Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Vox
N8
N8
Entrades: 1228
Ubicació: Badalona

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Entrada Autor: Vox » Dissabte 24/11/2018 21:04

Solella ha escrit:
Vox ha escrit:Per altra banda un Tram en aquesta zona es imposible. Sóc pro TP i pro Tram pero en el cas de Badalona centre només hi ha dues arteries viaries a la zona, Via Augusta sentit BCN i Franscesc Layret sentit Montgat, i ja hi ha l'idea (encertada) de fer només d'us veïnal + busos aquest darrer. El millor per cobrir la zona son els busos de Tusgsal o bé metro (malgrat veig quasi imposible poder perforar allà sota).
Vaja, moltes gràcies per aclarir-ho. :oops:

I com veuries fer-lo pujar per Martí i Pujol i a Bufalà girar a la dreta per trobar el mateix recorregut?
(de fet visc a 3 mins d'on quedaria aquella parada d'Assamblea!)

Per M.Pujol hi ha previst ferhi passar per sota la L1 amb parada a Bufalà i això te pinta que tard o dhora es fara.

No se, el Tram em costa veurel per Badalona centre, molta densitat pero no tenim quasi arteries viaries. Sóc partidari d'anar reduint l'us del cotxe, peatonalitzar on es pugui i educar la gent en agafar TP pero un Tram per aquestes zones podria ser molt caótic!


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Avatar de l’usuari
Solella
N4
N4
Entrades: 56
Ubicació: Badal L5
Contacta:

Entrada Autor: Solella » Dissabte 24/11/2018 21:22

Vox ha escrit:Per M.Pujol hi ha previst ferhi passar per sota la L1 amb parada a Bufalà i això te pinta que tard o dhora es fara.
Sí, això ja ho sabia, però la L1 no farà parada intermitja entre Pompeu Fabra i Bufalà. És una zona força densa que aquest Tram podria cobrir. A més, tota la gent que va a Can Ruti des de Santa Coloma de Gramenet i Barcelona Nord tindria un accés més directe gràcies a l'enllaç Bufalà.

PD: De totes maneres, pot compartir espai amb cotxes per no afectar a la seva circulació. I amb prioritat semafòrica s'acaben els colls d'ampolla.


Fora cotxes de les ciutats!

Instagram: @solellalex
Twitter: @solellalex
https://solellalex.wordpress.com/

Bacon and X
N1
N1
Entrades: 2

Entrada Autor: Bacon and X » Dilluns 26/11/2018 13:51

Hola, he estat pensat que els tramvies depenen del trànsit, i has d'esperar molt per agafar-ne un, així que he vingut amb la idea d'un tren lleuger soterrat només a un nivell (o més, en cas excepcional) amb material mòbil de metro fent el recorregut següent:
L13:
Ciutadella V. O. (M L4) - Wellington - Marina (M L1) - Auditori Teatre Nacional (possiblement omesa) - Glòries (M L1, L14) - Ca l'Aranyó (possiblement omesa) - Pere IV - Fluvià - Selva de Mar (M L4) - El Maresme-Fòrum (M L4)

L14:
Ernest Lluch (M L5) - Av. de Xile (M L9-L10) - Zona Universitària - Palau Reial (M L3) - Pius XII (possiblement omesa) - Maria Cristina - Numància-l'Illa - Francesc Macià - (nom desconegut) - Diagonal (M L3, L5 FGC L6 i L7) - Verdaguer (M L4, L5) - Monumental (M L2) - Glòries (M L1, L13) - la Farinera (possiblement omesa) - Can Juamandreu - Espronceda - Sant Martí de Provençals - Besòs (M L4) - Alfons el Magnànim



mpn90
N5
N5
Entrades: 106

Entrada Autor: mpn90 » Dilluns 26/11/2018 16:04

Bacon and X ha escrit:Hola, he estat pensat que els tramvies depenen del trànsit, i has d'esperar molt per agafar-ne un, així que he vingut amb la idea d'un tren lleuger soterrat només a un nivell (o més, en cas excepcional) amb material mòbil de metro fent el recorregut següent:
L13:
Ciutadella V. O. (M L4) - Wellington - Marina (M L1) - Auditori Teatre Nacional (possiblement omesa) - Glòries (M L1, L14) - Ca l'Aranyó (possiblement omesa) - Pere IV - Fluvià - Selva de Mar (M L4) - El Maresme-Fòrum (M L4)

