Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 02/02/2017 22:26

Una pregunta, aquí en el fòrum es veu que es parla sobre de l'altíssima freqüència que hauria de tenir Sabadell i Terrassa, i què penseu de la idea del TRAMVallès, que sembla que no es parla gens????


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dijous 02/02/2017 22:36

ortegote ha escrit:
trensmat ha escrit:Jo tinc unes propostes per l'àrea de Barcelona en matèria de ferroviària (Renfe, FGC, Metro i Tram).

Proposta 1: Creació de Hub ferroviari a l'estació de Sants on haurà una correspondència amb FGC que seria necessari i molt beneficiós.

Proposta 2: Retorn de la línia L6 a Reina Elisenda i prolongació de la línia L6 fins Molins de Rei.

Proposta 3: Creació de la línia T7 entre Ciutadella Vila Olímpica - Ciutat Meridiana.

Proposta 4: Ampliació de la línia L8 fins Vallirana i adaptació de la línia L8 al ample UIC.

Proposta 5: Creació del ramal sur entre l'aeroport i Gavà per conectar amb el sud de Catalunya.

Proposta 6: Estudi de FGC creació de la línia Mataró - Argentona - La Roca del Vallès - Granollers.
Hay cosas que me gustan pero si no me equivoco en el limbo esta la idea de la linia orbital Mataro/Granollers/Martorell/Vilafranca/Vilanova i la Geltru, por lo tanto optaria mas por hacer Mataro/Granollers en ancho iberico y asi tener otro tramo mas de este proyecto que no se si estara olvidado o todavia se acuerdan de el.
Es una auténtica lástima que Mataró y Granollers no estén conectadas con tren.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 02/02/2017 22:41

I per mi una autèntica llàstima que tant us dona això del TRAMVallès. Després no us queixeu de que el Vallès hi ha una manca de transport.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

mpn90
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: mpn90 » Divendres 03/02/2017 13:34

trensmat ha escrit:Proposta 1: Creació de Hub ferroviari a l'estació de Sants on haurà una correspondència amb FGC que seria necessari i molt beneficiós.
Prou d'acord, però també es podria fer la L8 fins la Sagrera, tot i que crec recordar que la volien fer passar per Glòries i arribar al 22@.
trensmat ha escrit:Proposta 2: Retorn de la línia L6 a Reina Elisenda i prolongació de la línia L6 fins Molins de Rei.
La prolongació com a molt fins a Sant Joan Despí o Sant Feliu de Llobregat, Molins de Rei ja està massa lluny i tenen Rodalies.
trensmat ha escrit:Proposta 3: Creació de la línia T7 entre Ciutadella Vila Olímpica - Ciutat Meridiana.
Una bajanada, ni hi ha tanta mobilitat ni tant problema, abans segurament en faria passar una per la Gran Via, on sí que hi ha molta densitat i els busos és obvi que no donen de sí.
trensmat ha escrit:Proposta 4: Ampliació de la línia L8 fins Vallirana i adaptació de la línia L8 al ample UIC.
Ample UIC per a què? I Vallirana no és un model concentrat de ciutat i per tant un servei ferroviari no serviria per aportar-hi passatgers.
trensmat ha escrit:Proposta 5: Creació del ramal sur entre l'aeroport i Gavà per conectar amb el sud de Catalunya.
Jo amb això hi estic força d'acord, s'hauria de mirar un bon traçat, però no em sembla gens mala idea una línia que passi per l'aeroport i vagi a cap a Sitges i Costa Daurada (línia de Regionals?) i seguir amb la línia R2 sud com a rodalies.
trensmat ha escrit:Proposta 6: Estudi de FGC creació de la línia Mataró - Argentona - La Roca del Vallès - Granollers.
És projecte Renfe, barrejar pot ser complicat.



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Divendres 03/02/2017 17:14

Carlos González ha escrit:I per mi una autèntica llàstima que tant us dona això del TRAMVallès. Després no us queixeu de que el Vallès hi ha una manca de transport.
No et piquis home! :D

El tram vallés i FGC Vallés fan feines molt diferents tot i que els dos es diguin "vallès".

Fgc connecta les ciutats del vallès amb bcn, i el tram vallès connectaria les ciutats del vallès entre elles.

Per tant, no té gaire sentit relacionar els problemes de capacitat d'Fgc vallès amb el tram vallès.

