Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Quines estacions renovaries primer?

1) Barcelona-Plaça Catalunya (R1, R3, R4), amb connexió a metro Universitat (L1, L2)
24
18%
2) Ocata (R1), amb ascensors
1
1%
3) Tordera (R1), amb segona via
5
4%
4) Cardedeu (R2), amb noves marquesines
1
1%
5) Llinars del Vallès (R2), amb noves marquesines
1
1%
6) Palautordera (R2), amb noves marquesines
2
2%
7) Barcelona-Sant Andreu Arenal (R3/R4/R7), amb ascensors i andanes altes
20
15%
8) Montcada-Bifurcació (R3/R4/R7)
16
12%
9) Montcada-Ripollet (R3)
1
1%
10) Santa Perpètua de Mogoda (R3), l'actual de La Florida
2
2%
11) Balenyà-Tona-Seva (R3)
0
No hi ha cap vot
12) Sant Vicenç de Castellet (R4)
2
2%
13) Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4), perllongament d'andanes
17
13%
14) Centelles (R3)
0
No hi ha cap vot
15) Figaró (R3)
0
No hi ha cap vot
16) Vacarisses-Torreblanca (R3)
3
2%
17) Sant Sadurní d'Anoia (R4)
0
No hi ha cap vot
18) Vilafranca del Penedès (R4), nous accessos amb barreres tarifàries
5
4%
19) La Granada (R4)
0
No hi ha cap vot
20) L'Arboç (R4)
1
1%
21) El Vendrell (R4)
3
2%
22) Molins de Rei (R1/R4)
3
2%
23) Parets del Vallès (R3)
0
No hi ha cap vot
24) Granollers-Canovelles (R3)
0
No hi ha cap vot
25) Les Franqueses del Vallès (R3)
0
No hi ha cap vot
26) La Garriga (R3)
0
No hi ha cap vot
27) Martorell (R4/R8), amb millora del transbordament Rodalies/FGC
18
14%
28) Mollet-Sant Fost (R2/R8)
4
3%
29) Altres (expliqueu)
2
2%
 
Vots totals: 131
Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Entrada Autor: ortegote » Dilluns 14/05/2018 18:23

Buenas,
Os Recuerdo que la estación de Bellvitge tiene una pasarela que atraviesa los andenes, cierto es que es para cruzar las vias por fuera de la estación, pero por ejemplo la estación de Vilanova del Camí de FGC tambien tenia una pasarela para cruzar que despues se uso para acceder a la nueva estación, mejor dicho a los andenes, se le coloco una maquina de autovenda y listo, bajas o subes por ascensor y llegas a la calle mediante la rampa de acceso a la pasarela.

Quizas realizen algo similar pero con barreras tarifarias una vez en el anden, desconozco el proyecto solo doy una idea.
Saludos.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 27/05/2018 12:31

A Barcelona-Estació de França (R2):

-Andana de vies 10/11 recrescuda, acabada i en servei.
-Ara estan treballant a l'andana de via 3, que ja ha estat recrescuda en bona part, tot i que encara no em queda clar com faran la transició entre l'andana i les portes de les diferents dependències de l'ala Ocata de l'estació. Dues alternatives: rampa i graons.
-Andana de vies 12/13 encara sense rastre d'obres.
-Andana de vies 14/15, hi segueix havent una zona tancada, però sembla que sigui més per a acumular-hi material que altra cosa.
-Capçalera d'andanes (transició d'andanes a vestíbul): segueixen canviant el paviment, molt a poc a poc.
-Coberta de l'estació: en pèssim estat, plena de forats, coloms i caques de colom. :evil:

A Bellvitge (R2):
[des del tren]

-Res de nou.

A Viladecans (R2):

-Res de nou.

A Platja de Castelldefels (R2):
[des del tren]

-A l'andana direcció Barcelona, a la zona just al nord del pas inferior, hi ha una zona on l'andana s'està enfonsant, està en bastant mal estat, zona propensa a ensopegades potencialment perilloses.

A Garraf (R2):

-Teleindicadors en servei, model antic (lletres vermelles). Un per andana a vies 1, 2 i 3. Tot i així, no anuncien correctament el "tren sense parada", en comptes d'això anuncien les parades que té el tren (que no s'aturarà). :( A veure si ho reprogramen.
-Interessant conversació amb el vigilant, molt competent i amable, a la qual s'hi han sumat dos veïns, interessats pel que sentien. M'ha explicat les problemàtiques de l'estació, que més o menys ja coneixia, tot i que també he descobert alguna cosa nova. ;) Aquí va:
a) que s'acumula menys gent a l'andana que a Platja de Castelldefels, però que tot i així segueix sent molta gent, l'andana central és estreta, i seria millor utilitzar les vies desviades per als trens amb parada.
b) que cada cop més turistes (particularment asiàtics) arriben aquí per veure el Celler Güell (de Gaudí).
c) que l'ajuntament ha anunciat ascensors per al pas inferior d'accés a via 6 i al costat mar del poble. Gran notícia si es confirma.
d) que l'andana de via 6 s'utilitza de carrer per evitar una volta bastant gran. Ho desconeixia, i després d'observar-ho, és cert. No hi passen multituds perquè Garraf és un poble petit, però sí que es fa servir de carrer, sí.

A Segur de Calafell (R2):

-Teleindicadors instal.lats. Model Deimos/Aesys. Encara apagats. Dos per andana.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 27/05/2018 13:41

Estacions recentment reformades:

-Viladecavalls (R4)
-Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2)
-Sabadell-Centre (R4)
-Sant Martí de Centelles (R3)
-Centelles (R3)
-Sant Celoni (R2)

Estacions en obres:

-Aeroport (R2, reconstrucció per soterrament + nou ramal i nova estació T1)
-Lavern-Subirats (R4) -finalitzant-se-
-Sant Cugat del Vallès (R8) -finalitzant-se-
-Els Monjos (R4) -finalitzant-se-
-Mollet-Santa Rosa (R3)
-Sant Miquel de Gonteres (R4)
-Barcelona-Estació de França (R2)
-Manresa (R4)
-El Papiol (R4) -finalitzant-se-
-Gelida (R4)
-Montcada-Ripollet (R3) -finalitzant-se-
-Balenyà-Tona-Seva (R3) -finalitzant-se-
-Granollers-Canovelles (R3) -finalitzant-se-
-Parets del Vallès (R3) -finalitzant-se-
-Mataró (R1) -finalitzant-se-
-Vilassar de Mar (R1) -finalitzant-se-
-Sant Cugat del Vallès (R8) -segona reforma- -finalitzant-se-

Estacions amb obres adjudicades, però encara no iniciades (ja amb retard):

-Bellvitge (R2, adjudicada el 2015, pendent de confirmació d'inici d'obres)
-Mollet-Sant Fost (R2/R8, adjudicada el 2017)

Estacions amb obres paralitzades i inacabades:

-Barcelona-Sagrera (R1/R2, nova estació)
-Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2, reconstrucció per soterrament)

Obres recentment adjudicades (previsible inici ben aviat -mesos-):

-Blanes (R1)
-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4)
-Cerdanyola-Universitat (R7/R8)
-Martorell (R4/R8)
-Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4)
-Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7)
-Sant Sadurní d'Anoia (R4)
-Cornellà (R1/R4)
-Cerdanyola-Universitat (R7/R8) -segona reforma-
-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4) -segona reforma-

Obres en licitació:

-Castelldefels (R2)
-Gavà (R2)
-Vacarisses (R4)
-Vilassar de Mar (R1) -segona reforma-
-Bellvitge (R2) -segona reforma-
-Santa Perpètua de Mogoda-Granja Soldevila (R8, nova estació)

Licitacions desertes o desistides:

[...]



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 27/05/2018 23:37

A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):

-Res de nou.

A Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7):
[des del tren]

-Res de nou.

A Barberà del Vallès (R4):

-Continua la instal.lació dels nous teleindicadors i la nova megafonia.
-Ja hi ha un teleindicador instal.lat a l'andana direcció Barcelona (costat Sabadell-Sud). Model Deimos/Aesys.
-A la mateixa andana, es veuen uns cables penjant que seran per al segon teleindicador, sota la marquesina, a l'alçada de la validadora.
-A l'andana direcció Terrassa/Manresa hi ha el suport per a un teleindicador (costat Sabadell-Sud), i una baixant a l'edifici de viatgers, just al costat del rellotge, per a l'altre.

A Sabadell-Sud (R4):
[des del tren]

-Teleindicadors en servei. Dos per via (un total de sis, doncs). Model Deimos/Aesys en color.

A Sant Miquel de Gonteres (R4):
[des del tren]

-Els trens encara paren a la part ultrabaixa de les dues andanes.
-Andana direcció Manresa: acabant d'instal.lar el paviment definitiu a la part en curs de recreixement (meitat costat Viladecavalls), acabant d'instal.lar les tanques anti-frau en aquell mateix sector, iniciant les excavacions per a les escaleres del pas inferior i l'ascensor.
-Andana direcció Terrassa/Barcelona: el paviment definitiu i els tancaments anti-frau a la part en curs de recreixement (meitat costat Viladecavalls) està menys avançat que a l'altra andana, però també hi estan treballant fort.
-Forat enorme per al calaix del pas inferior, que serà empès des del costat de l'edifici de viatgers cap a sota les vies dins de no massa, han hagut de tallar el carrer i tot, de tant gran.

A Viladecavalls (R4):
[des del tren]

-Teleindicadors per fi en servei. Model antic (lletres vermelles). Dos per andana.
-Han instal.lat més cartelleria (no sé si ja tota).
-L'ascensor de l'andana direcció Barcelona segueix espatllat.
-Ni rastre de monitors per als maquinistes (per tal de que puguin veure l'andana). Fan molta falta aquí.

A Manresa (R4):

-Nova megafonia en curs d'instal.lació.
-La zona sota la marquesina de l'edifici de viatgers (via 1) està tota potes amunt, amb la meitat costat Rajadell tallada (i el pas a nivell entre vies d'aquella banda també).
-El pas inferior està tallat, s'accedeix a vies 2/4 per un pas superior provisional molt semblant als que es van instal.lar a Sant Joan Despí i Granollers-Centre durant les obres de reforma de les mateixes.
-No he anat a l'andana de vies 2/4, que a més quedava oculta darrera d'un tren, així que no en puc dir res.
-Nou enllumenat en curs d'instal.lació a les andanes de vies 1/3 i 2/4, costat Barcelona.
-Segueixo sense entendre on dimonis anirà l'ascensor.

A Sabadell-Nord (R4):

-Obres a l'accés sud de l'estació, ja a l'exterior.

A Sant Cugat del Vallès (R8):

-Ascensors: el de l'andana direcció Granollers torna a funcionar. El de l'andana direcció Martorell segueix sense funcionar (no ho ha fet mai).
-Noves baranes: res de nou. Les deixaran així, en color gris? Si es així, mal menor, encara que els acabats estan un pel d'aquella manera, tot i que l'important era evitar caigudes i ensopegades, és clar.

A Rubí (R8):
[des del tren]

-Cartelleria nova (per cert, ja vandalitzada) instal.lada sota les marquesines de totes dues andanes.
-Cartelleria vella no completament retirada (o encara no) de totes dues andanes.

A Castellbisbal (R4/R8):
[des del tren]

-Estació encara completament a fosques tret de vestíbul i pas inferior.
-Els teleindicadors segueixen sense anunciar els R8.

A Martorell (R4/R8):

-Obres iniciades, em sembla.
-Observades tanques anti-frau noves i velles amuntegades al pàrquing dissuassori, en qualsevol cas, n'hi havia poques.
-No sé dir quines tanques anti-frau han estat substituïdes, em sembla que podria ser que fóssin les que envoltaven l'edifici tècnic que hi ha al costat dels topalls de via 8.
-Resta de l'estació, res de nou.

A Gelida (R4):
[des del tren]

-Res de nou. Sembla com si hagin abaixat o parat el ritme les obres.

A Lavern-Subirats (R4):
[des del tren]

-En observació. M'ha semblat veure ALGUNA COSA. Però s'estava fent fosc i no ho puc assegurar, així que ho deixo aquí fins a poder confirmar-ho.

Als Monjos (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A L'Arboç (R4):
[des del tren]

-Estació encara completament a fosques tret de la zona de la marquesina de l'edifici de viatgers.

Al Vendrell (R4):
[des del tren]

-SORPRESA!! Estació en obres, i van a molt bon ritme!! :o
-Aquí també estan demolint la vora de l'andana direcció Sant Vicenç, sens dubte per tal de modificar el gàlib dinàmic.
-Han demolit ja quasi tota la vora d'andana, només falta un trosset a la zona de la marquesina.
-Em sembla que les obres a Gelida han parat perquè han començat aquí.
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 04/06/2018 0:16, en total s’ha editat 8 vegades.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 28/05/2018 14:23

El andén de la vía 3 está mitad recrecido mitad no, y hay una valla separando las dos mitades.

Y el andén de la vía 4 y 5 la rampa que hay para enlazar la parte elevada de la que no está es abrupta, casi me pego una bofetada. :x



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 28/05/2018 22:59

437.001 ha escrit:(missatge en construcció, ara edito... :D )
Ja estic. :D



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 28/05/2018 23:01

En curs d'instal.lació

R1: Sant Andreu de Llavaneres, Santa Susanna.

R2: Segur de Calafell.

R4: Lavern-Subirats (instal.lats fa mesos i vandalitzats abans d'entrar en servei, mai han funcionat), Barberà del Vallès.


Estacions sense teleindicadors

R1: Cabrera de Mar-Vilassar de Mar, Caldes d'Estrac, Malgrat de Mar, Tordera.

R2: Calafell, Viladecans, Bellvitge, Montcada i Reixac, La Llagosta, Mollet-Sant Fost, Les Franqueses-Granollers Nord, Cardedeu,
Llinars del Vallès, Palautordera, Gualba, Hostalric.

R3: Barcelona-Torre Baró, Montcada-Ripollet, Santa Perpètua de Mogoda, Mollet-Santa Rosa, Parets del Vallès, Les Franqueses del Vallès,
La Garriga, Figaró, Sant Martí de Centelles, Centelles, Balenyà-Els Hostalets, Balenyà-Tona-Seva.

R4: Barcelona-Torre Baró, Sant Miquel de Gonteres, Vacarisses-Torreblanca, Vacarisses, Castellbell i el Vilar, Sant Vicenç de Castellet.

R7: Barcelona-Torre Baró.

R8: Mollet-Sant Fost.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 29/05/2018 0:06

¿Los teleindicadores antiguos (como los que hay todavía instalados en St. Andreu Comtal) que han sido sustituidos por los Deimos esos, a dónde han ido a parar?



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 29/05/2018 22:09

Renfe445 ha escrit:¿Los teleindicadores antiguos (como los que hay todavía instalados en St. Andreu Comtal) que han sido sustituidos por los Deimos esos, a dónde han ido a parar?
Pues algunos, a otras estaciones que no tenían (Garraf, La Granada, L'Arboç, Viladecavalls).
Los otros, vete a saber, igual a fuera de Cataluña, porque me parece que esto de los teleindicadores en todas las estaciones lo están haciendo en todos los núcleos de cercanías, no sólo en Barcelona.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 03/06/2018 23:57

A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):

-Res de nou.

A Maçanet-Massanes (R1/R2):

-Res de nou.

A Blanes (R1):
[des del tren]

-Em sembla que ja sé quines obres han fet (i si és així, crec que ja han acabat). Crec que han pavimentat el tram d'andana entre via 1 i via 4.

A Santa Susanna (R1):
[des del tren]

-Teleindicadors nous funcionant. Model Deimos/Aesys en color. N'hi ha dos.

A Arenys de Mar (R1):
[des del tren]

-Per fi he pogut entreveure els teleindicadors de l'andana costat mar. Només n'hi ha dos.

A Sant Andreu de Llavaneres (R1):
[des del tren]

-Teleindicadors nous funcionant. Model Deimos/Aesys en color. N'hi ha dos per andana.

A Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Sitges (R2):
[des del tren]

-Nova cartelleria instal.lada. No entenc res, l'antiga, que ha estat retirada, també era de Rodalies de Catalunya, pero d'un model una mica més antic, a mig camí del de Cercanías Renfe i de l'actual (va ser de les primeres a tenir cartelleria nova de Rodalies de Catalunya. Atenció: la cartelleria retirada era original de Rodalies de Catalunya, no reciclada a base de reutilitzar cartelleria vella de Cercanías com a Cardedeu o a La Llagosta). Ganes de tirar els diners. :nono

A Cubelles (R2):
[des del tren]

-Cartelleria nova instal.lada!!! :o JA ERA HORA!!! Queden restes de l'antiga sense retirar.
-La nova té aspecte tirant a provisional, probablement no sigui la definitiva. Però mil cops millor això que no el què hi havia.

A Segur de Calafell (R2):
[des del tren]

-Teleindicadors nous funcionant. Model Deimos/Aesys en color. N'hi ha dos per andana.



França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dilluns 04/06/2018 15:57

437.001 ha escrit:A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):

-Res de nou.

A Maçanet-Massanes (R1/R2):

-Res de nou.

A Blanes (R1):
[des del tren]

-Em sembla que ja sé quines obres han fet (i si és així, crec que ja han acabat). Crec que han pavimentat el tram d'andana entre via 1 i via 4.

A Santa Susanna (R1):
[des del tren]

-Teleindicadors nous funcionant. Model Deimos/Aesys en color. N'hi ha dos.

A Arenys de Mar (R1):
[des del tren]

-Per fi he pogut entreveure els teleindicadors de l'andana costat mar. Només n'hi ha dos.

A Sant Andreu de Llavaneres (R1):
[des del tren]

-Teleindicadors nous funcionant. Model Deimos/Aesys en color. N'hi ha dos per andana.

A Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Sitges (R2):
[des del tren]

-Nova cartelleria instal.lada. No entenc res, l'antiga, que ha estat retirada, també era de Rodalies de Catalunya, pero d'un model una mica més antic, a mig camí del de Cercanías Renfe i de l'actual (va ser de les primeres a tenir cartelleria nova de Rodalies de Catalunya. Atenció: la cartelleria retirada era original de Rodalies de Catalunya, no reciclada a base de reutilitzar cartelleria vella de Cercanías com a Cardedeu o a La Llagosta). Ganes de tirar els diners. :nono

A Cubelles (R2):
[des del tren]

-Cartelleria nova instal.lada!!! :o JA ERA HORA!!! Queden restes de l'antiga sense retirar.
-La nova té aspecte tirant a provisional, probablement no sigui la definitiva. Però mil cops millor això que no el què hi havia.

A Segur de Calafell (R2):
[des del tren]

-Teleindicadors nous funcionant. Model Deimos/Aesys en color. N'hi ha dos per andana.
Pues la verdad es que aprovechando a que estoy trabajando en las estaciones, podría fijarme, ya que en cada estación tengo ocho horitas bien monas para ver estas cosas. El otro día, que me tocó por segunda vez Sitges, vi que estaban cambiando la cartelería, y no lo entendí porque la que había era de las nuevas.

Por cierto, en Clot no sé cuándo arreglaron lo de los indicadores, pero ahora anuncian todas las paradas correctamente, al menos en la R2, y juraría que en la R1 recientemente han comenzado también a hacerlo. De todos modos esto han tenido que hacerlo hace dos días, porque hasta hace muy poco sólo anunciaban los destinos, y nda más, y en los R11, las paradas que no tenían que aparecer.

Aprovecho para indicar que me ha sorprendido esta mañana cómo la gente cuando llega un Besugo con destino Sants haciendo un MD, se suben en tropel con su billete de Rodalies o T10 o similar, en dirección Passeig de Grácia y Sants, cuando por activa y por pasiva se dice y se repite que ese trayecto está prohibido en esos trenes con ese tipo de billete. Todavía si fuera un billete de regional, o abono similar, para realizar ese trayecto, tendría un pase, pero me he quedado alucinando cuando he visto que no lo hace una persona ni dos, sino una colla entera. Pensaba que en esa línea este tema estaba más controlado a nivel de interventores, pero veo que no es así... :(


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 05/06/2018 23:55

Avui ha plogut bastant. :(

A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):

-Res de nou.

A Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7):
[des del tren]

-Res de nou.

A Granollers-Canovelles (R3):

-Via 3 i les dues vies sense andana inundades (cosa que no impedia que la gent intentés sortir de l'estació per les mateixes, i això que no hi ha barreres tarifàries...). :boig2
-Andana de via 2 (la de l'edifici de viatgers) inundada. Clarament, cal millorar-ne el drenatge, no pot ser que s'inundi fins i tot la zona de sota la marquesina.
-Obres d'instal.lació de nous tancaments anti-frau finalitzades, encara que els tancaments són incomplets per la banda de l'antic moll de mercaderies. Encara no han retirat tot el material d'obra.

A Parets del Vallès (R3):
[des del tren]

-Obres d'instal.lació de nous tancaments anti-frau encara no finalitzades.

A Mollet-Santa Rosa (R3):
[des del tren]

-Andana de via 2 (la de l'edifici de viatgers): recrescuda entre el pas inferior i l'extrem costat Santa Perpètua, estan començant a canviar les vores d'andana entre el pas inferior i l'actual pas a nivell entre andanes. El calaix del pas inferior ja està fet, només falta que el comencin a empènyer cap a sota de les vies.
-Andana de vies 1/3: amb prou feines res de nou. Només falta recréixer la part entre el pas inferior i l'actual pas a nivell entre andanes.
-Instal.lats a via 1 i 2 els suports metàlics necessaris per protegir les vies abans d'empènyer el calaix per al pas inferior cap a sota de les mateixes.

A Montcada-Ripollet (R3):

-Marquesina finalitza. Ni rastre d'obres a l'estació. Dono la reforma per finalitzada.
-Baranes encara sense acabar. :( Sospito que es reformaran mitjançant una altra licitació. Llàstima.

A Montcada-Bifurcació (R3/R4/R7):

-Els teleindicadors (model antic, lletres vermelles) fa molt que no anuncien els trens.
-Nova megafonia parcialment instal.lada i en servei, tot i que la megafonia vella segueix funcionant. Hi ha solapament d'anuncis.
-Aquesta estació està en un estat lamentable, demana a crits una reforma. Entre d'altres coses perquè les andanes són molt estretes.

A Cerdanyola-Universitat (R7/R8):

-Obres iniciades... i probablement ja finalitzades, tot i que encara hi ha maquinària.
-Han retirat els antics tancaments i demolit els murets que els suportaven, instal.lant en el seu lloc tancaments anti-frau del model nou.
-Les obres d'accessibilitat no han començat encara, i per ara no s'intueix que vagin a fer-ho.

A Sant Cugat del Vallès (R8):
[des del tren]

-Res de nou.
-Ascensor de l'andana direcció Martorell encès, això sí.

A Rubí (R8):
[des del tren]

-Res de nou.
-Cartelleria vella encara no completament retirada.

A Castellbisbal (R4/R8):
[des del tren]

-Res de nou.
-Els teleindicadors segueixen sense anunciar els R8. :nono

A Martorell (R4/R8):

-Res de nou.
-No han avançat gens des del darrer cop que vaig passar.

A Gelida (R4):
[des del tren]

-Res de nou.
-Els trens segueixen parant a la zona perllongada de l'andana direcció Vilafranca/Sant Vicenç.

A Sant Sadurní d'Anoia (R4):

-Han renovat la via 1, la principal direcció Vilafranca/Sant Vicenç, amb travessa de doble ample.
-Les barreres tarifàries són de les velles.
-L'andana de via 4 (desviada a la banda oposada a l'edifici de viatgers) està en pèssim estat, amb les vores d'andana i el mateix terra de l'andana amb "clots".
-Si aquí han de fer el mateix que a Gelida o al Vendrell, hi ha feina per estona: l'andana de vies 1/2 (les generals) és estreta. Ídem si es tractés d'obres de accessibilitat (amb prou feines hi ha espai per a l'ascensor).

A Lavern-Subirats (R4):

-Megafonia vella encara en servei.
-Megafonia nova i teleindicadors encara sense reparar.
-Ascensors reparats i funcionant. Obra d'accessibilitat finalitzada (per fi!!!, els hi ha costat, d'acabar!). :D

Als Monjos (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

Al Vendrell (R4):

-Els trens paren a les vies 2 i 4. La qual cosa causa molèsties als trens destinació Sant Vicenç, ja que la part recrescuda és més curta que a la via 1, o sigui que inevitablement, el primer cotxe queda a la zona ultrabaixa de l'andana (i si algú se'n recorda, abans de la reforma, les andanes del Vendrell eren famoses per ser particularment baixes).
-Les obres de modificació del gàlib dinàmico van a bon ritme.
-Això sí, molt em temo que hauran de canviar de lloc els monitors de visualització de l'andana per als maquinistes, i retallar la marquesina de via 1.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 07/06/2018 17:16

Adjudicaciones de Adif
Número anuncio/expediente : 3.18/24610.0005
SUMINISTRO Y MONTAJE DE ELEMENTOS PARA LA REPARACIÓN DE LAS ESCALERAS MECÁNICAS 01 Y 02 DE SALIDA A CALLE PAU CLARIS DESDE LA ESTACIÓN DE BARCELONA PASSEIG DE GRACIA
Adjudicatario-NIF: THYSSENKRUPP ELEVADORES SL - B46001897
Importe de Adjudicación: 95.600 Euros
Plazo de ejecución: 2 Meses

Fecha de Adjudicación: 05/06/2018
Fecha de Publicación: 07/06/2018

Pliego de prescripciones técnicas

Imatge



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 07/06/2018 18:17

437.001 ha escrit:Adjudicaciones de Adif
Número anuncio/expediente : 3.18/24610.0005
SUMINISTRO Y MONTAJE DE ELEMENTOS PARA LA REPARACIÓN DE LAS ESCALERAS MECÁNICAS 01 Y 02 DE SALIDA A CALLE PAU CLARIS DESDE LA ESTACIÓN DE BARCELONA PASSEIG DE GRACIA
Adjudicatario-NIF: THYSSENKRUPP ELEVADORES SL - B46001897
Importe de Adjudicación: 95.600 Euros
Plazo de ejecución: 2 Meses

Fecha de Adjudicación: 05/06/2018
Fecha de Publicación: 07/06/2018

Pliego de prescripciones técnicas

Imatge
Ja era hora! Diria que fa més d'un any que aquestes escales no funcionen!!


El metro de Barcelona amb motoristes!

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 08/06/2018 19:20




437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 09/06/2018 20:59

Un foraire comenta a Skyscrapercity que:

a) els teleindicadors de l'estació de Barberà del Vallès ja estan instal.lats, són en color, i funcionen.

b) que tot sembla indicar que les obres de reforma de l'estació de Torre Baró han començat, hi ha material d'obra.



Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Diumenge 10/06/2018 13:53

437.001, Creus que el ritme de reformes en estacions ha accelerat els últims mesos-anys comparat amb fa, per exemple, 2015?


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 10/06/2018 18:23

Aeduh ha escrit:437.001, Creus que el ritme de reformes en estacions ha accelerat els últims mesos-anys comparat amb fa, per exemple, 2015?
Els darrers mesos? Una mica.

El què passa és que han coincidit en el temps tres adjudicacions relativament menors (una de baranes i tancaments anti-frau a nou estacions, i una altra de marquesines i pavimentació a cinc estacions, i una tercera que inclou els tancaments anti-frau d'una altra estació), juntament amb les adjudicacions d'accesibilitat pròpiament dita, i a més les obres de reforma per implantació de l'ample UIC entre Rubí/El Papiol/Castellbisbal i Tarragona/Vilaseca (que obliguen a la reforma d'unes quantes estacions més), i la reforma de la platja de vies de Bellvitge per suprimir un pas per via desviada (que es fa coincidir amb la reforma d'accessibilitat).

És probable que l'any vinent passi si fa no fa el mateix (tot i que possiblement en menor mesura), si s'inicien les obres de desdoblament de Parets-La Garriga.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 11/06/2018 13:23

437.001 ha escrit:És probable que l'any vinent passi si fa no fa el mateix (tot i que possiblement en menor mesura), si s'inicien les obres de desdoblament de Parets-La Garriga.
També passa una altra cosa: cada cop queden menys estacions en mal estat.

Hi ha estacions amb problemes, però que estiguin en mal estat, el què es diu en mal estat, estacions d'aquelles on fa cosa d'agafar el tren o de baixar-hi, queden les següents vuit estacions:

-Vacarisses (R4, que ja està en licitació, i si tot va bé, no haurien de trigar massa a adjudicar-la).
-Vacarisses-Torreblanca (R4, que la licitació no crec que trigui massa en sortir).
-Centelles (R3).
-Figaró (R3).
-Santa Perpètua de Mogoda (R3).
-La Granada (R4, que és probable que es reformi aviat amb les obres del 3er rail).
-L'Arboç (R4, que és probable que es reformi aviat amb les obres del 3er rail).
-Montcada-Bifurcació (R3/R4/R7, en aquest cas la reforma és important -mínim 9 milions-, i pot anar lligada a reformes importants de les vies, i no només de les andanes, passos inferiors i vestíbul).

I ja està.

D'aquestes vuit, les dues estacions de Vacarisses, i la de Montcada-Bifurcació, són les més urgents.
Les altres cinc evidentment també s'han de reformar tan aviat com sigui possible, però sense treure'ls-hi urgència, potser siguin un pèeel menys urgents.

Quant a les altres estacions, fora d'aquestes vuit d'aquí a sobre, evidentment també hi ha un bon nombre d'estacions amb una o altra problemàtica, però generalment, es troben en un estat mínimament acceptable, en el sentit que per a un passatger normal i cívic no és un risc pujar i baixar dels trens.
Sí que hi ha estacions que tenen alguna problemàtica més important, com falta de marquesines, o falta d'adaptació a PMR (total o relativa), enllumenat... però per al passatger normal i cívic, ja no és un risc.

D'aquestes estacions amb menys risc, potser la que més necessiti una reforma sigui Sant Vicenç de Castellet (R4), tant per posar-hi un pas inferior amb ascensors (obligatori en ser doble via, tot i que si el passatger no té cap problema físic ni d'atenció, no hi ha problema), com per instal.lar-hi marquesines més grans (i molt especialment a l'andana direcció Barcelona), com per millorar l'enllaç amb FGC, que actualment el camí més curt (i l'accés a l'estació més utilitzat!!) és creuant il.legalment les vies i sortint de l'estació per una tanca trencada (i en 5min estàs a FGC), i en canvi, pel mètode legal es fa moltíssim més llarg.

Les altres, doncs anar fent poquet a poquet, ara aquí, ara allà, i la cosa anirà millorant.
Evidentment, no compto soterraments i obres d'envergadura que obliguin a talls de línia, que això ja és una altra història.



Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dilluns 11/06/2018 15:05

Aprofito per preguntar què és aixo del tercer rail que ho he vist varies vegades però no ho conec.
Mersi!


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”