Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

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Aeduh
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Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Entrada Autor: Aeduh » Dimarts 05/03/2019 17:31

Llevo muchos años ya yendo cada dia en los ferros de Volpelleres a Barcelona, no es algo que diga desde el sillón de mi casa.
Desde septiembre, que el tren me habrá llegado quizá 3 veces tarde únicamente. Por lo demás, va siempre al segundo, y lo sé porque cada día uso la app de fgc para salir de mi casa al trote y llegar al momento que llega el tren, y la app tiene un timer de minutos y segundos.
Por mucho que hagan un segundo túnel las frecuencias seguirán siendo de como máximo de 2-3 minutos porque la línea acaba en Pl. Cat tal cual.

A menos que quieran hacer ese plan que flotó hace un tiempo en el que el segundo túnel llegaba hasta Pl Cat por el otro lado (formando un loop).
Por tanto eso implicaría sí o sí una cola de maniobras en Pl Cat como condición previa a hacer un segundo túnel y que éste sirva realmente de algo.
Por otra parte, este segundo túnel, que empezaría después de la estación de Sant Cugat, crearía un cuello de botella en esa estación, con una red en forma de aspa a su alrededor.
Si se quiere empujar frecuencias hasta ritmos de +-2 minutos, es imprescindible un salto de carnero a ambos lados de la estación.

No se pueden soterrar las vías puesto que por debajo pasan dos avenidas puente mediante, una a cada lado. De todos modos yo no he oído pedirlo a nadie nunca.

Antes de hacer un segundo túnel de collserola, hay que hacer las obras en Sant Cugat y en Pl Cat.


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Aeduh
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Entrada Autor: Aeduh » Dimarts 05/03/2019 17:58

Alargar los andenes a 120 metros sería más o menos difícil según cada estación:

YA HECHO:
Sabadell Parc del Nord
Sabadell Nord
La Creu Alta
Sabadell Plaça Major
Can Feu - Gràcia
Sant Quirze
Universitat Autònoma
Volpelleres
Terrassa Nacions Unides
Terrassa Estació del Nord
Vallparadís Universitat
Terrassa Rambla
Les Fonts
Rubí (creo)
Hospital General

ALARGAR:
Bellaterra (ya está hecho pero habría que rehacer la salida del túnel para ir entre las vías)
Sant Joan (aunque no habría que separar las vías, ya hay hueco) (ahora unos 85m)
Sant Cugat (también está en unos 85m)
Mirasol (técnicamente el andén está en 120m pero el edificio de entrada tapa una zona y por tanto está en 85m, habría que rehacer la entrada para poder usar todo el andén)
Valldoreix (85m)
La Floresta (se antoja más complicado, hay túnel de un lado y acantalidos del otro) (aprovecho para comentar que el gap entre tren y andén en esta estación es el peor de toda la línea)
Les Planes (misma situación que Sant Joan) (la tercera vía, por cierto, está en desuso y desconectada de la red en uno de los dos lados, por lo que en la práctica hoy por hoy no existe)
Baixador de Vallvidrera (lo cierto es que me gustaría remodelar toda la estación para meterle una tercera vía de por medio)
Peu del Funicular (la estación coja de la red, solo caben 3 vagones, y uno de ellos con un andén de 1 metro de ancho, FGC tiene planes internos para remodelarla algún dia pero la cosa esta chunga)
Sarrià (obrón enorme)
Muntaner (obra grande)
Gràcia (obrón también, molaría que aprovecharan para alargar cuando destapen la zona con el alargue de la L8)
Provença (obrón)
Plaça Catalunya (implicaría hacerlo en un pack junto con la cola de maniobras, obrón máximo)

Las L6 L7 y L12 no necesitarían alargue.


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Miquel
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Entrada Autor: Miquel » Dimarts 05/03/2019 18:47

El túnel d'Horta no te ni perquè sortir de Sant Cugat precisament.

FGC i el govern no busca només donar una mica d'aire a la línia. Si no directament mirar que sigui més competitiva respecte les alternatives viaries (o d'altres transports) actuals. I això implica per nassos haver de fer un corredor nou per no centrar tota la mobilitat pel mateix punt. Que és el que sempre s'ha d'evitar, ja que no només la satures, si no que el fet d'haver-se de desplaçar cap aquest corredor ja fa restar un temps que, comparat amb la resta d'alternatives (bàsicament cotxe), FGC surt molt malparada. I si el que busquem és precisament treure cotxes de la carretera (però no 2 o 3 cotxes, si no centenars), cal fer nous itineraris que responguin adequadament a la realitat actual (no la del segle XX) de la mobilitat tant a Barcelona com a la seva àrea metropolitana.

El que hem fet a Barcelona precisament és derivar i fotre "com es pugui" tota la mobilitat pels mateixos llocs que fa 100 anys, ja que la xarxa no només no s'ha ampliat, si no que en diversos casos s'ha escapçat. Pel que tenim una xarxa totalment ineficaç, i això es veu per la saturació de la mateixa xarxa (rodalies, metro, FGC) com la saturació del trànsit viari i a la gran quantitat de vehicles en circulació.


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Entrada Autor: ortegote » Dimarts 05/03/2019 19:22

hola04 ha escrit:FGC vol connectar la línia Llobregat-Anoia amb la Barcelona-Vallès abans de 2030
Si pero esa conexión que no sera fisica (entender que ya me gustaria todo en UIC) y sera a diferente nivel, es un proyecto al cual no le pongo pegas, soy pesimista por que en este caso veo mucho bla bla bla y poco compromiso y no me gusta como se ha planteado, ya que no Unifica al 100%.

Pero vamos que 2030 es una buena fecha y dejame añadir 2040 y 2050 ya que como digo no me fio ni un pelo de todo esto.
Saludos.



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Entrada Autor: Aeduh » Dimarts 05/03/2019 19:55

No és que estigui en contra de crear nous corredors de mobilitat com a concepte. Però el 2on tunel de collserola costaria una quantitat de diners enorme que es podria gastar en un munt d'actuacions molt mes urgents, i amb un cost/benefici mes gran.

A més, el que ningú vol reconèixer aquí és que, al contrari que la gran majoria d'actuacions del PDI per fer, per aquest segon tunel no esta ni tans sols clar des d'un punt de vista conceptual per on hauria d'anar.
Per a mi la millor opció és Sant Cugat-Av. Tibidabo + reforma de Pàdua i Pl. Molina per poser 3a via per avançaments.


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Entrada Autor: Guigui » Dimarts 05/03/2019 20:00

Aeduh ha escrit:Per a mi la millor opció és Sant Cugat-Av. Tibidabo + reforma de Pàdua i Pl. Molina per poser 3a via per avançaments.
Aquesta opció no faria sinó traslladar el problema, perquè tindria dos colls d'ampolla: l'un a Sant Cugat i l'altre a Gràcia. En canvi, si es fes un eix UAB-Cerdanyola-Horta-Marina, s'enllaçaria amb la xarxa del Vallès actual per un ramal, que suporta la meitat de les circulacions actuals, i s'obriria un nou eix de penetració per Barcelona, amb accés directe a diversos campus i hospitals universitaris.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


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Entrada Autor: Aeduh » Dimarts 05/03/2019 21:13

Guigui ha escrit:
Aeduh ha escrit:Per a mi la millor opció és Sant Cugat-Av. Tibidabo + reforma de Pàdua i Pl. Molina per poser 3a via per avançaments.
Aquesta opció no faria sinó traslladar el problema, perquè tindria dos colls d'ampolla: l'un a Sant Cugat i l'altre a Gràcia. En canvi, si es fes un eix UAB-Cerdanyola-Horta-Marina, s'enllaçaria amb la xarxa del Vallès actual per un ramal, que suporta la meitat de les circulacions actuals, i s'obriria un nou eix de penetració per Barcelona, amb accés directe a diversos campus i hospitals universitaris.
La opció que dic contempla un segon túnel que començaria al final de la cua de maniobres de Plaça Catalunya i aniria paral·lel al de FGC fins a Gràcia, per Passeig de Gràcia/Pau Claris + Diagonal + Carrer Balmes i connexió amb l'actual ramal de la L7.

