Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 06/02/2017 22:28

Estic en contra de fer una llançadora a l'Aeroport, ha de ser per xarxa de Rodalies per la meva opinió.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Metro102
N3
N3
Entrades: 20

Entrada Autor: Metro102 » Dilluns 06/02/2017 23:17

trenesrenfe123 ha escrit:
Metro102 ha escrit:L2: Ampliació per dues bandes
- Banda Llobregat amb 12 noves estacions (algunes d'elles compartides amb L9): Poble Sec (deixant de passar per Paral·lel), Monjuïc, L'exposició, Foc Cisell (Enllaç amb L10), Fira (Enllaç amb L9), Parc Logístic (Compartida amb la L9), Mercabarna (Compartida amb la L9), Cèntric (Saltant-se Moreres i Prat Estació mitjançant un nou túnel per estalviar temps de viatge a l'Aeroport, Enllaça amb la L9 ja que els dos traçats, en aquests punts són perpendiculars l'un de l'altre), Mas Blau (saltant-se Parc Nou|Sant Cosme mitjançant un nou túnel, compartida amb la L9), Aeroport T2 (Compartida amb L9), Ciutat Aeroportuària (Compartida amb la L9), Aeroport T1 (Compartida amb la L9)
Fer arribar la L2 a l'Aeroport del Prat crec que ara per ara és una autèntica bogeria. Ja existeix la L9 Sud i la futura llançadora de Rodalies FGC, que cobreixen/cobriran dos perfils diferents de demanda. La demanda que pugui tenir la L2 se solaparia en bona part amb la de Rodalies, així que no trobo gaire sentit fer arribar una altra línia de metro a l'Aeroport.
La raó de la L2 a l'aeroport es per garantir un accès ràpid desde el centre de Barcelona a la T1 de l'Aeroport. Des de el meu punt de vista, l'autèntica bogeria es la llançadora Prat-Aeroport quan ja hi arriba la L9 i la R2 Nord. A més de que la futura llançadora suposaria l'eliminació del ramal de Rodalies a la T2 i estaria excluida del sistema integrat.



Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 307

Entrada Autor: Oriolix » Dimarts 07/02/2017 0:01

La L2 a l'Aeroport no és cap bogeria, perquè estem parlant només de fer l'enllaç entre Sant Antoni i la L9 a Parc Logístic. En total són 6,3 km de túnel, donaria sortida al cul de sac actual de la L2 a Paral·lel, faria arribar el metro a Montjuïc, comunicaria directament el barri de Marina amb el centre (els veïns ja es queixen que la L10 no els servirà per res...) i seria la connexió directa del centre de la ciutat amb l'Aeroport per metro. Això sí, pel mòdic preu de ... 495M€.

http://www.amb.cat/web/territori/infrae ... 9013/11656



trenesrenfe123
N6
N6
Entrades: 183

Entrada Autor: trenesrenfe123 » Dimarts 07/02/2017 11:45

Metro102 ha escrit:
trenesrenfe123 ha escrit:
Metro102 ha escrit:L2: Ampliació per dues bandes
- Banda Llobregat amb 12 noves estacions (algunes d'elles compartides amb L9): Poble Sec (deixant de passar per Paral·lel), Monjuïc, L'exposició, Foc Cisell (Enllaç amb L10), Fira (Enllaç amb L9), Parc Logístic (Compartida amb la L9), Mercabarna (Compartida amb la L9), Cèntric (Saltant-se Moreres i Prat Estació mitjançant un nou túnel per estalviar temps de viatge a l'Aeroport, Enllaça amb la L9 ja que els dos traçats, en aquests punts són perpendiculars l'un de l'altre), Mas Blau (saltant-se Parc Nou|Sant Cosme mitjançant un nou túnel, compartida amb la L9), Aeroport T2 (Compartida amb L9), Ciutat Aeroportuària (Compartida amb la L9), Aeroport T1 (Compartida amb la L9)
Fer arribar la L2 a l'Aeroport del Prat crec que ara per ara és una autèntica bogeria. Ja existeix la L9 Sud i la futura llançadora de Rodalies FGC, que cobreixen/cobriran dos perfils diferents de demanda. La demanda que pugui tenir la L2 se solaparia en bona part amb la de Rodalies, així que no trobo gaire sentit fer arribar una altra línia de metro a l'Aeroport.
La raó de la L2 a l'aeroport es per garantir un accès ràpid desde el centre de Barcelona a la T1 de l'Aeroport. Des de el meu punt de vista, l'autèntica bogeria es la llançadora Prat-Aeroport quan ja hi arriba la L9 i la R2 Nord. A més de que la futura llançadora suposaria l'eliminació del ramal de Rodalies a la T2 i estaria excluida del sistema integrat.
La llançadora substituirà l'actual ramal de la R2 i permetrà accedir tant a la T1 com a la T2 tinc entès. Sobre que serà excluida del sistema integrat... ja ho veurem. I creus que la L2 no ho estarà d'excluida? Deixaran entrar igualment amb una T-10 i a la L9 Sud no? Rodalies ja arriba i continuarà arribant al centre (Sants, Passeig de Gràcia i potser Estació de França), per què duplicar la infraestructura amb un metro que anirà més lent?



Avatar de l’usuari
El Maño amañado
N7
N7
Entrades: 463
Ubicació: Sant Martí (Barcelona).

Entrada Autor: El Maño amañado » Dimarts 07/02/2017 13:44

bigcoaster ha escrit: El tram vallés i FGC Vallés fan feines molt diferents tot i que els dos es diguin "vallès".

Fgc connecta les ciutats del vallès amb bcn, i el tram vallès connectaria les ciutats del vallès entre elles.

Per tant, no té gaire sentit relacionar els problemes de capacitat d'Fgc vallès amb el tram vallès.

Si vols tirar endavant amb la proposta, fes-ho, però no solventaràs gaires problemes d'fgc amb això.
Pareu, pareu, pareu... Si el que voleu és connectar les capitals del Vallès Occidental, no està ja la línia R4 per cobrir aquest itinerari? Quan es posi en funcionament el tram que queda de la S2 per Sabadell, Rodalies quedarà comunicada amb FGC tant a Terrassa com a Sabadell, amb lo que problema resolt.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 07/02/2017 14:21

Se t'oblida el tram Granollers-Martorell, ja que es suposava que enllaçava amb les estacions d'FGC Hospital General i Volpelleres


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Metro102
N3
N3
Entrades: 20

Entrada Autor: Metro102 » Dimarts 07/02/2017 17:27

El Maño amañado ha escrit:
bigcoaster ha escrit: El tram vallés i FGC Vallés fan feines molt diferents tot i que els dos es diguin "vallès".

Fgc connecta les ciutats del vallès amb bcn, i el tram vallès connectaria les ciutats del vallès entre elles.

Per tant, no té gaire sentit relacionar els problemes de capacitat d'Fgc vallès amb el tram vallès.

Si vols tirar endavant amb la proposta, fes-ho, però no solventaràs gaires problemes d'fgc amb això.
Pareu, pareu, pareu... Si el que voleu és connectar les capitals del Vallès Occidental, no està ja la línia R4 per cobrir aquest itinerari? Quan es posi en funcionament el tram que queda de la S2 per Sabadell, Rodalies quedarà comunicada amb FGC tant a Terrassa com a Sabadell, amb lo que problema resolt.
Perdona però desde el meu punt de vista amb tres estacions més d'FGC no es solventa la falta d'oferta a la part occidental del Vallès. Crec que la solució passa per un metro semilleuger que conecti les principals ciutats del vallès occidental i que a més transbordi amb Renfe i FGC, complementant-se entre sí, com el que he proposat més amunt.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 07/02/2017 20:27

El metro semilleuger pot ser un tren-tramvia bàsicament, moltes ciutats d'Alemanya utilitzen aquest sistema.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Metro102
N3
N3
Entrades: 20

Entrada Autor: Metro102 » Dimecres 08/02/2017 20:53

Carlos González ha escrit:El metro semilleuger pot ser un tren-tramvia bàsicament, moltes ciutats d'Alemanya utilitzen aquest sistema.
El model que més s'apropa al tren-tranvia és el de la L12 (Tal com la he plantejat jo). La L13 també s'apropa al model que anomenes però amb un pèl més de capacitat. És més, a la L12 la idea és que cada metro (o com volgueu anomenar-li) tingui una capacitat entre les 270-300 persones i a la L13 la idea seria entre les 400-450 persones per metro. :)



