Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Entrada Autor: ortegote » Dijous 27/04/2017 19:19

Carlos González ha escrit:Heu vist això del PTP?? http://transportpublic.org/wp-content/u ... dalies.pdf
Hi han coses interesants, no hem desagrada com queda l'esquema final de Rodalies.
Però la linia de castelldefels/Cornellà no la faria, primer altes coses que una altra vegada obres noves que no s'acaben mai..
Penseu que si ni han acabat l'estació de Martorell Central porta per porta amb FGC aqui hi han coses que son ciencia ficció.
Salutacions.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 27/04/2017 19:35

ortegote ha escrit:
Però la linia de castelldefels/Cornellà no la faria, primer altes coses que una altra vegada obres noves que no s'acaben mai...
Això acaba de sonar polèmic, i discrepo una mica amb tu d'això que acabes de dir, es cert y evidenment que primer millorem el que tenim actualment, i també tinc que dir això.

Saps que els municipis de Castelldefels/Gavà/Viladecans/Sant Boi de Llobregat tenen molta demanda i sempre està ple els busos com la L85 o L82, o la L96 que als estius sempre està a tope el bus??

:hola Salutacions


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dijous 27/04/2017 19:55

ortegote ha escrit: Però la linia de castelldefels/Cornellà no la faria, primer altes coses que una altra vegada obres noves que no s'acaben mai..
Jo diria que tot el contrari, línies noves les que vulguis, que així es poden penjar una bona medalla i sucar-hi bé un tant%, mira sinó la línia de l'aeroport, que d'útil té poc tenint la L9. En canvi, fer coses com lo de Martorell, salts de moltó, canvi de travesses i això, costa molt més. Però bé, sembla que aquests últims anys estem de sort i s'han posat amb la reforma d'estacions.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dijous 27/04/2017 23:16

bigcoaster ha escrit:mira sinó la línia de l'aeroport, que d'útil té poc tenint la L9
Perdó, però a l'aeroport el que té poc d'útil és justament la L9, i no la nova connexió amb rodalies.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dissabte 29/04/2017 15:25

No crec que sigui polemic, simplement crec que hi han altres prioritats i com ja hem vist en altres obres noves els preus es disparen massa i mentrestant no s'inverteix en millorar el que ja tenim.
Un exemple era l'estació de Martorell però puc posar un altre que s'enten millor:
Doble via de Vic, Jo personalment crec que val mes la pena fer aquesta obra primer que fer la de Castelldefels, pero les dues a l'hora per que es paralitzi tot per manca de diners doncs no m'agrada i es aixo ultim el problema tenim molts fronts oberts en obra publica que no s'acava mai L9/L10, Sagrera, etc etc per aixo dic que primer acavar tot el que ja tenim en marxa (o parat) i despres ja veurem.

Sobre la L9 al Aeroport practic practic no es, es una alternativa més per arribar pero el tema del bittlets i que la T10 no sigui valida, per posar un altre exemple a la gent del Bages/Anoia que va amb FGC es millor agafar el Bus a Sant Boi amb la T10 que anar a Eurpa Fira a agafar la L9, fan que ni es pensi en agafar el Metro per arribar al Aeroport.

Salutacions.



Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dissabte 29/04/2017 21:44

Carlos González ha escrit:Heu vist això del PTP?? http://transportpublic.org/wp-content/u ... dalies.pdf
No m agrada el plantejament. Despres de decades de manca d inversió, ara resulta que comprem el discurs dels polítics de Madrid I demanem que facin infraestructures el mes baratetes possible? I l argument que es dona es que per el tunel de pça Catalunya no s adapten be als actuals trens de dos pisos, que es retiraran d aqui nomes tres anys? I renunciem al tercer tunel aixi de facil?

