Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas

EntradaAutor: Renfe445 » Divendres 09/03/2018 2:09

Hasta que haya una convención de nomenclaturas convincente yo dejaría los servicios de la línea así:
Molí Nou
Martorell Enllaç
Manresa (con semidirectos)
Igualada (con semidirectos)

y ya ta, más sencillo
Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
 
Entrades: 3195
Membre des de: Dijous 16/08/2012 19:33
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Divendres 09/03/2018 2:18

Hombre... Estaría bien... Pero bueno, eso es relativo Renfe445.

Aunque sí cambiaría la nomenclatura de los R50 y R60, aunque sean semidirectos, son en parte la R5 y R6
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
 
Entrades: 1321
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: adriaesc » Divendres 09/03/2018 19:35

Per què els R6 i R60 paren a Santa Coloma de Cervelló i els R5 i R50 a Pallejà? No seria millor que paressin els dos a les dues (o a cap) i els semi-directes a cap?
Pero, ¿qué oyen mis ojos?
adriaesc
N6
N6
 
Entrades: 302
Membre des de: Diumenge 04/05/2014 18:54
Ubicació: Llucmajor (L4)

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Renfe445 » Divendres 09/03/2018 19:44

adriaesc ha escrit:Per què els R6 i R60 paren a Santa Coloma de Cervelló i els R5 i R50 a Pallejà? No seria millor que paressin els dos a les dues (o a cap) i els semi-directes a cap?

Creo que es para compensar, que no hayan trenes tropezándose con los cantones.
Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
 
Entrades: 3195
Membre des de: Dijous 16/08/2012 19:33
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Aeduh » Divendres 09/03/2018 19:48

He estat mirant molt sobre l'origen de la voluntat de fer la L9 i està clar que es va concebir com una línia que vinculés els dos costats de la ciutat de Barcelona sense passar pel centre. Això pot estar molt bé però amb tantes estacions i corbes, la L9-10, quan s'acabi, no acabarà complint aquest propòsit. Serà una línea més de connexió de barris que no metropolitana. Per això, després d'haver estat donant-li voltes al serebru durant un temps he acabant fent aquesta versió d'una línea orbital de Rodalies 'intrametropolitana'. Començaria i acabaria a Sants, no seria un cercle complet, sinó com un llaç de cowboy o com es digui aquesta forma. També dibuixo la linia que ha de passar per la Diagonal.

Amb aquestes dues linies fetes es podrà considerar com totalment coberta la demanda intrabarcelona de transport de mitja distància. Aquesta línia, igual que la de la Diagonal, no competiria amb el metro, la complementaria. Les noves estacions serien Via Júlia, Horta, Lesseps i Francesc Macià. Passaria per Plaça Catalunya, encara que per passeig de Gràcia tampoc seria una cosa molt dolenta.

No conec ben bé la viabilitat tècnica de l'execució del projecte. Veig punts dèbils a la falta d'espai en l'estació de Sants, i bronca política a la part d'Horta. No conec massa bé la disposició viària després de Sagrera però segons com podria també fer-ho difícil.

Imatge
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
Aeduh
N5
N5
 
Entrades: 149
Membre des de: Dimarts 03/10/2017 19:50
Ubicació: Volpelleres

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Aeduh » Divendres 09/03/2018 21:01

Aprofito per posar una segona linia que conecti aquest llaç amb la futura estació de Sant Andreu, Santa Coloma de Gramanet i Badalona. Potser cabria una estació la futura Lloreda-Sant Crist de L1.

Imatge
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
Aeduh
N5
N5
 
Entrades: 149
Membre des de: Dimarts 03/10/2017 19:50
Ubicació: Volpelleres

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Adrià Grande » Dissabte 17/03/2018 1:00

.
Adrià Grande l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 17/03/2018 19:01, en total s’ha editat 1 vegada.
Adrià Grande
N4
N4
 
Entrades: 64
Membre des de: Dijous 15/06/2017 17:57

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Miquel » Dissabte 17/03/2018 12:19

Adrià Grande ha escrit:Jo crearia estacions entre mig per descongestionar linies:

Rubén Darío L1
Patronat Ribas L3
Artesania L3
Virrei Amat L4
Aragó, Sèneca, Iradier | UIC FGC Vallès
Font de la Guatlla FGC Llobregat

En un futur

La Ribera L1
Lleida L2
Sant Mateu L3

Patronat Ribas no te pas cap sentit, si està a escassos metres de Vall d'Hebron. :?
A banda que és el punt on hi ha la bifurcació cap a les cotxeres.

Aeduh ha escrit:Aprofito per posar una segona linia que conecti aquest llaç amb la futura estació de Sant Andreu, Santa Coloma de Gramanet i Badalona. Potser cabria una estació la futura Lloreda-Sant Crist de L1.

Imatge

Jo faria això:
Imatge
El metro de Barcelona amb motoristes!
Miquel
N10
N10
 
Entrades: 3688
Membre des de: Dilluns 14/05/2007 19:17
Ubicació: Barcelona

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Dissabte 17/03/2018 16:51

Fa un traçat similar a la L9... Només que seria una "L9 Exprés"
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
 
Entrades: 1321
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Adrià Grande » Dissabte 17/03/2018 18:59

He editat la proposta i he borrat la antiga. He afegit informació i accessos:

Palmeres L1(Pl. Palmeres, Montsec-Ignasi Iglesias) Entre Fabra i Puig i Sant Andreu(1km de distància). Dona servei al centre del barri de Sant Andreu
Artesania L3(Artesania-Antonio Machado/Via Favència) Entre Canyelles i Roquetes(1km de distància) Uneix els barris de Canyelles, Roquetes, Guineueta i Verdum.
Virrei Amat L4 Correspondència amb L5. Entre Maragall i Llucmajor(1.7km de distància) Crec que no fa falta que expliqui el perquè oi? :x
Aragó FGC Vallès(Aragó-Balmes, Pl. Doctor Letamendi) Entre Catalunya i Provença(1,1km de distància) Serviria per descongestionar la línia.
Sèneca FGC Vallès(Via Augusta-Sèneca/Av. Diagonal) Entre Provença i Gràcia(900m de distància) Serviria per descongestionar la línia.
Iradier | UIC FGC Vallès(Ronda de Dalt) Entre Sarrià i Peu del Funicular(2,5km de distància) Ús estudiantil, laboral i residencial
Font de la Guatlla FGC Llobregat(Gran Via-Farell/Santa Dorotea/Sant Pere d'Abanto/Sant Paulí de Nola) Entre Espanya i Magòria(1,3km) Aquest barri no té metro.

En un futur

La Ribera L1 Correspondència amb futures L9 i L2. Entre Hospital de Bellvitge i El Prat(2km de distància) El túnel que es faria cap al Prat des de Hospital de Bellvitge, passaria pel costat d'aquesta estació i crec que no està projectada aquesta estació per la L1. Jo crec que val la pena

Lleida L2(Lleida-Joaquim Blume/Ricart/Segons Jocs Mediterranis) Entre les futures Montjuïc i Poble Sec de la L2(2km aprox de desitància. Donaria servei al mercat de les flors, el teatre lliure i estaria molt a prop de la plaça Carles Büigas.
Sant Mateu L3(Pl. Josep Català-Av. Països Catalans) Entre les futures Finestrellles i Esplugues Centre de la L3(1,5km de distància) Donaria servei a diverses oficines de la zona i a la Nestlé.

Doneu-me la vostra opinió detallada de cada estació. Gràcies.
Adrià Grande
N4
N4
 
Entrades: 64
Membre des de: Dijous 15/06/2017 17:57

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Aeduh » Dissabte 17/03/2018 19:06

I jo t'afegeixo una estació.

Ronda de Dalt FGC Vallès (al solar al costat del carrer de Pomaret just a baix de la Ronda de Dalt.
Com a usuari de FGC diari durant molts anys l'he trobat molt a faltar i l'àrea està plena d'equipaments educatius i habitatges, a més d'estar en un buit de transport públic.

