Nova xarxa bus de l'AMB (Metrobus i Exprés)

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2209
Ubicació: Badalona

Re: Nova xarxa bus de l'AMB (Metrobus i Exprés)

Entrada Autor: m.h.t. » Dissabte 24/03/2018 21:47

Encara no és clara la ruta de la M28 per Sant Andreu; només se sap que acabarà a St. Andreu Comtal. Pel que s'intueix al mapa proposta, sembla baixar pel Pg. Torras i Bages i c/Segre, i girar pel c/Sant Adrià per acabar a La Maquinista junt a l'estació de Rodalies. Després, tornar-hi a Torras i Bages de volta cap a Sta. Coloma. :roll:
França451 ha escrit:Emmm... creo que nadie ha caído en que la B27 actual Va a Oliveras , no a Can Franquesa. Si bien ambas montañas están al lado, no tienen nada que ver una con la otra.
Ha sido fallo mío. A Oliveres quería decir. Lo cambio. :oops:


Salvem l'Estació de França!

França451
N9
N9
Entrades: 2238
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dissabte 24/03/2018 22:10

No te preocupes. Es fallo del mapa: en él pone claramente M27, Can Franquesa, y se quedan tan anchos.
Qué pena. De verdad llegué a creerme que por una vez iban a reforzar más líneas a Can Franquesa, ya que a Oliveras llega el Metro, y con eso, la B20 y la B15 van que se matan. En suficientes ocasiones me he subido a Singuerlín con el metro, y en la parada común de varias líneas ver pasar una B27 tras otra, mientras que las frecuencias del B81, B80 y B14 eran de pena. Eso en parte mejorará con la M30, pero recuerdo que Can Franquesa es una montaña, probablemente la más alta de Santa Coloma y aquí no llega el metro. Sinceramente, si no llevan la M27 allí, hubiera estado bien que metan alguna línea más, aparte de la M30. Y que TMB hubiera hecho la V35. Can Franquesa necesita mejores comunicaciones de lo que actualmente tiene.

Por otro lado, si miras el dossier, verás que la M28 parece hacer en parte lo que la B19 hasta <M> Torras i Bages: es decir, cruza por Avenida Santa Coloma, coge Pg Torras i Bages, baja a Sant Andreu Comtal y fin. No toca Fabra i Puig ni de coña, el paseo queda mucho más abajo. Sinceramente, es un poco redundante con el Metro: me explico:
Desde Fondo, pasa por <M> Fondo, <M> Santa Coloma, <M> Baró del Viver, <M> Torras i Bages y <M> Sant Andreu.
Eso no es hacer lo mismo que la Línea 1? Como bien dices, podría coger otro trazado, por ejemplo el que proponía Renfe445.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4440
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 24/03/2018 22:18

França451 ha escrit:No te preocupes. Es fallo del mapa: en él pone claramente M27, Can Franquesa, y se quedan tan anchos.
Qué pena. De verdad llegué a creerme que por una vez iban a reforzar más líneas a Can Franquesa, ya que a Oliveras llega el Metro, y con eso, la B20 y la B15 van que se matan. En suficientes ocasiones me he subido a Singuerlín con el metro, y en la parada común de varias líneas ver pasar una B27 tras otra, mientras que las frecuencias del B81, B80 y B14 eran de pena. Eso en parte mejorará con la M30, pero recuerdo que Can Franquesa es una montaña, probablemente la más alta de Santa Coloma y aquí no llega el metro. Sinceramente, si no llevan la M27 allí, hubiera estado bien que metan alguna línea más, aparte de la M30. Y que TMB hubiera hecho la V35. Can Franquesa necesita mejores comunicaciones de lo que actualmente tiene.

Por otro lado, si miras el dossier, verás que la M28 parece hacer en parte lo que la B19 hasta <M> Torras i Bages: es decir, cruza por Avenida Santa Coloma, coge Pg Torras i Bages, baja a Sant Andreu Comtal y fin. No toca Fabra i Puig ni de coña, el paseo queda mucho más abajo. Sinceramente, es un poco redundante con el Metro: me explico:
Desde Fondo, pasa por <M> Fondo, <M> Santa Coloma, <M> Baró del Viver, <M> Torras i Bages y <M> Sant Andreu.
Eso no es hacer lo mismo que la Línea 1? Como bien dices, podría coger otro trazado, por ejemplo el que proponía Renfe445.
Es lo que dije, deberían de recuperar el trazado que seguía la B20 antes de la reforma del 2011 por la zona de Sant Andreu.



