Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Són rendibles els trens privats de FGC?
-
- N10
- Entrades: 4269
- Ubicació: Horta
Són rendibles els trens privats de FGC?
Nota: fil provinent de la divisió de http://transport.cat/viewtopic.php?f=8&t=14380
El comentari sobre si és un tren privat per a nens d'aquesta escola, falta a la veritat.
El tren escolar que surt de Plaça Catalunya fins a Bellaterra pels matins, si bé la majoria de usuaris són de l'escola Viaró, està obert a qualsevol escolar de fins a 16 anys i als adults que acompanyin al menor. De fet, s'hi baixen bastants a Sarrià i al Peu del Funicular, i un petit grup a Valldoreix. Que va pràcticament buit és quelcom totalment fals: és bastant complicat moure's per dins del tren de ple que va. També està obert a qualsevol escolar el tren reservat que finalitza al Baixador de Vallvidrera, encara que la majoria de nens van a l'escola El Xiprer, de titularitat pública.
En quant als escolars de la tarda, no hi ha trens sencers reservats sinó 1 o 2 cotxes reservats, i són especialment per als grups de nens més petits, però mai reservats per a cap escola en concret, excepte en un tren, que és el que porta els nens més petits de l'escola Xiprer.
El comentari sobre si és un tren privat per a nens d'aquesta escola, falta a la veritat.
El tren escolar que surt de Plaça Catalunya fins a Bellaterra pels matins, si bé la majoria de usuaris són de l'escola Viaró, està obert a qualsevol escolar de fins a 16 anys i als adults que acompanyin al menor. De fet, s'hi baixen bastants a Sarrià i al Peu del Funicular, i un petit grup a Valldoreix. Que va pràcticament buit és quelcom totalment fals: és bastant complicat moure's per dins del tren de ple que va. També està obert a qualsevol escolar el tren reservat que finalitza al Baixador de Vallvidrera, encara que la majoria de nens van a l'escola El Xiprer, de titularitat pública.
En quant als escolars de la tarda, no hi ha trens sencers reservats sinó 1 o 2 cotxes reservats, i són especialment per als grups de nens més petits, però mai reservats per a cap escola en concret, excepte en un tren, que és el que porta els nens més petits de l'escola Xiprer.
I els de la tardes crec que la majoria que he vist eren els 112 que poden separar fàcilment els escolars dels noescolarsvictorcasta ha escrit:El comentari sobre si és un tren privat per a nens d'aquesta escola, falta a la veritat.
El tren escolar que surt de Plaça Catalunya fins a Bellaterra pels matins, si bé la majoria de usuaris són de l'escola Viaró, està obert a qualsevol escolar de fins a 16 anys i als adults que acompanyin al menor. De fet, s'hi baixen bastants a Sarrià i al Peu del Funicular, i un petit grup a Valldoreix. Que va pràcticament buit és quelcom totalment fals: és bastant complicat moure's per dins del tren de ple que va. També està obert a qualsevol escolar el tren reservat que finalitza al Baixador de Vallvidrera, encara que la majoria de nens van a l'escola El Xiprer, de titularitat pública.
En quant als escolars de la tarda, no hi ha trens sencers reservats sinó 1 o 2 cotxes reservats, i són especialment per als grups de nens més petits, però mai reservats per a cap escola en concret, excepte en un tren, que és el que porta els nens més petits de l'escola Xiprer.
-
- N6
- Entrades: 283
Aquest tren que dius es per casualitat un S1 que ve de Terrassa amb el últim cotxe reservat?victorcasta ha escrit:El comentari sobre si és un tren privat per a nens d'aquesta escola, falta a la veritat.