Si vols tirar endavant amb la proposta, fes-ho, però no solventaràs gaires problemes d'fgc amb això.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

mpn90
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: mpn90 » Divendres 03/02/2017 17:52

bigcoaster ha escrit:
Carlos González ha escrit:I per mi una autèntica llàstima que tant us dona això del TRAMVallès. Després no us queixeu de que el Vallès hi ha una manca de transport.
No et piquis home! :D

El tram vallés i FGC Vallés fan feines molt diferents tot i que els dos es diguin "vallès".

Fgc connecta les ciutats del vallès amb bcn, i el tram vallès connectaria les ciutats del vallès entre elles.

Per tant, no té gaire sentit relacionar els problemes de capacitat d'Fgc vallès amb el tram vallès.

Si vols tirar endavant amb la proposta, fes-ho, però no solventaràs gaires problemes d'fgc amb això.
Pel que és el Vallès, no cal cap tramvia. Amb busos i si de cas un reforç de la xarxa de FGC i millora de la xarxa de Renfe n'hi hauria d'haver prou.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 03/02/2017 19:32

bigcoaster ha escrit: El tram vallés i FGC Vallés fan feines molt diferents tot i que els dos es diguin "vallès".

Fgc connecta les ciutats del vallès amb bcn, i el tram vallès connectaria les ciutats del vallès entre elles.

Per tant, no té gaire sentit relacionar els problemes de capacitat d'Fgc vallès amb el tram vallès.

Si vols tirar endavant amb la proposta, fes-ho, però no solventaràs gaires problemes d'fgc amb això.
Ho he fet ja (més o menys)
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 00065&z=12
Però m'he sentit com passat, ja que veig que no es deia res.
Carlos González l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 03/02/2017 19:42, en total s’ha editat 2 vegades.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 03/02/2017 19:35

mpn90 ha escrit: Pel que és el Vallès, no cal cap tramvia. Amb busos i si de cas un reforç de la xarxa de FGC i millora de la xarxa de Renfe n'hi hauria d'haver prou.
Vallès es una de les comarques més poblades de Catalunya, més que el Baix Llobregat, i aquesta té metro, bus, tramvia, tren. En canvi al Vallès ara n'hi ha tren i bus. I a més, Terrassa i Sabadell tenen més de 200.000 habitants.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 03/02/2017 19:50

Carlos González ha escrit:
mpn90 ha escrit: Pel que és el Vallès, no cal cap tramvia. Amb busos i si de cas un reforç de la xarxa de FGC i millora de la xarxa de Renfe n'hi hauria d'haver prou.
Vallès es una de les comarques més poblades de Catalunya, més que el Baix Llobregat, i aquesta té metro, bus, tramvia, tren. En canvi al Vallès ara n'hi ha tren i bus. I a més, Terrassa i Sabadell tenen més de 200.000 habitants.
Terrassa i Sabadell tenen Bus, Rodalies i FGC per al servei urbà.

Les zones del Baix llobregat que tenen metro, bus, tramvia, FGC i Rodalies són zones del continu urbà de l'àrea de la Ciutat de Barcelona. Ni de lluny es comprable.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 04/02/2017 14:06

Miquel maco, estém parlant de dos ciutats que són les més poblades de Catalunya, que a més són 400.000 si sumem tots dos municipis.
Es veu que t'agradaria fer moltes línies de tramvia però no almenys per aquestes ciutats?? :|


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 04/02/2017 14:32

Carlos González ha escrit:Miquel maco, estém parlant de dos ciutats que són les més poblades de Catalunya, que a més són 400.000 si sumem tots dos municipis.
Es veu que t'agradaria fer moltes línies de tramvia però no almenys per aquestes ciutats?? :|
Tu suma el que vulguis, si hi ha tramvia estem parlant de 2 xarxes independents.
Cadascuna amb la seva població:
- Sabadell: 208.246
- Terrassa: 215.121

Estem parlant de dues poblacions d'unes mides, que eliminant les parts forestals, són tirant de mitjana a petita. Que totes dues ciutats tenen ja un parell de corredors ferroviaris (Rodalies, FGC) i una xarxa de bus.
Òbviament que m'agraden els tramvies, però es que primer el que s'hauria de veure es si amb una xarxa de bus decent (recorreguts, parades, carrils bus, prioritat semafòrica) hi ha prou demanda de mobilitat urbana que justifiqui la construcció d'una, dues o tres línies de tramvia.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 04/02/2017 14:37

No tot té que ser des de Barcelona, ni centralista, fixa't-hi al municipi de Parla (Madrid).
que són 125.323 habitants, i té un tramvia urbà, el TRAMVallès seria per connectar més municipis del Vallès, no només a Terrassa i Sabadell.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 04/02/2017 16:05

Carlos González ha escrit:No tot té que ser des de Barcelona, ni centralista, fixa't-hi al municipi de Parla (Madrid).
que són 125.323 habitants, i té un tramvia urbà, el TRAMVallès seria per connectar més municipis del Vallès, no només a Terrassa i Sabadell.
El trmavia de Parla! Aquell tramvia que ha deixat un deute impagable per al seu ajuntament! :hola

No es tracta de ser centralista, es tracta de ser realista i pràctic. No es pot pensar en canviar 1 autobús per un tramvia de 5 mòduls si l'autobús avui dia és usat amb una capacitat normal, lluny del col·lapse.

El problema que tenim per aquestes contrades, es que totes les xarxes de tramvia s'han de fer noves de trinca, ja que o vàrem eliminar-les o enterrar sota l'asfalt fa unes dècades. Una cosa es reaprofitar i adaptar una xarxa tramviaire ja existent, doncs al capi a la fi, fa anys i panys que està amortitzada, però fer-ne una de nova implica noves cotxeres, trens, vies. Tot nou, i això te un cost molt gran, que per desgràcia, no ens podrem permetre en dècades o qui sap, si al segle següent.

Ara mateix, el tramvia a aquest país sols es pot justificar en corredors de bus de força demanda o un reforç a un servei ferroviari gran. No ha de ser una moda que s'ha d'estendre a tot arreu per no ser menys que el veí, de fet, si estem en crisi és precisament per tenir aquesta mentalitat (només cal veure que ha passat amb el metro a Barcelona).

Per tant, l'ideal és treure busos a Barcelona i enviar-los a la resta de la comarca per a poder construir xarxes de bus potents i millorar la mobilitat a la zona. I el dia que això no sigui suficient, ja parlarem de si es pot fer la inversió per un tramvia.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 04/02/2017 16:17

Bueno, bueno, en això es cert lo que has dit al final. Òbviament sobre del TRAMVallès pot ser per una cosa a l'altre futur, però m'havia molestat que poca gent digui res de tal xarxa innexistent o proposada per una organització.

Que a més seria tren-tram, no tram convencional.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Diumenge 05/02/2017 11:13

Carlos González ha escrit:Bueno, bueno, en això es cert lo que has dit al final. Òbviament sobre del TRAMVallès pot ser per una cosa a l'altre futur, però m'havia molestat que poca gent digui res de tal xarxa innexistent o proposada per una organització.

Que a més seria tren-tram, no tram convencional.
A mi la idea del TramValles o el TramGirona o alla donde se quiera implantar una infraestructura Tranviaria me gusta.
Pero como todo en la vida hay un Pero y en este caso es echar la vista atras y ver las metida de pata que se han creado por la fiebre del Tranvia.

Ejemplos tienes el de Parla, el de Jaen y el de Velez Malaga.

Tranvia si pero alli donde sea minimamente Rentable por que para tirar dinero mejor intentar mejorar lo existente, buses menos contaminantes y mas linias de Bus o refuerzos de las existentes.
Tirarse a la piscina o mega proyectos (nadie duda de la L9/L10 pero si de su coste desmesurado) tranquilidad e intentar hacer las cosas bien, aunque Yo reconozco que estoy mas por mejorar lo existennte que crear cosas nuevas como en este caso el TramValles.
Saludos.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 05/02/2017 12:46

Bueno, es cierto eso, yo también estaría más a favor en mejorar, sobretodo las líneas de Rodalies, pero sólo me había enrabietado un poco de que nadie dijera nada sobre el TRAMVallès, simplemente eso. Ya que se ve que se habla del TRAMCamp pero no de los otros trenes-tram.

Fin de la cita.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Lluis
N6
N6
Entrades: 214
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Dilluns 06/02/2017 0:46

Tinc una série cronològica de propostes per modificar la xarxa ferroviaria de Barcelona.

