Arc de Triomf, portes obertes

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Arc de Triomf, portes obertes

Entrada Autor: metring » Dijous 19/05/2016 18:43




Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 20/05/2016 11:02

Les portes ja han quedat obertes de manera definitiva, i de fet ja n'hi ha vàries.
La gent també s'hi està acostumant, de manera que cada vegada hi ha més persones que passen directament entre les andanes. Ara mateix diria que ja hi ha més persones que fan servir aquest pas que el pas "legal" pujant el vestíbul. Lògic.
També cal dir que no hi ha ni un sol rètol que ho prohibeixi (tampoc ningú en faria cas, és clar).
És divertit veure l'agent de seguretat al vestíbul de dalt, mig buit, mirant que ningú no es coli, mentre centenars de persones passen lliurement per baix sense pagar. De totes maneres, no és res que no veiem en qualsevol altra estació de Renfe/ADIF o TMB.

Em permeto especular que deu ser un tema de seguretat de manera que deu haver-hi algun nyap (és a dir, no es va complir la normativa existent) en la remodelació de l'estació, de manera que els deuen haver obligat a deixar les portes obertes. El silenci de TMB i ADIF en aquest sentit podria apuntar cap aquest sentit. Però clar, això últim només és una especulació.



Sokjo
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Sabadell

Entrada Autor: Sokjo » Divendres 20/05/2016 19:04

Fins on tinc entès, la normativa obliga que les portes d'evacuació s'obrin mitjançant una barra antipànic. Les d'Arc de triomf no en tenen i quan les van instal·lar suposo que estaven tancades de manera que no fos fàcil obrir-les.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 20/05/2016 20:55

Vista la inutilitat de tot plegat, ja podrien posar les barreres tarifaries on eren, i tots contents.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
local
N5
N5
Entrades: 85
Ubicació: ÀMB

Entrada Autor: local » Diumenge 29/05/2016 9:09

Miquel ha escrit:Vista la inutilitat de tot plegat, ja podrien posar les barreres tarifaries on eren, i tots contents.
Si fós per mi, que posin indicacions d'enllaç directe i un parell de validadores en aquestes portes (estil Espanya L1). En cas que es puguin formar grans aglomeracions, que tanquin l'accés i punt.
La veritat és que la diferència de temps en fer servir el pas d'emergència a pujar al vestíbul i tornar a baixar pot estar, de vegades, en perdre el tren de rodalies a la teva destinació.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 29/11/2016 10:57

Llenço una pregunta: el sistema de les cancel·ladores permet reconèixer que has pagat el bitllet a una operadora i cancel·lar-ho en una altre a l'hora? M'explico: per tal de posar màquines en aquesta sortida sempre oberta, seria una solució per poder accedir de Rodalies a metro i a la inversa, i poder comprovar que en una ja s'ha viatjat i a la vegada, fer el transbordament reconeixent un altre viatge sense cancel·lar un segon. Ara el que es fa és sortir de Rodalies, per exemple, la màquina deixa sortir si reconeix que has "picat" bitllet en una altra estació, però per tal d'anar a una altra operadora, has de tornar a passar el títol. La qüestió seria que només fos necessària una operació per a passar de metro a Renfe o a l'inrevés a Arc de Triomf des de les andanes.



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dimarts 29/11/2016 11:28

metring ha escrit:Llenço una pregunta: el sistema de les cancel·ladores permet reconèixer que has pagat el bitllet a una operadora i cancel·lar-ho en una altre a l'hora?
No. De fet, si fas transbord i no valides al transbord et podrien posar una multa per portar un títol sense validar en el transbordament. Això és a causa que els opetadors cobren de l'ATM en funció de les validacions realitzades, si no valides com a tal no queda constància del teu viatge. Per exemple, si canvies de Renfe a Metro i no valides al transbord el metro no cobraria el teu viatge de l'ATM. És per el mareix motiu per el qual els títols de viatges il·limitats cal validar-los sempre.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 29/11/2016 11:50