El tren escolar que surt de Plaça Catalunya fins a Bellaterra pels matins, si bé la majoria de usuaris són de l'escola Viaró, està obert a qualsevol escolar de fins a 16 anys i als adults que acompanyin al menor. De fet, s'hi baixen bastants a Sarrià i al Peu del Funicular, i un petit grup a Valldoreix. Que va pràcticament buit és quelcom totalment fals: és bastant complicat moure's per dins del tren de ple que va. També està obert a qualsevol escolar el tren reservat que finalitza al Baixador de Vallvidrera, encara que la majoria de nens van a l'escola El Xiprer, de titularitat pública.
En quant als escolars de la tarda, no hi ha trens sencers reservats sinó 1 o 2 cotxes reservats, i són especialment per als grups de nens més petits, però mai reservats per a cap escola en concret, excepte en un tren, que és el que porta els nens més petits de l'escola Xiprer.
-
- N10
- Entrades: 4269
- Ubicació: Horta
No. Aquest tren a què et refereixes té l'últim cotxe reservat per als alumnes de l'escola d'educació especial Vil.la Joana.
-
- N6
- Entrades: 283
Val, és que tenia curiositat . Gràcies!victorcasta ha escrit:No. Aquest tren a què et refereixes té l'últim cotxe reservat per als alumnes de l'escola d'educació especial Vil.la Joana.
Com controlen l'accès a aquests cotxes (i que els nanos no baixin on no toca)? Hi ha personal a cada porta?
Si t'enxampen allà, és sancionable?
Les escoles paguen a FGC?
Potser donaria com per obrir un fil, tot això.
Si t'enxampen allà, és sancionable?
Les escoles paguen a FGC?
Potser donaria com per obrir un fil, tot això.
- Adolescent barceloní
- N9
- Entrades: 2381
- Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
- Contacta:
No hi havia una empresa que donava treball a persones amb discapacitat i que s'encarregava de controlar-ho? O m'estic confonent amb el Kangoo?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
-
- N10
- Entrades: 4269
- Ubicació: Horta
Hi ha el Taller Amat Roumens a Valldoreix, per a persones amb discapacitat psíquica. El Kangoo és un control per a que els nens vagin sols en transport públic: els nens tenen un codi QR i a cada etapa per on els hi escanegen el codi, el pare rep un SMS al seu mòbil.
L'accés a aquests cotxes sempre està limitat per personal propi a bord o a les andanes, auxiliars de servei, vigilants de seguretat, i en algun tren monitors propis de l'escola impedeixen el pas. No es cobra res per a la reserva d'aquests cotxes.
L'accés a aquests cotxes sempre està limitat per personal propi a bord o a les andanes, auxiliars de servei, vigilants de seguretat, i en algun tren monitors propis de l'escola impedeixen el pas. No es cobra res per a la reserva d'aquests cotxes.
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5766
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Jo sí que separaria els dos temes (pel que fa a "temes de fòrum"), perquè tenint cadascun d'ambdós el seu propi interès "transportil", l'incident (greu) no mereix quedar com a simple McGuffin de la conversa sobre els "trens privats". Els missatges que en facin referència es podrien desdoblar com a "Xenofòbia al transport públic" (per fer-ho més genèric, perquè malauradament ocasions d'ampliar-ho no mancaran)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Fet! Al primer missatge hi ha l'enllaç cap el fil sobre els missatges de xenofòbia als transports.Fran-Ikarus ha escrit:Jo sí que separaria els dos temes (pel que fa a "temes de fòrum"), perquè tenint cadascun d'ambdós el seu propi interès "transportil", l'incident (greu) no mereix quedar com a simple McGuffin de la conversa sobre els "trens privats". Els missatges que en facin referència es podrien desdoblar com a "Xenofòbia al transport públic" (per fer-ho més genèric, perquè malauradament ocasions d'ampliar-ho no mancaran)
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1691
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Si us plau, els trens, en aquest cas, no son rentables, son rendibles. Modifiqueu el títol, sí us plau.
I no és un servei rendible, és un servei públic donat a moltes escoles, El Servei Escolar, és un punt molt important del servei de FGC-Vallès. Fins i tot ha tingut premis per la iniciativa. Salut!
I no és un servei rendible, és un servei públic donat a moltes escoles, El Servei Escolar, és un punt molt important del servei de FGC-Vallès. Fins i tot ha tingut premis per la iniciativa. Salut!
Esperem que també siguin rentables122-042-132 ha escrit:Si us plau, els trens, en aquest cas, no son rentables, son rendibles. Modifiqueu el títol, sí us plau.
I no és un servei rendible, és un servei públic donat a moltes escoles, El Servei Escolar, és un punt molt important del servei de FGC-Vallès. Fins i tot ha tingut premis per la iniciativa. Salut!
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5766
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Sí, perquè per exemple els del metro (TMB) sovint no ho semblen (o no n'estan segurs), a la vista de la brutícia...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Inclús canviaria el títol, doncs tal com s'ha dit, aquests trens són públics, és a dir, no els fleta ni paga ningú en específic ( a no ser que els autors es referissin a privat, de que només admet escolars..) El fil es podria anomenar: tenen sentit els trens escolars de FGC?
Per altra banda i referent al fil, el tren escolar que surt mes o menys sobre les 8.20 del matí a Plaça catalunya surt de la via 5 i no s'anuncia, de tal forma que si no s'anuncia per a molts no existeix. I ha algun altre tren mes al dia, a part d'aquest?
Per altra banda i referent al fil, el tren escolar que surt mes o menys sobre les 8.20 del matí a Plaça catalunya surt de la via 5 i no s'anuncia, de tal forma que si no s'anuncia per a molts no existeix. I ha algun altre tren mes al dia, a part d'aquest?
-
- N10
- Entrades: 4269
- Ubicació: Horta
Sí que s'anuncia. Surt a totes les pantalles com a S5 Tren escolar i també s'anuncia per megafonia amb la locució de que és un tren reservat per a escolars i no admet passatge.
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1691
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Molt bona, Metring; i gràcies!metring ha escrit:Esperem que també siguin rentables122-042-132 ha escrit:Si us plau, els trens, en aquest cas, no son rentables, son rendibles. Modifiqueu el títol, sí us plau.
I no és un servei rendible, és un servei públic donat a moltes escoles, El Servei Escolar, és un punt molt important del servei de FGC-Vallès. Fins i tot ha tingut premis per la iniciativa. Salut!
Ara mateix un amic meu em comenta que és a Provença i no funcionen bé els FGC i que hi ha un tren escolar on no deixen pujar a la gent que hi ha a l'andana, plena a vessar. No es podria fer una excepció i deixar entrar altes usuaris, en un cas així i tenint el compte que el tren escolar no està ple?
Que yo me acuerde hay un S1 en que dos coches están reservados a escolares.metring ha escrit:Ara mateix un amic meu em comenta que és a Provença i no funcionen bé els FGC i que hi ha un tren escolar on no deixen pujar a la gent que hi ha a l'andana, plena a vessar. No es podria fer una excepció i deixar entrar altes usuaris, en un cas així i tenint el compte que el tren escolar no està ple?
frankrodriguez.net
Außer Betrieb
Außer Betrieb
Com a ex-alumne de Viaró puc dir que aquests trens reservats, un al matí i un altre a la tarda son molt necessaris. No es tracta de un tracte a favor, és un problema senzill de demanda.
A una línia de tren normalment la corba de demanda es bastant fluida durant el dia, però si ocorren pics sobtats anormals causats per fenòmens concrets i calculables és perfectamente raonable que FGC adapti l'horari per encarregar-se d'aquest pics especials per que aquests no influeixin un seguit de trens ample. Sobretot estant el FGC a plena capacitat.
Sobre els nens, dir que és veritat que hi ha molt garrulo de 12-15 anys sempre que fan nosa. És el que té que no hi hagi noies per calmar-los (viaró es una escola no mixta del opus dei)
Els directors del cole cada any es passen el curs repetint que s'han de portar bé.
