Solucions x tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall)

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1598
Ubicació: Sant Feliu

Virrei Amat L4

Entrada Autor: Javi M » Dissabte 25/02/2017 13:00

Doncs jo no les tinc totes amb que calgui fer l'estació.

Aquesta nova estació només serviria per a:
  1. Qui ve de la L5 de Virrei Amat en amunt i vol anar a la L4 de Llucmajor en amunt (o viceversa), que s'estalviarien dues parades de metro en poder fer el transbordament abans. És un guany relativament petit per als molt pocs usuaris que fan aquest trajecte.
  2. Els veïns de Virrei Amat que volen agafar la L4 per anar en sentit centre, que s'estalvien un transbordament. Un altre cop, un guany petit per a un nombre d'usuaris petit també.
Posats a gastar-nos 100 milionets d'Euros, crec que hi ha altres prioritats i massa obres per acabar encara. Val més que per una fracció del cost, es dediquin a fer un enllaç com Déu mana a Maragall.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22726
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 25/02/2017 13:42

Però tú coneixes l'estació de Maragall? Et fas una idea del que pot costar adaptar les dues estacions i els enllaços? És molt, molt complex. Allò s'ha de refer, igual surt més barata l'estació a Virrei que adaptar tot Maragall, i més quan la L4 passa al mateix costat de la L5.



Miquel
Administrador
Entrades: 4113
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 25/02/2017 13:44

Javi M ha escrit:Doncs jo no les tinc totes amb que calgui fer l'estació.

Aquesta nova estació només serviria per a:
  1. Qui ve de la L5 de Virrei Amat en amunt i vol anar a la L4 de Llucmajor en amunt (o viceversa), que s'estalviarien dues parades de metro en poder fer el transbordament abans. És un guany relativament petit per als molt pocs usuaris que fan aquest trajecte.
  2. Els veïns de Virrei Amat que volen agafar la L4 per anar en sentit centre, que s'estalvien un transbordament. Un altre cop, un guany petit per a un nombre d'usuaris petit també.
Posats a gastar-nos 100 milionets d'Euros, crec que hi ha altres prioritats i massa obres per acabar encara. Val més que per una fracció del cost, es dediquin a fer un enllaç com Déu mana a Maragall.
Totalment d'acord.

No obstant, adaptar Maragall és força complex, potser un remei seria fer un passadís a una cota inferior a la de la nau de L5, i en rampa ascendent tirar cap a la nau de L4, més o menys a l'estil del que voldrien fer a Passeig de Gràcia - Aragó si tinguessin diners.

Si s'haguessin de gastar 100 milionets, gairebé sortiria més a compte fer de nou Maragall L4 i Maragall L5 fent-les en paral·lel (que no al costat) un cop tots dos túnels miren cap a Virrei Amat.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22726
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 25/02/2017 13:47

Miquel ha escrit:
Javi M ha escrit:Doncs jo no les tinc totes amb que calgui fer l'estació.

Aquesta nova estació només serviria per a:
  1. Qui ve de la L5 de Virrei Amat en amunt i vol anar a la L4 de Llucmajor en amunt (o viceversa), que s'estalviarien dues parades de metro en poder fer el transbordament abans. És un guany relativament petit per als molt pocs usuaris que fan aquest trajecte.
  2. Els veïns de Virrei Amat que volen agafar la L4 per anar en sentit centre, que s'estalvien un transbordament. Un altre cop, un guany petit per a un nombre d'usuaris petit també.
Posats a gastar-nos 100 milionets d'Euros, crec que hi ha altres prioritats i massa obres per acabar encara. Val més que per una fracció del cost, es dediquin a fer un enllaç com Déu mana a Maragall.
Totalment d'acord.

No obstant, adaptar Maragall és força complex, potser un remei seria fer un passadís a una cota inferior a la de la nau de L5, i en rampa ascendent tirar cap a la nau de L4, més o menys a l'estil del que voldrien fer a Passeig de Gràcia - Aragó si tinguessin diners.

Si s'haguessin de gastar 100 milionets, gairebé sortiria més a compte fer de nou Maragall L4 i Maragall L5 fent-les en paral·lel (que no al costat) un cop tots dos túnels miren cap a Virrei Amat.
Sí s'han de gastar aquests millions, costarà igual una cosa que altra, però igual és més fàcil la nova estació a Virrei, no només és qüestió del cost.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22726
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 25/02/2017 13:50

Si hi ha algú que sàpiga el que caldria fer per adaptar Maragall, si ens ho pot dir... Haurà algún estudi ja fet?



Miquel
Administrador
Entrades: 4113
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 25/02/2017 13:50

metring ha escrit:Sí s'han de gastar aquests millions, costarà igual una cosa que altra, però igual és més fàcil la nova estació, no només és qüestió del cost.
El cas es que si es fa Virrei Amat L4, igualment caldrà gastar en adaptar Maragall L4 i Maragall L5, i segurament el seu enllaç. Abans de duplicar estacions, millor atacar el problema d'arrel, fent Maragall una estació amb cara i ulls.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22726
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 25/02/2017 13:53

Miquel ha escrit:
metring ha escrit:Sí s'han de gastar aquests millions, costarà igual una cosa que altra, però igual és més fàcil la nova estació, no només és qüestió del cost.
El cas es que si es fa Virrei Amat L4, igualment caldrà gastar en adaptar Maragall L4 i Maragall L5, i segurament el seu enllaç. Abans de duplicar estacions, millor atacar el problema d'arrel, fent Maragall una estació amb cara i ulls.
No necessàriament, si hi ha una estació tant propera ja adaptada...



Miquel
Administrador
Entrades: 4113
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 25/02/2017 14:02

metring ha escrit:
Miquel ha escrit:
metring ha escrit:Sí s'han de gastar aquests millions, costarà igual una cosa que altra, però igual és més fàcil la nova estació, no només és qüestió del cost.
El cas es que si es fa Virrei Amat L4, igualment caldrà gastar en adaptar Maragall L4 i Maragall L5, i segurament el seu enllaç. Abans de duplicar estacions, millor atacar el problema d'arrel, fent Maragall una estació amb cara i ulls.
No necessàriament, si hi ha una estació tant propera ja adaptada...
Totes les estacions en ús de la xarxa s'han adaptar.

I per si fos poc, a un veïnat que odia haver de fer correspondències, ja m'explicaràs quina gràcia els hi farà anar a donar la volta camí a la quinta forca per fer un canvi de línia o sortir per un accés adaptat. :x


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
122-042-132  
N9
N9
Entrades: 1299
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 27/02/2017 14:34

Hi ha un projecte realitzat per Gestió d' Infraestructures que preveu una millora de l' accessibilitat a les dues estacions Maragall, millora d'accessos i de correspondència. Entre d'altres proposa la creació d'un nou vestíbul a l'estació Maragall de la línia 4, amb ascensors fins a nivell de carrer, amb nou accés a la banda muntanya, enlloc del petit accés i vestíbul existent a la banda mar. També incorporava un nou accés al xamfrà de la Ronda Guinardó amb passeig Maragall, davant mateix de l 'Hospital Nen de Déu. Tot i l'abast de l'obra, molt més barat que fer una segona estació a Virrei Amat. Ara cal esperar a una millora de l' economia de la Generalitat (Territori i Sostenibilitat). Salut!
122-042-132 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 27/02/2017 15:05, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22726
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 27/02/2017 14:42

122-042-132 ha escrit:Hi ha un projecte realitzat per Gestió d' Infraestructures que preveu una millora de l' accessibilitat a les dues estacions Maragall, millora d'accessos i de correspondència. Entre d'altres proposa la creació d'un nou vestíbul a l'estació Maragall de la línia 4, amb ascensors fins a nivell de carrer, amb nou accés a la banda muntanya, enlloc del petit accés i vestíbul existent a la banda mar. També incorporava un nou accés al xamfrà de la Ronda Guinardó amb passeig Maragall, davant mateix de l 'Hospital Nen de Déu. To i l'abast de l'obra, molt més barat que fer una segona estació a Virrei Amat. Ara cal esperar a una millora de l' economia de la Generalitat (Territori i Sostenibilitat). Salut!
Moltes gràcies. Ja que estàs informat, saps si estan valorats aquestes obres i el cost que tindria l'estació de Virrei? Apart, aquest projecte del que parles, contempla connexió adaptada entre les dues línies?



Avatar de l’usuari
122-042-132  
N9
N9
Entrades: 1299
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 27/02/2017 15:05

metring ha escrit:
122-042-132 ha escrit:Hi ha un projecte realitzat per Gestió d' Infraestructures que preveu una millora de l' accessibilitat a les dues estacions Maragall, millora d'accessos i de correspondència. Entre d'altres proposa la creació d'un nou vestíbul a l'estació Maragall de la línia 4, amb ascensors fins a nivell de carrer, amb nou accés a la banda muntanya, enlloc del petit accés i vestíbul existent a la banda mar. També incorporava un nou accés al xamfrà de la Ronda Guinardó amb passeig Maragall, davant mateix de l 'Hospital Nen de Déu. To i l'abast de l'obra, molt més barat que fer una segona estació a Virrei Amat. Ara cal esperar a una millora de l' economia de la Generalitat (Territori i Sostenibilitat). Salut!
Moltes gràcies. Ja que estàs informat, saps si estan valorats aquestes obres i el cost que tindria l'estació de Virrei? Apart, aquest projecte del que parles, contempla connexió adaptada entre les dues línies?
Adaptació al 100% de l'enllaç entre les dues estacions i d'aquestes al carrer. A nivell econòmic desconec les xifres d'inversió, però sempre molt més barata aquesta opció, que la construcció d'una nova estació. Salut!



França451
N9
N9
Entrades: 1738
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: H6,D40,L4,L5 y 5,55,C2,C5,B1 y B2
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dilluns 27/02/2017 16:00

122-042-132 ha escrit:
metring ha escrit:
122-042-132 ha escrit:Hi ha un projecte realitzat per Gestió d' Infraestructures que preveu una millora de l' accessibilitat a les dues estacions Maragall, millora d'accessos i de correspondència. Entre d'altres proposa la creació d'un nou vestíbul a l'estació Maragall de la línia 4, amb ascensors fins a nivell de carrer, amb nou accés a la banda muntanya, enlloc del petit accés i vestíbul existent a la banda mar. També incorporava un nou accés al xamfrà de la Ronda Guinardó amb passeig Maragall, davant mateix de l 'Hospital Nen de Déu. To i l'abast de l'obra, molt més barat que fer una segona estació a Virrei Amat. Ara cal esperar a una millora de l' economia de la Generalitat (Territori i Sostenibilitat). Salut!
Moltes gràcies. Ja que estàs informat, saps si estan valorats aquestes obres i el cost que tindria l'estació de Virrei? Apart, aquest projecte del que parles, contempla connexió adaptada entre les dues línies?
Adaptació al 100% de l'enllaç entre les dues estacions i d'aquestes al carrer. A nivell econòmic desconec les xifres d'inversió, però sempre molt més barata aquesta opció, que la construcció d'una nova estació. Salut!
Buenos días.
Por supuesto. Nuevo vestíbulo, ascensores, rampas... ¿Y se sabe si esta adaptación es al cien por cien en ambas estaciones o se quedará al 99% como el caso de Virrei Amat? ¿La solución que adoptarán para que las sillas de ruedas accedan al tren en un andén en curva también las tomarán como ejemplo para la vecina Virrei Amat de Línea 5? ¿O nois venderán ascensores y escaleras para que luego las sillas no puedan subir solas al tren por estar los andenes en curva en ambas estaciones? ¿Moverán de sitio unos metros la estación de L4 al menos para que el trozo de curva quede en recta y soluciuonar así el problema en esta línea? ¿Qué piensan hacer con los andenes de la L5? ¿Dejarlos con esos baldosines tan monos como patrimonio histórico de TMB porque son incapaces de solucionar una estación en curva para adaptarla a PMR con los cinco miles?


Les recuerdo a los usuarios de L10 Sud que desde Zona Franca pueden acceder a la red de Rodalies, al R2 Aeroport y a los Catalans a través de la estación CAN TRIES I GORNAL.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22726
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 13/05/2019 16:50

Proposta que haviem tret al Twitter: com veuríeu fer passar els trens de la L4 per la mateixa via que passen els de la L5? Caldria cisallament? Seria més car i difícil qeu fer segona estació?



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3883
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 13/05/2019 16:55

metring ha escrit:Proposta que haviem tret al Twitter: com veuríeu fer passar els trens de la L4 per la mateixa via que passen els de la L5? Caldria cisallament? Seria més car i difícil qeu fer segona estació?
O se podría hacer un Mehringdamm, una estación de cuatro vías: las exteriores son de una línea y las interiores de otra.

Igualmente yo pienso que no deberíamos de hacer Virrei Amat L4, ya tenemos Maragall (sí, no está adaptado y el tiempo para ir caminando de L4 a L5 es relativamente largo), además alargarías el tiempo de recorrido de la línea 4.


Wir bitten Sie, älteren oder behinderten Fahrgästen sowie Personen mit Kleinkindern die Sitzplätze zu überlassen.
Imatge Creador de la identitat corporativa del Raŀli d'Autobusos Clàssics BCN - Caldes.
deviantART flickr Twitter i Instagram: @frankrodiii

Miquel
Administrador
Entrades: 4113
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 13/05/2019 19:52

Renfe445 ha escrit:
metring ha escrit:Proposta que haviem tret al Twitter: com veuríeu fer passar els trens de la L4 per la mateixa via que passen els de la L5? Caldria cisallament? Seria més car i difícil qeu fer segona estació?
O se podría hacer un Mehringdamm, una estación de cuatro vías: las exteriores son de una línea y las interiores de otra.

Igualmente yo pienso que no deberíamos de hacer Virrei Amat L4, ya tenemos Maragall (sí, no está adaptado y el tiempo para ir caminando de L4 a L5 es relativamente largo), además alargarías el tiempo de recorrido de la línea 4.
De fet, ja va sortir l'estudi i projecte per adaptar Maragall a PMR. Fer passar els trens de L4 a L5 és inviable ja que afecta de ple la regularitat de les dues línies pel benefici de quatre gats a comparació.

De totes maneres, tampoc fa falta fer invents, si mai calgués una estació, la de L4 pot fer-se a Pi i Molist, sense afectar en res a L5.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22726
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 13/05/2019 21:37

Miquel ha escrit:
Renfe445 ha escrit:
metring ha escrit:Proposta que haviem tret al Twitter: com veuríeu fer passar els trens de la L4 per la mateixa via que passen els de la L5? Caldria cisallament? Seria més car i difícil qeu fer segona estació?
O se podría hacer un Mehringdamm, una estación de cuatro vías: las exteriores son de una línea y las interiores de otra.

Igualmente yo pienso que no deberíamos de hacer Virrei Amat L4, ya tenemos Maragall (sí, no está adaptado y el tiempo para ir caminando de L4 a L5 es relativamente largo), además alargarías el tiempo de recorrido de la línea 4.
De fet, ja va sortir l'estudi i projecte per adaptar Maragall a PMR. Fer passar els trens de L4 a L5 és inviable ja que afecta de ple la regularitat de les dues línies pel benefici de quatre gats a comparació.

De totes maneres, tampoc fa falta fer invents, si mai calgués una estació, la de L4 pot fer-se a Pi i Molist, sense afectar en res a L5.
Però si FGC fa passar trens cada minut i mig per Provença, per què no fer el mateix sistema a Virrei Amat? Una altra cosa és la complicació que pogués portar l'obra.



Miquel
Administrador
Entrades: 4113
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 13/05/2019 22:07

Has de cisallar L5 (que circula entre 2-3 minuts) de forma continuada i dues vegades per una línia que circula cada 3-4 minuts. A metro preval la freqüència, i els trens de L5 o L4 haurien d'estar-se esperant continuadament per entrar i sortir d'aquesta zona. Això generaria retards i seria impossible tenir una freqüència relativament homogènia, fet que perjudicaria les dues línies a tota la seva extensió.

FGC circula cada 90 segons (com a molt), però que es la suma de totes les circulacions dins al tram central, i llevat per entrar i sortir a Pl. Catalunya, no es cisalla enlloc. A banda, se circula sota un horari, cosa que si es compleix es garanteix el pas sense afectar cap altre tren.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22726
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 13/05/2019 22:26

Miquel ha escrit:Has de cisallar L5 (que circula entre 2-3 minuts) de forma continuada i dues vegades per una línia que circula cada 3-4 minuts. A metro preval la freqüència, i els trens de L5 o L4 haurien d'estar-se esperant continuadament per entrar i sortir d'aquesta zona. Això generaria retards i seria impossible tenir una freqüència relativament homogènia, fet que perjudicaria les dues línies a tota la seva extensió.

FGC circula cada 90 segons (com a molt), però que es la suma de totes les circulacions dins al tram central, i llevat per entrar i sortir a Pl. Catalunya, no es cisalla enlloc. A banda, se circula sota un horari, cosa que si es compleix es garanteix el pas sense afectar cap altre tren.
Ok, entès doncs.



mfuentesll2
N5
N5
Entrades: 118

Entrada Autor: mfuentesll2 » Dimarts 14/05/2019 17:46

La solució més simple potser seria afegir un segon cantó entre les dues estacions. Pots augmentar les freqüències sense fer grans obres i deixes l'esperit de la L4 de línia ràpida intacta.



Miquel
Administrador
Entrades: 4113
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 14/05/2019 17:50

mfuentesll2 ha escrit:La solució més simple potser seria afegir un segon cantó entre les dues estacions. Pots augmentar les freqüències sense fer grans obres i deixes l'esperit de la L4 de línia ràpida intacta.
Ja el tenen, el que passa es que no volen enviar un tren si el del davant no ha abandonat l'estació, ja que potser hauria d'aturar-se al mig del túnel i les tonteries de sempre.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”