Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Entrada Autor: França451 » Dimarts 25/04/2017 15:52

Miquel ha escrit:
França451 ha escrit:
ortegote ha escrit:A ningu li agrada estar mes de 3h al tren i mes en relació km/hores de viatge.
La velocitat comercial d'algunes linies es irrisoria/vergonyosa.
Suma que R12 nomes te 3 trens per sentit al dia, se que sortira qui digui es que per la gent que mou, però es que si no hi ha oferta no hi ha demanda.
La R12 i un hipotetic Tren per Igualada destinació Lleida son coses diferents, si es fa es possible que comparteixin trams ja sigui conexió a Sant Guim o per un altre lloc, però tindran recorreguts ben diferenciats.
Salutacions.
Buenas tardes.
Se me ocurre una propuesta muy chula que afecta a las provincias de Lleida, Barcelona y Girona, y tiene que ver con la R11 y la R12. Por un lado se trata de conectar Lleida con Cervera, pero no la de Lleida sino la de Francia, a través de un megaregional que recorra las tres capitales. Habría que ver el tema de las paradas, si bien se puede tomar como regional cadenciado. La idea parte de seguir el trazado de la R12 desde Lleida hasta Hospitalet, para continuar de ahí vía Molins de Rei, nus de Castellbisbal, coger el ramal de mercaderías, reforzar las estaciones de Rubí y Sant Cugat y en la UAB seguir el trazado de la R8 hasta Mollet para desde ahi coger la R11 hasta Portbou y Cerbere. La idea sería usar material de Regional, 447 doble, y reforzar las líneas R12, R8 del área de Barcelona y un poco la R11. Se puede mirar en el trazado como R12, desde Manresa hacer parada sólo en Castellet, Terrassa, Sabadell Centre, Torre Baró y a partir de Arenal todas hasta Hospitalet, luego puede ir directo a San Feliù, Molins, saltar El Papiol, parar en Rubí y Sant Cugat, la UAB, Mollet, saltar Montmeló y a partir de Granollers hacer las paradas de un Regional R11.
¿Cómo veis la idea?
Que no funcionaria. Els usuaris de Manresa - Barcelona Nord, no agafaran aquest tren si volen anar cap a Girona, ja que implica fer tota la volta pel Baix Llobregat, que no te ni cap ni peus.
Al final això queda com a reforç de Rodalies per a trajectes de poques parades, seria més efectiu potenciar la R8 i prolongar la R1 a Cerdanyola. A més, tenint un servei que transcorre per moltes línies diferents, pot fer que acumulés uns retards pitjors que els de la R15 que ja es dir. :nose
Evidentemente, nadie iría de Lleida a Girona tragándose el mismo tren, ya que es más rápido hacer el trasbordo de Montcada y coger un R11 o un MD. La idea es más un refuerzo de regionales y Rodalies con un cadenciado, para trayectos intermedios, reforzar el lazo de la antigua R7 y conectar con el mismo tren la R11 con la UAB y el baix Llobregat sin tener que pasar por Barcelona. Uno de los puntos fuertes de esta idea (o de cualquier otra que haga a un R11 desviarse por la UAB en Mollet) es enlazar la UAB, Rubí y Castellbisbal con el corredor regional de Girona, que actualmente tiene unos horarios inconcebibles y conectar el corredor de la R8 por ambos lados. Lo del tema de los retrasos es otro cantar, ahí te daría la razón.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimarts 25/04/2017 19:14

França451 ha escrit: Buenas tardes.
Se me ocurre una propuesta muy chula que afecta a las provincias de Lleida, Barcelona y Girona, y tiene que ver con la R11 y la R12. Por un lado se trata de conectar Lleida con Cervera, pero no la de Lleida sino la de Francia, a través de un megaregional que recorra las tres capitales. Habría que ver el tema de las paradas, si bien se puede tomar como regional cadenciado. La idea parte de seguir el trazado de la R12 desde Lleida hasta Hospitalet, para continuar de ahí vía Molins de Rei, nus de Castellbisbal, coger el ramal de mercaderías, reforzar las estaciones de Rubí y Sant Cugat y en la UAB seguir el trazado de la R8 hasta Mollet para desde ahi coger la R11 hasta Portbou y Cerbere. La idea sería usar material de Regional, 447 doble, y reforzar las líneas R12, R8 del área de Barcelona y un poco la R11. Se puede mirar en el trazado como R12, desde Manresa hacer parada sólo en Castellet, Terrassa, Sabadell Centre, Torre Baró y a partir de Arenal todas hasta Hospitalet, luego puede ir directo a San Feliù, Molins, saltar El Papiol, parar en Rubí y Sant Cugat, la UAB, Mollet, saltar Montmeló y a partir de Granollers hacer las paradas de un Regional R11.
¿Cómo veis la idea?
A mi esta idea no termina de convencerme mas que nada por la vuelta, pero si te compraria un Girona/Tarragona por el Interior pasando por la UAB y despues Martorell/Vilafranca.
Ya despues si funcionase podria alargarse o bien saliendo de Cerbere y Terminando en Tortosa, para reforzar Regionales en tramos intermedios ya que al no pasar por Barcelona habria bastantes viajeros que no subirian.
Saludos.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 25/04/2017 20:31

Miquel ha escrit: seria més efectiu potenciar la R8 i prolongar la R1 a Cerdanyola. A més, tenint un servei que transcorre per moltes línies diferents, pot fer que acumulés uns retards pitjors que els de la R15 que ja es dir. :nose
Per què fer la R1 a Cerdanyola??? Jo veig més adient la R1 des de Sant Vicenç de Calders i Maçanet-Massanes per litoral....

Parlant de la R15, no penseu que en el suposat 3r túnel de tren hauria de passar unes quantes línies regionals com aquesta o línies regionals que passin per Mollet/Castellbisbal si els intercanviadors d'Hospital General i Volpelleres fossin existents???


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dimarts 25/04/2017 22:10

Carlos González ha escrit:
Miquel ha escrit: seria més efectiu potenciar la R8 i prolongar la R1 a Cerdanyola. A més, tenint un servei que transcorre per moltes línies diferents, pot fer que acumulés uns retards pitjors que els de la R15 que ja es dir. :nose
Per què fer la R1 a Cerdanyola??? Jo veig més adient la R1 des de Sant Vicenç de Calders i Maçanet-Massanes per litoral...
El que sí estaria bé és el que proposa 437.001: unir els R1 Arenys de Mar/Mataró - Molins de Rei amb els R7 Cerdanyola-Universitat - Barcelona-Sant Andreu Arenal.

Així Sant Cugat-Renfe i Rubi-Renfe tornen a tindre connexió directa al centre de Barcelona i guanyen una connexió amb El Papiol, Molins de Rei, Sant Feliu, Sant Joan Despí i Cornellà que mai han tingut. Així la R7 tindria més sentit que com està ara.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dimecres 26/04/2017 13:28

Carlos González ha escrit:
Miquel ha escrit: seria més efectiu potenciar la R8 i prolongar la R1 a Cerdanyola. A més, tenint un servei que transcorre per moltes línies diferents, pot fer que acumulés uns retards pitjors que els de la R15 que ja es dir. :nose
Per què fer la R1 a Cerdanyola??? Jo veig més adient la R1 des de Sant Vicenç de Calders i Maçanet-Massanes per litoral....

Parlant de la R15, no penseu que en el suposat 3r túnel de tren hauria de passar unes quantes línies regionals com aquesta o línies regionals que passin per Mollet/Castellbisbal si els intercanviadors d'Hospital General i Volpelleres fossin existents???
Barrejes coses. Fer la R1 costa-costa requereix el nus de la Torrassa. I el perllongament a Cerdanyola es podria fer demà mateix. I quan hi hagi el nus de la Torrassa, si es que algun dia es fa, ambdós tipus de servei haurien de ser compatibles, simplement els que ara acaben a Molins acabarien a Cerdanyola i els que ara acaben a Hospitalet acabarien a Sant Vicenç.



