Estacions fora de servei

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dissabte 20/12/2008 14:37

Jo en quant va dir el company això de l'estació, vaig anar directe a mirar-ho a Trenscat.cat.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 03/04/2009 13:25

metring ha escrit:Una vintena d'estacions de tren estan abandonades a Catalunya
13/12/2008 12:40

BARCELONA, 13 de desembre (EUROPA PRESS)

Una vintena d'estacions [...]

La resta d'estacions abandonades estan a la línia Tarragona-Barcelona-Cervère (França) [...]
Això fa mal a la vista (i no nomès pel color vermell que li he posat). O Cervera o Cerbère !! Article a la viquipèdia.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Rafa Monty
N6
N6
Entrades: 167
Ubicació: Próxima Estació: Vallparadís UPC

Entrada Autor: Rafa Monty » Divendres 17/04/2009 21:33

Passejant per Youtube, he vist aquest curiós vídeo en el que apareix les Andanes de l' Estació Abandonada de Marina, un Tresor ferroviari que algun dia no tardarem en fer-la visible al Món...

http://www.youtube.com/watch?v=rw-Tuzd0wlE&NR=1
(Avisa quan vé la Estació)

M' Agradaria que en aquest fil afegísim la informació o fotos (si hi ha) De aquesta Estació.

Rafa Monty.


PER QUÉ LI DIUEN "BARCELONA SANTS" SI ESTÁ A TOCAR DE L' INFERN DE PROFUND?

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 18/04/2009 17:35

Gràcies pel document! Tot i que costa de veure, està força bé. Tandebó un dia facin com a Gaudí del metro, i la il·luminin per algun esdeveniment!



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 20/11/2009 15:11

UT440_132M ha escrit:
Jordi 2 ha escrit:L'estació de Taradell-Montron ja no està abandonada!!!Avui mateix he passat amb el tren i he observat com ha estat ocupada per uns OKUPES. Ja estava tota plena de símbols okupes i pintada de qualsevol manera. La veritat és que feia bastanta pena veure-la així i això que només l'he vist uns segons al passar amb el tren.
Dons d'això en fa temps, molt, fa uns mesos hi vaig anar-hi a fer unes fotos. Ho dic perquè visc a la zona.
M'autocito per donar-vos una novetat referent a aquest baixador.
Fa una estona quan tornava de Vic, he vist, que l'antic baixador de Taradell Mont-rodon, ha sigut enderrocat. No sé quin serà el motiu, si els ocupes, o el mal estat que presentava, ni tampoc sé si es reconstruirà o desapareixerà per sempre. Miraré d'esbrinar-ho.
Fa cosa d'uns 3 anys més o menys, l'ajuntament de Taradell, volía projectar un aparcament gratuït de 500 places i tornar a obrir el baixador. Desconec si aquest enderrocament, tindrà relació amb el projecte. En tot cas, us deixo una foto per recordar-la, presa per mi a finals de Setembre d'enguany, i un fotomuntatge d'una foto també meva.
Imatge
By orikaiser
Imatge
By orikaiser
quan tornava de Vic, he vist, que l'antic baixador de Taradell Mont-rodon, ha sigut enderrocat. No sé quin serà el motiu, si els ocupes, o el mal estat que presentava, ni tampoc sé si es reconstruirà o desapareixerà per sempre. Miraré d'esbrinar-ho.
Fa cosa d'uns 3 anys més o menys, l'ajuntament de Taradell, volía projectar un aparcament gratuït de 500 places i tornar a obrir el baixador. Desconec si aquest enderrocament, tindrà relació amb el projecte. En tot cas, us deixo una foto per recordar-la, presa per mi a finals de
PD: La bici que hi ha tirada a terra és meva, no sigueu malpensats, ja que en el moment de la foto, no hi havia ningú (com sempre que hi he anat)
UT440_132M l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 20/11/2009 23:20, en total s’ha editat 1 vegada.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 20/11/2009 15:14

Si no tenen intenció de reobrir l'estació, dubto moltíssim que tornin a construir cap edificació.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 20/11/2009 21:35

Al meu blog acabo de publicar l'entrada de la sortida d'aquesta tarda, a l'enderrocat baixador, amb fotos d'aquesta tarda:
http://rodaliesvicc3blog.blogspot.com/2 ... adell.html


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Pe Jorba
N6
N6
Entrades: 205

Entrada Autor: Pe Jorba » Divendres 20/11/2009 21:40

Aprofitant que s'ha actualitzat aquest fil, me n'he rellegit tots els posts, i, al primer (de Metring, recollint una informació de la premsa), veig que s'hi esmenta (com a estació abandonada) la d'Olesa de Montserrat. A hores d'ara (i des de ja fa un quant temps) l'estació no existeix: l'edifici va ser enderrocat.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 16/01/2010 23:29

Nota de l'administració: fil resultant de la unió de dos fils sobre la mateixa temàtica.

Pujo aquest fil per preguntar si queda alguna estació en peus de les de fora de servei de l'antiga línia Tortosa-Ulldecona, concretament les de Mianes, Freginals i Santa Bàrbara, ja que el proper cap de setmana anirem per allà a prop. Gràcies per avançat!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 20/08/2011 12:21

Ostres! Dimarts, segons El Periódico, van publicar aquest article, i m'havia passat inadvertit! :nose

http://elperiodico.cat/ca/noticias/soci ... at-1122884

L'estació que mai ho ha estat

Sota el terra d'un centre comercial de Barberà del Vallès existeix un baixador fantasma que es va construir el 1982

La parada, ara a la línia R-8, no va arribar a entrar en servei

Dimarts, 16 de agost del 2011
ALBERT SEGURA (BARBERÀ DEL VALLÈS)

Malgrat que la cultura de la mobilitat distava molt aleshores de la concepció que en tenim ara, als anys 80 ja hi va haver visionaris que van pensar en el tren per minimitzar l'ús del transport privat. Va passar, per exemple, al centre comercial Baricentro, a Barberà del Vallès, on el 1982 es va construir un baixador en una línia ferroviària de mercaderies, paral·lela a l'autopista AP-7. Amb el pas dels anys, la flamant infraestructura s'ha convertit en una estació fantasma, que no ha entrat mai en servei.

L'existència d'una línia de tren que passava per les entranyes del centre comercial més gran que es construïa a Espanya va donar ales al projecte de construcció d'una estació. Va ser, sens dubte, una inversió pionera, que s'avançava al futur, pensant en una possible allau de clients i preveient que algun dia la línia ferroviària de mercaderies podia acabar acceptant passatgers. Es va construir un accés, des del mateix centre comercial, que arriba a un vestíbul subterrani. D'allà en surten un parell de passadissos que condueixen a les andanes.

I aquí es va quedar tot. Davant les andanes han passat milers de vagons de mercaderies, entre ells el denominat tren nuclear, que transportava residus atòmics, i més tard el tren del gas. El vestíbul de l'estació es va convertir en escenari de ritus pretesament satànics o espiritistes, segons s'intueix de les empremtes que n'han quedat a les parets. Les plataformes han estat i segueixen sent murals idonis per a grafiters que, amb més o menys art, han deixat la seva rúbrica en aquest punt ancorat en el temps.

Amb la posada en marxa de la línia de rodalies R-8 el 26 de juny, l'estació pot arribar a veure la llum. Està situada enmig del recorregut d'una línia que uneix Granollers i Martorell en 45 minuts i sense passar per Barcelona, una localització que pot arribar a ser estratègica. «Algú amb bon criteri va deixar planejada l'estació perquè si algun dia aquesta línia s'activava pogués acollir passatgers que podrien venir al centre comercial a comprar sense necessitat d'utilitzar el cotxe», explica Albert Turon, membre de la plataforma per a la Promoció del Transport Públic.

Alternativa al cotxe

Turon remarca el fet que la R-8 transcorri en paral·lel a l'AP-7, cosa que la converteix en una alternativa clara al cotxe gràcies a la possibilitat d'arribar, per exemple, a la Universitat Autònoma de Barcelona des de Mollet o Granollers sense necessitat d'envoltar el Vallès. Els veïns d'aquestes localitats i els de Cerdanyola i Sant Cugat podrien desplaçar-se fins a Baricentro si l'estació s'obrís al públic. «La tendència d'anar a passar la tarda a un centre comercial és creixent i l'estació ho facilitaria», destaca Turon.

El gerent de Baricentro, Lluís Casanovas, assenyala que no només els establiments del centre comercial serien els beneficiaris del servei per l'augment en l'afluència de clients: «També hi sortirien guanyant els hostes dels dos hotels que hi ha al costat i els treballadors dels edificis d'oficines que s'han construït als terrenys adjacents». Casanovas desvela que està prevista una reunió amb representants de la Generalitat amb l'objectiu d'analitzar la possible posada en funcionament de l'estació.

Tot i així, en tot cas el projecte haurà d'esperar. En el viatge inaugural de la R-8, el director general de Transports, Ricard Font, va assegurar que la inclusió de la parada en la línia «està pendent d'anàlisi». S'haurà de fer un estudi sobre el volum de passatgers i la possible demanda de la nova estació.