Metro102
N3
N3
Entrades: 20

Entrada Autor: Metro102 » Dimecres 08/02/2017 22:47

Metro102 ha escrit: L5: No és ampliada per cap banda pero guanya 1 estació (Ernest Lluch).
Voldria puntualitzar que al final, m'he decidit i per dotar d'un altre accés a Barcelona he ampliat la L5 uns 3,5 quilòmetres per a que arribi fins al cor de Sant Boi i així conectar millor tota la part a la que la L12 i la L8 no arriben però la L5 sí (ja que només amb la L12 i la L8, per arribar al centre de Barcelona o a diferents punts de l'AMB es feia molta volta). Tot i que encara que la L12 és una línea pensada, en major part, per a viatges entre Castelldefels, Gavà, Viladecans i Sant Boi, amb L5 els viatgers provinents/amb destí, sobretot, de Sant Boi i Viladecans tindran una via més per accedir a Barcelona a més dotant d'un eix est-oest de TP que travessa Sant Boi.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 08/02/2017 22:58

Amb l'ampliació de RENFE de Cornellà-Castelldefels hi haurà bastant, també perquè la parada de Cornellà s'ha de fer una parafernalia per fer tal ampliació fins a Sant Boi, i a més connectaria a Viladecans, Gavà i Castelldefels el suposat tren.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Divendres 10/02/2017 4:10

Metro102 ha escrit:
Carlos González ha escrit:Bueno, bueno, en això es cert lo que has dit al final. Òbviament sobre del TRAMVallès pot ser per una cosa a l'altre futur, però m'havia molestat que poca gent digui res de tal xarxa innexistent o proposada per una organització.
Que a més seria tren-tram, no tram convencional.
Em ve molt bé el debat del TRAMVallès (del que estic profundament en contra) per ensenyar-vos la meva proposta d'àmbit metropolità (en la que s'inclou una solució per a la zona Terrassa-Sabadell-Barberà-UAB en forma de metro semilleuger, que ja vaig presentar fa temps pero ara ha sigut completament modificada).
Canvis a la xarxa actual:
L1: Ampliació per dues bandes
-Banda Llobregat amb dues noves estacions: La Ribera i El Prat Estació (Enllaç amb L9 i Rodalies)
-Banda Besòs amb quatre noves estacions: Montigalà | Lloreda, Puigfred, Bufalà i Companys (Enllaç amb L2)
L2: Ampliació per dues bandes
- Banda Llobregat amb 12 noves estacions (algunes d'elles compartides amb L9): Poble Sec (deixant de passar per Paral·lel), Monjuïc, L'exposició, Foc Cisell (Enllaç amb L10), Fira (Enllaç amb L9), Parc Logístic (Compartida amb la L9), Mercabarna (Compartida amb la L9), Cèntric (Saltant-se Moreres i Prat Estació mitjançant un nou túnel per estalviar temps de viatge a l'Aeroport, Enllaça amb la L9 ja que els dos traçats, en aquests punts són perpendiculars l'un de l'altre), Mas Blau (saltant-se Parc Nou|Sant Cosme mitjançant un nou túnel, compartida amb la L9), Aeroport T2 (Compartida amb L9), Ciutat Aeroportuària (Compartida amb la L9), Aeroport T1 (Compartida amb la L9)
L3: Pèrdua del tram Passeig de Gràcia-Trinitat nova via Vall d'Hebron a canvi del tram Passeig de Gràcia-Trinitat Nova+L11 via Via Júlia (Ja que la L11 es absorbida). A més la L3 guanya una estació per la part de Zona Universitària, sent ara l'estació terminal Sant Joan de Déu-Finestrelles.
L4: Pèrdua del Passeig de Gràcia-Trinitat nova via Via Júlia a canvi del tram Passeig de Gràcia-Trinitat Nova via Vall d'Hebron. A més la L4 és ampliada per totes dues bandes, per una banda és ampliada fins a Trinitat Vella, amb transbord amb la L1 (guanya 1 estació) i per l'altra ho és fins a La Sagrera (Guanyant 3 estacions en total per aquesta banda).
L5: No és ampliada per cap banda pero guanya 1 estació (Ernest Lluch).
L6: És manté igual, deixant de prestar servei en hores punta i arribant fins a Sarrià.
L7: No hi ha cap canvi
L8: És ampliada per la banda de Plaça Espanya, deixant de ser aquesta la seva terminal en favor de Gràcia (en total guanya 3 estacions).
L9/L10: Són plantejades de la mateixa manera de com estan projectades al PDI.
L11: Com ja he dit abans, aquesta desapareix (sent absorbida per la L3)
L12: Línia de nova creació (que vaig proposar a aquest fòrum fa gairebé un any però modificada i millorada) el seu traçat va de la parada Comunitat a Zona Universitària (18 parades en total) Està plantejada com a Metro Llueger amb uns temps de pas que ronden els 4 minuts al traçat A (fins a Gavà Centre) i que arriben als 7 minuts al traçat B (de Gavà Centre a Comunitat).
L13: Línia de nova creació (que comentava al principi) que dona servei a una bona part del Vallès Occidental (que compta amb 25 estacions, 7 d'elles intercanviadors). Aquesta línea està plantejada com un Metro Semilleuger amb temps de pas també propers als 4 minuts.
L14 (Actual llançadora Sarrià-Reina Elissenda): És ampliada fins a Sant Josep (travessant de dalt a baix una part important de l'Hospitalet). L'ampliació consta de 6 estacions noves (4 d'elles intercanviadors).
T1: El seu traçat es modificat i passa a donar servei al traçat Splau-Llevant|Les Planes amb gairebé 1,5km de via de nova creació.
T2: El seu traçat es modificat i deixa d'acabar a Francesc Macià per acabar a Poblenou (via Diagonal).
T3: El seu traçat es modificat i deixa de començar a Sant Feliu Consell Comarcal per a començar a Sant Feliu Centre (aprofitant l'hipotètic soterrament de vies a Sant Feliu) i deixa d'acabar a Francesc Macià per acabar a Drassanes|WTC (via Diagonal).
T4: El seu traçat es ampliat i deixa d'acabar a Estació de Sant Adrià per acabar a Badalona Platja (paral·lelament a les vies de Rodalies o soterrant aquestes, apropant l'estació de RENFE badalonina al nucli urbà i fent servir l'espai alliberat per a les vies del TRAM).
T5: El seu traçat es modificat i deixa de començar/acabar a Les Glòries (que és dividida en tres subestacions: Glòries A, B i C) per començar/acabar a Ernest Lluch (via Diagonal).
T6: El seu traçat es ampliat i deixa de començar/acabar a Les Glòries per començar/acabar a Poblenou.
T7: Llínia de TRAM de nova creació que comença a Ernest Lluch i pretèn dotar al traçat de Diagonal d'altes freqüències de pas i complementa a la T4 fins a Estació de Sant Adrià.
T8: Llínia de TRAM de nova creació que comença a Drassanes|WTC i acaba a l'estació de Poblenou.

