El futuro del aeropuerto del Prat...

Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
Respon
Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Entrada Autor: Aeduh » Dijous 15/02/2018 2:11

Realment no té cap sentit aquest tractament de l'aeroport de Girona com a segon aeroport. Diuen que no hi cap una quarta pista?

Aqui la teniu:

https://drive.google.com/open?id=1OZ6e8 ... sp=sharing

Imatge

Es tindria que fer una nova torre de control un tros més enrere, i aquell projecte de projecte de l'ampliació satèl·lit de la T1 es veuria condicionat. A més, es tindrien que soterrar les autopistes per que a sobre estigui la principal pista, ara desplaçada, conservant la mateixa longitud d'abans. També s'hauria de tenir en compte que les dos pistes transversals només podrien funcionar direcció cap al mar per problemes de soroll als veins del prat. Però que si es vol tenir una quarta pista, hi cap.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 15/02/2018 9:38

Ja quan es va projectar la tercera pista del Prat alguns dèiem que ja estava construïda: a Girona i a Reus. I llavors no hi havia la línia de l'AVE a 500 metres de l'edifici de la terminal de Vilobí, sinó que ens plantejàvem la construcció d'un ramal ferroviari de 4.5 km fins a l'estació de Riudellots de La Selva. I amb aquest ramal i una reinstauració del servei a la Reus-Roda, implantar una llançadora Figueres - Girona - Aeroport de Girona - Barcelona - Aeroport del Prat - Tarragona - Reus - Aeroport de Reus - Camp de Tarragona (AVE). Ho explicava en un antic post de 2007 enllaç on discutiem el creixement aeroportuari de Barcelona cap al Bages.

La gràcia de posar més pistes a un aeroport és permetre la operació simultània per les dues pistes. Per a això cal unes distàncies mínimes, com la que hi ha entre les dues pistes paral·leles actuals del Prat. I, per tant, o bé el Prat construeix una quarta pista damunt el mar o bé les operacions d'aproximació sobrevolen àrees densament habitades. La quarta pista està a Girona i la cinquena a Reus. Tos dos aeroports amb grans possibilitats de creixement.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 15/02/2018 9:39

Aeduh ha escrit:[...]si es vol tenir una quarta pista, hi cap.
Vols dir que hi poden haver dues pistes paral·leles tan juntes?


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 15/02/2018 12:45

Platanito ha escrit:
Aeduh ha escrit:[...]si es vol tenir una quarta pista, hi cap.
Vols dir que hi poden haver dues pistes paral·leles tan juntes?
Les dues del Prat estan a 1350 metres. I en algun lloc he llegit que per ser considerades pistes totalment independents en termes d'operacions i aproximacions aèries haurien d'estar a més de 1500 metres. A Barajas, les dues paral·leles de més al sud estan separades uns 1900 metres, mentre que les dues de més al nord ho estan uns 1350 metres, com les del Prat. L'aeroport de Palma te les dues pistes separades uns 1500 metres.

Per cert, en un fil del 2006 d'això ja se'n parlava: Disposición de pistas en aeropuertos.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Divendres 16/02/2018 17:49

Aeduh ha escrit:Diuen que no hi cap una quarta pista? Aqui la teniu:
Imatge



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1176
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Divendres 16/02/2018 23:49

Cal una terminal nova al Prat?
L’Estat ressuscita un projecte ja anunciat que alguns experts veuen de bon ull i d’altres qüestionen
PAULA SOLANAS Barcelona 16/02/2018 23:02
https://www.ara.cat/economia/Cal-termin ... 03799.html



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1176
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dissabte 17/03/2018 16:10

Las aerolíneas programan un 9% más de asientos en Barcelona este verano
El conjunto de la red de Aena cuenta con 222,5 millones de plazas, el 10,5% más
J. M. Berengueras | Barcelona - Viernes, 16/03/2018 | Actualizado a las 14:05 CET
https://www.elperiodico.com/es/economia ... on-6694779



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1176
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dimecres 16/05/2018 14:33

El Prat multiplica gairebé per vuit els viatgers intercontinentals des del 2005
Barcelona confia en l'empenta del llarg radi assequible per guanyar rutes els propers dos anys
PAULA SOLANAS Barcelona 16/05/2018 14:25
https://www.ara.cat/economia/Prat-multi ... 98554.html



eolosbcn
N5
N5
Entrades: 109

Entrada Autor: eolosbcn » Divendres 29/06/2018 0:12

A Ciutat de Méxic despeguen i aterren avions simultaniament i la distancia entre les dues pistes es de 300m.

I jo he aterrat a San Francisco tenint un altre avió aterrant en paralel y a la mateixa distancia. Veig a google Earth que la separació de pistes, en tenen cuatre creuades dos a dos, son 200m.

