitat de modificar/comrpar material rodant. Aquest és el veritable problema.

Però deixa't de 3r carril, és un caos, no solament pels costos de manteniment i la complicació de les agulles, sinó també pel caos de trens bi/tri tensió everywhere, separacions grans entre els trens i les andanes i altres problemes del 3r carril. Com et dic, és una boníssima solució per a trams petits al port, però no per línies com tú dius.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 06/01/2017 22:55

I què em dius de que la península ibèrica varen fer un altre ample per evitar connectar amb l'ample UIC que utilitzen la majoria dels països europeus com França, Alemanya o Holanda???

A València no sé si hauria de ser també tot en ample UIC, ho dic per les altres línies Regionals de Conca i Terol per posar exemples.
Carlos González l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 06/01/2017 23:07, en total s’ha editat 1 vegada.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Divendres 06/01/2017 23:04

Carlos González ha escrit:I què em dius de que la península ibèrica varen fer un altre ample per evitar connectar amb l'ample UIC que utilitzen la majoria dels països europeus com França, Alemanya o Holanda???
Aquí en tens els motius: https://es.wikipedia.org/wiki/Ancho_ibérico


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 06/01/2017 23:19

oriolp13 ha escrit: Aquí en tens els motius: https://es.wikipedia.org/wiki/Ancho_ibérico
He donat a l'enllaç i em surt Ancho ib :) No es broma

He copiat l'enllaç directament, he llegit lo que crec que hauria de llegir i crec que això està més que resumit a la Wikipedia, de la revista de les obres públiques

Tan debatida ha sido la cuestión del ancho de vía de los caminos de hierro en estos diez últimos años así en España como en el extranjero, que no creíamos que pudiera a nadie ocurrir duda alguna acerca de las ventajas de la de 6 pies que en nuestro país se ha adoptado como tipo para todos los ferrocarriles construidos y que hayan de construirse en los sucesivo. [...] Creemos que meditado lo que dejamos escrito, los redactores del Mensagero de Bayona templarán sus deseos de uniformidad de nuestra vía con la de su país, y que la prensa española no acogerá sin un detenido examen opiniones que pueden producir deplorables resultados siendo altamente contrarias a nuestros intereses económicos.

També he llegit això de la Viquipèdia

Segons l'informe oficial dels enginyers, Joan de Subercase i Kretz i Calixto Santa Cruz,[1] la mesura es justificava en les característiques de la geografia espanyola, que requeriria més potència, amb calderes més amples, i seria un exemple a seguir ràpidament per tot el món, tot i que ha causat l'aïllament de la xarxa de ferrocarrils espanyola de l'europea, i com estava previst, l'ús de material mòbil específic, ha resultat en una fabricació més costosa.[1]
Els industrials catalans, pioners juntament amb els bascos, de la indústria a la península,[2] veien en la indústria ferroviària la possibilitat d'apropar el mercat europeu al tèxtil català. Va ser justament la indústria, la que més va ajudar a finançar les primeres i costoses inversions en infraestructures ferroviàries.[3] Les primeres línies construïdes s'aprovaven amb lleis específiques[4] i finalment l'ample de via ibèric es va imposar amb la Ley General de Caminos de Hierro del 5 de juny de 1855, quan ja existien 405 Km de línia construïts.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Diumenge 08/01/2017 15:13

