Xarxa de Rodalies de Barcelona al punt del colapse.
- trensmat
- N9

- Entrades: 1593
- Membre des de: 06 maig 2009, 17:10
- UbicaciĂł: MatarĂł(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Xarxa de Rodalies de Barcelona al punt del colapse.
La xarxa de Rodalies apunta al col·lapse, segons el Col·legi d'Enginyers.
Entre 2012-2016 van haver-hi 1.597 incidències a Rodalies, la meitat pel mal estat de la xarxa.
NomĂ©s cal agafar un tren de Rodalies un dia de cada dia a les set del matĂ. MĂ©s enllĂ de possibles retards, la xarxa no dona mĂ©s. Segons el Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Catalunya, el servei estĂ a punt del col·lapse.
Ara mateix, les rodalies a Catalunya tenen 10 lĂnies, que sumen uns 462 quilòmetres. Hi ha 134 estacions. Cada dia hi viatgen uns 400.000 passatgers en 77 municipis.
Segons les dades de Territori, durant el perĂode del 2012 al 2016, hi va haver un total de 1.597 incidències. I la majoria, un 52%, van ser a conseqüència de problemes a la xarxa ferroviĂ ria. Una dada que, segons els enginyers, demostra que cal mĂ©s inversiĂł i una millor gestiĂł per evitar un col·lapse del servei tenint present si han d'arribar mĂ©s trens d'alta velocitat i el corredor mediterrani.
DesprĂ©s de la pluja d'inversions ferroviĂ ries anunciada per Foment, el Col·legi d'Enginyers de Camins alerta, una vegada mĂ©s, que podria ploure sobre mullat a Rodalies. Ho explica Sergi SaurĂ, president de la ComissiĂł LogĂstica Col·legi Enginyers de Camins:
"Hi ha un problema de capacitat ara mateix. Totes les actuacions que s'estan fent ara i estan previstes com l'arribada de l'alta velocitat, el nou servei EVA, el corredor mediterrani, els nous accessos a l'aeroport. Tot això esta augmentant el número de circulacions, que actualment ja estan prou denses a la xarxa de Rodalies"
Quatre avisos del col·lapse
Ara mateix, Sants Ă©s una estaciĂł amb les vies al lĂmit, tant les sis d'alta velocitat com les catorze de rodalies i regionals.
Proposen ampliar el vestĂbul i accessos de l'estaciĂł de Sants de Barcelona i millorar la seva relaciĂł amb la resta de mitjans de transport i amb l'entorn urbĂ .
A més, avisen que per descongestionar Sants es necessita que la Sagrera entri en funcionament i assumeixi el paper d'estació de capçalera per als trens AVE amb destà sud.
Sants quedaria, doncs, com a capçalera de l'alta velocitat cap a França. Això li permetria augmentar les circulacions entre Madrid i França, i absorbir el pas de trens del corredor mediterrani.
Pel que fa a l'estació del Prat de Llobregat, l'aposta és que sigui intermodal.
SaurĂ: "El Prat de Llobregat Ă©s una estaciĂł que pot anar molt bĂ© perquè hi vagi l'alta velocitat, que això pot descongestionar tambĂ© l'estaciĂł de Sants. I veiem que Ă©s una bona oportunitat perquè sigui un node intermodal on puguin confluir altres lĂnies que tenim allĂ , de metro i altres"
Un altre coll d'ampolla sĂłn els tĂşnels del passeig de GrĂ cia i de plaça Catalunya, per on passen totes les lĂnies de rodalies.
SaurĂ: "Ara mateix veiem que hi ha un dels tĂşnels que suporta molt de trĂ nsit, molta circulaciĂł de trens, i l'altre moltes menys. La idea serĂ fer actuacions perquè entre els dos tĂşnels el nivell de trĂ nsit fossin assimilables"
Per contra, el Col·legi d'Enginyers de Camins no Ă©s partidari d'afegir trens llançadora per connectar Sants o la Sagrera amb l'aeroport del Prat. Creuen que seria millor allargar alguna de les lĂnies de Rodalies.
Els enginyers defensen que l'acord tècnic és viable i que caldria un pacte entre l'estat central, la Generalitat, l'à rea metropolitana i els ajuntaments implicats.
http://www.ccma.cat/324/la-xarxa-de-rod ... a/2847574/
Entre 2012-2016 van haver-hi 1.597 incidències a Rodalies, la meitat pel mal estat de la xarxa.