1. Acabar estacions de Sagrera i Sant Andreu Comtal.
- Estacions Sants i Sagrera Terminals d'AV.
2. Intercanviador de Torrassa.
- R1 costa-costa
3. Alta Velocitat a Estació de França.
- Conexió AV Sants/Sagrera a EdF (via ramal de Glòries) per Provença-Diagonal/Escultors Claperòs.
- EdF Terminal d'AV, AV passants per túnel Provença-Mallorca.
- Regionals sud terminals a Sant Andreu Comtal.
4. Migrar línia de Portbou a UIC/25kVAC/ERTMS
- Connexió línia Portbou amb túnel LAV a l'alçada de Bifurcació de les Aigües. R2/R11 entren a Sagrera per LAV.
- R3 redirigida per túnel d'Aragó via Ramal de les Aigües.
5. Construcció nova línia Castelldefels-Diagonal en UIC/25kVAC/ERTMS
- Unió línia de Portbou amb nova línia Castelldefels per túnel Diagonal-Mallorca


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 06/02/2017 10:05

L'Estació de França per la meva opinió, la tancaria o faria aquesta parada per futurs i millorats regionals.

I el tercer túnel seria millor fer-ho des de la Travessera de Gràcia, faria més enllaços i a més, si al final deixen de posar pegues al tramvia, la Diagonal tindria TRAM amb connexió de unes quantes línies de metro i autobusos. I crec que serà suficient per la Diagonal

;)


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Metro102
N3
N3
Entrades: 20

Entrada Autor: Metro102 » Dilluns 06/02/2017 21:39

Carlos González ha escrit:Bueno, bueno, en això es cert lo que has dit al final. Òbviament sobre del TRAMVallès pot ser per una cosa a l'altre futur, però m'havia molestat que poca gent digui res de tal xarxa innexistent o proposada per una organització.
Que a més seria tren-tram, no tram convencional.
Em ve molt bé el debat del TRAMVallès (del que estic profundament en contra) per ensenyar-vos la meva proposta d'àmbit metropolità (en la que s'inclou una solució per a la zona Terrassa-Sabadell-Barberà-UAB en forma de metro semilleuger, que ja vaig presentar fa temps pero ara ha sigut completament modificada).
Canvis a la xarxa actual:
L1: Ampliació per dues bandes
-Banda Llobregat amb dues noves estacions: La Ribera i El Prat Estació (Enllaç amb L9 i Rodalies)
-Banda Besòs amb quatre noves estacions: Montigalà | Lloreda, Puigfred, Bufalà i Companys (Enllaç amb L2)
L2: Ampliació per dues bandes
- Banda Llobregat amb 12 noves estacions (algunes d'elles compartides amb L9): Poble Sec (deixant de passar per Paral·lel), Monjuïc, L'exposició, Foc Cisell (Enllaç amb L10), Fira (Enllaç amb L9), Parc Logístic (Compartida amb la L9), Mercabarna (Compartida amb la L9), Cèntric (Saltant-se Moreres i Prat Estació mitjançant un nou túnel per estalviar temps de viatge a l'Aeroport, Enllaça amb la L9 ja que els dos traçats, en aquests punts són perpendiculars l'un de l'altre), Mas Blau (saltant-se Parc Nou|Sant Cosme mitjançant un nou túnel, compartida amb la L9), Aeroport T2 (Compartida amb L9), Ciutat Aeroportuària (Compartida amb la L9), Aeroport T1 (Compartida amb la L9)
L3: Pèrdua del tram Passeig de Gràcia-Trinitat nova via Vall d'Hebron a canvi del tram Passeig de Gràcia-Trinitat Nova+L11 via Via Júlia (Ja que la L11 es absorbida). A més la L3 guanya una estació per la part de Zona Universitària, sent ara l'estació terminal Sant Joan de Déu-Finestrelles.
L4: Pèrdua del Passeig de Gràcia-Trinitat nova via Via Júlia a canvi del tram Passeig de Gràcia-Trinitat Nova via Vall d'Hebron. A més la L4 és ampliada per totes dues bandes, per una banda és ampliada fins a Trinitat Vella, amb transbord amb la L1 (guanya 1 estació) i per l'altra ho és fins a La Sagrera (Guanyant 3 estacions en total per aquesta banda).
L5: No és ampliada per cap banda pero guanya 1 estació (Ernest Lluch).
L6: És manté igual, deixant de prestar servei en hores punta i arribant fins a Sarrià.
L7: No hi ha cap canvi
L8: És ampliada per la banda de Plaça Espanya, deixant de ser aquesta la seva terminal en favor de Gràcia (en total guanya 3 estacions).
L9/L10: Són plantejades de la mateixa manera de com estan projectades al PDI.
L11: Com ja he dit abans, aquesta desapareix (sent absorbida per la L3)
L12: Línia de nova creació (que vaig proposar a aquest fòrum fa gairebé un any però modificada i millorada) el seu traçat va de la parada Comunitat a Zona Universitària (18 parades en total) Està plantejada com a Metro Llueger amb uns temps de pas que ronden els 4 minuts al traçat A (fins a Gavà Centre) i que arriben als 7 minuts al traçat B (de Gavà Centre a Comunitat).
L13: Línia de nova creació (que comentava al principi) que dona servei a una bona part del Vallès Occidental (que compta amb 25 estacions, 7 d'elles intercanviadors). Aquesta línea està plantejada com un Metro Semilleuger amb temps de pas també propers als 4 minuts.
L14 (Actual llançadora Sarrià-Reina Elissenda): És ampliada fins a Sant Josep (travessant de dalt a baix una part important de l'Hospitalet). L'ampliació consta de 6 estacions noves (4 d'elles intercanviadors).
T1: El seu traçat es modificat i passa a donar servei al traçat Splau-Llevant|Les Planes amb gairebé 1,5km de via de nova creació.
T2: El seu traçat es modificat i deixa d'acabar a Francesc Macià per acabar a Poblenou (via Diagonal).
T3: El seu traçat es modificat i deixa de començar a Sant Feliu Consell Comarcal per a començar a Sant Feliu Centre (aprofitant l'hipotètic soterrament de vies a Sant Feliu) i deixa d'acabar a Francesc Macià per acabar a Drassanes|WTC (via Diagonal).
T4: El seu traçat es ampliat i deixa d'acabar a Estació de Sant Adrià per acabar a Badalona Platja (paral·lelament a les vies de Rodalies o soterrant aquestes, apropant l'estació de RENFE badalonina al nucli urbà i fent servir l'espai alliberat per a les vies del TRAM).
T5: El seu traçat es modificat i deixa de començar/acabar a Les Glòries (que és dividida en tres subestacions: Glòries A, B i C) per començar/acabar a Ernest Lluch (via Diagonal).
T6: El seu traçat es ampliat i deixa de començar/acabar a Les Glòries per començar/acabar a Poblenou.
T7: Llínia de TRAM de nova creació que comença a Ernest Lluch i pretèn dotar al traçat de Diagonal d'altes freqüències de pas i complementa a la T4 fins a Estació de Sant Adrià.
T8: Llínia de TRAM de nova creació que comença a Drassanes|WTC i acaba a l'estació de Poblenou.

