Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Peticions de soterraments ferroviaris a Catalunya
N'hi ha que neixen estrellats
D'aquest ultratge a la intel·ligència ja s'ha parlat al Fòrum, segurament fins i tot en aquest mateix fil (caldria repassar-lo). Són les prioritats d'alguns, sobretot si no els toca la butxaca...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Aquí hem anat més enllà del nimbysme, hem creat el Santguimbysme. Què vols?Guigui ha escrit:D'aquest ultratge a la intel·ligència ja s'ha parlat al Fòrum, segurament fins i tot en aquest mateix fil (caldria repassar-lo). Són les prioritats d'alguns, sobretot si no els toca la butxaca...
Es refereix a Sant Guim, ja saps...
- genissimon
- N10
- Entrades: 3264
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Sant Guim de Freixenet pretén soterrar la línia ferroviària al pas pel seu municipi.metring ha escrit:Es refereix a Sant Guim, ja saps...
Una línia on passen sis trens al dia de la R12 de l'Hospitalet de Llobregat a Lleida per Manresa:
9:52 cap a Barcelona
10:17 cap a Lleida
17:09 cap a Barcelona
17:34 cap a Lleida
20:57 cap a Barcelona
21:22 cap a Lleida
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
-
- N7
- Entrades: 323
- Ubicació: R1
En lloc de soterrar trens que no serveix més que per encarir i fer obres inutils, que soterrin autopistes i carreteras de 2-3 vies com les que passen per els municipis de la costa, això SI que fa nosa.genissimon ha escrit:Sant Guim de Freixenet pretén soterrar la línia ferroviària al pas pel seu municipi.metring ha escrit:Es refereix a Sant Guim, ja saps...
Una línia on passen sis trens al dia de la R12 de l'Hospitalet de Llobregat a Lleida per Manresa:
9:52 cap a Barcelona
10:17 cap a Lleida
17:09 cap a Barcelona
17:34 cap a Lleida
20:57 cap a Barcelona
21:22 cap a Lleida
Salut !!
PROU SOTERRAMENTS JA!
- genissimon
- N10
- Entrades: 3264
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Regió-7, 15 de març de 2017 ha escrit: Manresa no descarta soterrar una part de la via dels catalans
Generalitat, Ferrocarrils i Ajuntament es comprometen a tenir en 18 mesos un pla que resolgui la barrera que genera el tren
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Tenia curiositat per saber què va passar amb la petició de soterrament de Sant Guim de Freixenet. Sembla la plataforma veïnal que l'exigia es va dissoldre fa un parell d'anys i amb mala maror amb l'ajuntament: http://santguimunit.blogspot.com.es/
Pel que veig bàsicament acusen l'ajuntament de trair el poble per no haver apostat pel soterrament en lloc de la simple supressió del pas a nivell.
Pel que veig bàsicament acusen l'ajuntament de trair el poble per no haver apostat pel soterrament en lloc de la simple supressió del pas a nivell.
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
S'hauria de soterrar el tram d'FGC a Igualada per si fan una nova estació allà.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Es podria haver conservat perfectament l'estació antiga, passant el ferrocarril per el passeig, i amb creuaments a nivell allà on hi haguessin carrers (com passa a molts països i ningú posa el crit al cel).Carlos González ha escrit:S'hauria de soterrar el tram d'FGC a Igualada per si fan una nova estació allà.
Al final, el trànsit de trens no és tant tant intens com per a justificar un soterrament, i l'estació estaria molt més al centre del que ho està l'actual.
Salutacions,
Oriol
Oriol
En Igualada paso lo que ha pasado en muchos sitios, accidentes y Muertes en los pasos a nivel, en el Paseo habia si no recuerdo mal 5 pasos a Nivel, con la supresion del Tren se abrieron pasos nuevos para conectar calles.oriolp13 ha escrit:Es podria haver conservat perfectament l'estació antiga, passant el ferrocarril per el passeig, i amb creuaments a nivell allà on hi haguessin carrers (com passa a molts països i ningú posa el crit al cel).Carlos González ha escrit:S'hauria de soterrar el tram d'FGC a Igualada per si fan una nova estació allà.
Al final, el trànsit de trens no és tant tant intens com per a justificar un soterrament, i l'estació estaria molt més al centre del que ho està l'actual.
