Futur servei linia Puigcerdà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Re: Altre subfòrum

Entrada Autor: robertotlh » Dissabte 06/02/2016 12:43

Guigui ha escrit:Per a propostes més o menys reals, passeu al subfòrum corresponent, si us plau.
robertotlh ha escrit:- La línea la faria arribar a la Seu-Andorra, no pot ser que en ple segle XXI, la única alternativa per anar a Andorra desde BCN sigui o peatge o Collada de Tosses
Tant no pot ser, que ja en ple segle XVIII, hi havia una alternativa per Calaf i Ponts. I encara existeix.

I si canvies Andorra per la Cerdanya, no li veig cap sentit a la frase. La geografia és la que és.
Colada total. No coneixia la ruta, jo sóc de Girona i ho miro tot desde la lógica gironina :x .

No obstant segueixo pensant que caldria un ferrocarril fins a la Seu-Andorra i que el més racional es fer-hi arribar la línea actual del Transpirinenc desde Alp. Però sembla que ara amb l'aeroport de la Seu, la opció ferrocarril queda més lluny.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Diumenge 07/02/2016 21:46

Guigui ha escrit:Per a propostes més o menys reals, passeu al subfòrum corresponent, si us plau.
robertotlh ha escrit:- La línea la faria arribar a la Seu-Andorra, no pot ser que en ple segle XXI, la única alternativa per anar a Andorra desde BCN sigui o peatge o Collada de Tosses
Tant no pot ser, que ja en ple segle XVIII, hi havia una alternativa per Calaf i Ponts. I encara existeix.

I si canvies Andorra per la Cerdanya, no li veig cap sentit a la frase. La geografia és la que és.
Si vens de l'A2 la sortida es la de Copons/Calaf/Andorra si vas per l'eix surts a Calaf.
S'ha de dir que fa un temps enrere havia gent que anava fins a Cervera per la NII i pujava per Guissona per que la carretera de Copons i de Calaf a Ponts no era bona.
Fi del Off topic



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 02/03/2016 13:43

http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... a/tren/vic

Josep Rull es compromet a racionalitzar els horaris de la línia de tren de Vic

La plataforma Perquè no ens fotin el tren es troba amb el nou conseller de Territori i Sostenibilitat
Redacció Osona.com | Actualitzat el 02/03/2016 a les 10:42h
Arxivat a: Successos, Rodalies 3, tren, Perquè no ens fotin el tren

Imatge
Membres de Perquè no ens fotin el tren, amb el conseller Josep Rull. Foto: Perquè no ens fotin el tren

El col·lectiu Perquè no ens fotin el tren es va reunir dilluns a Barcelona amb el nou conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull. Els representants de l’entitat d’usuaris van fer èmfasi en tres aspectes que haurien de servir per millorar el servei ferroviari a la línia 3 de Rodalies: la racionalització dels horaris (que es compleixin, que no hi hagi canvis, avançament de la sortida del primer tren de Ripoll, parada de semidirectes a Centelles...), l’accessibilitat de trens i estacions i la solució de qüestions de funcionament ordinari que permetin generar una certa fiabilitat i confiança (puntualitat, increment del nombre de vagons en funció del nombre d’usuaris -divendres a la tarda per tornar de Barcelona; diumenge a la tarda per baixar cap a Barcelona...).

En relació a la racionalització dels horaris, el conseller es va comprometre a fer una proposta durant aquest any 2016. Pel que fa a les millores, Rull va explicar que la R3 és una línia on tenen clar que cal intervenir de forma prioritària, conjuntament amb la R4, la R11, la R15 i la R16, i que, per tant, tindrà un pla de millora específic.

“Som conscients que totes aquestes propostes de millora es troben en una fase molt inicial (redacció de projectes i propostes) però des del grup continuarem vetllant i pressionant perquè les institucions i organismes implicats les executin”, explica Perquè no ens fotin el tren una nota.

Torelló i Centelles

A Centelles, el passat 11 de febrer es va reunir per primera vegada la comissió de treball sorgida a partir del debat al ple de gener (des d’abril de 2015 hi ha una moció aprovada per tots els grups demanant millores a l’estació) i integrada per membres de l’equip de govern, d’Ara Junts per Centelles i de Perquè no ens fotin el tren. En aquesta reunió, l’alcalde, Miquel Arisa, va explicar les obres que s’han de fer perquè l’estació sigui totalment accessible i el compromís de Renfe de presentar ben aviat un projecte de remodelació de l’equipament.

A Torelló, el passat divendres 26 de febrer, l’equip de govern es va comprometre a presentar d’aquí a un parell de mesos el projecte d’adequació de l’espai de darrere l’estació com a aparcament. L’espai, situat a l’avinguda dels Pirineus, facilitaria l’aparcament als usuaris del tren (especialment els que venen des de Sant Vicenç, Sant Pere i des dels diferents pobles de La Garrotxa) i permetria evitar el col·lapse i els problemes de trànsit que es generen en el moment d’arribada d’alguns trens a la plaça del davant de l’estació.

Imatge
Un comboi entrant a l'estació de Manlleu. Foto: Adrià Costa


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 12/08/2016 13:42



Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

feluc
N1
N1
Entrades: 6

Entrada Autor: feluc » Dissabte 27/08/2016 12:02

Ahir vaig tornar d'unes vacances a Núria i, contràriament a d'altres vegades vem baixar al matí. Consultant els horaris que permetessin una connexió entre el Cremallera de Núria (FGC) i la R3 a Ribes de Freser, veig una connexió prou curiosa: el cremallera que baixa de Núria a les 10.20h arriba a Ribes-Enllaç a les 11h. Justament de l'estació de Ribes de Freser surt un comboi en direcció a Barcelona a les 11.03h.

Si, ho heu llegit be, les onze i tres minuts. Com podeu imaginar, encara que facis una bon sprint, no tens temps material de comprar i/o marcar els bitllets a la canceladora que es troba a l'interior de l'estació.

Cal dir, tanmateix, que el cap d'estació de Ribes ens va fer una mirada de compressió, en veure arribar la corrua de viatges per l'andana i haver de donar sortida a un tren que multiplicaria la seva ocupació si retardés la sortida deu minuts, per poder fer una correcta connexió.

Ja sé que aquest horaris van més marcats per les necessitats de gestió de personal de RENFE que no pas de les necessitats del propi servei públic, però... tres minuts!

Així que esperant una mica més de mitja hora vem pujar al tren procedent de La Tour de Carol... que anava amb 3 minuts de retard, i que malauradament va arribar més de tres quarts d'hora tard a Barcelona per culpa d'un vehicle que va quedar aturat enmig del pas a nivell de La Garriga.

Sempre és una aventura viatjar per la R3...
I per això uns faig l'oferiment d'utilitzar els dos viatges del BONO10 que ens van sobrar, el títol caduca el 20 de novembre, contacteu per missatge privat.



Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Dissabte 27/08/2016 12:49

UT440_132M ha escrit:Josep Rull es compromet a racionalitzar els horaris de la línia de tren de Vic
Hi ha algun lloc on es puguin fer propostes? Alguna mena de "bústia ciutadana" o quelcom semblant? Es pot incidir en el que es decideixi respecte els horaris a nivell de FTC com a coŀlectiu per a tenir més força?

Crec que, d'entrada, hi ha alguns canvis que considero completament indispensables:
- Coordinació dels horaris amb els trens francesos.
- Que a les guixetes de l'SNCF es torni a poder vendre bitllets amb destinació a Barcelona i resta d'estacions de la línia de La Tor de Querol, i viceversa.
- Que el nocturn de París, que es manté malgrat la pràctica desaparició dels nocturns a França, tingui correspondència amb un tren a/des de Barcelona que sigui semidirecte.