Crec que el principal problema és el fet que van en grups grans de 5-10 amics i la mentalitat de grup s'apodera d'ells.
Tampoc es per defensar irracionalment el meu antic cole, però individualment solen ser nois més educats i tranquils que els de moltes àrees de Barcelona. Passa que porten l'uniforme a sobre i es veu.
Per cert, aprofito per deixar per escrit una història sobre la raó de l'existència de l'estació de Sant Joan, segons em van explicar.
Quan a l'any 1963 un grup de families poderoses de l'Opus van voler fundar una gran escola, van buscar uns terrenys en mig del camp per aprofitar per inculcar als nens un sens de natura i de virilitat i nosequé.
Amb diners, influències, i etc. van comprar els terrenys actuals i van aconseguir no sé com que l'empresa anterior a FGC, Ferrocarrils de Catalunya, privada, els posés una petita estació només per l'escola, Sant Joan.
Però aleshores perquè l'estació no està a l'altura de l'escola, just abans de l'autopista? Es veu que els fundadors van voler posar-la expressament lluny perquè els nois caminessin 10 minuts, i 'es forméssin un esperit més dur'.
Això és l'origen de tot el conglomerat empresarial i institucional de l'àrea de Sant Joan.
No estic segur de si això es 100% veritat, però és el que sempre s'ha dit per aquí.
A una línia de tren normalment la corba de demanda es bastant fluida durant el dia, però si ocorren pics sobtats anormals causats per fenòmens concrets i calculables és perfectamente raonable que FGC adapti l'horari per encarregar-se d'aquest pics especials per que aquests no influeixin un seguit de trens ample. Sobretot estant el FGC a plena capacitat.
Sobre els nens, dir que és veritat que hi ha molt garrulo de 12-15 anys sempre que fan nosa. És el que té que no hi hagi noies per calmar-los (viaró es una escola no mixta del opus dei)
Els directors del cole cada any es passen el curs repetint que s'han de portar bé.
Crec que el principal problema és el fet que van en grups grans de 5-10 amics i la mentalitat de grup s'apodera d'ells.
Tampoc es per defensar irracionalment el meu antic cole, però individualment solen ser nois més educats i tranquils que els de moltes àrees de Barcelona. Passa que porten l'uniforme a sobre i es veu.
Per cert, aprofito per deixar per escrit una història sobre la raó de l'existència de l'estació de Sant Joan, segons em van explicar.
Quan a l'any 1963 un grup de families poderoses de l'Opus van voler fundar una gran escola, van buscar uns terrenys en mig del camp per aprofitar per inculcar als nens un sens de natura i de virilitat i nosequé.
Amb diners, influències, i etc. van comprar els terrenys actuals i van aconseguir no sé com que l'empresa anterior a FGC, Ferrocarrils de Catalunya, privada, els posés una petita estació només per l'escola, Sant Joan.
Però aleshores perquè l'estació no està a l'altura de l'escola, just abans de l'autopista? Es veu que els fundadors van voler posar-la expressament lluny perquè els nois caminessin 10 minuts, i 'es forméssin un esperit més dur'.
Això és l'origen de tot el conglomerat empresarial i institucional de l'àrea de Sant Joan.
No estic segur de si això es 100% veritat, però és el que sempre s'ha dit per aquí.
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
- Trenofílic
- N2
- Entrades: 11
Algú sap si el S2 de les 7:43 de plaça Catalunya que es reserva l'últim vagó, fins on està reservat? A https://www.fgc.cat/serveis-trens-escolars/ no he trobat fins on para, sé que es abans de SantCu perquè allà ja no avisen que és un reservat. Quan vaig a SantCu evito els S2 del matí i sobretot els S2 reservats ja que als S1 pots seure sense problema. Si m'he de baixar a alguna parada de la S2 més endavant de Sant Cugat, primer em pujo a un S1 fins a SantCu i després al S2 següent o sinó em pujo directament a plaça Catalunya.