Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 26/08/2017 1:18

Carlos González ha escrit:Hombre Renfe445, pues sería mejor que fuesen lo menos "monocabónico" posible.... personalmente, no conozco el uso en general del tranvía. Sólo sé que es un medio de transporte más del montón, y que parece ser que está bien visto en los países de habla alemán y aquí en España no tanto, bueno, para Salou quizá sí y Diagonal no.
Hombre Carlos, sólo sería para la línea 15 ya que hace bucles en los extremos de la línea.

Y no sólo está bien visto en los países de habla alemana, mira en Francia, Polonia, República Checa, Hungría, Rumanía, Bulgaria, Rusia...

Monocabónico... Un tranvía con un solo cabo. El furriel. :x



Adrià Grande
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: Adrià Grande » Diumenge 10/09/2017 1:16

Hola. Tinc un projecte per fer una nova línia de metro a Barcelona. Doneu-me la vostra opinió:

https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 00138&z=13



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 10/09/2017 1:48

Adrià Grande ha escrit:Hola. Tinc un projecte per fer una nova línia de metro a Barcelona. Doneu-me la vostra opinió:

https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 00138&z=13
Cambia los permisos.



Adrià Grande
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: Adrià Grande » Diumenge 10/09/2017 2:10

Renfe445 ha escrit:
Adrià Grande ha escrit:Hola. Tinc un projecte per fer una nova línia de metro a Barcelona. Doneu-me la vostra opinió:

https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 00138&z=13
Cambia los permisos.
Ya está. Perdón por el fallo :martell1



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 10/09/2017 10:32

Jo crec que no caldria fer una nova línia, o almenys no faria una nova línia en aquest traçat que has pensat, per dues raons, una que amb les ampliacions de la L9/L10 i la suposada ampliació de la L2 fins a L'Aeroport faràn "en part" aquest recorregut... i segon que el traçat és semblant a la L3 i amb la L2 faràn les parades de Montjuïc. Salutacions :hola


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 10/09/2017 12:46

Adrià Grande ha escrit:Hola. Tinc un projecte per fer una nova línia de metro a Barcelona. Doneu-me la vostra opinió:

https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 00138&z=13
No li veig molt el sentit ja que se solapa amb L3 (i V7) i fer una línia per unir la Fira i Espanya per Montjuïc tampoc es necessari.

Posats a fer això, veuria més útil aquest ramal si se li prova de donar un recorregut de "primera perifèria" del centre de Barcelona. I ho recuperaria amb el projecte de l'actual L8. Per tant, jo tiraria més cap a Poble Sec (enllaç futur amb L2 i L3), pujaria cap a Urgell (L1), Eixample Esquerra - Aragó, Hospital Clínic (L5), Francesc Macià (T), Gràcia (L6, L7, FGC), Fontana (Est) (L3), Joanic (L4), Sagrada Família (L2, L5), Glòries (L1, T), Llacuna (L4) i "Front Marítim".

Imatge

El ramal del "centre" a l'Aeroport passa a fer-lo aquesta línia. Per tant, els únics que "perden" són els usuaris exclusius de L2 que hauran de fer enllaç a Poble Sec. La resta tothom guanya ja que no cal anar fins a tant al centre per agafar aquesta línia. (Els de L1 van a Urgell i no Universitat, els de L3 a Poble Sec, L5 a Hospital Clínic i L4 Nord a Joanic, L4 Sud potser si que emprenya una mica més al necessitar fer un L4+L1/L2). Els del BV baixen a Gràcia i no a Sarria (via L9).

A tot això se li afegeix el benefici de disposar dos nous corredors verticals a l'esquerra i dreta de l'eixample, evitant haver d'anar al centre a per L3/FGC segons la destinació.
L'estació de Fontana la situaria per damunt de L3 més dins el barri, amb un passadís que comuniqui amb L3, mateix cas amb Joanic. La part centre i baixa del Poblenou guanya una altre connexió ràpida cap a la part alta de la ciutat sense necessitat d'usar autobusos o fer la volta turística de L4 i després fer el corredor vertical (L3/FGC). Mateix cas amb Glòries.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 10/09/2017 13:14

Aquest traçat que proposes Miquel, està pensat per la L8, o això diuen....


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Adrià Grande
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: Adrià Grande » Diumenge 10/09/2017 13:29

Carlos González ha escrit:Jo crec que no caldria fer una nova línia, o almenys no faria una nova línia en aquest traçat que has pensat, per dues raons, una que amb les ampliacions de la L9/L10 i la suposada ampliació de la L2 fins a L'Aeroport faràn "en part" aquest recorregut... i segon que el traçat és semblant a la L3 i amb la L2 faràn les parades de Montjuïc. Salutacions :hola
Bueno, jo a lo que volia arribar era fer una línia (que podria ser metro lleuger) que uneixi la ZF, els 2 barris de la Marina, Montjuïc i l'Eixample ja que la futura L10
va cap a l'Hospitalet i després puja cap a Pedralbes i la futura ampliació de l'L2 només donava servei al MNAC i l'INEFC.

Sino, el que es podria fer es que de Espanya vagi fins a Diagonal per la Gran Via i a Pg de Gràcia giri cap a Diagonal. Així donaria servei a les 5 grans línies de metro de Barcelona :ok



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Diumenge 10/09/2017 22:56

Miquel ha escrit: Posats a fer això, veuria més útil aquest ramal si se li prova de donar un recorregut de "primera perifèria" del centre de Barcelona. I ho recuperaria amb el projecte de l'actual L8. Per tant, jo tiraria més cap a Poble Sec (enllaç futur amb L2 i L3), pujaria cap a Urgell (L1), Eixample Esquerra - Aragó, Hospital Clínic (L5), Francesc Macià (T), Gràcia (L6, L7, FGC), Fontana (Est) (L3), Joanic (L4), Sagrada Família (L2, L5), Glòries (L1, T), Llacuna (L4) i "Front Marítim".

Imatge

El ramal del "centre" a l'Aeroport passa a fer-lo aquesta línia. Per tant, els únics que "perden" són els usuaris exclusius de L2 que hauran de fer enllaç a Poble Sec. La resta tothom guanya ja que no cal anar fins a tant al centre per agafar aquesta línia. (Els de L1 van a Urgell i no Universitat, els de L3 a Poble Sec, L5 a Hospital Clínic i L4 Nord a Joanic, L4 Sud potser si que emprenya una mica més al necessitar fer un L4+L1/L2). Els del BV baixen a Gràcia i no a Sarria (via L9).

A tot això se li afegeix el benefici de disposar dos nous corredors verticals a l'esquerra i dreta de l'eixample, evitant haver d'anar al centre a per L3/FGC segons la destinació.
L'estació de Fontana la situaria per damunt de L3 més dins el barri, amb un passadís que comuniqui amb L3, mateix cas amb Joanic. La part centre i baixa del Poblenou guanya una altre connexió ràpida cap a la part alta de la ciutat sense necessitat d'usar autobusos o fer la volta turística de L4 i després fer el corredor vertical (L3/FGC). Mateix cas amb Glòries.
Hi veig un problema, així de bones a primeres: una estació nova a Sagrada Família. Primer, pel risc, després, perquè no hi ha massa espai lliure per allà, i finalment, per la disrupció que causaria la seva construcció, sense oblidar la opinió pública, que estaria totalment en contra de fer obres subterrànies vora l'emblema de Barcelona.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 10/09/2017 23:41

La línia no passa pas pel costat del temple, si no una "illa" més al nord (Diguem-ne, Av. Gaudí), així que no hauria d'haver problema amb el temple. Que de fet, ni tan sols hi ha espai allà.

Tanmateix, és part del recorregut previst pel PDI de L8 entre Gràcia - Glòries - Besòs.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 10/09/2017 23:51

Bueno, ara si parlen d'ampliacions al LL-A, seria per ara per Gràcia, potser si passa el temps, penso que faran parar tots els trens a Gràcia (i crec que els semidirectes a Pl. Espanya) i la L8 arribarà al Besòs com proposen com a segon perllongament.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Lluis
N6
N6
Entrades: 214
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Dilluns 11/09/2017 13:45

Proposta simple. Modificació parcial de L2 i L5 millorant les connexions amb Metro de la futura estació de Sagrera TAV amb els barris propers i amb el centre de la ciutat:
- L5 de Sagrera a Sant Martí passant per Sagrera TAV, terminal a Badalona.
- L2 de Bac de Roda a Sagrera passant per Sagrera TAV, terminal a Vall d'Hebron.
L2L5.png
L2L5.png (152.59 KiB) Visualitzat 8666 cops


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 11/09/2017 13:53

No em sembla malament la proposta, m'agrada la idea, de fet no veuria malament que la L5 vagi per Badalona i la L2 per Vall d'Hebron si es fa l'intercanviador a l'estació de Sagrera TAV. :ok


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Adrià Grande
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: Adrià Grande » Dimecres 20/09/2017 17:54

Porto una proposta d'una línia de metro lleuger. Comença a La Sagrera i en comptes de tirar cap a Sant Andreu, travessaria la Meridiana fins a Montcada:

La Sagrera
Fabra i Puig
Can Dragó
Rio de Janeiro
Foradada
Torre Baró | Vallbona
Can Sant Joan

Això serviria perquè els habitants de Montcada poguessin alternar entre Metro i Rodalies per poder arribar a la Sagrera.


P.D. Avuí he comprat un mapa de la xarxa de metro de Barcelona i m'he adonat que l'estació de Tramvia de Wellington havia passat a anomenarse: Wellington | UPF. Es veritat que han cambiat el nom o es el mateix cas que: "CosmoCaixa Av.Tibidabo" o "Diagonal La Pedrera" ?



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimecres 20/09/2017 20:09

Adrià Grande ha escrit:Porto una proposta d'una línia de metro lleuger. Comença a La Sagrera i en comptes de tirar cap a Sant Andreu, travessaria la Meridiana fins a Montcada:

La Sagrera
Fabra i Puig
Can Dragó
Rio de Janeiro
Foradada
Torre Baró | Vallbona
Can Sant Joan

Això serviria perquè els habitants de Montcada poguessin alternar entre Metro i Rodalies per poder arribar a la Sagrera.


P.D. Avuí he comprat un mapa de la xarxa de metro de Barcelona i m'he adonat que l'estació de Tramvia de Wellington havia passat a anomenarse: Wellington | UPF. Es veritat que han cambiat el nom o es el mateix cas que: "CosmoCaixa Av.Tibidabo" o "Diagonal La Pedrera" ?
Por mi ok pero No quiero ni pensar en lo que harian los habitantes de Montcada si les ponen vias por el medio de sus calles.
Saludos.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 20/09/2017 20:51

ortegote ha escrit: Por mi ok pero No quiero ni pensar en lo que harian los habitantes de Montcada si les ponen vias por el medio de sus calles.
Saludos.
Vaya indirecta :) :) :)


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 21/09/2017 22:56

Adrià Grande ha escrit:P.D. Avuí he comprat un mapa de la xarxa de metro de Barcelona i m'he adonat que l'estació de Tramvia de Wellington havia passat a anomenarse: Wellington | UPF. Es veritat que han cambiat el nom o es el mateix cas que: "CosmoCaixa Av.Tibidabo" o "Diagonal La Pedrera" ?
Doncs sí, tot i que al web de Tram no apareix reflectit aquest canvi, als plànols oficials de l'ATM si que hi consten. Entenc que aquests manen sobre tota la resta, per tant, el canvi deu haver estat oficial. El que no entenc es per què no s'ha anunciat.
La versió del web de l'ATM, tot i posar Juliol, ha de ser per nassos posterior. Ja que la versió de Juliol duu l'errada en el nom de l'estació "Verdaguer", canviat per "Vergaguer". Així que hauran fet aquest parell de canvis.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 22/09/2017 22:50

Ja que es parla de metro, sempre he pensat quin seria el millor traçat per la L2 direcció Aeroport?? Per el Morrot o per on proposen oficialment??
i la L12 es millor que s'amplii a Sant Boi o que acabi a l'Hospital Sant Joan de Déu o al centre d'Esplugues??


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Adrià Grande
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: Adrià Grande » Divendres 22/09/2017 23:32

Carlos González ha escrit:Ja que es parla de metro, sempre he pensat quin seria el millor traçat per la L2 direcció Aeroport?? Per el Morrot o per on proposen oficialment??
i la L12 es millor que s'amplii a Sant Boi o que acabi a l'Hospital Sant Joan de Déu o al centre d'Esplugues??
Depén. Si la passes pel Morrot seria utilitzada per la gent que treballi al port de creuers. Si fas el tram que esmenta el PDI seria utilitzat en la seva majoria per estudiants ja que tindria una parada a l'INEFC (es diria "La Foixarda")

I per la L12. Si volguessis ampliarla fins a Sant Boi hauria de passar per nassos per Esplugues.
Jo només ampliaria la L12 fins a Finestrelles. El que ampliaria fins a Sant Boi seria la L5



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 23/09/2017 0:00

Adrià Grande ha escrit:
Carlos González ha escrit:Ja que es parla de metro, sempre he pensat quin seria el millor traçat per la L2 direcció Aeroport?? Per el Morrot o per on proposen oficialment??
i la L12 es millor que s'amplii a Sant Boi o que acabi a l'Hospital Sant Joan de Déu o al centre d'Esplugues??
Depén. Si la passes pel Morrot seria utilitzada per la gent que treballi al port de creuers. Si fas el tram que esmenta el PDI seria utilitzat en la seva majoria per estudiants ja que tindria una parada a l'INEFC (es diria "La Foixarda")

I per la L12. Si volguessis ampliarla fins a Sant Boi hauria de passar per nassos per Esplugues.
Jo només ampliaria la L12 fins a Finestrelles. El que ampliaria fins a Sant Boi seria la L5
Diuen que la L5 no pot passar per Cornellà Centre per alguna cosa de l'estació de RENFE de Cornellà, pensen fer-la a tren convencional per tenir serveis de trens entre Castelldefels-Cornellà, que em sembla bé ja que pot donar a més municipis.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”