Salutacions.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 07/09/2016 20:40

http://el9nou.cat/noticies_o_0/48639/li ... a-ripolles

La línia de Puigcerdà encara té 21 passos a nivell a Osona i el Ripollès

Imatge
última actualització: 06-09-2016 (19:30)
V. Palomar / G. Rico
La llei obliga el Ministeri de Foment a eliminar-los tots però en els últims deu anys només n’ha suprimit 8
En el tram d’Osona i el Ripollès de la línia de tren encara hi ha 21 passos a nivell. I si el Ministeri de Foment manté el mateix ritme d’inversió és molt probable que passin anys abans no s’eliminin tots. L’accident del passat 26 d’agost a la Garriga (Vallès Oriental) quan un home va quedar greument ferit després que el tren envestís la furgoneta que conduïa en un dels tres passos a nivell que hi ha al municipi ha tornat a posar a sobre la taula el debat de la necessitat d’eliminar-los. L’últim incident greu a Osona i el Ripollès va ser fa tres anys quan un jove de 17 anys va morir en ser atropellat pel tren quan creuava amb bicicleta el pas a nivell del passeig Ragull de Ripoll. En els últims deu anys només s’han suprimit vuit passos a nivell en el tram osonenc i ripollès de la via. La llei del sector ferroviari (39/2003) obliga el Ministeri de Foment a eliminar tots els passos a nivell.

A Osona, hi ha encara vuit passos a nivell. Són a Seva (1), Gurb (2), Manlleu (1), Torelló (1), Sant Quirze (2) i Montesquiu (1). En els últims deu anys, Adif, l’empresa pública que depèn del Ministeri de Foment i que s’encarrega de les infraestructures ferroviàries, ha eliminat sis passos a nivell que hi havia a la comarca d’Osona. El cas del Ripollès és més greu perquè en aquest període només ha eliminat dos passos a nivell i encara n’hi ha tretze. D’aquests, nou són en terme de Ripoll –dos en ple nucli urbà– i la resta a Campdevànol (2), Ribes (1) i Campelles. En aquests moments hi ha el projecte redactat per eliminar tres passos a nivell a Osona i el Ripollès –un a Gurb, un a Sant Quirze i un dels nou de Ripoll– però des d’Adif no han pogut concretar quan s’executaran les obres. El principal escull, diuen, és el pressupost. Eliminar un pas a nivell té un cost d’uns dos milions. I la mateixa legislació ferroviària (en aquest cas el Reial Decret 2387/2004) estableix els criteris de prioritat en l’eliminació dels passos a nivell: s’actuarà primer en les línies on els trens circulin a més 160 quilòmetres per hora –en punts del Bisaura i el Ripollès el tren va a 30 per hora pel mal estat de la línia– i en les que la intensitat mitjana de vehicles que passin per la carretera multiplicat per la circulació mitjana diària de trens presenti un valor igual o superior a 1.500. En aquest segon criteri sí que s’hi inclourien molts dels passos a nivell que encara hi ha a Osona i el Ripollès.

Des d’Adif asseguren que tot i aquest retard en l’eliminació de tots els passos a nivell, sí que s’ha millorat en els últims anys la seguretat en molts d’ells. Posen l’exemple del pas a nivell de Puigrodon, a Manlleu, on aquest estiu, després d’anys de reivindicació per part de l’Ajuntament, s’han instal·lat semàfors per regular el trànsit. Adif té previst properament redactar el projecte per eliminar 74 passos a nivell a tot l’Estat, un d’ells és el de Ribes de Freser. De la redacció del projecte a l’execució de l’obra, però, poden passar anys.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimecres 07/09/2016 23:07