NomĂ©s cal agafar un tren de Rodalies un dia de cada dia a les set del matĂ. MĂ©s enllĂ de possibles retards, la xarxa no dona mĂ©s. Segons el Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Catalunya, el servei estĂ a punt del col·lapse.
Ara mateix, les rodalies a Catalunya tenen 10 lĂnies, que sumen uns 462 quilòmetres. Hi ha 134 estacions. Cada dia hi viatgen uns 400.000 passatgers en 77 municipis.
Segons les dades de Territori, durant el perĂode del 2012 al 2016, hi va haver un total de 1.597 incidències. I la majoria, un 52%, van ser a conseqüència de problemes a la xarxa ferroviĂ ria. Una dada que, segons els enginyers, demostra que cal mĂ©s inversiĂł i una millor gestiĂł per evitar un col·lapse del servei tenint present si han d'arribar mĂ©s trens d'alta velocitat i el corredor mediterrani.
DesprĂ©s de la pluja d'inversions ferroviĂ ries anunciada per Foment, el Col·legi d'Enginyers de Camins alerta, una vegada mĂ©s, que podria ploure sobre mullat a Rodalies. Ho explica Sergi SaurĂ, president de la ComissiĂł LogĂstica Col·legi Enginyers de Camins:
"Hi ha un problema de capacitat ara mateix. Totes les actuacions que s'estan fent ara i estan previstes com l'arribada de l'alta velocitat, el nou servei EVA, el corredor mediterrani, els nous accessos a l'aeroport. Tot això esta augmentant el número de circulacions, que actualment ja estan prou denses a la xarxa de Rodalies"
Quatre avisos del col·lapse
Ara mateix, Sants Ă©s una estaciĂł amb les vies al lĂmit, tant les sis d'alta velocitat com les catorze de rodalies i regionals.
Proposen ampliar el vestĂbul i accessos de l'estaciĂł de Sants de Barcelona i millorar la seva relaciĂł amb la resta de mitjans de transport i amb l'entorn urbĂ .
A més, avisen que per descongestionar Sants es necessita que la Sagrera entri en funcionament i assumeixi el paper d'estació de capçalera per als trens AVE amb destà sud.
Sants quedaria, doncs, com a capçalera de l'alta velocitat cap a França. Això li permetria augmentar les circulacions entre Madrid i França, i absorbir el pas de trens del corredor mediterrani.
Pel que fa a l'estació del Prat de Llobregat, l'aposta és que sigui intermodal.
SaurĂ: "El Prat de Llobregat Ă©s una estaciĂł que pot anar molt bĂ© perquè hi vagi l'alta velocitat, que això pot descongestionar tambĂ© l'estaciĂł de Sants. I veiem que Ă©s una bona oportunitat perquè sigui un node intermodal on puguin confluir altres lĂnies que tenim allĂ , de metro i altres"
Un altre coll d'ampolla sĂłn els tĂşnels del passeig de GrĂ cia i de plaça Catalunya, per on passen totes les lĂnies de rodalies.
SaurĂ: "Ara mateix veiem que hi ha un dels tĂşnels que suporta molt de trĂ nsit, molta circulaciĂł de trens, i l'altre moltes menys. La idea serĂ fer actuacions perquè entre els dos tĂşnels el nivell de trĂ nsit fossin assimilables"
Per contra, el Col·legi d'Enginyers de Camins no Ă©s partidari d'afegir trens llançadora per connectar Sants o la Sagrera amb l'aeroport del Prat. Creuen que seria millor allargar alguna de les lĂnies de Rodalies.
Els enginyers defensen que l'acord tècnic és viable i que caldria un pacte entre l'estat central, la Generalitat, l'à rea metropolitana i els ajuntaments implicats.
http://www.ccma.cat/324/la-xarxa-de-rod ... a/2847574/
- Carlos González
- N9

- Entrades: 1930
- Membre des de: 24 març 2015, 18:35
- UbicaciĂł: Sant Boi de Llobregat
Re: Xarxa de Rodalies de Barcelona al punt del colapse.
S'hauria de fer que per Passeig de GrĂ cia passin unes lĂnies mĂ©s i aixĂ deixar el tĂşnel de Pl. Catalunya amb menys saturaciĂł... o bĂ© de fer un nou tĂşnel per Barcelona.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
- trensmat
- N9

- Entrades: 1593
- Membre des de: 06 maig 2009, 17:10
- UbicaciĂł: MatarĂł(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Xarxa de Rodalies de Barcelona al punt del colapse.