Carlos González ha escrit:Sempre que parles del Carrilet, sempre dius de fer-ho en UIC, això que més dona? A més de que es un sistema independent, si ens referim a canviar l'ample de via seria per els Rodalies (en aquest cas sobretot a la línia de Puigcerdà i Figueres)
Es tan facil como UNIFICAR Servicios, mismos trenes, mismos talleres, rotaciones y poder aprovechar todo, incluso el personal.
FGC seria FGC en todos los sitios y es mas se podria hacer una inversion pequeña para conectar Martorell con Rubi en UIC y asi estarian los talleres unidos, y quizas hacer trenes Martorell Terrassa servidos por FGC.
oriolp13 ha escrit: Però quina avantatge portaria fer la unió física a Gràcia? El túnel fins a Pl. Catalunya per una banda i Sarrià per l'altra està saturat, no s'hi pot afegir cap tren.
Per altra banda, el carrilet, al tenir via estreta té un avantatge, que és que pot fer recorreguts molt més sinuosos.
Migrar el carrilet a UIC suposaria haver de refer traçats, sobretot a la part de Martorell a Igualada, que és la que té el traçat més sinuós (que d'altra banda això sí permetria millorar la velocitat i temps de viatge.
El trazado de Igualada ya tiene sus estudios y modificando una muy pequeña parte del trazado, ya estaria, en teoria se ganaria un poco de velocidad y confort si se hiciera.
A la larga el tren de Igualada o se le empiezan a quitar trenes para hacer semidirectos o la gente lo dejara de banda por lento y caro pero eso seria otro tema.
Saludos.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 08/01/2017 18:05

ortegote ha escrit: Es tan facil como UNIFICAR Servicios, mismos trenes, mismos talleres, rotaciones y poder aprovechar todo, incluso el personal.
FGC seria FGC en todos los sitios y es mas se podria hacer una inversion pequeña para conectar Martorell con Rubi en UIC y asi estarian los talleres unidos, y quizas hacer trenes Martorell Terrassa servidos por FGC.
Y hay (más o menos) y aunque no te lo parezca, está el trazado Castellbisbal / el Papiol - Mollet. Si se hiciera una buena conexión de la estación de Martorell y enlace con las dos estaciones de Sant Cugat de FGC, ahí tienes tu unificación de las dos líneas sin ir a BCN, saludos.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimarts 10/01/2017 19:04

Carlos González ha escrit:
ortegote ha escrit: Es tan facil como UNIFICAR Servicios, mismos trenes, mismos talleres, rotaciones y poder aprovechar todo, incluso el personal.
FGC seria FGC en todos los sitios y es mas se podria hacer una inversion pequeña para conectar Martorell con Rubi en UIC y asi estarian los talleres unidos, y quizas hacer trenes Martorell Terrassa servidos por FGC.
Y hay (más o menos) y aunque no te lo parezca, está el trazado Castellbisbal / el Papiol - Mollet. Si se hiciera una buena conexión de la estación de Martorell y enlace con las dos estaciones de Sant Cugat de FGC, ahí tienes tu unificación de las dos líneas sin ir a BCN, saludos.
Si, con el Cambio de ancho que suelo pedir y asi todo UIC, pero creo que seria bueno unir por los dos lados, por que de momento soñar es gratis :)



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 19/01/2017 23:30

Una pregunta, vosaltres heu pensat en com millorar la xarxa ferroviària de Manresa?? Ho dic pel fet de que no hi ha cap enllaç d'FGC i RENFE, i em preguntava si creieu que sigui millor això que fer el TRAMBages que proposa la Generalitat

Saludos :hola


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3140
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 20/01/2017 15:05

L'enllaç entre FGC i renfe a Manresa ja havia existit físicament fins al 1939, quan els trens de TFEMB arribaven a l'estació del Nord de Manresa. Però al final de la Guerra Civil van volar el pont sobre el Cardener que permetia aquesta unió física, ja no tant necessària des de la construcció del tram Martorell-Manresa de la CGFC. El 1965 es va tancar el baixador del c. Guimerà de Manresa i s'aixecà tot el tram urbà que connectava des de l'actual Manresa-Baixador fins a l'estació de Manresa-riu, tocant al riu Cardener davant de l'estació del Nord (ara renfe). Si es volgués restituir aquest enllaç s'hauria de fer soterrat amb un cost inassumible. Millor establir un bus llançadora integrat entre Manresa-Nord i Manresa-Alta on, a més, hi ha l'estació d'autobusos.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

mpn90
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: mpn90 » Divendres 20/01/2017 15:26

Carlos González ha escrit:Una pregunta, vosaltres heu pensat en com millorar la xarxa ferroviària de Manresa?? Ho dic pel fet de que no hi ha cap enllaç d'FGC i RENFE, i em preguntava si creieu que sigui millor això que fer el TRAMBages que proposa la Generalitat
Evidentment seria més lògic un enllaç FGC-Renfe, sobretot i si hi ha projeccions d'ampliar o una, o altra. El TramBages té el handicap del transbord.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 20/01/2017 16:25

I no es podria fer com una "circumval·lació", que volti tot Manresa pel nord, i entri per allà?


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 20/01/2017 19:54

La proposta del Santfeliuenc pot ser un exemple, però quasi ningú diu res d'allò, per no dir que tampóc es veu interès. :|
http://www.transport.cat/download/file.php?id=110



Imatge
Obviament per el meu parer, no faria tantes parades, de fet faria tal així com:
Manresa-Viladordis
Manresa-Cardener (RENFE)
Manresa-Baixador
Manresa-Alta
El Guix
i ja fins a Súria/Sallent.....

El problema... que dubto que s'arribi a fer pel fet de que no sigui molt viable


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 21/01/2017 23:49

Tinc una proposta per els ramals de la línia L-A d'FGC.

Ramal d'Igualada, proposta per els trens R60
Aquí vaig fer un mapa fa un any per traçats més directes de com pot ser la R6, sense fer aquella volta que fa actualment el traçat.
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 99017&z=13

Ramal de Manresa, proposta per els trens R50
Aquí he fet una "mostra" de com podria ser el servei de Rodalies de Berguedà i Bages a través d'un traçat de tren d'FGC que seria interessant fer-ho, i els traçats podrien ser Súria i Berga, fins a Solsona no crec que calgui i seria difícil per l'orografia, a Berga en canvi seria necessari per tenir connexió des de BCN fins allà, i ja que no veig i sembla impossible fer un enllaç a Manresa a l'estació de RENFE directament. He pensat que serà millor fer intercanviador al poble del costat (Sant Vicenç de Castellet). Seria interessant que en el futur, canviïn de llocs les estacions de Manresa Alta i Baixador com en aquest cas a Sabadell Rambla. Els traçats no seràn perfectes, ho sé, però s'hauria de canviar uns quants traçats, com el ramal de Súria per fer un traçat Manresa-Sant Joan Centre-Súria.
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 54497&z=11

Podrieu dir-me què es podria millorar i tal. Ja que segur que n'hi han més opcions


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Diumenge 22/01/2017 13:18

Carlos González ha escrit:Tinc una proposta per els ramals de la línia L-A d'FGC.

Ramal d'Igualada, proposta per els trens R60
Aquí vaig fer un mapa fa un any per traçats més directes de com pot ser la R6, sense fer aquella volta que fa actualment el traçat.
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 99017&z=13

Podrieu dir-me què es podria millorar i tal. Ja que segur que n'hi han més opcions
Esto que propones, ya se contemplo y en la realidad es construir un Tunel para unir la estacion de la Pobla de Claramunt y Piera.
Como te imaginas es caro y creo que por eso se a dejado en el limbo como idea pero nada más.

Por el otro lado Capellades-Vallbona se decidio construir un viaducto y circunvalar Vallbona por el otro extremo, eliminando asi de paso el paso a nivel con barreras.
Esta idea se desestimo por el impacto visual y ambiental el viaducto debia tener 25m de alto y una fuerte rampa.

Si buscas por internet hay estudios de mejora en la linia Igualada-Martorell donde se rectifican curvas y se explica la ganancia de tiempo asi como la idea de usar la plataforma ferroviaria para hacer circular buses :martell1
Saludos



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 22/01/2017 13:24

Ortegote, gracias por la información, y sobre el túnel referido, pienso que sería interesante para los semidirectos R60, sobre de ese mapa dibujado, es un mapa que ya hice hace tiempo (del R6) y lo subí aquí también.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Diumenge 22/01/2017 17:22

Tindria sentit que la nova línia a Igualada partís de Sant Sadurní i seguís les valls de l'Anoia? O la pendent a salvar seria massa forta? Em surt una mitjana d un 6,25 milèssimes.



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”