La connexió amb la UAB està molt sobrevalorada. La població del Vallès que va fins a Barcelona es podria dividir molt generalment en 3 terços, 1 de Terrassa, 1 de Sabadell i 1 de Sant Cugat, Rubí, Bellaterra i la UAB.
Aquest ramal només aprofitaria el 1/3 provinent de Sabadell, i la gran majoria de gent voldria anar fins a Sarria, Gracia, Provença i PlCat. Les dinàmiques i les relacions econòmiques i socials d'aquest corredor són molt intenses.
Una connexió amb Horta Marina és totalment artificial. Aposto a que si es crea aquest túnel la gent provinent de Sabadell i etc. voldria anar més de 2/3 pel ramal de sempre, potser 1/3 restant pel nou ramal.

Per altra banda, casi ningú de Sant Cugat voldrà pujar fins a la UAB i tornar a baixar a Bcn, és totalment anti-intuitiu (i no diguem-ne ja baixar de Terrassa a Sancu, pujar a la UAB, i tornar a baixar a Bcn, cada dia).

Que tenim, en definitiva? Que de cada 10 usuaris, el nou túnel només hi tindria 1 o 2, tota la resta hi continuaria anant-hi pel ramal de sempre, i els problemes de congestió serien tant dolents com sempre, després d'haver-nos gastat una pila en un túnel semi-inútil.

El túnel per Horta és una idea pèssima.
Aeduh l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 05/03/2019 21:31, en total s’ha editat 1 vegada.


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Entrada Autor: m.h.t. » Dimarts 05/03/2019 21:14

Aquí veig molt d'aplaudiment a un projecte "macro", que farà només que:

- Endarrerir projectes en curs o pendents
- Desinversió a la R4 amb l'excusa de "obrim una nova "porta" cap al Vallès
- Despesa de milions d'€uros que necessiten d'altres; ara desviats al tunelet quilomètric
- Possible pou de descontrol financer i corrupció (cost elevat)
- Nou projecte eternitzable (vegis L9, Sagrera, etc.)
Solella ha escrit:D'aquí res es redactarà el PDI 2021-2030, i encara no s'ha acabat ni el 2001-2010 :) :) :)
Aquesta és una altra. Tenim un PDI 2001-2010 incomplert, un PDI 2011-2020 demostrat irreal (impossible) i ara ens volen fotre un nou PDI 2021-2030 encara més engreixat i amb més macro-obres, que encara no sé com li podem donar la més mínima credibilitat.

No tinc cap dubte que estem davant d'un nou esquer electoral i em costa creure com aquests "anuncis-revetlla" poden seguir funcionant. :osti


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Entrada Autor: Aeduh » Dimarts 05/03/2019 21:29

https://drive.google.com/open?id=1HQT0g ... sp=sharing

Aquesta és la meva proposta de com arreglar lo del segon tunel.

S1 i S2 com semidirectes desde Sabadell (sense passar per la UAB) i Terrassa, i després de Sant Cugat, tot recte sense parar fins a El Putxet, i Gràcia...
S6 i S7 fent tot el trajecte tradicional, inclòs un nou metro a Rubí (3 estacions) i el sud de Sabadell, Barberà, Badia i la UAB.

Doble salt de moltó a Sant Cugat, a ambdós costats de la estació.

I, això ho veig pel 2040, sincerament.


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Entrada Autor: Solella » Dimarts 05/03/2019 21:40

M'agrada força la proposta presentada per Aeduh, de les millors que s'han vist per aquí. Tornar a foradar Collserola per un punt on no hi ha cap tipus de connexió existent em sembla molt absurd, perquè a part del mateix túnel s'hauran de fer nous recorreguts. Es poden fer cues de maniobres, salts de moltó, llaç de Gràcia + Túnel Tibidabo, baixar un ramal des de Sarrià a Sant Antoni per Urgell, ampliar andanes, quadriplicar tota la línia, construir noves estacions i segurament serien obres infinitament més econòmiques i més útils que el túnel d'Horta.


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Entrada Autor: Miquel » Dimarts 05/03/2019 22:09

Aeduh ha escrit:La connexió amb la UAB està molt sobrevalorada. La població del Vallès que va fins a Barcelona es podria dividir molt generalment en 3 terços, 1 de Terrassa, 1 de Sabadell i 1 de Sant Cugat, Rubí, Bellaterra i la UAB.
Aquest ramal només aprofitaria el 1/3 provinent de Sabadell, i la gran majoria de gent voldria anar fins a Sarria, Gracia, Provença i PlCat. Les dinàmiques i les relacions econòmiques i socials d'aquest corredor són molt intenses.
La majoria van fins a Sarrià, Gràcia, Provença i Catalunya per que si vas a un altre lloc, quasi que millor anar amb cotxe. Especialment si no vas al centre de Barcelona (Vaja, tota la part dreta, que amb cotxe ets a tir de C58+Ronda/Meridiana), o al revés, que visquis a la perifèria dreta i hagis d'anar al Vallès. Trigar 1 hora (o més) de tren contra 20 minuts de cotxe doncs vaja, està clar què fa tothom no?

Sant Cugat te la seva línia i així s'ha de quedar, el corredor ha de servir més per donar resposta a tota la mobilitat del costat esquerra del Vallès dins un servei suburbà (que no de rodalies), cal tenir en compte que totes aquestes poblacions avui dia ja fan un continu urbà important, i es de preveure que en el futur ho estarà encara més, i un servei exclusiu de rodalies només fa que facin ús d'aquest la gent que hi viu relativament aprop. Si has d'agafar cotxe per anar a l'estació, ja baixes en cotxe. Si trigues 30 minuts fins l'estació, vas en cotxe, tot això és el que hauriem d'evitar.

Una línia nova vertical dins de Barcelona, amb aquest trajecte en 10 minuts et plantes del peu de Collserola a Glòries, ja no cal ni anar a buscar L3 al centre, ni fer la gimcana de L1/L4+ L5+L3 per fer aquesta ruta. I de ben segur el tràfic, tant intern com extern del túnel de la Rovira es disminuiria.
Glòries -> Hospital de Sant Pau -> Horta -> Mundet/Vall d'Hebron

Un cop allà cap a Cerdanyola, pel costat dret i mirant d'accedir al centre. A partir d'aquí dues opcions igual de vàlides, tirar cap a la Universitat i empalmar amb l'actual línia i/o fer un altre ramal per anar cap a Cerdanyola Rodalies, tirar cap a Ripollet (que fa anys que demanen metro i tot) i pujar cap a Baricentro, Barberà i finalment Sabadell.

Totes opcions molt més raonables que enviar el nou corredor a Sant Cugat, on no hi pinta gran cosa. No oblidem que els serveis suburbans disposen d'una millor cobertura que els serveis de rodalies.


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Entrada Autor: Vox » Dimarts 05/03/2019 23:27

Solella ha escrit:D'aquí res es redactarà el PDI 2021-2030, i encara no s'ha acabat ni el 2001-2010 :) :) :)
Ni la L9 :)


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

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Entrada Autor: Solella » Dimecres 06/03/2019 0:00

Miquel ha escrit:
Aeduh ha escrit:La connexió amb la UAB està molt sobrevalorada. La població del Vallès que va fins a Barcelona es podria dividir molt generalment en 3 terços, 1 de Terrassa, 1 de Sabadell i 1 de Sant Cugat, Rubí, Bellaterra i la UAB.
Aquest ramal només aprofitaria el 1/3 provinent de Sabadell, i la gran majoria de gent voldria anar fins a Sarria, Gracia, Provença i PlCat. Les dinàmiques i les relacions econòmiques i socials d'aquest corredor són molt intenses.
La majoria van fins a Sarrià, Gràcia, Provença i Catalunya per que si vas a un altre lloc, quasi que millor anar amb cotxe. Especialment si no vas al centre de Barcelona (Vaja, tota la part dreta, que amb cotxe ets a tir de C58+Ronda/Meridiana), o al revés, que visquis a la perifèria dreta i hagis d'anar al Vallès. Trigar 1 hora (o més) de tren contra 20 minuts de cotxe doncs vaja, està clar què fa tothom no?
Si el problema es troba a la zona nord-est de Barcelona, es pot solucionar fàcilment amb el túnel de Montcada


