Estació de Sagrera-TAV

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Què farieu amb la troballa del jaciment romà?

Conservar-lo totalment, encara que l'estació es vegi afectada
20
24%
Conservar-ho, integrant-ho a l'estació, només perilla una sortida
50
61%
No ho sé
1
1%
Res, per quatre pedrots, no val la pena mantenir-ho
7
9%
Altres
4
5%
 
Vots totals: 82
Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5156
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Re: Estació de Sagrera-TAV

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 24/12/2018 11:22

Imagino que no t'importarà pas que et citi aquí des de l'altre tema...
m.h.t. ha escrit:Cada cop es veu més clar que ens "colaran" el nom d'alguna personalitat a l'estació de La Sagrera.... :roll:

Que, a més, també depèn del Ministerio com l'aeroport....
...per afegir, jo, que Estació Sagrera-Miquel Biada no estaria gens malament :P


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1713
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dissabte 09/02/2019 16:10

L'AVE de la Sagrera, que encara està per acabar, sis vegades més car del previst

Les obres de l'estació del tren d'alta velocitat a la Sagrera es van inaugurar oficialment l'any 2010. Els primers terminis per acabar-les eren de quatre o cinc anys, però nou anys després només se n'ha executat una tercera part.

El cost s'ha multiplicat per sis i, tot i que el pressupost inicial era de 335 milions d'euros, el desembre del 2016, el Tribunal de Comptes va augmentar aquesta xifra als 2.167 Milions.

https://www.ccma.cat/324/lave-de-la-sag ... a/2902902/


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 306
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dijous 18/04/2019 23:23

Una pregunta, un tren que ve de Sant Andreu Comta pot anar al túnel de Pl Cat o només ho poden fer els trens de la R1? Si es pot, és amb cizellament? I si no es pot, amb les obres de la Sagrera es podrà passar a poder? thanks

Edit: em sembla que a l'àrea del pont del Bac de Roda hi ha com un espai on hi quep un salt de moltó encara no fet.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3882
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 19/04/2019 1:06

Aeduh ha escrit:Una pregunta, un tren que ve de Sant Andreu Comta pot anar al túnel de Pl Cat o només ho poden fer els trens de la R1? Si es pot, és amb cizellament? I si no es pot, amb les obres de la Sagrera es podrà passar a poder? thanks

Edit: em sembla que a l'àrea del pont del Bac de Roda hi ha com un espai on hi quep un salt de moltó encara no fet.
Creo que hay diagonales que te permiten que de las vías a St. Andreu Comtal vayas a parar a las vías 3 y 4 de Clot.


Wir bitten Sie, älteren oder behinderten Fahrgästen sowie Personen mit Kleinkindern die Sitzplätze zu überlassen.
Imatge Creador de la identitat corporativa del Raŀli d'Autobusos Clàssics BCN - Caldes.
deviantART flickr Twitter i Instagram: @frankrodiii

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 1784

Entrada Autor: albert28 » Divendres 19/04/2019 9:25

Renfe445 ha escrit:
Aeduh ha escrit:Una pregunta, un tren que ve de Sant Andreu Comta pot anar al túnel de Pl Cat o només ho poden fer els trens de la R1? Si es pot, és amb cizellament? I si no es pot, amb les obres de la Sagrera es podrà passar a poder? thanks

Edit: em sembla que a l'àrea del pont del Bac de Roda hi ha com un espai on hi quep un salt de moltó encara no fet.
Creo que hay diagonales que te permiten que de las vías a St. Andreu Comtal vayas a parar a las vías 3 y 4 de Clot.
Creo recordar que si, desde Comtal puedes ir a las vías de Clot que van hacia Passeig de Gràcia (3-4) y las que van hacia arc de triomf (1-2) y viceversa. Y también de Badalona hacia las que van a Passeig de Gràcia



Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 306
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Divendres 19/04/2019 10:52

Y donde están? Porque no las veo ni en googlemaps ni en openrailwaymap. Estan en la parte soterrada justo antes de el Clot?