L14:
Ernest Lluch (M L5) - Av. de Xile (M L9-L10) - Zona Universitària - Palau Reial (M L3) - Pius XII (possiblement omesa) - Maria Cristina - Numància-l'Illa - Francesc Macià - (nom desconegut) - Diagonal (M L3, L5 FGC L6 i L7) - Verdaguer (M L4, L5) - Monumental (M L2) - Glòries (M L1, L13) - la Farinera (possiblement omesa) - Can Juamandreu - Espronceda - Sant Martí de Provençals - Besòs (M L4) - Alfons el Magnànim
Home, no ho acabo de veure, essent Barcelona el gruyère que és, només li falta soterrar més coses. Crec que és molt millor reorganitzar i millorar el trànsit en superfície.



Bacon and X
N1
N1
Entrades: 2

Entrada Autor: Bacon and X » Dilluns 26/11/2018 20:39

Una altra opció no seria segregar el tram o tren lleuger amb passos a diferent nivell?

També, sabries dir-me quants túnels hi ha a BCN? Pq jo dic soterrar-ho el mínim possible i a més algunes zones NO tenen túnel
On és el problema de gruyère que dius que hi ha?

En cas que es vulgui fer passar la rodalies per la Diagonal, no seria recomanable fer: Barcelona Sants - Diagonal - la Sagrera?
I el mateix dic amb Castelldefels: Castelldefels - Sant Boi - Cornellà C. - l'Hospitalet Rambla Just Oliveras - Barcelona Sants

Crec que Cornellà Centre i Besòs Són molt similars (ambdues parades tenen l'andana direcció est amb l'enllaç amb metro com a andana principal)
I el mateix dic amb Francesc Macià i Sant Adrià (ambdues parades són terminals d'andana central amb un perllongament projectat), Sant Feliu C.C. i Ciutadella V.O. (ambdues són terminal oest d'andanes laterals amb una mica de rodalies i també amb un perllongament projectat), Bon Viatge i Glòries (ambdues parades són terminals amb continuació)



Granolleri
N8
N8
Entrades: 837
Ubicació: Granollers (Vallès Oriental)

Entrada Autor: Granolleri » Dilluns 26/11/2018 23:19

Bacon and X ha escrit:Hola, he estat pensat que els tramvies depenen del trànsit, i has d'esperar molt per agafar-ne un, així que he vingut amb la idea d'un tren lleuger soterrat només a un nivell (o més, en cas excepcional) amb material mòbil de metro fent el recorregut següent:
L13:
Ciutadella V. O. (M L4) - Wellington - Marina (M L1) - Auditori Teatre Nacional (possiblement omesa) - Glòries (M L1, L14) - Ca l'Aranyó (possiblement omesa) - Pere IV - Fluvià - Selva de Mar (M L4) - El Maresme-Fòrum (M L4)

L14:
Ernest Lluch (M L5) - Av. de Xile (M L9-L10) - Zona Universitària - Palau Reial (M L3) - Pius XII (possiblement omesa) - Maria Cristina - Numància-l'Illa - Francesc Macià - (nom desconegut) - Diagonal (M L3, L5 FGC L6 i L7) - Verdaguer (M L4, L5) - Monumental (M L2) - Glòries (M L1, L13) - la Farinera (possiblement omesa) - Can Juamandreu - Espronceda - Sant Martí de Provençals - Besòs (M L4) - Alfons el Magnànim
El tramvia ja circula pràcticament segregat en aquest tram, per tant no cal gastar ni un cèntim d'euro més en aquest sector.

Es pot posar més frequència de pas perfectament amb l'actual infraestuctura... i de pas suprimir les línies d'autobús que circulen paral·leles al tramvia (com a mínim al tram coincident): 7, H12...



Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 306
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dimarts 27/11/2018 0:49

Hi ha un treball de doctorat que va fer un mapa subterrani de Barcelona, canyeries i etc inclos.
Per la Diagonal es vol fer un tunel pero per a Rodalies (algun dia...)
De Marina a Glòries hi ha un cacao de tunels ferroviaris que faria espant reobrir.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1592
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 08/12/2018 23:47

Tinc aquesta idea per el TRAM de Barcelona...