Granolleri ha escrit:
metring ha escrit:Llenço una pregunta: el sistema de les cancel·ladores permet reconèixer que has pagat el bitllet a una operadora i cancel·lar-ho en una altre a l'hora?
No. De fet, si fas transbord i no valides al transbord et podrien posar una multa per portar un títol sense validar en el transbordament. Això és a causa que els opetadors cobren de l'ATM en funció de les validacions realitzades, si no valides com a tal no queda constància del teu viatge. Per exemple, si canvies de Renfe a Metro i no valides al transbord el metro no cobraria el teu viatge de l'ATM. És per el mareix motiu per el qual els títols de viatges il·limitats cal validar-los sempre.
Tot plegat és un tema tècnic que si s'hi posessin, segur que es podria resoldre. Perquè tal i com està tot allò, és insostenible.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 29/11/2016 13:49

metring ha escrit:
Granolleri ha escrit:
metring ha escrit:Llenço una pregunta: el sistema de les cancel·ladores permet reconèixer que has pagat el bitllet a una operadora i cancel·lar-ho en una altre a l'hora?
No. De fet, si fas transbord i no valides al transbord et podrien posar una multa per portar un títol sense validar en el transbordament. Això és a causa que els opetadors cobren de l'ATM en funció de les validacions realitzades, si no valides com a tal no queda constància del teu viatge. Per exemple, si canvies de Renfe a Metro i no valides al transbord el metro no cobraria el teu viatge de l'ATM. És per el mareix motiu per el qual els títols de viatges il·limitats cal validar-los sempre.
Tot plegat és un tema tècnic que si s'hi posessin, segur que es podria resoldre. Perquè tal i com està tot allò, és insostenible.
Aviam el veritable problema es que han de posar les validadores tal i com estaven abans. Si no volen posar barreres que en posin una com a Rodalies en estacions obertes, una per a Rodalies i l'altre per a Metro. L'excusa de que es colen si no hi ha barrera és invàlida, primer per que ara es colen tots, i segon, els colats es poden pescar si posen revisors.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 29/11/2016 13:54

Deberían de volver a poner estos accesos directos, con sus respectivas canceladoras.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 29/11/2016 14:37

Però la qüestió és que es pugui sortir de Renfe i passar el títol de sortida i anar al metro directament, fer-ho per tal que no sigui com abans, que es pujava al vestíbul, baixaven escales del metro i es cancel·lava a l'extrem de cada andana, sinó que es pugui fer des del mig de les andanes, on ara hi han les portes obertes.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimarts 29/11/2016 15:41

Sí que es pot fer el que comenta la Metring. O bé en Granollerí no t'ha entès bé o s'ha equivocat en contestar.

Si algú pica al metro, havent picat abans a rodalies, no es descompta un altre viatge, ni tan sols si no es pica a la sortida de rodalies. Pecr tant, a les famoses portes obertes sense control, es podria —i s'hauria— d'instal·lar validadores, exactament iguals que les des vestíbul (sense haver d'introduir cap mena de canvi tècnic). A TMB li és exactament igual si entres provenint del carrer o de l'andana de rodailes, i viceversa.

I, ja posats a fer-ho bé i tenint en compte que hi ha poc espai, podrien fer-les reversibles i que es computi el viatge al respectiu operador. De fet, validadores així ja n'hi ha moltes.



Avatar de l’usuari
majosa
N2
N2
Entrades: 11

Entrada Autor: majosa » Dimecres 30/11/2016 2:03

He vist recentment que algunes de les portes tenen tanques com si fessin algun tipus d'obra. Suposo que serà temes de manteniment



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimarts 28/02/2017 9:26

Ahir em disposava a fer l'enllaç entre Renfe i Metro, que va resultar frustrat en estar totes les portes tancades. Vaig observar que havien canviat els panys de totes les portes (ara ja no hi ha maneta) i vaig pensar que havien instal·lat un sistema amb electroimants que permet obrir les portes quan l'alarma està activada —en comptes d'activar l'alarma en obrir les portes— i que les manté bloquejades la resta del temps, molt habitual en sortides d'emergència massa accesibles com aquestes.

Em vaig resignar a fer el meravellós enllaç, que sembla que estigui dissenyat per a que la gent s'ho pensi dos cops i marxi d'allà caminant en comptes de amb metro. I quina sorpresa em vaig trobar quan des de l'andana del metro vaig veure que totes i cadascuna de les portes estaven, soldades!.

Això em sembla no ja només un insult a la cara que tothom que ha de fer l'enllaç a aquesta estació, sinó que representa a més inclompliment del pla d'evacuació de l'estació que es va dissenyar durant la reforma de l'estació, posant en greu perill la seguretat de tothom en cas d'emergència. A les mateixes andanes —tant del tren com del metro— es poden observar sengles panells amb el pla d'evacuació, on s'hi representa clarament com cada túnel evacua sobre l'altre.

M'agradaria preguntar si algú sap on puc obtenir la documentació del projecte de reforma que es va fer, ja que tinc intenció de denunciar-ho davant l'autoritat competent.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimarts 28/02/2017 9:39

Javi M ha escrit:Ahir em disposava a fer l'enllaç entre Renfe i Metro [...]
Això em sembla no ja només un insult a la cara que tothom que ha de fer l'enllaç a aquesta estació
Això que volies fer no és un enllaç, sino una infracció administrativa (i saps que ho és encara que tu viatgis amb un bitllet combinat correctament abonat a la Renfe, ja que tens l'obligació de passar pel torniquet al Metro).

Pel que fa al pla d'evacuació, havent-hi dos accessos independents als extrems de les quatre andanes, no calen aquestes portes. Espero que el següent pas sigui tancar cada forat amb un mur d'obra, i tothom a pagar.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimarts 28/02/2017 10:42

Platanito ha escrit:Això que volies fer no és un enllaç, sino una infracció administrativa (i saps que ho és encara que tu viatgis amb un bitllet combinat correctament abonat a la Renfe, ja que tens l'obligació de passar pel torniquet al Metro).
M'és exactament igual que sigui infracció administrativa o no, així de clar.

Per començar, jo no tinc per què saber que aquell enllaç de iure no es pot fer. Allà no hi ha cap cartell de prohibit passar o indicació de només per a emergències.

Per seguir, no sóc jo que no vull pagar, són ells que no em volen cobrar. Quan faig aquell enllaç jo ja vaig amb el meu bitllet validat i em seria totalment igual tornar-lo a passar per la màquina si allà n'hi hagués alguna. Però el que no m'és igual és haver de pujar i baixar escales i perdre cinc minuts per a que a uns no els deixin de comptabilitzar el viatge. No és el meu problema com a usuari.
Platanito ha escrit:Espero que el següent pas sigui tancar cada forat amb un mur d'obra, i tothom a pagar.
Doncs jo el que espero és que algun dia posin validadores bidireccionals, i tothom a pagar.

Pel que fa a l'enllaç com a sortida d'emergència, desconec si els accesos normals podrien ser suficients per a complir la normativa (ja m'informaré). El que és evident és que no s'està complint el pla d'evacuació redactat per ells mateixos i que encara es reflexa a la senyalètica de l'estació. I això sí que és una infracció administrativa, i ben greu. Abans de clausurar cap sortida d'emergència s'ha de redactar un nou pla d'evacuació conforme a la normativa vigent.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 28/02/2017 20:02

Javi M ha escrit:Per començar, jo no tinc per què saber que aquell enllaç de iure no es pot fer. Allà no hi ha cap cartell de prohibit passar o indicació de només per a emergències.
Tampoc hi ha cap cartell de prohibit passar en tots els accessos a dependències "privades" de les estacions, i no per això la gent s'entussa a entrar per allà. La senyalització tan al FCMB com a Adif indica clarament on són les sortides i passadissos d'ús públic, i per tant, els itineraris a seguir. Qui entra per allà sap perfectament que hi ha a l'altre costat de la porta, i sap perfectament amb quines condicions la creua.