Ho sento però no. El pla de Rodalies de Fomento s ha d acomplir tal com esta I punt.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 03/05/2017 20:45

A mi m'agrada el plantejament, però crec que faria alguns canvis

Segueixo veient previsible la R2 interior i la R1 costa

Jo faria segons el plantejament:
R1: Sant Vicenç de Calders-Aeroport/Maçanet-Massanes (Túnel Pl. Catalunya)
R2: Sant Vicenç de Calders/Maçanet-Massanes (Túnel Passeig de Gràcia)
R3: Castelldefels/Vic (Túnel Pl. Catalunya)
R4: Aeroport/Manresa (Túnel Passeig de Gràcia)
R7: Circular (Túnel Pl. Catalunya)
R8: Vilanova i la Geltrú/Mataró (Línia Orbital Ferroviària)


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

adriaesc
N7
N7
Entrades: 489
Ubicació: Llucmajor (L4)

Entrada Autor: adriaesc » Dimecres 03/05/2017 21:36

Carlos González ha escrit:A mi m'agrada el plantejament, però crec que faria alguns canvis

Segueixo veient previsible la R2 interior i la R1 costa

Jo faria segons el plantejament:
R1: Sant Vicenç de Calders-Aeroport/Maçanet-Massanes (Túnel Pl. Catalunya)
R2: Sant Vicenç de Calders/Maçanet-Massanes (Túnel Passeig de Gràcia)
R3: Castelldefels/Vic (Túnel Pl. Catalunya)
R4: Aeroport/Manresa (Túnel Passeig de Gràcia)
R7: Circular (Túnel Pl. Catalunya)
R8: Vilanova i la Geltrú/Mataró (Línia Orbital Ferroviària)
Aquest plantejament és el que jo tenia en ment, potser sense allargar la R3 a Castelldefels, o allargant-ne només alguns serveis (els altres a L'H). La R4 la faria així però només provisionalment, fins que estigués feta la nova variant on reinstauraria la R10.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 03/05/2017 23:35

Veig que molta gent li sua la (bueno, millor no segueixo) el traçat de Cornellà-Castelldefels... el que no entenc és el perquè :nose


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Francesc Ciutat
N1
N1
Entrades: 6

Entrada Autor: Francesc Ciutat » Dijous 04/05/2017 13:41

Respecte la proposta de la PTP trobo a faltar una qüestió importantísima per a potenciar el servei ferroviari, i és la construcció d'intercanviadors i ramals per enllaçar línies de Renfe, i són actuacions en la seva majoria que no comportarien grans inversions:

-R3 i R8 a Santa Perpètua

-R2 i R3 a Les Franqueses-Granollers Nord.

-R8 i R4 a Barberà-Cerdanyola, per fer més fàcil la relació Granollers-Sabadell, ja que de moment no es té previst fer l'anomenada línia orbital.

-Nou ramal R2 a Hostalric per enllaçar amb la R1 a Tordera. Allargant la R8 des de Granollers a Blanes es podrien comunicar directament vàries comarques, sense haver d'esperar a fer l'intercanviador de La Torrassa.

Altres actuacions més costoses però interessants:

-La nova línia entre Castelldefels i Cornellà és important perque travessa nuclis molt poblats.

-Prolongació fins a Lloret de Mar.

-Estudiar la construcció d'un ramal de la R2, R3 o R8 cap a Santa Perpètua-Polinyà.

-Potenciar l'Estació de França i el barri de la Ribera (amb la prolongació del tramvia). En l'esquema de la PTP no se li atorga cap funció. S'haurien de mantenir els regionals, alguna línia de rodalies (la R2 sud o una altre) i algun de llarga distància, potser amb el tercer carril.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dijous 04/05/2017 19:03

Yo tengo unas propuestas necesarias para la red ferroviaria de la provincia de Barcelona en general.

Primera propuesta:
La mas urgente es la creación de la línea del Maresme interior ya que cada vez se hace mas patente la crecida del nivel del mar por culpa del cambio climático, con la línea de la costa del Maresme se podría crear un tren-tram entre las poblaciones costeras del Barcelonés y del Maresme.

Segunda propuesta:
Creación de la línea S6 de FGC entre Mataró - Argentona - La Roca del Vallés - Granollers Centre - Sant Celoni, esta línea en algunos tramos seria de Ancho UIC y en otros tramos seria de Ancho Convencional (también se podría en crear un ramal hacia La Roca Village).