https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 33116&z=14
En general m agrada, pero seria mes partidari de que la L12 fos rodalies i a partir de ZU fos el tercer tunel de Rodalies de BCN. La teva L14 es quedaria a pont d Esplugues enllaçant amb aquesta linia de Rodalies i la que baixaria cap a Hospitalet amb el traçat que proposes seria la L3, pero portant-la a Just Oliveras en comptes de a Sant Josep. Seria discutible, per mi crec que porta mes gent la R4 de Renfe que FGC Llobregat i per aixo enllaçaria amb Renfe pero no ho se segur



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 19/02/2017 11:12

https://2.bp.blogspot.com/-VIxRHDGS9yw/ ... BAnoia.png
Imatge

Una proposta per la xarxa de Llobregat-Anoia, en aquest cas seria per com podria ser quines estacions para o no, en aquest cas, les línies S4, R5, R6 podrien ser les directes o semidirectes i que parin a Pl. Espanya, i les línies S3 (o S33), S8, L8 les que es parin a totes i que parin fins a Gràcia.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 19/02/2017 12:55

Todos los servicios excepto los R5 y R6 (contando también los semidirectos) yo los dejaría en Gràcia, es decir, L8, S33, S4 y S8.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 19/02/2017 13:05

Renfe445 ha escrit:Todos los servicios excepto los R5 y R6 (contando también los semidirectos) yo los dejaría en Gràcia, es decir, L8, S33, S4 y S8.
Bueno, yo diría que en Gràcia tiene más demanda con el tramo Martorell-BCN que los ramales de Manresa e Igualada, también lo digo porque en la estación de Gràcia se supone que habría dos andenes.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Diumenge 19/02/2017 13:43