No entenc com pot existir una llei que obligui a la eliminació dels passos a nivell, quan, dels que queden, la majoria no són realment molt transitats, i l'únic que probablement sí que pot realment ser beneficiós i interessant eliminar és el que hi ha entre el pont i el túnel del Calvari, a Ripoll, tot i que sinó es fa una modificació de traçat serà ben difícil.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dijous 08/09/2016 0:37

oriolp13 ha escrit:No entenc com pot existir una llei que obligui a la eliminació dels passos a nivell, quan, dels que queden, la majoria no són realment molt transitats, i l'únic que probablement sí que pot realment ser beneficiós i interessant eliminar és el que hi ha entre el pont i el túnel del Calvari, a Ripoll, tot i que sinó es fa una modificació de traçat serà ben difícil.
A França, per exemple, no hi ha cap llei que obligui a eliminar els passos a nivell, a no ser que es vulgui augmentar la velocitat d'una linia a més de 160 km/h. Només està prohibida la creacio de nous passos a nivell. Pero n'hi ha molts que s'estan remodelant.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 08/09/2016 1:04

oriolp13 ha escrit:No entenc com pot existir una llei que obligui a la eliminació dels passos a nivell, quan, dels que queden, la majoria no són realment molt transitats, i l'únic que probablement sí que pot realment ser beneficiós i interessant eliminar és el que hi ha entre el pont i el túnel del Calvari, a Ripoll, tot i que sinó es fa una modificació de traçat serà ben difícil.
El de Sant Quirze de Besora es vol eliminar, i fer un pas al nord de l'estació, segons la mateixa font que he citat. El problema està en que aquesta obra val dos milions d'euros, i Adif ha dit que ho estudiarà.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3136
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 23/02/2017 9:56

Diari de Girona, 23 de febrer de 2017 ha escrit: Clam unitari a la Garrotxa per exigir millores a la línia R3 de Rodalies
Els plens municipals i comarcal reclamaran més connexions amb Torelló
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 24/02/2017 1:17

genissimon ha escrit:
Diari de Girona, 23 de febrer de 2017 ha escrit: Clam unitari a la Garrotxa per exigir millores a la línia R3 de Rodalies
Els plens municipals i comarcal reclamaran més connexions amb Torelló
[...]
Fa temps que a la Garrotxa es reclama que Torelló sigui la seva estació de ferrocarril de referència. De fet, fa pocs anys, es parlava de fer una estació prop d'on la C-37 passa per damunt la línia de ferrocarril, i es demanava que els serveis terminals a Vic, es passessin a Torelló.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

dgtxa
N5
N5
Entrades: 99
Ubicació: Olot

Entrada Autor: dgtxa » Dilluns 27/02/2017 19:14

UT440_132M ha escrit: Fa temps que a la Garrotxa es reclama que Torelló sigui la seva estació de ferrocarril de referència. De fet, fa pocs anys, es parlava de fer una estació prop d'on la C-37 passa per damunt la línia de ferrocarril, i es demanava que els serveis terminals a Vic, es passessin a Torelló.
Cert, però fins que la línia no estigui desdoblada -si no totalment, si més no els trams anunciats- és a dir, fins que la línia no sigui realment fiable i sobretot competitiva pel que fa a temps de recorregut, serà gairebé impossible seduir els habitants de la Garrotxa per què utilitzin aquesta línia.

Abans de l'entrada en servei de l'eix Vic-Olot alguns dels que per anar a Barcelona anàvem des d'Olot en cotxe fins a Sils, i allà agafàvem el tren, ara estem massa ben acostumats al vehicle privat, que lamentablement passa la mà per la cara en temps de recorregut a qualsevol de les línies de tren per arribar a Barcelona, ja sigui per Figueres, Girona, Sils o Vic.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3136
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 20/03/2017 9:45

Diari de Girona, 20 de març de 2017 ha escrit: Ripoll adverteix del perill de circular pel pont del ferrocarril
ADIF es farà càrrec del dèficit de manteniment però ho mantindrà aparcat fins a tenir-ne el pressupost


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Diumenge 28/05/2017 18:43

http://el9nou.cat/valles-oriental/actua ... comercial/

Millores als passos a nivell de la línia de Vic per guanyar velocitat comercial
L’ampliació de la distància de l’accionament de les tanques de seguretat permeten incrementar la velocitat dels trens


El 9 Nou 28/05/2017 | 11:18 Granollers
Ramon Ferrandis
Imatge
Un tren a un pas a nivell de la Garriga | Ramon Ferrandis


L’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) està fent aquests dies actuacions de millora de les mesures de seguretat de diversos passos a nivell de la línia de tren del Nord, amb l’objectiu d’incrementar la velocitat comercial dels trens. En concret, s’augmenta la distància entre el pedal -l’element que obre i tanca les barreres quan detecta el pas d’un tren- respecte al pas a nivell. D’aquesta manera, els combois no han de reduir tant la velocitat en el tram entre el pedal i el pas a nivell.

Amb aquesta mesura es possibilita la supressió de les limitacions temporals de velocitat que hi ha en aquests punts per motius de seguretat sense que es perdi la fiabilitat de les circulacions.

Les actuacions han començat a l’entorn del carrer del Bosc i el camí de can Terrers, al sud de la Garriga. Això va implicar el tall del pas de vehicles durant l’actuació, que es va fer de matinada per reduir l’afectació sobre el pas de trens i de vehicles. L’Adif també ha fet actuacions similars en el terme de Granollers, amb el mateix objectiu.

La línia del Nord conserva una dotzena de passos a nivell en el seu traçat pel Vallès Oriental. Alguns, com els de la Garriga o Mollet, estan molt a prop de les estacions.

A més d’aquestes millores, Adif té avançats els projectes de supressió de creuaments a nivell previs al desdoblament de la via entre les estacions de Parets i Granollers-Centre i entre les Franqueses i la Garriga.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 24/01/2018 0:54

http://el9nou.cat/osona-ripolles/actual ... rcaderies/

Manlleu ressuscita la idea d’una estació de tren per transportar mercaderies
L’Ajuntament hi veu “molt potencial”; Renfe emplaça la proposta a un estudi de rendibilitat

Txell Vilamala 23/01/2018 | 18:54 Manlleu

Manlleu està estudiant si seria viable utilitzar el tren per transportar mercaderies, una opció que la delegació de la Cambra de Comerç a Osona ja havia posat sobre la taula fa set anys. Aleshores el projecte no va prosperar, però l’Ajuntament de la capital del Ter ha recuperat la idea. Al mes de novembre hi va haver una primera trobada amb representants d’Adif, Renfe i empreses interessades. Divendres, en una jornada tècnica de la Xarxa C-17 a Vic, se’n va tornar a parlar. La realitat és que la proposta “està verda, però que té potencial”. Així ho definia el regidor de Serveis Territorials de Manlleu, Enric Vilaregut, que també va explicar que tenen identificada una recta de dos quilòmetres apta per construir-hi l’estació. La idea és encara embrionària, però aquesta terminal la podrien utilitzar companyies de diversos sectors, entre els quals l’agroalimentari o el siderúrgic, de manera que s’hi hauria de fer agrupació de càrregues.

Des del punt de vista de l’oferta, se n’ha de parlar tant amb Adif, el propietari i gestor de les infraestructures ferroviàries a tot l’Estat espanyol, com amb les operadores que les fan servir. En aquest grup hi ha Renfe. Julio Carazo, un dels responsables de mercaderies d’aquesta empresa, recordava divendres que la línia Puigcerdà-Barcelona és un corredor “de muntanya, amb una sola via i amb alta densitat de viatgers”. Té poca capacitat per incrementar la circulació, tot i que això podria millorar quan es faci efectiu el desdoblament previst des de fa gairebé quatre dècades. Adif, per la seva banda, no té previst executar cap terminal nova a Osona, però estaria disposat a parlar-ne amb empreses privades que hi tinguin interès.

L’experiència de transport ferroviari de mercaderies no seria nova a la comarca. Casa Tarradellas utilitza el tren per proveir-se de blat des de fa cinc anys i l’any passat va construir un magatzem al costat de les vies a Vic*. L’entrada de cereals, juntament amb l’exportació de carn a Europa, és un dels grans potencials que Vilaregut veu en la línia Puigcerdà-Barcelona.
*Magatzem que encara s'està construint, el qual va amb un retard d'uns dos mesos aproximadament.

Imatge
Fotografia de la meva autoria.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3939
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 25/09/2018 13:01

Portada El 9 Nou.jpg
Portada El 9 Nou ed. Osona i el Ripollès 24/09/2018
Portada El 9 Nou.jpg (47.99 KiB) Visualitzat 36934 cops
http://el9nou.cat/osona-ripolles/hemeroteca/
En aquest PDF de la portada d'el diari El 9 Nou, de l'edició d'Osona i el Ripollès d'aquest dilluns, es parla de la coordinació dels horaris entre Rodalies, i la SNCF a LaTour de Carol, i crear un corredor Barcelona Toulouse per via convencional més atractiu.
També parla de les deficiències que presenta l'estació de Vic.
*Edito, ja he trobat la notícia a l'edició digital.
http://el9nou.cat/osona-ripolles/actual ... spirinenc/

França recupera l’esperit del tren transpirinenc

La SNCF, la companyia de ferrocarrils francesos, modificarà a l’hivern l’horari dels seus trens a la Tor de Querol perquè combinin amb els de Rodalies i es pugui fer transbordament d’una línia a l’altre.

Vicenç Bigas 26/09/2018 | 11:28 Ripoll/Vic

Pujar al tren de Vic en amunt i baixar-ne a Tolosa de Llenguadoc al cap d’unes hores serà possible a partir de l’any que ve en gairebé tots els que arriben a la Tor de Querol, on s’ha de fer transbordament. La SNCF està desplegant un pla per millorar les seves connexions amb la Catalunya Nord i en aquest context se circumscriu un acord amb Rodalies per coordinar els seus horaris.

La mesura recupera l’esperit del tren transpirinenc després de dècades en què Espanya i França s’han donat l’esquena en un servei ferroviari llargament reclamat des de diferents sectors de la societat a banda i banda de la frontera. De moment no és possible fer-ho en un mateix comboi perquè les infraestructures d’Adif i de la SNCF utilitzen amples de via i voltatges diferents. Tampoc no s’ha construït cap intercanviador que fes possible l’històricament reclamat Talgo internacional entre les capitals de Catalunya i del Llenguadoc, actualment unides amb un viatge diari d’anada i tornada en TGV en tres hores i quart.

En aquest cas, però, les freqüències establertes van més enllà d’un sol tren al dia i el que està previst en primera instància és que es puguin combinar diàriament quatre viatges d’anada i quatre de tornada, amb un temps total d’entre 6 hores i 6 hores 50 minuts des de Barcelona, una hora i quart menys des de Vic. És Ripoll, però, la capital des d’on fer aquest desplaçament en tren resulta més competitiu, unes quatre hores sobre les tres hores i mitja de travessar pel mig del Pirineu en cotxe.

Cada dia surten de la Tor de Querol cinc trens en destinació a l’Hospitalet i n’hi arriben quatre, mentre que pel costat francès són sis els que acaben el seu recorregut procedent de Tolosa i en surten uns altres cinc. El que farà la SNCF és combinar l’arribada i la sortida dels seus trens TER (Transport Exprés Régional) amb els horaris de Rodalies a partir de l’allargament del recorregut d’alguns serveis, la supressió d’altres i la creació de nous.

Actualment només hi ha una combinació viable Barcelona-Tolosa al migdia, perquè en la resta de trens, quan n’arriba un l’altre ja ha sortit i les esperes són molt llargues. A partir del proper hivern, en canvi, hi haurà una major coordinació horària que facilitarà el transbordament en tots els trens enmig de la jornada, deixant només per inviable el primer del matí que arribarà a La Tor des de França quan ja sortit la primera circulació cap a Barcelona. D’aquesta manera, el primer tren que els dies feiners acaba el seu recorregut a la Cerdanya a les 9.40h combinarà amb el que surt a les 10.08h per arribar a Tolosa a les 13.17h. Entre un tren i l’altre s’ha establert un temps de decalatge que en un sol cas és d’una hora i en la majoria de menys de la meitat, tot i que en els últims trens de la jornada en cada sentit és de vuit i nou minuts, de manera que caldrà afinar la puntualitat per no deixar viatgers penjats.

La mesura ajudarà a incrementar el flux de passatgers entre Puigcerdà i La Tor, que actualment són una mitjana de només dos per comboi. Per contra, per la banda francesa són més de 120 usuaris al dia els que utilitzen l’estació transfronterera. Des del col·lectiu Perquè no ens fotin el tren, Montse Ayats considera que la possibilitat d’interconnectar els trens de les dues companyies “és una gran notícia” perquè respon a “una de les nostres reivindicacions”.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

99vilaarnau
N4
N4
Entrades: 47
Contacta:

Entrada Autor: 99vilaarnau » Dijous 29/11/2018 16:24

http://www.aafh.cat/index.php/l-associa ... de-tornada

EL TRANSPIRINENC ESTÀ DE TORNADA
A partir del proper 09/12/2018 tindrà lloc un gran canvi en la mobilitat de les comarques del Ripollés, la Cerdanya, i els departaments de l'Ariege, Pirineus-Orientals i l'Alta Garona.

Una nova distribució d'horaris de la sncf (la companyia dels ferrocarrils francesos), farà possible les connexions entre els trens proccedents i amb destinació Barcelona amb els que enllacen Tolosa.
[Nous Horaris de la linia Toulouse LTC i viceversa]
D'aquesta manera, el temps de trajecte entre Barcelona i Toulouse passara a fer-se entre 6h10 i 7h fent l'enllaç a La Tor de Querol.

El tren nocturn Paris-Rodez/Latour-de-Carol es mantindrà i es renovarà
Igual que el Paris-Briançon, aquest tren de nit occità és l'últim de França. El Ministre de Transports ha anunciat la seva continuació, i inclus promet una renovació dels cotxes

Només hi ha dos, però es veuran reforçats. Les dues últimes linies de tren nocturn a França es mantindran i els seus cotxes es renovaran per 30 milions d'euros, va dir el 22 de setembre Elisabeth Borne, la ministre de transports

Nous cotxes, nous sanitaris
La ministra també anuncià la renovació dels vagons fins a 30 milions d'euros, per les tasques que començarà "a partir de l'any vinent". A més de garantir "la solidesa i la seguretat de les composicions", aquesta renovació permetrà "el remplaçament dels cotxes, i la possibilitat d'instal·lar preses de corrent electric i refer els sanitaris" els 66 cotxes qui serveixen aquestes 2 destinacions. Els trens també seran "equipats amb WIFI", afegeix la ministra.

Si a la Regió només es mante el Paris-Latour-de-Carol/Rodez, la regió Occitania està negociant amb l'estat i la SNCF per recuperar a les vies el Paris-Perpignan-Cerbère, amb una divisió del tren de nit Paris-Latour-de-Carol a l'estació de Toulouse. Una part del convoi aniria a Latour-de-Carol, i l'altre a Cerbère



mfuentesll2
N5
N5
Entrades: 125

Entrada Autor: mfuentesll2 » Dijous 29/11/2018 17:57

Farà cosa d'un any vaig utilitzar el nocturn de Latour, i al tornar de Paris a Tolouse ens separaven dels que anaven a Portbou. No sé si l'han tornat a suprimir però fa un any funcionava.



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dijous 29/11/2018 22:18

mfuentesll2 ha escrit:Farà cosa d'un any vaig utilitzar el nocturn de Latour, i al tornar de Paris a Tolouse ens separaven dels que anaven a Portbou. No sé si l'han tornat a suprimir però fa un any funcionava.
El van suprimir, però la regió el va recuperar diàriament a l'estiu i durant les vacances escolars i els caps de setmana la resta de l'any.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”