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Entrada Autor: bigcoaster » Dimecres 06/03/2019 0:30

Sincerament, jo crec que el Vallès ja té línies de ferrocarril on han d'haver-hi. No em sembla que se n'hagin de fer de noves, sinó millorar i augmentar la capacitat de les existents. I amb això em refereixo a augmentar la capacitat de la R3 mitjançant el túnel del turó de Montcada, quadruplicacions/triplicacions, i un nou salt de moltó per la R4. A mig termini, desviar la R1 per un futurible 3r túnel i que la R4 circuli amb 12-14 tph, la R3 amb 4, i la R7 amb 4 més. Abans no arribi el desviament de la R1 per un tercer túnel, desviaria la R3 al túnel de Passeig de Gràcia. I això sí que deixaria el Vallès ben servit. A més, amb aquestes noves infraestructures es podrien posar serveis semidirectes/ràpids cada 10-15 minuts, que serien extremadament competitius des de Terrassa i Sababdell, molt més que una nova línia amb l'esquema operatiu d'FGC.

Com ja han dit, abans que gastar-nos una morterada en una nova línia, de la que ni tan sols veig gaire clar el recorregut, seria millor gastar-ho en lo existent i millorar MOLT el servei, a totes les línies que venen del Vallès, que és el que realment fa falta.

I escolta, abans de parlar de extensions de la L8 de dubtosa utilitat i noves línies entre el Vallès i Barcelona, no estaria de més que ACABESSIN LA L9 d'una vegada, per favor!


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Entrada Autor: França451 » Dimecres 06/03/2019 0:50

A ver, Edu. Tu problema es que ni yo, ni Miquel, ni Guigui ni muchos otros hemos dicho en absoluto que el segundo túnel tenga que llegar a Plaça de Catalunya. Si tenemos en cuenta una premisa que no es correcta, es como todos los argumentos fantasma que se usan para confundir a la peña en ocasiones, y que a la publi y los políticos les encantan. Yo no he dicho en absoluto que el segundo túnel tenga que llegar a Plaza.

Si te sirve de algo, y suscribo lo que dijo últimamente Miquel, hace poco escuché a varias personas que Glòries se va a convertir en dos años en la nueva Plaça de Catalunya de Barcelona. Ríete si quieres, tómatelo a chufla. Pero si lo hacen bien podría ser el nuevo epicentro de la ciudad. Y llevar el segundo túnel ahí, vaya por la UAB o por San Cucufate, podría ser el atractivo que le quite viajeros al túnel de Balmes.

Como se hizo en el bus, ya toca ir descentralizando. Hablamos de separarnos de Madrid pero seguimos con ideas centristas donde Bcn es la cabeza de Catalunya, la Plaza de Cat es la cabeza de Bcn, etc. Bus TMB ya consiguió "la independencia" de ese centro aferrado y decimonónico que agarraba y amarraba todas las líneas, y nadie se ha muerto por conseguir "la república independiente del bus". Ahora le toca a FGC. Barcelona no es un monstruo de siete cabezas pero un sólo cuerpo donde confluye todo ahí. Si en política se pide y se lucha por separarse de las garras de ese monstruo, vamos a ser un poquito coherentes con esa idea en otros ámbitos, anda. Luego no nos quejemos si alguien dice que centralizar el transporte "es de fachas". (Con mis respetos por el vocablo, lo usé como ejemplo comparativo sólo para que se entienda lo que quiero decir, de hecho esa frase se la oí hace no mucho a un usuario del foro de transportes de Madrid, hablando precisamente de llevar al centro todas las líneas de FGC y el segundo túnel del Vallès. Lo contrario, dijo, son ejes transversales paralelos. Dos líneas paralelas, nunca se juntan. Dos líneas perpendiculares, sí porque se cortan en un punto. Es geometría básica de segundo de EGB. Y transversal es sinónimo de tangencial: que no pasa por el centro. Un ejemplo: Rodalies R8.


Les recuerdo a los usuarios de L10 Sud que desde Zona Franca pueden acceder a la red de Rodalies, al R2 Aeroport y a los Catalans a través de la estación CAN TRIES I GORNAL.

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Entrada Autor: Aeduh » Dimecres 06/03/2019 9:44

La centralidad de una ciudad no se decide en funcion de que haya una plaza que 'mole'. El corredor que forma la via augusta+ alta diagonal +passeig de gràcia no tiene igual. La mayor parte de las grandes empresas y oficinas están ahi. La clase alta de Barcelona está ahí. El turismo está ahí. Los colegios concertados y las unis están ahí, arriba sobretodo. Todo eso y más forma un corredor construido a lo largo de un siglo y medio que no se puede igualar. Desde que el Eixample existe ya se intentó que Glòries fuera el centro de Barcelona y no se ha conseguido nunca, tampoco se va a conseguir ahora. Desde que las familias burguesas pusieron sus casas en PdG y sus segundas casas en el Sarrià alto y Sant Cugat hace más de un siglo la centralidad de Barcelona ha estado ahí.
La zona de Glòries no tiene nada de eso. Además, tiene una densidad de población mucho menor, la zona, urbanísticamente hablando, es bastante más extensa y las distancias menos caminables. Por otra parte, toda la zona de Llacuna es una gran área tradicionalmente industrial, de backyard, con muchos solares y poca riqueza, únicamente solventado pàrcialmente con el 22@, una idea guay, pero que no puede por si solo cargar sobre su espalda el peso de poder convertir la zona en más importante que el corredor de centro-sarrià. Asimismo, el corredor que se propone de Horta a Glories no es natural, no solo no hay ninguna continuidad socioeconòmica sino que además estatotalmente partido en dos por los 3 turons.
Sobre un segundo túnel de FGC para descentralizar... Condicion sine qua non es que parta desde Sant Cugat. Hay que absolutamente olvidarse de lo de la UAB. Pero hay cosas mas urgentes que hacer un 2o tunel del vallès. El 3r tunel de Rodalies, por ejemplo. El ramal de Castelldefels Sant Boi. Uno se puede imaginar perfectamente como veria la población el hecho de que hagan un 2o tunel a los pijitos de sancu cuando en muchas partes de la AMB el transporte público de la gente es mucho peor. La población NO se lo tomará bien, y con razón.

https://www.google.com/maps/@41.3801304 ... a=!3m1!1e3

https://www.google.com/maps/@41.3906276 ... a=!3m1!1e3


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Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 06/03/2019 9:59

Llavors la millor opció seria allargar la L3. De Zona Universitaria a Lesseps carrega bastant però de Lesseps a Trinitat Nova poc, per tant a Lesseps es pot bifurcar i anar a El Putxet, Av.Tibidabo, UAB i Sabadell. El tronc comú pot anar cada 2 minuts o 2 i mig i els ramals cada 4 o 5. La única estació que es suprimiria seria Padua, però si al Putxet se li allarga l'andana cap a baix i s'hi obre sortida queda quasi a General Mitre, a 200m. de Padua



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Entrada Autor: França451 » Dimecres 06/03/2019 10:15

Aeduh ha escrit:La centralidad de una ciudad no se decide en funcion de que haya una plaza que 'mole'. El corredor que forma la via augusta+ alta diagonal +passeig de gràcia no tiene igual. La mayor parte de las grandes empresas y oficinas están ahi. La clase alta de Barcelona está ahí. El turismo está ahí. Los colegios concertados y las unis están ahí, arriba sobretodo. Todo eso y más forma un corredor construido a lo largo de un siglo y medio que no se puede igualar. Desde que el Eixample existe ya se intentó que Glòries fuera el centro de Barcelona y no se ha conseguido nunca, tampoco se va a conseguir ahora. Desde que las familias burguesas pusieron sus casas en PdG y sus segundas casas en el Sarrià alto y Sant Cugat hace más de un siglo la centralidad de Barcelona ha estado ahí.
La zona de Glòries no tiene nada de eso. Además, tiene una densidad de población mucho menor, la zona, urbanísticamente hablando, es bastante más extensa y las distancias menos caminables. Por otra parte, toda la zona de Llacuna es una gran área tradicionalmente industrial, de backyard, con muchos solares y poca riqueza, únicamente solventado pàrcialmente con el 22@, una idea guay, pero que no puede por si solo cargar sobre su espalda el peso de poder convertir la zona en más importante que el corredor de centro-sarrià. Asimismo, el corredor que se propone de Horta a Glories no es natural, no solo no hay ninguna continuidad socioeconòmica sino que además estatotalmente partido en dos por los 3 turons.
Sobre un segundo túnel de FGC para descentralizar... Condicion sine qua non es que parta desde Sant Cugat. Hay que absolutamente olvidarse de lo de la UAB. Pero hay cosas mas urgentes que hacer un 2o tunel del vallès. El 3r tunel de Rodalies, por ejemplo. El ramal de Castelldefels Sant Boi. Uno se puede imaginar perfectamente como veria la población el hecho de que hagan un 2o tunel a los pijitos de sancu cuando en muchas partes de la AMB el transporte público de la gente es mucho peor. La población NO se lo tomará bien, y con razón.

https://www.google.com/maps/@41.3801304 ... a=!3m1!1e3

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Buenos días.

Como parece que las cosas suenan por favoritismo, porque los ricos no tienen por qué mnandar en una ciudad, y conocemos en la Historia casos de ciudades donde los barrios más ricos no mandan precisamente o tienen el mismo poder que el resto, lo que no se puede decir es que una ciudad mande en base a su zona de más pasta. Vuelvo a decirte que lo que se hizo hace siglo y medio ya se hizo, no quiere decir que ahora se tenga que seguir así. Evidentemente que ellos no van a soltar el epicentro empresarial y neutrálgico, pero vuelvo a mencionar la NXB de autobuses, te menciono sin ir más lejos el V9, al que los millonetti de Tres Torres quisieron echar fuera y TMB les plantó en la jeta las estadísticas de aumento de viajeros a mil por mes y se callaron la boca. Nadie sabe si mañana o pasado las Glòries le va a quitar el centro a Plaza ¡de Catalunya, evidentemente que hay unos intereses que impedirán que se haga, pero hay otros intereses, y el 22@ es una prueba, que quieren conseguirse ese poder.

Respecto a que el eje Horta-Glòries no es natural, pues lo respeto pero no lo comparto en absoluto. Si me pones los trees turóns del Carmel como excusa de que parte ambos distritos, a nivel de transportes y comunicaciones ya existía eso yacía años, y no sólo se hizo el túnel de la Rovira, sino que además, una línea de autobús ya recorría dicho túnel: el 10, que luego fue el V21. Los turons ya no parten nada desde que existen los subterráneos de la Rovira. En la zona de Sants, María Cristina y la Zona Franca también están perfectamente comunicadas y se ha hecho allí un eje empresarial Les Corts-Zona Franca a través del túnel de la Rambla de Badal. ¿Han supuesto algún obstáculo las vías de Rodalies o la estación de Mercat Nou? En absoluto, se han tapado, pero es como una montaña que parte ambos barrios, y con el túnel de paso de un lado a otro se solucionó el problema.

Sobre gustos no hay nada escrito. Comienzas tu mensaje diciendo que la centralidad de una ciudad no se determine en base a una plaza que "mole", pero tu restante argumento refleja en el fondo tu idea, que es que Sarrià-Sant Cugat y la Plaza de Catalunya "molan". Eso es lo que das a entender, sostienes la red de transporte por ahí porque a ti personalmente eso te gusta. Pero como dije, sobre gustos, no hay nada escrito. Si por gustos se tratase, yo pido que el segundo túnel al llegar a Mundet tenga dos ramales, uno que baje por la Rovira a Glòries, y el segundo, con diecisiete líneas de FGC, para no ser menos, pase bajo Font d'en Fargas para enfilar a Maragall-Virrei Amat-Vía Júlia-Trinitat y la Ciudad Meridiana. Puestos a pedir, yo pido que Nou Barris tenga su parte de importancia y que en el eje Trinidad-Via Júlia-Llucmajor-Maragall y su conexión con la Meridiana se haga un centro de movilidad importante en conexión con el Vallès. Habrá gente a quien no le guste porque Nou Barris como sabemos tiene fama de "chusma" y las estaciones de FGC cambiarían algunos nombres como Metro hizo con Parc Nou para no llamarle San Cosme y que los millonetti de Sarrià no supieran que su línea pasa por ahí. Nunca llueve a gusto de todos, pero puestos a pedir, yo pido que haya un ramal de FGC por el eje central de Nou Barris. Esa zona me gusta y quiero que la línea pase por ahí.

Como puedes ver, en esta ciudad lo que se haya hecho antes, ya pasó. Los tiempos de F ya pasaron, y lo que se hiciera en esa época, en muchos casos se considera que pierde validez. Se cambian calles, se derriban estatuas, por poner un ejemplo. Que un eje empresarial se haya hecho en el pasado en base al nivel ecconómico de la gente no quiere decir que siempre vaya a ser así. Que Glòries y el 22@ no hayan conseguido ese epicentro con Sant Cugat no quiere decir que cualquier idea fracase estrepitosamente. Si lo siguen haciendo es porque algún día el viejo eje milenario caerá como en TMB cayeron líneas milenarias.

Ni tú ni yo ni nadie tenemos idea de cuál será el distrito que "mande" en la ciudad dentro de cien años. Y por poner un ejemplo muy claro, crees que una ciudad como Barcelona hubiera prosperado igual si en el 36 no hubiera habido una guerra aquí y hubiéramos tenido República en la Península hasta la actualidad? ¿Crees que la institución libre de enseñanza, las luchas obreras del entonces y todo aquello que se hizo en el 31 hubieran hecho que Barcelona evolucionara hasta día de hoy como lo hizo? Porque yo creo que de haber seguido eso, cuanto menos Sant Martì, Sants, Horta, Nou Barris y algunas otras zonas, no digo que mandaran, pero sí que habrían desarrollado una importancia mayor de lo que lo han hecho. Ahora, en estos tiempos se baraja eso. Que suceda o no suceda depende de cómo se desarrollen los acontecimientos, pero como haya políticos en el poder que se emperren en hacer eso, te digo yo que esa centralidad del eje de Sarrià se va a ir a tomar vientos. Y por el mismo motivo, la comunicación con ese centro dejará de tener sentido, y habrá que abrir nuevos horizontes. En FGC y en cualquier transporte. Pero eso pasa aquí, en Buenos Aires, en Río de Janeiro o en cualquier parte del mundo, porque la humanidad es la que es y siempre es lo mismo.


Les recuerdo a los usuarios de L10 Sud que desde Zona Franca pueden acceder a la red de Rodalies, al R2 Aeroport y a los Catalans a través de la estación CAN TRIES I GORNAL.

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jmroig
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Entrada Autor: jmroig » Dimecres 06/03/2019 18:54

Per mi la millor opció és UAB-Cerdanyola-Horta-Marina/Glòries.
Així es crea un corredor nou que permeti connectar Sabadell amb Barcelona i generant nous enllaços amb les altres línies de Metro, busos i Rodalies.
De fet, la causa de tot plegat és descongestionar la línia del Vallés i, d'aquesta manera, traient bona part del trànsit de Sabadell, Sant Quirze i la UAB es podria reforçar la línia de Terrassa amb els túnels actuals, tot evitant salts de moltó a Sant Cugat i colls d'ampolla.
I com que això és a llarg termini, de moment mirar d'optimitzar la línia sense oblidar-nos del túnel del Turó de Montcada de Rodalies i d'un tercer túnel de Rodalies a Barcelona que, entre d'altres actuacions, permetria una R7 circular que reforçaria amb Rodalies la connexió Vallès-BCN-Baix tot oferint alternatives a FGC.



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ortegote
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Entrada Autor: ortegote » Dimecres 06/03/2019 18:58

Pregunta de ingnorante:

Por que FGC no se plantea comprar trenes de 2 Pisos?

Supongo que por que son lentos para subir y bajar pasaje, que es la milonga que dicen en Renfe, pero si hay algun otro motivo me gustaria saberlo.
Saludos.



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