Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon

Avatar de l’usuari
Solella
N4
N4
Entrades: 56
Ubicació: Badal L5
Contacta:

Entrada Autor: Solella » Diumenge 04/11/2018 22:01

Aeduh ha escrit:Per on creus que hauria de passar el tramvia fins a Can Ruti?
Precisament forma part d’una proposta de metro lleuger en superfície que volia presentar d’aquí uns dies. :D

La idea és que la línia sortís des de la mateixa plaça de Pompeu Fabra cap a la Via Augusta, arribant fins a la plaça de l’Assemblea de Catalunya, on faria la parada de Casagemes. Allà, giraria a la dreta per enfilar l’avinguda del President Companys. A la placeta de Marc Sebastià tombaria i passaria sota l’autopista mitjançant un túnel. No sortiria a la superfície fins uns 200 metres més endavant, on seguiria per sobre del Torrent de la Font. Faria una parada al costat del Parc de la Bòbila, que he anomenat “Morera”. Seguint el Torrent de la Font arribaria a la Ronda de Dalt, on s’adheriria al carrer del Molí de la Torre per passar per sobre de la B-20.

Creuant la Ronda de Dalt, entraria de ple al barri de Bonavista. El tram més baix de Pintor Mir es tallaria per fer allà el soterrament, i a partir de Fogars de Tordera aniria enterrat. La parada de Bonavista la faria a un parc que hi ha a sobre de Pintor Mir, i a partir d’allà creuaria la muntanya. Amb amples corbes que permetessin una velocitat més alta, ascendiria fins al carrer Diagonal de la Costa Brava, on tindria l’estació de Canyet. Seguint pel carrer de Palamós i passant per sota de l’Institut Guttman, assoliria l’hospital Trias i Pujol amb una estació a sota del pàrquing del mateix.

He fet un plànol esquemàtic amb el Paint:

Imatge


Un altre dia comento les teves propostes sobre el Tramvia Blau i els FGC. Molt interessants, per cert! :ok :cool


(Tinc tot el missatge copiat a Word)


Fora cotxes de les ciutats!

Instagram: @solellalex
Twitter: @solellalex
https://solellalex.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Diumenge 04/11/2018 22:39

Mersi Metring.

No creus que es pot posar una estació més, a dalt de la Morera abans de l'Autopista?


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
Solella
N4
N4
Entrades: 56
Ubicació: Badal L5
Contacta:

Entrada Autor: Solella » Dijous 08/11/2018 20:49

Aeduh ha escrit:No creus que es pot posar una estació més, a dalt de la Morera abans de l'Autopista?
No hi ha una demanda tan potent ni una distància tan llarga entre estacions... La línia hauria de tenir la major velocitat comercial possible per arribar al centre de Badalona ràpidament. En el cas de Casagemes, la parada quedaria a prop de Badalona Pompeu Fabra per un simple tema de densitat de població i d'interès general.


Fora cotxes de les ciutats!

Instagram: @solellalex
Twitter: @solellalex
https://solellalex.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dissabte 10/11/2018 16:26

Me refiero entre Morera i Bonavista. Creo que cabe otra estación si estamos hablando de Tranvía, por 2 minutos extra de viaje se serviría a mucha más gente.


Por otro lado, en la página 114 había una propuesta que me gustó mucho, y que me gustaría reponer para que no se olvide
Lluis ha escrit:Proposta simple. Modificació parcial de L2 i L5 millorant les connexions amb Metro de la futura estació de Sagrera TAV amb els barris propers i amb el centre de la ciutat:
- L5 de Sagrera a Sant Martí passant per Sagrera TAV, terminal a Badalona.
- L2 de Bac de Roda a Sagrera passant per Sagrera TAV, terminal a Vall d'Hebron.

Imatge


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
Solella
N4
N4
Entrades: 56
Ubicació: Badal L5
Contacta:

Entrada Autor: Solella » Dissabte 10/11/2018 22:12

Aeduh ha escrit:Me refiero entre Morera i Bonavista. Creo que cabe otra estación si estamos hablando de Tranvía, por 2 minutos extra de viaje se serviría a mucha más gente.
Ya entendí donde era, pero no le veo el sentido a poner una parada ahí. Más que nada porque no tiene cerca un gran número de edificios y porque los accesos a esa zona son inexistentes. Además, hay mucho desnivel para que sea atractivo ir a la parada.


Fora cotxes de les ciutats!

Instagram: @solellalex
Twitter: @solellalex
https://solellalex.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
Solella
N4
N4
Entrades: 56
Ubicació: Badal L5
Contacta:

Entrada Autor: Solella » Dilluns 19/11/2018 20:52

Segueixo aquí amb la proposta que Aeduh ha presentat al fil de la línia LLobregat - Anoia
Aeduh ha escrit:
Solella ha escrit:
uriol108 ha escrit:I que us semblaria perllongar la L3 per Esplugues i la B-23 passant per sota (o per sobre ) el Llobregat , fins a Santa Coloma de Cervelló i fer un intercanviador potent amb l'L8 ?
L'ampliació natural de la L3 és cap a Sant Just i Sant Feliu. Jo agafaria la L12 des de Finestrelles | Sant Joan de Déu i la portaria fins a Sant Boi via Esplugues i Sant Joan Despí, com proposava la PTP. Potser això implicaria estudiar un perllongament de la L12 més enllà de Sarrià, baixar-la per Francesc Macià, Hospital Clínic i Urgell fins arribar a Sant Antoni (amb possibilitat d'absorbir el ramal de la L2 si aquesta arriba a Parc Logístic).
I és per aquesta raó que em molesta tant que vulguin fer passar l'ampliació de la L8 per Hospital Clínic i no Entença, com havia de ser al principi...

Aquesta és la meva proposta per la L12
https://drive.google.com/open?id=1001yK ... sp=sharing
Comparteixo força la teva idea per a l'L12 fins a Sant Antoni, a partir d'allà la trobo força innecessària tenint en compte el cost i la complexitat que suposaria perforar sota la Ciutat Vella. Com a minúcia, trauria la parada a General Mitre. Està en una zona ja coberta per L9/L10, i tenint Sarrià al costat no tindria una gran utilitat com a intercanviador. Això sí, Urgell ha de ser aprofitat com a eix vertical, i no ha de tenir un túnel a mitges tintes com volen fer amb la L8.


Fora cotxes de les ciutats!

Instagram: @solellalex
Twitter: @solellalex
https://solellalex.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dimarts 20/11/2018 2:38

És cert que la part més difícil seria definitivament la de Ciutat Vella. Jo conceveixo aquesta línia com una de metro tirant a lleuger, 3-4 vagons petits, estacions d'una sola sortida (de fet a París casi totes les estacions de metro tenen una sola sortida, no una a cada punta del tren). I túnels en profunditat en Ciutat Vella. Per a mi les parts més importants o que fan més falta d'aquesta línia son el corredor vertical del carrer Urgell i la connexió Horta - la Font del Fargues - Gràcia. També per ser la línia de dimensions reduides en quant a estacions i trens, la distància entre cada estació seria més petita. Casi un tramvia subterrani més que un metro.

I repeteixo la meva irritació de les ganes de fer passar la L8 per Hospital Clínic i no Entença, falta de visió de futur.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dissabte 24/11/2018 17:23

Solella ha escrit:
Aeduh ha escrit:Per on creus que hauria de passar el tramvia fins a Can Ruti?
Precisament forma part d’una proposta de metro lleuger en superfície que volia presentar d’aquí uns dies. :D

La idea és que la línia sortís des de la mateixa plaça de Pompeu Fabra cap a la Via Augusta, arribant fins a la plaça de l’Assemblea de Catalunya, on faria la parada de Casagemes. Allà, giraria a la dreta per enfilar l’avinguda del President Companys. A la placeta de Marc Sebastià tombaria i passaria sota l’autopista mitjançant un túnel. No sortiria a la superfície fins uns 200 metres més endavant, on seguiria per sobre del Torrent de la Font. Faria una parada al costat del Parc de la Bòbila, que he anomenat “Morera”. Seguint el Torrent de la Font arribaria a la Ronda de Dalt, on s’adheriria al carrer del Molí de la Torre per passar per sobre de la B-20.
La plaça de l'Assamblea de Catalunya seria parada Dalt la Vila i Centre, no Casagemes, que queda més cap el nord.

Per altra banda un Tram en aquesta zona es imposible. Sóc pro TP i pro Tram pero en el cas de Badalona centre només hi ha dues arteries viaries a la zona, Via Augusta sentit BCN i Franscesc Layret sentit Montgat, i ja hi ha l'idea (encertada) de fer només d'us veïnal + busos aquest darrer. El millor per cobrir la zona son els busos de Tusgsal o bé metro (malgrat veig quasi imposible poder perforar allà sota).


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Avatar de l’usuari
Solella
N4
N4
Entrades: 56
Ubicació: Badal L5
Contacta:

Entrada Autor: Solella » Dissabte 24/11/2018 20:34

Vox ha escrit:Per altra banda un Tram en aquesta zona es imposible. Sóc pro TP i pro Tram pero en el cas de Badalona centre només hi ha dues arteries viaries a la zona, Via Augusta sentit BCN i Franscesc Layret sentit Montgat, i ja hi ha l'idea (encertada) de fer només d'us veïnal + busos aquest darrer. El millor per cobrir la zona son els busos de Tusgsal o bé metro (malgrat veig quasi imposible poder perforar allà sota).
Vaja, moltes gràcies per aclarir-ho. :oops:

I com veuries fer-lo pujar per Martí i Pujol i a Bufalà girar a la dreta per trobar el mateix recorregut?


Fora cotxes de les ciutats!

Instagram: @solellalex
Twitter: @solellalex
https://solellalex.wordpress.com/

Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dissabte 24/11/2018 21:04

Solella ha escrit:
Vox ha escrit:Per altra banda un Tram en aquesta zona es imposible. Sóc pro TP i pro Tram pero en el cas de Badalona centre només hi ha dues arteries viaries a la zona, Via Augusta sentit BCN i Franscesc Layret sentit Montgat, i ja hi ha l'idea (encertada) de fer només d'us veïnal + busos aquest darrer. El millor per cobrir la zona son els busos de Tusgsal o bé metro (malgrat veig quasi imposible poder perforar allà sota).
Vaja, moltes gràcies per aclarir-ho. :oops:

I com veuries fer-lo pujar per Martí i Pujol i a Bufalà girar a la dreta per trobar el mateix recorregut?
(de fet visc a 3 mins d'on quedaria aquella parada d'Assamblea!)

Per M.Pujol hi ha previst ferhi passar per sota la L1 amb parada a Bufalà i això te pinta que tard o dhora es fara.

No se, el Tram em costa veurel per Badalona centre, molta densitat pero no tenim quasi arteries viaries. Sóc partidari d'anar reduint l'us del cotxe, peatonalitzar on es pugui i educar la gent en agafar TP pero un Tram per aquestes zones podria ser molt caótic!


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Avatar de l’usuari
Solella
N4
N4
Entrades: 56
Ubicació: Badal L5
Contacta:

Entrada Autor: Solella » Dissabte 24/11/2018 21:22

Vox ha escrit:Per M.Pujol hi ha previst ferhi passar per sota la L1 amb parada a Bufalà i això te pinta que tard o dhora es fara.
Sí, això ja ho sabia, però la L1 no farà parada intermitja entre Pompeu Fabra i Bufalà. És una zona força densa que aquest Tram podria cobrir. A més, tota la gent que va a Can Ruti des de Santa Coloma de Gramenet i Barcelona Nord tindria un accés més directe gràcies a l'enllaç Bufalà.

PD: De totes maneres, pot compartir espai amb cotxes per no afectar a la seva circulació. I amb prioritat semafòrica s'acaben els colls d'ampolla.


Fora cotxes de les ciutats!

Instagram: @solellalex
Twitter: @solellalex
https://solellalex.wordpress.com/

Bacon and X
N2
N2
Entrades: 15

Entrada Autor: Bacon and X » Dilluns 26/11/2018 13:51

Hola, he estat pensat que els tramvies depenen del trànsit, i has d'esperar molt per agafar-ne un, així que he vingut amb la idea d'un tren lleuger soterrat només a un nivell (o més, en cas excepcional) amb material mòbil de metro fent el recorregut següent:
L13:
Ciutadella V. O. (M L4) - Wellington - Marina (M L1) - Auditori Teatre Nacional (possiblement omesa) - Glòries (M L1, L14) - Ca l'Aranyó (possiblement omesa) - Pere IV - Fluvià - Selva de Mar (M L4) - El Maresme-Fòrum (M L4)

L14:
Ernest Lluch (M L5) - Av. de Xile (M L9-L10) - Zona Universitària - Palau Reial (M L3) - Pius XII (possiblement omesa) - Maria Cristina - Numància-l'Illa - Francesc Macià - (nom desconegut) - Diagonal (M L3, L5 FGC L6 i L7) - Verdaguer (M L4, L5) - Monumental (M L2) - Glòries (M L1, L13) - la Farinera (possiblement omesa) - Can Juamandreu - Espronceda - Sant Martí de Provençals - Besòs (M L4) - Alfons el Magnànim



mpn90
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: mpn90 » Dilluns 26/11/2018 16:04

Bacon and X ha escrit:Hola, he estat pensat que els tramvies depenen del trànsit, i has d'esperar molt per agafar-ne un, així que he vingut amb la idea d'un tren lleuger soterrat només a un nivell (o més, en cas excepcional) amb material mòbil de metro fent el recorregut següent:
L13:
Ciutadella V. O. (M L4) - Wellington - Marina (M L1) - Auditori Teatre Nacional (possiblement omesa) - Glòries (M L1, L14) - Ca l'Aranyó (possiblement omesa) - Pere IV - Fluvià - Selva de Mar (M L4) - El Maresme-Fòrum (M L4)

L14:
Ernest Lluch (M L5) - Av. de Xile (M L9-L10) - Zona Universitària - Palau Reial (M L3) - Pius XII (possiblement omesa) - Maria Cristina - Numància-l'Illa - Francesc Macià - (nom desconegut) - Diagonal (M L3, L5 FGC L6 i L7) - Verdaguer (M L4, L5) - Monumental (M L2) - Glòries (M L1, L13) - la Farinera (possiblement omesa) - Can Juamandreu - Espronceda - Sant Martí de Provençals - Besòs (M L4) - Alfons el Magnànim
Home, no ho acabo de veure, essent Barcelona el gruyère que és, només li falta soterrar més coses. Crec que és molt millor reorganitzar i millorar el trànsit en superfície.



Bacon and X
N2
N2
Entrades: 15

Entrada Autor: Bacon and X » Dilluns 26/11/2018 20:39

Una altra opció no seria segregar el tram o tren lleuger amb passos a diferent nivell?

També, sabries dir-me quants túnels hi ha a BCN? Pq jo dic soterrar-ho el mínim possible i a més algunes zones NO tenen túnel
On és el problema de gruyère que dius que hi ha?

En cas que es vulgui fer passar la rodalies per la Diagonal, no seria recomanable fer: Barcelona Sants - Diagonal - la Sagrera?
I el mateix dic amb Castelldefels: Castelldefels - Sant Boi - Cornellà C. - l'Hospitalet Rambla Just Oliveras - Barcelona Sants

Crec que Cornellà Centre i Besòs Són molt similars (ambdues parades tenen l'andana direcció est amb l'enllaç amb metro com a andana principal)
I el mateix dic amb Francesc Macià i Sant Adrià (ambdues parades són terminals d'andana central amb un perllongament projectat), Sant Feliu C.C. i Ciutadella V.O. (ambdues són terminal oest d'andanes laterals amb una mica de rodalies i també amb un perllongament projectat), Bon Viatge i Glòries (ambdues parades són terminals amb continuació)



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dilluns 26/11/2018 23:19

Bacon and X ha escrit:Hola, he estat pensat que els tramvies depenen del trànsit, i has d'esperar molt per agafar-ne un, així que he vingut amb la idea d'un tren lleuger soterrat només a un nivell (o més, en cas excepcional) amb material mòbil de metro fent el recorregut següent:
L13:
Ciutadella V. O. (M L4) - Wellington - Marina (M L1) - Auditori Teatre Nacional (possiblement omesa) - Glòries (M L1, L14) - Ca l'Aranyó (possiblement omesa) - Pere IV - Fluvià - Selva de Mar (M L4) - El Maresme-Fòrum (M L4)

L14:
Ernest Lluch (M L5) - Av. de Xile (M L9-L10) - Zona Universitària - Palau Reial (M L3) - Pius XII (possiblement omesa) - Maria Cristina - Numància-l'Illa - Francesc Macià - (nom desconegut) - Diagonal (M L3, L5 FGC L6 i L7) - Verdaguer (M L4, L5) - Monumental (M L2) - Glòries (M L1, L13) - la Farinera (possiblement omesa) - Can Juamandreu - Espronceda - Sant Martí de Provençals - Besòs (M L4) - Alfons el Magnànim
El tramvia ja circula pràcticament segregat en aquest tram, per tant no cal gastar ni un cèntim d'euro més en aquest sector.

Es pot posar més frequència de pas perfectament amb l'actual infraestuctura... i de pas suprimir les línies d'autobús que circulen paral·leles al tramvia (com a mínim al tram coincident): 7, H12...



Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dimarts 27/11/2018 0:49

Hi ha un treball de doctorat que va fer un mapa subterrani de Barcelona, canyeries i etc inclos.
Per la Diagonal es vol fer un tunel pero per a Rodalies (algun dia...)
De Marina a Glòries hi ha un cacao de tunels ferroviaris que faria espant reobrir.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 08/12/2018 23:47

Tinc aquesta idea per el TRAM de Barcelona...

Tenint en compte que malgrat les polèmiques , el tramvia de la Diagonal tard o d'hora es farà o s'haurà de fer... sense canviar res i pensant del que ja tenen proposat per part de l'Ajuntament de Barcelona, aquesta es la meva idea de com podria fer l'explotació la xarxa unida.

(Alternativa 1/ Les sis parades de la Diagonal: Casanova, Balmes, Diagonal, Verdaguer, Sicília, Monumental)

T1 Bon Viatge - Estació de Sant Adrià (via Gran Via)
T2 Llevant-Les Planes - Estació de Sant Adrià (via Diagonal)
T3 Sant Feliu | Consell Comarcal - Glòries [*]
T4 Ernest Lluch - Gorg (via Gran Via)
T5 Ciutadella-Vila Olímpica - Gorg (via Diagonal)

[*] El perllongament del tramvia fins a l'estació de Sant Feliu s'ha de tenir en compte.

---

I aquí l'explotació específica dels trajectes del tramvia per la part del Besòs:
Línies del tram Diagonal per Besòs
T2/T5

Línies del tram Gran Via per Besòs
T1/T4

Línies del tram per La Mina
T1/T5


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Diumenge 03/02/2019 20:23

Bueno, aquí vengo de nuevo con una propuesta interesante que circulaba en mi cerebro durante meses pero que no sabía bien como concretar hasta hace poco.

Fusionar la L3 y la L4 y crear una red a partir de las 2.

Se trataría de un proyecto muy caro, 5k-10k millones, por todas las obras totales que he puesto aquí. Sería de largo plazo, de aquí a unas décadas, cuando al Metro de Barcelona le compense trabajar en obras de consolidación y densificación del metro.

De hacerse este proyecto, en vez de tener dos líneas separadas, alguien entrando en, por ejemplo, Zona Universitaria, tendría la opción de coger el ramal a Trinitat Nova por el actual ramal, el ramal a Trinitat Vella por la actual L4, o a La Sagrera por la L4, además de todo de otras combinaciones pepinérimas.

Lo más probable es que dentro de unas cuantas décadas, haya metros cada dos minutos, así que los tiempos de espera no serían largos, y se compensarían de largo con los tiempos ahorrados de transbordos no hechos.

La parte más complicada de todas las obras que pongo sería un supernudo por la zona de Passeig de Gràcia que habría que construir con mucha precisión, complejidad, técnica y dinero.

La cosa de esta obra es que todas las líneas necesitarían saltos de carnero subterráneos para que la cosa funcione.

Está todo dibujado en el google maps que adjunto. Dejo dos mapas, uno mas detallado, de por donde irían los trazados, y otro más esquemático.

EDIT: He creado un ramal alternativo a la L44 que acaba cerca del Hotel Vela, pero no está reflejado en las imágenes.

https://drive.google.com/open?id=1eXeSb ... sp=sharing

Imatge

https://drive.google.com/open?id=1BZU0P ... sp=sharing

Imatge


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 07/02/2019 21:59

Hombre, a pesar de que soy más partidario a no tocar mucho el Metro de Barcelona, pues tu idea estaría bastante bien, así se da nuevo servicio desde el actual trayecto desde la L3 aunque se haya que construir otro pasando por Passeig de Colom y compartiendo trazado con la L4 actual. Así se hace otro servicio y se hace algo similar a la L9/L10.

Yo lo que haría si se puede o si tiene utilidad, porque ya dejó de circular por ese trazado, es recuperar el antiguo trazado de la L4 que llegaba desde la Pau hasta la actual Badalona Pompeu Fabra y se hace un nuevo servicio L13 desde Badalona Pompeu Fabra compartiendo el trazado desde la Pau y Barcelona y el trazado de Paral·lel hasta la actual Zona Universitària... ahora, lo que no sé si por temas de orografía o por temas de gálibo se podría hacer, y también si la demanda lo justifica.

Contando de los actuales pensamientos del Metro de Barcelona que tienen, es acabar toda la L9/L10 y hacer servicios parciales de L1 y L9/L10 desde Torrassa hasta La Sagrera.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”