Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Renfe451 » Divendres 11/08/2017 19:44

He anat llegint les darreres propostes sobre el Carrilet/LL-A i el que sí estic d'acord és que aquesta línia necessita semidirectes per guanyar competitivitat respecte a altres mitjans de transport. Una persona que viu a Manresa i que va a BCN a treballar, no anirà amb el R5. Anirà amb l'R4/R12 de Rodalies que li sortirà més a compte. En el cas d'Igualada, tres quarts del mateix, la gent d'allà agafa l'e5 perquè és més ràpid i competitiu malgrat els problemes coneguts de sobres de l'Hispano Igualadina.

Com bé ha dit en França451, tenim una infraestructura més que preparada per acollir trens ràpids, i FGC ha de treure's de sobre la mania/fòbia inexplicable dels avançaments entre trens. La LL-A afortunadament no té problemes de saturació i/o capacitat com la del Vallès, així que no hi hauria cap problema per modificar els R5 i R6, suprimint bona part de les parades. Això es fa a cost zero i amb una modificació d'horaris que pugui ser compatible amb els serveis semidirectes.

Pel que fa al tram BCN-Martorell, tenim vàries línies S que poden cobrir aquest tram sense excessius problemes. A més, la creació de noves línies pot permetre donar més servei encara a aquelles estacions on no farien parada els R. Ja que s'ha creat la S9, en comptes de fer-la circular només 3 o 4 vegades al dia, ha d'ampliar-se a tot el dia i així cobrir bona part del tram fins a Martorell.

I pel que fa els R5 i R6: en el tram "metropolità" o "suburbà" si es pot dir així (BCN-Martorell), la funció principal d'aquests ha de ser connectar les estacions més importants, o que tinguin enllaços amb altres mitjans de transport (Metro, Rodalies...). Resumint una mica, tornant al model "pre-metro" tal i com estava abans però amb algunes modificacions.

Per tant la meva proposta de parades per als R és la següent: Pl. Espanya, Europa-Fira (enllaç Metro L9 Sud), Gornal (enllaç amb Rodalies R2), L'Hospitalet-Av. Carrilet (enllaç Metro L1), Sant Boi, Pallejà, Sant Andreu de la Barca, Martorell Central (enllaç amb Rodalies R4/R8) i a partir de Martorell Enllaç, parada a totes les estacions dels ramals. Malgrat que Quatre Camins sigui un petit intercanviador on conflueixen les línies d'autobús que vénen de Cervelló/Vallirana/Corbera Ll. aquesta estació amb els S4, S8 i S9 estaria ben coberta.

D'aquesta manera es podria reduir el temps de viatge a temps inferiors a 1h, com passava antigament i així es podria guanyar un servei més competitiu i àgil.
Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
 
Entrades: 1896
Membre des de: Dimarts 01/08/2006 12:12
Ubicació: Barcelona / Cubelles (Garraf, El Penedès)

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: gatvell » Divendres 11/08/2017 20:00

En el servei d'FGC de Plaça Espanya fins a Sant Boi de Llobregat no es pot fer res si, o bé es redueixen els L8 i algun més o bé, es doblen vies.

De Sant Boi es podria mirar de posar un tercer carril o directament que fossin 4 vies per tal de separar un rodalies d'un regional. Estil Moli-Nou.

Si no, res. Ara mateix és una xarxa saturada de servei.
Imatge
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
http://calafont.cat/
Per a novetats, ofertes... https://www.facebook.com/pages/Ca-la-Fo ... 9985073007
gatvell
N8
N8
 
Entrades: 1201
Membre des de: Dimecres 28/03/2012 18:49

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: ortegote » Dissabte 12/08/2017 12:23

gatvell ha escrit:En el servei d'FGC de Plaça Espanya fins a Sant Boi de Llobregat no es pot fer res si, o bé es redueixen els L8 i algun més o bé, es doblen vies.

De Sant Boi es podria mirar de posar un tercer carril o directament que fossin 4 vies per tal de separar un rodalies d'un regional. Estil Moli-Nou.

Si no, res. Ara mateix és una xarxa saturada de servei.


Con el modelo de gestion actual que tiene FGC en esta linea, la unica solucion es quitar algun Tren y gracias a FGC aqui es donde se liaria ya que al quitar servicios los alcaldes afectados llorarian para hacerse los valientes y hacer que defienden a sus vecinos, cuando realmente los usuarios de FGC ya no miran los horarios llegan a la estacion y esperan al primero que pasa, ese es el problema de FGC que a acomodado a una parte de usuarios en detrimento de otros usuarios que son los que vienen de mas lejos.

Yo no creo que se haya de Tripicar ni quadruplicar nada solo creo que la Compañia Ferroviaria debe hacer su trabajo y gestionar Ferrocarriles con todas sus maniobras y consecuencias, acoplar/desacoplar Trenes, maniobras de Material, Adelantamientos, las cosas que uno piensa que hace una compañia Ferroviaria.

Estoy seguro que mas de uno de vosotros hace mas maniobras en vuestras Maquetas o en los Simuladores Virtuales en vuestrso PC's que en la FGC real.
Saludos.
Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
 
Entrades: 792
Membre des de: Dimarts 25/06/2013 18:11
Ubicació: a prop d' ADIF

Anterior

Torna a: Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants