Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
vermer3
N6
N6
Entrades: 300
Ubicació: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Entrada Autor: vermer3 » Divendres 07/04/2017 14:10

La RT1 de les rodalies del Camp de Tarragona.
Descomprimiu el fitxer i veureu el pdf.
Fitxers adjunts
RT1.zip
(177.28 KiB) S’ha baixat 196 vegades


R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!

Avatar de l’usuari
vermer3
N6
N6
Entrades: 300
Ubicació: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre

Entrada Autor: vermer3 » Divendres 07/04/2017 14:11

La RT2 de les Rodalies del Camp de Tarragona.
Descomprimiu el fitxer i veureu el pdf.
Fitxers adjunts
RT2.zip
(172.96 KiB) S’ha baixat 187 vegades


R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!

Avatar de l’usuari
vermer3
N6
N6
Entrades: 300
Ubicació: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre

Entrada Autor: vermer3 » Divendres 07/04/2017 14:15

I la RT3 de les Rodalies del Camp de Tarragona.
Descomprimiu el fitxer i veureu el pdf.

PUNTUALITZACIONS A LES MEVES PROPOSTES: La R4 entre Sant Vicenç de Calders i Vilafranca s'integraria també al nucli de rodalies del Camp, i se li duplicaria la freqüència allargant els Vilafranca fins a SVC.
La RG1 com està ara desapareix, els trens Hospitalet-Figueres/Portbou desapareixen en favor del trens Hospitalet-Maçanet cada mitja hora (allargar els Blanes) i es fa transbordament a Maçanet, on sortiran trens R11 a Figueres o Portbou parant a totes, i complementant les freqüències en aquest tram, alhora que es facilita el transbordament de trens R1 a R11.
Fitxers adjunts
RT3.zip
(87.72 KiB) S’ha baixat 200 vegades


R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 07/04/2017 14:31

vermer3 ha escrit: PUNTUALITZACIONS A LES MEVES PROPOSTES: La R4 entre Sant Vicenç de Calders i Vilafranca s'integraria també al nucli de rodalies del Camp, i se li duplicaria la freqüència allargant els Vilafranca fins a SVC.
La RG1 com està ara desapareix, els trens Hospitalet-Figueres/Portbou desapareixen en favor del trens Hospitalet-Maçanet cada mitja hora (allargar els Blanes) i es fa transbordament a Maçanet, on sortiran trens R11 a Figueres o Portbou parant a totes, i complementant les freqüències en aquest tram, alhora que es facilita el transbordament de trens R1 a R11.
Jo faria per la meva opinió, el traçat de Sant Vicenç de Calders i Vilafranca a la R2, no la R4, ja que la R4 és una línia bastant llarga.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

trenesrenfe123
N6
N6
Entrades: 183

Entrada Autor: trenesrenfe123 » Divendres 07/04/2017 17:29

vermer3 ha escrit:Tinc una proposta en forma d'horaris de la R2, R10, R11, R13, R14, R15 i R16, prevista per a quan s'inauguri el nou Corredor Mediterrani, o almenys el tram Camp de Tarragona-Vila-seca-Calafat.
En la proposta estimo que els Talgo i Euromed vagin per LAV fins a Camp de Tarragona i d'allà al nou corredor.
Aquí van les rodalies de Barcelona R2, i recupero la R10 duplicant la seva freqüència.
Descomprimiu l'arxiu i veureu el pdf.
Talgo és impossible que vagin per la LAV, almenys com a tal, o sigui 252 + branca Talgo. No hi ha suficients 252 UIC ara mateix per llarga distància, i no sé fins a quin punt surt a compte convertir-ne unes quantes.
Sobre els Euromed, oficialment és cert que s'ha dit de passar-los per la LAV, és el que té més sentit, però ara per ara les 6 vies UIC de Sants estan pràcticament al màxim de la seva capacitat, haurien de fer malabarismes per quadrar tots els horaris i mantenir els horaris actuals.


