Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 09/06/2017 1:52

bigcoaster ha escrit:
UT440_132M ha escrit: Fa temps que defenso que s'hauria de fer l'ETF, però aquí tohom diu que és molt car, i tal, bla, bla, bla. Hi afegeixo un Regional Exp.. Parades: Lleida, Tàrrega, Cervera, Calaf, Manresa, Vic, Arbúcies/Sant Hilari Sacalm, Santa Coloma de Farners, Aeroport de Girona Costa Brava, Girona.
Ample 1445 mm. 8 tpd. v. max 160 km/h. 12 TPD entre Manresa, Vic i Girona.
No, si a la teoria l'ETF és una línia boníssima, el que passa és que passa per una zona orogràficament complicadíssima, i per tant, la inversió que requereix és altíssima, molt més del que estava pensat per la L9, perquè et facis una idea. En canvi, el traçat que jo proposo seria molt, pèro que molt més barat, i la relació Lleida-Girona es podria cobrir amb un temps decent. Per a trajectes intermedis, tirar de busos. A llarg termini, l'ETF s'ha de fer, però clar, estem parlant de 2040 aprox.

En cas que es fes l'ETF, jo el faria bé, una senyora línia mixta entre passatgers i LAV, a 200km/h entre Manresa i Girona i a 250 km/h entre Lleida i Manresa, per tal d'utilitzar-la per a serveis Interior d'Espanya-França, a banda de les pròpies relacions internes de l'eix, de caràcter Avant i algun regional per parar a tots els poblets. Jo faria una LAV mixta com la de Girona, diguem-ho clar. :)
Anem al de sempre, quant va costar fer la carretera, i el seu posterior desdoblament 15 anys després? Ara per ara no es farà, almenys durant un període de 30 anys, que és el que queda de concessió del peatge a l'ombra per part de Cedinsa (i la Generalitat al darrera, que ja va rescatar la secció de Torelló a Ripoll). I quant ha costat fer només, la LAV Barcelona - Girona - Figueres? No crec que gaire menys que l'ETF.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Divendres 09/06/2017 2:57

UT440_132M ha escrit:
bigcoaster ha escrit:
UT440_132M ha escrit: Fa temps que defenso que s'hauria de fer l'ETF, però aquí tohom diu que és molt car, i tal, bla, bla, bla. Hi afegeixo un Regional Exp.. Parades: Lleida, Tàrrega, Cervera, Calaf, Manresa, Vic, Arbúcies/Sant Hilari Sacalm, Santa Coloma de Farners, Aeroport de Girona Costa Brava, Girona.
Ample 1445 mm. 8 tpd. v. max 160 km/h. 12 TPD entre Manresa, Vic i Girona.
No, si a la teoria l'ETF és una línia boníssima, el que passa és que passa per una zona orogràficament complicadíssima, i per tant, la inversió que requereix és altíssima, molt més del que estava pensat per la L9, perquè et facis una idea. En canvi, el traçat que jo proposo seria molt, pèro que molt més barat, i la relació Lleida-Girona es podria cobrir amb un temps decent. Per a trajectes intermedis, tirar de busos. A llarg termini, l'ETF s'ha de fer, però clar, estem parlant de 2040 aprox.

En cas que es fes l'ETF, jo el faria bé, una senyora línia mixta entre passatgers i LAV, a 200km/h entre Manresa i Girona i a 250 km/h entre Lleida i Manresa, per tal d'utilitzar-la per a serveis Interior d'Espanya-França, a banda de les pròpies relacions internes de l'eix, de caràcter Avant i algun regional per parar a tots els poblets. Jo faria una LAV mixta com la de Girona, diguem-ho clar. :)
Anem al de sempre, quant va costar fer la carretera, i el seu posterior desdoblament 15 anys després? Ara per ara no es farà, almenys durant un període de 30 anys, que és el que queda de concessió del peatge a l'ombra per part de Cedinsa (i la Generalitat al darrera, que ja va rescatar la secció de Torelló a Ripoll). I quant ha costat fer només, la LAV Barcelona - Girona - Figueres? No crec que gaire menys que l'ETF.
Home, crec que, primer la carretera tindrà molts més usuaris, doncs dona accés a multitud de poblets, sobretot a la zona entre Vic i Manresa, que amb el tren no s'hi tindria tant d'accés.

Per altra banda deixa'm dubtar de que el cos de la LAV BCN-Figueres i un possible ETF sigui similar. L'orografia per la qual hauria de passar l'ETF (tant entre Cervera i Manresa, com entre Manresa i Vic -tot pujada- i sobretot la part de les Guilleries -entre Vic i l'Aeroport de Girona) fa que no tingui cap dubte que aquest seria molt, molt més car de construïr que la LAV.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Divendres 09/06/2017 15:13

UT440_132M ha escrit:
Anem al de sempre, quant va costar fer la carretera, i el seu posterior desdoblament 15 anys després? Ara per ara no es farà, almenys durant un període de 30 anys, que és el que queda de concessió del peatge a l'ombra per part de Cedinsa (i la Generalitat al darrera, que ja va rescatar la secció de Torelló a Ripoll). I quant ha costat fer només, la LAV Barcelona - Girona - Figueres? No crec que gaire menys que l'ETF.
A veure, la carretera s'havia de fer si o si, costés el que costés. Després es va veure que tenia molt tràfic i es va decidir desdoblar-la mitjançant peatge, aqui ja si que es podria discutir, però la primera carretera, s'havia de fer i ja.

Ara bé, no sé fins a quin punt una autovia com la de l'Eix és més cara que una LAV en un terreny així, pel simple fet de les pendents i radis de corba que admeten uns i altres. El millor exemple, el túnel més llarg de la C25 té 1470 metres, en canvi, el túnel de l'ETF a Osor no baixaria dels 17-18 km.
Fitxers adjunts
mapa ETF i línia Cervera-Martorell redimensionat.png
mapa ETF i línia Cervera-Martorell redimensionat.png (341.06 KiB) Visualitzat 7104 cops


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Divendres 09/06/2017 21:29

Sin dudarlo es mas caro una LAV que una Autovia para ese recorrido.
Aunque la plataforma Ferroviaria sea mas pequeña que la Autovia, el coste de viaductos y tuneles seria mucho mayor, las curvas que tiene la Autovia son imposibles para un tren de AV.
Muchas veces el problema no es lo que cuesta una cosa, como todos sabemos se suele hacer con dinero publico y aveces el dinero publico se tira y eso a la larga hace que proyectos mas viables se desestimen solo por que el ratio de votos a los politicos no les compensa.

Ejemplo claro son los "futuros" Soterramientos dara mas votos soterrar Montcada que hacer 4 vias de Sants a Castelldefels y es por eso que lo de Montcada va a adelante y de las 4 vias de Castelldefels ni se habla por que es ciencia ficcion como el ETF que hy en dia es Ciencia ficcion.

Saludos.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 11/06/2017 10:07

A l'altre fil, és a dir, el corredor mediterrani, es parlava a vegades del actual tram de tren de Vandellòs que volen clausurar els alcaldes de Salou i Cambrils. Cosa que no estic d'acord. Jo el que no entenc es perquè no s'utilitzen tots dos quan estigui el nou corredor i ja està?? Vosaltres, què opineu?? :|


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Diumenge 11/06/2017 12:46

Carlos González ha escrit:A l'altre fil, és a dir, el corredor mediterrani, es parlava a vegades del actual tram de tren de Vandellòs que volen clausurar els alcaldes de Salou i Cambrils. Cosa que no estic d'acord. Jo el que no entenc es perquè no s'utilitzen tots dos quan estigui el nou corredor i ja està?? Vosaltres, què opineu?? :|
que s'han d'utilitzar els dos, però cada un amb els serveis que li pertoquen. No te cap sentit fer passar terns d'AV pel mig d'uns quants pobles sense parada, i el mateix amb els mercaderies, tots aquests, cap a la variant. Ara bé, regionals i talgos, poden seguir passant tranqui·lament per la variant, i l'afecció a la gent que hi viu és mínima donat que paren a les estacions, no passen ràpid, no passen a hores intempestives, etc. Però clar, estan tan radicalitzats que no acceptaran res que no sigui fora les vies. Jo les mantindria, per molt que es queixin per a regionals i talgos, perquè, c*llons, mouen moltíssims passatgers ens aquelles estacions! :cop


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 11/06/2017 13:57

Jo sempre ho diré, jo opto que s'utilitzin els dos traçats de tren, o bé, fer el traçat de Salou-Vandellòs per TRAMCamp, tot i que tingui conseqüències...


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Diumenge 11/06/2017 16:18

Carlos González ha escrit:A l'altre fil, és a dir, el corredor mediterrani, es parlava a vegades del actual tram de tren de Vandellòs que volen clausurar els alcaldes de Salou i Cambrils. Cosa que no estic d'acord. Jo el que no entenc es perquè no s'utilitzen tots dos quan estigui el nou corredor i ja està?? Vosaltres, què opineu?? :|
Ho tinc molt clar Mercaderies, MD i LD per la variant i per Salou (costa) els Rodalies de Tarragona.

Res de Tranvia ni invents per l'estil, tot tren 100%



França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimarts 13/06/2017 0:08

ortegote ha escrit:
Carlos González ha escrit:A l'altre fil, és a dir, el corredor mediterrani, es parlava a vegades del actual tram de tren de Vandellòs que volen clausurar els alcaldes de Salou i Cambrils. Cosa que no estic d'acord. Jo el que no entenc es perquè no s'utilitzen tots dos quan estigui el nou corredor i ja està?? Vosaltres, què opineu?? :|
Ho tinc molt clar Mercaderies, MD i LD per la variant i per Salou (costa) els Rodalies de Tarragona.

Res de Tranvia ni invents per l'estil, tot tren 100%
+1. El tranvía, ya sabemos por dónde tiene que ir, así que todo su capital destinado a eso y la Renfe y los trenes donde corresponden. (Y por supuesto, la gilimemez del Tercer túnel de Renfe por la Diagonal sería un dinero tirado que se tiene que invertir donde hace falta: en mejorar y optimizar la zona de Tarragona y Costa desde Vandellós.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 18/06/2017 13:41

Hola, com sempre dic, a mi m'agrada proposar i no dic mai a proposar coses noves, per exemple, si es fa el corredor mediterrani i es deixa l'actual traçat de Vandellòs per TRAMCamp, o tots dos corredors per tren i també per TRAMCamp a l'actual traçat, no el veig malament sempre i quant no afecti, evidemnent si es deixa el traçat de Vandellòs per TRAMCamp hi ha conseqüències com fer transbord, per això he fet aquest dibuix per que sortim tots guanyant.

La idea és fer l'actual traçat per trens i trens-tramvies, en els Rodalies de Tarragona s'han de fer noves estacions per el meu parer, i per aquest traçat poden ser els del mapa corresponent.

https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 29993&z=12


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 25/06/2017 0:28

Hola, de les proposades millores de connexió per Girona, què penseu que es més prioritari, el traçat circular de les Gavarres o el traçat Girona-Banyoles-Olot??


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Diumenge 25/06/2017 1:47

Totes dues serien necessàries, al meu parer, son zones prou densament habitades com per tornar a habilitar un ferrocarril. Ja no parlem dels caps de setmana i festius a la zona de la Costa Brava, on època estival sobretot, es col·lapsen les carreteres de la zona.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 26/06/2017 13:15

No em cansaré de reivindicar el «8 gironí» ferroviari amb centre a Girona i extrems a Olot i Palamós.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 26/06/2017 14:01

8 gironí?


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 26/06/2017 14:28

Carlos González ha escrit:8 gironí?
Sí, per assimilació al «8 catalán» amb centre a Barcelona i extrems a Sant Vicenç de Calders per un costat i Maçanet-Massanes per l'altre.

Vaig anomenar així aquesta doble anella: la de Les Gavarres i la de La Selva-Garrotxa: el nus central estaria a Girona. Girant en sentit horari i anant primer cap a l'est: Girona, Celrà, Bordils, Flaçà, La Bisbal d'Empordà, Palafrugell, Palamós, Platja d'Aro, Sant Feliu de Guíxols, Santa Cristina d'Aro, Llagostera, Cassà, Riudellots, Aeroport i Girona altra vegada. L'altra anella, també en sentit horari i començant cap a l'Oest: Girona, Salt, Bescanó, Anglès, La Cellera de Ter, Amer, Les Planes d'Hostoles, Sant Feliu de Pallerols, La Vall d'en Bas, Les Preses, Olot, Sant Joan les Fonts, Castellfollit, Sant Jaume de Llierca, Argelaguer, Besalú, Serinyà, Banyoles, Cornellà del Terri, Sant Julià de Ramis, Sarrià de Ter i Girona altre cop.

El missatge on vaig escriure per primera vegada el 8 gironí el 18 de maig de 2016: http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 15#p258215

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
593Dromedario
N6
N6
Entrades: 225
Ubicació: BCN Sant Andreu

Entrada Autor: 593Dromedario » Dimecres 28/06/2017 22:37

genissimon ha escrit:
Carlos González ha escrit:8 gironí?
Sí, per assimilació al «8 catalán» amb centre a Barcelona i extrems a Sant Vicenç de Calders per un costat i Maçanet-Massanes per l'altre.

Vaig anomenar així aquesta doble anella: la de Les Gavarres i la de La Selva-Garrotxa: el nus central estaria a Girona. Girant en sentit horari i anant primer cap a l'est: Girona, Celrà, Bordils, Flaçà, La Bisbal d'Empordà, Palafrugell, Palamós, Platja d'Aro, Sant Feliu de Guíxols, Santa Cristina d'Aro, Llagostera, Cassà, Riudellots, Aeroport i Girona altra vegada. L'altra anella, també en sentit horari i començant cap a l'Oest: Girona, Salt, Bescanó, Anglès, La Cellera de Ter, Amer, Les Planes d'Hostoles, Sant Feliu de Pallerols, La Vall d'en Bas, Les Preses, Olot, Sant Joan les Fonts, Castellfollit, Sant Jaume de Llierca, Argelaguer, Besalú, Serinyà, Banyoles, Cornellà del Terri, Sant Julià de Ramis, Sarrià de Ter i Girona altre cop.
L'anella de la costa brava fa temps que hi penso i seria més que necessària i útil. Si ja el tram Riudellots/Aeroport - St. Feliu G. - Platja d'Aro, amb serveis des de Girona i Barcelona, duria molts passatgers i evitaria cues (i desplaçaments en cotxe) a l'eix C-35/C-65, l'anella sencera encara més. S'hauria de veure si el suposat tram Flaçà-Palafrugell podria tenir algunes parades en pobles petits, o només a La Bisbal.

Els ramals d'Olot, encara que la línea per Amer havia existit, avui en dia els veig utòpics.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 28/06/2017 22:46

Jo el que no sé és si tal proposada infraestructura de mobilitat serà per tren pur o tren-tramvia, només s'hauria de desmantellar algunes carreteres per deixar una via ferroviària o vies ferroviàries o fer alguns traçats subterranis (exemple, Cassà de la Selva), el problema ja es per la Costa Daurada (C-253) ja que seria més difícil fer un traçat de tren pur entre Sant Feliu de Guíxols-Calonge-Palafrugell....

En canvi, el traçat d'Olot-Besalú-Banyoles-Girona, podria ser clarament tren pur. (El traçat seria com fa la C-66)


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 29/06/2017 13:09

Per mi hauria de ser tren pur, en ample UIC i amb la possibilitat d'arribar a Barcelona.

Pel que fa a la poca demanda d'algunes línies (sobretot les d'Olot), mira't els horaris de la TEISA: http://www.teisa-bus.com/

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Divendres 30/06/2017 23:23

Utopic no es, esta en els Plans Territorials. Que no tingui data ni pressupost es una altra cosa, pero esta sobre la taula.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dissabte 01/07/2017 13:41

Tinc unes propostes per millorar el Ferrocarril a Catalunya.

Proposta 1: Creació d'un Tren-tram entre Reus - L'aeroport de Reus - Vila-seca - Salou, seria com el Rhonexpres de Lyon.

Proposta 2: Creació de la línia de Regionals entre Barcelona - Ripoll - Olot per Sant Joan de les Abadesses.

Proposta 3: Creació d'un Tren-tram entre Girona - Salt - Bescanó - Anglès - Olot.

Proposta 4: Creació d'un Tren-tram entre Girona - Sarrià de Ter - Porqueres - Banyoles.

Proposta 5: Túnel de la Diagonal per Rodalies i Regionals.

Proposta 6: Creació del túnel del Cadí Ferroviari per comunicar Andorra, La Seu d'Urgell i Puigcerdà.

Proposta 7: Prolongació de la línia de Lleida - La Pobla de Segur fins Vielha i construcció del túnel de Vielha ferroviari.

Proposta 8: Creació d'un consorci entre Rodalies i SNCF com hi ha Euskadi.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”