Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

Sant Andreu Comtal

EntradaAutor: Renfe445 » Dimarts 10/04/2018 16:08

Están colocando estos bancos, algunos están medio instalados, tienen sólo el respaldo... :x
Imatge
Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
 
Entrades: 3138
Membre des de: Dijous 16/08/2012 19:33
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Bancs a Arc de Triomf

EntradaAutor: Javi M » Dimecres 11/04/2018 23:17

Des de fa alguns dies, l'estació d'Arc de Triomf compta amb bancs nous "Rodalies de Catalunya", similars als de la foto anterior.

Això sí, els nous no compten amb respatller, funció que ara fa la paret.
Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
 
Entrades: 1545
Membre des de: Dimecres 18/11/2009 17:49

Ahir (11/04/2018)

EntradaAutor: 437.001 » Dijous 12/04/2018 0:42

A Cubelles (R2):

-Res de nou quant als teleindicadors. Hi ha els suports, però els teleindicadors en sí encara no. Els dos que hi ha costat Sant Vicenç es troben a sota de les respectives marquesines. Els dos que hi ha costat Vilanova/Barcelona estan a ple sol. Bé, avui no, que plovia (i per cert, pel riu Foix baixava aigua de banda a banda, deu haver caigut la de déu per l'Alt Penedès).
-Han instal.lat nova megafonia, però no funcionava. No sé si és que era tard.
-Unes marques de pintura al terra de l'andana direcció Sant Vicenç. Tal vegada marquin la posició de nous bancs? Misteri, per ara.

A Garraf (R2):
[des del tren]

-Res de nou.

A Gavà (R2):

-Instal.lats teleindicadors i nova megafonia.
-Hi ha set teleindicadors, model Deimos/Aesys. Són dos per via a les vies 1, 2 i 3. A la via 4 semblaa que n'hi haurà només un. Tots es troben a sota de les respectives marquesines. Encara no estan encesos.
-La megafonia nova funciona correctament.

A Barcelona-Estació de França (R2):

-Andana de vies 14/15: la rasa ja arriba quasi fins l'extrem de l'andana.
-Andana de vies 10/11: ja estan colocant el paviment definitiu a via 11, que està tancada. El paviment en qüestió sembla similar al de les andanes ja recrescudes (no sé si és idèntic, perquè avui encara estava fresc). A via 10 els trens ja paren tot i que encara no està instal.lat el paviment definitiu.
-Andana de via 3: continuen amb la rasa.
-Zona de transició d'andanes a vestíbul: estan instal.lant paviment podotàctil per a PMR, ho estan fent a un nivell uns centímetres més alt que el paviment actual, així que s'ha d'anar amb compte per no ensopegar. Degut a això, estan tancades amb tanques d'obra les zones dels bancs propers als topalls.
-A esta estació seria ideal que hi hagués monitors per als maquinistes.
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4457
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona


Ahir (13/04/2018)

EntradaAutor: 437.001 » Dissabte 14/04/2018 2:38

A Cornellà (R1/R4):

-No he sabut detectar possibles obres, tret d'uns tancaments anti-frau, situats entre l'edifici de viatgers i l'ascensor (o sigui, costat Sant Joan Despí), que no recordo si ja hi eren o no, i que de tota manera, no eviten que la gent pugui saltar i colar-se.
-Detectats passatgers sense bitllet entrant caminant a l'andana direcció Molins/Martorell/Sant Vicenç des del costat Sant Ildefons de Cornellà de les vies.
-El pas superior (extern a l'estació) no té tanques anti-caiguda d'objectes ni proteccions per a que ningú caigui a les vies.
-Aquesta estació necessita desesperadament unes marquesines adaptades a la quantitat de passatgers que té. :( Dimonis, que enllaça amb la L5 i el tramvia, aquí hi transborda molta gent... Que l'edifici de viatgers està catalogat? Bé, d'acord, però els de Molins i Sant Feliu també ho estan, i tenen marquesina. I si Cornellà està més catalogada encara que les altres dues (tot i que el que sí que és cert és que l'andana direcció Barcelona és bastant estreta a la zona de l'edifici, força més que a Molins o Sant Feliu), les marquesines direcció Barcelona sempre es poden posar entre l'ascensor i l'extrem costat Sant Joan Despí de l'andana.
Tot i així, la pitjor andana és l'altra, la direcció Molins/Martorell, que és on més estona espera la gent per fer transbordament, i només hi ha una marquesina tipus parada de bus: literalment, Palautordera està igual, i Viladecavalls està millor!! >:(
-Per altra banda, crec que l'accés a Renfe des de metro i tramvia és una mica incòmode, es dóna molta volta.
-Els teleindicadors han anunciat el tren que he agafat (un R4 Martorell) amb segons d'antel.lació, només els hi ha donat temps de fer scroll de parades una vegada.

A Sant Joan Despí (R1/R4):
[des del tren]

-En canvi, aquí els teleindicadors anunciaven un R4 Terrassa amb 20 minuts d'antel.lació. :x

Al Papiol (R4):
[des del tren]

-Obres iniciades, i quasi que m'atreveixo a dir que finalitzades! :D
-Han instal.lat fa poquet tanques anti-frau a l'extrem costat Castellbisbal de l'andana direcció Martorell/Sant Vicenç: així els cotxes ja no aparquen damunt de l'andana.

A Martorell (R4/R8):

-Ni rastre d'obres de la reforma del tancament.
-Pero sí que he vist una altra mena d'obres, molt interessant. :D Han començat les obres del tercer rail entre Martorell i La Granada.

A Gelida (R4):
[des del tren]

-Els teleindicadors segueixen fent el ruc, només en funcionava un, l'altre estava encès però fora de servei.
-Estació en obres! :o Sorpresa.
-Han aixecat part de les vores d'andana de l'andana direcció Sant Vicenç, costat Sant Sadurní. També hi ha un sector no sé si demolit, o que s'ha ensorrat per pluges, però falta un tros d'andana d'uns tres metres.
-Ni idea de què pot ser, perquè que jo sàpiga no hi havia obres licitades d'accesibilitat, tot i que tenint en compte la quantitat d'obrers, és molt probable que es tracti d'obra del tercer rail.

A Lavern-Subirats (R4):
[des del tren]

-M'ha semblat veure que han desinstal.lat el teleindicador vandalitzat i sene estrenar de l'andana direcció Sant Vicenç, però no ho puc assegurar perquè ja era de nit i no ho he pogut veure bé.
-Els ascensors segueixen vandalitzats i sense estrenar.

Als Monjos (R4):
[des del tren]

-Res de nou.
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 16/04/2018 1:10, en total s’ha editat 2 vegades.
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4457
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Estacions de Rodalies Barcelona en obres el 2018

EntradaAutor: 437.001 » Dissabte 14/04/2018 2:46

Estacions recentment reformades:

-Viladecavalls (R4)
-Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2)
-Sabadell-Centre (R4) -FINALITZADA-

Estacions en obres:

-Aeroport (R2, reconstrucció per soterrament + nou ramal i nova estació T1)
-Lavern-Subirats (R4) -finalitzant-se-
-Sant Cugat del Vallès (R8) -finalitzant-se-
-Els Monjos (R4) -finalitzant-se-
-Mollet-Santa Rosa (R3)
-Sant Miquel de Gonteres (R4)
-Centelles (R3) -finalitzant-se-
-Sant Martí de Centelles (R3) -finalitzant-se-
-Barcelona-Estació de França (R2)
-Manresa (R4)
-Sant Celoni (R2) -finalitzant-se-
-El Papiol (R4) -finalitzant-se-
-Gelida (R4)

Estacions amb obres adjudicades, però encara no iniciades (ja amb retard):

-Bellvitge (R2, adjudicada el 2015)
-Mollet-Sant Fost (R2/R8, adjudicada el 2017, pendent de confirmació d'inici d'obres)

Estacions amb obres paralitzades i inacabades:

-Barcelona-Sagrera (R1/R2, nova estació)
-Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2, reconstrucció per soterrament)
-Santa Perpètua de Mogoda-Granja Soldevila (R8, nova estació)

Obres recentment adjudicades (previsible inici ben aviat -mesos-):

-Montcada-Ripollet (R3)
-Blanes (R1)
-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4)
-Balenyà-Tona-Seva (R3) -segona reforma-
-Granollers-Canovelles (R3)
-Parets del Vallès (R3)
-Cerdanyola-Universitat (R7/R8)
-Martorell (R4/R8)
-Mataró (R1)
-Vilassar de Mar (R1)
-Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4)
-Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7)
-Sant Sadurní d'Anoia (R4)
-Cornellà (R1/R4)
-Cerdanyola-Universitat (R7/R8) -segona reforma-
-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4) -segona reforma-

Obres en licitació:

-Castelldefels (R2)
-Gavà (R2)
-Sant Cugat del Vallès (R8) -segona reforma-
-Vacarisses (R4)
-Vilassar de Mar (R1) -segona reforma-

Licitacions desertes o desistides:

[...]
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 16/04/2018 1:09, en total s’ha editat 1 vegada.
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4457
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Ahir (15/04/2018)

EntradaAutor: 437.001 » Dilluns 16/04/2018 0:59

A Segur de Calafell (R2):
[des del tren]

-No n'estic segur, no he pogut fixar-m'hi bé, així que no sé si el que he vist era una càmera de seguretat o bé un suport de teleindicador penjant de la marquesina de l'andana direcció Barcelona. Un altre dia serà.

A Cunit (R2):
[des del tren]

-Estan instal.lant teleindicadors! :D Model Deimos/Aesys. Com a mínim, un per via a l'andana direcció Barcelona. No he pogut veure res més.

A Cubelles (R2):
[des del tren]

-Ja han instal.lat com a mínim un teleindicador a l'andana direcció Barcelona. No he pogut veure res més.

A L'Hospitalet de Llobregat (R1/R3/R4):

-Paviment podotàctil de l'andana direcció Martorell/Sant Vicenç una mica desgastat en alguns punts ja. No sé per què, no és vell, i a d'altres estacions això no es dóna.

A Cornellà (R1/R4):
[des del tren]

-Res de nou.

Al Papiol (R4):

-Obres iniciades, i quasi que m'atreveixo a dir que finalitzades! :D


-De finalitzades, res de res... :oops:

-Han instal.lat fa poquet tanques anti-frau a l'extrem costat Castellbisbal de l'andana direcció Martorell/Sant Vicenç: així els cotxes ja no aparquen damunt de l'andana.


-A més d'això, avui ja havien instal.lat les tanques anti-frau a quasi tota l'andana direcció Martorell/Sant Vicenç, tret de l'extrem costat Molins de la mateixa.
-També han tret part de la cartelleria d'aquesta andana, i per cert, part de la que hi ha a la zona del costat Castellbisbal presenta inclinació anormal, segurament per impactes de cotxes aparcats: feia falta aquesta obra, ara ja no hi ha risc de caiguda de vehicles a les vies.
-A l'andana direcció Barcelona encara no han començat, però a l'aparcament dissuassori hi ha apilades més tanques noves, i clarament n'hi ha per a bastant més tros que per només acabar l'andana direcció Martorell: reformen la totalitat dels tancaments.
-El pas a nivell entre andanes no és Strail, sinó dels vells, de travesses de fusta. Ja comença a ser una raresa.

A Martorell (R4/R8):

-Res de nou.

A Gelida (R4):

-Doncs bé, avui he baixat aquí per veure amb més deteniment què hi feien.
-I el que m'hi he trobat és l'inici d'un xafarranxo de combat de cal déu. :o
-Les obres són d'envergadura, i duraran bastant, i a més necessitaran circulació en via única entre Bifurcació Seat i Sant Sadurní. I potser algun tall a certes hores o potser fins i tot certs dies sencers.
-Es tracta ni més ni menys que de l'ampliació del gàlib dinàmic a aquesta estació: és a dir, que l'espai entre les dues vies és massa estret, i han de fer un petit ripat per a ampliar-lo, per a la qual cosa han de demolir part de l'andana direcció Sant Vicenç de Calders i fer-la més estreta, per tal de permetre el pas de trens en ample UIC sense problemes.
-Avui ja havien demolit gairebé tota la vora d'andana de l'extrem costat Sant Sadurní, més o menys enfront del funicular. Ara com ara, van bastant depressa, ja es veuen els ciments de la futura vora d'andana.
-També hi ha marques grogues a les andanes: canviaran bancs i papereres.
-Avui tots els teleindicadors funcionaven bé.

A Sant Sadurní d'Anoia (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Lavern-Subirats (R4):
[des del tren]

-M'hi vaig fixar malament: el teleindicador vandalitzat encara hi és. La resta, com sempre. :(

Als Monjos (R4):
[des del tren]

-Res de nou. :(

A L'Arboç (R4):
[des del tren]

-Tret de l'andana de l'edifici de viatgers, totes les andanes a fosques. MOLT MALAMENT! :evil:
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 18/04/2018 5:14, en total s’ha editat 1 vegada.
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4457
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Avui (16/04/2018)

EntradaAutor: 437.001 » Dilluns 16/04/2018 23:51

A Cunit (R2):
[des del tren]

-Instal.lats dos teleindicadors per via a l'andana direcció Barcelona. Model Deimos/Aesys. Encara apagats.
-Instal.lats els suports per a dos teleindicadors per via a l'andana de vies 1/3 (direcció Tarragona).
-No estic segur de si han instal.lat el suport d'un teleindicador a l'andana de l'edifici de viatgers, o si estan fent les obres per instal.lar-lo.

A Cubelles (R2):

-Res de nou quant als teleindicadors: encara no els han instal.lat, només hi ha els suports.
-Vestíbul de l'estació molt polsegós.
-Hi ha palets d'obra acumulats a l'andana, a la zona de la porta de servei (la que serveix d'accés a l'estació quan tanca el vestíbul), amb el que sembla ser aïllant tèrmic.
-Se'm va oblidar de comentar-ho el darrer cop, però sembla que estiguin fent obres a la façana, els baixos de la mateixa estan amb ciment i sense pintar.

A Garraf (R2):
[des del tren]

-Res de nou.

A Gavà (R2):

-Res de nou. Teleindicadors encara apagats.

A Viladecans (R2):
[des del tren]

-Res de nou.

A Barcelona-Sants (R2):

-No, no hi ha LEDs a les andanes encara. O no a totes.

A Barcelona-Passeig de Gràcia (R2):

-M'ha semblat com si des de fora de la tanca de les escales mecàniques de l'accés Pau Claris se sentís el funcionament de les mateixes.

A Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2):

-Tal com havien avisat, instal.lats bancs nous.

A Mollet-Sant Fost (R2/R8):
[des del tren]

-Res de nou. :(

A Palautordera (R2/R8):
[des del tren]

-Edifici de l'estació en molt, molt mal estat. Tant, que no sé si aguantarà gaire més, i com més temps passa, més car serà de restaurar... :(

A Sant Celoni (R2):

-Obra tant quasi finalitzada, que em sembla que demà mateix acaben.
-Marquesina de l'andana direcció Barcelona acabada.
-Només els hi falta instal.lar UNA peça de la marquesina de l'andana direcció Maçanet.
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4457
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Avui (22/04/2018)

EntradaAutor: 437.001 » Diumenge 22/04/2018 23:46

Al Papiol (R4):
[des de la LAV]

-Tancaments de l'andana direcció Martorell/Sant Vicenç totalment instal.lats a l'extrem costat Molins del mateix.
-No he pogut veure res més, perquè el ramal del port ho impedeix.

A Viladecans (R2):
[des del tren]

-Res de nou a l'andana direcció Vilanova/Sant Vicenç.
-A l'altra andana ens hem creuat amb un tren, i no he pogut veure res.

A Gavà (R2):
[des del tren]

-Res de nou. Teleindicadors encara apagats.

A Garraf (R2):
[des del tren]

-Res de nou.

A Cubelles (R2):
[des del tren]

-Res de nou a l'andana direcció Sant Vicenç.
-A l'altra andana ens hem creuat amb un tren, i no he pogut veure res.

A Cunit (R2):

-Megafonia nova en curs d'instal.lació.
-Instal.lats quatre teleindicadors (dos per via) a l'andana de vies 2/4 (direcció Barcelona).
-Instal.lats suports per a quatre teleindicadors (dos per via) a l'andana de vies 1/3 (direcció Sant Vicenç).
-A l'andana de via 3 (la de l'edifici de viatgers) per ara no hi ha instal.lat cap teleindicador.

A Segur de Calafell (R2):

-Ascensor de l'andana direcció Sant Vicenç espatllat. :(

A Calafell (R2):
[des del tren]

-Res de nou.
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4457
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Ahir (23/04/2018)

EntradaAutor: 437.001 » Dimarts 24/04/2018 1:25

A L'Arboç (R4):

-Instal.lats (ja fa mesos) dos teleindicadors per via i andana. Model antic (lletres vermelles).
-Instal.lats polsadors d'emergència a l'andana de l'edifici de viatgers, i a l'andana direcció Tarragona.
-Edifici de viatgers pintat fa no massa.
-Marques grogues a les andanes, com si anéssin a canviar bancs i papereres.

Als Monjos (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A La Granada (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Lavern-Subirats (R4):
[des del tren]

-Res de nou. :(

A Sant Sadurní d'Anoia (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Gelida (R4):
[des del tren]

-Han acabat l'excavació i cimentació de la vora d'andana de l'extrem Sant Sadurní de l'andana direcció Vilafranca/Sant Vicenç. Estan reinstal.lant les vores d'andana velles, però ja a la posició nova. Desconec si aplicaran això mateix a la part de l'andana on paren els trens, o si ho faran amb vores d'andana noves (com les de Passeig de Gràcia, per entendre'ns).

A Martorell (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

Al Papiol (R4):

-Com ja vaig veure ahir, ja han instal.lat tots els tancaments nous a l'andana direcció Vilafranca/Sant Vicenç. Excepte un: la porta de servei.
-A l'andana direcció Barcelona no han començat encara, i per ara no sembla que vagin a fer-hi res.
-Nova megafonia instal.lada. Funciona.
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4457
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

NOTA DE PREMSA | Renovació El Prat-Sants i estació Bellvitge

EntradaAutor: 437.001 » Dimarts 24/04/2018 23:09

Adif (24/04/2018)

Con un presupuesto de casi 5,2 millones de euros

Adif inicia los trabajos de modernización de la infraestructura entre el Prat de Llobregat y Barcelona Sants

• Se renovará la vía y la línea aérea de contacto en un tramo de 3,5 km dentro de este trayecto con el objetivo de garantizar los óptimos parámetros de seguridad, fiabilidad, disponibilidad y funcionalidad de la infraestructura

• Las actuaciones previas permitirán acometer los trabajos de mejora de accesibilidad de la estación


24/04/2018. Adif ha iniciado los trabajos de modernización de la infraestructura entre El Prat de Llobregat y Barcelona-Sants, que tienen un presupuesto de 5.178.113,6 euros (IVA incluido).

Tras operaciones previas, consistentes en trabajos de campo en las redes de cableado y en otros servicios afectados, las obras se han iniciado con la renovación de traviesas mediante maquinaria pesada en el entorno de la estación de Bellvitge, primero en la cabecera lado sur y después en la cabecera lado Barcelona.

Esta primera fase de las obras, que se alargará hasta el próximo 9 de mayo, es imprescindible que se ejecuten en horario nocturno con el objetivo de no afectar al servicio de Rodalies. En este sentido, Adif y Renfe, de forma coordinada con el Ayuntamiento de L’Hospitalet de Llobregat han iniciado una campaña de información con diferentes canales de comunicación, entre los que destaca la colocación de carteles en los edificios de viviendas más próximos a las zonas donde se desarrollan los trabajos.

Este proyecto, con un plazo de ejecución total de 18 meses aproximadamente, permitirá renovar los elementos de vía y la línea aérea de contacto en un tramo de 3,5 km dentro del tramo El Prat de Llobregat-Barcelona.

Para ello, se colocarán 9.200 ml de carril, 5.300 traviesas de hormigón y se aportarán 4.100 m3 de balasto. También se instalarán 4.460 m de hilo de contacto de la catenaria, se renovarán pórticos y otros elementos del sistema de electrificación y se colocarán dos nuevos aparatos de vía en el ámbito de la estación de Bellvitge.

También se incluyen trabajos para mejorar la funcionalidad y capacidad operativa de la infraestructura y la gestión del tráfico, permitiendo agilizar los movimientos, incrementar la velocidad máxima de circulación de los trenes en sentido Barcelona y reducir el tiempo de paso de los diferentes servicios ferroviarios.

De este modo, se homogeneizará y unificará el estado de las instalaciones, garantizando así sus óptimos parámetros de seguridad, fiabilidad, disponibilidad y funcionalidad de la infraestructura, lo que aumentará los niveles de confort de la explotación ferroviaria.

Además, se pretende incrementar la vida útil de las instalaciones, optimizar las labores de mantenimiento y reducir la probabilidad de incidencias en un tramo que registra una elevada densidad de circulaciones ferroviarias.

Actuaciones en la estación de Bellvitge

Las obras a cargo de Adif servirán también para modificar el esquema de vías de esta estación, de modo que los trenes que actualmente utilizan las dos vías generales circularán por vía directa y no desviada, dejando una tercera vía para maniobras. Para ello, se adecuarán y adaptarán la superestructura (carril, traviesas y balasto) y los aparatos de vía.

Además, recientemente se han autorizado obras complementarias por un importe de 359.310,16 (IVA incluido), para ampliar el andén central de la estación con una estructura provisional. De este modo, la vía 1 se dejaría en su posición definitiva con un desplazamiento en sentido El Prat de Llobregat y se construiría un andén provisional para permitir la instalación del ascensor por parte de Renfe.

Las actuaciones a cargo de Adif en la estación de Bellvitge, que está previsto culminar a finales de 2017, son previas al proyecto de mejora de la accesibilidad de la estación, que ejecutará Renfe. Ambos proyectos se coordinarán y solaparán con el objetivo de acortar los plazos de ejecución.

Entre los trabajos de mejora de accesibilidad destacan:

- La instalación de 4 ascensores, 2 de acceso exterior a vestíbulo y 2 de acceso a andenes desde el vestíbulo

- Recrecido, ampliación y prolongación de andenes

- Mejoras sistemas de información

- Encaminamientos podotáctiles

- Renovación iluminación

La estación de Bellvitge cuenta con los servicios de la línea R2 sur que la enlazan con Barcelona en un tiempo de viaje de 7 minutos. Diariamente, cerca de 6.000 clientes utilizan esta estación para sus desplazamientos en tren.


)))
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4457
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Anterior

Torna a: Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Bing [Bot] i 3 visitants