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Miquel
Administrador
Entrades: 4111
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 19/04/2019 11:01

Aeduh ha escrit:Y donde están? Porque no las veo ni en googlemaps ni en openrailwaymap. Estan en la parte soterrada justo antes de el Clot?
Sí.
Més enllà ja no ja que la línia de Girona, just al sortir a l'exterior es desvia per anar al salt de moltó amb la LAV. Allà dins es poden fer tots els itineraris, cisallant clar.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 1784

Entrada Autor: albert28 » Divendres 19/04/2019 11:27

Aeduh ha escrit:Y donde están? Porque no las veo ni en googlemaps ni en openrailwaymap. Estan en la parte soterrada justo antes de el Clot?
Justo bajo calle Espronceda, minuto 0:55 https://www.youtube.com/watch?v=nUIWgIDCh24
Video antiguo pero por suerte y que siempre sea aun se conserva ese cambio.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1713
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dijous 30/05/2019 23:08

La Verneda reclama una passera que comuniqui amb Sant Andreu

Fa anys que ambdós barris estan separats per les obres de l'AVE a l'altura de la rambla de Prim i la de l'Onze de Setembre


Expliquen que ara els veïns que volen anar d’un d’aquests punts a l’altre han de fer un recorregut de 20 minuts a peu per completar un trajecte que en podria durar cinc. Reclamen una intervenció semblant a la que es va fer per facilitar l’accés al Centre Comercial La Maquinista.

https://beteve.cat/societat/passera-ver ... mbla-prim/

En resum, restaurar el pas de l'antic pont de la Riera d'Horta. Cosa que ja s'hauria d'haver fet fa temps.


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3882
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 30/05/2019 23:57

m.h.t. ha escrit:La Verneda reclama una passera que comuniqui amb Sant Andreu

Fa anys que ambdós barris estan separats per les obres de l'AVE a l'altura de la rambla de Prim i la de l'Onze de Setembre


Expliquen que ara els veïns que volen anar d’un d’aquests punts a l’altre han de fer un recorregut de 20 minuts a peu per completar un trajecte que en podria durar cinc. Reclamen una intervenció semblant a la que es va fer per facilitar l’accés al Centre Comercial La Maquinista.

https://beteve.cat/societat/passera-ver ... mbla-prim/

En resum, restaurar el pas de l'antic pont de la Riera d'Horta. Cosa que ja s'hauria d'haver fet fa temps.
¿Eso es lo que provoca la vuelta masiva de la V 31 por Verneda?


Wir bitten Sie, älteren oder behinderten Fahrgästen sowie Personen mit Kleinkindern die Sitzplätze zu überlassen.
Imatge Creador de la identitat corporativa del Raŀli d'Autobusos Clàssics BCN - Caldes.
deviantART flickr Twitter i Instagram: @frankrodiii

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1613
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 25/06/2019 23:32

Què opineu exactament del tema aquest de l'estació de la Sagrera i Sant Andreu Comtal???
No parlo del seu estat de les obres... sinó el fet de l'existència d'aquesta futura estació i la remodelació de la següent...

Encara no entenc que volen fer exactament amb l'estació de Sant Andreu Comtal, diuen que SAC "tornarà a ser una terminal ferroviària clau per a les Rodalies de Catalunya". Jutjant per les vies que tindrà la SAC i les d'EdF té al voltant de 12 i a la vegada és terminal no crec que sigui SAC una capçalera que puguin acabar els Regionals.

I sobre Sagrera... No sé que dir... han parlat molt d'aquesta "estació" que ves a saber si la veurem amb els nostres ulls, creieu que té sentit aquesta estació???


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Genesis- Duke

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1713
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Divendres 19/07/2019 15:40

S’arxiva la causa oberta per malversació en les obres de la Sagrera

La jutgessa constata que es va prioritzar el compliment de terminis i que hi ha diferents valoracions sobre les obres


Imatge

El Jutjat d’Instrucció número 26 de Barcelona ha arxivat la causa oberta pels delictes de malversació i falsificació de documents en les obres de la Sagrera, que va comportar la detenció de tretze persones arran d’una denúncia d’Adif per sobrecostos en les obres superiors als 80 milions d’euros.

Segons ha avançat ‘El Periódico’ i ha pogut confirmar l’ACN, la magistrada constata que en aquest projecte es van fer “obres imprevistes i urgents amb una voluntat de prioritzar el compliment de terminis d’execució pactats, continuant les obres i reservant per al final el cobrament total dels treballs executats encara no projectats”. Tot i admetre “irregularitats”, no veu acreditat que encobrissin una “diferència de geometria o mesura de l’obra, sinó d’avaluació i valoració”. [...]

https://beteve.cat/societat/arxiva-causa-obres-sagrera/
https://www.elperiodico.cat/ca/barcelon ... au-7559871


Salvem l'Estació de França!

França451
N9
N9
Entrades: 1738
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: H6,D40,L4,L5 y 5,55,C2,C5,B1 y B2
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Divendres 19/07/2019 21:03

Renfe445 ha escrit:
m.h.t. ha escrit:La Verneda reclama una passera que comuniqui amb Sant Andreu

Fa anys que ambdós barris estan separats per les obres de l'AVE a l'altura de la rambla de Prim i la de l'Onze de Setembre


Expliquen que ara els veïns que volen anar d’un d’aquests punts a l’altre han de fer un recorregut de 20 minuts a peu per completar un trajecte que en podria durar cinc. Reclamen una intervenció semblant a la que es va fer per facilitar l’accés al Centre Comercial La Maquinista.

https://beteve.cat/societat/passera-ver ... mbla-prim/

En resum, restaurar el pas de l'antic pont de la Riera d'Horta. Cosa que ja s'hauria d'haver fet fa temps.
¿Eso es lo que provoca la vuelta masiva de la V 31 por Verneda?
Exacto, Frank. Pensé que ya lo sabías. En el hilo de NXB se dijo. Aun que había una opción que nunca se contempla, y que bien hubiera ido al V31... Por donde baja el 60: Sant Adrià y luego Fra Juníper Serra, y luego creo que Balmes o Vía Trajana.


Les recuerdo a los usuarios de L10 Sud que desde Zona Franca pueden acceder a la red de Rodalies, al R2 Aeroport y a los Catalans a través de la estación CAN TRIES I GORNAL.

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 845
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dimecres 31/07/2019 14:45

Diu el sotsdirector d'ADIF Alta Velocitat que li sembla que estarà acabada abans la Sagrada Família, tot i que no fan cap competició per veure qui acaba abans... :roll: :(
Les obres de la Sagrera estan al 40 per cent sense termini de finalització
Redacció Catalunyapress | Dimecres, 31 de juliol de 2019


Les obres de l'estació de la Sagrera a Barcelona estan entre el 38% i 40% d'execució, tant en l'estructura central de la futura instal·lació com en els seus accessos ferroviaris, treballs que permetran el pas de línies de Rodalies de Catalunya i Alta velocitat.


Imatge
Les obres de la estació de la Sagrera


Ho ha explicat aquest dimecres el sotsdirector de Construcció d'Adif Alta Velocitat, Juan Antonio Hermoso, en una atenció als mitjans després de visitar les obres, en la qual estan treballant unes 500 persones: "Les obres estan en un estat bastant avançat d'execució".



Per a mitjans de l'any que ve es preveu traslladar les vies de Rodalies de la línia de Mataró (R1) a la seva nova ubicació a l'estació, que ara transcorren al costat de les obres, i entre 18 i 20 mesos després es farà el mateix amb les vies de la línia de Granollers (R2).



Preguntat per quan acabaran les obres, Hermoso ha declinat donar un termini concret de finalització i ha subratllat que estan centrats en complir amb els terminis fixats per a la reubicació dels corredors de Mataró i Granollers.



"Anirem pas a pas. La primera fita és la línia de Mataró per a l'any que ve i entre 18 i 20 mesos després la de Granollers. En paral·lel, treballarem perquè al llarg d'aquest període puguem anar acotant dates per a la terminació d'aquesta estació", ha recalcat Hermoso.



La futura estació de la Sagrera comptarà amb tres nivells: per l'inferior passaran els trens de Rodalies i estarà a una profunditat d'entre 16 i 17 metres; a la mitja part hi haurà dos aparcaments i un vestíbul al centre, i pel superior passaran els trens d'Alta Velocitat.



Hermoso ha sostingut que els treballs a la Sagrera tenen moltes complexitats tècniques i les tenen des que es van començar, ja que es troba en el que era una antiga estació de mercaderies de petita velocitat i en la qual confluïen moltes vies, que es van haver desmantellar en coordinació amb els diferents agents implicats.




Les obres també presenten dificultats en la seva pròpia execució perquè, per exemple, la zona en la qual s'ubicarà la futura estació compta amb un nivell freàtic elevat i s'ha d'anar bombant aigua perquè no s'inundi: diàriament es treuen 4.000 metres cúbics de aigua, xifra que equival a cinc piscines olímpiques.
https://www.catalunyapress.cat/texto-di ... nalitzacio

https://beteve.cat/societat/estacio-sag ... ble-obres/



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1713
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Divendres 15/05/2020 17:10

La Sagrera avanza pese al virus y ultima su diseño arquitectónico

Imatge
La estructura de la futura estación tiene ejecutado el 35% de su presupuesto adjudicado, que asciende a 323,2 millones de euros. En concreto, se había finalizado el 100% de los hormigonados de la losa del fondo y de los pilares; el 80% del forjado sobre el nivel de Rodalies, el 54% del hormigonado de los muros y el 32% del de debajo de las vías de Rodalies. Los próximos pasos serán finalizar las losas del vestíbulo (el nivel intermedio de la estación) y de los aparcamientos, previstos para el cuarto trimestre de este año, y de la losa de alta velocidad (el nivel superior), que se espera tener a finales del 2021.
Imatge
El próximo objetivo en esta parte de la obra es la puesta en servicio del nuevo trazado del corredor de Rodalies del Maresme (R1 y RG1). Si no hay ningún nuevo contratiempo que lo impida, el traslado de las vías se efectuará este verano. El siguiente paso será el movimiento del tendido del corredor de Granollers (R2 y R11). Podría producirse a principios del 2022.
https://www.lavanguardia.com/local/barc ... obras.html



Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3882
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 16/05/2020 3:47

Yo tengo estas incógnitas, a parte de que si se acabará o si se aplazará hasta el año 3068, relacionadas con este video.

Se hará todo lo que se dice aquí o se dejará algo en el tintero?

Y lo más importante, aprovecharán que las cosas están más avanzadas para restaurar el enlace de Via Trajana a Sant Andreu que tendría que usar la V 31? Así ese infumable desvío triangular se elimina ya para siempre. xD


Wir bitten Sie, älteren oder behinderten Fahrgästen sowie Personen mit Kleinkindern die Sitzplätze zu überlassen.
Imatge Creador de la identitat corporativa del Raŀli d'Autobusos Clàssics BCN - Caldes.
deviantART flickr Twitter i Instagram: @frankrodiii

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 1784

Entrada Autor: albert28 » Dimarts 26/05/2020 14:50


http://prensa.adifaltavelocidad.es/nde/ ... enDocument

Descripción del nuevo trazado del corredor Barcelona-Mataró

El nuevo trazado tiene una longitud de 1,98 km, desde el triángulo ferroviario hasta la boca del túnel que da acceso a la estación de Barcelona-El Clot-Aragó, para lo cual se colocarán 9.896 m de carril de 60 kg/m y 11 desvíos o cambios de aguja.

En el nuevo trazado, la línea descenderá en vía doble hasta el interior de la estructura de la estación mediante una rampa del 3%, que en el futuro estará completamente soterrada, dando continuidad por el lado Sants a la infraestructura subterránea que actualmente finaliza bajo la calle Espronceda. De este modo, los trenes dejarán de pasar por el trazado provisional existente actualmente.

En el interior de la estación, mediante el montaje de vía en placa de hormigón, se están construyendo las cuatro vías de la línea Barcelona-Mataró, de las cuales 2 serán vías generales y 2 vías de estacionamiento.

El futuro tramo soterrado también contará con las correspondientes instalaciones de seguridad y comunicaciones dotadas de los equipos de control, mando y señalización, así como las instalaciones de protección civil y seguridad El sistema de electrificación consistirá en catenaria rígida, al igual que en los túneles de Barcelona, de 3 kV en corriente continua.

Una vez completado el traslado, proseguirán las obras de los proyectos de accesos y estructura de la estación con la ejecución de las siguientes fases. La primera de ellas corresponderá al traslado de las vías del corredor de ancho convencional Barcelona-Granollers y la posterior, a la colocación en su posición definitiva de las vías de la Línea de Alta Velocidad.

Proceso para el traslado

Adif AV, en coordinación con otros departamentos técnicos de Adif, está realizando un gran esfuerzo para planificar las operaciones de

traslado, minimizando en la medida de la posible las afectaciones sobre la circulación de trenes, teniendo en cuenta la complejidad de las obras y la necesidad de actuar sobre infraestructuras en servicio.

La primera afectación, según la planificación vigente, será el 25 de julio próximo con una interrupción del tráfico ferroviario en este sector durante un periodo aproximado de 48 horas, durante el cual se trasladará la vía 2 un máximo de 5 metros en una longitud de 200 m y se instalará un desvío provisional, además de otras actuaciones complementarias.

De este modo, y en un tramo aproximado de 1,7 km, la línea Barcelona-Mataró dispondrá de vía única durante un periodo de 3,5 meses, con el objetivo de que los trenes circulen por el interior del nuevo tramo soterrado sin parada, a partir del próximo mes de noviembre.


Con esta planificación, se posibilitará mantener el tráfico de trenes en las líneas R1 y RG1 de Rodalies, a pesar de que se reducirá de forma significativa la capacidad operativa, por lo que se establecerán planes alternativos de transporte de acuerdo con el operador del servicio y la administración titular, con el fin de garantizar la movilidad de los usuarios.



Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
Entrades: 2487
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 27/05/2020 12:50

[...]
De este modo, y en un tramo aproximado de 1,7 km, la línea Barcelona-Mataró dispondrá de vía única durante un periodo de 3,5 meses, con el objetivo de que los trenes circulen por el interior del nuevo tramo soterrado sin parada, a partir del próximo mes de noviembre.

Con esta planificación, se posibilitará mantener el tráfico de trenes en las líneas R1 y RG1 de Rodalies, a pesar de que se reducirá de forma significativa la capacidad operativa, por lo que se establecerán planes alternativos de transporte de acuerdo con el operador del servicio y la administración titular, con el fin de garantizar la movilidad de los usuarios.
Osigui, un tram de via única de 1,7 Km durant tres mesos i mig (segons la previsió, que serà més temps) a l'entrada de Barcelona venint del Besòs i el Maresme: un nou coll d'ampolla a la xarxa de rodalies. :cop

Salut !!


Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.

Railjet OBB
N5
N5
Entrades: 94

Entrada Autor: Railjet OBB » Dimecres 27/05/2020 15:59

genissimon ha escrit:
Dimecres 27/05/2020 12:50
[...]
De este modo, y en un tramo aproximado de 1,7 km, la línea Barcelona-Mataró dispondrá de vía única durante un periodo de 3,5 meses, con el objetivo de que los trenes circulen por el interior del nuevo tramo soterrado sin parada, a partir del próximo mes de noviembre.

Con esta planificación, se posibilitará mantener el tráfico de trenes en las líneas R1 y RG1 de Rodalies, a pesar de que se reducirá de forma significativa la capacidad operativa, por lo que se establecerán planes alternativos de transporte de acuerdo con el operador del servicio y la administración titular, con el fin de garantizar la movilidad de los usuarios.
Osigui, un tram de via única de 1,7 Km durant tres mesos i mig (segons la previsió, que serà més temps) a l'entrada de Barcelona venint del Besòs i el Maresme: un nou coll d'ampolla a la xarxa de rodalies. :cop

Salut !!
Quin merder provocaran a la R1, si els usuaris de Blanes ja tenen que agafar un bus per anar a Malgrat ara tindran que agafar un altre per anar a Barcelona i nomes per 1,7 KM de via. :martell1 :boig



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 1784

Entrada Autor: albert28 » Dimecres 27/05/2020 18:25

Quin és exactament aquest 1,7 km de via única, des de la sortida de Clot fins ben entrada l'estació de la Sagrera o abans de la rampa de baixada?



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”