Ho fer el tercer tĂşnel de Rodalies per la Diagonal per les lĂnies R1, R2, R11 i R12.Carlos González ha escrit:S'hauria de fer que per Passeig de GrĂ cia passin unes lĂnies mĂ©s i aixĂ deixar el tĂşnel de Pl. Catalunya amb menys saturaciĂł... o bĂ© de fer un nou tĂşnel per Barcelona.
Re: Xarxa de Rodalies de Barcelona al punt del colapse.
Sense construir un nou tunel es podrien treure circulacions del tunel rodalies.
Una nova linia Sant Vicenç Calders Vic Puigcerdà en ample internacional.
De Sant Vicenç a Castellbisbal en ample internacional amb els 3 carrils actualment en circulació.
De Castellbisbal a Montcada per Lav amb parada al Aeroport, Sants i Sagrera. En aquest tram els Ave no pasan de 200km/h i hi han molts trams a menys de 120km/h
Entre Montcada i Montmeló un enllaç amb la actual R3 que esta en projecte desdoblar.
Canviar a ample internacional la linea de PuigcerdĂ .
Aixo son 4 circulacions per sentit en hora punta.
Una nova linia Sant Vicenç Calders Vic Puigcerdà en ample internacional.
De Sant Vicenç a Castellbisbal en ample internacional amb els 3 carrils actualment en circulació.
De Castellbisbal a Montcada per Lav amb parada al Aeroport, Sants i Sagrera. En aquest tram els Ave no pasan de 200km/h i hi han molts trams a menys de 120km/h
Entre Montcada i Montmeló un enllaç amb la actual R3 que esta en projecte desdoblar.
Canviar a ample internacional la linea de PuigcerdĂ .
Aixo son 4 circulacions per sentit en hora punta.
- Carlos González
- N9

- Entrades: 1930
- Membre des de: 24 març 2015, 18:35
- UbicaciĂł: Sant Boi de Llobregat
Re: Xarxa de Rodalies de Barcelona al punt del colapse.
El que faria és que la R4 passi per Passeig de Grà cia si es pensa que la R4 sigui capçalera per l'Aeroport.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Re: Xarxa de Rodalies de Barcelona al punt del colapse.
Sense entrar en si hi ha incidències o no, em sembla que, o bé qui ha escrit aquest article està notablement desinformat, o bé aquests enginyers no saben gaire de què parlen, o totes dues coses alhora. Hi ha moltes errades grosses a l'article.trensmat ha escrit:La xarxa de Rodalies apunta al col·lapse, segons el Col·legi d'Enginyers.
Entre 2012-2016 van haver-hi 1.597 incidències a Rodalies, la meitat pel mal estat de la xarxa.
NomĂ©s cal agafar un tren de Rodalies un dia de cada dia a les set del matĂ. MĂ©s enllĂ de possibles retards, la xarxa no dona mĂ©s. Segons el Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Catalunya, el servei estĂ a punt del col·lapse.
http://www.ccma.cat/324/la-xarxa-de-rod ... a/2847574/
- Carlos González
- N9

- Entrades: 1930
- Membre des de: 24 març 2015, 18:35
- UbicaciĂł: Sant Boi de Llobregat
Re: Xarxa de Rodalies de Barcelona al punt del colapse.
I ho saps tu?
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
- UT440_132M
- N10

- Entrades: 4004
- Membre des de: 03 març 2008, 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- UbicaciĂł: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Re: Xarxa de Rodalies de Barcelona al punt del colapse.
L'errada més grossa de l'article es aquesta:
Al tĂşnel de Passeig de GrĂ cia tampoc es que es puguin encabir gaires circulacions mĂ©s, doncs s'ha de sumar a les circulacions de material buit que va a l'EstaciĂł de França o Sant Andreu Comtal. Una bona soluciĂł hauria estat fer l'EstaciĂł de França terminal per l'Alta Velocitat, i no reduir Sant Andreu Comtal a un simple baixador. TambĂ© hi ha el problema etern del tap de L'Hospitalet, terminal de quatre lĂnies. Molts trens finalitzen a la vegada, i no poden entrar i sortir al mateix temps. Això provoca retards ja des de l'origen del trajecte.
Hi ha molta feina a fer a Rodalies de Catalunya, però no tot es el dimoni com pinten alguns.
Sants en total tĂ© 14 vies, entre Rodalies, Regionals, Llarga DistĂ ncia i Alta Velocitat. Vies d'Alta Velocitat en sĂłn 6.324 ha escrit:Ara mateix, Sants Ă©s una estaciĂł amb les vies al lĂmit, tant les sis d'alta velocitat com les catorze de rodalies i regionals.
Al tĂşnel de Passeig de GrĂ cia tampoc es que es puguin encabir gaires circulacions mĂ©s, doncs s'ha de sumar a les circulacions de material buit que va a l'EstaciĂł de França o Sant Andreu Comtal. Una bona soluciĂł hauria estat fer l'EstaciĂł de França terminal per l'Alta Velocitat, i no reduir Sant Andreu Comtal a un simple baixador. TambĂ© hi ha el problema etern del tap de L'Hospitalet, terminal de quatre lĂnies. Molts trens finalitzen a la vegada, i no poden entrar i sortir al mateix temps. Això provoca retards ja des de l'origen del trajecte.
Hi ha molta feina a fer a Rodalies de Catalunya, però no tot es el dimoni com pinten alguns.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'AboliciĂł del Cotxe Oficial", Soci nĂşm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'AboliciĂł del Cotxe Oficial", Soci nĂşm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Xarxa de Rodalies de Barcelona al punt del colapse.
Si compten nomĂ©s les de Rodalies de Catalunya, poden ser sis lĂnies (R1, R2, R3, R4, R7 i R8) i 122 estacions. Si les R2 Sud, R2 i R2 Nord es compten per separat, sĂłn huit lĂnies i les mateixes estacions.Ara mateix, les rodalies a Catalunya tenen 10 lĂnies [...] Hi ha 134 estacions.
Si afegeixen les R5 i R6 d'FGC, sĂłn huit o deu lĂnies (depĂ©n de si es separa o no la R2) i 161 estacions.
És a dir, de cap manera és correcte el cà lcul que han fet.
Ni l'EVA ni l'obertura del tram Vandellòs - Camp de Tarragona incrementaran les circulacions a la xarxa convencional. De fet, el primer no l'afectarĂ i el segon reduirĂ les circulacions (ja que, com a mĂnim els Euromed, passaran a circular per la LAV).Hi ha un problema de capacitat ara mateix. Totes les actuacions que s'estan fent ara i estan previstes com l'arribada de l'alta velocitat, el nou servei EVA, el corredor mediterrani, els nous accessos a l'aeroport. Tot això esta augmentant el nĂşmero de circulacions, que actualment ja estan prou denses a la xarxa de Rodalies
Ara bĂ©, sĂ que tenen raĂł amb la nova lĂnia a l'aeroport, que si no es fa bĂ© complicarĂ mĂ©s l'explotaciĂł. El mĂ©s racional seria mantindre la R2 Nord però pel nou accĂ©s i allargar la R11 des de Bellvitge/el Prat en servei.
No. Sants tĂ© catorze vies en total, sis d'ample estĂ ndard i huit d'ample ibèric.Ara mateix, Sants Ă©s una estaciĂł amb les vies al lĂmit, tant les sis d'alta velocitat com les catorze de rodalies i regionals.
Açò Ă©s una errada lingĂĽĂstica que em posa molt nerviĂłs: quina mania tĂ© la gent de confondre destinaciĂł i destĂ!A mĂ©s, avisen que per descongestionar Sants es necessita que la Sagrera entri en funcionament i assumeixi el paper d'estaciĂł de capçalera per als trens AVE amb destĂ sud.
Metrovalència et recorda que viatjar sense tĂtol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
- Ecomobisostrans
- N10

- Entrades: 3736
- Membre des de: 11 maig 2005, 09:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- UbicaciĂł: Barcelona
- Contacta:
Re: Xarxa de Rodalies de Barcelona al punt del colapse.
M'estĂ recordant que fa anys vaig conèixer un enginyer alemany que em va dir algo similar de la lĂnia FGC Barcelona-Vallès: viewtopic.php?f=8&t=11911 el paĂs avança, l'economĂa avança (bueno mes o menys jeje), cada cop hi ha mĂ©s poblaciĂł, però les infraestructures de transport pĂşblic segueixen igual, comparant amb fa 10 o 15 anys tot va mĂ©s plè, recordo que abans al metro quasi sempre es podia seure, excepte a hores punta, ara quasi mai es troba lloc.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difĂşndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- trensmat
- N9

- Entrades: 1593
- Membre des de: 06 maig 2009, 17:10
- UbicaciĂł: MatarĂł(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Xarxa de Rodalies de Barcelona al punt del colapse.
