Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
mfuentesll2
N5
N5
Entrades: 125

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Entrada Autor: mfuentesll2 » Dimarts 08/05/2018 15:19

Carlos González ha escrit:
mfuentesll2 ha escrit:La cua de maniobres l'únic que aconseguiria ara mateix (i no es poc) és evitar el cisellament de Pl. Catalunya. El problema és que estem arribant al punt en el que les freqüències entre Gràcia i Pl.Cat són de 90 segons en hora punta, i menys d'això és molt difícil aconseguir. Per tant fa falta trobar formes d'augmentar la capacitat de la línia quan ja no es pugui aconseguir disminuint la freqüència i aquí és on entraria en joc el túnel d'Horta.
No sé si havien dit, però suposo que a la fi, el que potser sigui més probable és que la L7 sigui llançadora de Gràcia, la L6 seguirà igual i la L12 igual.
El problema segueix sent el mateix, els trens van al màxim de la seva capacitat i si la gent que baixa de la L7 a Pl.Catalunya a Gràcia es quedarà a terra perquè la gent no podrà pujar als trens.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 08/05/2018 19:44

Doncs llavors el que s'hauria de fer és la cua de maniobres, desdoblament al tram de Sarrià-Pl. Catalunya o pensar en fer una variant per el Vallès.
Clar que es més fàcil dir-ho que pensar-ho i fer-ho... el que passa és que encara oficialment no s'ha dit res al respecte.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 08/05/2018 21:21

Carlos González ha escrit:Doncs llavors el que s'hauria de fer és la cua de maniobres, desdoblament al tram de Sarrià-Pl. Catalunya o pensar en fer una variant per el Vallès.
Clar que es més fàcil dir-ho que pensar-ho i fer-ho... el que passa és que encara oficialment no s'ha dit res al respecte.
Es que cal fer una ruta nova sí o sí. L'augment de demanda ve del Vallès i la infraestructura actual no pot absorbir-la amb uns mínims (i a 20-30 anys vista ja ni en parlem). Òbviament podem posar 10 trens més fent que circulin més lents o usar sistemes automàtics per dur els trens a distància de seguretat. Però doncs ja ens allunyem del que hauria de ser una xarxa ràpida, i l'actual línia ja es prou lenta si la comparem amb les alternatives viàries o fins i tot amb la competència directa.

La cua de maniobres és necessària en el sentit en que elimina els cisallaments a la sortida de l'estació, i els trasllada a dins, on tota maniobra pot ser demorada amb més calma. Directament aporta oxigen i evitarà molts dels petits retards de minut-dos minuts que es produeixen avui dia. Alhora, incrementarà la capacitat de l'estació de Catalunya (que amb la eliminació de la via 5, ja es va minvar en el seu dia).

Ara bé, el tram actual, especialment Balmes no es pot desdoblar, i segurament Via Augusta tampoc. El tram dins Collserola, en superfície tampoc pot desdoblar-se. Pel que caldrà fer en aquest cas, un nou túnel sencer de punta a punta.
La proposta dels PDI es fer el túnel d'Horta que sortint de Mundet aniria al Vallès.

De Mundet a l'estació de Sant Cugat en línia recta surten 6,7Km, a una velocitat de 75-85Km/h (i sense fer parades!) en 5-6min creuariem a banda i banda de la muntanya. A tall d'exemple Sant Cugat - Sarrià són 15 minuts si no hi ha congestió. De Mundet a Catalunya via L3 hi ha uns 15-17 minuts aproximadament.

Això fa que la comunicació entre el Vallès i Barcelona sigui molt més competitiva. La importància de no fer un traçat nou pel mateix lloc es que pel mateix preu, obres un nou corredor vertical a tota la part dreta de Barcelona (avui inexistent: Mundet - Horta - Guinardó - Sagrada Família - Glòries/Marina - Poblenou (o on es vulgui portar)), i comuniques el Vallès i Barcelona (i Santa Coloma, Badalona, Sant Adrià) amb uns temps de viatge molt inferiors als actuals (Feu un Rubí - Vall d'Hebron per exemple per anar a l'hospital), o qualsevol estudiant del Vallès per anar a UB a Mundet. O el mateix a la inversa, des de gairebé qualsevol punt de la ciutat per anar a la UAB. Són autèntiques excursions de més d'una hora ja que dins Barcelona, d'allà on siguis, has d'anar al centre a agafar FGC, i amb això ja perds 20-30 minuts. Després encara et queda fer tot el trajecte amb FGC fins el teu destí. Llevat que t'agradi perdre el temps, o no tinguis més remei, doncs al final vas en cotxe.

Amb això fas que els S1 i S2 vagin pel nou traçat a més velocitat i més ràpid. I els S5-S6-S7 monopolitzen la línia de Sarrià usant l'espai alliberat, Catalunya no patirà tant, i es pot doblar l'oferta, ja que els ramals a Sabadell i Terrassa encara tenen espai per creixer. I segons com fins i tot podria plantejar-se portar L6 a Les Planes si sobra espai (la demanda del Vallès es partiria en dos pels ramals, i no caldria tanta oferta).


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dimarts 08/05/2018 22:16

El problema del túnel + trajecte d'horta és que no respon a cap llaç o trajecte natural urbanistic, economic, cultural... La via dels vallés es una espècie de columna de Barcelona, i la llínia és antiga, i la ciutat s'ha configurat sencera al voltant d'aquesta. Acaba a Provença/Diagonal i Plaça Catalunya, on els usuaris de Vallès a trasvasen totes les linies de Metro i Rodalies (menys la L2 i L4). La d'Horta seria un trajecte antinatural, la gent del Vallès (sobretot Sant Cugat) no vol acabar en aquella zona de Barcelona.

El que es podria fer és un segon túnel Sant Cugat a Avinguda Tibidabo, suprimir algunes de les estacions de la L7, i refer la L7 en Tram desde Gràcia/Plaça Molina, que hi ha espai, i potser fins i tot fusionar-lo amb el Tramvia Blau.

Si no el que s'ha de fer sens dubte és la cua de maniobres, que es va paral.litzar perquè implicaria obrir Plaça Catalunya i tant Hereu com Trias com la Colau no han volgut obrir aquesta caixa de Pandora. Però amb això fet, una nova L7 en tot cas com a llançadora fins a Gràcia, nous sistemes de senyalització, i els nous 15 trens nous, es podria acabar arribant a tener freqüències de metro a hores punta.

Com a extra, puc dir que fer obres a la Via Augusta per fer una tercera via a Sant Gervasi, la Bonanova i Les Tres Torres per agilitzar encara més el tràfic L6/S1-S2 no sé si es pot fer però estaria molt bé.

De totes formes he de dir que moltes vegades quan els trens estan plens les freqüències no són tant altes com a l'hora punta. Com a exemple extrem, fa poc era divendres a les 23-24 de la nit i hi havia gent sense poder-se sentar-se, amb freqüències de 22-45 mins.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 08/05/2018 23:06

Aeduh ha escrit:El problema del túnel + trajecte d'horta és que no respon a cap llaç o trajecte natural urbanistic, economic, cultural... La via dels vallés es una espècie de columna de Barcelona, i la llínia és antiga, i la ciutat s'ha configurat sencera al voltant d'aquesta. Acaba a Provença/Diagonal i Plaça Catalunya, on els usuaris de Vallès a trasvasen totes les linies de Metro i Rodalies (menys la L2 i L4). La d'Horta seria un trajecte antinatural, la gent del Vallès (sobretot Sant Cugat) no vol acabar en aquella zona de Barcelona.

El que es podria fer és un segon túnel Sant Cugat a Avinguda Tibidabo, suprimir algunes de les estacions de la L7, i refer la L7 en Tram desde Gràcia/Plaça Molina, que hi ha espai, i potser fins i tot fusionar-lo amb el Tramvia Blau.

Si no el que s'ha de fer sens dubte és la cua de maniobres, que es va paral.litzar perquè implicaria obrir Plaça Catalunya i tant Hereu com Trias com la Colau no han volgut obrir aquesta caixa de Pandora. Però amb això fet, una nova L7 en tot cas com a llançadora fins a Gràcia, nous sistemes de senyalització, i els nous 15 trens nous, es podria acabar arribant a tener freqüències de metro a hores punta.

Com a extra, puc dir que fer obres a la Via Augusta per fer una tercera via a Sant Gervasi, la Bonanova i Les Tres Torres per agilitzar encara més el tràfic L6/S1-S2 no sé si es pot fer però estaria molt bé.

De totes formes he de dir que moltes vegades quan els trens estan plens les freqüències no són tant altes com a l'hora punta. Com a exemple extrem, fa poc era divendres a les 23-24 de la nit i hi havia gent sense poder-se sentar-se, amb freqüències de 22-45 mins.
La gent del vallès, així com la d'altres comarques va a Barcelona, Barcelona no es Plaça Catalunya. Perquè l'enllaç Provença - Diagonal està als limits sempre? Perque la gent del vallès baixa a Barcelona i el primer punt on pot usar alguna cosa per dirigir-se al seu destí és L5, que el porten a costat i costat de la ciutat.

La línia que ha d'usar el túnel d'Horta NO inicia a Mundet, inicia al centre (o part baixa) de Barcelona, perquè la travessa. De fet, s'havia comentat alguna vegada que la cua de maniobres de Plaça Catalunya fos l'inici d'aquesta nova línia, fent que els trens facin un llaç, tant bon punt baixen pugen cap amunt per l'altre costat.

Hem de veure també que els criteris de mobilitat de fa 100 anys (tant fa que sigui ja l'herència d'FGC com d'Adif) són a dia d'avui (i ho seràn més en un futur) obsolets. La ciutat, l'AMB ha crescut i la xarxa ferroviaria no s'ha adaptat ni s'està adaptant a aquesta realitat. La xarxa de metro no pot (ni ha d'obsorvir) en exclusiva tot el passatge d'aportació a les línies suburbanes o de rodalies, tot al contrari, són aquestes les que han de començar a travessar les ciutats per d'altres llocs, per generar més intermodalitat i disminuir els temps de trajecte globals (no el local de la línia X, ja que avui el normal es que facis enllaç per fer el teu viatge). Vaja, com han fet a tot el planeta menys Barcelona.
La realitat de tot aquest desgavell la veiem cada dia amb l'ús del vehicle privat que entra a Barcelona de fora. Ja sabem tots com va la C-58, la B-30 o els mateixos túnels, i de retruc, la Ronda ja que són les úniques coses que han sorgit per resoldre els problemes de mobilitat (carreteres).

Tenim un problema, i es que els recorreguts ferroviaris actuals, no són ni útils, ni competitius (i ho seran encara menys d'aquí a 50 anys).


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dimarts 08/05/2018 23:18

Això últim ho deia sabent que el túnel d'horta començaria a Plaça Catalunya. És veritat que les línies suburbanes han de tenir més protagonisme, però no hem d'oblidar que Barcelona és una ciutat molt més densa que la resta d'Europa. És molt més fàcil que trens suburbans creuin ciutats com Berlin que Barcelona. Si volem noves linies suburbanes per Barcelona comencem per fer la linia de la Diagonal, desde Cornellà-Esplugues fins a Diagonal-Monumental - Sagrera.

Edit: Si ens posem a fer obres, crec que no seria mala idea suprimir La Bonanova i Les Tres Torres i crear una estació al mig de les dos on sí que parin els S1 i S2, i amb això suprimir la L6 (Sant Gervasi/Pl Molina ja és part de la L7). Adjunto un post que acaben de fer aquí https://bcnmovilidad.com/2018/05/08/un- ... a-los-fgc/ i que diuen una cosa semblant


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dijous 10/05/2018 18:17

Aquí tienen mi proyecto de las líneas S9/S99 de FGC que conectaran con Mataró, Granollers y Cardedeu.

Espero que os guste mi propuesta para poder hacer un debate.
Fitxers adjunts
S9-S99.png
S9-S99.png (20.8 KiB) Visualitzat 8462 cops


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Adrià Grande
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: Adrià Grande » Dijous 10/05/2018 21:28

trensmat ha escrit:Aquí tienen mi proyecto de las líneas S9/S99 de FGC que conectaran con Mataró, Granollers y Cardedeu.

Espero que os guste mi propuesta para poder hacer un debate.


Les parades de Orrius, Sant Carles i Santa Agnés de Malanyanes sobren



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 10/05/2018 22:17

trensmat ha escrit:Aquí tienen mi proyecto de las líneas S9/S99 de FGC que conectaran con Mataró, Granollers y Cardedeu.

Espero que os guste mi propuesta para poder hacer un debate.
Està bé, ara el que cal és saber si es farà realitat i el cost i la demanda, que jo no sé com de demandat és, per cert...
Quin programa utilitzes per dibuixar els termòmetres??


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Divendres 11/05/2018 3:19

Tenint en compte que la Gene ja té els planols fets per les expropiacions per on passarà la linia orbital, consensuats amb els ajuntaments de la zona i tal...
Aquest projecte S9 S99 és impossible que es fagi.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Divendres 11/05/2018 11:41

Carlos González ha escrit:
trensmat ha escrit:Aquí tienen mi proyecto de las líneas S9/S99 de FGC que conectaran con Mataró, Granollers y Cardedeu.

Espero que os guste mi propuesta para poder hacer un debate.
Està bé, ara el que cal és saber si es farà realitat i el cost i la demanda, que jo no sé com de demandat és, per cert...
Quin programa utilitzes per dibuixar els termòmetres??
La página web es aquesta https://beno.org.uk/metromapcreator/


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 11/05/2018 12:41

También podéis utilizar Freehand, Illustrator, Fireworks, el Corel Draw o Inkscape para trazar vuestros planos.



Adrià Grande
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: Adrià Grande » Dimarts 15/05/2018 21:10

Indagant en l'antic PDI he trobat projectes que no havia vist mai.

R2 Serguerar
R1 Via Trajana (Baixador)
R4 Manresa - Congost
S1 Terrassa Segle XX

Algú em pot dir que ha passat amb aquests projectes? L'únic que em sona és el de Serguerar i encara així no se que ha sigut d'aquest projecte
Adrià Grande l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 15/05/2018 23:42, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 15/05/2018 22:56

El de Serguerar crec que el van treure com a projecte perquè crec que no justificaria la demanda potser, tenint en compte que tenen el bus i no s'utlitzi gaire...


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dijous 17/05/2018 2:50

Parlant de PDIs, algú sap quan ADIF, la Gene o la ATM publicaràn un nou PDI?


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

laura
N5
N5
Entrades: 106

Entrada Autor: laura » Dijous 07/06/2018 18:16

Imatge

Imatge

Un parell de fotografies interessants, dedueixo que de l'any 2010. 8 anys més tard es corrobora que la xarxa de Metro ha crescut molt més que la de Rodalies i que si no fos per FGC i les seves ampliacions a Terrassa i Sabadell, les ampliacions ferroviàries fora de la primera corona de Barcelona haguessin estat zero en tots aquests anys...

Adif ja pot posar-se les piles...



Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Divendres 08/06/2018 19:52

Partint de la base de que aquesta ampliació es bastant especulativa encara, no es suposava que l'ampliació al Besos de la L8 passaria per Glòries en comptes de per Clot?


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dissabte 09/06/2018 18:23

Buenas,
La ampliacion de Vilafranca a vilanova i la geltru yo la dibiujaria con dos ramales un termino en vilanova y un termino en Sitges.

Y ya de paso construir una via de accseo al Aeropueerto desde el sentido Sur, (Tortosa/Cambrils/Salou/Tarragona/Vilanova/Sitges) para tener acceso directo al Aeropuerto del Prat.
Saludos.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 09/06/2018 18:30

Todo eso sería posible si ADIF hace lo que promete... :)
Sobre de hacer un ramal para conectar al Aeropuerto por el Sur de Cataluña, es buena idea, aunque yo creo que estaría mejor que hiciesen parar los regionales por el Prat, no creo que sea un drama que tengan que bajar por el Prat, y hacer transbordo para ir al Aeropuerto...

Por cierto, no sé si se ha llegado a hablar por aquí... si llega el caso de que se piense desdoblar el tramo de Olesa y Monistrol... ¿No creéis que sería lógico de que la S4 finalice en Monistrol de Montserrat? Así sería la estación terminal de la S4 enlazando con el Cremallera y así habrían ya dos servicios por esta zona turística.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 22/06/2018 9:24

Volia preguntar-vos sobre el TRAMBaix en aquest cas, concretament a l'explotació de com podria ser el TRAMBaix si estigués fet el tram directe de Laureà Miró...

La T1 la deixaria tal com està
La T3 seria exactament que passi per Laureà Miró

Què farieu per la T2???...

Fer que la T2 acabi per Bon Viatge passant per Sant Joan Despí i Esplugues arribant per Montesa???
o que la T2 vagi des de Bon Viatge, passant per la parada Hospital de San Joan Despí seguidament passant el traçat de Rambla Modolell de Sant Just però girant cap a la dreta a Laureà Miró arribant al Pont d'Esplugues fins a la seva desinació actual???


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”