França451
N9
N9
Entrades: 2238
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dissabte 24/03/2018 22:28

Sólo que ese trazado, ya lo puedes hacer con H8+H4/B19, que para el caso sería lo mismo que coger H8 hasta Sant Andreu y enlazar con M28. Suponiendo que la parada Segre/Torrent Estradella fuera cabecera del M28, o tuviera la cabecera cerca. Enlazas en la misma parada ambas líneas, y lo que antes hacías con una sola línea, ahora lo haces con dos.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

pau5321
N7
N7
Entrades: 448
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: pau5321 » Dijous 29/03/2018 10:22

Ja ha aparegut la parada Origen/Final Sant Andreu Comtal, esta a Sant Adria/Ferran Junoy, aixi que suposo que fara com la linia 42 de TMB de Pl Vila a Maquinista, per girar a l'esquerra a Pg Havana i tornada per Sao Paulo, Lima, Caracas


http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2209
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dijous 29/03/2018 17:16

Més aviat m'ensumo que serà més directa que la 42 entre Sta. Coloma i La Maquinista. ;) Una cosa així:
ANADA: (pont del Besòs) - Pg. Sta. Coloma - Ciutat d'Asunción - Pg. de l'Habana - Parc Maquinista (SAC)

TORNADA: Parc Maquinista (SAC) - Ferran Junoy - Pg. Sta. Coloma - (pont del Besòs)
Per tant, tindrem una M28 com la última etapa de la B28 (per La Maquinista), però sense creuar les vies per arribar al centre de St. Andreu.


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4440
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 29/03/2018 18:34

m.h.t. ha escrit:Més aviat m'ensumo que serà més directa que la 42 entre Sta. Coloma i La Maquinista. ;) Una cosa així:
ANADA: (pont del Besòs) - Pg. Sta. Coloma - Ciutat d'Asunción - Pg. de l'Habana - Parc Maquinista (SAC)

TORNADA: Parc Maquinista (SAC) - Ferran Junoy - Pg. Sta. Coloma - (pont del Besòs)
Per tant, tindrem una M28 com la última etapa de la B28 (per La Maquinista), però sense creuar les vies per arribar al centre de St. Andreu.
Pero no irá por la calle Tiana como la 42?



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2209
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dilluns 02/04/2018 13:20

Queden 4 dies per a la posada en servei de les línies M27 i M28 i encara avui no s'ha comunicat res enlloc. Ni avís al web de l'AMB, ni TUSGSAL ni a les parades. Suposo que demà (al ser ja laborable) faran la campanya a correcuïta a 3 dies vista.

D'on has tret el PDF informatiu que has posat al fil de TUSGSAL, edbus :?: No l'he trobat enlloc. :?


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dilluns 02/04/2018 22:17

pau5321 ha escrit:Ja ha aparegut la parada Origen/Final Sant Andreu Comtal, esta a Sant Adria/Ferran Junoy
Correcte, a 7 minuts de l'estació de tren i de la de metro, tal com diuen pel Twitter (https://twitter.com/LlopMiQuel/status/9 ... 4885334020). La distància fins a l'estació de Rodalies podria retallar-se a entre 1 i 3 minuts si es restituís el pont peatonal que comunicava el pont de la Maquinista i l'estació, o bé si es posés una parada més ja sigui al carrer Doctor Balari o a la plaça Ramon Riera.
m.h.t. ha escrit:Queden 4 dies per a la posada en servei de les línies M27 i M28 i encara avui no s'ha comunicat res enlloc. Ni avís al web de l'AMB, ni TUSGSAL ni a les parades. Suposo que demà (al ser ja laborable) faran la campanya a correcuïta a 3 dies vista.
Amb la E95 també va passar el mateix quan es va inaugurar: només es va publicar el cartell informatiu indicant les parades principals, i fins el mateix dia de la inauguració no es va publicar ni el plànol del recorregut enlloc. Veig que en aquest cas serà igual...


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

França451
N9
N9
Entrades: 2238
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dijous 05/04/2018 17:31

A ver, Juanjo. He visto en google maps dónde está la cabecera. Cruzas el puente de Sant Adrià y entras a la estación por la verja esa que hay paralela a la balconada de piedra que hay sobre las vías. (Creo que es la que viene marcada como Carrer de l'Estaciò.) Eso no está a siete minutos de la estación de Renfe ni de coña. Como mucho tardas dos o tres, para el caso andas lo mismo que si vas desde la parada del H8/V31 Josep Soldevila/Torrent Estadella, pasas los Marionistes, o como se llame ese colegio que hay ahí, cruzas el paso de cebra, caminas un poco Sant Adrià y entras en el caminito de tierra de la balconada a la estación. No hace falta seguir por Segre/Pl. Ramón Riera. El pasaje de la estación está justamente para acortar atajo al acceso a la estación por allí en vez de dar toda la vuelta por la plaza Riera.
Del Metro puede ser que esté a siete minutos, ya que la Plaza Orfila está más lejos, pero la parada dice "Estaciò Sant Andreu Comtal", no intercambiador con metro. Y la parada conecta con la estación Renfe. Todos sabemos que para llegar al metro tienes por lo menos cuatro minutos cruzando el lateral de la iglesia del Palomar. Que los de Twitter sean unas histéricas que tergiversan noticias no es mi culpa, si no saben leer letreros es lógico que suelten la primera burrada que les venga a la cabeza. Es como si yo hago finalizar una línea de bus a la derecha de la Renfe de Sant Cugat, pero próxima a la estación y publico un twitter diciendo que está a media hora de la estación de Vollpelleres y de la Renfe y lo comento como si fuera un sacrilegio para cortarle la cabeza a quien lo hizo. Evidentemente, que de los catalanes va a estar al quinto pino, esa parada, pero si la parada pone "Estación de Renfe" y nada más y está próxima a la Renfe, no sé a qué viene tanta alarma. Estamos de acuerdo que podrían haberla puesto entre medias de la Renfe y el Metro para tener más intermodalidad, pero si por trazado del bus o para evitar vueltas innecesarias no se ha podido y sólo conecta con la Renfe, pues es lo que hay. La noticia en los PDFs dijo claramente que iba a conectar con las líneas R2, R2Nord y R11, no dijo nada del Metro. Y han cumplido lo que pusieron. Entonces no sé a qué viene el revuelo en Twitter de la intermodalidad, que con esos siete minutos alarmistas parece que estén puestos para que toda la gente del barrio esté de morros con la Tugsal y la AMB.

Vamos a ver si dejamos de decir las cosas según de qué forma que luego se montan pollos por cosas que no deberían montarse.

Un saludo

Miki


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2209
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dissabte 07/04/2018 16:42

Sorpresa!! :!: Es posa en marxa, aquest mateix mes, la primera línia "a la demanda" de l'AMB, inicialment no prevista al planejament:

El bus de Tiana a Can Ruti començarà a funcionar aquest mes d’abril

El nou bus sortirà de Tiana per la rotonda de la Creu de Terme i arribarà a l'hospital badaloní pel lateral de la B-20


Ja té nom, es dirà E33, i començarà a funcionar aquest mateix mes. A finals d’abril, el bus de Tiana a Can Ruti serà una realitat. Ho ha anunciat aquest dimarts al ple l’alcaldessa, Ester Pujol, responent a una pregunta del PDeCAT-DC.

El bus funcionarà a demanda, és a dir, caldrà trucar a un telèfon gratuït perquè vagi a Tiana i, d’allà, a l’hospital de Can Ruti, o al revés. Per ara, només funcionarà els matins, amb 4 viatges en cada direcció, ha explicat la regidora d’Urbanisme, Núria Garcia. [...]

L’E33 serà una de les noves línies exprés que està posant en marxa l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB).

http://lalocal.tianat.cat/el-bus-de-tia ... es-dabril/


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2209
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Diumenge 08/04/2018 23:07

Finalment s'ha aplicat la nova tipologia gràfica a les noves tires informaves i s'han reestilitzat els símbols. A les parades ja s'han posat aquestes i no les presentades inicialment:

http://www.ambmobilitat.cat/Uploads/Gal ... _M27x2.png
http://www.ambmobilitat.cat/Uploads/Gal ... _M28x2.png

Això sí, com a distintiu de capçalera s'ha posat la tipologia de sempre. Suposo que les noves etiquetes-distintiu de línies ja seran amb el nou disseny.


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4440
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 08/04/2018 23:42

m.h.t. ha escrit:Finalment s'ha aplicat la nova tipologia gràfica a les noves tires informaves i s'han reestilitzat els símbols. A les parades ja s'han posat aquestes i no les presentades inicialment:

http://www.ambmobilitat.cat/Uploads/Gal ... _M27x2.png
http://www.ambmobilitat.cat/Uploads/Gal ... _M28x2.png

Això sí, com a distintiu de capçalera s'ha posat la tipologia de sempre. Suposo que les noves etiquetes-distintiu de línies ja seran amb el nou disseny.
Tipología o tipografía?



França451
N9
N9
Entrades: 2238
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dilluns 09/04/2018 3:06

Habéis visto la burrada en la M27?
En el trayecto de vuelta, las paradas de Santa Coloma le han puesto en el lateral "Badalona" y en las de Badalona, Santa Coloma.
Como ya hayan editado las tiras se van a gastar un buen dineral en volver a cambiarlas.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4440
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 09/04/2018 4:09

França451 ha escrit:Habéis visto la burrada en la M27?
En el trayecto de vuelta, las paradas de Santa Coloma le han puesto en el lateral "Badalona" y en las de Badalona, Santa Coloma.
Como ya hayan editado las tiras se van a gastar un buen dineral en volver a cambiarlas.
A no ser que con un adhesivo lo corrijan.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2209
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dilluns 09/04/2018 8:20

Novetat!! Nou servei de reforç E44 (Zona Universitària-Sant Joan de Déu). Serà simplement un reforç puntual del tàndem EP1 i JM entre Z. Univ. i l'hospital. ;)

:flecha Horaris Z. Universitària-St. Joan de Déu (JM, EP1, E44)

Línia que, per cert, no sé què té d'exprés si només és un reforç puntual d'un trajecte curt i fa totes les parades. :?

A l'AMB s'estan tornant bojos amb les línies "exprés". :) La E33 (Tiana-Can Ruti) encara es pot entendre, però aquesta... :x


Salvem l'Estació de França!

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dilluns 09/04/2018 15:15

m.h.t. ha escrit:Novetat!! Nou servei de reforç E44 (Zona Universitària-Sant Joan de Déu). Serà simplement un reforç puntual del tàndem EP1 i JM entre Z. Univ. i l'hospital. ;)

:flecha Horaris Z. Universitària-St. Joan de Déu (JM, EP1, E44)

Línia que, per cert, no sé què té d'exprés si només és un reforç puntual d'un trajecte curt i fa totes les parades. :?

A l'AMB s'estan tornant bojos amb les línies "exprés". :) La E33 (Tiana-Can Ruti) encara es pot entendre, però aquesta... :x
Ara totes les noves línies seran exprés o metrobus, ja que sembla que sigui el que s'ha posat de moda i no numerar les línies com s'havia fet fins ara...


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2209
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimecres 11/04/2018 23:17

Atenció a la tira informativa de la E44 :!: http://www.ambmobilitat.cat/Uploads/Gal ... _E44x2.png

Ni tan sols s'han molestat en posar l'horari conjunt JM/EP1/E44 que és el que caldria posar de cara a l'usuari. El que vaig penjar més amunt.

Per això cal inaugurar una "línia" a bombo i plateret :?: Per això només calia posar 7 serveis limitats a la EP1. I no tant d'enrenou. :nono


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimecres 11/04/2018 23:26

m.h.t. ha escrit:Per això cal inaugurar una "línia" a bombo i plateret :?: Per això només calia posar 7 serveis limitats a la EP1. I no tant d'enrenou. :nono
Totalment d'acord. Jo el que crec és que amb això s'han volgut penjar una medalla, recordem que l'any vinent hi ha eleccions municipals.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimecres 11/04/2018 23:28

Totalment d'acord. La E44 és una xapussa total i absoluta.

Ni és "exprés", ni té gens de sentit que compti amb nomenclàtor propi per a 7 miserables expedicions diàries, existint dues altres línies que la solapen.



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”