Edit, tota la raó no m'havia fixat, per mi si els admins borren aquests missatges, bé.
Aeduh l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 17/03/2018 21:17, en total s’ha editat 1 vegada.
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
Aeduh
N5
N5
 
Entrades: 149
Membre des de: Dimarts 03/10/2017 19:50
Ubicació: Volpelleres

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Adrià Grande » Dissabte 17/03/2018 21:05

Aeduh ha escrit:I jo t'afegeixo una estació.

Ronda de Dalt FGC Vallès (al solar al costat del carrer de Pomaret just a baix de la Ronda de Dalt.
Com a usuari de FGC diari durant molts anys l'he trobat molt a faltar i l'àrea està plena d'equipaments educatius i habitatges, a més d'estar en un buit de transport públic.



La Ronda de Dalt que tú dius és la que jo nombro de Iradier | UIC. Jo li poso aquest nom perquè estaria al costat d'aquesta Universitat que està al carrer Iradier. Prefereixo aquest nom perquè a la Ronda de Dalt hi ha un munt d'estacions(Ja se que ninguna és de FGC però preferia l'altre nom ;) )
Adrià Grande
N4
N4
 
Entrades: 64
Membre des de: Dijous 15/06/2017 17:57

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Miquel » Dissabte 17/03/2018 22:36

Carlos González ha escrit:Fa un traçat similar a la L9... Només que seria una "L9 Exprés"

En comparteix una part del mateix (Zona Universitària - Sarrià). I francament, un Sant Feliu - Via Júlia seria molt més ràpid així que no pas un R4 (via Sants - Catalunya) fins La Sagrera + L5 + L4.

Metro és metro, i ha d'estar per a fer trajectes de curta durada. Per a recórrer distàncies llargues dins la ciutat/Zona1 caldria fer ús de Rodalies, per això calen més línies i recorreguts de rodalies dins l'AMB que permetin una millor penetració i combinacions. No hem de tenir por de fer trams paral·lels de rodalies a metro, de fet. Ja estem veient en les previsions de TMB que la xarxa de metro pot col·lapsar d'aquí a uns anys degut a l'increment de passatge, i comencen a investigar com fer "el pino puente" per a que s'aguanti com pugui.
Mentre això no estigui, doncs qui no vol fer-se 45-60 minuts o més de metro (o metro+bus) segons el cas, doncs li cal tirar de transport privat, i això és precisament el que cal evitar.

Aquests darrers anys ha quedat demostrat que la radialitat de la xarxa de metro, FGC i Rodalies avui dia no te ni volta ni solta, i que la mobilitat dins la ciutat és un despropòsit pel fet d'haver estat sempre amb la mentalitat de "només metro".
El metro de Barcelona amb motoristes!
Miquel
N10
N10
 
Entrades: 3688
Membre des de: Dilluns 14/05/2007 19:17
Ubicació: Barcelona

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Dissabte 17/03/2018 22:46

Miquel ha escrit:En comparteix una part del mateix (Zona Universitària - Sarrià). I francament, un Sant Feliu - Via Júlia seria molt més ràpid així que no pas un R4 (via Sants - Catalunya) fins La Sagrera + L5 + L4.

Metro és metro, i ha d'estar per a fer trajectes de curta durada. Per a recórrer distàncies llargues dins la ciutat/Zona1 caldria fer ús de Rodalies, per això calen més línies i recorreguts de rodalies dins l'AMB que permetin una millor penetració i combinacions. No hem de tenir por de fer trams paral·lels de rodalies a metro, de fet. Ja estem veient en les previsions de TMB que la xarxa de metro pot col·lapsar d'aquí a uns anys degut a l'increment de passatge, i comencen a investigar com fer "el pino puente" per a que s'aguanti com pugui.
Mentre això no estigui, doncs qui no vol fer-se 45-60 minuts o més de metro (o metro+bus) segons el cas, doncs li cal tirar de transport privat, i això és precisament el que cal evitar.

Aquests darrers anys ha quedat demostrat que la radialitat de la xarxa de metro, FGC i Rodalies avui dia no te ni volta ni solta, i que la mobilitat dins la ciutat és un despropòsit pel fet d'haver estat sempre amb la mentalitat de "només metro".


Ojo ojo ojo... Primer s'ha de millorar el que tenim actualment... la solució prioritària en aquest cas per els Rodalies és que la capacitat del túnels de BCN sigui "millorable"... (tenint en compte també els greus problemes del tren fora a BCN)
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
 
Entrades: 1321
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Miquel » Diumenge 18/03/2018 0:53

Carlos González ha escrit:
Miquel ha escrit:En comparteix una part del mateix (Zona Universitària - Sarrià). I francament, un Sant Feliu - Via Júlia seria molt més ràpid així que no pas un R4 (via Sants - Catalunya) fins La Sagrera + L5 + L4.

Metro és metro, i ha d'estar per a fer trajectes de curta durada. Per a recórrer distàncies llargues dins la ciutat/Zona1 caldria fer ús de Rodalies, per això calen més línies i recorreguts de rodalies dins l'AMB que permetin una millor penetració i combinacions. No hem de tenir por de fer trams paral·lels de rodalies a metro, de fet. Ja estem veient en les previsions de TMB que la xarxa de metro pot col·lapsar d'aquí a uns anys degut a l'increment de passatge, i comencen a investigar com fer "el pino puente" per a que s'aguanti com pugui.
Mentre això no estigui, doncs qui no vol fer-se 45-60 minuts o més de metro (o metro+bus) segons el cas, doncs li cal tirar de transport privat, i això és precisament el que cal evitar.

Aquests darrers anys ha quedat demostrat que la radialitat de la xarxa de metro, FGC i Rodalies avui dia no te ni volta ni solta, i que la mobilitat dins la ciutat és un despropòsit pel fet d'haver estat sempre amb la mentalitat de "només metro".


Ojo ojo ojo... Primer s'ha de millorar el que tenim actualment... la solució prioritària en aquest cas per els Rodalies és que la capacitat del túnels de BCN sigui "millorable"... (tenint en compte també els greus problemes del tren fora a BCN)

En absolut. Cal obrir nous camins i l'us dels dos tunels baixarà per si sol, havent espai de sobres per a noves circulacions. El problema actualment es que tots els trens passen pel mateix lloc generant una congestió absurda y de retruc, congestiona la xarxa de metro ja que aquesta serveix d'aportació a dos túnels, un al costat de l'altre.
Si continuem invertint en pedaços per a que la obsoleta xarxa que tenim duri 5 anys més en condicions normals, estem tirant els diners. Ara el problema no es com estarem el 2025. Es que potser hem de començar a veure un pel més enllà tenint en compte com estarem el 2038.
Si la xarxa actual ja fa anys que no compleix amb les expectatives de mobilitat real que hi ha a tota la AMB (inclosa Barcelona ciutat), dedicar els esforços a una glopada més d'aire abans d'ofegar-se l'any vinent no ajudarà gens. Deixem-nos de soterraments, deixem-nos de salts de moltó i posem-nos d'una vegada per totes a dotar dels serveis de rodalies i suburbans d'una xarxa actualitzada i escalable de cara al futur. Això passa per fer noves línies dins Barcelona i no per a fer invents a la Torrassa per a posar 3 trens més pel túnel de Catalunya.

I fins que no es resolgui el problema dins Barcelona, és fotre's un tret al peu el plantejar-se millorar el servei fora de l'AMB perque no es poden posar més trens dels que hi ha.

I al final passa el que passa, que insòlitament l'AMB ha d'anar creant línies de bus exprés per a resoldre els problemes que el ferrocarril hauria d'haver resolt fa 25 anys com a poc.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Miquel
N10
N10
 
Entrades: 3688
Membre des de: Dilluns 14/05/2007 19:17
Ubicació: Barcelona

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Aeduh » Diumenge 18/03/2018 1:30