Si por alli los años 84/85 se hubiera soterrado hasta la estación inicial (Estació Vella) y se hubiera construido una intermedia entre el Hospital de Igualada y la Mutua de Igualada más la estación actual (serviria a varios Barrios de la ciudad) quizas los niveles de pasajeros serian mayores que los actuales ya que para ir al centro te dejaria bien y para tema hospitales en su dia tambien habria gente de Masquefa/Piera etc que creo que a consultas o a visitar familiares/Amigos lo hubieran usado.
El Problema de Igualada es el tipo de piedra la Galera que es muy dura eso quizas hizo que no se soterrara en su dia.
En la actualidad si se soterra solo sera en la entrada de Igualada para eliminar el paso a nivel y la estación quedaria situada en la calle del "Carrefour", ampliar mas la red lo veo imposible aunque los politicos decian que el Tren llegaria al nuevo Hospital de Igualada situado en la NII, pero ya digo imposible.
Se gano algo con la eliminbación del tramo del paseo? pues quizas mayor seguridad vial/Peatonal y la construcción de la primera estación intermodal Bus/Tren compartiendo estructura (eso es lo que nos vendieron) aunque a la larga nunca nunca a sido intermodal pura ya que nunca han estado conectadas fisicamente, siempre y actualmente tienes que dar toda la vuelta ya sea para ir del Bus al Tren y viceversa, es más el Bus Urbano nunca a parado en la puerta de la estación del Tren, ni hoy en dia aunque rotulen que va dirección FGC te dejaran en el Paseo pero no en la puerta.
Saludos.
- foronda 141
- N8
- Entrades: 858
- Ubicació: Poblenou
De la edició digital de "El Periódico" d'avui.
http://www.elperiodico.cat/ca/societat/ ... et-6562218
http://www.elperiodico.cat/ca/societat/ ... et-6562218
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Per soterraments absurds, mira el de Sant Quirze.....
http://www.sabadellnoticies.com/sant-qu ... -dels-fgc/
http://www.sabadellnoticies.com/sant-qu ... -dels-fgc/
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Al final el ferrocarril en todo el Principado será un mega metro soterrado.
frankrodriguez.net
Außer Betrieb
Außer Betrieb
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Espérate que no soterren hasta la estación que ya se hizo soterrada.......Renfe445 ha escrit:Al final el ferrocarril en todo el Principado será un mega metro soterrado.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Hi ha una cosa que no entenc... les futures estacions de Sant Andreu Comtal i la nova Sagrera... per què?
Per què calen soterrar-les aquestes... no seria més econòmic que fossin estacions amb diferent nivell?
Per què calen soterrar-les aquestes... no seria més econòmic que fossin estacions amb diferent nivell?
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Perquè el tracte de fer tot aquest paripé ferroviari era fer un "pelotazo" urbanístic amb hotels, edificis i demés al damunt de la trinxera de les vies. Que a banda, amb els ingressos que n'obtindrien de tot això servirien per pagar tot aquest despropòsit.Carlos González ha escrit:Hi ha una cosa que no entenc... les futures estacions de Sant Andreu Comtal i la nova Sagrera... per què?
Per què calen soterrar-les aquestes... no seria més econòmic que fossin estacions amb diferent nivell?
El que hagués fet qualsevol era fer una veritable estació ferroviària a Sagrera Mercaderies, al mateix nivell que l'actual, sense soterrar ni cobrir ni res de res. Hi havia espai de sobres per a fer una bona estació ben normal, a l'antiga. Poder la única cosa era fer l'estació d'AV soterrada (1 nivell per sota), i que hagués sortit a superfície al triangle o a Torres i Bages, així s'evitava també fotre una barrera enmig de la línia ferroviària actual i no calia partir Sant Andreu en 2. Una altre carallotada ferroviària que pel futur portarà maldecaps.
El metro de Barcelona amb motoristes!