L'arribada de l'AVE

Al final, l'estació podria exercir una funció clau a la xarxa ferroviària. Una de les possibilitats que es preveuen és que el tren d'alta velocitat tingui una parada al Vallès. En aquest sentit, Sant Cugat i la zona de Baricentro són fermes candidates a acollir-la. En el cas del centre comercial, es podria ubicar just a la intersecció amb la línia que uneix Terrassa i Barcelona (R-4), de manera que actuaria d'intercanviador entre aquesta, la R-8 i l'AVE.

Mentre el projecte madura, les andanes són espectadors de luxe del trànsit de Rodalies i el punt d'accés des del centre comercial segueix passant desapercebut entre els clients, tapat per un mur de formigó i contenidors de residus que tanquen el pas als curiosos i que allarguen la llegenda de l'estació que ho hauria pogut ser però que no ho ha estat mai.



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Dilluns 19/03/2012 15:20

Aquest migdia s'ha procedit a enderrocar l'edifici de viatgers de l'antic baixador dels Comtals.



Avatar de l’usuari
calisay
N7
N7
Entrades: 321
Ubicació: LLacuna L4

Entrada Autor: calisay » Dijous 22/03/2012 12:51

sag470 ha escrit:Aquest migdia s'ha procedit a enderrocar l'edifici de viatgers de l'antic baixador dels Comtals.
Pot ser aquest edifici?

http://maps.google.es/maps?q=41.698715, ... 20&iwloc=A


El licor Calisay no se bebe, se saborea

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 22/03/2012 14:53

Sí. Aquest es l'edifici de viatgers de l'antiga estació dels Comtals, després rebaixada a baixador.

http://www.trenscat.com/renfe/elscomtals_ct.html

Salut !!
calisay ha escrit:
sag470 ha escrit:Aquest migdia s'ha procedit a enderrocar l'edifici de viatgers de l'antic baixador dels Comtals.
Pot ser aquest edifici?

http://maps.google.es/maps?q=41.698715, ... 20&iwloc=A


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 04/06/2017 11:18




Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 27/06/2017 10:59

http://www.eixdiari.cat/territori/doc/7 ... cw.twitter

DEPANA reclama el desmantellament de la cimentera, l’estació de renfe i el port de Vallcarca

La Lliga per a la Defensa del Patrimoni Natural DEPANA demana la seva incorporació de tot el sector a l’espai natural del Garraf al que pertany

DEPANA reclama el desmantellament de les instal·lacions de la cimentera, l’estació de renfe i el port de Vallcarca i, la seva incorporació a l’espai natural del Garraf. La primera fàbrica de ciment de l’estat espanyol es va inaugurar a Sitges l’any 1903. L’empresa inicialment es denominava Cementos Fradera i, posteriorment, UNILAND. Al 2006 l’empresa Portland Valderrivas, del grup Fomento de Construcciones y Contratas (FCC), es va convertir en l’accionista majoritari. Actualment, la fàbrica de ciment de Vallcarca s’ha quedat sense activitat productiva.

Annexes a la fàbrica existien els habitatges que acollien als treballadors de la cimentera i les seves famílies, fins dues mil persones van arribar a viure a les mateixes, i des de fa temps han estat abandonades i semiderruïdes. La línia de ferrocarril Valls Vilanova i la Geltrú Barcelona es va inaugurar en 1881 i l’estació de Vallcarca en 1904. L’estació de RENFE de Vallcarca va quedar clausurada en 1994. Avui dia és una instal·lació abandonada i en un estat ruïnós i perillós, segons denuncia DEPANA.

El port de Vallcarca es va construir en 1913 i des dels seus inicis va estar lligat a l’activitat industrial cimentera. Fins fa dos anys la seva activitat principal va ser el transport de pedres procedents de les pedreres del Garraf, per subministrar les obres d’ampliació del port de Barcelona. Actualment al port no entra ni surt cap vaixell. Vallcarca té la classificació de port industrial i la concessió administrativa adjudicada per l’administració autonòmica, que caduca el 29 de juliol de 2018. Es dona la circumstància que Sitges acull altres tres ports esportius, sent el municipi de Catalunya amb més ports disponibles.

L’impacte ambiental que ha produït la cimentera al llarg d’un segle en l’entorn natural del Garraf ha estat molt important. La pols en suspensió de l’activitat industrial cimentera ha afectat a flora i fauna de la zona, Així coma totes les construccions circumdants i que són visibles encara avui.

La Lliga per a la Defensa del Patrimoni Natural DEPANA reclama el desmantellament de les instal·lacions, la descontaminació de l’entorn produit per l’activitat industrial cimentera, la deconstrucció del port de Vallcarca i l’incorporació de tot el sector a l’espai natural del Garraf al que pertany.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”