Noves tarifes ATM Barcelona

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Re: Noves tarifes ATM Barcelona

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 04/12/2017 20:15

Sí, es la misma cantinela de siempre, considerar "esporádico" a quien hace "apenas" 40 viajes al mes, para que suene "menos mal" subirle los precios...

Me remito a lo que he comentado varias veces a lo largo de este tema (es decir, de los años), y concretamente hace poco más de un año, cuando durante unos meses pasé a ser un usuario "habitual" por el simple hecho de pasar de esos 40 a casi 50 viajes mensuales, y así empezar a utilizar T50/30 en lugar de T10.
Fran-Ikarus ha escrit:Malgrat no sigui una informació sobre tarifes, ja que sovint hem argumentat l'ús personal d'un o altre títol en virtut de les nostres necessitats (i, en el meu cas, com de poc m'agraden qualificatius d' "usuari esporàdic" pel sol fet no utilitzar un abonament mensual o, si més no, una T50/30), m'animo a comentar una mica un canvi personal a curt termini.

A partir de finals del setembre tindré garantits 2 viatges diaris d'1 zona, de dilluns a dijous.

Valorant la quantitat de viatges no regulars que faig al llarg d'un mes, m'he animat a passar-me a la T50/30 d'1 zona. Això sí, a partir de la segona meitat de l'octubre, perquè la segona setmana d'aquell mes faig vacances i no hi seré (aquest sol fet ja faria malbé la rendibilitat de la T50/30). Diria que serà la primera que utilitzi en 10 anys (és a dir, des que vaig deixar de treballar a Barcelona ciutat). Ja us faré cinc cèntims de l'experiència després d'1 o 2 mesos.

Vol dir això que ara esdevindré un "usuari habitual" del transport públic? Nooo... Perquè, d'aquest període setmanal de dilluns a dijous, aquest any passat hi havia dies (1 o 2 d'ells, a banda dels divendres, que ho feia gairebé sempre) en què agafava l'expres.cat. Ara, els mateixos compromisos que m'amplien l'ús del transport urbà a Barcelona (1 zona) em condemnen a renunciar totalment a l'expres.cat entre dilluns i dijous ("siempre nos quedarán los viernes"), perquè no em quadrarien els horaris existents, i limitar-m'hi al cotxe "sí o sí". Com s'acostuma a dir, "lo comido por lo servido".

Però vaja, com que tindré una flamant T50/30, ara seré un "usuari habitual" malgrat fer les mateixes validacions setmanals que abans (només que ara algunes de 3 zones deixaran pas a d'altres d'1 zona). Ves per on.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

adriaesc
N7
N7
Entrades: 489
Ubicació: Llucmajor (L4)

Entrada Autor: adriaesc » Dilluns 04/12/2017 20:47

Comissió de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona ha escrit:(M1519/7196) La Comissió d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat acorda que el govern de la ciutat de Barcelona
impulsi en l'ATM la reestructuració de les tarifes del transport públic per al 2018, en coordinació amb l'AMB i
la Generalitat de Catalunya, amb els objectius següents: 1.- Reduir les tarifes del transport públic,
especialment en els trajectes més llargs (de més d'una zona tarifària). 2.- Realitzar una campanya de
captació d'usuaris, especialment en els desplaçaments més llargs (de més d'una zona tarifària), aprofitant la
reducció de tarifes. 3.- Establir la sostenibilitat econòmica del sistema del transport públic, equilibrant els
menors ingressos per les reduccions de tarifes amb l'increment de recaptació per major nombre d'usuaris.4.-
Impulsar els acords necessaris (i els canvis legislatius necessaris) per incrementar les aportacions
econòmiques de totes les administracions públiques al sistema de transport públic, per garantir el seu
finançament i millorar la qualitat del servei.
Fa gràcia que surti aquesta notícia havent-se aprovat el dia 15 de novembre aquesta proposició a l'Ajuntament.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 04/12/2017 22:35

Otra de las propuestas que están sobre la mesa sigue la filosofía de penalizar a los usuarios esporádicos del transporte público y favorecer a aquellos que son habituales.
Ahora imaginémonos que soy alguien que sólo necesito utilizar el transporte público un sábado por la tarde para ir a comprar. Para ello tengo una línea de autobús bien bonica. El resto de días no necesito utilizar ningún medio de transporte porque todo me viene bien andando. Qué, ¿también me penaliza el hecho de utilizar un medio de transporte sólo una vez por semana? :x

