Volen pacificar Rda Universitat de busos

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Volen pacificar Rda Universitat de busos

Entrada Autor: metring » Dijous 01/06/2017 19:25

Realment fa falta:

http://beteve.cat/ronda-universitat-sat ... autobusos/
La ronda de la Universitat, continua saturada pels autobusos

Un estudi de mobilitat que s’ha d’enllestir aquest mes ha de servir per dissenyar la pacificació de la via

Amb set marquesines i 50 línies d'autobús, veïns i comerciants coincideixen a dir que la situació a la ronda de la Universitat és insuportable. Parlen d'estació encoberta al centre de la ciutat i denuncien que els causa problemes de contaminació atmosfèrica, acústica i de mobilitat. L'Ajuntament vol pacificar tant aquesta via com la de Sant Antoni i la de Sant Pere.

La ronda de la Universitat és un tram de via de 450 metres que va des de la plaça de la Universitat fins a la plaça de Catalunya, per on passen tant línies de bus urbanes com interurbanes, 36 de les quals hi tenen origen i final. Veïns, comerciants i també el districte de l'Eixample coincideixen a dir que el trànsit d'autocars és excessiu. Per això, l'Ajuntament ha posat fil a l'agulla per arreglar la situació amb l'encàrrec d'un informe de mobilitat, que estarà enllestit aquest mateix mes de juny. Segons la regidora de l'Eixample, Montserrat Ballarín, amb aquest estudi podran començar a parlar, amb xifres i dades concretes, amb la Generalitat i TMB per buscar solucions efectives en les diferents línies.

Amb tot, la pacificació de la zona no arribarà fins d'aquí a dos anys com a mínim. L'Ajuntament la vincula a la remodelació de les rondes de Sant Antoni i Sant Pere, i la de la Universitat ocupa la segona posició en la llista de prioritat. Els veïns i comerciants, però, demanen que es facin gestos per minimitzar-hi el trànsit de manera més immediata. Màrius Armengou, en nom dels veïns, demana que es comenci per disminuir la pressió d'autobusos, ja que assegura que en l'últim any fins i tot s'ha incrementat. També demana que s'ampliïn les voreres, que es retirin les marquesines i que s'hi posin arbres.

Els comerciants, per la seva banda, donen ple suport a les reivindicacions dels veïns i asseguren que no descarten fer altres mesures de pressió si l'Ajuntament no avança en el sentit a què s'han compromès. El districte vol començar per fer un carril bici a la vorera sud, una mesura amb què la plataforma està d'acord, sempre que abans es desviïn línies de bus per poder encabir tot el trànsit.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Entrada Autor: albert28 » Dijous 01/06/2017 19:37

metring ha escrit:Realment fa falta:

http://beteve.cat/ronda-universitat-sat ... autobusos/
La ronda de la Universitat, continua saturada pels autobusos

Un estudi de mobilitat que s’ha d’enllestir aquest mes ha de servir per dissenyar la pacificació de la via

Amb set marquesines i 50 línies d'autobús, veïns i comerciants coincideixen a dir que la situació a la ronda de la Universitat és insuportable. Parlen d'estació encoberta al centre de la ciutat i denuncien que els causa problemes de contaminació atmosfèrica, acústica i de mobilitat. L'Ajuntament vol pacificar tant aquesta via com la de Sant Antoni i la de Sant Pere.

La ronda de la Universitat és un tram de via de 450 metres que va des de la plaça de la Universitat fins a la plaça de Catalunya, per on passen tant línies de bus urbanes com interurbanes, 36 de les quals hi tenen origen i final. Veïns, comerciants i també el districte de l'Eixample coincideixen a dir que el trànsit d'autocars és excessiu. Per això, l'Ajuntament ha posat fil a l'agulla per arreglar la situació amb l'encàrrec d'un informe de mobilitat, que estarà enllestit aquest mateix mes de juny. Segons la regidora de l'Eixample, Montserrat Ballarín, amb aquest estudi podran començar a parlar, amb xifres i dades concretes, amb la Generalitat i TMB per buscar solucions efectives en les diferents línies.