Estic molt a favor de crear vies noves d'abast metropolità a Barcelona, he sigut precisament jo el que ha posat el mapa aquest més amunt, però crec que és bastant més prioritari la linia de la diagonal que no pas la que he dibuixat. Entre la linea de la Diagonal, la nova R7 que aquesta portaria, Sagrera i Sant Andreu Comtal, els salts de moltó, el tramvia a la Diagonal i la L9, la T-Mobilitat, els nous sistemes de senyalitazció i la millora de Torrassa-Sants crec que la situació pot quedar bastant estable, encara que no òptima. Lo del traçat nou passant per Horta i tal seria realment caríssim, i la gent no vol una situació com la de la la L9 de nou.
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
Aeduh
N5
N5
 
Entrades: 149
Membre des de: Dimarts 03/10/2017 19:50
Ubicació: Volpelleres

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: França451 » Diumenge 18/03/2018 2:07

No mezclemos churras con merinas. Lo de la T-Mobilitat está por ver primeramente cómo va a funcionar, y no creo que tenga nada que ver con la congestión de viajeros. Y antes que hacer la Torrassa, que como dijo Miquel, es un experimento de poca utilidad, y hacer la Sagrera y SAC, que poco van a hacer igualmente, hay que abrir nuevos ramales que crucen Barcelona. Tu idea sería muy interesante ya que desvía buena parte de los trenes por otros túneles. La Sagrera y SAC es como la Torrassa: tenemos los mismos trenes por las mismas líneas, por lo que no solucionamos nada. Y siempre os olvidáis los más jóvenes de la Estación de Francia con dieciocho vías muertas y dos accesos que como dije una vez, pueden convertirse en tres si hacemos esos diez metros de vía que vienen por la R4 de la Meridiana. Tampoco se trata ahora de llenar la Estación de Francia de trenes, ya que las tres vías de acceso que tiene, en poco tiempo se saturarían, dada la gran cantidad de trenes que ya circulan por ella, pero meter unos cuantos de otras líneas crean mayor movilidad en la ciudad y descongestionan tanto Pl Catalunya como el túnel de Aragón Pasante. Otra cosa que se puede -y se debe- hacer es utilizar el infrautilizado Ramal de las Aguas que sólo sirve para pasar trenes y meter el SAC de la R2 de la mañana, y todo esto ya es mucho más efectivo que los saltos de carnero y La Sagrera TAV que pides, Adeduh. Y nuevamente, como acaba de decir Miquel, la mejora de Torrassa-Sants no va a hacer nada si sigues usando dos túneles pasantes y desvías tres trenes de uno para meterlos en el otro.

El túnel de la Diagonal, no te voy a decir totalmente que no, porque es también meter trenes por otro trazado, pero primero vamos a acabar de hacer el tranvía y desviaremos una gran cantidad de viajeros de San Feliù, San Joan Despì y Cornellá por un extremo y Sant Adrià por el otro, al Tram, y cuando lo tengamos funcionando completo, vemos si es necesaria esa conexión de Renfe por la Diagonal, o son más eficaces las que propones, por ejemplo.

Es más que evidente que cuando se plantea un metro o una Renfe por la Diagonal es porque os pensáis que el tranvía no va a poder absorber el aluvión de viajeros y os equivocáis plenamente: con una buena estructuración de líneas y vías de apartado en las estaciones terminales, no tienen por qué formarse ni tapones ni aglomeraciones por lo que a corto término es absurdo duplicar el trazado por la Diagonal metiendo una línea de Metro o una línea de Renfe si ya tenemos un medio que aún no sabemos cómo va a funcionar por lo que ya sabemos. Y en cambio lo que proponías de Horta y Vía Júlia, y el trazado de San Andrés y San Martí se mete por ejes completamente nuevos, y fatal comunicados desde cualquier estación de Renfe actual, por lo que por mucho pastizal que supongan las obras, la conexión es mucho más interesante que todo lo que has planteado en tu último mensaje. Y sincewramente sería de los primeros en votar que sí a tu propuesta, cueste los años que cueste y el dinero que valga, porque como te ha dicho Miquel, esto SÍ que reparte los viajeros procedentes de los pueblos por distintos puntos de Barcelona y soluciona el problema de los túneles radiales pasantes actuales y la sobresaturación de los tramos centrales de las líneas 1, 3 y 5 de Metro.