Jo penso que una de les solucions per evitar el gran colapse de Rodalies es eliminar el tap de L'Hospitalet del Llobregat, com Ă©s pot eliminar el tap de L'Hospitalet del Llobregat Ă©s fer la prolongaciĂł de la lĂnia R3 entre CornellĂ i Castelldefels com estava proposat en el pla de Rodalies.
La R1 podria finalitzar Martorell o alguns trens a L'estació de França en comptes de finalitzar a Molins de Rei i L'Hospitalet del Llobregat.
DesprĂ©s es tenen que fer els tĂşnels de Montcada i Reixac i el famĂłs tercer TĂşnel de la Diagonal que serien per les lĂnies R1 i R4.
La R1 podria finalitzar Martorell o alguns trens a L'estació de França en comptes de finalitzar a Molins de Rei i L'Hospitalet del Llobregat.
DesprĂ©s es tenen que fer els tĂşnels de Montcada i Reixac i el famĂłs tercer TĂşnel de la Diagonal que serien per les lĂnies R1 i R4.
-
França451
- N9

- Entrades: 2425
- Membre des de: 17 jul. 2011, 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- UbicaciĂł: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contacta:
Re: Xarxa de Rodalies de Barcelona al punt del colapse.
Por fin, ya era hora de que alguien empezara a señalar las BURRADAS que el periodista de turno y los que han hecho la noticia han metido una tras otra, y dejaran de evaluar si se hace o no lo que dice la noticia. Carlos, como ves, Sants evidentemente no tiene catorce vĂas de rodalies y regionales más las del AVE. Rodalies no tiene diez lĂneas y evidentemente la R5 y R6 aĂşnque está bien la observaciĂłn, son lĂneas de FGC, por lo que por mucha R que se les llame, no entran dentro de la red ferroviaria de Renfe/Adif. Estoy de acuerdo en que el Prat deberĂa ser una estaciĂłn de intermodalidad. Pero como ya han indicado tres compañeros y yo me sumo, hay que mandar más trenes a la EstaciĂłn de Francia: que luego si se estampa un tren allĂ o dos buques chocan, estos periodistillas enteraos te ponen la noticia en primera plana y te chillan instalaciones obsoletas. Y por supuesto, como ya han indicado y nuevamente me sumo, al ingeniero que se le ocurriĂł dieciocho vĂas en Hospitalet con 16 terminales y tropecientos trenes finalizando allĂ, habrĂa que darle un premio al eslabĂłn perdido de la inteligencia humana. Todo lo de la torrassa, la sagrera, las orbitales, el corredor mediterráneo, etc, etc, etc, son echar balones fuera. Normal que se colapse la red!!!!fgc113 ha escrit:Si compten nomĂ©s les de Rodalies de Catalunya, poden ser sis lĂnies (R1, R2, R3, R4, R7 i R8) i 122 estacions. Si les R2 Sud, R2 i R2 Nord es compten per separat, sĂłn huit lĂnies i les mateixes estacions.Ara mateix, les rodalies a Catalunya tenen 10 lĂnies [...] Hi ha 134 estacions.
Si afegeixen les R5 i R6 d'FGC, sĂłn huit o deu lĂnies (depĂ©n de si es separa o no la R2) i 161 estacions.
És a dir, de cap manera és correcte el cà lcul que han fet.
Ni l'EVA ni l'obertura del tram Vandellòs - Camp de Tarragona incrementaran les circulacions a la xarxa convencional. De fet, el primer no l'afectarĂ i el segon reduirĂ les circulacions (ja que, com a mĂnim els Euromed, passaran a circular per la LAV).Hi ha un problema de capacitat ara mateix. Totes les actuacions que s'estan fent ara i estan previstes com l'arribada de l'alta velocitat, el nou servei EVA, el corredor mediterrani, els nous accessos a l'aeroport. Tot això esta augmentant el nĂşmero de circulacions, que actualment ja estan prou denses a la xarxa de Rodalies
Ara bĂ©, sĂ que tenen raĂł amb la nova lĂnia a l'aeroport, que si no es fa bĂ© complicarĂ mĂ©s l'explotaciĂł. El mĂ©s racional seria mantindre la R2 Nord però pel nou accĂ©s i allargar la R11 des de Bellvitge/el Prat en servei.
No. Sants tĂ© catorze vies en total, sis d'ample estĂ ndard i huit d'ample ibèric.Ara mateix, Sants Ă©s una estaciĂł amb les vies al lĂmit, tant les sis d'alta velocitat com les catorze de rodalies i regionals.
Açò Ă©s una errada lingĂĽĂstica que em posa molt nerviĂłs: quina mania tĂ© la gent de confondre destinaciĂł i destĂ!A mĂ©s, avisen que per descongestionar Sants es necessita que la Sagrera entri en funcionament i assumeixi el paper d'estaciĂł de capçalera per als trens AVE amb destĂ sud.
El ramal de las aguas está de adorno. La estaciĂłn de Francia, cuarto de lo mismo. La R1 llega a Molins de milagro, por mucho que lo ponga en los horarios y carteles, y los fines de semana en Cornellá ya no existe esa lĂnea. Y de paso le decimos al poeriodista que redactĂł eso y a esos ingenieros de carrera que se metan en un tren a las siete de la mañana en Sant Vicenç de Calders y les hacemos ir hasta Manresa. Y luego que redacten de nuevo la noticia.
Respecto a la ortografĂa y gramática de la redacciĂłn no me meto porque no sĂ© catalán, pero evidentemente a estas alturas no me extraña ya nada: ya estoy curado de espanto con las ediciones del 20 minutos en castellano.
Los tiempos de CalĂgula se van acabando... SegĂşn la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
- robertotlh
- N7

- Entrades: 327
- Membre des de: 15 oct. 2015, 14:47
Re: Xarxa de Rodalies de Barcelona al punt del colapse.
Parlant del tercer tĂşnel de rodalies, recordo que fa uns anys vaig veure una espècie de simulaciĂł virtual de com seria el recorregut d una lĂnia ferroviĂ ria subterrĂ nia a la Diagonal, on es mostraven els creuaments amb altres lĂnies i la veritat era un subsòl bastant complex. La simulaciĂł virtual era molt ben aconseguida i molt informativa. AlgĂş es recorda d'aquesta simulaciĂł virtual? Sabeu si encara estĂ disponible? L'he estat buscant sense cap èxit
Visiteu el meu bloc http://blogscat.com/a/ferrocarrilsinexistents
Re: Xarxa de Rodalies de Barcelona al punt del colapse.
Buenas,robertotlh ha escrit:Parlant del tercer tĂşnel de rodalies, recordo que fa uns anys vaig veure una espècie de simulaciĂł virtual de com seria el recorregut d una lĂnia ferroviĂ ria subterrĂ nia a la Diagonal, on es mostraven els creuaments amb altres lĂnies i la veritat era un subsòl bastant complex. La simulaciĂł virtual era molt ben aconseguida i molt informativa. AlgĂş es recorda d'aquesta simulaciĂł virtual? Sabeu si encara estĂ disponible? L'he estat buscant sense cap èxit
Puede que sea este, pero no tengo ni idea...
https://www.youtube.com/watch?v=uzB_VUE_qtI[/youtube]
Saludos.
- robertotlh
- N7

- Entrades: 327
- Membre des de: 15 oct. 2015, 14:47
Re: Xarxa de Rodalies de Barcelona al punt del colapse.
Bingo! Moltes grĂ cies!ortegote ha escrit:Buenas,robertotlh ha escrit:Parlant del tercer tĂşnel de rodalies, recordo que fa uns anys vaig veure una espècie de simulaciĂł virtual de com seria el recorregut d una lĂnia ferroviĂ ria subterrĂ nia a la Diagonal, on es mostraven els creuaments amb altres lĂnies i la veritat era un subsòl bastant complex. La simulaciĂł virtual era molt ben aconseguida i molt informativa. AlgĂş es recorda d'aquesta simulaciĂł virtual? Sabeu si encara estĂ disponible? L'he estat buscant sense cap èxit
Puede que sea este, pero no tengo ni idea...
https://www.youtube.com/watch?v=uzB_VUE_qtI[/youtube]
Saludos.
Visiteu el meu bloc http://blogscat.com/a/ferrocarrilsinexistents
Re: Xarxa de Rodalies de Barcelona al punt del colapse.
Yo no lo puedo ver, pone error... Se puede poner el link o algo? Estoy muy interesado en verlo!
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquĂ!
Re: Xarxa de Rodalies de Barcelona al punt del colapse.