Recomano la lectura d'aquest document sobre la normativa: https://www.icao.int/SAM/Documents/2005 ... Pistas.pdf



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1176
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dijous 22/11/2018 10:19

La Generalitat i el govern espanyol s'emplacen a treballar junts per fer un Aeroport del Prat "perfecte"

Cunillera demana a Vueling "implicació" per resoldre els seus problemes després que la companyia reclamés a Aena i Enaire que solucions davant la congestió de l'espai aeri
ACN | 21/11/2018 19:18
https://elmon.cat/economia/generalitat- ... t-perfecte



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1176
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dijous 27/12/2018 15:24

Asiana Airlines obre a Barcelona la seva primera seu per a la península ibèrica
El Nacional | Barcelona. Dijous, 27 de desembre de 2018
https://www.elnacional.cat/ca/economia/ ... 4_102.html



Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 307

Entrada Autor: Oriolix » Dimecres 27/03/2019 21:49

Aena inicia els tràmits per fer la terminal satèl·lit del Prat
https://www.ara.cat/economia/Aena-licit ... 79752.html

Segons l'article, la terminal satèl·lit hauria d'estar acabada el 2026 i permetria arribar als 70 milions de passatgers, perquè en teoria el límit de la infraestructura actual és de 55 milions. El problema és que amb el ritme actual s'arribarà als 55 milions a mitjans del 2020.



adriaesc
N7
N7
Entrades: 489
Ubicació: Llucmajor (L4)

Entrada Autor: adriaesc » Dimecres 27/03/2019 22:20

Oriolix ha escrit:Aena inicia els tràmits per fer la terminal satèl·lit del Prat
https://www.ara.cat/economia/Aena-licit ... 79752.html

Segons l'article, la terminal satèl·lit hauria d'estar acabada el 2026 i permetria arribar als 70 milions de passatgers, perquè en teoria el límit de la infraestructura actual és de 55 milions. El problema és que amb el ritme actual s'arribarà als 55 milions a mitjans del 2020.
La terminal satèl·lit està molt bé però mai podrà estar operativa sense una configuració de pistes independents en què ambdues pistes s'utilitzin tant per enlairaments com per aterratges. A més, si la previsió és arribar a 70M a mitjà termini caldria anar pensant ja de fer la quarta pista o, com a pedaç molt temporal, allargar la 07R/25L (amb els problemes dels dos estanys que la envolten.



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1176
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dissabte 30/03/2019 18:47

Tokio es, de nuevo, el destino sin vuelo directo con más demanda desde Barcelona
Crecen los viajeros que llegan a Barcelona en vuelos de largo radio con escala pese a la mayor oferta
Josep M. Berengueras | Barcelona - Sábado, 30/03/2019 | Actualizado a las 13:25 CET
https://www.elperiodico.com/es/economia ... 18-7379095



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1176
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Diumenge 21/04/2019 13:16

Barcelona hace las Américas y conquista nuevos destinos con el low cost
El aeropuerto de El Prat crece como puerta de entrada a Europa desde América Latina y cubre una de sus tareas pendientes
LUIS FEDERICO FLORIO, BARCELONA | 21/04/2019 04:19 |Actualizado a 21/04/2019 12:21
https://www.lavanguardia.com/economia/2 ... e-economia



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1176
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Divendres 14/06/2019 10:25

La Cambra insta a cambiar la operativa de pistas de El Prat
Un informe llama a reorganizar aterrizajes y despegues o alargar la tercera pista si se quieren alcanzar los 90 millones de pasajeros
DAVID GUERRERO, BARCELONA | 14/06/2019 01:41 | Actualizado a 14/06/2019 02:48
https://www.lavanguardia.com/local/barc ... e-economia



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Diumenge 16/06/2019 13:08

Quan està previst que comencin les obres de la terminal satel•lit o boomerang ?



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1176
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dilluns 15/07/2019 18:41

El Prat es consolida com a gran aeroport intercontinental
Aquest any ha guanyat cinc noves rutes amb Amèrica i segueix tenint l'Àsia com a gran assignatura pendent
Xavi Fernández de Castro | 14 de juliol de 2019 23:00
https://www.totbarcelona.cat/economia/b ... 65102.html



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1176
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dimecres 18/09/2019 11:35

Aena descarta la quarta pista al mar de l'aeroport del Prat
El Nacional | Barcelona. Dimecres, 18 de setembre de 2019
https://www.elnacional.cat/ca/economia/ ... 1_102.html



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1176
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Diumenge 23/02/2020 13:13

El Prat no sap com créixer
L’aeroport de Barcelona té diverses opcions per ampliar la seva capacitat amb canvis a les pistes i terminals si vol convertir-se en ‘hub’, però les haurà de consensuar amb el territori
PAULA SOLANAS | BARCELONA 22/02/2020 20:49
https://www.ara.cat/economia/aeroport-p ... 59556.html



Respon

Torna a “Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros”