Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Entrada Autor: trensmat » Dissabte 27/10/2018 22:23

Carlos González ha escrit:I el Parlament havia votat per unanimitat mantenir les vies de Rodalies mentre no s'executi el tren-tramvia de Cambrils-Salou...
Que parlant sobre el que volen sobretot els alcaldes... si ho volen decidir quedar-se sense tren... és problema seu, cosa que els alcaldes estan vulnerant el Pla Territorial Parcial del Camp de Tarragona quan el tracte era un altre.
És una comissió del parlament, el problema és que un Tramvia nou es pot trigar entre 10 i 15 anys.

També penso que seria més efectiu fer que la RT2 arribes fins l'Hospitalet de l'infant fins Tarragona i L'Arboç (però de veritat i no com ara que la RT2 només arriba a Salou i com màxim a Cambrils).

La R16 que vagi per la Variant fins Vila-seca ja que els usuaris de les Terres de l'Ebre ho estàn reclamant trens ràpids i puntuals.

També es podria allargar uns quants R2 Sud fins Port Aventura i fer-ho al pur estil Civis (Que només facin parada a Sant Vicenç de Calders, Vilanova i la Geltrú, Sitges i el Prat del Llobregat).

Si et sóc sincer després de la pasimonia que tenen amb les obres de la L9/L10 no hem refio de Territori i ni que facin el Tram Camp, ja que porten així 20 anys.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 306
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dimecres 28/11/2018 19:10

TREN A MOIÀ:


He fet una exploració de per tindria que passar la via se es fés una fins a Moià.
Realment no es que sigui projecte massa rendible. De fet probablement gens. Encara que fós via única, que ho seria. A més, tal i com es pot veure, el terreny és molt irregular, sobretot a l'àrea de Sant Feliu de Codines, i en general es necessiten molts túnels i viaductes per a poder fer passar la via.

https://drive.google.com/open?id=1UsXse ... sp=sharing

Imatge


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

mfuentesll2
N5
N5
Entrades: 117

Entrada Autor: mfuentesll2 » Dijous 29/11/2018 0:46

No respon a cap necessitat real (el Moianès és la comarca menys poblada de la provincia de Barcelona) encara que el tram fins a Caldes si que el veig viable.



Avatar de l’usuari
robertotlh
N6
N6
Entrades: 294

Entrada Autor: robertotlh » Dijous 29/11/2018 10:26

Aeduh ha escrit:TREN A MOIÀ:


He fet una exploració de per tindria que passar la via se es fés una fins a Moià.
Realment no es que sigui projecte massa rendible. De fet probablement gens. Encara que fós via única, que ho seria. A més, tal i com es pot veure, el terreny és molt irregular, sobretot a l'àrea de Sant Feliu de Codines, i en general es necessiten molts túnels i viaductes per a poder fer passar la via.

https://drive.google.com/open?id=1UsXse ... sp=sharing

Imatge
Jo també ho veig fins a Caldes. Si es fes fins a Moià seria com a ferrocarril lleuger amb enllaç a Mollet amb el ferrocarril pesat a Barcelona, creant el tan denostat a casa nostra efecte xarxa. Si es fes només el tram a Caldes jo faria els següents canvis respecte la proposta. - Eliminar l estació de Santa Perpètua "antiga" i eliminar el tram urbà
- Pel tram de l actual R3 entre Santa Perpètua i Montcada només hi faria circular els serveis a Caldes, que pararien a Santa Perpètua "nova" utilitzant la variant que proposes
- Nous enllaços al nus de Mollet entre la R2 i la R3 i entre la LAV i la R3
- Duplicació de via entre Mollet i Ripoll amb triple carril a les dues vies
- Els trens amb ibèric anirien màxim fins a Ripoll. Si es veu massa exagerat doble via potser es podrien acabar la doble via i els serveis amb ibèric a Torelló.
- Tot el que vagi de Ripoll o Torelló en amunt, via unica UIC
- Unificació de serveis renfe BCN - La Tour i SNCF La Tour- Tolosa en un servei Renfe-SNCF en cooperación Barcelona-Tolosa
- Allargar l Intercités nuit de La Tor a Barcelona



Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 306
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dijous 29/11/2018 13:21

Si, ja dic que el tren fins a Moià no és tant una proposta, és més ben dit una exploració, és a dir, suposem que el tren arriba fins a Moià, per on exactament tindria que passar aleshores? Aquest és el mapa, doncs.

L'única part del mapa que he posat que realment voldria que existís és la modificació del traçat de la R3 que faig perquè s'ajunti amb la R8 en la nova estació que es construirà, i que des d'allà surti una eventual línia fins a Caldes, que aniria des de Barcelona, potser per la meridiana per no omplir més Sagrera de trens, però en qualsevol cas sense transbord a Mollet, que si no el tren no seria competitiu amb el cotxe o el bus, fins it tot.

Si es fa aquesta línia most probably tindria que ser una línia de tren lleuger, 2 vagons, com la de la Línia de la Pobla. Estacions més barates, trens més fluids i un horari adaptat a la demanda baixa de la regió.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3715
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 29/11/2018 14:01

Jo crec que l'aposta més lògica per fer arribar el tren a Moià, seria des de Manresa, la pendent seria més suau seguint el corredor de la N-141c, que no pas fer-lo arribar per Mollet i Caldes, doncs entre Caldes i Moià hi ha un desnivell força important en poca distància.

Ara mateix crec que amb la e9 Moià te bona connexió amb Barcelona. L'únic que caldria seria millorar freqüències de bus a Manresa i Vic, ja que el desnivell entre Moià i Vic encara es més important, i per fer-hi un ferrocarril, caldria fer una obra força costosa per salvar el desnivell.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com

Avatar de l’usuari
robertotlh
N6
N6
Entrades: 294

Entrada Autor: robertotlh » Dimecres 02/01/2019 22:34

Quines línies contemplades a la Ley de ferrocarriles secundarios de 1905 creieu que s haurien de construir actualment de forma total o parcial i perquè?
Termens - Lleida
Ponts - Guissona - Cervera
Cervera - Bellmunt - Tarragona
Bellmunt - Igualada
Terrassa - El Papiol
Igualada - Vilafranca - Vilanova i la Geltrú
Lleida - Fraga
Reus - Montroig
Sils - Santa Coloma de Farners
Lleida - Granadella
Ascó - Gandesa
Balaguer - Pons - La Seu - Puigcerdà
Basella - Solsona - Súria - Manresa
Guardiola de Berguedà - Olot - Figueres - Roses
Blanes - Lloret - Palamós - Vilajuïga
Solsona - Gironella - Berga



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dissabte 02/03/2019 18:37

Estoy intentando crear una simulación de cómo sería el Tramcamp de FGC entre Port Aventura y Vila-seca (como no se crear mapas con el Mymaps de Google Maps lo he hecho con otras aplicaciones alternativas).

Las Estaciones son:

Port Aventura.
El Paso.
Salvador Espriu/UIC.
Comissaria Mossos D'Esquadra.
CC Port Halley.
IES Ramón Barbat i Miracle.
Josep Carner (direcció Reus).
Via Maxima (direcció Port Aventura).
Raval de la Mar (direcció Reus).
Raval de la Mar (direcció Port Aventura).
Vila-seca Centre.
URV Bellisens.
Reus.

Espero que os gusten mis propuestas y que las podamos debatir.
Fitxers adjunts
Trampcamp.png
Trampcamp.png (128.59 KiB) Visualitzat 4964 cops
Tramcamp 2.png
Tramcamp 2.png (29.71 KiB) Visualitzat 4964 cops


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1601
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 09/03/2019 1:27

Jo vull fer una alternativa a la idea que tenen per el cul-de-sac de Port Aventura... no seria més lògic que la RT2 anés cap a Sant Vicenç de Calders, o bé fins a Vilanova per a que Calafell i Cunit tinguin un servei de Rodalies directament cap a Tarragona i fent que la nova R17, conjuntament amb la resta dels Regionals Sud parin només per el tram de Sant Vicenç de Calders-BCN les estacions de Sant Vicenç, Vilanova i la Geltrú, El Prat de Llobregat fins arribar a Barcelona?

Ja que l'última al·legació volien fer la RT1 des de Reus fins a l'Arboç (si arriba a Vilafranca doncs personalment em sembla millor)
i la RT2 des de Port Aventura fins a Tarragona (que em semblaria que tindria més sentit si va més enllà de Tarragona i així el traçat del TRAMCamp de Tarragona-Cambrils i la RT2 fins a Vilanova té més sentit)


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Genesis- Duke

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Avatar de l’usuari
robertotlh
N6
N6
Entrades: 294

Entrada Autor: robertotlh » Dissabte 09/03/2019 12:35

Com canvien les coses. Fa un parell o tres D anys es feien propostes de 5 o 6 línies a Tarragona amb relativa poca inversió. Ara ja ens conformem amb què es millori en alguna cosa les línies actuals.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1601
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 09/03/2019 13:59

robertotlh ha escrit:Com canvien les coses. Fa un parell o tres D anys es feien propostes de 5 o 6 línies a Tarragona amb relativa poca inversió. Ara ja ens conformem amb què es millori en alguna cosa les línies actuals.
Parlo del que la Generalitat proposava per les al·legacions d'aquesta zona... També deien de fer la R3 per Cornellà-Castelldefels i s'ha quedat en el limbo... "La vida es dura"


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Genesis- Duke

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dissabte 09/03/2019 23:11

Carlos González ha escrit:
robertotlh ha escrit:Com canvien les coses. Fa un parell o tres D anys es feien propostes de 5 o 6 línies a Tarragona amb relativa poca inversió. Ara ja ens conformem amb què es millori en alguna cosa les línies actuals.
Parlo del que la Generalitat proposava per les al·legacions d'aquesta zona... També deien de fer la R3 per Cornellà-Castelldefels i s'ha quedat en el limbo... "La vida es dura"
Sense oblidar-nos de la línia orbital ferroviària àlies R9.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1601
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 09/03/2019 23:41

robertotlh ha escrit:Com canvien les coses. Fa un parell o tres D anys es feien propostes de 5 o 6 línies a Tarragona amb relativa poca inversió. Ara ja ens conformem amb què es millori en alguna cosa les línies actuals.
I a més... de les línies actuals apart de ser millorables, no arriben a ser ni línies de Rodalies, son serveis amb pròpia nomenclatura que el que fan és solapar amb els serveis regionals, per dir que ja el traçat de L'Arboç i Sant Vicenç de Calders s'ha deixat de fer, aviat en el futur desmantelleran per desgràcia el tram de Salou-Vandellòs (espero que no acabi així), i "suposadament" arribarà aviat el nou tram del Corredor Mediterrani...

Ara conforme't que si es fan les coses bé poguem tenir almenys un Tarragona-Cambrils i Reus-Cambrils de TRAMCamp, una RT2 des del cul-de-sac de PortAventura fins a Vilanova, una RT1 des de Reus fins a Vilafranca, i uns R16 que venen per via Tarragona o per Camp de Tarragona.


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Genesis- Duke

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Diumenge 10/03/2019 17:47

Carlos González ha escrit:
robertotlh ha escrit:Com canvien les coses. Fa un parell o tres D anys es feien propostes de 5 o 6 línies a Tarragona amb relativa poca inversió. Ara ja ens conformem amb què es millori en alguna cosa les línies actuals.
I a més... de les línies actuals apart de ser millorables, no arriben a ser ni línies de Rodalies, son serveis amb pròpia nomenclatura que el que fan és solapar amb els serveis regionals, per dir que ja el traçat de L'Arboç i Sant Vicenç de Calders s'ha deixat de fer, aviat en el futur desmantelleran per desgràcia el tram de Salou-Vandellòs (espero que no acabi així), i "suposadament" arribarà aviat el nou tram del Corredor Mediterrani...

Ara conforme't que si es fan les coses bé poguem tenir almenys un Tarragona-Cambrils i Reus-Cambrils de TRAMCamp, una RT2 des del cul-de-sac de PortAventura fins a Vilanova, una RT1 des de Reus fins a Vilafranca, i uns R16 que venen per via Tarragona o per Camp de Tarragona.
RT1 La Plana-Picamoixons - Tarragona - Vilafranca del Penedes (finalitza a Terrassa i Manresa R4).

RT2/R17 Port Aventura - Tarragona - Vilanova i la Geltrú (finalitza a Barcelona Estació de França R2).

També penso que la R17 deuria de ser els trens que fan el trajecte Tortosa - Camp de Tarragona - Barcelona Sants.
Fitxers adjunts
R17.png
R17.png (21.97 KiB) Visualitzat 4642 cops
Captura de pantalla 2019-03-10 a las 17.39.37.png
Captura de pantalla 2019-03-10 a las 17.39.37.png (19.9 KiB) Visualitzat 4642 cops


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1601
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 10/03/2019 18:03

La R17 es suposa que anirà des de Port Aventura fins a Barcelona... Aquests que dius se seguirà anomenant R16 (suposo que R16 Express)


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Genesis- Duke

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Diumenge 10/03/2019 18:34

Carlos González ha escrit:La R17 es suposa que anirà des de Port Aventura fins a Barcelona... Aquests que dius se seguirà anomenant R16 (suposo que R16 Express)
Es una mica confos per els usuaris, millor seria que la R17 fos la línia Tortosa - Camp de Tarragona - Barcelona Sants i la R18 la línia Port Aventura - Tarragona - Barcelona Estació de França.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1601
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 12/03/2019 6:35

trensmat ha escrit: RT1 La Plana-Picamoixons - Tarragona - Vilafranca del Penedes (finalitza a Terrassa i Manresa R4).

RT2/R17 Port Aventura - Tarragona - Vilanova i la Geltrú (finalitza a Barcelona Estació de França R2).

També penso que la R17 deuria de ser els trens que fan el trajecte Tortosa - Camp de Tarragona - Barcelona Sants.
Tot i que crec que la RT1 ha de ser només des de Reus fins a Vilafranca, aquesta opció també m'agrada... i a més estaria bé poder trobar per la R14 un nou servei parcial que vagi des de Tarragona fins a Lleida sense que passi per Barcelona.


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Genesis- Duke

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1601
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 14/04/2019 11:36

https://docplayer.es/80395935-Acord-per ... -2018.html
Ja tot el que s'ha dit sobre la mobilitat del Camp de Tarragona s'ha dit, però tot i així, vull comentar la meva opinió basant-me en el que vol fer la Generalitat i com podria quedar la xarxa ferroviària de Tarragona en un futur pròxim donant el meu punt de vista.

Rodalies i Regionals
Degut a la variant del corredor mediterrani, la Generalitat proposa fer els serveis d'aquesta manera

Imatge

Tècnicament, la idea de donar més serveis a l'estació de Camp de Tarragona està bé. Però l'estructura dels Rodalies de Tarragona poden ser millorables, sobretot la RT2. La RT1 des de Reus fins l'Arboç em sembla bé, si pot arribar a Vilafranca del Penedès millor, però la RT2 em sembla que no té gaire sentit el cul-de-sac que farà a PortAventura si el tren-tramvia que proposen arribés a existir, així que una solució que proposo és allargar la RT2 des del cul-de-sac fins a Vilanova i la Geltrú o Sitges per dotar de servei de Rodalies als altres municipis del Camp de Tarragona com Calafell i Cunit i tindria més sentit el traçat ferroviari com el possible tren-tramvia.

Trens d'altes prestacions

Imatge

Com ja he dit abans, això de portar els Euromeds i trens de llarg recorregut per la nova variant és una bona idea, i a la vegada dotar de més serveis al Camp de Tarragona, només hi ha un problema, que a Tarragona la deixem només amb Rodalies i Regionals, altre problema d'això, és que el Camp de Tarragona està allunyat de Tarragona, ara no parlo de fer una nova variant des de L'Arboç fins a Tarragona, parlo de que cal fer una bona connexió o millorar la connexió que té ja sigui busos llançadora o línies d'autobusos per dotar des de Camp de Tarragona fins a Tarragona Ciutat un millor servei.

Ara de moment, fer un Tarragona-Barcelona per via LAV no és possible perquè el ramal de Perafort - Vila-seca no està construït del tot (segons m'he fixat en el Google Maps). Però quan comenci a existir aquest ramal, estaria bé també per arribar des de Tarragona Ciutat fins a Barcelona de manera ràpida.

El tren-tramvia del Camp de Tarragona

Imatge

Personalment, jo preferiria que aquell tram no desaparegués i que fos per serveis de rodalia, però com jo no sóc polític ni tampóc soc ciutadà d'aquests municipis afectats per la desaparició d'un servei, si ells estan d'acord en què desapareixi, jo no puc fer res més que admetre-ho, si ells ho volen. Ara bé, això no vol dir que el que estan fent és estúpid i que sembla un acudit.

Si FGC gestionarà aquest tren-tramvia, la companyia faria una contradicció gegant... En tota la història, FGC suposadament ha reviscut serveis ferroviaris que estàven al punt de ser clausurats com el Lleida-La Pobla de Segur o el Llobregat-Anoia sense desmantellar res... aquests dos serveis no han desmantellat res per millorar o fer alguna cosa nova. I per què allà sí? (Pregunta retòrica)

Segons l'al·legació, hi hauria 15 parades en els municipis que hi hauria d'aquest tren-tram

Tarragona:
Tarragona (Correspondència amb RENFE)
Serrallo

Vila-seca:
Vila-seca (Correspondència amb RENFE)
Mossos

Salou:
Salou - Port Aventura (Correspondència amb RENFE)
Nou Salou
Salou
Plaça de Venus

Cambrils:
Vilafortuny
Torre de Cambrils
Cambrils Centre
Cambrils Estació
Cambrils Nord (Correspondència amb RENFE)

Reus:
Reus - Bellissens (Correspondència amb RENFE)
Reus (Correspondència amb RENFE)

L'única cosa que m'agradaria és que no facin el que volen fer, i facin ús del sentit comú d'estalviar diners per fer ús de la infraestructura per tramviaritzar el tram de Salou-Cambrils com ells volen, o bé que segueixi sent com ferrocarril alliberant els Euromeds i mercaderies per la variant i fer baixadors a Vilafortuny i Miami Platja.


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Genesis- Duke

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1601
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 20/04/2019 12:20

Hola a tots, com ja sabreu tinc un mapa ferroviari que la major part son traçats que ja existeixen i altres que d'aquí endavant existiran o suposadament existiran (Variant Vandellòs, Tren-tramvia Salou - Cambrils, Variant Aeroport, Unió de les dues xarxes del tramvia de BCN, L9/L10 completada)

Vull jugar amb la imaginació de com podria ser el transport. Jo personalment preferiria que l'Estació de França fos la terminal dels Regionals Sud, i que us sembla que per la R2Sud enlloc de que parin per l'Estació de França vagin cap a Sant Andreu Comtal? Ja que la nova estació tindria 4 vies per deixar aparcats els trens es podria gaudir de tenir uns R2 amb freqüències més altes mentre que els Regionals Sud vagin cap a l'EdF.

Metro de BCN

L1: Hospital de Bellvitge --- Fondo
L2: Paral·lel --- Badalona Pompeu Fabra
L3: Zona Universitària --- Trinitat Nova
L4: Trinitat Nova --- La Pau
L5: Cornellà Centre --- Vall d'Hebron
L6: Pl.Catalunya --- Sarrià
L7: Pl. Catalunya --- Av. Tibidabo
L8: Pl. Espanya --- Molí Nou-Ciutat Cooperativa
L9: Aeroport T1 --- Can Zam
L10 ZAL | Riu Vell --- Gorg
L11 Trinitat Nova --- Can Cuiàs
L12 Sarrià --- Reina Elisenda

Tramvia de BCN (TRAM)

T1: Bon Viatge --- Estació de Sant Adrià (Per Diagonal)
T2: Llevant-Les Planes --- Estació de Sant Adrià (Per Diagonal)
T3: Sant Feliu | Consell Comarcal --- Glòries
T4: Ernest Lluch --- Gorg (Per La Mina)
T5: Ciutadella | Vila Olímpica --- Gorg (Per Gran Via)

Tren-tramvia del Camp de Tarragona (TRAMCamp)

TC1: Tarragona --- Cambrils Nord (Per Salou)

Rodalia/FGC de BCN

S1: Barcelona-Pl. Catalunya --- Terrassa Nacions Unides
S2: Barcelona-Pl. Catalunya --- Sabadell Parc del Nord
S3: Barcelona-Pl. Espanya --- Can Ros
S4: Barcelona-Pl. Espanya --- Olesa de Montserrat
S5: Barcelona-Pl. Catalunya --- Sant Cugat
S6: Barcelona-Pl. Catalunya --- Universitat Autònoma
S7: Barcelona-Pl. Catalunya --- Rubí
S8: Barcelona-Pl. Espanya --- Martorell Enllaç
S9: Barcelona-Pl. Espanya --- Quatre Camins

R1: Sant Andreu Arenal --- Maçanet-Massanes (Per Cerdanyola Universitat i Mataró)
R2: Sant Vicenç de Calders --- Maçanet Massanes (Per Vilanova i la Geltrú i Granollers Centre)
R3: Barcelona Sants --- Puigcerdà → La Tour de Carol (Per Vic)
R4: Sant Vicenç de Calders --- Manresa (Per Vilafranca del Penedès)
R5: Barcelona-Pl.Espanya --- Manresa Baixador
R6: Barcelona-Pl.Espanya --- Igualada
R7: Martorell --- Granollers Centre (Per Cerdanyola Universitat)


Rodalia de Tarragona

RT1: Reus --- Vilafranca del Penedès
RT2: Salou-Port Aventura --- Vilanova i la Geltrú

Rodalia de Lleida

RL1: Lleida-Pirineus --- Balaguer
RL2: Lleida-Pirineus --- La Pobla de Segur
RL3: Almacelles --- Cervera

Rodalia de Girona

RG1: L'Hospitalet de Llobregat --- Portbou (Per Mataró i Girona)

Regionals

R11: Barcelona Sants --- Portbou → Cerbère (Per Granollers Centre i Girona)
R11 Exprés: Barcelona Sants --- Figueres-Vilafant (Per Girona LAV)
R12: L'Hospitalet de Llobregat --- Almacelles (Per Manresa)
R13: Estació de França --- Lleida-Pirineus (Per Valls)
R13 Exprés: Barcelona Sants --- Lleida-Pirineus (Per Camp de Tarragona)
R14: Estació de França --- Lleida-Pirineus (Per Tarragona i Reus)
R15: Estació de França --- Riba-roja d'Ebre (Per Tarragona i Reus)
R16: Estació de França --- Tortosa / Ulldecona - Alcanar - La Sénia (Per Tarragona)
R16 Exprés: Barcelona Sants --- Tortosa / Ulldecona - Alcanar - La Sénia (Per Camp de Tarragona)
R17: Estació de França --- Salou-Port Aventura (Per Tarragona)


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Genesis- Duke

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

torres997
N6
N6
Entrades: 167

Entrada Autor: torres997 » Dimarts 23/04/2019 20:52

Carlos González ha escrit:https://docplayer.es/80395935-Acord-per ... -2018.html
Ja tot el que s'ha dit sobre la mobilitat del Camp de Tarragona s'ha dit, però tot i així, vull comentar la meva opinió basant-me en el que vol fer la Generalitat i com podria quedar la xarxa ferroviària de Tarragona en un futur pròxim donant el meu punt de vista.

Rodalies i Regionals
Degut a la variant del corredor mediterrani, la Generalitat proposa fer els serveis d'aquesta manera

Imatge

Tècnicament, la idea de donar més serveis a l'estació de Camp de Tarragona està bé. Però l'estructura dels Rodalies de Tarragona poden ser millorables, sobretot la RT2. La RT1 des de Reus fins l'Arboç em sembla bé, si pot arribar a Vilafranca del Penedès millor, però la RT2 em sembla que no té gaire sentit el cul-de-sac que farà a PortAventura si el tren-tramvia que proposen arribés a existir, així que una solució que proposo és allargar la RT2 des del cul-de-sac fins a Vilanova i la Geltrú o Sitges per dotar de servei de Rodalies als altres municipis del Camp de Tarragona com Calafell i Cunit i tindria més sentit el traçat ferroviari com el possible tren-tramvia.

Trens d'altes prestacions

Imatge

Com ja he dit abans, això de portar els Euromeds i trens de llarg recorregut per la nova variant és una bona idea, i a la vegada dotar de més serveis al Camp de Tarragona, només hi ha un problema, que a Tarragona la deixem només amb Rodalies i Regionals, altre problema d'això, és que el Camp de Tarragona està allunyat de Tarragona, ara no parlo de fer una nova variant des de L'Arboç fins a Tarragona, parlo de que cal fer una bona connexió o millorar la connexió que té ja sigui busos llançadora o línies d'autobusos per dotar des de Camp de Tarragona fins a Tarragona Ciutat un millor servei.

Ara de moment, fer un Tarragona-Barcelona per via LAV no és possible perquè el ramal de Perafort - Vila-seca no està construït del tot (segons m'he fixat en el Google Maps). Però quan comenci a existir aquest ramal, estaria bé també per arribar des de Tarragona Ciutat fins a Barcelona de manera ràpida.

El tren-tramvia del Camp de Tarragona

Imatge

Personalment, jo preferiria que aquell tram no desaparegués i que fos per serveis de rodalia, però com jo no sóc polític ni tampóc soc ciutadà d'aquests municipis afectats per la desaparició d'un servei, si ells estan d'acord en què desapareixi, jo no puc fer res més que admetre-ho, si ells ho volen. Ara bé, això no vol dir que el que estan fent és estúpid i que sembla un acudit.

Si FGC gestionarà aquest tren-tramvia, la companyia faria una contradicció gegant... En tota la història, FGC suposadament ha reviscut serveis ferroviaris que estàven al punt de ser clausurats com el Lleida-La Pobla de Segur o el Llobregat-Anoia sense desmantellar res... aquests dos serveis no han desmantellat res per millorar o fer alguna cosa nova. I per què allà sí? (Pregunta retòrica)

Segons l'al·legació, hi hauria 15 parades en els municipis que hi hauria d'aquest tren-tram

Tarragona:
Tarragona (Correspondència amb RENFE)
Serrallo

Vila-seca:
Vila-seca (Correspondència amb RENFE)
Mossos

Salou:
Salou - Port Aventura (Correspondència amb RENFE)
Nou Salou
Salou
Plaça de Venus

Cambrils:
Vilafortuny
Torre de Cambrils
Cambrils Centre
Cambrils Estació
Cambrils Nord (Correspondència amb RENFE)

Reus:
Reus - Bellissens (Correspondència amb RENFE)
Reus (Correspondència amb RENFE)

L'única cosa que m'agradaria és que no facin el que volen fer, i facin ús del sentit comú d'estalviar diners per fer ús de la infraestructura per tramviaritzar el tram de Salou-Cambrils com ells volen, o bé que segueixi sent com ferrocarril alliberant els Euromeds i mercaderies per la variant i fer baixadors a Vilafortuny i Miami Platja.
És molt interessant aquesta presentació de la Generalitat... es va fer pública fa un temps i me la vaig mirar, i ara no recordo ben bé quines línies proposava.
Però tens raó, per exemple, que la RT2, tal i com la proposen, no té gaire sentit.

Jo el que faria és:
RT1: Reus - Port Aventura
RT2: L'Arboç - L'Hospitalet de l'Infant (tal i com està ara)
Possible RT3: Vilanova i la Geltrú - Tarragona

Perquè no li veig el sentit a deixar Cambrils i l'Hospitalet de l'Infant sense servei de rodalia (i ja ni parlo de Salou, que es quedarà sense estació de tren).

En quant a les altres propostes, me les aniré mirant i ja en diré alguna cosa.

Per cert, i no em cansaré de dir-ho. En quant a la R15: Per què coi no arriba a Faió - La Pobla de Massaluca?


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”