Es una filosofía genérica.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 05/12/2017 12:01

Renfe445 ha escrit:Qué, ¿también me penaliza el hecho de utilizar un medio de transporte sólo una vez por semana? :x
Sí. Y aunque lo uses unas 10 veces por semana, que ya no es poco. Todo lo que no llegue al nivel de aprovechamiento de una T50/30 penaliza.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

França451
N9
N9
Entrades: 2219
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimecres 06/12/2017 19:19

Lo de esporádicos o habituales nunca lo entendí. Conozco sitios donde es muy sencillo: o se usa transporte público o se usa coche privado, y en sitios donde se penaliza el uso del coche privado, se usan ambos, pero el viajero habitual o sólo usa para todo transpòrte público, o usa coche+transporte público, o usa coche y alguna vez puntual (esto es un día al mes, o un día al año, o ni eso, usa transporte público). Esta filosofía provoca que se usan tarjetas multiviajes de un mes, tres meses o un año para el público generl, y tarjetas multiviajes para los turistas. Evidentemente esta gente no tiene por qué pagar precios abusivos por lo que los precios de las mismas son más económicos y accesibles al bolsillo de una inmensa mayoría, y pocos, muy muy pocos son los que usan un billete sencillo o un título de diez viajes. Evidentemente estos títulos como son pocos y escasean, tienen un precio más caro. En dicho lugar evidentemente, la capital y las grandes ciudades, se prohíbe la entrada de vehículos privados o se restringe sin condiciones, y con multas y retiradas de carnet y de coche bien elevadas para quien se salte la norma, pero también se cuentan con buenos aparcamientos, amplios y lugares donde el usuario de coche+transporte público pueda usar ambas cosas con comodidad, y sin que mareen la perdiz de si el coche entra o no entra en esta calle. No entra y PUNTO!!!!! La gente paga su gasolina y luego saca su tarjeta mensual o trimestral y se mete al tren o al tranvía y todos tan felices. Si hay alguna avería, se reclama, se protesta y se exigen mejoras en el transporte, que generalmente se suelen cumplir, y los políticos no se ríen en la cara de la gente. Evidentemente en un caso así el transporte funciona y las tarjetas de viajes ilimitados se venden como churros a precio económico.

En una región donde los precios del transporte público son desorbitados en general, hay líneas enteras de vía única, apeaderos en medio de la nada donde hay que cruzar las vías (a tomar por saco del pueblo y sin línea de autobús que te lleve al pueblo, párkings disuasorios que brillan por su ausencia o son pequeñísimos, estaciones subterráneas que parecen la cueva de frankenstein, macroestaciones cuya techumbre oxidada da pena y no se puede meter un tranvía por la Diagonal o restringir la entrada de coches, evidentemente ni el tato va a acceder a las tarjetas de viajes ilimitados, con unos precios abusivos a más no poder, y cuando las tarjetas de diez viajes y los billetes sencillos son insuficientes se tienen que sacar de la manga las chorradas esas del 50/30 y el 70/30 porque al atraco a mano armada de la mensual no puede llegar la mitad de la población, que para más inri tiene que acabar usando el coche ante la m**** de transporte público que se tiene y tarjetas pequeñas las pocas veces que use transporte público.

Evidentemente, es un problema si hay que subir los precios de unas tarjetas y no de otras. Se probó hace un tiempo a abaratar el precio de las tarjetas de usuarios de mediano uso y subir las de pequeño uso y gran uso. Fue un fracaso. Se optó luego por bajar las de pequeño uso y subir el resto. También fracasó. Durante un tiempo se bajó y luego se congeló las de gran uso. Y ahora también se chilla si se hace eso. Se baja todo, y aún así siguen teniendo los tres tipos de tarjetas unos precios abusivos, no, lo siguiente, por un transporte público de m****, con todas sus letras. Y ahora se plantea subir el precio otra vez. Si subimos las pequeñas, se chilla. Si subimos las medianas, se chilla. Si subimos las grandes, se chilla. Y siempre es el mismo tema: Chillar por las subida, pero el transporte sigue siendo sahariano, con respeto para el desierto del Sáhara, en una comunidad cuya capital dice ser una de las grandes capitales de Europa y del Turismo y ese tema sigue sin resolverse, cueste una tarjeta cinco euros o diez. Eso sí, los del coche privado tan contentos, porque pueden circular donde quieran, aparcar donde quieran y saltarse las normas por el arco de triunfo porque les ponen multas de cinco euros, que pagan y vuelven a saltarse las normas. Y si se restringe el tránsito por una calle, los usuarios de coche privado ricos pobres o medianos le saltan a uno a la yugular.

A ver quién es el guapo que le pone el cascabel al gato...


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Lluis
N6
N6
Entrades: 214
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Dijous 07/12/2017 20:14

Així, fent una cerca ràpida per internet, preus de T10 o equivalents* a capitals europees:
PreuT10.PNG
PreuT10.PNG (13.07 KiB) Visualitzat 10965 cops
Si la T50/30 i la Tmes no surten a compte és per que la T10 d'1 zona és obscenament barata. Hauria de costar entre 12€ i 14€. I ara linxeu-me.

*La cobertura geogràfica de la zona 1 i/o la validesa intermodal en tipus de transports en moltes de les "T10" que he comparat és menor que a l'AMB.


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 07/12/2017 23:05

I els abonaments de l'ATM continuen sent obscenament cars. Un exemple:

Barcelona, 4 T-Trimestre a 142 € = 568 € per any
Viena, abonament anual (= 10 abonaments mensuals): 365 €

Que no n'hi ha prou?
Renda per càpita: Barcelona 19.300 € (2012), Viena 21.800 € (2014)

No hase falta desir nada más.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Lluis
N6
N6
Entrades: 214
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Divendres 08/12/2017 0:15

Guigui ha escrit:I els abonaments de l'ATM continuen sent obscenament cars. Un exemple:

Barcelona, 4 T-Trimestre a 142 € = 568 € per any
Viena, abonament anual (= 10 abonaments mensuals): 365 €

Que no n'hi ha prou?
Renda per càpita: Barcelona 19.300 € (2012), Viena 21.800 € (2014)

No hase falta desir nada más.
Perfecte, primer missatge des de fa pàgines no basat en comparació amb preu T10. No te dic que no.


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 08/12/2017 11:06

Lluis ha escrit:Si la T50/30 i la Tmes no surten a compte és per que la T10 d'1 zona és obscenament barata. Hauria de costar entre 12€ i 14€. I ara linxeu-me.[/i]
No és obscenament res. Gràcies per dir que ens haurien de pujar entre un 20% i un 40% als usuaris habituals-però-no-prou-com-perquè-ens-surti-a-compte-una-T50/30-i-ja-no-parlem-d'una-T-Mes.

Jo puc passar a opinar que tens unes idees obscenes, però no arribaríem enlloc. Una mica d' "empatia", si us plau.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Lluis
N6
N6
Entrades: 214
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Divendres 08/12/2017 11:36

Empatia amb els que usem 2+ zones ATM, on no hi ha T50/30, i on la Tmes surt a compte a partir de 35 viatges al mes com a màxim (és a dir menys de dos viatges per dia laborable al mes) degut a que la proporcionalitat de preu respecte a la T10 té més sentit. Que la Tmes d'1 zona és un pèl massa cara? Potser sí, però al preu que va la T10 sempre ho serà a no ser que les regalin.


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 08/12/2017 11:47

Jo també he patit fer viatges de 3 zones per anar a la feina (i per decisió pròpia, perquè amb el cotxe ho tenia resolt), i plànyer que per molt "habitual" que fós anar i tornar de la feina 5 cops a la setmana, no podria mai assolir això que etiqueten com a "usuari habitual", perquè els caps de setmana no em dedicava a fer viatges de 3 zones perquè em sortís a compte la T50/30 respectiva... Tot i que, sumant els viatges d'1 zona per Barcelona, segurament passava dels 70 viatges mensuals en transport públic. De fet, al llarg d'aquest tema, que ja té anys, queden descrites les meves diferents situacions.

I durant l'any passat he pogut arribar a assegurar prou quantitat de viatges mensuals com per llençar-me a comprar T50/30 durant una època; fins i tot vaig poder aprofitar un cop el preuat viatge de metro a/des de l'aeroport inclòs. No em vaig sentir "més habitual" pel fet d'utilitzar T50/30... ni vaig tenir ganes que les T10 fossin més cares per sentir que m'estaven beneficiant més. No sé si m'explico.

La "demonització" de qui utilitza T10 careix de sentit. I més encara (hi sóc d'acord) quan es tracta de 2 o més zones.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Divendres 08/12/2017 12:13

Fran-Ikarus ha escrit:Jo també he patit fer viatges de 3 zones per anar a la feina (i per decisió pròpia, perquè amb el cotxe ho tenia resolt), i plànyer que per molt "habitual" que fós anar i tornar de la feina 5 cops a la setmana, no podria mai assolir això que etiqueten com a "usuari habitual", perquè els caps de setmana no em dedicava a fer viatges de 3 zones perquè em sortís a compte la T50/30 respectiva...
Perdoni, però menteix. Per a més d'una zona, sempre la T-50/30 quan existia sortia a compte a partir dels 34-35 viatges, per tant si vostè feia 5 viatges d'anada i tornada de 3 zones la T-50/30 sí li sortia a compte.

I ho sento, però jo sí estic a favor de la pujada de la T-10 de 1 zona... però només per a la zona 1. La zona 1 és molt més gran que els altres zones, l'oferta de transport no tant sols és molt major sinó que n'hi ha massa (no és normal que hi hagi un munt de línies que dupliquin a línies de metro)... i al revés, el que cal és baixar les targetes de 1 zona de fora de la zona 1.

Salutacions d'un que té la poca "empatia" de fer servir un abonament mensual.



Lluis
N6
N6
Entrades: 214
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Divendres 08/12/2017 12:40

El que caldria és eliminar la T50/30 i posar la Tmes d'1 zona al preu de la T50/30, és a dir 42,50€.

Llavors, a partir d'aquest preu de T-mes, i per simple proporcionalitat amb zones 2, 3 ,... els Preus per a Zona 1 sortirien:

T-10 : 11,70€
T-mes: 42,50€
T70/30: 51,50
T-trimestre: 115,00€
T-Jove: 85,00€

A partir d'aquí ja parlaríem de si caldria baixar més els títols mensuals/trimestrals a totes les zones.


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 08/12/2017 16:09

La T50 d’1 zona no es va eliminar per no penalitzar aquells usuaris habituals de municipis limítrofs entre 2 zones i fer-los anar o a T10 a a abonaments de 2 zones.



França451
N9
N9
Entrades: 2219
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dissabte 09/12/2017 16:41

Aplícales a esos usuarios códigos "bizona" y que puedan usar unsa Tmes tipo "T24". Si yo trabajo en Terrassa y vivo en Sabadell, con un correspondiente certificvado de los respectivos ayuntamientos se me puede configurar una tmes que haga trayectos sólo entre estos dos municios o hacer tarjetas entre dos zonas específicas a un precio más económivco que la de 2 z, pero me decanto x lo p'rimero ya que con una zona pagas un municipio de otra. Si no, cómo diablos configuraron la T24, T26, T33 y T02 y lo de Molins de Rei a san Feliu de llobregat?


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dissabte 09/12/2017 20:17

Granolleri ha escrit:
I ho sento, però jo sí estic a favor de la pujada de la T-10 de 1 zona... però només per a la zona 1. La zona 1 és molt més gran que els altres zones, l'oferta de transport no tant sols és molt major sinó que n'hi ha massa (no és normal que hi hagi un munt de línies que dupliquin a línies de metro)... i al revés, el que cal és baixar les targetes de 1 zona de fora de la zona 1.

Salutacions d'un que té la poca "empatia" de fer servir un abonament mensual.
Vaja, vaja... tant que et queixes que "si fora de la zona 1 estem discriminats", ara proposes pujar els preus a la zona 1 pel simple argument que hi ha massa oferta de transport. Molt bé, sí senyor!! :plas

Doncs això té un nom, DISCRIMINACIÓ. Sí, aquesta paraula que has utilitzat tantes vegades en els teus arguments per linxar a la zona AMB, surrealista. Mal que et pesi, el gruix més important dels viatges en TP es realitza a la zona 1. Per tant, no només estic radicalment en contra del que proposes, el teu motiu per fer això no s'agafa per ENLLOC. Baixada de preus per tothom a totes les corones.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 10/12/2017 1:50

Cert. Disculpes per la mentida, malgrat que hagi estat involuntària. Ja ni mirava els títols superiors a la T10... Total, el poder fer 5 viatges a la setmana en el bus exprés es quedava en hipòtesi ideal inassolible per altres circumstàncies.

Pel que fa a desitjar que pugin el preu del transport "als altres" en virtud d'una suposada superioritat, ja no sé si dir "moral" per molt polèmica que sigui la paraula, que donaria el fet d'utilitzar abonaments mensuals, jo recordaria que quan uns treballadors comencen a posar-se en contra els uns dels altres, les societats no evolucionen massa bé.

