Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: robertotlh » Dilluns 20/03/2017 0:03

Carlos González ha escrit:Una cosa, abans de que es faci el tercer túnel fins a 2058 o fins a 3000, volia preguntar com penseu quina línia hauria de passar en cada túnel.

Exemple: Túnel Pl. Catalunya: R1/R4/R7
Exemple: Túnel Passeig de Gràcia: R2/R3/Regionals/AVANT

Ramal de les Aigües: R2/R3
Túnel Meridiana: R4/R7


Ramal de les Aigües la R2 per anar a on? I la R3 per el túnel de Gràcia on acabaria? Jo crec que sense nus de la Torrassa no té sentit intentar reconfigurar cap línia.

L'únic que sí es podria fer fins que es faci el nus de Torrassa es prolongar la R1 desde Molins fins a fusionar-la amb la R7 a Cerdanyola-Universitat. Obriria noves possibilitats sense afegir nous trens als túnels.
robertotlh
N5
N5
 
Entrades: 134
Membre des de: Dijous 15/10/2015 14:47

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: ortegote » Dilluns 20/03/2017 21:15

robertotlh ha escrit:
Carlos González ha escrit:Una cosa, abans de que es faci el tercer túnel fins a 2058 o fins a 3000, volia preguntar com penseu quina línia hauria de passar en cada túnel.

Exemple: Túnel Pl. Catalunya: R1/R4/R7
Exemple: Túnel Passeig de Gràcia: R2/R3/Regionals/AVANT

Ramal de les Aigües: R2/R3
Túnel Meridiana: R4/R7


Ramal de les Aigües la R2 per anar a on? I la R3 per el túnel de Gràcia on acabaria? Jo crec que sense nus de la Torrassa no té sentit intentar reconfigurar cap línia.

L'únic que sí es podria fer fins que es faci el nus de Torrassa es prolongar la R1 desde Molins fins a fusionar-la amb la R7 a Cerdanyola-Universitat. Obriria noves possibilitats sense afegir nous trens als túnels.


Creus que es fara el nus o salt de motllo a la Torrassa? amb Estació?
Jo tinc els meus dubtes hi han moltes mes obres per fer o inacavades a catalunya com per que el tema de la Torrassa sigui una realitat a curt plaç.
Salutacions.
Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
 
Entrades: 723
Membre des de: Dimarts 25/06/2013 18:11
Ubicació: a prop d' ADIF

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Lluis » Dimecres 22/03/2017 9:57

Si la xarxa convencinal fos en ample UIC, els serveis MD/regional convencionals podrien entrar per túnel/estacions AV entre El Prat i Sagrera amb trens bitensió.
"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.
Lluis
N5
N5
 
Entrades: 133
Membre des de: Divendres 17/10/2014 19:37
Ubicació: Massy - Palaiseau RER B C TGV

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Dilluns 27/03/2017 13:22

Miquel ha escrit:Aviam, el problema no és la longitud en KM de la línia, si no l'àrea de servei de la mateixa.

Si L6 i L7 queden retallades és a causa de la necessitat de posar més serveis suburbans entre Barcelona i Sant Cugat/Terrassa/Sabadell. La infraestructura és la que és i miracles no es poden fer si es vol mantenir la velocitat comercial actual.

És sensat fer que els L6 vagin a les Planes, però sols ho podrien fer quan no hi ha servei de S5/S55 ja que entrar a la Via 3 de les planes implica un cisallament, i l'obra que s'ha fet a Sarrià anava totalment encaminada a eliminar aquesta problemàtica en la bifurcació dels ramals.
A banda, implica reformar l'andana de la via 3, què no se si mai t'hi has passat per allà però el seu estat deixa molt que desitjar, i per si fos poc, caldrà fer l'accés accessible a PMR amb alguna màquina que permeti salvar els 5 o 6 graons que hi ha. I barreres tarifàries d'entrada, pel que l'andana deixaria de ser "oberta a tothom", caldrà posar mobiliari, etc.

Realment són masses pegues com per a que FGC decideixi fer-ho. Això no treu que seria una bona opció en caps de setmana, on els S1 i S2 podrien de deixar de fer la parada entre Sarrià i Les Planes, i L6 realitzar-les.

Altre opció per Les Planes seria unir via 3 pel costat Sant Cugat i poder habilitar l'estació per a fer avançaments.


