Quines estacions de metro, FGC, etc., són prescindibles?

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Re: Quines estacions de metro, FGC, etc., són prescindibles?

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Diumenge 05/01/2014 0:31

Si "no rentable" ve perquè són estacions que no s'utilitzen, pot ser per dues raons:
1) La gent no l'utilitza
2) La zona no justifica l'estació

En el cas 1, es pot potenciar l'estació, vendre-la a la zona on es trobi com una cosa bona; en el cas 2, simplement es pot tancar, o obrir-la només quan la demanda justifiqui l'existència de l'estació.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Diumenge 05/01/2014 1:18

vermer3 ha escrit:L2 Verneda
L6 Sant Gervasi
L6 La Bonanova/Les Tres Torres ( una de les dues )
L11 Casa de l'Aigua
Em sap greu dir-te que tant Sant Gervasi, com Bonanova com Les Tres Torres les fa servir molta més gent que les altres dues que esmentes, per tant dubto que siguin prescindibles. A part, Sant Gervasi serveix d'enllaç amb la L7 quan hi ha alguna incidència que no li permet arribar a Gràcia.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Kane_84
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Artigues|Sant Adrià L2 - Llefià L10

Entrada Autor: Kane_84 » Diumenge 05/01/2014 11:29

L'estació de Baró de Viver te el desavantatge de tenir l'accés molt apartat del conjunt d'habitatges del barri, tot i això jo no deixaria aquell barri sense estació, a més, també faria falta veure quina afluència te aquesta estació en hores punta.
Verneda si que no te cap habitatge a prop, però dona servei a un polígon industrial i d'altres tipus de locals, també s'hauria de veure quina afluència te en hores punta, de tota manera cap d'aquestes dos estacions em sembla prescindible.
I Trinitat Vella encara menys, jo crec que te una afluència acceptable. L'única que em deixa dubtes de la seva utilitat es la de Casa de l'Aigua.



marc_bcn_2
N5
N5
Entrades: 117
Ubicació: L1 Santa Coloma

Entrada Autor: marc_bcn_2 » Diumenge 05/01/2014 12:19

Renfe445 ha escrit:La de Baró de Viver crec que està una mica mal situada...
Jo no m'atreveria a anar-hi de nit, pel tipus de gent que hi ha als voltants. L'ajuntament vol posar-hi un parc per a que el drogadictes i/o lladres no s'hi apropin a certes hores ( :? personalment, crec que no serà una solució). En el seu moment s'hauria d'haver fet un passadis amb cinta transportadora des de la plaça Baró de Viver i integrar l'entrada a un dels molts locals buits que hi ha.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Diumenge 05/01/2014 12:21

Kane_84 ha escrit:L'estació de Baró de Viver te el desavantatge de tenir l'accés molt apartat del conjunt d'habitatges del barri, tot i això jo no deixaria aquell barri sense estació, a més, també faria falta veure quina afluència te aquesta estació en hores punta.
Verneda si que no te cap habitatge a prop, però dona servei a un polígon industrial i d'altres tipus de locals, també s'hauria de veure quina afluència te en hores punta, de tota manera cap d'aquestes dos estacions em sembla prescindible.
I Trinitat Vella encara menys, jo crec que te una afluència acceptable. L'única que em deixa dubtes de la seva utilitat es la de Casa de l'Aigua.
Casa de L'aigua per una banda i Ciutat Meridiana per l'altra estàn si fa no fa a la mateixa distància de Trinitat Nova i Can Cuiàs respectivament. Suposo que es va fer també (Casa de L'Aigua) per a que els combois no s'haguessin d'esperar molta estona a Torre Baró per a fer l'encreuament, ja que sinó el tren que vingués de Trinitat Nova arribaria abans a Torre Baró perquè tindria una parada menys a fer que el comboi descendent.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Diumenge 05/01/2014 13:57

De totes maneres Casa de l'Aigua dona accés directe als blocs on està situada i a la part alta de Trinitat Nova, no crec que s'hagi de suprimir. Si algun dia allarguen la L4 Casa de l'Aigua es tindria que allargar cap al nord. Ciutat Meridiana també l'allargaria cap al nord i suprimiria Can Cuiàs, però mantenint l'accés, amb un passadís de 100m fins Ciutat Meridiana.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Diumenge 05/01/2014 17:50

Jo no tancaria cap estació simplement adequar demanda i que els trens parin quan toqui.

Hi ha trens que haurien de parar menys i aixi guanyar temps i deixar uns altres que si parin a totes, tant a FGC com a Renfe.

A TMB o al TRAM es podrien implantar semi directes pero aqui si que s'ha d' informar bé i educar que hi hauran metros o trams que no pararan (als trens no se per que però dona sensacio que aixo es mes comú i no crea problemes)

Salutacions.



Avatar de l’usuari
Busman
N7
N7
Entrades: 430
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Busman » Diumenge 05/01/2014 18:14

Adolescent barceloní ha escrit:Si "no rentable" ve perquè són estacions que no s'utilitzen, pot ser per dues raons:
1) La gent no l'utilitza
2) La zona no justifica l'estació

En el cas 1, es pot potenciar l'estació, vendre-la a la zona on es trobi com una cosa bona; en el cas 2, simplement es pot tancar, o obrir-la només quan la demanda justifiqui l'existència de l'estació.
No, perquè el transport públic és un servei social. Faríem bé de no oblidar-nos-en.


Imatge

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.

Avatar de l’usuari
Kane_84
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Artigues|Sant Adrià L2 - Llefià L10

Entrada Autor: Kane_84 » Diumenge 05/01/2014 20:29

marc_bcn_2 ha escrit:
Renfe445 ha escrit:La de Baró de Viver crec que està una mica mal situada...
Jo no m'atreveria a anar-hi de nit, pel tipus de gent que hi ha als voltants. L'ajuntament vol posar-hi un parc per a que el drogadictes i/o lladres no s'hi apropin a certes hores ( :? personalment, crec que no serà una solució). En el seu moment s'hauria d'haver fet un passadis amb cinta transportadora des de la plaça Baró de Viver i integrar l'entrada a un dels molts locals buits que hi ha.
De cara a una futura reforma es una idea a tenir en compte, fer els accesos dins del barri i comunicar-los amb lèstació. De fet no seria la primera vegada que es fa, tenim l'exemple de el Coll|Teixonera o Esglesia Major, i a Roma l'estació de metro Flaminio té els accesos en un lloc centric, i en canvi per arribar a l'estació s'ha de travessar un llarg passadís perque la línia passa per sota d'un dels turons de la ciutat.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 21/12/2016 20:55

Refloto el fil per dir que per la feina, passo cada dia per Verneda L2 i no sé si són les hores o què, però si surt una persona del tren ja és molt, el tren de seguida tanca portes.



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimecres 21/12/2016 21:03

metring ha escrit:Refloto el fil per dir que per la feina, passo cada dia per Verneda L2 i no sé si són les hores o què, però si surt una persona del tren ja és molt, el tren de seguida tanca portes.
Recordo que la primera vegada que vaig pujar al metro de Barcelona (fa uns 15 anys) va ser una de les coses que em va cridar l'atenció, ja que era l'única estació on aparentment no hi pujava ni baixava ningú. :P



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimecres 21/12/2016 22:59

No Tancaria cap al Contrari obriria alguna de ja fetes com Almeda renfe, per molt que hem diguin que ja tenen Metro i FGC jo la tindria operativa.
I prefereixo no pensar per que si mires potser tancaria algunes que diria que m'he tornat boig.
Salutacions.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dijous 22/12/2016 1:21

Sky ha escrit:
metring ha escrit:Refloto el fil per dir que per la feina, passo cada dia per Verneda L2 i no sé si són les hores o què, però si surt una persona del tren ja és molt, el tren de seguida tanca portes.
Recordo que la primera vegada que vaig pujar al metro de Barcelona (fa uns 15 anys) va ser una de les coses que em va cridar l'atenció, ja que era l'única estació on aparentment no hi pujava ni baixava ningú. :P
Verneda està situada a una zona de Polígons i naus industrials, amb el que imagino que fora de les hores d'entrada/sortida de la feina el l'afluència de gent deu ser més aviat escassa, ja que no hi ha res més per allà.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
El Maño amañado
N7
N7
Entrades: 463
Ubicació: Sant Martí (Barcelona).

Entrada Autor: El Maño amañado » Dijous 22/12/2016 1:50

Mmm... Palautordera em sembla una estació que podria prescindir. També hi ha la de Lavern-Subirats, la Farga de Bebié, Urtx-Alp, Els Guiamets, Pradell, Val de Pilas (en aquesta estació no es baixa ni es puja ningú i tinc entès que s'utilitzava antigament per fer el relleu de revisors i alguna coseta més)...

Ara, hi ha algunes estacions que tenen tela! Sense anar més lluny, línia Saragossa-Terol-Sagunt-València. Entre Terol i Segorbe hi ha dues estacions molt, pero molt pròximes que estan allunyades dels seus respectius municipis. Parlo de Mora de Rubielos y Rubielos de Mora. Es troben a una mitjana de 15 km., qui collons anirà a agafar el tren allà?



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 22/12/2016 8:56

Palautordera fa més de 20 anys que va deixar de ser estació per esdevenir baixador!

http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 0&p=109994

Prescindible? I la gent que l'utilitza, què? "Al cotxe"?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

trenesrenfe123
N6
N6
Entrades: 183

Entrada Autor: trenesrenfe123 » Dijous 22/12/2016 18:54

El Maño amañado ha escrit:Mmm... Palautordera em sembla una estació que podria prescindir. També hi ha la de Lavern-Subirats, la Farga de Bebié, Urtx-Alp, Els Guiamets, Pradell, Val de Pilas (en aquesta estació no es baixa ni es puja ningú i tinc entès que s'utilitzava antigament per fer el relleu de revisors i alguna coseta més)...

Ara, hi ha algunes estacions que tenen tela! Sense anar més lluny, línia Saragossa-Terol-Sagunt-València. Entre Terol i Segorbe hi ha dues estacions molt, pero molt pròximes que estan allunyades dels seus respectius municipis. Parlo de Mora de Rubielos y Rubielos de Mora. Es troben a una mitjana de 15 km., qui collons anirà a agafar el tren allà?
Lavern no, si us plau, que a part de ser útil pels aficionats, també hi puja gent al tren. En determinades hores he arribat a veure fins a 15-20 persones esperant direcció Barcelona pel matí, que no està gens malament per la seva situació, que després tornen a Lavern desde Barcelona.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 22/12/2016 19:00

El Maño amañado ha escrit:Mmm... Palautordera em sembla una estació que podria prescindir. També hi ha la de Lavern-Subirats, la Farga de Bebié, Urtx-Alp, Els Guiamets, Pradell, Val de Pilas (en aquesta estació no es baixa ni es puja ningú i tinc entès que s'utilitzava antigament per fer el relleu de revisors i alguna coseta més)...
La Farga de Bebié si que es pot eliminar perfectament, la colònia està abandonada, no hi viu ningú des de fa anys. El mateix es podria aplicar a Borgonyà, amb prou feines s'utilitza, Toses també es un baixador amb una quantitat de viatgers ínfima. Urtx - Alp la deixaria oberta, hi baixen alguns excursionistes molt sovint.
Palautordera no l'eliminaria, es força utilitzada, i ja queda prou allunyada del nucli urbà, com per fer-la tancar.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dijous 22/12/2016 21:00

UT440_132M ha escrit:
El Maño amañado ha escrit:Mmm... Palautordera em sembla una estació que podria prescindir. També hi ha la de Lavern-Subirats, la Farga de Bebié, Urtx-Alp, Els Guiamets, Pradell, Val de Pilas (en aquesta estació no es baixa ni es puja ningú i tinc entès que s'utilitzava antigament per fer el relleu de revisors i alguna coseta més)...
La Farga de Bebié si que es pot eliminar perfectament, la colònia està abandonada, no hi viu ningú des de fa anys. El mateix es podria aplicar a Borgonyà, amb prou feines s'utilitza, Toses també es un baixador amb una quantitat de viatgers ínfima. Urtx - Alp la deixaria oberta, hi baixen alguns excursionistes molt sovint.
Palautordera no l'eliminaria, es força utilitzada, i ja queda prou allunyada del nucli urbà, com per fer-la tancar.
De les que dius la única que es pot eliminar és La Farga de Bebié. Si tal i com diu el company no hi viu ningú. Fa uns anys hi havia un restaurant, no sé si encara segueix obert. Però si no hi viu ningí no té sentit que continui oberta. Borgonyà i Toses, en canvi, no les eliminaria: tant a Borgonyà com a Toses hi viu gent, que tenen tot el dret a tenir una oferta de transport públic, i més estant ja l'estació i tota la infraestructura construïda.


Salutacions,

Oriol

Adrià Grande
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: Adrià Grande » Dimecres 09/08/2017 16:02

Potser us semblarà una mica sense sentit però jo tancaria Figarò. El seu poble passa per poc dels 1000 habitants i no baixa ni deu. L'altre dia vaig agafar la R3 per anar a Vic i tant el viatge d'anada com el de tornada no hi baixava ni pujava ningú.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 09/08/2017 17:25

Adrià Grande ha escrit:Potser us semblarà una mica sense sentit però jo tancaria Figarò. El seu poble passa per poc dels 1000 habitants i no baixa ni deu. L'altre dia vaig agafar la R3 per anar a Vic i tant el viatge d'anada com el de tornada no hi baixava ni pujava ningú.
Els caps de setmana hi baixen bastants excursionistes... S'hauria de mantenir almenys els dissabtes, diumenges i festius.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”