9000's: s'havien de portar a altres línies?

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).

S'havien de moure els 9000's a altres línies?

No, amb que s'haguessin guardat a diferents cotxeres, n'hi havia prou
2
14%
No, que els haguessin guardat a can Alstom, o que els haguessin venut a d'altres ciutats
1
7%
Si, excepte a la L4, no s'havien d'haver tret els 1100's, encara tenien força vida útil
7
50%
Si, no quedava més remei
2
14%
Que els haguessin renconvertit en trens balconets, per fer turisme, com als 211 que surten a http://transport.cat/viewtopic.php?f=45 ... &start=140
1
7%
Altres (expliqueu)
1
7%
 
Vots totals: 14
Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

9000's: s'havien de portar a altres línies?

Entrada Autor: 122-042-132 » Dissabte 26/01/2013 11:22

Nota: fil provinent de http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... start=2620
437.001 ha escrit:Una pregunta: a les cotxeres de Zona Franca ja hi ha els trens de la pota sud de la L9?
Si és així, se sap quants n´hi ha? I es pot deduïr quina freqüència de pas es podria esperar que hi hagués entre Collblanc i Aeroport T1?
Al final, i per ara, s'han encarregat un total de 56 composicions de 5 cotxes per a la línia 9, però una manca de previsió de la crisi que ens queia a sobre d'ençà del 2007 (caldria depurar resposabilitats de la decisió presa d'enviar els 9000 a d'altres línies, i de la supressió massiva i sense justificació dels 1100) ha portat a la següent situació de les UT 9000:

24 unitats de tren a la línia 2
10 unitats de tren a la línia 4
22 unitats de tren a la línia 9

Pel servei de la línia 9, en aquest moments i per donar un bon servei a les hores punta son necessaris 9 UT 9000, suposem que en deixem una de reserva, només queden alliberades 12 UT per la nova traça de l'Aeroport a Collblanc. Calculeu 12 UT per un tram d'uns 17 Qm i sense les estacions de Ciutat Aeroportuària i Centre Direccional, serien catorze estacions obertes de la L9. I al 2016 s'obra la pota sud de la L10 fins a Zona Franca-ZAL ...., ja em direu............Salut!
122-042-132 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 26/01/2013 11:40, en total s’ha editat 2 vegades.



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dissabte 26/01/2013 20:44

122-042-132 ha escrit:
437.001 ha escrit:Una pregunta: a les cotxeres de Zona Franca ja hi ha els trens de la pota sud de la L9?
Si és així, se sap quants n´hi ha? I es pot deduïr quina freqüència de pas es podria esperar que hi hagués entre Collblanc i Aeroport T1?
Al final, i per ara, s'han encarregat un total de 56 composicions de 5 cotxes per a la línia 9, però una manca de previsió de la crisi que ens queia a sobre d'ençà del 2007 (caldria depurar resposabilitats de la decisió presa d'enviar els 9000 a d'altres línies, i de la supressió massiva i sense justificació dels 1100) ha portat a la següent situació de les UT 9000:

24 unitats de tren a la línia 2
10 unitats de tren a la línia 4
22 unitats de tren a la línia 9

Pel servei de la línia 9, en aquest moments i per donar un bon servei a les hores punta son necessaris 9 UT 9000, suposem que en deixem una de reserva, només queden alliberades 12 UT per la nova traça de l'Aeroport a Collblanc. Calculeu 12 UT per un tram d'uns 17 Qm i sense les estacions de Ciutat Aeroportuària i Centre Direccional, serien catorze estacions obertes de la L9. I al 2016 s'obra la pota sud de la L10 fins a Zona Franca-ZAL ...., ja em direu............Salut!
No crec que fos una decisió erronea retirar els 1100 l'any 2007, si tenim un exces de material 9000 degut al endarreriment de les obres de la L9.
Suposem que la L9 no s'hagues començat. Segurament el 1100, construits 1974-1979, encara circularien pero ja estarien al final de la seva vida util, uns 35 anys. Es podrien estirar algun anys mes fins als 40, pero cap 2016 ja tindriem que tenir els subtituts del 1100. L'any 2007 substituir els 1100 no era necesari, pero 2016 si.
Durant aquest 10 anys, 2007-2016 ens sobraven 20 unitats. Per tant era logic fer circular els 9000, ja fabricats i que cancelar una comanda podria sortir molt cara.
Per tant el 2016 es posible que sigui necesari comprar algunes unitats per completar la L9-L10, cosa que igualment ves passat si no s'hague constuir la L9.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 26/01/2013 22:26