Si passa això, jo estaria d'acord en què almenys, una línia metropolitana vagi de Les Planes a Pl.Catalunya (L6), i deixar les llançadores fer el seu treball
L12 Sarrià-Finestrelles
L7 Gràcia-Av Tibidabo (L'ampliaria fins a la Vall d'Hebron i aquesta si que no estaria malament que passi també per Pl. Catalunya si arriba a passar)
"We don't need no education.... We don't need no thought control..... No dark sarcasm in the classroom... " Pink Floyd
Carlos González Sánchez
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 902
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Dijous 30/03/2017 23:33

Vull comentar una cosa sobre de la LOF (Línia Orbital Ferroviària), mai m'agradat el traçat perquè son masses curves i no serien traçats ràpids, i a més seria un cost molt elevat, així que he dibuixat un mapa per fer tal línia orbital sense fer tans nous traçats, de fet els traçats que caldrien entendre i veure si són viables o demandats serien els següents...

Traçat Vilanova-Vilafranca
Traçat Martorell-Terrassa
Traçat Barberà-Mollet
Traçat Granollers-Mataró

Aquí el mapa de la LOF com pensen fer-la:https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1SWz8MawVAdHukNOeutQGUiuwzXI&hl=en_US&ll=41.56613835096984%2C2.3482000073241807&z=13

Aquí la meva proposta per la LOF:https://www.google.com/maps/d/edit?mid=1YHv3Qm0YxYVObXedhjT4ucIWbHY&ll=41.49431586208226%2C2.1199632611924244&z=13
"We don't need no education.... We don't need no thought control..... No dark sarcasm in the classroom... " Pink Floyd
Carlos González Sánchez
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 902
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: ortegote » Divendres 31/03/2017 18:58

Sobre la Linea Orbital y el Eix Transversal Ferroviari

http://ifercat.gencat.cat/index.php?contenido=22

Humo humo y mas humo... Por los siglos de los Siglos Amen.

Me Joroba reconocerlo pero dificilmente veamos estos dos proyectos finalizados.
Saludos.
Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
 
Entrades: 723
Membre des de: Dimarts 25/06/2013 18:11
Ubicació: a prop d' ADIF

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Divendres 31/03/2017 19:17

ortegote ha escrit:Sobre la Linea Orbital y el Eix Transversal Ferroviari

http://ifercat.gencat.cat/index.php?contenido=22

Humo humo y mas humo... Por los siglos de los Siglos Amen.

Me Joroba reconocerlo pero dificilmente veamos estos dos proyectos finalizados.
Saludos.


xD Seguro, esto lo veré cuando yo tenga tu edad (tendrás 40 si no me equivoco ¿no?)

El caso era mostrar otros tramos sin hacer tantas curvas y la propuesta que he hecho no costaría "tanto"
"We don't need no education.... We don't need no thought control..... No dark sarcasm in the classroom... " Pink Floyd
Carlos González Sánchez
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 902
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: ortegote » Dissabte 01/04/2017 18:27

Carlos González ha escrit:
ortegote ha escrit:Sobre la Linea Orbital y el Eix Transversal Ferroviari

http://ifercat.gencat.cat/index.php?contenido=22

Humo humo y mas humo... Por los siglos de los Siglos Amen.

Me Joroba reconocerlo pero dificilmente veamos estos dos proyectos finalizados.
Saludos.


xD Seguro, esto lo veré cuando yo tenga tu edad (tendrás 40 si no me equivoco ¿no?)

El caso era mostrar otros tramos sin hacer tantas curvas y la propuesta que he hecho no costaría "tanto"


Si en verdad me gusta lo que se propone, ya sea lo oficial o lo que has retocado, estaria muy bien si se hiciera, el problema es que como arma politica les va de fabula, siempre tienen algo que prometer para pillar unos votos.
Y bueno no tengo 40 pero me falta poco :) Soy de los que se paseo por Cornella al aire libre en FGC :D
Saludos!!
Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
 
Entrades: 723
Membre des de: Dimarts 25/06/2013 18:11
Ubicació: a prop d' ADIF

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: mpn90 » Diumenge 02/04/2017 8:54

Jo considero que un dels més grans errors de la LOF són les rondes de Mataró i Vilafranca, s'hauria de virar cap a un model més senzill i que permetés la posterior connexió amb Barcelona i fer línia circular.
mpn90
N5
N5
 
Entrades: 81
Membre des de: Diumenge 27/09/2015 17:59

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Dimecres 26/04/2017 20:52

"We don't need no education.... We don't need no thought control..... No dark sarcasm in the classroom... " Pink Floyd
Carlos González Sánchez
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 902
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: ortegote » Dijous 27/04/2017 19:19

Carlos González ha escrit:Heu vist això del PTP?? http://transportpublic.org/wp-content/uploads/2017/04/20170425-plarodalies.pdf


Hi han coses interesants, no hem desagrada com queda l'esquema final de Rodalies.
Però la linia de castelldefels/Cornellà no la faria, primer altes coses que una altra vegada obres noves que no s'acaben mai..
Penseu que si ni han acabat l'estació de Martorell Central porta per porta amb FGC aqui hi han coses que son ciencia ficció.
Salutacions.
Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
 
Entrades: 723
Membre des de: Dimarts 25/06/2013 18:11
Ubicació: a prop d' ADIF

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Dijous 27/04/2017 19:35

ortegote ha escrit:
Però la linia de castelldefels/Cornellà no la faria, primer altes coses que una altra vegada obres noves que no s'acaben mai...


Això acaba de sonar polèmic, i discrepo una mica amb tu d'això que acabes de dir, es cert y evidenment que primer millorem el que tenim actualment, i també tinc que dir això.

Saps que els municipis de Castelldefels/Gavà/Viladecans/Sant Boi de Llobregat tenen molta demanda i sempre està ple els busos com la L85 o L82, o la L96 que als estius sempre està a tope el bus??

:hola Salutacions
"We don't need no education.... We don't need no thought control..... No dark sarcasm in the classroom... " Pink Floyd
Carlos González Sánchez
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 902
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: bigcoaster » Dijous 27/04/2017 19:55

ortegote ha escrit:Però la linia de castelldefels/Cornellà no la faria, primer altes coses que una altra vegada obres noves que no s'acaben mai..


Jo diria que tot el contrari, línies noves les que vulguis, que així es poden penjar una bona medalla i sucar-hi bé un tant%, mira sinó la línia de l'aeroport, que d'útil té poc tenint la L9. En canvi, fer coses com lo de Martorell, salts de moltó, canvi de travesses i això, costa molt més. Però bé, sembla que aquests últims anys estem de sort i s'han posat amb la reforma d'estacions.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
 
Entrades: 810
Membre des de: Diumenge 12/04/2015 16:50

Aeroport

EntradaAutor: Javi M » Dijous 27/04/2017 23:16

bigcoaster ha escrit:mira sinó la línia de l'aeroport, que d'útil té poc tenint la L9

Perdó, però a l'aeroport el que té poc d'útil és justament la L9, i no la nova connexió amb rodalies.
Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
 
Entrades: 1448
Membre des de: Dimecres 18/11/2009 17:49

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: ortegote » Dissabte 29/04/2017 15:25

No crec que sigui polemic, simplement crec que hi han altres prioritats i com ja hem vist en altres obres noves els preus es disparen massa i mentrestant no s'inverteix en millorar el que ja tenim.
Un exemple era l'estació de Martorell però puc posar un altre que s'enten millor:
Doble via de Vic, Jo personalment crec que val mes la pena fer aquesta obra primer que fer la de Castelldefels, pero les dues a l'hora per que es paralitzi tot per manca de diners doncs no m'agrada i es aixo ultim el problema tenim molts fronts oberts en obra publica que no s'acava mai L9/L10, Sagrera, etc etc per aixo dic que primer acavar tot el que ja tenim en marxa (o parat) i despres ja veurem.

Sobre la L9 al Aeroport practic practic no es, es una alternativa més per arribar pero el tema del bittlets i que la T10 no sigui valida, per posar un altre exemple a la gent del Bages/Anoia que va amb FGC es millor agafar el Bus a Sant Boi amb la T10 que anar a Eurpa Fira a agafar la L9, fan que ni es pensi en agafar el Metro per arribar al Aeroport.

Salutacions.
Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
 
Entrades: 723
Membre des de: Dimarts 25/06/2013 18:11
Ubicació: a prop d' ADIF

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: robertotlh » Dissabte 29/04/2017 21:44

Carlos González ha escrit:Heu vist això del PTP?? http://transportpublic.org/wp-content/uploads/2017/04/20170425-plarodalies.pdf

No m agrada el plantejament. Despres de decades de manca d inversió, ara resulta que comprem el discurs dels polítics de Madrid I demanem que facin infraestructures el mes baratetes possible? I l argument que es dona es que per el tunel de pça Catalunya no s adapten be als actuals trens de dos pisos, que es retiraran d aqui nomes tres anys? I renunciem al tercer tunel aixi de facil?

Ho sento però no. El pla de Rodalies de Fomento s ha d acomplir tal com esta I punt.
robertotlh
N5
N5
 
Entrades: 134
Membre des de: Dijous 15/10/2015 14:47

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Dimecres 03/05/2017 20:45

A mi m'agrada el plantejament, però crec que faria alguns canvis

Segueixo veient previsible la R2 interior i la R1 costa

Jo faria segons el plantejament:
R1: Sant Vicenç de Calders-Aeroport/Maçanet-Massanes (Túnel Pl. Catalunya)
R2: Sant Vicenç de Calders/Maçanet-Massanes (Túnel Passeig de Gràcia)
R3: Castelldefels/Vic (Túnel Pl. Catalunya)
R4: Aeroport/Manresa (Túnel Passeig de Gràcia)
R7: Circular (Túnel Pl. Catalunya)
R8: Vilanova i la Geltrú/Mataró (Línia Orbital Ferroviària)
"We don't need no education.... We don't need no thought control..... No dark sarcasm in the classroom... " Pink Floyd
Carlos González Sánchez
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 902
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: adriaesc » Dimecres 03/05/2017 21:36

Carlos González ha escrit:A mi m'agrada el plantejament, però crec que faria alguns canvis

Segueixo veient previsible la R2 interior i la R1 costa

Jo faria segons el plantejament:
R1: Sant Vicenç de Calders-Aeroport/Maçanet-Massanes (Túnel Pl. Catalunya)
R2: Sant Vicenç de Calders/Maçanet-Massanes (Túnel Passeig de Gràcia)
R3: Castelldefels/Vic (Túnel Pl. Catalunya)
R4: Aeroport/Manresa (Túnel Passeig de Gràcia)
R7: Circular (Túnel Pl. Catalunya)
R8: Vilanova i la Geltrú/Mataró (Línia Orbital Ferroviària)

Aquest plantejament és el que jo tenia en ment, potser sense allargar la R3 a Castelldefels, o allargant-ne només alguns serveis (els altres a L'H). La R4 la faria així però només provisionalment, fins que estigués feta la nova variant on reinstauraria la R10.
Pero, ¿qué oyen mis ojos?
adriaesc
N6
N6
 
Entrades: 224
Membre des de: Diumenge 04/05/2014 18:54
Ubicació: Llucmajor (L4)

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Dimecres 03/05/2017 23:35

Veig que molta gent li sua la (bueno, millor no segueixo) el traçat de Cornellà-Castelldefels... el que no entenc és el perquè :nose
"We don't need no education.... We don't need no thought control..... No dark sarcasm in the classroom... " Pink Floyd
Carlos González Sánchez
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 902
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Francesc Ciutat » Dijous 04/05/2017 13:41

Respecte la proposta de la PTP trobo a faltar una qüestió importantísima per a potenciar el servei ferroviari, i és la construcció d'intercanviadors i ramals per enllaçar línies de Renfe, i són actuacions en la seva majoria que no comportarien grans inversions:

-R3 i R8 a Santa Perpètua

-R2 i R3 a Les Franqueses-Granollers Nord.

-R8 i R4 a Barberà-Cerdanyola, per fer més fàcil la relació Granollers-Sabadell, ja que de moment no es té previst fer l'anomenada línia orbital.

-Nou ramal R2 a Hostalric per enllaçar amb la R1 a Tordera. Allargant la R8 des de Granollers a Blanes es podrien comunicar directament vàries comarques, sense haver d'esperar a fer l'intercanviador de La Torrassa.

Altres actuacions més costoses però interessants:

-La nova línia entre Castelldefels i Cornellà és important perque travessa nuclis molt poblats.

-Prolongació fins a Lloret de Mar.

-Estudiar la construcció d'un ramal de la R2, R3 o R8 cap a Santa Perpètua-Polinyà.

-Potenciar l'Estació de França i el barri de la Ribera (amb la prolongació del tramvia). En l'esquema de la PTP no se li atorga cap funció. S'haurien de mantenir els regionals, alguna línia de rodalies (la R2 sud o una altre) i algun de llarga distància, potser amb el tercer carril.
Francesc Ciutat
N1
N1
 
Entrades: 6
Membre des de: Dilluns 03/10/2016 14:32

AnteriorSegüent

Torna a: Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants