Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Re: I l'altre llançadora??

Entrada Autor: albert28 » Dimarts 18/07/2017 13:04

Carlos González ha escrit:Se sap alguna cosa sobre el futur de la L7?? es a dir, se sap quan serà llançadora i tal??
I si ho passes a llançadora, en hores punta serà capaç d'absorbir els altres trens el passatge de la L7 entre Gràcia i Pl. Cat?



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 18/07/2017 13:46

He preguntat si hi han notícies sobre la L7, ja que ho volen fer com tren llançadora per deixar més freqüències a Terrassa/Sabadell...


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 18/07/2017 14:43

Per ara no hi ha cap intenció. Salut!



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 18/07/2017 20:46

En teoria, L7 no serà retallada fins que no s'augmentin les circulacions cap a Sant Cugat. Ja que aquests trens de més són els que han d'absorbir el passatge de L7, que a segons quines hores, no es pas poc precisament.


El metro de Barcelona amb motoristes!

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 19/07/2017 1:34

I tot i així, tampoc està planejat per ara retallar-la en el futur.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 19/07/2017 23:42

victorcasta ha escrit:I tot i així, tampoc està planejat per ara retallar-la en el futur.
Això mateix es deia de la L6, tot i que no ha desaparescut, ha deixat de ser la línia urbana que era, però clar, o era això o saturació al FGC del Vallès......


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 19/07/2017 23:45

La L6 no ha deixat mai de ser una línia urbana.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 19/07/2017 23:48

Guigui ha escrit:La L6 no ha deixat mai de ser una línia urbana.
Em refereixo a quan era abans i com es plantejava que hagués sigut amb l'ampliació de Finestrelles.....

Ho dic per això, res més..


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 19/07/2017 23:51

Quan es diu que una línia és urbana vol dir que discorre íntegrament per dins d'una ciutat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 01/08/2017 9:51

Una pregunta, i si el servei S5 fa parar a tot el traçat de Pl. Catalunya-Sant Cugat????

Saludos


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 28/08/2017 12:55

https://www.google.es/maps/@41.5053247, ... !1e3?hl=ca

Dubto que tingui que veure, però, no penseu que una altre solució per l'explotació podria ser fer un bypass a l'antic traçat de Bellaterra per fer semidirectes de Sabadell-BCN??? No dic de treure l'estació d'Universitat Autònoma, ni de treure serveis de UAB fins a Sabadell o BCN, però crec que estaria bé que per serveis més directes o parcials, passi directament a Bellaterra i Sant Quirze, com passava abans. Què us sembla???


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dilluns 28/08/2017 21:12

Carlos González ha escrit:https://www.google.es/maps/@41.5053247, ... !1e3?hl=ca

Dubto que tingui que veure, però, no penseu que una altre solució per l'explotació podria ser fer un bypass a l'antic traçat de Bellaterra per fer semidirectes de Sabadell-BCN??? No dic de treure l'estació d'Universitat Autònoma, ni de treure serveis de UAB fins a Sabadell o BCN, però crec que estaria bé que per serveis més directes o parcials, passi directament a Bellaterra i Sant Quirze, com passava abans. Què us sembla???
De paso evitarian los cortes por Huelga de los Estudiantes, cada vez que hacen una paralizan el servicio hacia los dos lados, cosa que antes no pasaba.
Ojo que estoy de acuerdo con las huelgas pero ante no eran un problema para FGC ahora si.
Saludos.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 15/09/2017 9:12

Sé que no serà un bon exemple, ja que la LL-A té el problema de parar a tot arreu, però em refereixo en aquest cas a les R semidirectes que dels ramals paren les més importants per anar amb "més pressa" a BCN. Jo penso que no estaria malament que varis serveis semidirectes de la S1 i S2 puguin fer parar a menys estacions als dos ramals i les que tenen amb major demanda, exemple, si es fan semidirectes des de Sabadell-BCN, caldria tornar a fer l'antic traçat com un bypass, podria passar el traçat antic des de Bellaterra a Sant Quirze en aquest cas, per trens semidirectes.....

Em refereixo que hi hagi varis trens que parin directament de Sant Cugat-Bellaterra-Sant Quirze...etc.
I el mateix amb Terrassa, Sant Cugat-Rubí-Terrassa Rambla.....etc.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Divendres 15/09/2017 16:51

El tema dels semidirectes és cap on s'ha d'anar, per poder posar trens ràpids entre Sabadell, Terrassa i Sant Cugat fins Barcelona. Però això es més fàcil de dir que de fer, com sempre.

Per començar, s'ha d'atacar el problema de mentalitat que té FGC de no fer avançaments, sense això, no hi pot haver cap semidirecte.
Segon, s'han de construir vies per fer els avançament a diversos llocs. Jo proposo els següents:
- Sarrià, amb parada, és a dir, una estació amb 4 vies on hi pararien tots els serveis. Els trens locals sempre s'esperarien almenys 2-3 minuts, perquè el avancés un ràpid amb parada inclosa, pero poder canviar del ràpid al local i del local al ràpid.
- Les Planes, sense parada, és a dir, els trens ràpids passarien pel mig de l'estació sense parada i els locals pararien als laterals, com un Camp de Tarragona però amb només 4 vies i 200km/h menys, perquè ho entenguis. :)
- Entre Sant Cugat i Mirasol i entre Sant Cugat i Volpelleres, vies d'avançament, és a dir, quadruplicació en un tram de 200 metres -o més-, suficient per poder fer l'avançament i cada tren entri al solc adequat al entrar canviar entre ramals i tronc principal. Els trens ràpids passarien pel mig i els locals s'esperarien als laterals. Al ramal de Sabadell només s'hauria de construir una via més, seria fàcil. Al ramal de Terrassa, tot i que hi ha l'espai més o menys a tot arreu, segurament ens costaria el soterrament el fet de voler encabir dues vies més, per la distància a la que estan les cases.
- Més enllà, al ramal de Terrassa jo no hi faria res més, que paressin a més o menys totes les parades. Pel que fa al de Sabadell, es podria mirar d'afegir una quarta via a Bellaterra, i permetre així saltar-se alguna parada més, i potser també esquivar la UAB, que suposaria un estalvi de 2 minutets, pocs però que per un smeidirecte són sucosos.

On tinc dubtes de la viabilitat dels semidirectes és entre Sarrià i Plaça Catalunya. Hi ha l'opció de fer parar tots els tipus de serveis a totes les parades, i ja està, que és possible i solucionaria el problema, però els semidirectes ja no ho serien tant, clar. I l'altra opció, que seria la desitjable, és que els semidrectes anessin sense parada fins Gràcia, i para després a Provença i Catalunya. Això sóna molt bé, però suposaria la construcció d'un nou túnel des de Sarrià fins Catalunya amb estació nova a Gràcia i Provença (o Francesca Macià i Hospital Clínic, jo tiro la proposta a l'aire) i una nova nau a Catalunya amb cua de maniobres.

Però... això ja és utòpic, jo em conformo amb vies d'avançament a Les Planes i que alguns trens vagin sense parada des de Sant Cugat fins Sarrià. I això es podria provar aquest desembre si és volgués, no seria gaire difícil. :)

Això és el que jo proposo.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 15/09/2017 17:07

Bueno, és cert que amb el FGC del Vallès complica en aquest cas el traçat de Sarrià-Pl.Catalunya, es nota que va ser un traçat per tramvia que no per trens, ja que ho diuen aquí i no savia que abans era tal traçat de tramvia.

Sobre d'això.... que a dir la veritat, sóc una mica "becari" o principiant per entendre exactament això de solcs, trens de 3 o 4 minuts, etc.
- Sarrià, amb parada, és a dir, una estació amb 4 vies on hi pararien tots els serveis. Els trens locals sempre s'esperarien almenys 2-3 minuts, perquè el avancés un ràpid amb parada inclosa, pero poder canviar del ràpid al local i del local al ràpid.
- Les Planes, sense parada, és a dir, els trens ràpids passarien pel mig de l'estació sense parada i els locals pararien als laterals, com un Camp de Tarragona però amb només 4 vies i 200km/h menys, perquè ho entenguis. :)
- Entre Sant Cugat i Mirasol i entre Sant Cugat i Volpelleres, vies d'avançament, és a dir, quadruplicació en un tram de 200 metres -o més-, suficient per poder fer l'avançament i cada tren entri al solc adequat al entrar canviar entre ramals i tronc principal. Els trens ràpids passarien pel mig i els locals s'esperarien als laterals. Al ramal de Sabadell només s'hauria de construir una via més, seria fàcil. Al ramal de Terrassa, tot i que hi ha l'espai més o menys a tot arreu, segurament ens costaria el soterrament el fet de voler encabir dues vies més, per la distància a la que estan les cases.
- Més enllà, al ramal de Terrassa jo no hi faria res més, que paressin a més o menys totes les parades. Pel que fa al de Sabadell, es podria mirar d'afegir una quarta via a Bellaterra, i permetre així saltar-se alguna parada més, i potser també esquivar la UAB, que suposaria un estalvi de 2 minutets, pocs però que per un smeidirecte són sucosos.
Em semblen correctes aquestes propostes per les estacions i millores de les vies... Em semblaria bé que els semidirectes siguin Pl.Catalunya-Provença-Gràcia-Sarrià-Sant Cugat directament... si es fa un semidirecte de la S1, com a opinió personal estaria bé que hi hagi trens directes de Sant Cugat a Rubí...

Sobre de si cal un nou túnel o no (tot i que no m'agradaria veure un nou túnel amb altres parades, però que pot passar el túnel per què mai se sap com de plé serà la línia del Vallès) crec que amb la suposada cua de maniobres solucionaria un dels altres problemes de saturació


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dissabte 16/09/2017 10:04

El tema del túnel, el vaig comentar perquè sempre es proposa fer passar la L8 per Francesc Macià, i que voleu que us digui, la línia del Vallès també pot fer aquesta mateixa feina i suposaria molt més benefici per al servei un segon túnel d'entrada pel Vallès. Per la L8 més que allargar el túnel des de Plaça Espanya, potser tindria més sentit fer-li una segona entrada més pel nord, per la B23 fins a Pont d'Eplugues o alguna cosa així. Seria més ràpida, i infinitament més barata.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 16/09/2017 11:47

bigcoaster ha escrit:El tema del túnel, el vaig comentar perquè sempre es proposa fer passar la L8 per Francesc Macià, i que voleu que us digui, la línia del Vallès també pot fer aquesta mateixa feina i suposaria molt més benefici per al servei un segon túnel d'entrada pel Vallès. Per la L8 més que allargar el túnel des de Plaça Espanya, potser tindria més sentit fer-li una segona entrada més pel nord, per la B23 fins a Pont d'Eplugues o alguna cosa així. Seria més ràpida, i infinitament més barata.
1er... Ara per ara no farà falta una segona entrada per la B23

2on... Això no té que veure amb el tòpic corresponent

3er.... Per què no fan un nou túnel de Peu del Funicular-Sarrià passant el traçat sota la B20 o BV-1462???, clar que és evident que no serà bona idea per el tema calers, i de fer un nou túnel, i suposo pel fet de que s'ha d'atrevessar cases i muntanyes, a més de que hi ha molts túnels sota la Via Augusta, però ho dic per fer el traçat de Pl.Catalunya Sant Cugat més directe, i així els suposats semidirectes de Sabadell i Terrassa passin per l'actual túnel sense problemes.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 16/09/2017 13:58

Carlos González ha escrit:
bigcoaster ha escrit:El tema del túnel, el vaig comentar perquè sempre es proposa fer passar la L8 per Francesc Macià, i que voleu que us digui, la línia del Vallès també pot fer aquesta mateixa feina i suposaria molt més benefici per al servei un segon túnel d'entrada pel Vallès. Per la L8 més que allargar el túnel des de Plaça Espanya, potser tindria més sentit fer-li una segona entrada més pel nord, per la B23 fins a Pont d'Eplugues o alguna cosa així. Seria més ràpida, i infinitament més barata.
1er... Ara per ara no farà falta una segona entrada per la B23

2on... Això no té que veure amb el tòpic corresponent

3er.... Per què no fan un nou túnel de Peu del Funicular-Sarrià passant el traçat sota la B20 o BV-1462???, clar que és evident que no serà bona idea per el tema calers, i de fer un nou túnel, i suposo pel fet de que s'ha d'atrevessar cases i muntanyes, a més de que hi ha molts túnels sota la Via Augusta, però ho dic per fer el traçat de Pl.Catalunya Sant Cugat més directe, i així els suposats semidirectes de Sabadell i Terrassa passin per l'actual túnel sense problemes.
La previsió és fer un recorregut nou per a la S2 entre Universitat Autònoma, Cerdanyola, i d'aquí en túnel fins a Barcelona passant per Mundet. Un cop dins de Barcelona, imagino que encara s'han de pensar on portar la línia.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 16/09/2017 14:11

Mmmm... no sé, no m'agrada molt la idea de travessar Collserola, el túnel d'Horta em sembla que no caldria.....


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Diumenge 17/09/2017 12:22

Carlos González ha escrit:
bigcoaster ha escrit:El tema del túnel, el vaig comentar perquè sempre es proposa fer passar la L8 per Francesc Macià, i que voleu que us digui, la línia del Vallès també pot fer aquesta mateixa feina i suposaria molt més benefici per al servei un segon túnel d'entrada pel Vallès. Per la L8 més que allargar el túnel des de Plaça Espanya, potser tindria més sentit fer-li una segona entrada més pel nord, per la B23 fins a Pont d'Eplugues o alguna cosa així. Seria més ràpida, i infinitament més barata.
1er... Ara per ara no farà falta una segona entrada per la B23

2on... Això no té que veure amb el tòpic corresponent

3er.... Per què no fan un nou túnel de Peu del Funicular-Sarrià passant el traçat sota la B20 o BV-1462???, clar que és evident que no serà bona idea per el tema calers, i de fer un nou túnel, i suposo pel fet de que s'ha d'atrevessar cases i muntanyes, a més de que hi ha molts túnels sota la Via Augusta, però ho dic per fer el traçat de Pl.Catalunya Sant Cugat més directe, i així els suposats semidirectes de Sabadell i Terrassa passin per l'actual túnel sense problemes.
Intueixo que no has viatjat gaire amb la línia del Vallès, perquè si ho haguessis fet t'hauries donat compte de les grans rampes que hi ha entre Sarrià i Peu del Funicular. En part per això, el traçat fa tanta corba en aquell punt, per guanyar l'alçada necessària de Peu del Funicular. Un túnel en recte implicaria molta més pendent, inassumible per trens normals, ara que si vols ens plantegem un tren cremallera en aquell punt. :)


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”