Amb tot, la pacificació de la zona no arribarà fins d'aquí a dos anys com a mínim. L'Ajuntament la vincula a la remodelació de les rondes de Sant Antoni i Sant Pere, i la de la Universitat ocupa la segona posició en la llista de prioritat. Els veïns i comerciants, però, demanen que es facin gestos per minimitzar-hi el trànsit de manera més immediata. Màrius Armengou, en nom dels veïns, demana que es comenci per disminuir la pressió d'autobusos, ja que assegura que en l'últim any fins i tot s'ha incrementat. També demana que s'ampliïn les voreres, que es retirin les marquesines i que s'hi posin arbres.

Els comerciants, per la seva banda, donen ple suport a les reivindicacions dels veïns i asseguren que no descarten fer altres mesures de pressió si l'Ajuntament no avança en el sentit a què s'han compromès. El districte vol començar per fer un carril bici a la vorera sud, una mesura amb què la plataforma està d'acord, sempre que abans es desviïn línies de bus per poder encabir tot el trànsit.
Quines alternatives de llocs hi ha per endur-se aquests autobusos?
Si van allà és perquè entre altres Estació del Nord no pot abosrbir aquesta demanada?



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 01/06/2017 20:40

La cosa es queixar-se, com sempre.

Doncs res, els poden posar tots en fila a la Gran Via, eliminant un altre carril de circulació i així els de la Ronda els hi passen la patata calenta a uns altres veïns. Això em recorda als de Sarrià o els del carrer de Craywinckel, reclamant que no els hi passin els busos pel barri.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
jmroig
N4
N4
Entrades: 53
Ubicació: Països Catalans
Contacta:

Entrada Autor: jmroig » Dijous 01/06/2017 20:44

Això és una mala notícia perquè si el bus de fora de l'àrea metropolitana pot arribar a ser una opció viable enfront del cotxe és perque tenint la parada a Plaça Catalunya (rovell de l'ou de la ciutat) es guanya molt de temps evitant transbordaments.
D'altra banda, entenc que pels comerciants és molt beneficiosa la presència d'aquestes parades ja que els nombrosos passatgers mentre esperen van a fer un cafè, a comprar una aigua...
Per tant, si han de treure coses que treguin busos turístics ja que si una cosa hauria de ser prioritària és mantenir aquestes parades. I sinó que facin una estació subterrània a Pl. Catalunya al lloc del pàrquing...



Avatar de l’usuari
sag470  
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Dijous 01/06/2017 21:10

La solució és senzilla. Utilitzar les estacions d'autobusos a les entrades per les línies fora l'AMB.
Les e11, C3, C8 a l'estació del Nord, amb la Sarfa.
Les e14, e15, e16 regular-les a Sants després de pl.Espanya.
La Igualadina a Manresa desde Z.Universitària/M.Cristina.
Els Alsa-Alsina a Berga-Llivia desde Z.Universitària/M.Cristina.
La resta del trajecte es fa amb el transport urbà (bus o metro).
La rda.Universitat només quedaria pel bus urbà, només 3 terminals (42 a desapareixer, L94/L95, N14/N16/N17 i Barcelona City Tour) i la resta de parades serien de pas. No es formarien els estacionaments en doble fila i en tercera fila.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Entrada Autor: albert28 » Dijous 01/06/2017 21:21

sag470 ha escrit:La solució és senzilla. Utilitzar les estacions d'autobusos a les entrades per les línies fora l'AMB.
Les e11, C3, C8 a l'estació del Nord, amb la Sarfa.
Les e14, e15, e16 regular-les a Sants després de pl.Espanya.
La Igualadina a Manresa desde Z.Universitària/M.Cristina.
Els Alsa-Alsina a Berga-Llivia desde Z.Universitària/M.Cristina.
La resta del trajecte es fa amb el transport urbà (bus o metro).
La rda.Universitat només quedaria pel bus urbà, només 3 terminals (42 a desapareixer, L94/L95, N14/N16/N17 i Barcelona City Tour) i la resta de parades serien de pas. No es formarien els estacionaments en doble fila i en tercera fila.
A Palau Reial i Ma Cristina falta un lloc en condicions, no és possible tenint espai (eliminant un carril a la zona de vorera hi ha prou) que hagin d'aturar-se en ple carril bus.
I després el temps de descans on el passen? No són parades de pas sino, d'O/F amb una mica de temps de descans a Fer el següent torn (Ronda Universitat).

Arreglar-ho en curt plaç diria és inviable



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dijous 01/06/2017 21:28

Això ho vaig escoltar fa unes setmanes a Betevé. És una vergonya que, en uns carrers transitats per milers de turistes al dia, desenes de cues per entrar a botigues i restaurants, i centenars de cotxes circulant a diari, el que els hi molesti als veïns siguin les parades dels busos!! :cop :cop

Per no parlar ja que a la Rda. Universitat veïns com a tal en queden quatre, ja que el 80-90% dels edificis i habitatges són d'ús empresarial/hoteler. Per exemple, a la Pl. Catalunya, a dia d'avui, només en queda una veïna (a la qual se li han dedicat diversos reportatges).
jmroig ha escrit:Això és una mala notícia perquè si el bus de fora de l'àrea metropolitana pot arribar a ser una opció viable enfront del cotxe és perque tenint la parada a Plaça Catalunya (rovell de l'ou de la ciutat) es guanya molt de temps evitant transbordaments.
Efectivament. Les línies de Casas ja van traslladar el seu terminal de Pl. Tetuan (Diputació/Roger de Flor) a Rda. Universitat per guanyar usuaris i ho han aconseguit. És el fort d'aquesta ubicació: guanyar centralitat per als que vénen de l'RMB.

Em veig el trasllat d'aquests busos a Pg. de St. Joan, Pl. Francesc Macià i ubicacions perifèriques, segons línia, tal com diu en sag470. :?


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 02/06/2017 9:10

m.h.t. ha escrit:Per no parlar ja que a la Rda. Universitat veïns com a tal en queden quatre, ja que el 80-90% dels edificis i habitatges són d'ús empresarial/hoteler.
Això mateix anava a apuntar jo. I de comerços "de tota la vida", no gaires més.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
El Maño amañado
N7
N7
Entrades: 463
Ubicació: Sant Martí (Barcelona).

Entrada Autor: El Maño amañado » Dissabte 03/06/2017 9:56

Pues si lo que sobran en la Rda. Universitat son coches y sobre todo taxis, que van dando por saco en cada esquina, en cada tramo!
Y luego dicen que si no tenemos nada de transporte público, que si ni metro, etc...

A ver, es cierto que la Rda. Universitat tendría que reurbanizarse, las cosas como son. Pero afectando mínimamente o nada al servicio de transporte público.



França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dissabte 03/06/2017 10:51

El Maño amañado ha escrit:Pues si lo que sobran en la Rda. Universitat son coches y sobre todo taxis, que van dando por saco en cada esquina, en cada tramo!
Y luego dicen que si no tenemos nada de transporte público, que si ni metro, etc...

A ver, es cierto que la Rda. Universitat tendría que reurbanizarse, las cosas como son. Pero afectando mínimamente o nada al servicio de transporte público.
Lo que yo me pregunto es una cosa:

¿Cómo está urbanizado el Eixample para que en un lugar como Plaza de Catalunya no se puedan hacer intercambiadores subterráneos con varias plantas, como en Madrid tipo Plaza Castilla, Plaza Elíptica, Moncloa, Príncipe Pío...? En tres de los casos citados circulan tres líneas de metro (que no son precisamente pocas) y en caso de Pŕincipe Pío, una macroestación de Renfe de regalo. El caso más sonado es Plaza de Castilla, donde se ha hecho el intercambiador bajo las líneas de metro y no se ha caído un sólo ladrillo.
¿Qué problema hay en meter justo bajo el centro de la plaza un macrointercambiador de buses, con salidas a las voreras y salidas de pasajeros desviadas a las salidas de Ronda San Pere, Ronda Universitat, Ramblas y Pelai? Bajo el centro de la plaza no hay absolutamente nada que estorbe para meter el intercambiador, con varias plantas. Si hay paŕkings de coches, se sacan fuera. ¿No los han sacado de las superillas? Tres plantas: Urbanos, interurbanos y nocturnos, y si se quiere una cuarta para Largo recorrido. Y aglutinamos en varias dársenas todos los buses con final en Urquinaona, Plaza y Ronda Universidad. Espacio hay de sobra y si se hace una obra chula se pueden poner dresinas de sobra para meter todas las líneas rodeando un espacio central de tránsito, con tiendas de ventas de blletes, puntos de información y lavabos.

¿De verdad tanto cuesta hacer eso? Y no me vengáis con que Catalunya no tiene pasta para eso, cuando os vuelvo a recordar por centésima vez que tienen la plaza de Glorias y ahora de regalito el tram y el centro comercial adjunto patas arriba, para tirar y construir, cambiar y volver a cambiar las calles, plazas y voreras de la zona. Y eso en presupuesto no creo que valga mucho más (incluyo el presupuesto de derribo del excalextric y retirada de escombros) que hacer un intercambiador bajo Plaza Cat.
Convendría eliminar la peatonalización de Portal del Ángel, y llevar los puestos a Rambla de Catalunya, peatonalizando completamente esa calle. Y si los comerciantes no pueden montar su terrazas, que se las suban al cogote. Hacer todo no se puede, pero hay que elegir. O nos cargamos los coches y las terrazas de Rambla a cambio de hacer un intercambiador chulo y decente en plaza, o tenemos toda la Ronda Universidad y Ronda San Pedro llenas de paradas de buses por aquí y por allá.
En el Foro Andén 2, había un usuario que hablaba de "quejarse de vicio". Pues en esto podemos aplicar su frase...


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

juna
N1
N1
Entrades: 7

Entrada Autor: juna » Dissabte 03/06/2017 21:11

El problema de la Ronda Universitat són els 5 carrils dedicats als cotxes (4 de circulació i 1 d'aparcament).

Retirar els busos l'únic que faria traspassar usuaris del bus cap al cotxe fent augmentar el nombre de vehicles perquè es perdria la comoditat d'arribar al centre de Barcelona amb autobús.

Una reforma on es mantinguin els 2 carrils de bus, 1 carril de cotxe i 1 carril bici el soroll cauria a la meitat i amb voreres el doble d'amples. I si es vol més pacificació es pot allargar el tramvia des de pl. Urquinaona (com està projectat) fins Pl. Catalunya o fins Universitat.



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 848
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dissabte 03/06/2017 21:46

Jo crec que el problema principal son las moltes terminals que hi han.

S'arreglaria posan com a terminal l'Estació d'autobusos del Nord, totes las línias que van en direcció Llobregat (Monbus Vilanova) (Monbus Igualadina), i que tinguesin només una parada passant per els voltants de Pl. Catalunya, pro no la terminal.

En quan a Casas, parada passant al voltant de Catalunya, i la terminal en algún carrer mes enllà d'Universitat. i Sagalés també a l'Estació del Nord.

En quan a TMB, amb la NXB poques línies quedaran amb O/F a Catalunya.

Un altre cosa que no entenc, es perquè no s'obliga a TEISA a anar a l'Estació d'Autobusos i segueix tenin la terminal a Pau Claris i l'Hispano Hilariense, el mateix al Pla de Palau.



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Diumenge 04/06/2017 10:21

En el cas de la Hispano Hilariense és pràcticament anecdòtic, ja que només arriba a Barcelona els caps de setmana i un parell d'expedicions diàries. La resta de la setmana els serveis estan limitats a Sant Celoni, davant de l'estació de RENFE del poble.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dilluns 19/08/2019 21:18

SOS Ronda Universitat intensifica les queixes contra l’acumulació d’autobusos al carrer

Els veïns afirmen que aquest estiu el nombre de vehicles ha augmentat i que el consistori no hi posa remei


Imatge

La plataforma de veïns es queixa que hi ha molt de soroll [pels busos, és clar] i que els vehicles estan molta estona amb el motor encès [ho dubto], fet que també provoca contaminació [els cotxes no]. I a això s’hi sumen les aglomeracions de gent.

Alguns comerços també demanen disminuir el nombre d’autobusos. Expliquen que com que n’hi ha tants d’estacionats, resten visibilitat a les botigues i que això els pot fer perdre clients. :boig2 :boig

51 línies i 8.000 passatgers

Des de la plataforma avisen que la ronda de la Universitat s’ha convertit en una parada d’autobusos en tota regla. En un tram de 400 metres hi ha 51 línies oficialment censades, tot i que la plataforma assegura que n’hi ha més. [...]

Ressalten que, segons un estudi municipal, hi ha 400 operacions diàries amb 8.000 passatgers. Els veïns demanen que aquests autobusos traslladin les parades a altres estacions de la ciutat i no s’aturin totes en aquest carrer.

VÍDEO BETEVÉ: https://beteve.cat/mobilitat/autobusos- ... iversitat/

I mireu l'entrevista, que els furts i robatoris també són culpa dels busos!! :D :x


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Renfe445  
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 20/08/2019 7:31

51 línies les quals 40 són d’autocars discrecionals?



Sheridan
N1
N1
Entrades: 8

Entrada Autor: Sheridan » Divendres 23/08/2019 18:34

Hola!
Yo pienso como França451. La solución pasa por los intercambiadores subterráneos. En Madrid tenemos Plaza Elíptica, el más cercano a donde vivo, Méndez Álvaro, Príncipe Pío, Plaza Castilla, Moncloa, Av.America, etc. Como veis unos cuantos y funcionan bien, sacando de la calle a cientos de autocares interurbanos. Además permiten albergar líneas urbanas con lo cual, si sumamos metro y Renfe sacar mayor provecho. Leí hace tiempo que iban a hacer uno en Passeig de Gracia, pero no sé en qué acabó la cosa. Creo que en Barcelona necesitamos unos cuantos intercambiadores subterráneos, espero poderlos ver algún día



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 23/08/2019 21:56

Posar una estació d'autobusos subterrània al centre de Barcelona és impossible amb l'Emmental* que ja hi ha sota terra, a més de totalment supèrflua.

*Contràriament a la creença popular, el Gruyère no té forats, si més no dels grossos. Us ho diu un amant dels formatges.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Sheridan
N1
N1
Entrades: 8

Entrada Autor: Sheridan » Divendres 23/08/2019 22:37

Tampoco hay intercambiadores en el centro de Madrid, están más bien en la periferia. El más cercano al centro es el de Príncipe Pío, por lo que por el centro solo pasan de la EMT. No sé podría hacer algo así en Barcelona?
Y por agujerear no creo que haya problema, creo que había un proyecto de intercambiador en Passeig de Gracia/Gran vía.
Hablando de quesos de Gruyere, has visto cómo está el centro de Madrid entre Metro y Renfe?
Está hueco.

Saludos



Busdriver
N4
N4
Entrades: 67

Entrada Autor: Busdriver » Diumenge 25/08/2019 10:29

I si fan fora els busos turistics del centre de la plaça catalunya??? I el aerobus tambe... o fan la terminal de les lines pasat urquinaona? I que plaça catalunya sigui una parada de pas...



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 848
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Diumenge 25/08/2019 13:37

Sense saber si te capacitat suficient, lo ideal seria que totes les línies direcció Llobregat, tinguessin la terminal a l'Estació del Nord, o al menys las que hi cabessin, fen parada passant a Pl. Catalunya i voltants.



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”