Y como muy bien ha diucho Miquel al final, en efecto, en Barcelona ha tenido que venir el bus a solucionar los problemas de los años setenta de los túneles de Renfe, y todos lo estamos viendo en muchas líneas de la NXB y su funcionamiento y lo seguiremos viendo con la red de la AMB que se va a implantar. Pero una vez más esto es un parche mal puesto, porque si en la NXB para absorber todo ese pasaje de un tren completo metemos un bus cada 3 minutos, en los tramos de varias líneas que recorran el mismo trazado un buen trecho, entre el efecto acordeón y el tráfico obstaculizando, no va a solucionar el problema que se está planteando sobre el tapete. Una pequeña parte lo solventa, pero un bus se ha dicho y repetido que se necesitan cinco o más para llenar la capacidad de un tren de seis coches, por lo que este apaño no sirve. Hacen falta nuevos trazados ferroviarios que no dupliquen otros medios de transporte de menor capacidad, y aquí sale otro problema que tampoco hemos pensado:

Pongamos que hacemos el túnel que decís por la Diagonal para Renfe. Perfecto. Tenemos el tranvía y la Renfe por el mismo sitio, y la Renfe absorbe un buen número de viajeros. Ahora ponte que este túnel por la Diagonal en agún punto de Barcelona confluya a alguno, o a los dos túneles clásicos todavía dentro de Barcelona, aunque sea en un extremo de la ciudad: si por cualquier razón los trenes que metamos ahí crean tapones en otro punto, se retrasan y hay averías constantes, la gente procedente de estos trenes van a irse al tranvía, y si éste va al límite de su capacidad, va a pasar como los FGC Barcelona-Vallès: que con la infraestructura que tienen no van a dar abasto y hay que hacer más reformas en una línea ya hecha. Por ello no soy partidario de meter un túnel de Renfe por la Diagonal, según qué tipo de trazado tenga, porque para sacar los trenes de Vilafranca, y pasado Hospitalet los llevamos a la Diagonal y salen por San Adrián de Besós o Sant Andreu Comtal, no habremos hecho ni el huevo: con que sólamente haya un atropello en Montgat o El Masnou es suficiente como para provocar retrasos hasta Hospitalet lo metas por donde lo metas, por lo que el Tranvía por la Diagonal va a ver venirse encima un aluvión a lo que ya transporte desde los pueblos de la periferia: efecto FGC-BV.
El idilio pasa por conectar la EdF con Torre Baró en la misma línea de forma directa... Y usar los tres ramales para enviar trenes fuera de Barcelona en radial. Y usar los túneles pasantes para líneas pasantes. Es decir, redistribuir la red.
França451
N8
N8
 
Entrades: 1162
Membre des de: Diumenge 17/07/2011 20:23
Ubicació: L2 y L4, 34,D50,H10,V23 y 47,59,D20,V15,V19 TMB,R1,R2,R2N,R2S

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Diumenge 18/03/2018 2:13

Miquel ha escrit:En absolut. Cal obrir nous camins i l'us dels dos tunels baixarà per si sol, havent espai de sobres per a noves circulacions. El problema actualment es que tots els trens passen pel mateix lloc generant una congestió absurda y de retruc, congestiona la xarxa de metro ja que aquesta serveix d'aportació a dos túnels, un al costat de l'altre.
Si continuem invertint en pedaços per a que la obsoleta xarxa que tenim duri 5 anys més en condicions normals, estem tirant els diners. Ara el problema no es com estarem el 2025. Es que potser hem de començar a veure un pel més enllà tenint en compte com estarem el 2038.
Si la xarxa actual ja fa anys que no compleix amb les expectatives de mobilitat real que hi ha a tota la AMB (inclosa Barcelona ciutat), dedicar els esforços a una glopada més d'aire abans d'ofegar-se l'any vinent no ajudarà gens. Deixem-nos de soterraments, deixem-nos de salts de moltó i posem-nos d'una vegada per totes a dotar dels serveis de rodalies i suburbans d'una xarxa actualitzada i escalable de cara al futur. Això passa per fer noves línies dins Barcelona i no per a fer invents a la Torrassa per a posar 3 trens més pel túnel de Catalunya.

