In my opinion, una de les raons fonamentals és que és una línia que està forçada a complir tres tipus de serveis en un mateix ramal: linia urbana, suburbana i de rodalies. Les exigències que cada tipus de servei requereix fa que en la línia acabi sent una linia massa espaiada i llarga per ser urbana, i massa local per ser de rodalies, cosa que comporta unes ineficiències que realment no es poden solucionar simplement amb diners o modernitzant-la. Aquí presento una sèrie de propostes per la línia per ajudar a millorar la línia.
Primera Part:
- Refer traçat de la R6. La línia és del segle XIX i té unes corbes d'espant. També allargar-ho per Igualada per què creui tota la ciutat, sigui en plan tranvia/viaducte.

- Nou traçat Martorell-SEAT, i allargar la S4 per què termini allà.

- Nou traçat a Sant Vicenç de Castellet per fusionar el traçat dels FGC amb els de la R4 en una sola estació.

- Desdoblar la via des de Martorell - Olesa de Monsterrat per facilitar serveis fins a Montserrat (S8 i R5) i potenciar el turisme
- Nova disposició de línies:
L8
S3, fins a Quatre Camins
S4, fins a SEAT - Abrera
S8, fins a Olesa de Montserrat
R5, fins a Manresa - Baixador
R6, fins a Igualada - Ponent
Segona Part:
- Passar la xarxa a ample UIC (probablement a causa de la pressió de la UE i fons també de la UE)
- La part més important i impactant del pla: SEPARAR la xarxa en dos al sud de Sant Boi, redireccionar els suburbans i rodalies a Sants - França.
- Els trens no es estacionarien allà si no altres llocs com Martorell etc.
- Això només es pot fer després de que la resta de la xarxa de Rodalies passi a UIC (sí, estem parlant del llarg termini, però s'acabarà fent).
- És probable que amb un ample de xarxa unificat l'estació de Sants tingui més capacitat operativa i per tant els trens nous extra puguin passar per allà.
- Tota la via des de Espanya fins a Sant Boi es reconverteix en una línia de Metro de veritat, probablement gestionada per la TMB. Es construeixen estacions extra, per fer la línia més densa, ara que es pot fer i no hi ha pressió dels Rodalies.
- Es fan les ampliacions a Gràcia i al Besòs, si no estan fetes ja, cosa que converteix la L8 en una línia plenament urbana que curiosament es semblaria a la inexistent L6 que apareixia als plànols dels 70 i que finalment no es va fer.
-Queda el dubte de si es fa una ampliació a Torribera o la fa un Tram, o si igualment es fa una altra ampliació al Barcelonès Nord que no vagi a Torribera.
-També queda el dubte del Tram Bagès de Súria i Sallent (i Berga). En aquests dos punts no em mullo, ja el futur dirà.

Vista total

Link
https://drive.google.com/open?id=18ckaa ... sp=sharing
Buenu, pues eso. A comentar opinions si us surten.