Tenint en compte que malgrat les polèmiques , el tramvia de la Diagonal tard o d'hora es farà o s'haurà de fer... sense canviar res i pensant del que ja tenen proposat per part de l'Ajuntament de Barcelona, aquesta es la meva idea de com podria fer l'explotació la xarxa unida.

(Alternativa 1/ Les sis parades de la Diagonal: Casanova, Balmes, Diagonal, Verdaguer, Sicília, Monumental)

T1 Bon Viatge - Estació de Sant Adrià (via Gran Via)
T2 Llevant-Les Planes - Estació de Sant Adrià (via Diagonal)
T3 Sant Feliu | Consell Comarcal - Glòries [*]
T4 Ernest Lluch - Gorg (via Gran Via)
T5 Ciutadella-Vila Olímpica - Gorg (via Diagonal)

[*] El perllongament del tramvia fins a l'estació de Sant Feliu s'ha de tenir en compte.

---

I aquí l'explotació específica dels trajectes del tramvia per la part del Besòs:
Línies del tram Diagonal per Besòs
T2/T5

Línies del tram Gran Via per Besòs
T1/T4

Línies del tram per La Mina
T1/T5


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Genesis- Duke

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 306
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Diumenge 03/02/2019 20:23

Bueno, aquí vengo de nuevo con una propuesta interesante que circulaba en mi cerebro durante meses pero que no sabía bien como concretar hasta hace poco.

Fusionar la L3 y la L4 y crear una red a partir de las 2.

Se trataría de un proyecto muy caro, 5k-10k millones, por todas las obras totales que he puesto aquí. Sería de largo plazo, de aquí a unas décadas, cuando al Metro de Barcelona le compense trabajar en obras de consolidación y densificación del metro.

De hacerse este proyecto, en vez de tener dos líneas separadas, alguien entrando en, por ejemplo, Zona Universitaria, tendría la opción de coger el ramal a Trinitat Nova por el actual ramal, el ramal a Trinitat Vella por la actual L4, o a La Sagrera por la L4, además de todo de otras combinaciones pepinérimas.

Lo más probable es que dentro de unas cuantas décadas, haya metros cada dos minutos, así que los tiempos de espera no serían largos, y se compensarían de largo con los tiempos ahorrados de transbordos no hechos.

La parte más complicada de todas las obras que pongo sería un supernudo por la zona de Passeig de Gràcia que habría que construir con mucha precisión, complejidad, técnica y dinero.

La cosa de esta obra es que todas las líneas necesitarían saltos de carnero subterráneos para que la cosa funcione.

Está todo dibujado en el google maps que adjunto. Dejo dos mapas, uno mas detallado, de por donde irían los trazados, y otro más esquemático.

EDIT: He creado un ramal alternativo a la L44 que acaba cerca del Hotel Vela, pero no está reflejado en las imágenes.

https://drive.google.com/open?id=1eXeSb ... sp=sharing

Imatge

https://drive.google.com/open?id=1BZU0P ... sp=sharing

Imatge


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1592
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 07/02/2019 21:59

Hombre, a pesar de que soy más partidario a no tocar mucho el Metro de Barcelona, pues tu idea estaría bastante bien, así se da nuevo servicio desde el actual trayecto desde la L3 aunque se haya que construir otro pasando por Passeig de Colom y compartiendo trazado con la L4 actual. Así se hace otro servicio y se hace algo similar a la L9/L10.

Yo lo que haría si se puede o si tiene utilidad, porque ya dejó de circular por ese trazado, es recuperar el antiguo trazado de la L4 que llegaba desde la Pau hasta la actual Badalona Pompeu Fabra y se hace un nuevo servicio L13 desde Badalona Pompeu Fabra compartiendo el trazado desde la Pau y Barcelona y el trazado de Paral·lel hasta la actual Zona Universitària... ahora, lo que no sé si por temas de orografía o por temas de gálibo se podría hacer, y también si la demanda lo justifica.

Contando de los actuales pensamientos del Metro de Barcelona que tienen, es acabar toda la L9/L10 y hacer servicios parciales de L1 y L9/L10 desde Torrassa hasta La Sagrera.


