FGC licita la nueva serie de trenes 115

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trensmat
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FGC licita la nueva serie de trenes 115

Entrada Autor: trensmat » Divendres 26/05/2017 9:07

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya licita la nueva serie de trenes 115

Se licita la fabricación de quince nuevas unidades para el Metro del Vallès

La Generalitat de Cataluña ha licitado la construcción de quince nuevas unidades para operar en la línea Barcelona-Vallés de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, FGC. El plazo de presentación de ofertas es de casi siete meses y de tres años el de ejecución, por un importe de 128 millones de euros.

Los nuevos convoyes, de cuatro coches, y ochenta metros de longitud permitirán absorber el crecimiento del número de viajeros anual motivado por las prolongaciones del servicio en Tarrasa y Sabadell, la mayor demanda de movilidad, que ha recuperado la tendencia de antes del 2010, y, según indica el operador autonómico, el trasvase de usuarios de los servicios de cercanías Renfe hacia los de FGC.

Este trasvase viene del nuevo intercambiador de Estació del Nord, en Tarrasa, que ha generado nuevos accesos directos hacia espacios situados próximos a la ruta de la S1 de FGC dirección Plaza Cataluña. En todo caso, la mayor velocidad comercial de los cercanías de Renfe ha ido compensando este primer trasvase con viajeros que, en sentido inverso, han aprovechado este mismo nodo para tramar rutas más rápidas hacia otras zonas servidas por Renfe.

El aumento de la flota de unidades permitirá duplicar la frecuencia de paso en los ramales de Sabadell y Terrassa, pasando de un servicio cada diez minutos en hora punta a un tren cada cinco minutos. Una mayor rotación de las unidades en horas de menor rendimiento reducirá el total de kilómetros recorridos por tren y prolongará su vida útil.

Los nuevos trenes

La nueva serie 115 participa en gran medida de características comunes con su serie precedente, la 113 y su derivada 114. De hecho el pliego de condiciones técnicas determina que han de ser compatibles con ellas, cuando menos en su acoplamiento mecánico y neumático. También se exige que la cabina de conducción, al menos en lo referente al pupitre de conducción, reproduzca las características de las UT 113.

Con el mismo número de coches, similar longitud y velocidad, la licitación valorará un aumento de la capacidad de plazas sentadas superior a las unidades 113, que con seis viajeros por metro cuadrado ofrecen 192 plazas sentadas y seiscientas de pie.

La velocidad máxima nominal de la unidad de tren será de 90 km/h, en recta y horizontal con carga máxima, pero todos los elementos del tren estarán previstos para poder soportar, sin deterioro o envejecimiento prematuro, la velocidad de 100 km/h con la máxima carga.

Incremento de viajeros

El crecimiento de usuarios en el Metro del Vallés se consolidó en 2014 con 55,9 millones de viajeros. En 2015, FGC cerró el balance de este servicio con unas cifras prácticamente iguales a las de 2008, año de máxima demanda en la línea, con 57,9 millones de pasajeros. Y en 2016, la línea ha cerrado con la cifra histórica de 59,7 millones de clientes, 34,5 millones de usuarios sólo del Metro del Vallés.

La entrada en servicio de las tres nuevas estaciones de Terrassa, inauguradas el 28 de julio de 2015, ha supuesto incrementar en un 50,7 por ciento el movimiento de viajeros en esta línea, comparando la media de usuarios del año 2015 con la del 2016. La prolongación de Sabadell generó un aumento del 1,8 por ciento en el conjunto de estaciones del municipio, pasando de los 2.150.503 viajeros en 2015 a los 2.189.939 de 2016, a la espera de la inauguración de las nuevas estaciones de Creu Alta, Estació del Nord y Parc del Nord este verano.

En el año 2020, se espera que con las dos prolongaciones en funcionamiento crezca en diez millones el número de usuarios en la línea, para alcanzar una cifra de setenta millones de viajeros. El primer cuatrimestre de 2017 confirma la tendencia al alza con un crecimiento de los ingresos del 3,20 por ciento de las líneas metropolitanas de FGC.

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A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
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metring
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Entrada Autor: metring » Divendres 26/05/2017 12:59

Qui creieu que guanyarà? De nou Alstom?



adriaesc
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Entrada Autor: adriaesc » Divendres 26/05/2017 14:59

metring ha escrit:Qui creieu que guanyarà? De nou Alstom?
Suposo que sí per a continuar amb la 113.



Miquel
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Entrada Autor: Miquel » Divendres 26/05/2017 15:40

adriaesc ha escrit:
metring ha escrit:Qui creieu que guanyarà? De nou Alstom?
Suposo que sí per a continuar amb la 113.
De fet no continuaran amb la 113, si no que el que busquen és una sèrie nova compatible amb aquestes i amb el mateix disseny del pupitre de conducció (el pitjor estèticament de la 113). Ara volen un interior amb més capacitat en el nombre de places assegudes. Cosa que no entenc molt bé, ja que a mi sempre m'ha fet la impressió que els hi fa restar força capacitat global al tren.

Jo faria els seients totalment longitudinals, a l'estil dels trens japonesos per a guanyar tot l'espai possible per a carregar el tren i així que hi hagi també una millor mobilitat per dins el tren, que a les 113 la veritat es que es fa molt complicat.

També tornaria a posar termòmetres lluminosos, que les pantalletes han demostrat ser una caqueta si vols la informació al moment.


El metro de Barcelona amb motoristes!

victorcasta
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Entrada Autor: victorcasta » Divendres 26/05/2017 15:42

Un consorci entre Alstom i CAF. S'ha hagut de treure a concurs perquè la opció d'ampliació de contracte va caducar. Però als requisits es demanen coses de la 113. A més, el temps que dóna per subministrar els nous trens és insuficient si se li hagués de sumar el disseny d'una nova unitat.



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ortegote
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Entrada Autor: ortegote » Divendres 26/05/2017 20:54

Yo lo veo claro va a ganar Alstom la expectativa sera saber como van a poner mas plazas sentadas.
Saludos.



davroca5
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Entrada Autor: davroca5 » Dilluns 29/05/2017 19:16

Tampoco hace falta buscar más. Teniendo como referentes CAF y Alstom, que al menos en el caso de Barcelona han sabido dar la talla siempre, no hay que buscar más empresas (que luego pasa como los ex-AnsaldoBreda de Madrid...)


Salut!
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Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 30/05/2017 14:48

davroca5 ha escrit:Tampoco hace falta buscar más. Teniendo como referentes CAF y Alstom, que al menos en el caso de Barcelona han sabido dar la talla siempre, no hay que buscar más empresas (que luego pasa como los ex-AnsaldoBreda de Madrid...)
Els Alstom sèries 113-114 estan molt ben aconseguits, tan a nivell de disseny com de comfort, només millorats i actualitzats una mica, ja en hi ha prou. No fem experiments.
Ansaldo-Breda, ni parlar-ne, han donat molt mal resultat, tan al Metro de Washington, com al Muni de SF. Salut!



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Entrada Autor: ortegote » Dimarts 30/05/2017 21:12

122-042-132 ha escrit:
davroca5 ha escrit:Tampoco hace falta buscar más. Teniendo como referentes CAF y Alstom, que al menos en el caso de Barcelona han sabido dar la talla siempre, no hay que buscar más empresas (que luego pasa como los ex-AnsaldoBreda de Madrid...)
Els Alstom sèries 113-114 estan molt ben aconseguits, tan a nivell de disseny com de comfort, només millorats i actualitzats una mica, ja en hi ha prou. No fem experiments.
Ansaldo-Breda, ni parlar-ne, han donat molt mal resultat, tan al Metro de Washington, com al Muni de SF. Salut!
Otro ejemplo de mal Tren de Ansaldo-Breda son los Albatros que hacian servicios Fyra en Holanda/Belgica.
Asi que esa marca mejor No, ya lo he dicho mas arriba supongo que Alstom/Caf son los mejor Posicionados,
Saludos.



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Entrada Autor: ferroviario_catalan » Dilluns 05/06/2017 23:33

Cada vez entiendo menos las cosas... van a ser un calco de los 113/114, y nueva serie? Pues si renfe tuviese que poner distinta numeración de series a todos sus modelos de 447 según confort, iban apañados


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

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ortegote
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Entrada Autor: ortegote » Divendres 09/06/2017 21:31

ferroviario_catalan ha escrit:Cada vez entiendo menos las cosas... van a ser un calco de los 113/114, y nueva serie? Pues si renfe tuviese que poner distinta numeración de series a todos sus modelos de 447 según confort, iban apañados
ues Renfe tiene las 446 y las 447 que exteriormente son un calco, vale que sean diferentes por dentro en cuestion de motores, wc... pero para la gente "mortal" no aficionada estoy seguro que las ven Igualitas.
Saludos.



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Entrada Autor: Renfe451 » Dilluns 06/11/2017 14:02

Pot haver-hi sorpresa en els nous trens per la línia del Vallès. Segons el diari Expansión, Stadler Rail pot ser la guanyadora del concurs, en presentar la millor oferta tècnica i la segona més econòmica per 99,5 milions d'euros, superant fins i tot a Alstom-CAF. Us deixo la notícia (no, sencera):

http://www.expansion.com/catalunya/2017 ... b45f1.html

He enviat un e-mail a l'Enric Ticó a veure què respon. Si es compleix el que diu Expansión, seria un contracte important per a Stadler ja que aconseguiria estar present a la línia més important d'FGC. Veurem si serà una espècie de FLIRT adaptat a les característiques que FGC demana.



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metring
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Entrada Autor: metring » Dilluns 06/11/2017 14:08

O potser així surti més econòmic el tercer tren de La Pobla.



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Entrada Autor: Renfe451 » Dilluns 06/11/2017 14:23

De fet, dóna la casualitat que Stadler estarà present al Smart Mobility World Congress que es celebrarà a Barcelona els dies 14, 15 i 16 de novembre a la Fira. Pot ser que se sàpiga alguna cosa més... no ho sé. Ja veurem què passa... perquè fins que FGC no ho comuniqui oficialment, no podem dir res.



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Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 06/11/2017 16:47




adri
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Entrada Autor: adri » Dilluns 06/11/2017 18:03

Podeu veure els resultats de la mesa de contractació aquí: https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... es&type=cn

En resum:
Oferta econòmica
Alstom 109 000 000
Talgo 96 765 000
Stadler 99 500 000

Oferta tècnica
Alstom-caf 41,89
Talgo 42,07
Stadler 46,15

Si apliquem la fòrmula de la licitació que està al plec, el resultat que quedaria:
alstom 44,38+ 41,89= 86,28
talgo 50 + 42,07= 92,07
stadler 48,62+ 46,15= 94,78

Falta que publiquin la puntuació econòmica (la primera columna) , però la fòrmula és molt senzilla. A no se que hi hagi alguna clàusula aquesta puntuació hauria de ser el resultat final.
A falta de adjudicació definitiva, stadler hauria guanyat el concurs. Si no fos així, seria molt sospitòs i extrany amb tots els documents públics com podeu veure.



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Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 06/11/2017 18:25

A veure sí ens emportem una bona sorpresa. Salut!



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dilluns 06/11/2017 23:16

122-042-132 ha escrit:A veure sí ens emportem una bona sorpresa. Salut!
Tot i que STADLER fa molt bons trens, preferixo que s'el quedi CAF/Alstom, que a part de ser també uns molts bons trens, ens asseguraria que es fabricarien part d'ells a casa nostra.

Talgo... no vull xatarra sobre rodetes a la línia Barcelona-Vallès, i que es desmontin pujant de Sarrià a Peu del Funicular.



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Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimarts 07/11/2017 23:23

Miquel ha escrit: Ara volen un interior amb més capacitat en el nombre de places assegudes. Cosa que no entenc molt bé, ja que a mi sempre m'ha fet la impressió que els hi fa restar força capacitat global al tren.
Haver d'anar de peu en trajectes de 50 minuts com BCN-Terrassa i BCN-Sabadell es tercermundista, aixi que s'han de posar el màxim de seients i quan s'acabin augmentar la freqüència



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Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 09/11/2017 13:12

Anunci de licitació

Construcció i subministrament de 15 unitats de tren elèctriques (UT 115) amb les corresponents peces de parc i recanvi, per a servei en línia amb estacions de 80 metres de longitud, i equivalent a una U.T. de quatre cotxes, d'ample de via internacional (1,435 m), per a circulació a la línia Barcelona-Vallès dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (Ref. PO15/17)

https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... Cap=203649&



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