Buenas,Aeduh ha escrit:Yo no lo puedo ver, pone error... Se puede poner el link o algo? Estoy muy interesado en verlo!
Lo dejo pero a la direcciĂłn donde se ve:
https://www.youtube.com/watch?v=uzB_VUE_qtI
Saludos.
- UT440_132M
- N10

- Entrades: 4004
- Membre des de: 03 març 2008, 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- UbicaciĂł: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Re: Xarxa de Rodalies de Barcelona al punt del colapse.
https://el9nou.cat/osona-ripolles/actua ... se-satura/
El transport pĂşblic se satura
El RACC alerta de la necessitat urgent de millorar l’R3 i posa de manifest la bona marxa del Bus Express
Vicenç Bigas 18/12/2019 | 10:00 Vic/Barcelona
Cada dia entren i surten de Barcelona 540.000 vehicles aproximadament, una cinquena part dels quals (uns 108.000) estan afectats per les restriccions de la zona de baixes emissions (ZBE), que entraran en vigor l’1 de gener. La mesura, que es pren per reduir els efectes de la contaminació, s’aplicarà sobre aquells vehicles que no disposin de l’etiqueta ambiental de la DGT tant a l’interior de la ciutat com a les rondes.
Davant d’aquesta mesura històrica, que es creu que afectarĂ unes 134.000 persones, el Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC) ha dut a terme un estudi de mobilitat per analitzar les alternatives que se’ls presenten. Es calcula que prop de la meitat d’aquestes persones que cada dia accedeixen a Barcelona en cotxe, que sĂłn 18.000 en hora punta al matĂ, es convertiran a partir de l’any vinent en potencials usuaris del transport pĂşblic i faran el trajecte en tren o autobĂşs. A aquests s’hi haurĂ d’afegir els que deixin el cotxe en algun aparcament al costat d’una estaciĂł a les proximitats de Barcelona i hi acabin d’arribar en tren.
Les conclusions de l’AnĂ lisi de la capacitat del transport pĂşblic als accessos a Barcelona no sĂłn gens afalagadores pel servei que presta Renfe a Rodalies i en especial l’R3. L’estudi alerta que la lĂnia estĂ sobresaturada en hores punta i en reclama el desdoblament en el marc de l’aplicaciĂł d’un pla d’emergència que incrementi les freqüències de pas i la capacitat dels trens en totes les lĂnies. Cinc d’elles superen el 100% d’ocupaciĂł en hora punta al matĂ, essent el cas mĂ©s greu el de l’R3 que, quan transcorre pel Vallès, arriba a un 108% d’ocupaciĂł entre 2/4 de 8 i 2/4 de 9 del matĂ en direcciĂł a l’Hospitalet. Això significa que en cada vagĂł, que tenen una capacitat assignada d’uns 200 passatgers, hi ha el triple de gent dreta que asseguda. En sentit contrari, l’ocupaciĂł en hora punta del matĂ tambĂ© Ă©s de les mĂ©s altes (84%). “La situaciĂł Ă©s inacceptable”, conclou l’estudi, perquè “l’ocupaciĂł Ă©s superior a l’aforament oficial del vagó”. Qui tambĂ© s’ha referit aquests dies a la situaciĂł de l’R3 Ă©s el Consell Empresarial d’Osona. En el transcurs de la Nit Empresarial d’Osona que es va fer dijous a Taradell, la seva presidenta, Lurdes Baulenas, tambĂ© va reclamar una millora “imminent” de la lĂnia. Per Baulenas, es tracta d’una “infraestructura cabdal” per l’economia de la comarca que “requereix inversions”.
Un dels mitjans de transport que mĂ©s ha restat usuaris al vehicle privat Ă©s el Bus Express. Segons el RACC, l’E12, que uneix Vic amb Barcelona sense parades, Ă©s la sisena lĂnia amb una ocupaciĂł mĂ©s alta de les 24 analitzades d’aquest sistema d’autobusos rĂ pids. En concret, registra un 86% de places ocupades de 2/4 de 8 a 2/4 de 9 del matĂ i de les poques que incrementa els viatgers una hora mĂ©s tard, fins al 88%. En aquestes hores punta hi ha freqüències de pas d’entre 10 i 15 minuts.
L’estudi s’ha dut a terme a partir d’una enquesta a 400 conductors de vehicles sense etiqueta ambiental, d’un treball de camp entre abril i juny en hores punta al matà i de l’anà lisi de l’oferta de places disponibles en transport públic.
El transport pĂşblic se satura
El RACC alerta de la necessitat urgent de millorar l’R3 i posa de manifest la bona marxa del Bus Express
Vicenç Bigas 18/12/2019 | 10:00 Vic/Barcelona
Cada dia entren i surten de Barcelona 540.000 vehicles aproximadament, una cinquena part dels quals (uns 108.000) estan afectats per les restriccions de la zona de baixes emissions (ZBE), que entraran en vigor l’1 de gener. La mesura, que es pren per reduir els efectes de la contaminació, s’aplicarà sobre aquells vehicles que no disposin de l’etiqueta ambiental de la DGT tant a l’interior de la ciutat com a les rondes.
Davant d’aquesta mesura històrica, que es creu que afectarĂ unes 134.000 persones, el Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC) ha dut a terme un estudi de mobilitat per analitzar les alternatives que se’ls presenten. Es calcula que prop de la meitat d’aquestes persones que cada dia accedeixen a Barcelona en cotxe, que sĂłn 18.000 en hora punta al matĂ, es convertiran a partir de l’any vinent en potencials usuaris del transport pĂşblic i faran el trajecte en tren o autobĂşs. A aquests s’hi haurĂ d’afegir els que deixin el cotxe en algun aparcament al costat d’una estaciĂł a les proximitats de Barcelona i hi acabin d’arribar en tren.
Les conclusions de l’AnĂ lisi de la capacitat del transport pĂşblic als accessos a Barcelona no sĂłn gens afalagadores pel servei que presta Renfe a Rodalies i en especial l’R3. L’estudi alerta que la lĂnia estĂ sobresaturada en hores punta i en reclama el desdoblament en el marc de l’aplicaciĂł d’un pla d’emergència que incrementi les freqüències de pas i la capacitat dels trens en totes les lĂnies. Cinc d’elles superen el 100% d’ocupaciĂł en hora punta al matĂ, essent el cas mĂ©s greu el de l’R3 que, quan transcorre pel Vallès, arriba a un 108% d’ocupaciĂł entre 2/4 de 8 i 2/4 de 9 del matĂ en direcciĂł a l’Hospitalet. Això significa que en cada vagĂł, que tenen una capacitat assignada d’uns 200 passatgers, hi ha el triple de gent dreta que asseguda. En sentit contrari, l’ocupaciĂł en hora punta del matĂ tambĂ© Ă©s de les mĂ©s altes (84%). “La situaciĂł Ă©s inacceptable”, conclou l’estudi, perquè “l’ocupaciĂł Ă©s superior a l’aforament oficial del vagó”. Qui tambĂ© s’ha referit aquests dies a la situaciĂł de l’R3 Ă©s el Consell Empresarial d’Osona. En el transcurs de la Nit Empresarial d’Osona que es va fer dijous a Taradell, la seva presidenta, Lurdes Baulenas, tambĂ© va reclamar una millora “imminent” de la lĂnia. Per Baulenas, es tracta d’una “infraestructura cabdal” per l’economia de la comarca que “requereix inversions”.
Un dels mitjans de transport que mĂ©s ha restat usuaris al vehicle privat Ă©s el Bus Express. Segons el RACC, l’E12, que uneix Vic amb Barcelona sense parades, Ă©s la sisena lĂnia amb una ocupaciĂł mĂ©s alta de les 24 analitzades d’aquest sistema d’autobusos rĂ pids. En concret, registra un 86% de places ocupades de 2/4 de 8 a 2/4 de 9 del matĂ i de les poques que incrementa els viatgers una hora mĂ©s tard, fins al 88%. En aquestes hores punta hi ha freqüències de pas d’entre 10 i 15 minuts.
L’estudi s’ha dut a terme a partir d’una enquesta a 400 conductors de vehicles sense etiqueta ambiental, d’un treball de camp entre abril i juny en hores punta al matà i de l’anà lisi de l’oferta de places disponibles en transport públic.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'AboliciĂł del Cotxe Oficial", Soci nĂşm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'AboliciĂł del Cotxe Oficial", Soci nĂşm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- Renfe445
- N10

- Entrades: 4592
- Membre des de: 16 ago. 2012, 19:33
- Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
- Contacta:
Re: Xarxa de Rodalies de Barcelona al punt del colapse.
Una mica antiferrocarrilĂstic el RACC no? 

Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.