França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimecres 26/04/2017 16:27

fgc113 ha escrit:
Carlos González ha escrit:
Miquel ha escrit: seria més efectiu potenciar la R8 i prolongar la R1 a Cerdanyola. A més, tenint un servei que transcorre per moltes línies diferents, pot fer que acumulés uns retards pitjors que els de la R15 que ja es dir. :nose
Per què fer la R1 a Cerdanyola??? Jo veig més adient la R1 des de Sant Vicenç de Calders i Maçanet-Massanes per litoral...
El que sí estaria bé és el que proposa 437.001: unir els R1 Arenys de Mar/Mataró - Molins de Rei amb els R7 Cerdanyola-Universitat - Barcelona-Sant Andreu Arenal.

Així Sant Cugat-Renfe i Rubi-Renfe tornen a tindre connexió directa al centre de Barcelona i guanyen una connexió amb El Papiol, Molins de Rei, Sant Feliu, Sant Joan Despí i Cornellà que mai han tingut. Així la R7 tindria més sentit que com està ara.
Pues parte de esa idea es la que propongo, pero a nivel macrorregional: en vez de hacer llegar la R1, es la R12 que viene de Lleida y acaba en Hospitalet la que sube a Molins, Papiol, Rubí, Sant Cugat, la UAB, baja a Mollet y sigue el trazado de la R11.
Otra idea es la que propone Ortegote pero bien hecha: Desde Cerbere pasando por Rubí y Sant Cugat vía Martorell/Vilafranca a Tarragona y Tortosa, incluso a Vinarós.
Y una tercera idea sería la de 437.001, pero otra vez bien hecha, con miras a Regional. Sacar el tren de Cerbére por Girona, siguiendo el trazado de la R11, meterlo por Mataró y Badalona, siguiendo la R1, subir a Molins, continuar a la UAB y unirlo con la R7 a Sant Andreu Arenal como dice fgc113, y en vez de dejarlo ahí, hacerlo pasar por segunda vez por Arco y Plaza Catalunya y que continúe a Martorell, Vilafranca y Sant Vicente, y una vez ahí, tenemos varias opciones: tirarlo como R13 a Lleida por Valls, por reus a Lleida como R14, o a Flix y Riba Roja como R15. Tienen que ser regionales, que atraviesen el núcleo de Cercanías, pasen por Barcelona y a la vez den servicio al corredor de la R8, y unan tres provincias al menos. La idea de hacerlo llegar a Lleida por Reus tiene una ventaja: comunicas las cuatro provincias catalanas en un sólo regional, y a la vez, en lugar de hacerlo de forma directa, matas dos pájaros de un tiro: lo haces pasar por Barcelona y a la vez lo metes por el corredor de la R8, con lo que cubres todas las opciones.
En ese sentido, la idea de Ortegote, él mismo lo dice: podría tener poco éxito porque al evitar Barcelona echa para atrás a muchos usuarios. La tercera idea me parece la más larga y eso penaliza en tema retrasos, pero la más acertada a nivel de las tres ideas que se trata de desarrollar:
1ª Que una línea regional conecte al menos tres provincias catalanas extremas con el mismo tren.
Que conecte el corredor de la R8 con el Baix Llobregat de forma directa (Por el Papiol) y sea cubierto con una línea regional
3ª que pase por Barcelona

Las ideas 1ª y tercera cumplen estos tres puntos.

Y no sé por qué os echa para atrás que un tren de toda la vuelta y haga un lazo: en Madrid llevan treinta años con una línea, la C7 que con el mismo tren pasas dos veces por Atocha y Chamartín y haces un lazo, primero de Alcalá de Henares a Colmenar por Las Rozas, línea Imperial y Pasillo Verde a Cantoblanco y Tres Cantos, después a Pitis la segunda vez que pasaba por Chamartín y finalmente a Fuente La Mora y el Aeropuerto de Barajas, incluso ahora algunos servicios en vez de de Alcalá los hacen salir de Guadalajara. Y no se caen los anillos porque un tren haga un lazo y tarde tres horas y media en hacer un trayecto. Los regionales en Barcelona se pueden aprovechar muchísimo más de lo que lo hacen y si hay un retraso, tenemos millones de trenes de cercanías que desde un punto determinado de la red puede prolongar recorrido en línea para cubrir un servicio de regional que queda vacío. No es ninguna tontería. en Madrid cientos de trenes procedentes de Alcobendas, Villalba o Príncipe Pío los hacían en Chamartín o Atocha prolongar su recorrido a Guadalajara, Aranjuez, Segovia o Toledo si el regional de turno se escacharraba en algún punto, y cambiaban de recorrido y de línea según les indicara el centro de control. Pero claro, aquí si montamos un pollo cada vez que meten una 447 con asientos de Cercanías a Tortosa y Castellón, partiendo de ahí, apaga y vámonos.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
El Maño amañado
N7
N7
Entrades: 463
Ubicació: Sant Martí (Barcelona).

Entrada Autor: El Maño amañado » Dimecres 26/04/2017 20:04

França451 ha escrit:Buenas tardes.
Se me ocurre una propuesta muy chula que afecta a las provincias de Lleida, Barcelona y Girona, y tiene que ver con la R11 y la R12. Por un lado se trata de conectar Lleida con Cervera, pero no la de Lleida sino la de Francia, a través de un megaregional que recorra las tres capitales. Habría que ver el tema de las paradas, si bien se puede tomar como regional cadenciado. La idea parte de seguir el trazado de la R12 desde Lleida hasta Hospitalet, para continuar de ahí vía Molins de Rei, nus de Castellbisbal, coger el ramal de mercaderías, reforzar las estaciones de Rubí y Sant Cugat y en la UAB seguir el trazado de la R8 hasta Mollet para desde ahi coger la R11 hasta Portbou y Cerbere. La idea sería usar material de Regional, 447 doble, y reforzar las líneas R12, R8 del área de Barcelona y un poco la R11. Se puede mirar en el trazado como R12, desde Manresa hacer parada sólo en Castellet, Terrassa, Sabadell Centre, Torre Baró y a partir de Arenal todas hasta Hospitalet, luego puede ir directo a San Feliù, Molins, saltar El Papiol, parar en Rubí y Sant Cugat, la UAB, Mollet, saltar Montmeló y a partir de Granollers hacer las paradas de un Regional R11.
¿Cómo veis la idea?
Sinceramente, para eso tienes la Alta Velocidad. Además de los servicios AVE ya existentes, pones nuevos servicios Avant entre las capitales y listo. Y si no quieren gastarse más dinero en poner nuevos servicios, los que ya funcionan entre Lleida y Barcelona, alargarlos hasta Girona/Figueres.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dijous 27/04/2017 19:10

El Maño amañado ha escrit:
Sinceramente, para eso tienes la Alta Velocidad. Además de los servicios AVE ya existentes, pones nuevos servicios Avant entre las capitales y listo. Y si no quieren gastarse más dinero en poner nuevos servicios, los que ya funcionan entre Lleida y Barcelona, alargarlos hasta Girona/Figueres.
Es que la propuesta no es para ir de Capital a Capital, tambien es para dar mas servicios de pueblos a Capital y asi reforzar algunos puntos con mas trenes.
Por cierto cuando alguien me dice "para eso tienes el AVE" veo lo que vale (si reservas te sale bien, a veces la gente no puede reservar con mucha antelación) y entiendo que la gente use el Autocar para ir a segun que destinos.
Saludos.



adriaesc
N7
N7
Entrades: 489
Ubicació: Llucmajor (L4)

Entrada Autor: adriaesc » Dijous 27/04/2017 19:31

"Off topic"
En aquest cas, suposo que entre capitals posarien servei Avant, amb preu fix i descomptes igual que l'Ave.



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dijous 27/04/2017 19:56

ortegote ha escrit:
El Maño amañado ha escrit:
Sinceramente, para eso tienes la Alta Velocidad. Además de los servicios AVE ya existentes, pones nuevos servicios Avant entre las capitales y listo. Y si no quieren gastarse más dinero en poner nuevos servicios, los que ya funcionan entre Lleida y Barcelona, alargarlos hasta Girona/Figueres.
Es que la propuesta no es para ir de Capital a Capital, tambien es para dar mas servicios de pueblos a Capital y asi reforzar algunos puntos con mas trenes.
Por cierto cuando alguien me dice "para eso tienes el AVE" veo lo que vale (si reservas te sale bien, a veces la gente no puede reservar con mucha antelación) y entiendo que la gente use el Autocar para ir a segun que destinos.
Saludos.
És que és això, la gent diu que no cal Avant de Lleida a Girona perquè ja hi ha Ave, però clar, a quin preu. I sinó vols Ave, es alternatives són, Avant Lleida+Avant Girona amb mala coordinació o autocar/blablacar, i la decisió és fàcil.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 09/05/2017 23:28

He utilitzat un antic mapa dels meus i tornar-ho a fer per fer la proposta més realista, en aquest mapa he dibuixat les idees proposades per millorar la xarxa ferroviària de Catalunya, i les que es necessiten de tal reforma:

-Corredor Mediterrani
-Millores de i propostes de salts de moltó
-Ampliacions de nous serveis
-Millores d'intercanviadors
-Duplicacions de vies
-Reformes d'estacions
-Obrir antics carrilets per ser bé de xarxa convencional (o bé, que tals carrilets siguin reoberts de nou)

En el mapa només mostra els traçats de tren convencional (Rodalies) i els traçats de trens d'alta velocitat (Avant o AVE).
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 93947&z=10


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 21/05/2017 22:16

Tios, a veure si podem pensar sobre del tema d'amples que hi ha a Catalunya (concretament amb els Rodalies clar) els traçats que arriben a França (com el traçat de Ripoll i el de Girona/Figueres) no haurien de ser només d'ample UIC o tant d'ample ibèric com ample UIC??? Tot i que crec que la putada és que hi hauria problemes d'horaris, circulacions de trens i tal, vosaltres què dieu???


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dilluns 22/05/2017 19:42

Carlos González ha escrit:Tios, a veure si podem pensar sobre del tema d'amples que hi ha a Catalunya (concretament amb els Rodalies clar) els traçats que arriben a França (com el traçat de Ripoll i el de Girona/Figueres) no haurien de ser només d'ample UIC o tant d'ample ibèric com ample UIC??? Tot i que crec que la putada és que hi hauria problemes d'horaris, circulacions de trens i tal, vosaltres què dieu???
Sobre aquest tema hem de tenir en compte que tant a la R3 com a la linia de Port Bou hi han trens de Mercaderies que venen mes enlla de Catalunya i per tant migrar a UIC faria que no poguesin entrar.
Salutacions.



adriaesc
N7
N7
Entrades: 489
Ubicació: Llucmajor (L4)

Entrada Autor: adriaesc » Dilluns 22/05/2017 21:27

ortegote ha escrit:
Carlos González ha escrit:Tios, a veure si podem pensar sobre del tema d'amples que hi ha a Catalunya (concretament amb els Rodalies clar) els traçats que arriben a França (com el traçat de Ripoll i el de Girona/Figueres) no haurien de ser només d'ample UIC o tant d'ample ibèric com ample UIC??? Tot i que crec que la putada és que hi hauria problemes d'horaris, circulacions de trens i tal, vosaltres què dieu???
Sobre aquest tema hem de tenir en compte que tant a la R3 com a la linia de Port Bou hi han trens de Mercaderies que venen mes enlla de Catalunya i per tant migrar a UIC faria que no poguesin entrar.
Salutacions.
Jo proposaria anar fent (a poc a poc) una migració a ample mixt (1668 i 1435 mm). Amb tot, sabent que és car es podria aconseguir tenir la xarxa adaptada per a la connexió amb França fàcilment i també amb la resta d'Espanya, fent possible en un futur la connexió directe entre fronteres.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 22/05/2017 21:43

Més o menys, és el que pensava adriaesc


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 23/05/2017 1:12

ortegote ha escrit:
Carlos González ha escrit:Tios, a veure si podem pensar sobre del tema d'amples que hi ha a Catalunya (concretament amb els Rodalies clar) els traçats que arriben a França (com el traçat de Ripoll i el de Girona/Figueres) no haurien de ser només d'ample UIC o tant d'ample ibèric com ample UIC??? Tot i que crec que la putada és que hi hauria problemes d'horaris, circulacions de trens i tal, vosaltres què dieu???
Sobre aquest tema hem de tenir en compte que tant a la R3 com a la linia de Port Bou hi han trens de Mercaderies que venen mes enlla de Catalunya i per tant migrar a UIC faria que no poguesin entrar.
Salutacions.
Penso que a la llarga, s'hauria de reconvertir tota la xarxa a l'ample UIC, per tal de ser competitius amb la resta d'Europa, i tenir trens convencionals internacionals sense necessitat de transbordament. Fer un Barcelona - Toulouse via Puigcerdà, per exemple, o un nocturn Barcelona París, tant via Puigcderà, com via Portbou. Primer canviar l'ample a les línies que creuen la frontera, com la R3 i la R11, després la resta de la xarxa.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimarts 23/05/2017 13:25

UT440_132M ha escrit:...o un nocturn Barcelona París...
Això si que estaria bé, i crec que tindria més èxit que l'actual TGV.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

César
N5
N5
Entrades: 152
Ubicació: Flaçà
Contacta:

Entrada Autor: César » Dimarts 23/05/2017 20:51

UT440_132M ha escrit:
ortegote ha escrit:
Carlos González ha escrit:Tios, a veure si podem pensar sobre del tema d'amples que hi ha a Catalunya (concretament amb els Rodalies clar) els traçats que arriben a França (com el traçat de Ripoll i el de Girona/Figueres) no haurien de ser només d'ample UIC o tant d'ample ibèric com ample UIC??? Tot i que crec que la putada és que hi hauria problemes d'horaris, circulacions de trens i tal, vosaltres què dieu???
Sobre aquest tema hem de tenir en compte que tant a la R3 com a la linia de Port Bou hi han trens de Mercaderies que venen mes enlla de Catalunya i per tant migrar a UIC faria que no poguesin entrar.
Salutacions.
Penso que a la llarga, s'hauria de reconvertir tota la xarxa a l'ample UIC, per tal de ser competitius amb la resta d'Europa, i tenir trens convencionals internacionals sense necessitat de transbordament. Fer un Barcelona - Toulouse via Puigcerdà, per exemple, o un nocturn Barcelona París, tant via Puigcderà, com via Portbou. Primer canviar l'ample a les línies que creuen la frontera, com la R3 i la R11, després la resta de la xarxa.

Si aquesta terra enlloc de Catalunya es digués Alemanya o Bèlgica o Rep. Checa etc , fa temps que tindríem l'ample canviat a la R11 com a mínim i un tren Girona-Perpinyà circulant varis cops al dia ... >:(



adriaesc
N7
N7
Entrades: 489
Ubicació: Llucmajor (L4)

Entrada Autor: adriaesc » Dimarts 23/05/2017 21:39

Crec que el més viable seria ample mixt, així es poden mantenir serveis tant amb França com amb Espanya indistintament.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 23/05/2017 22:04

adriaesc ha escrit:Crec que el més viable seria ample mixt, així es poden mantenir serveis tant amb França com amb Espanya indistintament.
Jo opto per canviar totalment d'ample a Espanya i Portugal a UIC, tot i que seria car. L'ample mixt crec que ha de ser només per el Corredor Mediterrani, per el traçat Vic/Puigcerdà i la de Girona/Figueres/Portbou...
César ha escrit:Si aquesta terra enlloc de Catalunya es digués Alemanya o Bèlgica o Rep. Checa etc , fa temps que tindríem l'ample canviat a la R11 com a mínim i un tren Girona-Perpinyà circulant varis cops al dia ...
Ja... per això estém parlant de com podrian fer el canvi d'ample sense problemes i tal.

Exemple: La R11 passa per la R2 també, i clar, aquesta línia és d'ample ibèric també...


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”