No sé si Cervera ja era a la llista de peticions de soterrament o és el primer cop:
Reobren la línia de Manresa i creixen crítiques d’alcaldes
La línia de tren de Manresa reobrirà avui la circulació per una de les vies entre Terrassa i Manresa després del despreniment de dimarts que va causar la mort d’una persona. És previst que la circulació quedi totalment normalitzada d’aquí a quinze dies. Per la seua banda, les crítiques dels alcaldes creixen i el de Mollerussa, Marc Solsona, va assegurar ahir que és necessari que “la Generalitat tingui competències sobre Rodalies” i va reclamar “més inversions” per millorar “un servei precari”. Solsona s’afegeix d’aquesta manera al primer edil de Cervera, Ramon Royes, que ja va anunciar que demanarà al ministeri de Foment que soterri les vies i li traslladarà la preocupació del territori pel deteriorament de la línia de tren. El tall de les vies va provocar que els viatgers haguessin de recórrer el trajecte entre Calaf i Terrassa amb autocar, fet que va provocar greus retards i queixes d’usuaris. En aquest sentit, els viatgers que surtin de Lleida a partir d’avui hauran de canviar de tren a Manresa per anar a Barcelona i els que surtin de la capital catalana hauran d’avançar la sortida mitja hora per poder enllaçar amb un altre comboi a Manresa per arribar a la capital del Segrià. Mentre no es normalitzi la circulació, els operaris seguiran treballant al mur que es va desprendre per estabilitzar-lo. Adif investiga les causes de l’allau de roques.
https://www.lleida.com/noticia_canal/re ... -dalcaldes
Reobren la línia de Manresa i creixen crítiques d’alcaldes
La línia de tren de Manresa reobrirà avui la circulació per una de les vies entre Terrassa i Manresa després del despreniment de dimarts que va causar la mort d’una persona. És previst que la circulació quedi totalment normalitzada d’aquí a quinze dies. Per la seua banda, les crítiques dels alcaldes creixen i el de Mollerussa, Marc Solsona, va assegurar ahir que és necessari que “la Generalitat tingui competències sobre Rodalies” i va reclamar “més inversions” per millorar “un servei precari”. Solsona s’afegeix d’aquesta manera al primer edil de Cervera, Ramon Royes, que ja va anunciar que demanarà al ministeri de Foment que soterri les vies i li traslladarà la preocupació del territori pel deteriorament de la línia de tren. El tall de les vies va provocar que els viatgers haguessin de recórrer el trajecte entre Calaf i Terrassa amb autocar, fet que va provocar greus retards i queixes d’usuaris. En aquest sentit, els viatgers que surtin de Lleida a partir d’avui hauran de canviar de tren a Manresa per anar a Barcelona i els que surtin de la capital catalana hauran d’avançar la sortida mitja hora per poder enllaçar amb un altre comboi a Manresa per arribar a la capital del Segrià. Mentre no es normalitzi la circulació, els operaris seguiran treballant al mur que es va desprendre per estabilitzar-lo. Adif investiga les causes de l’allau de roques.
https://www.lleida.com/noticia_canal/re ... -dalcaldes
És demencial que en una línia com aquesta i en un poble com Cervera (lluny de Barcelona i amb una població que no arriba als 10.000 habitants) es reclami un soterrament. De fet la línia encara té bastant de marge per afegir serveis de Rodalies i Regionals, i per fer-ho no li cal la segona via.Sky ha escrit:No sé si Cervera ja era a la llista de peticions de soterrament o és el primer cop:
Reobren la línia de Manresa i creixen crítiques d’alcaldes
La línia de tren de Manresa reobrirà avui la circulació per una de les vies entre Terrassa i Manresa després del despreniment de dimarts que va causar la mort d’una persona. És previst que la circulació quedi totalment normalitzada d’aquí a quinze dies. Per la seua banda, les crítiques dels alcaldes creixen i el de Mollerussa, Marc Solsona, va assegurar ahir que és necessari que “la Generalitat tingui competències sobre Rodalies” i va reclamar “més inversions” per millorar “un servei precari”. Solsona s’afegeix d’aquesta manera al primer edil de Cervera, Ramon Royes, que ja va anunciar que demanarà al ministeri de Foment que soterri les vies i li traslladarà la preocupació del territori pel deteriorament de la línia de tren. El tall de les vies va provocar que els viatgers haguessin de recórrer el trajecte entre Calaf i Terrassa amb autocar, fet que va provocar greus retards i queixes d’usuaris. En aquest sentit, els viatgers que surtin de Lleida a partir d’avui hauran de canviar de tren a Manresa per anar a Barcelona i els que surtin de la capital catalana hauran d’avançar la sortida mitja hora per poder enllaçar amb un altre comboi a Manresa per arribar a la capital del Segrià. Mentre no es normalitzi la circulació, els operaris seguiran treballant al mur que es va desprendre per estabilitzar-lo. Adif investiga les causes de l’allau de roques.
https://www.lleida.com/noticia_canal/re ... -dalcaldes
Menys perdre el temps en demanar coses que MAI arribaran i més centrar-se en posar al dia la infraestructura i demanar freqüències dignes cap a Barcelona i Lleida, si us plau. Populisme everywhere.
Salut!
Baixador a Premià de Mar ja!
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
A veure... el tema de les peticions de soterraments ferroviaris sempre son polèmiques aquí... Semblaré equidistant quan digui això o fins i tot polèmic...
Jo personalment estic en contra rotundament que es faci soterraments per dòquier i amb l'argument de defensar per davant de tot, soterrar-la per damunt de solucionar els problemes que tenen millor o fàcil solució, i també estic en contra per l'argument miserable de comentar les pobres víctimes mortals que hi ha hagut i hi haurà malauradament en estacions en superfície, també en estacions soterrades han hagut morts i per això no cal soterrar-ho un altre cop.
I l'única manera d'evitar menys morts i menys indicis i menys problemes és que tant els vianats com els que condueixen un cotxe respectin els senyals dels passos de nivell... si cada vegada que hi ha un problema a la carretera, s'ha de soterrar-la llavors o tancar-la per sempre??? si quan passi qualsevol cosa per els passos a nivell o a les vies en general, tota la xarxa ferroviària estarà soterrada llavors...
(¡¡¡SURREALISMO!!! https://www.youtube.com/watch?v=yaJzqMJ-1cM&t=189s minut 3:08)
Ara bé, altre alternativa que es podria fer, seria fer trajectes amb diferent nivell, i si no hi ha altre alternativa, doncs soterrar-ho llavors per fer-ho més segur, o per evitar més morts i descarrilaments si hi han bastants, o per el fet de donar nous serveis com nous intercanviadors, com el suposat cas del intercanviador TRAM-RENFE de Sant Feliu, o el cas del Carrilet per connectar amb RENFE, o bé per unir parts del municipi o ciutat que separa per les vies del tren (tot i que hi han solucions com fer un passos de vianats o subterranis o de diferent nivell) doncs llavors sí que estaria d'acord amb el soterrament...
Jo personalment estic en contra rotundament que es faci soterraments per dòquier i amb l'argument de defensar per davant de tot, soterrar-la per damunt de solucionar els problemes que tenen millor o fàcil solució, i també estic en contra per l'argument miserable de comentar les pobres víctimes mortals que hi ha hagut i hi haurà malauradament en estacions en superfície, també en estacions soterrades han hagut morts i per això no cal soterrar-ho un altre cop.
I l'única manera d'evitar menys morts i menys indicis i menys problemes és que tant els vianats com els que condueixen un cotxe respectin els senyals dels passos de nivell... si cada vegada que hi ha un problema a la carretera, s'ha de soterrar-la llavors o tancar-la per sempre??? si quan passi qualsevol cosa per els passos a nivell o a les vies en general, tota la xarxa ferroviària estarà soterrada llavors...
(¡¡¡SURREALISMO!!! https://www.youtube.com/watch?v=yaJzqMJ-1cM&t=189s minut 3:08)
Ara bé, altre alternativa que es podria fer, seria fer trajectes amb diferent nivell, i si no hi ha altre alternativa, doncs soterrar-ho llavors per fer-ho més segur, o per evitar més morts i descarrilaments si hi han bastants, o per el fet de donar nous serveis com nous intercanviadors, com el suposat cas del intercanviador TRAM-RENFE de Sant Feliu, o el cas del Carrilet per connectar amb RENFE, o bé per unir parts del municipi o ciutat que separa per les vies del tren (tot i que hi han solucions com fer un passos de vianats o subterranis o de diferent nivell) doncs llavors sí que estaria d'acord amb el soterrament...
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4