Series 1000 inspirades per unitats DB?

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

5046 i 1000, poc semblants

Entrada Autor: Guigui » Divendres 12/09/2008 23:35

aim ha escrit:He estat buscant una mica per Railfaneurope i el més semblant a un 1000 que he trobat és això: http://www.railfaneurope.net/pix/at/die ... 01_Str.jpg

És semblant al que ha posat abans en Guigui però dièsel.
Us poso una altra foto de la sèrie 5046 austríaca que, al meu parer, presenta ben poques semblances amb el 1000 de l'FMB. I no ho dic pel compartiment d'equipatges.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dissabte 13/09/2008 1:47

Posats a trobar semblances, per el tamany i forma de les finestres de la cabina a m amb fan recordar el frontal de les granotes mes que del 1000, sense tenir res a veure es clar



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Diumenge 14/09/2008 20:33

Em penso que forceu massa les coses en buscar una semblança entre aquestes velles glòries i la desapareguda sèrie 1000 del FMB. :x


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Divendres 03/10/2008 19:18

he estat llegint, el que ja sabíem, que els primers 1000 van ser fabricats a Alemanya i després portats a Barcelona en vaixell. El que no sabía era que els 1000 van estar desenvolupats conjuntament amb unitats per als U-bahn de Munich i Hamburg i voltant una mica he trobat aixó:

U-bahn Munich:
Imatge
Imatge
Imatge

U-Bahn Hamburg:
Imatge
Imatge



ping
N5
N5
Entrades: 130

Entrada Autor: ping » Divendres 03/10/2008 19:39




Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Divendres 03/10/2008 19:58

No, definitivament no sonen igual, encara que això no significa que no hagin estat desenvolupats conjuntament. Sobre la mateixa base, després es poden muntar els equips preferits per cada explotació. Una cosa semblant als 5000 del FCMB i als del Metro de Roma.



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dissabte 04/10/2008 14:22

Trobo que s'hi assemblen poc. A més hi ha detalls que així ho certifiquen: aquests són més quadradots, si us fixeu les portes s'obren cap enfora en comptes d'escamotejar-se dins de la paret del tren, etc.

;)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

tren250

Entrada Autor: tren250 » Dimarts 07/10/2008 16:42

O sigui, un estil de 400/600, a mi m'ha donat aquest aspecte a primera vista.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dissabte 08/11/2008 18:31

Vox ha escrit:Nota de l'administració: fil resultant de la combinació dels temes Series 1000 inspirades per unitats DB?i Trens en els que es van inspirar els 1000 del metro


Hola,

Ahir vaig decidir entrar altre cop (feia setmanes que no hi donava una ullada) a la web de'n wefer i la de Trenscat i a la primera vaig llegir que les Serie 1000 arrivades al 1970 (en vaixell!) estaven inspirades en unitats de la DB alemanya, les 624 o alguna cosa així.

I em va recordar un catàleg que tinc, de l'empresa de maquetes de tren ROCCO (un pel mes currada que Ibertren, que ara tenen unes Suisses PRECIOSES!!), de l'any 1985, on sortien tres trens idèntics (un vermell, un taronja i un blau) i recordo que de petit vaig pensar "coi, si son clavats al metro de la L4!) (llavors la L5 no la coneixia gens). I encara que no se on tinc aquell catàleg, se que eren DB.

Teniu alguna foto de les DB originals? encara circulen?

Vox


Doncs si que tens raó. Segons la BS els 1000 eren:"unitats de tren que tenien un disseny exterior molt similar als dels automotors de la sèrie 624 dels ferrocarrils alemanys".




Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 09/11/2008 22:56

Segons la Viquipèdia alemanya, el primer prototipus de la sèrie 624 va circular el 1961, i la producció en sèrie va ser entre 1964 i 1968, per MAN, evidentment. La DB va retirar-la de circulació el 2005, i una part del parc va passar a la PKP polonesa.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 22/05/2018 14:42

Viendo este hilo no se mencionó un modelo que le da un aire al diseño de los 1000/1100, en este caso me refiero a la serie 420 de la DB.
Los 420 tienen un diseño más aerodinámico y no tienen puerta en el frontal, pero las primeras versiones fueron entregadas en 1969-1970, más o menos al mismo tiempo que los 1000 que entraron en 1970.

Una curiosidad, las últimas versiones de los 420 fueron entregadas entre 1993-1997.



U-bahn de BCN
N5
N5
Entrades: 91

Entrada Autor: U-bahn de BCN » Dijous 24/05/2018 16:04

Els constructors inicials des 1000 van ser MAN (de Nuremberg) i BrownBoveri de Suïssa. Es van fabricar fora d'Espanya els 4 primers trens (de dos cotxes). Van arribar al port de BCN amb el vaixell Helios cap el març abril de 1970
Jo relacionaria més la fesomia d'aquest material amb el del metro de Milà (línia 1), contruits a partir de 1962. Veure: https://it.wikipedia.org/wiki/Elettromo ... _di_Milano

Queda clar que no són els mateixos fabricants però si pot donar una línia estètica pels 1000 i per la sèrie A del metro de Munich. També s'hi sembla la sèrie DT1 del metro de Nüremberg, que va ser oberta el 1972. Al menys tot això és material urbà i no de línia ferroviària. L'estètica interior si varia. A TMB suposo es va demanr port d'intercirculació, cosa molt estranya en els metros clàssics alemanys, inclosos els S-Bahn.

Tornant a la sèrie 1, vull fer notar que els trens van circular a Suïssa en proves cap el febrer de 1970, en concret entre les estacions de Bremgarten West i Wohlen. El motiu de fer-ho en aquesta rebuscada línia era la tensió d'electrificació. Evidentment van circular remolcats per altres bandes de la xarxa suïssa. Allà no hi tants problemes...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 30/06/2018 18:48




Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”