Tercera propuesta:
Ramal sur del Aeropuerto que conectaría las terminales del aeropuerto (T1 y T2) con las provincias de Tarragona y Lleida, se podría reformar los actuales viaductos que conectan con el Aeropuerto para conectarlos con el sur como con el futuro túnel del aeropuerto.

Cuarta propuesta:
A la que yo mencionó Anoia - Bages UIC, esta propuesta seria convertir todo el ferrocarril que conecta con estas dos comarcas en ancho UIC y poner catenaria para que los trenes de estas líneas puedan circular entre 160 o 180 Kilómetros por hora.

En esta propuesta también estaría incluido la prolongación de la línea R50 (que se cambiaría de nombre por R17) hasta Berga (mas adelante se podría estudiar la creación del túnel del Cadi Ferroviario que permitiría conectar con Puigcerda, Andorra, La Tour de Carol y La Vall d'Aran con ancho UIC) y la prolongación de la línea R60 (que se cambiaría de nombre por R18) hasta Vilafranca del Penedes (mas adelante se podría estudiar si es viable conectar esta ampliación con la TAV Barcelona - Camp de Tarragona).

Espero que os gusten estas propuestas y las podamos debatir.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 04/05/2017 19:41

Trensmat, aquestes propostes les veig bé, però crec que parlant del suposat canvi d'ample s'hauria de parlar més endavant o crec que un nou fil, ja que a part de costosament difícil, serà molt car, i actualment la infraestructura que més es gasta és la L9.

Canviant de tema, si es fa el 3er túnel com proposa la PTP (Travessera de Gràcia) crec que per allà poden passar el Regionals Sud i la R4 (parada final La Sagrera TAV)

i a Passeig de Gràcia poden passar els Regionals Nord i la R2 (parada final Barcelona Sants o l'Aeroport)


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dijous 04/05/2017 20:57

Carlos González ha escrit:Trensmat, aquestes propostes les veig bé, però crec que parlant del suposat canvi d'ample s'hauria de parlar més endavant o crec que un nou fil, ja que a part de costosament difícil, serà molt car, i actualment la infraestructura que més es gasta és la L9.
Tens raó en especial amb les transformacions de les línies R5 i R6 no he caigut que també es té comprar material nou.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 04/05/2017 21:06

Crec que s'ha de fer un nou fil sobre de debatir de canviar l'ample de via a tot l'Estat Espanyol.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dijous 04/05/2017 21:59

trensmat ha escrit: Tens raó en especial amb les transformacions de les línies R5 i R6 no he caigut que també es té comprar material nou.
Crec que les UT213 es podrien adaptar a l'ample Europeu amb un canvi de Bogies, no estic segur al 100%

Jo sempre he dit que la LL-A s'hauria de canviar al ample internacional per una banda conectar fisicament amb la linia del Valles i per l'altre unificar les dues xarxes de FGC.
Salutacions.



Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dijous 04/05/2017 22:19

trensmat ha escrit:Yo tengo unas propuestas necesarias para la red ferroviaria de la provincia de Barcelona en general.

Primera propuesta:
La mas urgente es la creación de la línea del Maresme interior ya que cada vez se hace mas patente la crecida del nivel del mar por culpa del cambio climático, con la línea de la costa del Maresme se podría crear un tren-tram entre las poblaciones costeras del Barcelonés y del Maresme.

Segunda propuesta:
Creación de la línea S6 de FGC entre Mataró - Argentona - La Roca del Vallés - Granollers Centre - Sant Celoni, esta línea en algunos tramos seria de Ancho UIC y en otros tramos seria de Ancho Convencional (también se podría en crear un ramal hacia La Roca Village).

Tercera propuesta:
Ramal sur del Aeropuerto que conectaría las terminales del aeropuerto (T1 y T2) con las provincias de Tarragona y Lleida, se podría reformar los actuales viaductos que conectan con el Aeropuerto para conectarlos con el sur como con el futuro túnel del aeropuerto.

Cuarta propuesta:
A la que yo mencionó Anoia - Bages UIC, esta propuesta seria convertir todo el ferrocarril que conecta con estas dos comarcas en ancho UIC y poner catenaria para que los trenes de estas líneas puedan circular entre 160 o 180 Kilómetros por hora.