Tanmateix, a l'accedir a qualsevol estació ferroviaria, saps que has de validar abans d'entrar al tren, t'hagis trobat amb una barrera física o no.

Jo he estat aquesta tarda mateix a Arc de Triomf i els plans d'evacuació segueixen indicant que allò és una sortida d'emergència, i m'imagino que a dia d'avui es pot seguir usant com a tal.

En tot cas, això no excusa que l'enllaç sigui un despropòsit com una catedral i cal que es torni a deixar com estava. Però tampoc intentem autoenganyant-nos amb el si no posa que no puc passar, barra lliure.


El metro de Barcelona amb motoristes!

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 28/02/2017 21:21

Javi M ha escrit:Per començar, jo no tinc per què saber que aquell enllaç de iure no es pot fer. Allà no hi ha cap cartell de prohibit passar o indicació de només per a emergències.
El desconeixement de la norma no excusa el seu incompliment.
Javi M ha escrit:Per seguir, no sóc jo que no vull pagar, són ells que no em volen cobrar. Quan faig aquell enllaç jo ja vaig amb el meu bitllet validat i em seria totalment igual tornar-lo a passar per la màquina si allà n'hi hagués alguna. Però el que no m'és igual és haver de pujar i baixar escales i perdre cinc minuts per a que a uns no els deixin de comptabilitzar el viatge. No és el meu problema com a usuari.
Argument molt repetit entre molta gent que no valida el bitllet.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimecres 01/03/2017 13:42

Miquel ha escrit:Tanmateix, a l'accedir a qualsevol estació ferroviaria, saps que has de validar abans d'entrar al tren, t'hagis trobat amb una barrera física o no.
No s'ha de validar quan fas un transbordament entre línies de Renfe ni entre línies de metro. No tinc per què saber que estic fent un canvi d'operador i que per tant he de validar.
victorcasta ha escrit:El desconeixement de la norma no excusa el seu incompliment.
El desconeixement de que una senyal de prohibit passar impedeix el pas, no eximeix de respectar-la. Si no hi ha senyal, no és desconeixement de la norma, és que no hi ha res que t'impedeixi passar per allà.

En tot cas, jo no al·lego desconeixement de la norma. Sé molt bé que per allà no s'hauria de passar.

victorcasta ha escrit: Argument molt repetit entre molta gent que no valida el bitllet.
Jo vaig amb T-Jove, i evidentment si passo per allà no és per a estalviar-me pagar. Com a usuari la meva obligació és pagar i ja pago. Si volen comptabilitzar les validacions, que posin una validadora. Així de fàcil.

Miquel ha escrit: Jo he estat aquesta tarda mateix a Arc de Triomf i els plans d'evacuació segueixen indicant que allò és una sortida d'emergència, i m'imagino que a dia d'avui es pot seguir usant com a tal.
No es poden fer servir a no ser que duguis una radial la a butxaca per a tallar les soldadures.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 01/03/2017 17:36

Javi M ha escrit:No s'ha de validar quan fas un transbordament entre línies de Renfe
Depèn: A Sants has de validar per passar de les vies 7-8 a la 13, per exemple.
Javi M ha escrit:No tinc per què saber que estic fent un canvi d'operador i que per tant he de validar.
Tens raó en que, si la porta és oberta i no hi ha barrera, un turista que hi arriba per primer cop no pot saber que aquell enllaç no és permès. Per tant, la solució és tancar aquells pasos, prèvia rectificació del pla d'evacuació, donat que, havent-hi dues sortides a cada andana, no cal una via d'escapament cada cinc metres...

Però d'aquí a posar el crit al cel simplement perque ara has de fer la volta pel vestíbul, quan aquell enllaç és menys pesat que el de plaça Catalunya o el del Clot...


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”