Jo no crec que sigui necessari ara per ara comprar nous 9000. L4 en te 10 d'assignats, sumant-li els 2100 en fan 25, i en hora punta en corren 19, per tant, a priori (sempre que la instal·lació de l'ATO a la L4 segueixi "en procés"), en sobren 4 trens (millor dit, 4 9000's) que poden anar perfectament a la L9-L10, el problema es que s'escassejarà de trens. Però sempre es pot treure algun 5000 de L5 com a últim recurs (on al meu parer, en sobren).


El metro de Barcelona amb motoristes!

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 26/01/2013 23:29

Miquel ha escrit:Jo no crec que sigui necessari ara per ara comprar nous 9000. L4 en te 10 d'assignats, sumant-li els 2100 en fan 25, i en hora punta en corren 19, per tant, a priori (sempre que la instal·lació de l'ATO a la L4 segueixi "en procés"), en sobren 4 trens (millor dit, 4 9000's) que poden anar perfectament a la L9-L10, el problema es que s'escassejarà de trens. Però sempre es pot treure algun 5000 de L5 com a últim recurs (on al meu parer, en sobren).
Els 5000 els facturaria cap a la L3, on ja hi ha 5000s, d´allà, els 2000 cap a la L4, per fer companyia als 2100, i els 9000 que sobrin, cap a la L9.
Ara bé, tampoc sé quants en sobren...

Ara, si realment volen explotar decentment la pota sud de la L9/L10, han de fer una nova comanda de material.
No ha de ser per a la L9 a la força, pot fer-se per la L2, la L3, la L4 o la L5. I d´allà, enviar als 9000 que sobrin cap a la L10.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 26/01/2013 23:37

Amb l'espaiament de freqüències introduït l'any passat per a estalviar costos, algú sap quants trens més hi ha actualment a cotxeres?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Diumenge 27/01/2013 2:40

Jo he votat la 3a. No pels 9000 que m'es igual que els posin en una línia o una altra, sino per haver retirat els 1100, això em sembla un malbaratament impresionant.



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Diumenge 27/01/2013 10:31

Els 9000 de la 2 i de la 4 porten cabina, mentre que els de la 9 i 10 no (almenys, que jo sàpiga visible) sent el vidre escamotejable ja que recordo haver llegit que el pupitre aniria amagat, per en el cas d'incidència del sistema automàtic, operar en manual; però recordant el sarau dels primers dies amb l'automàtic que no anava, els de Siemens com bojos (crec que va ser falta de cobertura) i res de manual i si subtitució en bus, la pregunta és:

Si retornéssin tots els 9000 a la 9/10, se'ls pot arreglar el tema de la cabina i que les finestres dels testers siguin escamotejables, o ja van venir així de fàbrica i només seria qüestió d'amagar les cabines?



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 27/01/2013 11:02

albe6 ha escrit:Els 9000 de la 2 i de la 4 porten cabina, mentre que els de la 9 i 10 no (almenys, que jo sàpiga visible) sent el vidre escamotejable ja que recordo haver llegit que el pupitre aniria amagat, per en el cas d'incidència del sistema automàtic, operar en manual; però recordant el sarau dels primers dies amb l'automàtic que no anava, els de Siemens com bojos (crec que va ser falta de cobertura) i res de manual i si subtitució en bus, la pregunta és:

Si retornéssin tots els 9000 a la 9/10, se'ls pot arreglar el tema de la cabina i que les finestres dels testers siguin escamotejables, o ja van venir així de fàbrica i només seria qüestió d'amagar les cabines?
Aviam, el pupitre de conducció i la resta de comandaments estan "amagats i coberts", alguns cops, i degut a algunes falles, els 9000 es quedaven tirats i el personal muntava el pupitre i portava el tren a la següent estació, d'això hi ha un vídeo que algú que posar al fòrum i ara no trobo :( , a més a més, fa falta per circular allà on no hi ha ATC o directament per fer les proves i comprovacions necessàries als Tallers.
Durant la gran averia no van voler fer anar els trens manualment pel tram afectat per ordre expressa de l'exconseller Nadal i van posar els busos.

Els 9000 que havien d'anar a L9 ja van venir així (els primers no ho tinc clar, però els últims segur que si), ara be, diria que hi ha algun 9000 ex L4 per L9-10 i si no vaig errat, va caldre adaptar el frontal.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Diumenge 27/01/2013 15:21

Una cosa: els 9000 per la L2 i L4 van entrar pel tram descobert del Triangle, oi?

Tinc el dubte per als 9000 de la L9/L10. Per on van entrar? Triangle no crec perquè que jo sàpiga no hi ha connexió amb el túnel de la L9/L10... I si van entrar per Can Zam o algun lloc així, devien sobrar bastants trens fins que van inaugurar la L10...


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Divendres 16/11/2018 14:25

viewtopic.php?f=2&t=8677&p=279885#p279885

Cito este topic, para escribir tema aquí, ya que en parte, tiene que ver con el tema.

Gracias al compañero 122... y al documento al que hizo referencia, el cual leí una parte, vuelvo a plantear una pregunta que hicimos en el hilo de los cortes en varias ocasiones, pero esta vez sin tapujos:

¿Qué está pasando con los nueve miles? ¿Por qué las líneas antiguas por donde circulan (la 2 y la 4) han tenido cortes en alguno de sus trazados en los últimos años? El documento que nos recomendó el compañero 122, indica en uno de sus apartados el tema de ruidos y vibraciones en el tramo de la L2 que se va a cortar. Pero la historia no acaba ahí. En el entorno Sagrada Famíliua-Encants-Clot se llleva denunciando varios años la aparición de grietas en las viviendas y vibraciones fuertes al paso de los trenes. Donde vivo yo actualmente, las siento a cada momento que pasa un tren bajo el subsuelo.

Ya estuvimos planteando la pregunta hace años, y ahora, los ciudadanos no somos tontos: hasta el más idiota, con perdón por la expresión, se ha dado cuenta de que en la línea 2, los cortes, el desgaste de infraestructura, placas y vías, se debe a la circulación del tren CAF modelo 9000. Este modelo deteriora el pavimento y las vías a su paso. En 2006, entraron en circulación estos modelos de trenes en sustitución de los dosmiles. Hasta entonces, la línea 2, la segunda más reciente en aquel momento, después de la 11, no había tenido cortes constantes, a excepción de alguno que se hubiera producido en el túnel a su paso bajo el Besós por el tema de filtraciones, tema que ya ha salido a la palestra varias veces.

Pero a partir de 2008-2009 (más o menos por esa época empecé a leer este foro), empezaron los cortes, primero anuales, luego se fueron distanciando más en el tiempo. Mi pregunta siempre fue, si el problema estaba en las filtraciones por qué no se cortaba únicamente entre La Pau y Artigues, y se dejaba en funcionamiento el tramo pimero de Pep Ventura a Artigues, y luego de Badalona PF a Artigues. Alguien me podrá decir que ese tramo no justificaba el servicio de metro, a lo que le puedo responder que este año, se va a mantener un mini servicio entre Paralel y Universitat, y en 2014, verano en que se cortó entre Clot y Passeig de Gràcia, funcionó un mini tramo entre Paralel y Passeig, de sólo tres estaciones.

En todos los cortes, las noticias, además de filtraciones, siempre hablaban de cambios de agujas deterioradas o que habían dado problemas y renovación de tramos de vía o túnel, que no estaban precisamente cerca del río.Ahora, que sale a la luz el tema de vibraciones en la línea y grietas, terminamos de atar cabos: el tren modelo 9000 está deteriorando las instalaciones.

Partamos del hecho (es por ello por lo que he insertado este tema en este hilo, que este modelo se diseñó e hizo para la línea 9: es decir, estaba diseñado para circular por un tipo de vía que en nada tiene que ver con una línea como la 2, y mucho menos, con una línea como la 4: por tanto, ahora que se habla de llevar todos los nueve miles a su línea correspondiente, para la que se crearon, es un buen momento de, así como se abrió el expediente Sagrada Família, ha llegado el momento de abrir en este foro el expediente Nueve miles en líneas ajenas:

Y yo planteo las siguientes preguntas:
A/ ¿Tienen estos trenes un peso superior al de otras unidades y esto provoca un deterioro de la infraestructura?
B/ ¿Están estos trenes preparados, y subrayo preparados para circular por otras líneas de la red, como la 2, la 4 o cualquier otra?
C/ ¿Su diseño tiene que ver en el deterioro constante de las infraestructuras que pasan, siendo el caso más grave el de la línea 2, dadas sus peculiares características?
D/ ¿Pueden los expertos en el tema explicarnos en la circulación de estos modelos, cómo afecta ésta o puede afectar a las instalaciones integrales? (Ruido, vibraciones, efecto sobre las vías, fuerza, fuerza centrífuga, catenaria, amortiguación, comportamiento a su paso por rampas de subida/bajada, comportamiento a su paso por curvas, etc, etc, etc.

Sobre este punto, he observado en el hilo de los cortes que cuando se plantearon tales preguntas, había un curioso silencio o respuestas poco convincentes. Por ello ahora las planteo abiertamente. Justo a raíz de la compre de TMB de nuevos trenes y de todo el tema del amianto en los antiguos, me resulta realmente sospechoso que cuando hablamos de los cortes de la línea dos, tengo siempre la sensación de que hay una clara intención de ocultar información acerca del efecto de los trenes modelo nueve mil en el trazado de la línea 2. Llevo ya bastante tiempo con esas sospechas, no es algo de ahora, y el documento que puso el compañero 122, al cual agradezco la recomendación, ha acentuado mis sospechas, por ello quiero poner la pregunta sobre la mesa, y pedir a quien sepa la respuesta que la saque a relucir.

No digo que se retiren de la circulación los nueve miles, ya que también he observado que en la línea 9 circulan perfectamente, pero aprovechando la compra de nuevos trenes por parte de TMB, creo qu8e ha llegado el momento de meter cinco miles en las líneas 2 y 4, reaprovechar unos años los 2000, 2100 y 3000 que se puedan, y mandar todos, absolutamente todos los trenes 9000 a su línea para la que fueron concebidos, y donde he observado que no crean problemas de infraestructura, o crean muchísimos menos, que en las líneas antiguas.

Y que se diga de una vez qué está pasando con los nueve miles cuando circulan por líneas ajenas, sobre todo la L2.

Un saludo


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Divendres 16/11/2018 16:16

Tema L9 como va muy honda no se nota, pero en el tramo menos hondo en L'Hospitalet al poco de abrir la linea hubo quejas de vibraciones excesivas que solucionaron reduciendo velocidad máxima, y no se ha vuelto a oír quejas en ese sector.

Creo recordar que los 9000 son sólo Alstom. Cafeteras los 5000 y 6000



França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Divendres 16/11/2018 21:49

albe6 ha escrit:Tema L9 como va muy honda no se nota, pero en el tramo menos hondo en L'Hospitalet al poco de abrir la linea hubo quejas de vibraciones excesivas que solucionaron reduciendo velocidad máxima, y no se ha vuelto a oír quejas en ese sector.

Creo recordar que los 9000 son sólo Alstom. Cafeteras los 5000 y 6000
Acabo de enterarme ahora de a qué llamáis vosotros CAFeteras, jaja. Pensáis que en la L2 los trenes circulan a excesiva velocidad y esto provoca vibraciones?

De todos modos, el tema de las vibraciones es una cosa, y el deterioro de infraestructura, otro muy diferente. Puede haber vibraciones pero no afectar en mucho tiempo a la infraestructura. Pero si cada tres o cuatro años, incluso menos, hay que cambiar traviesas, sujetar placas, cambiar placas enteras, trozos de túnel, y demás, es que algo muy grave está pasando.
TMB aún está realizando un mantenimiento frecuente, pero imaginaos que de hoy para mañana, por cualquier razón el mantenimiento pasa a ser el de Renfe (en Catalunya, como todos sabemos, la R15 da pena, los túneles están dejados de la mano de Dios, hay vías con traviesas de madera que se caen a cachos...) ¿Cuánto tardaría en aparecer incidencias gordas, descarrilamientos, choques y fallos de frenos en los trenes, por no hablar cosas peores?

