Notícies linies FGC Manresa-Suria i Manresa-Sallent

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria

Entrada Autor: metring » Dimecres 19/07/2017 19:52

Carlos González ha escrit:Ara que ja els trens de mercaderies del Carrilet han deixat de passar, crec que voldran desmantellar tots dos ramals.... :bua
Vaaa, donem el beneplàcit del dubte, tinguem una mica d'esperança, si es va salvar la línia de la Pobla de Segur, igual amb això...
metring ha escrit:Atenció, estan pensant en possibilitat de reaprofitar les vies del Ramal per a viatgers, ara que es parla del tancament de la mina, o al menys és una possibilitat de la que es parla. Us imagineu estacions a Sallent, Sampedor...?



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 19/07/2017 20:09

metring, i què em dius del tram de Salou-Vandellòs???...

Bueno no es el tema :topic


Sobre els dos ramals, espero que estacions com Sampedor, Sallent o Súria, no siguin només per viatgers, sino que puguin anar sense problemas fins a Barcelona amb el Carrilet....


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 20/07/2017 1:33

Carlos González ha escrit:Ara que ja els trens de mercaderies del Carrilet han deixat de passar, crec que voldran desmantellar tots dos ramals.... :bua
Qué? Ya no funciona el transporte de sales y coches?



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 20/07/2017 7:59

Renfe445 ha escrit: Qué? Ya no funciona el transporte de sales y coches?
No es cuestión de funcionar o no, desde el 29 al 30 de junio dejaron de pasar ya trenes de mercancías (no sé si es por el Montserrat Classic Express)... pero dicen que es porque se dejó de procesar la sal en alguna de las factorias de Solvin, o al menos eso dicen....


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dijous 20/07/2017 9:14

Tinc entés que fa poc han deixat de circular el potasser i el saler perquè ja no se n'extrau.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 20/07/2017 9:16

fgc113 ha escrit:Tinc entés que fa poc han deixat de circular el potasser i el saler perquè ja no se n'extrau.
Exacte, d'aquí que es replantegin què fer amb la línia, si fer estacions per a les poblacions per on passa, que no són poca gent.



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dijous 20/07/2017 9:31

Un dubte, l'Autometro segueix circulant?


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

adriaesc
N7
N7
Entrades: 489
Ubicació: Llucmajor (L4)

Entrada Autor: adriaesc » Dijous 20/07/2017 9:58

fgc113 ha escrit:Un dubte, l'Autometro segueix circulant?
Sí, i el Cargometro ha renovat l'acord. Font



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 20/07/2017 10:09

Estaria bé que els R50 poguessin anar als ramals de Súria i Sallent, a més, si es pogues canviar una mica el ramal de Súria per fer Súria---Callús---Sant Joan de Vilatorrada---Manresa-Baixador..... seria una línia que funcionaria molt bé....


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Intercanviador
N4
N4
Entrades: 57

Entrada Autor: Intercanviador » Divendres 21/07/2017 18:24

Sembla una gran idea aprofitar aquests dos ramals per a servei de viatgers, però no és tan fàcil de fer. Apart de construir o recuperar les instal·lacions (estacions, andanes) cal fer una cosa més cara: has d'electrificar-los o bé adquirir material mòbil de viatgers dièsel, que FGC no fa servir des de la electrificació de la línia d'Igualada el 99. Crec que en conserven un parell de trens de la sèrie 3000 però a hores d'ara ja deuen ser més peces de museu que una altra cosa.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 21/07/2017 18:42

Evidenment, a més, fins i tot caldrà veure si amb via única des de Manresa fins a Martorell serà bo per una suposada ampliació del servei del Carrilet, perquè ho dubto una mica, sempre i quan hi hagin bones freqüències, clar.....


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dissabte 22/07/2017 11:39

Intercanviador ha escrit:Sembla una gran idea aprofitar aquests dos ramals per a servei de viatgers, però no és tan fàcil de fer. Apart de construir o recuperar les instal·lacions (estacions, andanes) cal fer una cosa més cara: has d'electrificar-los o bé adquirir material mòbil de viatgers dièsel, que FGC no fa servir des de la electrificació de la línia d'Igualada el 99. Crec que en conserven un parell de trens de la sèrie 3000 però a hores d'ara ja deuen ser més peces de museu que una altra cosa.
Electrificar no te digo que cueste un dinerillo, pero hacer estaciones en FGC no es problema, hace años que FGC tiene instalaciones dignas sin tener edifico de viajeros, La Beguda, Can Parellada o Capellades son ejemplos de simplicidad, el anden y una marquesina y no hace falta más, por lo menos en FGC llevan años con esto.

FGC Ya no tiene los UT3000MAN de los cinco FGC desguazo 1 y vendio 2 a FEVE y vendio 2 a FGV uno de los cuales tambien esta Desguazado.
Saludos.



Intercanviador
N4
N4
Entrades: 57

Entrada Autor: Intercanviador » Diumenge 23/07/2017 17:37

FGC Ya no tiene los UT3000MAN de los cinco FGC desguazo 1 y vendio 2 a FEVE y vendio 2 a FGV uno de los cuales tambien esta Desguazado.
Saludos.

Doncs és una llàstima que no n'hagin conservat un. Un atractiu que tenia la xarxa del Llobregat de FGC fins fa pocs anys era la varietat de material mòbil que s'hi feia servir, i que s'ha perdut. Tant de bo se n'hagués pogut conservar un de cada.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 04/08/2017 18:21

Ja que es parla també de fer l'ample UIC a aquests ramals, i dels mateixos per ser transport de viatgers, m'he preguntat i si el ramal de Sallent fos un tren llançadora els serveis de viatgers, per fer trens de Manresa-Sallent-Berga com passava en el passat???
Així no afecta ni als horaris, ni a les freqüències de la xarxa, i no caldrà fer quadruplicacions a les vies.....


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Divendres 04/08/2017 19:44

Carlos González ha escrit:Ja que es parla també de fer l'ample UIC a aquests ramals, i dels mateixos per ser transport de viatgers, m'he preguntat i si el ramal de Sallent fos un tren llançadora els serveis de viatgers, per fer trens de Manresa-Sallent-Berga com passava en el passat???
Així no afecta ni als horaris, ni a les freqüències de la xarxa, i no caldrà fer quadruplicacions a les vies.....
Crec que aquesta proposta ja s'havia comentat als plens de l'ajuntament de Manresa, fer com es diu ara un metro comarcal nomes per Manresa i rodalia.
No seria una mala proposta fer trens llençadora.
Salutacions.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Diumenge 06/08/2017 12:47

Crec que el més idoni es obrir per a viatgers els dos ramals de Sallent i Súria, com bé dieu, no es que visquin molt poca gent allà, es més, l'introducció d'un servei ferroviari permetria millorar molt les comunicacions amb Manresa i perquè no amb Barcelona, sempre i que es fagin les modificacions necessàries als serveis actuals. Millor tenir això que no una línia sense ús.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 06/08/2017 13:52

Renfe451 ha escrit:Crec que el més idoni es obrir per a viatgers els dos ramals de Sallent i Súria, com bé dieu, no es que visquin molt poca gent allà, es més, l'introducció d'un servei ferroviari permetria millorar molt les comunicacions amb Manresa i perquè no amb Barcelona, sempre i que es fagin les modificacions necessàries als serveis actuals. Millor tenir això que no una línia sense ús.
També estaria bé que els ramals de Sallent i Súria arribin cap a Pl. Espanya, de fet m'agradaria veure els perllongaments dels ramals veure en carn i os un tren Solsona/Berga-BCN..... però clar, fa falta fer molts canvis i etc....

Una pregunta, caps del fòrum (o administradors) i si es canvia el nom de Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria per Els ramals de Sallent i Súria per viatgers o alguna cosa semblant??, ja que deixaran de circular trens de mercaderies del Carrilet, oi??


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Intercanviador
N4
N4
Entrades: 57

Entrada Autor: Intercanviador » Diumenge 06/08/2017 18:06

Ja m'agradaría veure a mi també, això dels trens pujant a Solsona i a Berga (o ja posats, fins a Guardiola com antigament). Però el fet és que el traçat Súria-Solsona hauria de ser totalment nou (mai no ha existit) i la traça de l'antiga línia del Llobregat més amunt de Sallent està molt perduda, així que també hauria de ser en gran part nova. En part va quedar submergida sota les aigües de La Baells, i més avall, si consultes el material gràfic que queda de l'época, veuràs una línia gairebé tramviaria, que circulava pel voral de la carretera (ara absorbit per l'autovia) i pel mig dels carrers d'alguns pobles. En definitiva, poca cosa d'aprofitable des de la perspectiva d'avui dia i per tant una gran inversió si s'hagués de dur a terme.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Divendres 11/08/2017 19:56

Veja'm...

A FGC tant el tren de potassa com de sal segueixen funcionant. No se si amb els mateixos horaris, però els veig esperant la seva sortida a Manresa-Alta.
Cert que si tanca Solvai Martorell el de sal ho tindrà cru.

VIa UIC, FGC aprofita els diners de la UE per anar canviant les travesses i res més. Dir que cada dos/tres anys renoven totes les travesses entre Manresa i Monistrol de Montserrat. I llestos.

Potser que el ramal de Sallent acabi tancant si es trasllada tot a Súria. Em van dir fa temps que RENFE volia fer un ramal de Manresa i fins a Súria per carregar el Saler de Flix i fer tancar les mercaderies d'FGC (RENFE també arriba al port i a Martorell, i més enllà).

Respecte passatgers a Súria i Balsareny/Sallent. S'havia dit de fer un trem-tran que d'aquest municipis anés fins a Manresa-Baixador parant a Manresa-Alta. Però arribà la crisi i ho escombrà tot. Per ara m'han dit que això està aturat mentre no canviïn les coses.

FGC fora bo que posés ample UIC fins a Martorell i enllaçar amb el corredor del Mediterrani per poder anar a l'estranger.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 29/12/2017 20:39

Hi ha indicis de que el Carrilet "deixarà der ser-ho" per posible canvi d'ample???

Estaria bé que poguéssim veure els ramals aquets per passatgers, i més que sigui en l'ample UIC i que connecti amb el Corredor Mediterrani.

Però veig dos problemes i per això dubto

1: FGC disposa de calers per canviar d'ample al LL-A???

2: Com faràn les estacions almenys per Súria i Sallent, i sense parlar de com de complicat seria fer perllongament fins a Balsareny/Berga i sobretot per Solsona si s'arriba fer.... ja m'he anat del fil, em refereixo a que entre que falta electrificar el trajecte i tal, on faràn a aquests municipis per fer un baixador o estació de tren o tramvia o tren-tramvia???? o el que sigui per a que arribi allà.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”