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Genesis- Duke

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 306
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dissabte 09/02/2019 19:06

Bueno, con este plan lo que ocurre es que intento mantener la paridad de cantidad de trenes por línea, de tal forma que si ahora hay 6 trenes en cada línea, con mi plan habría 2 trenes por cada sublínea, pero todas en su conjunto acaban teniendo la misma frecuencia porque se complementan como un puzzle.

He hecho una actualización perfilando detalles y arreglando lo de la L44 a la Barceloneta.

https://drive.google.com/open?id=1eXeSb ... sp=sharing

Imatge

https://drive.google.com/open?id=1BZU0P ... sp=sharing

Imatge


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Adrià Grande
N5
N5
Entrades: 86

Entrada Autor: Adrià Grande » Diumenge 10/02/2019 13:19

Aeduh ha escrit:Bueno, con este plan lo que ocurre es que intento mantener la paridad de cantidad de trenes por línea, de tal forma que si ahora hay 6 trenes en cada línea, con mi plan habría 2 trenes por cada sublínea, pero todas en su conjunto acaban teniendo la misma frecuencia porque se complementan como un puzzle.

He hecho una actualización perfilando detalles y arreglando lo de la L44 a la Barceloneta.

https://drive.google.com/open?id=1eXeSb ... sp=sharing

Imatge

https://drive.google.com/open?id=1BZU0P ... sp=sharing

Imatge
La idea és bona. És com fer una mena de L9/L10. He vist que has descartat el tram que passava pel Carrer Aragó fins a l'estadi Olímpic. Jo crec que una línia per aquella zona de l'eixample és necessària. Hi ha molta densitat de població per allà i de pas s'afegeix un tercer eix per l'eixample juntament amb la L1 i la L5.

Per cert, El link que situes a l'estació de Travessera amb que es suposa que enllaça?



albe6
N8
N8
Entrades: 950
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Diumenge 10/02/2019 14:02

I posant agulles bretelle a totes les estacions, serien factibles serveis parcials estil Londres?
Allà als extrems de linia tens trens cada 8-10 minuts i en els trams més cèntrics els trens circulen entre el minut i mig i dos minuts i mig



Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 306
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Diumenge 10/02/2019 15:44

Adrià Grande ha escrit:
La idea és bona. És com fer una mena de L9/L10. He vist que has descartat el tram que passava pel Carrer Aragó fins a l'estadi Olímpic. Jo crec que una línia per aquella zona de l'eixample és necessària. Hi ha molta densitat de població per allà i de pas s'afegeix un tercer eix per l'eixample juntament amb la L1 i la L5.

Per cert, El link que situes a l'estació de Travessera amb que es suposa que enllaça?
Heh, mola que ho hagis vist. Enllaçaria (al menys m'agradaria que ho fés) amb una hipotètica estació entre Gràcia i Joanic per a una continuació futura de la L8 fins a Glòries i el Besòs. A més, crec que Gràcia és un barri molt dens i urbà i fer l'estació de Travessera mereix la pena.

He eliminat el tram de Aragó - Montjuic perquè desquadrava les freqüències del tram de Passeig de Gràcia - Barceloneta de la L4, en el qui hi havia 2 en comptes de 3 línies i per tant menys trens.
Penso igual que tu que un tercer eix és necessari, però penso que possiblement es podria construir-hi una linia de tramvia des de la Diagonal a Monumental, per Aragó i Roma fins a Sants.
El que més pena em donava per treure aquesta línia és que també penso que és necessari connectar la zona de l'Estadi Olímpic amb el metro d'alguna manera i aquesta era molt bona, però no pot ser.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 896

Entrada Autor: bigcoaster » Diumenge 10/02/2019 20:03

albe6 ha escrit:I posant agulles bretelle a totes les estacions, serien factibles serveis parcials estil Londres?
Allà als extrems de linia tens trens cada 8-10 minuts i en els trams més cèntrics els trens circulen entre el minut i mig i dos minuts i mig
Més que bretelle, el que faria falta serien vies en cul de sac entre les vies dels sentits oposats, per fer les inversions de marxa amb tota tranquil·litat i sense cisallaments. Com que els túnels ja fa anys que estan fets, el que he dit és bastant difícil de fer, pel que ens les inversions s'haurien de fer en estacions "especials" com Torras i Bages o en normals i fent-la ràpid, és a dir, abans d'arribar, canviar de via per situar-se en la dels sentit contrari, i que mentre un maquinista surt, l'altre ja està entrant i arrencant el tren.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 306
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Diumenge 17/02/2019 23:39

Acabo de fer un altre projecte seguint la mateix línia que el de la L3/L4 que vaig publicar a dalt.

La fusió de la L2 i L5, amb algunes coses extra.

Com molts d'aquí ja sabeu, el traçat de les dues línies a partir de Sagrada Família es suposava que tenía que ser el de l'altra línia. La L5 tenía que terminar a Badalona i al revés.
Aquest projecte 'termina' el treball començat.
Es veu que durant les obres, es va constatar que s'havien excavat les dos línies a la mateixa profunditat. Per aquesta raó, que avui en dia no passaria ni en broma per cert, van començar una sèrie de retards i actuacions que van culminar en la construcció de les l'esquema que avui dia veiem.

Aquí he creat la línia 25 i 52.
He aprofitat per crear ramals a finals de línia per cobrir llocs on a vegades s'ha intentat portar el metro.

La línia 25 comença en el Splau de Cornellà + estadi de l'Espanyol, i després de Sant Adrià, fa el seu propi trajecte fins a Montigalà.

La línia 52 és la L2 primordial segons es va pensar, desde Paral·lel fins a Horta, i després, en comptes de continuar fins a Vall d'Hebron, acaba a Mundet, i després Montbau, un hi hauria un funicular, el Funicular de Montbau, un projecte que des de fa molt de temps he somiat que es fes, per conectar de millor forma als barcelonins amb la natura de Collserola i crear un segon Tibidabo alternatiu fora de l'influència de la Barcelona alta.

Altres projectes que poso aquí són una estació nova a la L5 Aribau, amb transbord amb Provença, i la prolongació de la L5 de Vall d'Hebron a sant Genís (una parada més).
Tots els creuaments estàn amb salt de moltó, of course.

https://drive.google.com/open?id=11VUR6 ... sp=sharing

Imatge


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dijous 21/02/2019 16:51

Tinc una proposta per la línia R7 i es ampliar aquesta línia fins Sant Viçents de Calders.

Aixi conectaria la UAB Bellaterra amb el Baix Penedes i mitjaçant transbors amb les línies de regionals del sud.
Fitxers adjunts
Captura de pantalla 2019-02-21 a las 16.43.41.png
Captura de pantalla 2019-02-21 a las 16.43.41.png (32.3 KiB) Visualitzat 1383 cops


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1592
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 21/02/2019 18:35

Eiii doncs no és dolenta la idea... Es faria com un servei amb altre camí a la R4.
Tot i que la idea de la R1 cap a Sant Andreu Arenal també la compro, aquesta és també interessant.


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Genesis- Duke

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dijous 21/02/2019 21:50

Carlos González ha escrit:Eiii doncs no és dolenta la idea... Es faria com un servei amb altre camí a la R4.
Tot i que la idea de la R1 cap a Sant Andreu Arenal també la compro, aquesta és també interessant.
Per la meva humil opinió tant les línies R7 i R8 estàn molt desaprofitades, penso que la R8 es podria allargar fins Sant Celoni o Maçanet-Massanes.

Així hauria una connexió amb la UAB Bellaterra i les terres gironines.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3705
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 22/02/2019 1:46

trensmat ha escrit:
Carlos González ha escrit:Eiii doncs no és dolenta la idea... Es faria com un servei amb altre camí a la R4.
Tot i que la idea de la R1 cap a Sant Andreu Arenal també la compro, aquesta és també interessant.
Per la meva humil opinió tant les línies R7 i R8 estàn molt desaprofitades, penso que la R8 es podria allargar fins Sant Celoni o Maçanet-Massanes.

Així hauria una connexió amb la UAB Bellaterra i les terres gironines.
I allargar-la fins a Vilafranca pel cantó del Penedès.
M'agraden aquestes propostes, i no serien gaire costoses de fer.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”