Carlos González ha escrit:
Renfe445 ha escrit:Todos los servicios excepto los R5 y R6 (contando también los semidirectos) yo los dejaría en Gràcia, es decir, L8, S33, S4 y S8.
Bueno, yo diría que en Gràcia tiene más demanda con el tramo Martorell-BCN que los ramales de Manresa e Igualada, también lo digo porque en la estación de Gràcia se supone que habría dos andenes.
Però els R5 i R6 també passen pel tram Martorell - Barcelona, i no fer-los arribar a Gràcia obligaria a fixar-se on acaba el tren a algú que vulga anar a Hospital Clínic, Frances Macià o Gràcia. Tots haurien d'acabar a la mateixa estació.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Metro102
N3
N3
Entrades: 20

Entrada Autor: Metro102 » Diumenge 19/02/2017 13:55

Carlos González ha escrit:https://2.bp.blogspot.com/-VIxRHDGS9yw/ ... BAnoia.png
Imatge

Una proposta per la xarxa de Llobregat-Anoia, en aquest cas seria per com podria ser quines estacions para o no, en aquest cas, les línies S4, R5, R6 podrien ser les directes o semidirectes i que parin a Pl. Espanya, i les línies S3 (o S33), S8, L8 les que es parin a totes i que parin fins a Gràcia.
Coses a dir:
- Sé que ho hauràs fet amb tota la teva bona intenció però la teva proposta en algunes estacions les deixa amb freqüències de 25'-60' quan ara tenen freqüències de 7'-12' (com Pallejà, amb prop de 12.000 hab o el Palau, un barri de prop de 6.000 hab). Desde el meu punt de vista deixaria a Pallejà i al Palau amb R5, S8 i S4 i a Martorell Vila deixaria el S8 i S4, es a dir que no tocaria res en aquesta estació (tot això desde l'experiència com a viatger que tinc al haver viscut a Pallejà i a Martorell).
- També crec que seria bona idea eliminar la S3 i afegint els seus horaris de pas per a la S4. A més crec que també seria bona idea de perllongar la S4 fins a Gràcia, per l'extrem de Barcelona i fins a Monistrol de Montserrat per l'extrem nord (ja que l'R5 va molt congestionada en molts cops pels turistes de Montserrat).
- Opino que Cornellà Riera s'hauria de quedar tal i com està ja que és una parada amb bastant afluència pel centre comercial Splau.



Lluis
N6
N6
Entrades: 214
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Diumenge 19/02/2017 14:08

Coincideixo amb els anteriors que si es perllonga la LL-A tots els serveis haurien d'acabar a la mateixa estació. I evidentment tota millor en el tema dels semidirectes és benvinguda.

Sobre la utilitat d'aquest perllongament Espanya-Gràcia, trobo que si bé pot ser bo per arribar més fàcilment a més punts de Barcelona (sobretot l'intercanvi amb L5), la conexió amb FGC està bé per als serveis L6 i L7, però per anar cap al Vallés és bastant poc òptima.

Per interconexió LL-A amb B-V jo proposaria més aviat una modificació de la línia del Vallès d'FGC, de manera que en arribar a Sarrià es perllongués per un traçat independent de la línia del ferrocarril de Sarrià (la L6/L12 vaja). Concretament faria un traçat amb les següents parades: Sarrià (L6,L9,L10) - Numància (Tram) - Sants Estació (L3,L5,Renfe) - Espanya (L1,L3,FGC) - Montjuïc (L2). Aquest nou traçat no només permetria una connexió molt més ràpida de la LL-A amb la B-V, sinó que la B-V estaria conectada directament i ràpida amb tot el baix llobregat.


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 19/02/2017 14:29

Fer un altre xarxa independent no estaria d'acord, estém parlar d'ampliar la xarxa ja existent.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 19/02/2017 14:33

Metro102 ha escrit: Desde el meu punt de vista deixaria a Pallejà i al Palau amb R5, S8 i S4 i a Martorell Vila deixaria el S8 i S4, es a dir que no tocaria res en aquesta estació (tot això desde l'experiència com a viatger que tinc al haver viscut a Pallejà i a Martorell).
No et dono la raó, s'ha de fer les línies de Rodalies (R5 i R6) més directes, fer-ho parar a quasi tot arreu és gravíssim eh? :D :)
http://img.desmotivaciones.es/201103/t_1.jpg


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”