Tren dels Llacs

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Tren dels Llacs

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 29/10/2013 14:35

Precisament per a això estan restaurant/reconstruint la garratt gran o garratt-pacific (462f-0401) i la tercera ye-ye (10838) per donar relleu i/o recolzament a la garrafeta (282f-0421) i a les dues altres ye-ye's (10817 i 10820). També pensen en la ALCO 1603, però aquesta reconstrucció avança més lentament.

salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

epuig29
N6
N6
Entrades: 209
Ubicació: Salt<Girona<Catalunya<Europa

Entrada Autor: epuig29 » Dimarts 29/10/2013 15:00

I tots aquests processos de restauració estan rutllant? De ser així seria una boníssima notícia, a més amb tot aquest material restaurat es podria crear algun altre tren històric.



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dimecres 30/10/2013 0:12

De fet, de càrrega de feina a ARMF entre material propi i encàrrecs foranis no en falta.
(Només recordaré que l'ARMF és una de les poques entitats amb certificació per posar en estat de marxa i mantenir posteriorment material històric).

No fa massa que ha arribat des d' ASVAFER (Valladolid) un TER, que un cop restaurat anirà al futur "Tren turístico de la Sierra Norte", a Madrid. El que ja no sé és si seguirà a càrrec d'ASVAFER o passarà a l'AAFM de Madrid.



Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Dimarts 26/11/2013 21:14

Preparant el material. En concret les proves de tracció de la locomotora 020 "cuco"
Fitxers adjunts
File0530.jpg
File0530.jpg (146.51 KiB) Visualitzat 13325 cops
File0527.jpg
File0527.jpg (136.34 KiB) Visualitzat 13325 cops
File0526.jpg
File0526.jpg (153.94 KiB) Visualitzat 13325 cops


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Dimarts 26/11/2013 22:23

Llarg ha estat el camí que ha dut a l'èxit del tren dels llacs. Lleida 15-6-2002, Inauguració de la primera yeye.

Salutacions Cordials.
Fitxers adjunts
File0470.jpg
File0470.jpg (161.51 KiB) Visualitzat 13314 cops
File0469.jpg
File0469.jpg (180.17 KiB) Visualitzat 13314 cops


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Diumenge 12/03/2017 9:28

FGC forma els seus maquinistes per operar el Tren històric dels Llacs

Ferrocarrils de la Generalitat, titular de la línia de tren de Lleida a la Pobla de Segur, està formant quatre maquinistes perquè puguin operar els trens històrics que s’utilitzen cada any per recórrer un tram del trajecte de l’anomenat Tren dels Llacs.

Des de fa tres setmanes, els conductors circulen per la línia de la Pobla entre 10 i 18 hores en trajectes de pràctiques que de dilluns a divendres operen amb les dos locomotores del tren històric i els divendres ho fan també amb la resta del comboi. L’any passat, encara eren maquinistes de Renfe els que conduïen el Tren històric dels Llacs. De fet, històricament FGC operava en la línia només amb personal de Renfe fins que a finals del 2014 va anunciar la intenció de rescindir el contracte amb la companyia espanyola i recórrer al seu propi personal per motius, entre d’altres, econòmics.

Aquesta temporada vinent el Tren dels Llacs serà el primer en què personal de la companyia catalana condueixi la maquinària històrica, les antigues locomotores dièsel de la sèrie 10800 de Renfe, també conegudes com a ie-ie i construïdes a la dècada dels 60 del segle passat. L’última temporada del Tren dels Llacs es va estrenar el 2 d’abril de l’any passat i es va prolongar fins a la tardor.

Habitualment, les locomotores antigues són utilitzades durant una part de la campanya ja que en els mesos de més calor se substitueixen per combois moderns dotats amb aire condicionat. El Tren dels Llacs atreu cada any entre 6.000 i 7.000 turistes.

http://www.lleida.com/noticia_canal/fgc ... dels-llacs



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dissabte 15/04/2017 13:15

El Tren dels Llacs estrena la novena temporada amb totes les places ocupades

Es faran trenta viatges fins el 28 d'octubre i, per primera vegada, no hi haurà interrupció a l'estiu

El Tren turístic dels Llacs ha estrenat aquest dissabte la novena temporada amb totes les places ocupades, segons Ferrocarrils de la Generalitat (FGC). Més de 300 passatgers han pujat al comboi que fa el trajecte entre Lleida i la Pobla de Segur (Pallars Jussà) amb locomotores i vagons històrics.

El Tren dels Llacs preveu oferir enguany trenta viatges fins el 28 d'octubre. Per primera vegada el servei no s'interromprà a l'estiu ja que durant quatre setmanes, de mitjans de juliol a mitjans d'agost, el recorregut es farà amb els nous trens panoràmics que cobreixen habitualment la línia des de mitjans de l'any passat. En temporades anteriors el Tren del Llacs se suspenia en aquesta època per esquivar les altes temperatures, ja que el tren històric no disposa d'aire condicionat. L'any passat l'ocupació del Tren dels Llacs va arribar al 99,08% (7.213 de les 7.280 places ofertes), la segona xifra més elevada des de l'inici d'aquest servei l'any 2009.

El primer viatge de la nova temporada del Tren del Llacs ha exhaurit les places, 310, un fet que no és habitual en l'entrena de la temporada, segons ha explicat el responsable del servei turístic de Ferrocarrils de la Generalitat, Josep Maria Sabando. "Feia anys que no sortíem tan plens, malauradament ens han trucat per reservar per avui i hem hagut de dir que no perquè ja no quedaven places", ha explicat. A les 10:40 han sortit de l'estació de Lleida dues locomotores i sis vagons plens de gom a gom de passatgers atrets tant pel paisatge del recorregut com pel fet de viatjar amb material ferroviari d'època.

Com que ja es preveia una forta demanda, FGC ha programat excepcionalment una nova expedició per demà diumenge que ja té més del 60% de les localitats venudes. La resta de viatges sempre es fan en dissabte.

De fet, el principal atractiu del Tren dels Llacs són els espectaculars paisatges per on passa la línia entre Lleida i la Pobla, sobretot a la Noguera i el Pallars Jussà, on voreja els embassaments de Sant Llorenç, Camarasa, Cellers i Sant Antoni i travessa els congostos de Mont-rebei i Terradets. El preu és de 30 euros i a la tornada s'ofereix als passatgers un tast de coca de recapte de Balaguer. També es poden adquirir paquets turístics (visites guiades, tastos de productes locals, etc.) vinculats als principals atractius del territori i hi ha parades facultatives a Cellers i a Tremp, on es poden desenvolupar activitats lúdiques.

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, la Direcció General de Turisme de la Generalitat, la Diputació de Lleida i l'ATM de l'Àrea de Lleida impulsen aquest servei del tren turístic, que recorre la línia històrica d’FGC de Lleida-la Pobla de Segur amb material mòbil de més de 50 anys remolcat per dues locomotores dièsel acoblades dels models 10817 i 10820, que es van construir l'any 1968 i que estaven concebudes per prestar serveis mixtos de línia i maniobres. Són conegudes també com a “ye-yes”. El material remolcat està format per cotxes d'època de la sèrie 6000.

L'Associació per a la Reconstrucció i Posta en Servei de Material Ferroviari Històric (ARMF) és l'entitat encarregada de la prestació del servei i del manteniment del material mòbil històric emprat, cedit per la Fundación de los Ferrocarriles Españoles.

http://www.naciodigital.cat/lleida/noti ... s/ocupades



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 31/05/2019 11:38

https://okdiario.com/noticias/alsa-hace ... 68.twitter

ALSA se hace con su segundo tren turístico en su apuesta por convertirse en operador ferroviario

OKDIARIO
30/05/201918:36

Se trata del segundo tren turístico que la firma logra en España, donde este servicio está liberalizado desde 2017

Alsa se ha adjudicado el contrato para explotar el tren turístico dels Llacs, que circula entre Lérida y la Pobla de Segur, según informó la empresa del grupo británico de transportes National Express, que enmarca este nuevo servicio en su "vocación de ser un operador multimodal de movilidad".

Se trata del segundo tren turístico que la firma logra en España, donde este servicio está liberalizado desde 2017, y lo hace en vísperas de que en diciembre de 2020 se abra a la competencia todo el transporte de viajeros en tren.

Alsa, que tiene licencia de operador ferroviario y certificado de seguridad, dispone también desde el pasado año de un centro propio de formación para maquinistas.