https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 33116&z=14



trenesrenfe123
N6
N6
Entrades: 183

Entrada Autor: trenesrenfe123 » Dilluns 06/02/2017 22:00

Metro102 ha escrit:L2: Ampliació per dues bandes
- Banda Llobregat amb 12 noves estacions (algunes d'elles compartides amb L9): Poble Sec (deixant de passar per Paral·lel), Monjuïc, L'exposició, Foc Cisell (Enllaç amb L10), Fira (Enllaç amb L9), Parc Logístic (Compartida amb la L9), Mercabarna (Compartida amb la L9), Cèntric (Saltant-se Moreres i Prat Estació mitjançant un nou túnel per estalviar temps de viatge a l'Aeroport, Enllaça amb la L9 ja que els dos traçats, en aquests punts són perpendiculars l'un de l'altre), Mas Blau (saltant-se Parc Nou|Sant Cosme mitjançant un nou túnel, compartida amb la L9), Aeroport T2 (Compartida amb L9), Ciutat Aeroportuària (Compartida amb la L9), Aeroport T1 (Compartida amb la L9)
Fer arribar la L2 a l'Aeroport del Prat crec que ara per ara és una autèntica bogeria. Ja existeix la L9 Sud i la futura llançadora de Rodalies FGC, que cobreixen/cobriran dos perfils diferents de demanda. La demanda que pugui tenir la L2 se solaparia en bona part amb la de Rodalies, així que no trobo gaire sentit fer arribar una altra línia de metro a l'Aeroport.



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”