Sobre els horaris de la R16, que són els que més "m'interessen", m'agrada l'increment de freqüències, però trobo a faltar una reducció del temps de trajecte, perquè alguns (no tots) suposes que tardaran semblant que ara quan podrian guanyar fins a 30 minuts. M'hi sobren parades a Sitges i Vilanova, trajectes que es poden fer transbordant amb R2 fàcilment, com ara.



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Divendres 07/04/2017 22:39

Pels Euromed a Sants cap al sud no hi hauria d'haver problema; passant les vies 7 i 8 a UIC (contemplat des de la reforma AVE)



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 13/04/2017 14:21

https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 83284&z=11

Crec que s'hauria de parlar sobre d'un nou traçat de tren per Girona o de debatir sobre recuperar la connexió entre Olot i Girona, jo faria el traçat de tren, o de tren-tram o com dimonis vagi a ser, per la C-66, ja que hi ha un bus a la C-63 per on connecta els pobles de l'antic carrilet d'Olot i Girona...

El meu dubte és si hauria de fer parar aquests llocs o s'ha d'aturar en un altre lloc... Saludos :hola


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 16/04/2017 23:28

Aquí tinc un mapa dibuixat de com podria ser per criteri meu el futur dels Regionals (o Catalunya Exprés), dieu-me què us sembla...
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 524626&z=8


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 17/04/2017 12:19

Aquí tinc un mapa de com podrien ser els Rodalies del Camp de Tarragona quan estigui acabat el traçat del corredor mediterrani i el suposat Tren-Tram (TRAMCamp)

RT1: L'Hospitalet de l'Infant-Vilafranca del Penedès (o l'Arboç)
RT2: Reus-Vilanova i la Geltrú
RT3: Reus-Camp de Tarragona-Sant Vicenç de Calders
RT4: Tarragona-Montblanc
RT5: Tarragona-Valls (o també fins a Sant Vicenç de Calders)

https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 26346&z=11


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dilluns 17/04/2017 15:30

Carlos González ha escrit:Aquí tinc un mapa de com podrien ser els Rodalies del Camp de Tarragona quan estigui acabat el traçat del corredor mediterrani i el suposat Tren-Tram (TRAMCamp)

RT1: L'Hospitalet de l'Infant-Vilafranca del Penedès (o l'Arboç)
RT2: Reus-Vilanova i la Geltrú
RT3: Reus-Camp de Tarragona-Sant Vicenç de Calders
RT4: Tarragona-Montblanc
RT5: Tarragona-Valls (o també fins a Sant Vicenç de Calders)

https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 26346&z=11
La RT2 la alargaria hasta Sitges, no se si seria necesario y posible ampliar las dos vias de apartadero del lado Mar para que todos los trenes estuvieran en anden.
Por otro lado la via del lado Montaña tambien se podria tener como via final de esta linea.
Aunque el problema en ADIF siempre es el mismo que no saben gestionar cillamientos en la linea y debido a que no saben como gestionar el trafico ferroviario nunca hacen nada, prefieren lo facil a tener que realizar operaciones ferroviarias que para ellos son complejas.
Saludos,



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dilluns 17/04/2017 19:50

Carlos González ha escrit:Aquí tinc un mapa dibuixat de com podria ser per criteri meu el futur dels Regionals (o Catalunya Exprés), dieu-me què us sembla...
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 524626&z=8
Falta la línia de Manresa no?


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 17/04/2017 22:02

bigcoaster ha escrit:
Carlos González ha escrit:Aquí tinc un mapa dibuixat de com podria ser per criteri meu el futur dels Regionals (o Catalunya Exprés), dieu-me què us sembla...
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 524626&z=8
Falta la línia de Manresa no?
Aii sí, se m'oblidat dir-ho, no la faria, en el seu lloc faria un servei llançadora de Lleida-Cervera-Manresa, ja que crec que serà més interessant arribar a les tres ciutats (Mollerusa,Tàrrega i Cervera) per Igualada-BCN amb un Intercity i així transformar l'anomenada llançadora per una línia per la Rodalia de Lleida. Això és opinió meva, i a més, veig massa llarga la R12 per ser un servei regional.

O si no, la idea seria fer el traçat de Manresa un nou ramal des de Castellbisbal-Sant Feliu-Cornellà-L'Hospitalet-Sants.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 17/04/2017 22:20

Carlos González ha escrit:Aii sí, se m'oblidat dir-ho, no la faria, en el seu lloc faria un servei llançadora de Lleida-Cervera-Manresa, ja que crec que serà més interessant arribar a les tres ciutats (Mollerusa,Tàrrega i Cervera) per Igualada-BCN amb un Intercity i així transformar l'anomenada llançadora per una línia per la Rodalia de Lleida. Això és opinió meva, i a més, veig massa llarga la R12 per ser un servei regional.

O si no, la idea seria fer el traçat de Manresa un nou ramal des de Castellbisbal-Sant Feliu-Cornellà-L'Hospitalet-Sants.
Però què dius? :nono

La R12 te un recorregut llarg com qualsevol altre línia regional del país. I per si fos poc, estàs dinamitant les connexions de la provincia de Lleida a Calaf, Manresa, el Vallès i Barcelonès nord.
Hi ha força gent que agafa la R12 a Cerdanyola, Sabadell, Terrassa o Manresa, i no només per anar cap a la Segarra, Urgell i més enllà, si no per anar a Calaf mateix. Universitaris que usen la línia per anar a Cerdanyola els diumenges o anar al seu poble els divendres. Entre molts d'altres.

Una línia per Igualada i Martorell només serveix els trajectes directes de Barcelona ciutat a Cervera i d'aquí fins a Lleida. Però no seria gens útil pels que no són de Barcelona ciutat.

Està clar que s'ha de fer la línia per Igualada "algún dia", però de fer-se la línia actual ha de mantenir-se i potenciar-se. És més, com he dit molts cops, jo sóc més partidari de fer una línia Cervera/Tàrrega - Balaguer per millorar les connexions ferroviàries de l'interior de la provincia de Lleida, que avui dia només pots accedir allà per Lleida ciutat fent més voltes per Catalunya que una roda.

S'envien els R12 a Balaguer i la nova línia cap a Lleida, allà on s'uneixin hi ha enllaços coordinats entre les dues línies com a qualsevol país normal i a ALSA i els de les carreteres se'ls hi acaba el negoci. Per descomptat a Balaguer, també mirar de coordinar els horaris amb la línia d'FGC.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 17/04/2017 22:50

Suposo Miquel, que t'agradarà esperar i estar en el tren molta estona, però no crec que tothom li agradi, per 3h26min des de L'Hospitalet fins a Lleida no el veig divertit, de fet, jo no veig bé trens que circulin més de 3 hores....


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dilluns 17/04/2017 23:26

Carlos González ha escrit:Suposo Miquel, que t'agradarà esperar i estar en el tren molta estona, però no crec que tothom li agradi, per 3h26min des de L'Hospitalet fins a Lleida no el veig divertit, de fet, jo no veig bé trens que circulin més de 3 hores....
És que continues sense entendre en Miquel. No tothom (més aviat poca gent) fa el trajecte complert de L'H a Lleida. Molta gent fa trajectes intermitjos. És per això que serveix la línia. Qui vol anar a Lleida des de Barcelona va amb Avant, R13 o R14.


Salutacions,

Oriol

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 17/04/2017 23:55

Carlos González ha escrit:Suposo Miquel, que t'agradarà esperar i estar en el tren molta estona, però no crec que tothom li agradi, per 3h26min des de L'Hospitalet fins a Lleida no el veig divertit, de fet, jo no veig bé trens que circulin més de 3 hores....
Doncs mira, avui mateix m'hi he estat de les 16:47 a les 19:14 dalt d'una 447 per anar de Tàrrega a Sagrera Meridiana perquè no tinc un altre remei. Jo, i les més de 300-400 persones que hem passat pel tren.
Una cosa és el que a tu no et sembla bé, i l'altre la realitat de l'assumpte. A banda, la gent de Lleida ciutat per baixar a Barcelona ho sol fer amb la R13, R14 o inclús els MD per AV (1 hora de viatge!). Però els que no som a Lleida ciutat i no vivim a part baixa i esquerra de Barcelona, anar fins a Lleida, esperar i canviar de tren fa perdre més temps que fer-se la R12, que per si fos poc, et deixa a més llocs dins l'àrea metropolitana.
Una línia ferroviària no és l'origen i destí als que serveix, si no tots els territoris que comunica i això no ho estàs tenint en compte.

I òbviament no és divertit estar molta estona al tren, però no per això s'han de suprimir línies amb el pretext que la demanda a servir és la del viatger de Lleida a Barcelona per l'interior de Catalunya, quan el perfil de la R12 és de viatges intermedis entre poblacions.
I els trens són màquines, són concebudes per circular. Una unitat d'un tren de metro es pot passar de mitja unes 16 hores de circulació seguida. Cal retirar del servei aquests trens a les 9 del matí al haver-se assolit les 3 hores?

Per part del passatger, estar més de 3 hores no és agradable però no hi ha més remei amb la xarxa que tenim actualment. Millor ni t'explico que per necessitat he hagut de fer moltíssims cops el trajecte de R14 + LP (16:45 Est. França - 19:53 Lleida + 20:30 Lleida - 21:10 St. Llorenç de Montgai). I no en sóc l'únic.

Tornant a l'R12, primer s'ha d'estudiar el perfil del passatger. A tall d'exemple un Terrassa - Cervera són 01:40h. Sagrera - Calaf 01:49h. Un Catalunya - Tàrrega (que el vaig fer dijous) 02:36h. Manresa - Mollerussa 01:35. Sant Guim de F. - Cerdanyola 01:50h. Manresa - Lleida 01:57h.

Temps que tot i que molt millorables, encara són tolerables. A l'R12 cal que Adif acabi d'una vegada per totes amb totes les LTV que hi ha. Remodeli el tram entre Mollerussa i Lleida quedant en general la línia entre Lleida i Calaf amb velocitats > 120. I no estaria pas malament que a la plana es fessin actuacions per fer itineraris més rectes.

El tram entre Calaf i Manresa jo el deixo per impossible, lent i sinuós. I entre Manresa i Terrassa, caldria pensar en fer viaductes que estalviessin recorre els laterals de totes i cadascuna de les muntanyes que voreja. Podent augmentar la velocitat i reduir uns temps de trajecte absolutament demencials, tant per la R12 com per la R4.

De Terrassa a Montcada la línia torna a tenir velocitats superiors als 120 Km/h, horaris coordinats i que els R12 només parin a les estacions més importants (Terrassa, Sabadell Centre, Cerdanyola i una de Montcada) n'hi hauria d'haver prou per esgarrapar varis minuts en aquest tram.

I per part de Rodalies de Catalunya, cal que hi hagi més serveis en el nucli de Rodalies de Lleida, i en els de Regional.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 18/04/2017 0:24

Miquel ha escrit:
De Terrassa a Montcada la línia torna a tenir velocitats superiors als 120 Km/h, horaris coordinats i que els R12 només parin a les estacions més importants (Terrassa, Sabadell Centre, Cerdanyola i una de Montcada) n'hi hauria d'haver prou per esgarrapar varis minuts en aquest tram.
Per això es necessita el túnel de Montcada.....


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimarts 18/04/2017 10:13

A ningu li agrada estar mes de 3h al tren i mes en relació km/hores de viatge.
La velocitat comercial d'algunes linies es irrisoria/vergonyosa.
Suma que R12 nomes te 3 trens per sentit al dia, se que sortira qui digui es que per la gent que mou, però es que si no hi ha oferta no hi ha demanda.
La R12 i un hipotetic Tren per Igualada destinació Lleida son coses diferents, si es fa es possible que comparteixin trams ja sigui conexió a Sant Guim o per un altre lloc, però tindran recorreguts ben diferenciats.
Salutacions.



França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimarts 25/04/2017 14:20

ortegote ha escrit:A ningu li agrada estar mes de 3h al tren i mes en relació km/hores de viatge.
La velocitat comercial d'algunes linies es irrisoria/vergonyosa.
Suma que R12 nomes te 3 trens per sentit al dia, se que sortira qui digui es que per la gent que mou, però es que si no hi ha oferta no hi ha demanda.
La R12 i un hipotetic Tren per Igualada destinació Lleida son coses diferents, si es fa es possible que comparteixin trams ja sigui conexió a Sant Guim o per un altre lloc, però tindran recorreguts ben diferenciats.
Salutacions.
Buenas tardes.
Se me ocurre una propuesta muy chula que afecta a las provincias de Lleida, Barcelona y Girona, y tiene que ver con la R11 y la R12. Por un lado se trata de conectar Lleida con Cervera, pero no la de Lleida sino la de Francia, a través de un megaregional que recorra las tres capitales. Habría que ver el tema de las paradas, si bien se puede tomar como regional cadenciado. La idea parte de seguir el trazado de la R12 desde Lleida hasta Hospitalet, para continuar de ahí vía Molins de Rei, nus de Castellbisbal, coger el ramal de mercaderías, reforzar las estaciones de Rubí y Sant Cugat y en la UAB seguir el trazado de la R8 hasta Mollet para desde ahi coger la R11 hasta Portbou y Cerbere. La idea sería usar material de Regional, 447 doble, y reforzar las líneas R12, R8 del área de Barcelona y un poco la R11. Se puede mirar en el trazado como R12, desde Manresa hacer parada sólo en Castellet, Terrassa, Sabadell Centre, Torre Baró y a partir de Arenal todas hasta Hospitalet, luego puede ir directo a San Feliù, Molins, saltar El Papiol, parar en Rubí y Sant Cugat, la UAB, Mollet, saltar Montmeló y a partir de Granollers hacer las paradas de un Regional R11.
¿Cómo veis la idea?


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 25/04/2017 15:00

França451 ha escrit:
ortegote ha escrit:A ningu li agrada estar mes de 3h al tren i mes en relació km/hores de viatge.
La velocitat comercial d'algunes linies es irrisoria/vergonyosa.
Suma que R12 nomes te 3 trens per sentit al dia, se que sortira qui digui es que per la gent que mou, però es que si no hi ha oferta no hi ha demanda.
La R12 i un hipotetic Tren per Igualada destinació Lleida son coses diferents, si es fa es possible que comparteixin trams ja sigui conexió a Sant Guim o per un altre lloc, però tindran recorreguts ben diferenciats.
Salutacions.
Buenas tardes.
Se me ocurre una propuesta muy chula que afecta a las provincias de Lleida, Barcelona y Girona, y tiene que ver con la R11 y la R12. Por un lado se trata de conectar Lleida con Cervera, pero no la de Lleida sino la de Francia, a través de un megaregional que recorra las tres capitales. Habría que ver el tema de las paradas, si bien se puede tomar como regional cadenciado. La idea parte de seguir el trazado de la R12 desde Lleida hasta Hospitalet, para continuar de ahí vía Molins de Rei, nus de Castellbisbal, coger el ramal de mercaderías, reforzar las estaciones de Rubí y Sant Cugat y en la UAB seguir el trazado de la R8 hasta Mollet para desde ahi coger la R11 hasta Portbou y Cerbere. La idea sería usar material de Regional, 447 doble, y reforzar las líneas R12, R8 del área de Barcelona y un poco la R11. Se puede mirar en el trazado como R12, desde Manresa hacer parada sólo en Castellet, Terrassa, Sabadell Centre, Torre Baró y a partir de Arenal todas hasta Hospitalet, luego puede ir directo a San Feliù, Molins, saltar El Papiol, parar en Rubí y Sant Cugat, la UAB, Mollet, saltar Montmeló y a partir de Granollers hacer las paradas de un Regional R11.
¿Cómo veis la idea?
Que no funcionaria. Els usuaris de Manresa - Barcelona Nord, no agafaran aquest tren si volen anar cap a Girona, ja que implica fer tota la volta pel Baix Llobregat, que no te ni cap ni peus.
Al final això queda com a reforç de Rodalies per a trajectes de poques parades, seria més efectiu potenciar la R8 i prolongar la R1 a Cerdanyola. A més, tenint un servei que transcorre per moltes línies diferents, pot fer que acumulés uns retards pitjors que els de la R15 que ja es dir. :nose


El metro de Barcelona amb motoristes!

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”