La compañía ha resultado adjudicataria de este servicio de la Generalitat de Cataluña a través de un proceso de licitación pública y empezará a operarlo el próximo 1 de junio.

Alsa pondrá en servicio 18 circulaciones diarias, para las que aportará los maquinistas y el resto de personal de operaciones.

El histórico tren dels Llacs discurre por la derecha del río Segre desde Lérida hasta la Pobla de Segur por una vía única en un itinerario llano hasta llegar a las primeras montañas de Sant Llorenç de Montgai y Camarasa.

Después, el tren continúa su trayecto por la cuenca del río Noguera Pallaresa, cruzando embalses y cordilleras montañosas como el Montsec, hasta la Pobla de Segur, la última parada.

Se trata de un viaje de 89 kilómetros de longitud que, según la empresa, constituye "una experiencia única para los amantes de la naturaleza y los aficionados a la historia del ferrocarril".

Alsa suma este servicio ferroviario histórico al tren de Felipe II entre Madrid y el Escorial, que la compañía ya presta desde 2017



Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Divendres 31/05/2019 12:14

La Gencat, com sempre, privatitzant el que dóna beneficis. Després es queixaran que no tenen calers. Normal, després d haver-los regalat tots als seus amiguets.



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Divendres 31/05/2019 12:18

Suposadament és una mesura "temporal" ocasionada per la pèrdua dels maquinistes que se n'han anat a Renfe.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 31/05/2019 13:01

Sky ha escrit:Suposadament és una mesura "temporal" ocasionada per la pèrdua dels maquinistes que se n'han anat a Renfe.
I no els hauria sortit millor pujar els sous dels maquinistes que això? :nose



mfuentesll2
N5
N5
Entrades: 125

Entrada Autor: mfuentesll2 » Divendres 31/05/2019 13:34

robertotlh ha escrit:La Gencat, com sempre, privatitzant el que dóna beneficis. Després es queixaran que no tenen calers. Normal, després d haver-los regalat tots als seus amiguets.
No se d'on treus que dona beneficis, que jo sàpiga no és precisament així.

El tema és que com els maquinistes estan amb el conveni de muntanya en comptes de maquinista tenen un greuge salarial d'uns 9000€/any respecte Renfe (pràcticament la meitat del que costa el curs de maquinista com a tal).



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 31/05/2019 14:59

Una pregunta, ALSA operarà la línia Lleida - La Pobla de Segur de FGC o bé el "tren dels llacs", tren turístic amb material històric que fins ara gestionava ARMF?

Gràcies.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Divendres 31/05/2019 16:27

El turístic. Se l'ha adjudicat per 2 anys (temporades 2019 i 2020):

Ferrocarrils de la Generalitat adjudica temporalmente a ALSA la operación del Tren turístico dels Llacs

https://www.alsa.es/-/ferrocarrils-de-l ... dels-llacs

Curiosament, ara fa 1 any llegiem això... No semblava pas que manqués personal :roll:

Lo Caspolino entrarà a formar part de l'oferta de trens turístics gestionats per FGC

https://www.fgc.cat/gabinet/lo-caspolin ... onats-fgc/


Salvem l'Estació de França!

albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Divendres 31/05/2019 22:34

S'ha hagut d' "externalitzar" els conductors temporalment, degut al fet de la marxa de bastant personal de conducció a Renfe, amb millors condicions.

Aniria bé que FGC apliqués el conveni normal i no el de Turisme i Muntanya, havent-hi molt més servei normal que turístic



Funikram
N3
N3
Entrades: 36
Ubicació: Gelida Estació Superior

Entrada Autor: Funikram » Divendres 06/03/2020 17:04

Hola!

Algú sap si aquest any circularà i, si és així, quan se sabran els horaris i les tarifes?

He entrat a la web del Tren dels Llacs i encara surten els preus i el calendari de l'any passat. :nose

També he cercat a la web d'Alsa (en teoria, pel que he vist en aquest fil, ho han "privatitzat" i se'n farà càrrec durant dos anys) i tampoc apareix enlloc.

M'estranya, perquè se suposa que la temporada comença a finals d'abril (el mes que ve)...

Gràcies!


"Atenció! Atenció! Pròxima circulació. Un tren sense parada. Si us plau, no s'acostin a la via."

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”