En esta propuesta también estaría incluido la prolongación de la línea R50 (que se cambiaría de nombre por R17) hasta Berga (mas adelante se podría estudiar la creación del túnel del Cadi Ferroviario que permitiría conectar con Puigcerda, Andorra, La Tour de Carol y La Vall d'Aran con ancho UIC) y la prolongación de la línea R60 (que se cambiaría de nombre por R18) hasta Vilafranca del Penedes (mas adelante se podría estudiar si es viable conectar esta ampliación con la TAV Barcelona - Camp de Tarragona).

Espero que os gusten estas propuestas y las podamos debatir.
Es absurdo hacer un megatunel entre Mataro y Barcelona por la futura crecida del nivel del mar y dejar la linea de la costa como tranvía para tener el mismo problema. Si se hace el tunel yo lo dejaria para FGC y la linea de la costa seguiria como rodalies. Asi tienes cubiertas las necesidades de movilidad para decadas. Y si sube el nivel del mar habra que hacer diques digo yo



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 04/05/2017 23:03

Crec que ni cal fer una nova infraestructura (excepte el traçat de Granollers-Mataró)


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
jmroig
N4
N4
Entrades: 53
Ubicació: Països Catalans
Contacta:

Entrada Autor: jmroig » Diumenge 28/05/2017 20:57

Hola,

Com que existeix molta demanda entre aquestes zones de la ciutat, proposo una nova línia de metro Sardana-Trinitat Nova
La Sardana (Tram)
Can Boixeres (L5)
Rambla Just Oliveres (Rodalies i L1)
Can Tries I Gornal (L9S i FGC)
Aprestadora
Hostafrancs (L1)
Tarragona (L3)
Calabria
Aribau
Passeig de Gràcia (L2, L3, L4 i Rodalies))
Sardenya
Glòries (L1i Tram)
Espronceda (Tram)
Sant Martí (L2)
Pont del treball digne
La Sagrera (L1, L5, L9N/L10N i Rodalies)
Fabra i Puig (L1, Rodalies i busos)
Rio de Janeiro
Trinitat Nova (L3, L4 i L11)

A veure que us sembla...



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 28/05/2017 22:01

Primer de tot, benvingut al fòrum :ok

Sota el meu punt de vista, no crec que calgui una nova línia de metro, que per cert, la majoria dels traçats que has proposat es poden fer o amb bus, o amb un transbordament d'altre línia o sistema ferroviàri, o son molt semblants a uns traçats actuals o pel fet que estàn massa a prop a una altre estació. El que penso que cal al metro de Barcelona són les estacions que falten de la L9 i L10, i el perllongament de la resta de línies.

Actualment ja hi connexió amb la L5 al TRAM, i en el futur hi haurà connexió de TRAM a més parades, amb la L3 a la parada de Pont d'Esplugues i la L5 a la nova estació d'Ernest Lluch.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

David.F.C.M.B.1000
N6
N6
Entrades: 293
Ubicació: barcelona

Entrada Autor: David.F.C.M.B.1000 » Dimecres 14/06/2017 23:54

Hola yo propongo, que si renfe decidiese retirar las UT446, aprovechar una cuantas unidades para barcelona reformandolas quitandole los estribos y el escalon adaptando los tres coches de cada unidad que coincidan al ras del anden (como un vagon de metro). En su interior hacer un hueco dentro del tren para PMR: sillas de ruedas, carritos de bebe... etc, y tambien mejorar la iluminacion con leds. De esta manera aprovecharlas usandolas como (metro) ya que su velocidad maxima son 100km/h. Yo opino que podrian ser utiles para lineas: una que empiece en (castelldefels, parando en el aeroport con L9, otra parada en sants y entre otras mas , finalizando la linea en Pl.cataluña).

y otra linea seria: Que empiece en pl.españa, parando en: pl.cataluña, hospital clinic, sagrada familia, la sagrera, santa coloma, sant adria del besos, badalona y finalizar la linea en Hospital de can ruti. (Esta seria una linea especialmente para ayudar alos autobuses que van a can ruti no vayan tan llenos y ademas la linea seria 24 horas)

- y que las frecuencias sean igual que las del metro siendo los servicios operados por Renfe.



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”