Potser arribarà el dia en que no et puguis permetre comprar un títol mensual, perquè potser tampoc et faci falta, però necessitis agafar el transport públic, i te'n recordaràs, de les teves paraules desitjant que puguin el preus de les T10...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dilluns 11/12/2017 0:10

Renfe451 ha escrit:Vaja, vaja... tant que et queixes que "si fora de la zona 1 estem discriminats", ara proposes pujar els preus a la zona 1 pel simple argument que hi ha massa oferta de transport. Molt bé, sí senyor!! :plas

Doncs això té un nom, DISCRIMINACIÓ. Sí, aquesta paraula que has utilitzat tantes vegades en els teus arguments per linxar a la zona AMB, surrealista. Mal que et pesi, el gruix més important dels viatges en TP es realitza a la zona 1. Per tant, no només estic radicalment en contra del que proposes, el teu motiu per fer això no s'agafa per ENLLOC. Baixada de preus per tothom a totes les corones.
Discriminació és que hi hagi major distància de Badalona a Barcelona que de La Garriga a Granollers, i en el primer cas es pagui una zona i en el cas del segon dues zones.

Badalona (Metro Pompeu Fabra)-Barcelona (Metro Passeig de Gràcia): 0,995 euros viatge/10,7 km=0,092 eur/km
Granollers (Estació d'Autobusos)-La Garriga (Ajuntament): 1,96 euros viatge/9,14 km=0,214 eur/km

És a dir, s'està pagant més del doble per fer un quilòmetre menys!!!!

Fent servir un títol monomodal es continua pagant el doble per menys prestacions:

Badalona (Metro Pompeu Fabra)-Barcelona (Metro Passeig de Gràcia): 0,995 euros viatge/10,7 km=0,092 eur/km
Granollers (Estació d'Autobusos)-La Garriga (Ajuntament): 1,625 euros viatge/9,14 km=0,177 eur/km

I com aquest, desenes i desenes d'exemples... els habitants de la zona 1 no us podeu queixar de discriminació, perquè els que estem discriminats a dia d'avui som els de la resta de Catalunya.

Justament molts sistemes tarifaris integrats sobretaxen els trajectes dins de la zona central perquè és més gran que les altres zones i disposa d'una oferta de transport públic molt més gran. El que no té sentit és que es pagui el mateix en trajectes més curts de comarques rurals com l'Alt Penedès on amb sort la línia d'autobús amb més oferta té sis expedicions diàries, mentre a la zona 1 no hi ha cap línia amb una freqüencia de pas de menys d'una hora, i la gran majoria passen almenys cada 15 minuts.



França451
N9
N9
Entrades: 2219
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dilluns 11/12/2017 14:42

Granolleri, lo que hay que hacer es eliminar de una saaaaaanta vez la chorrada esa de las zonas por letras y poner coronas tarifarias enteras y se acaban los prejuicios: De Castelldefels a Montgat sería incluso la mitad de trayecto que de Garraf a Masnou, atravesando Molins, Rubí, Sant Cugat, Cerdanyola, Ripollet, Alella y Masnou, si hubiera un medio que hiciera semejante recorrido. Y por el precio de tarjeta de 1 zona pagarías lo mismo en el primer trayecto que en el segundo.
Te voy a poner dos ejemplos sangrantes: la zona 4Z, o 4D, que solo tiene Collbató y ya. Evidentemente una persona que viva allí no puede usar una tarjeta de sólo una zona ya que su zona sólo abarca un municipio o dos.
El otro es aún más escandaloso si cabe... ¿Cuántas zonas atraviesas en Rodalies R4 de l' Arboç al Vendrell? Dos estaciones consecutivas. Y no me vale que ahora existe el Sistema Integrado de Tarragona. ¿Por Barcelona cuántas zonas pagas por estas dos estaciones? Porque eso es para lapidar al que lo hizo. Menos mal que en ese caso, Rodalies mantiene su sistema Nacional por Coronas como Dios manda, que si no es por el billete sencillo o los títulos de Rodalies...
A San Vicente ni te cuento. De Vilafranca a San Vicente no puedes pagar las mismas zonas que a Molins del Rei!!!!!!!


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 11/12/2017 14:45

Yo hace años pensaba que eso de las letras de las zonas era para hacer bonito. :x

Desgraciadamente estaba equivocado.



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”