Creo que si los nueve miles crean problemas en ciertas líneas, hay que irlos sacando de ahí urgentemente, antes de que se repita lo de Valencia en la estación de Jesús, o cosas peores. Si en la 9 y 10 controlándoles la velocidad por las vibraciones, corren bien, adelante. Pero si otras líneas literalmente las destrozan no se puede seguir callando y mirando para otro lado y poniendo contínuos parches.

Alguna vez ha corrido un cinco mil en línea 2? ¿por qué no lo metemos, a ver qué tal va la línea?


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 16/11/2018 22:04

Corrieron 5000 por la línea 2, el Bernat Borràs tiene fotos en Bac de Roda. El 5136 por ejemplo, mira en el archivo del foro que hay muy buenos momentos.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 16/11/2018 22:21

Los 9000 no destrozan túneles. El problema de la L2 ya se dijo en su día: el nivel freático en algunas zonas de Barcelona y cercanías ha subido y eso ha afectado al túnel de la L2 entre La Pau y Pep Ventura (construído en los 80 y a saber con qué calidades) y presentaba un nivel de corrosión elevado. El proyecto de envergadura por la longitud del tramo a renovar y costoso hacerlo todo de golpe, por lo que se programó a unos cuantos años vista.

El corte de Paral·lel este año era para renovar vía y hormigonarla. Y ya hay proyecto para renovar las sujeciones del carril entre Universitat y Monumental y otras pequeñas reparaciones que conllevarán algun corte.



Avatar de l’usuari
El Maño amañado
N7
N7
Entrades: 463
Ubicació: Sant Martí (Barcelona).

Entrada Autor: El Maño amañado » Dissabte 17/11/2018 2:39

Renfe445 ha escrit:Corrieron 5000 por la línea 2, el Bernat Borràs tiene fotos en Bac de Roda. El 5136 por ejemplo, mira en el archivo del foro que hay muy buenos momentos.
Efectivamente, yo los viví temporalmente subiéndome a ellos y me quedé muy impresionado.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 18/11/2018 10:15

França451 ha escrit:¿Tienen estos trenes un peso superior al de otras unidades y esto provoca un deterioro de la infraestructura?
169 Tm (en vacío, se entiende), por 178 Tm de un 2100, sumando 4 motores y 1 remolque (fuente: wefer.com)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Diumenge 18/11/2018 12:24

El Maño amañado ha escrit:
Renfe445 ha escrit:Corrieron 5000 por la línea 2, el Bernat Borràs tiene fotos en Bac de Roda. El 5136 por ejemplo, mira en el archivo del foro que hay muy buenos momentos.
Efectivamente, yo los viví temporalmente subiéndome a ellos y me quedé muy impresionado.
5000 a la lìnia 2, en servei comercial ?
Salut.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 18/11/2018 13:19

122-042-132 ha escrit:
El Maño amañado ha escrit:
Renfe445 ha escrit:Corrieron 5000 por la línea 2, el Bernat Borràs tiene fotos en Bac de Roda. El 5136 por ejemplo, mira en el archivo del foro que hay muy buenos momentos.
Efectivamente, yo los viví temporalmente subiéndome a ellos y me quedé muy impresionado.
5000 a la lìnia 2, en servei comercial ?
Salut.
Efectivament. De fet, la comanda original de 39 trens de la sèrie 5000, 3 trens eren per L2, uns altres 3 per a L3, i la resta per L5.

I així va ser, L2 va rebre els 3 trens força aviat, amb una numeració no correlativa amb la resta d'unitats que s'estaven entregant a L3 i L5.

Al final els plans van canviar, L9 anava amb un retard molt gran, Alstom tenia ja els trens preparats i es va decidir enviar els trens de la sèrie 9000 a L2, i així reforçar-la al màxim, ja que anava molt curta de trens ja que els 2000 que hi quedaven havien marxat a reforçar L3 ja que aquesta havia perdut 2 trens de la sèrie 3000 en l'accident a Sant Genís (tres que anys més tard es recuperarien) i L2 s'havia quedat amb els 15 2100 i els 3 5000.

A partir de 2006-2007, que van anar entrant en servei els 9000 per L2, els 5000 que hi havia van passar a L5. L3 també va tornar els 3 trens 5000 que tenia a L5, i aquesta va donar uns altres tres més alts. I de retruc, els 3 trens que havia de tenir L2 s'els va quedar L3, que per numeració si no recordo malament eren els 3 trens posteriors a la numeració dels 3 trens que tenia L2.

I vaja, com que L9 encara quedava lluny, al final es va decidir passar els 2100 a L4 i començar a petar-se els 1100, alhora que ja s'havien petat els 1000. I tots els 9000 sobrants que no podia absorbir L2, directament se'ls va quedar L4 com a reserva.

I així va ser fins que va entrar en servei L9N, que al final es van anar acabant d'entregar les darreres unitats, es van fer adaptacions de les que ja hi havia per portar-les a L9, i posteriorment es van demanar 6 terns més de la sèrie 9000, que avui sumen 56 trens.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 18/11/2018 13:19

122-042-132 ha escrit:5000 a la lìnia 2, en servei comercial ?
Salut.
Este era la distribución inicial de los 5000.
Y tal como dice Mr. Baricentro, aquí tenéis la prueba de la verdad. :D
Leed todo el hilo que es muy interesante y divertido!!



Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Diumenge 18/11/2018 16:50

Miquel ha escrit: Efectivament. De fet, la comanda original de 39 trens de la sèrie 5000, 3 trens eren per L2, uns altres 3 per a L3, i la resta per L5.

I així va ser, L2 va rebre els 3 trens força aviat, amb una numeració no correlativa amb la resta d'unitats que s'estaven entregant a L3 i L5.

Al final els plans van canviar, L9 anava amb un retard molt gran, Alstom tenia ja els trens preparats i es va decidir enviar els trens de la sèrie 9000 a L2, i així reforçar-la al màxim, ja que anava molt curta de trens ja que els 2000 que hi quedaven havien marxat a reforçar L3 ja que aquesta havia perdut 2 trens de la sèrie 3000 en l'accident a Sant Genís (tres que anys més tard es recuperarien) i L2 s'havia quedat amb els 15 2100 i els 3 5000.

A partir de 2006-2007, que van anar entrant en servei els 9000 per L2, els 5000 que hi havia van passar a L5. L3 també va tornar els 3 trens 5000 que tenia a L5, i aquesta va donar uns altres tres més alts. I de retruc, els 3 trens que havia de tenir L2 s'els va quedar L3, que per numeració si no recordo malament eren els 3 trens posteriors a la numeració dels 3 trens que tenia L2.

I vaja, com que L9 encara quedava lluny, al final es va decidir passar els 2100 a L4 i començar a petar-se els 1100, alhora que ja s'havien petat els 1000. I tots els 9000 sobrants que no podia absorbir L2, directament se'ls va quedar L4 com a reserva.

I així va ser fins que va entrar en servei L9N, que al final es van anar acabant d'entregar les darreres unitats, es van fer adaptacions de les que ja hi havia per portar-les a L9, i posteriorment es van demanar 6 terns més de la sèrie 9000, que avui sumen 56 trens.
Exacte. Agrego que al 2008 ja estava tota la L2 plena de 9000 doncs els 1100 es van retirar de la L4 2008 (maig?) i això vol dir,per nassos, que llavors la L4 ja tenia tots els 2100 ex L2 + algunes 9000, i per tant la L2 ja anava plena de 9000.

De fet en aquells 2007-2008 tenim molta renovació:

-Retirada 1000 al 2007
-Retirada 1100 al 2008
-Tota la L2 renovada amb 9000 (2007 o 2008)
-Tota la L4 renovada amb 2100 i 9000 (2007 i 2008)
-Arribada 5000 (2005 i 2007 pero completat al 2007)
-Arribada 6000 (2007 i 2008)


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”