I fins que no es resolgui el problema dins Barcelona, és fotre's un tret al peu el plantejar-se millorar el servei fora de l'AMB perque no es poden posar més trens dels que hi ha.

I al final passa el que passa, que insòlitament l'AMB ha d'anar creant línies de bus exprés per a resoldre els problemes que el ferrocarril hauria d'haver resolt fa 25 anys com a poc.


Potser no m'he explicat bé... Què soluciona fer una nova infraestructura sense arreclar l'altre??... es com fer gran un problema del que hi ha abans de solucionar-lo... jo optaria en què la capacitat dels dos actuals túnels es solucionés abans que fer gran el problema, fer un altre infraestructura que ni tan sols sabren quins hipotètics serveis podria fer.

No parlo de fer soterraments ni de salts de moltó... em refereixo en aquest cas de fer canvis d'explotació als túnels de Pl. Catalunya i al Passeig de Gràcia. I per posar un exemple, re-utilitzar el ramal de les Aigües.

Sí, tard o d'hora es té que fer el tercer túnel (tant se val per Diagonal, o com ho proposes Miquel o per Travessera de Gràcia o com proposava en Aeduh o si s'arriba a fer per el Morrot) però ja que en aquest país es gasta calers per altres coses noves que millorar-les, doncs millor que s'aprofiti en millorar les coses actuals.
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
 
Entrades: 1321
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Aeduh » Diumenge 18/03/2018 3:25

He hecho una versión 2.0 del mapa. La he concretado más en algunos puntos, usando por Sant Boi un mapa oficial de por ahí, he añadido la estación del cruce Aragó-Diagonal que al final nunca se ha llegado a hacer aún, y he cambiado Via Júlia por Llucmajor, porque en la imagen anterior había localizado SAC demasiado arriba y por tanto había cruzado la via demasiado arriba pero veo ahora que la curva para llegar a Via Júlia es demasiado escorada. También, viendo como están las vías después de Badalona he puesto que la via nueva no se puede separar antes de la actual hasta llegar justo antes del futuro puerto chungo que se quiere hacer por allá. He hecho un pequeño error que me he dado cuenta más tarde y es que el trazado nuevo podria estar más escorado a la L10 para posibilitar un intercambiador en La Salut, pero tampoco es que esté seguro que sea necesario. La estación de SCdG pasa a estar en Santa Rosa por el mismo motivo que lo de Via Júlia y SAC.

Por otro lado, he dejado de momento en blanco dos areas. Primero, la conexión Francesc Macià-Sants, porque no se si es materialmente posible, tanto que hayan 2 andenes nuevos libres como que haya margen de maniobra en la entrada de la estación sin que haya pesadillas de cizallamientos y cosas. Lo segundo es la conexión de la via con Sagrera/SAC. Ahí, entre las obras que hay, el macrocomplejo viario y etc y que aún me lío con que R1 R2 R3 está donde exactamente y a que lado de las vías y etc, me lio mucho y no me he atrevido a dibujar. Esa zona es super liosa, seguramente cualquier cosa que haga seria irrealista y tampoco tengo del todo claro que seria mejor, que hubiera una conexión de la nueva via desde Sagrera y el centro de BCN, o desde el Vallès, o desde el centro al ramal de la Meridiana, o desde el Vallès al ramal de la Meridiana, o whatever. Si tenéis criterio, estaría bien oírlo.


Imatge
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
Aeduh
N5
N5
 
Entrades: 149
Membre des de: Dimarts 03/10/2017 19:50
Ubicació: Volpelleres

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Diumenge 18/03/2018 3:36

Sobre dels túnels no tinc que dir molt, ja que és ben bé com s'ha parlat alguna vegada (Diagonal) i és un altre versió de la teva proposta (De Badalona-Horta) :ok

Sobre a Sant Boi personalment intentaria que enllaçés per l'estació de Sant Boi, no per la de Molí Nou. Salutacions :hola
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
 
Entrades: 1321
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

AnteriorSegüent

Torna a: Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants