Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Entrada Autor: trensmat » Diumenge 12/05/2019 19:00

Os presento mi nuevo proyecto para las líneas RT1 y RT2:

RT1/RLL3: Lleida - Reus - Tarragona.
RT2/RLL4: Lleida - Valls - Sant Vicenç de Calders.

Espero que os gusten mis propuestas y que las pongamos en debate.
Fitxers adjunts
RT2.png
RT2.png (32.45 KiB) Visualitzat 7102 cops
RT1.png
RT1.png (29.67 KiB) Visualitzat 7102 cops


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Sanato
N5
N5
Entrades: 117

Entrada Autor: Sanato » Diumenge 12/05/2019 20:36

torres997 ha escrit:Per cert, i no em cansaré de dir-ho. En quant a la R15: Per què coi no arriba a Faió - La Pobla de Massaluca?
Vols dir que valdria la pena per 2000 viatgers / any(*), que fan 5 al dia???
Encara gràcies que segueixi en servei i no la tanquin...

(*) Wikipedia dixit


Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor

mfuentesll2
N5
N5
Entrades: 118

Entrada Autor: mfuentesll2 » Dilluns 13/05/2019 12:58

trensmat ha escrit:Os presento mi nuevo proyecto para las líneas RT1 y RT2:

RT1/RLL3: Lleida - Reus - Tarragona.
RT2/RLL4: Lleida - Valls - Sant Vicenç de Calders.

Espero que os gusten mis propuestas y que las pongamos en debate.
En tot cas haurien de ser regionals amb origen Lleida. Entre Lleida i les Borges Blanques podrien funcionar com a rodalies pero per distància i tipus de recorregut són regionals com una casa.
Rodalies de Tarragona hauria de funcionar com un suburbà, connectant per una banda en horaris bons l'hospitalet de l'infant amb SVC per una banda i per una altra Borges del Camp-Reus amb TGN.
Sempre s'hauria de fer amb material adequat i uns horaris competitius (no circulant a cantó del regional cap a barcelona de torn).



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimarts 14/05/2019 18:25

mfuentesll2 ha escrit:
trensmat ha escrit:Os presento mi nuevo proyecto para las líneas RT1 y RT2:

RT1/RLL3: Lleida - Reus - Tarragona.
RT2/RLL4: Lleida - Valls - Sant Vicenç de Calders.

Espero que os gusten mis propuestas y que las pongamos en debate.
En tot cas haurien de ser regionals amb origen Lleida. Entre Lleida i les Borges Blanques podrien funcionar com a rodalies pero per distància i tipus de recorregut són regionals com una casa.
Rodalies de Tarragona hauria de funcionar com un suburbà, connectant per una banda en horaris bons l'hospitalet de l'infant amb SVC per una banda i per una altra Borges del Camp-Reus amb TGN.
Sempre s'hauria de fer amb material adequat i uns horaris competitius (no circulant a cantó del regional cap a barcelona de torn).
Jo he pensat allargar els trens llançadora de La Plana-Picamoixons - Valls - Sant Viçens de Calders i La Plana-Picamoixons - Reus - Tarragona fins Lleida per aprofitar mes els trajectes, ho sento si no t'he pogut respondre abans.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimarts 14/05/2019 18:35

Estoy pensando que con la construcción del ramal norte en el nudo de Vila-seca se podría hacer una futura RT3 que conecte El Camp de Tarragona con Vilafranca del Penedes y que fuera al puro estilo como la RG1 que conecta con Barcelona - Mataró - Girona.

4 trenes Reus - Vilafranca del Penedes.
6 trenes Camp de Tarragona - Vilafranca del Penedes.

También he puesto las futuras estaciones de URV Bellissens y del Aeropuerto de Reus, espero vuestras opiniones.
Fitxers adjunts
RT3.png
RT3.png (22.97 KiB) Visualitzat 6971 cops


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
robertotlh
N6
N6
Entrades: 299

Entrada Autor: robertotlh » Dilluns 20/05/2019 12:49

trensmat ha escrit:Estoy pensando que con la construcción del ramal norte en el nudo de Vila-seca se podría hacer una futura RT3 que conecte El Camp de Tarragona con Vilafranca del Penedes y que fuera al puro estilo como la RG1 que conecta con Barcelona - Mataró - Girona.

4 trenes Reus - Vilafranca del Penedes.
6 trenes Camp de Tarragona - Vilafranca del Penedes.

También he puesto las futuras estaciones de URV Bellissens y del Aeropuerto de Reus, espero vuestras opiniones.
Jo faria un servei en forma de X, que a part dels que dius també hi haguessin 4 serveis Reus-Sitges i 6 Camp de Tarragona - Sitges.

També 6 Reus - Barcelona per la Reus-Roda recoberta, 3 per Vilanova i 3 per Vilafranca.

6 Tarragona - Valls - Sant Vicenç amb by-pass a La Plana, substituint les actuals llençadores.

Els actuals Rt1 perllongats els parells a Montblanc i els senars a Móra o al revés.

La sort que tenen a Tarragona és que tenen una bona xarxa ja existent, hi han moltíssimes configuracions possibles, és qüestió de posar-hi trens



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dilluns 20/05/2019 16:45

robertotlh ha escrit:
trensmat ha escrit:Estoy pensando que con la construcción del ramal norte en el nudo de Vila-seca se podría hacer una futura RT3 que conecte El Camp de Tarragona con Vilafranca del Penedes y que fuera al puro estilo como la RG1 que conecta con Barcelona - Mataró - Girona.

4 trenes Reus - Vilafranca del Penedes.
6 trenes Camp de Tarragona - Vilafranca del Penedes.

También he puesto las futuras estaciones de URV Bellissens y del Aeropuerto de Reus, espero vuestras opiniones.
Jo faria un servei en forma de X, que a part dels que dius també hi haguessin 4 serveis Reus-Sitges i 6 Camp de Tarragona - Sitges.

També 6 Reus - Barcelona per la Reus-Roda recoberta, 3 per Vilanova i 3 per Vilafranca.

6 Tarragona - Valls - Sant Vicenç amb by-pass a La Plana, substituint les actuals llençadores.

Els actuals Rt1 perllongats els parells a Montblanc i els senars a Móra o al revés.


La sort que tenen a Tarragona és que tenen una bona xarxa ja existent, hi han moltíssimes configuracions possibles, és qüestió de posar-hi trens
Tambe es una molt bona idea.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

torres997
N6
N6
Entrades: 167

Entrada Autor: torres997 » Dijous 23/05/2019 18:09

Sanato ha escrit:
torres997 ha escrit:Per cert, i no em cansaré de dir-ho. En quant a la R15: Per què coi no arriba a Faió - La Pobla de Massaluca?
Vols dir que valdria la pena per 2000 viatgers / any(*), que fan 5 al dia???
Encara gràcies que segueixi en servei i no la tanquin...

(*) Wikipedia dixit
Els trens hi paren igualment, tot i que com si ja fos una estació d'Aragó... Crec que integrar-la als horaris de la R15 no costaria tant.


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Sanato
N5
N5
Entrades: 117

Entrada Autor: Sanato » Dijous 23/05/2019 20:07

torres997 ha escrit:
Sanato ha escrit:
torres997 ha escrit:Per cert, i no em cansaré de dir-ho. En quant a la R15: Per què coi no arriba a Faió - La Pobla de Massaluca?
Vols dir que valdria la pena per 2000 viatgers / any(*), que fan 5 al dia???
Encara gràcies que segueixi en servei i no la tanquin...

(*) Wikipedia dixit
Els trens hi paren igualment, tot i que com si ja fos una estació d'Aragó... Crec que integrar-la als horaris de la R15 no costaria tant.
A Faió - la Pobla paren 3 trens al dia en cada sentit, a Riba-roja 5. No hi ha tanta afluència de viatgers, ni actual ni potencial, com per allargar dos trens.
No sé el cost que tindria però són 15 km. d'anada i 15 més de tornada.


Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor

torres997
N6
N6
Entrades: 167

Entrada Autor: torres997 » Diumenge 02/06/2019 20:32

Em refereixo a incloure l'estació de Faió - La Pobla de Massaluca als horaris de la R15, no pas a fer-hi arribar més trens (ja que, com dius, no tindria gaire sentit).
Seria alguna cosa a l'estil de l'estació d'Ulldecona, que és terminal de la R16 però no tots els trens hi arriben, ja que molts, per exemple, es queden a Tortosa.

Salut!


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1614
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 13/06/2019 22:22

No sé si és el fil corresponent, però aquí volia escriure sobre què opineu d'aquesta proposta d'horaris per la R16 en quant la variant de Vandellòs es posi en funcionament...

No és meva la proposta (tot i que s'anomeni com jo), és d'un col·lega de Twitter que el seu blog és trenesmania.com i l'he demanat permís de si penjar els seus horaris per a que podem debatre i donar la opinió sobre aquests horaris (personalment em sembla una bona idea), i com que m'ha donat permís, ho penjo sense problemes. https://www.trenesmania.com


R16 Horaris

Imatge
https://pbs.twimg.com/media/Drk2FmEXgAA-Z9p.jpg

Imatge
https://pbs.twimg.com/media/Drk2JOmXQAE73BW.jpg


RT2 Horaris

Imatge
https://pbs.twimg.com/media/Drk2vpyX0AAQRfd.jpg

-Ell proposa 10 trens diaris per sentit (igual que ara) via Tarragona, a diferència de les 8 que vol implantar la Generalitat. D'aquests 10, els dies laborables 2 per sentit serien trens semidirectes de la sèrie 449, amb temps de viatge inferiors a les 2 hores.
4 freqüències diàries (com està previst) "Avant" via Camp de Tarragona, amb temps de viatge d'1h 35min (i parant també a l'Ametlla i l'Ampolla).

-Proposa també mantenir almenys el tram de Port Aventura-Cambrils, amb les 10 freqüències actuals a la línia de la costa amb trens llançadores que permeten enllaçar a TGN fàcilment amb BCN. Comptant fins i tot el transbord.

-Proposa també l'eliminació de l'entrada a Tortosa dels trens regionals a Vinaròs i València, guanyant més de 45 minuts de temps. Aquest trajecte es faria amb trens llançadora aprofitant altres unitats parades.

-Faria que alguns R16 parin a l'estació del Prat, diu que no cregui que hagin de parar tots els trens al Prat però sí una bona part i a hores diverses.


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Genesis- Duke

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Avatar de l’usuari
robertotlh
N6
N6
Entrades: 299

Entrada Autor: robertotlh » Divendres 14/06/2019 14:58

Jo evitaria ficar 447 per la variant. No són uns trens que se'ls pugui fer anar tanta estona a velocitat màxima amb el manteniment que tenen. A part que faran tap als trens que vagin a 200. I les 470 l'únic recorregut que haurien d'estar fent és cap al ferraller.
Que recuperin els Alaris, que sí poden correr a 200, o cotxes Arco + 252 per als recorreguts regionals per Vilanova + variant. Us els imagineu pintats de Rodalies de Catalunya?



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1614
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 02/07/2019 13:28

1.No tinc molt coneixement sobre el material mòbil, però una cosa si sé que el material mòbil de la R16 porta més de 30 anys. Si segueixen la idea de la Generalitat (és una suposició) de fer la "nova" R17 fins a Port Aventura. Els 447 podrien ser el seu material mòbil fent parar a Calafell, Segur de Calafell, Cunit, Cubelles i Vilanova i la Geltrú. Deixant que els R16 que vagin per la nova variant fent parada a Vilanova i la Geltrú i El Prat. Tampóc ajuda molt que els recorreguts de Mitjana Distància siguin només per la R11, cosa que amb la variant haurien de canviar, penso que hauria d'haver-hi quan la variant s'obri trens de Mitjana Distància per la R16.

2.Una cosa que estaria d'acord és que alguns serveis de la R16 fossin llançadores des de Tortosa fins a L'Aldea... hauria d'eliminar-se l'entrada de Tortosa dels trens regionals de Vinaròs i València per a que faci aquest treball els serveis llançadora i els LD, mai m'ha convençut fer el trajecte invertint la marxa...

3.Si al final faran el tema del tren-tramvia de Salou-Cambrils i el cul-de-sac de Port Aventura, encara no entenc la RT2 que proposa la Generalitat... Jo faria la RT2 o bé arribant a Sant Vicenç de Calders o bé fins a Vilanova per coordinar els horaris de la R2Sud i els Regionals. Ja que proposen fer la RT1 combinant amb el recorregut de Sant Vicenç de Calders amb l'Arboç que hauria d'arribar a Vilafranca.

4. Hagués estat bé que pensin en un altre idea per mantenir el servei de Salou-Vandellòs enlloc del tren-tramvia o pitjor encara, de desmantellar tot i fer el tren-tramvia o no fer-ho... jo crec que treure els RT2 a L'Hospitalet de L'Infant no ha sigut un gran encert, ja que cada vegada hi ha menys passatge per Mont-roig i L'Hospitalet, i amb la RT2 hagués tingut més, tot i que tenint en compte que és en via única l'havien retallat per evitar saturació al servei. A més que només circulàven els dies feiners solapant els Regionals la qual cosa tampóc ajuda. Encara flipo que per Mont-roig mai hagin pensat en fer que el baixador tingués una espècie d'aparcament o uns carrers per a que hi hagi al costat del baixador un bus llançadora que t'apropa al poble, una cosa similar a Capellades. A la vegada que la possibiltat de tenir baixadors com Miami Platja i Vilafortuny "se ha quedado en vano".


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Genesis- Duke

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1614
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 06/07/2019 16:59

Tinc una proposta per els serveis regionals R13-R14...

Penso que tots els Regionals, inclosos aquests haurien de fer parada en alguns trens només al Prat i a Vilanova i la Geltrú per deixar aquesta feina els R2Sud (més uns quants R2Sud allargats a Reus)... però no és només per aquest cas.

Penso que s'hauria de pensar en coordinar els horaris tants de la R13 com de la R14 fent el següent, actualment hi ha un servei parcial des de La Plana fins a Tarragona, que aquest servei podria ser absorbit com un servei més de la RT1 (La Plana-Tarragona), hauria d'haver-hi un servei de la R14 només des de Tarragona fins a Lleida Pirineus per afavorir el trànsit allà... a Barcelona per anar a Lleida ja tenim els Avant i altres línies regionals que podrien donar més de si com la R13 i R14, per això crec que no seria cap drama si es perd un servei des de Barcelona fins a Lleida via Tarragona.

La següent idea per un altre servei la vaig veure d'un usuari anomenat vermer3, si es pot, es podria fer serveis des de Barcelona fins a La Plana per coordinar els serveis de la R13 que vagin en aquesta estació, és a dir, un qualsevol que agafa la R14 per anar a la Plana esperaria uns minuts per agafar un R13 que vagi per Lleida Pirineus... (fins i tot crec que per un Barcelona-La Plana o bé podria no parar a El Prat/Vilanova/Torredembarra/Altafulla per donar més sentit a la idea o bé fent que els Barcelona-Lleida no parin per El Prat/Vilanova/Torredembarra/Altafulla)
R13 proposat.png
R13 proposta
R13 proposat.png (55.63 KiB) Visualitzat 6193 cops
R14 proposat.png
R14 proposta
R14 proposat.png (56.97 KiB) Visualitzat 6193 cops
Digueu-me en els comentaris què n'opineu sobre aquesta idea i quines alternatives poden haver-hi que sigui millor aquesta proposta... :ok
PD: La font per fer els dibuixos dels serveis proposats l'he agafat de trenscat XD


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Genesis- Duke

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dijous 01/08/2019 18:28

Aquí teniu la meva proposta per portar el ferrocarril al principat d'Andorra:

L1: La Molina - La Seu d'Urgell - Andorra Pirineus.
L2: Andorra Pirineus - l'Hospitalet-pres-Andorre.
L3: Andorra Pirineus - Ordino-Arcalis.

La línia L1 seria un ramal de la línia R3, les línies L2 i L3 serien com els trens cremallera que hi han ha Suïssa.

Espero les vostres opinions.
Fitxers adjunts
Sin título.png
Sin título.png (67.26 KiB) Visualitzat 5940 cops


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
robertotlh
N6
N6
Entrades: 299

Entrada Autor: robertotlh » Dijous 01/08/2019 20:35

Carlos González ha escrit:Tinc una proposta per els serveis regionals R13-R14...

Penso que tots els Regionals, inclosos aquests haurien de fer parada en alguns trens només al Prat i a Vilanova i la Geltrú per deixar aquesta feina els R2Sud (més uns quants R2Sud allargats a Reus)... però no és només per aquest cas.

Penso que s'hauria de pensar en coordinar els horaris tants de la R13 com de la R14 fent el següent, actualment hi ha un servei parcial des de La Plana fins a Tarragona, que aquest servei podria ser absorbit com un servei més de la RT1 (La Plana-Tarragona), hauria d'haver-hi un servei de la R14 només des de Tarragona fins a Lleida Pirineus per afavorir el trànsit allà... a Barcelona per anar a Lleida ja tenim els Avant i altres línies regionals que podrien donar més de si com la R13 i R14, per això crec que no seria cap drama si es perd un servei des de Barcelona fins a Lleida via Tarragona.

La següent idea per un altre servei la vaig veure d'un usuari anomenat vermer3, si es pot, es podria fer serveis des de Barcelona fins a La Plana per coordinar els serveis de la R13 que vagin en aquesta estació, és a dir, un qualsevol que agafa la R14 per anar a la Plana esperaria uns minuts per agafar un R13 que vagi per Lleida Pirineus... (fins i tot crec que per un Barcelona-La Plana o bé podria no parar a El Prat/Vilanova/Torredembarra/Altafulla per donar més sentit a la idea o bé fent que els Barcelona-Lleida no parin per El Prat/Vilanova/Torredembarra/Altafulla)
R13 proposat.png
R14 proposat.png
Digueu-me en els comentaris què n'opineu sobre aquesta idea i quines alternatives poden haver-hi que sigui millor aquesta proposta... :ok
PD: La font per fer els dibuixos dels serveis proposats l'he agafat de trenscat XD
Jo directament suprimiria la R14 actual i els serveis els passaria a la R13, i crearia nous serveis d'enllaç integrats a la xarxa de rodalies de Tarragona. La gent de Torredembarra i Altafulla agafaria un R15, R16 o RT2 per enllaçar a Sant Vicenç i la gent de Tarragona i Reus agafaria un RT4, que seria una nova línia entre Tarragona i Valls a través d'un nou by-pass a Picamoixons. La nova R14 serien serveis Tarragona - Lleida que operarien com a RT1 (perllongada) fins a Montblanc i com a RL3 desde Montblanc fins a Lleida. En recorreguts dins nucli de Rodalies la tarifa seria de Rodalies



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1614
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 01/08/2019 21:21

trensmat ha escrit:Aquí teniu la meva proposta per portar el ferrocarril al principat d'Andorra:

L1: La Molina - La Seu d'Urgell - Andorra Pirineus.
L2: Andorra Pirineus - l'Hospitalet-pres-Andorre.
L3: Andorra Pirineus - Ordino-Arcalis.

La línia L1 seria un ramal de la línia R3, les línies L2 i L3 serien com els trens cremallera que hi han ha Suïssa.

Espero les vostres opinions.
Estic d'acord en implantar un servei de ferrocarril a Andorra... i personalment prefereixo que sigui connectant amb la R3 que no pas amb la Lleida-La Pobla de Segur...
El problema és que en algunes zones seria molt difícil construir la infraestructura degut a l'orografia... També tenint en compte que Andorra és un estat molt menys poblat que França i Espanya fa dubtar si cal un servei ferroviari allà...

Sense fixar-me amb detall en el Google Maps... Em sembla bé les teves propostes... però potser degut a l'orografia o és impossible o molt difícil fer algunes d'aquestes ampliacions o nous serveis, enlloc de fer arribar el ferrocarril a l'estació d'esquí d'Ordina-Arcalis, la L3 ho faria acabar només Ordino, o com a mínim a la Massana...

La L2 fer-la connectar amb el trens de França estaria molt interessant, però seria molt difícil per temes d'orografia també... jo la faria de moment que acabi a Encamp intentant fer parar per Escaldes-Engordany.

De fet... m'oblidaria de connectar Andorra amb França però si pensaria pel meu parer connectar Andorra amb Espanya... O sigui la que de moment la que pot tenir oportunitats i menys dificultats amb comparació amb les connexions proposades al territori d'Andorra i França (tot i que també tindria els seus contres aquest recorregut) és la L1 que proposes... Com que no es pot fer parar a tot arreu, jo faria parar en menys estacions o baixadors que els proposes...

Idea A:
Andorra-La Vella
Santa Coloma
Sant Julià de Lòria
La Seu d'Urgell
Martinet-Montella
Bellver de la Cerdanya
Prats
Urtx-Alp
(Continuant cap a Vic-BCN)

Idea B:
Andorra-La Vella
Santa Coloma
Sant Julià de Lòria
La Seu d'Urgell
Martinet-Montella
Bellver de la Cerdanya
Ger
Puigcerdà
(Enllaç amb R3 i els trens francesos)

A Puigcerdà han de fer una cosa semblant a Cèrbere i Portbou... haurien de fer que els trens de França acabin a Puigcerdà com ho fan els trens francesos a Portbou...


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Genesis- Duke

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3725
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 02/08/2019 1:30

Carlos González ha escrit:
trensmat ha escrit:Aquí teniu la meva proposta per portar el ferrocarril al principat d'Andorra:

L1: La Molina - La Seu d'Urgell - Andorra Pirineus.
L2: Andorra Pirineus - l'Hospitalet-pres-Andorre.
L3: Andorra Pirineus - Ordino-Arcalis.

La línia L1 seria un ramal de la línia R3, les línies L2 i L3 serien com els trens cremallera que hi han ha Suïssa.

Espero les vostres opinions.
Estic d'acord en implantar un servei de ferrocarril a Andorra... i personalment prefereixo que sigui connectant amb la R3 que no pas amb la Lleida-La Pobla de Segur...
El problema és que en algunes zones seria molt difícil construir la infraestructura degut a l'orografia... També tenint en compte que Andorra és un estat molt menys poblat que França i Espanya fa dubtar si cal un servei ferroviari allà...

Sense fixar-me amb detall en el Google Maps... Em sembla bé les teves propostes... però potser degut a l'orografia o és impossible o molt difícil fer algunes d'aquestes ampliacions o nous serveis, enlloc de fer arribar el ferrocarril a l'estació d'esquí d'Ordina-Arcalis, la L3 ho faria acabar només Ordino, o com a mínim a la Massana...

La L2 fer-la connectar amb el trens de França estaria molt interessant, però seria molt difícil per temes d'orografia també... jo la faria de moment que acabi a Encamp intentant fer parar per Escaldes-Engordany.

De fet... m'oblidaria de connectar Andorra amb França però si pensaria pel meu parer connectar Andorra amb Espanya... O sigui la que de moment la que pot tenir oportunitats i menys dificultats amb comparació amb les connexions proposades al territori d'Andorra i França (tot i que també tindria els seus contres aquest recorregut) és la L1 que proposes... Com que no es pot fer parar a tot arreu, jo faria parar en menys estacions o baixadors que els proposes...

Idea A:
Andorra-La Vella
Santa Coloma
Sant Julià de Lòria
La Seu d'Urgell
Martinet-Montella
Bellver de la Cerdanya
Prats
Urtx-Alp
(Continuant cap a Vic-BCN)

Idea B:
Andorra-La Vella
Santa Coloma
Sant Julià de Lòria
La Seu d'Urgell
Martinet-Montella
Bellver de la Cerdanya
Ger
Puigcerdà
(Enllaç amb R3 i els trens francesos)

A Puigcerdà han de fer una cosa semblant a Cèrbere i Portbou... haurien de fer que els trens de França acabin a Puigcerdà com ho fan els trens francesos a Portbou...
Bastant d'acord amb el que dius, de fet fa més de 20 anys que cap tren francès creua la frontera. Però per fer-ho primer cal tornar a conectar l'agulla d'entrada de Puigcerdà de la via d'ample normal (UIC). I després caldria cadenciar horaris per tal que no passi el que passava a Portbou fins fa pocs mesos.

La proposta em sembla interessant, a simple vista es molt maco. Però tècnicament es molt complex. L'orografia es molt complicada i l'obra molt costosa. També caldria veure qui paga aquesta obra. A les parades hi afegiria Anserall, Alàs i Arsèguel (parades facultatives), Prullans i Bolvir. L'orografia des de Puigcerdà seguint el corredor de la N-260, es més benèvola, que seguint el corredor de la carretera de Das i Prats.
Però si sonen rumors molt forts sobre construir un aeroport al mateix principat d'Andorra, un ferrocarril tindria un impacte ambiental molt més baix que un aeroport.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Divendres 02/08/2019 11:22

UT440_132M ha escrit:
Carlos González ha escrit:
trensmat ha escrit:Aquí teniu la meva proposta per portar el ferrocarril al principat d'Andorra:

L1: La Molina - La Seu d'Urgell - Andorra Pirineus.
L2: Andorra Pirineus - l'Hospitalet-pres-Andorre.
L3: Andorra Pirineus - Ordino-Arcalis.

La línia L1 seria un ramal de la línia R3, les línies L2 i L3 serien com els trens cremallera que hi han ha Suïssa.

Espero les vostres opinions.
Estic d'acord en implantar un servei de ferrocarril a Andorra... i personalment prefereixo que sigui connectant amb la R3 que no pas amb la Lleida-La Pobla de Segur...
El problema és que en algunes zones seria molt difícil construir la infraestructura degut a l'orografia... També tenint en compte que Andorra és un estat molt menys poblat que França i Espanya fa dubtar si cal un servei ferroviari allà...

Sense fixar-me amb detall en el Google Maps... Em sembla bé les teves propostes... però potser degut a l'orografia o és impossible o molt difícil fer algunes d'aquestes ampliacions o nous serveis, enlloc de fer arribar el ferrocarril a l'estació d'esquí d'Ordina-Arcalis, la L3 ho faria acabar només Ordino, o com a mínim a la Massana...

La L2 fer-la connectar amb el trens de França estaria molt interessant, però seria molt difícil per temes d'orografia també... jo la faria de moment que acabi a Encamp intentant fer parar per Escaldes-Engordany.

De fet... m'oblidaria de connectar Andorra amb França però si pensaria pel meu parer connectar Andorra amb Espanya... O sigui la que de moment la que pot tenir oportunitats i menys dificultats amb comparació amb les connexions proposades al territori d'Andorra i França (tot i que també tindria els seus contres aquest recorregut) és la L1 que proposes... Com que no es pot fer parar a tot arreu, jo faria parar en menys estacions o baixadors que els proposes...

Idea A:
Andorra-La Vella
Santa Coloma
Sant Julià de Lòria
La Seu d'Urgell
Martinet-Montella
Bellver de la Cerdanya
Prats
Urtx-Alp
(Continuant cap a Vic-BCN)

Idea B:
Andorra-La Vella
Santa Coloma
Sant Julià de Lòria
La Seu d'Urgell
Martinet-Montella
Bellver de la Cerdanya
Ger
Puigcerdà
(Enllaç amb R3 i els trens francesos)

A Puigcerdà han de fer una cosa semblant a Cèrbere i Portbou... haurien de fer que els trens de França acabin a Puigcerdà com ho fan els trens francesos a Portbou...
Bastant d'acord amb el que dius, de fet fa més de 20 anys que cap tren francès creua la frontera. Però per fer-ho primer cal tornar a conectar l'agulla d'entrada de Puigcerdà de la via d'ample normal (UIC). I després caldria cadenciar horaris per tal que no passi el que passava a Portbou fins fa pocs mesos.

La proposta em sembla interessant, a simple vista es molt maco. Però tècnicament es molt complex. L'orografia es molt complicada i l'obra molt costosa. També caldria veure qui paga aquesta obra. A les parades hi afegiria Anserall, Alàs i Arsèguel (parades facultatives), Prullans i Bolvir. L'orografia des de Puigcerdà seguint el corredor de la N-260, es més benèvola, que seguint el corredor de la carretera de Das i Prats.
Però si sonen rumors molt forts sobre construir un aeroport al mateix principat d'Andorra, un ferrocarril tindria un impacte ambiental molt més baix que un aeroport.
Per la meva humil opinió penso que aquesta obra per portar el ferrocarril al Principat d'Andorra es necessària i complicada a la vegada, ja que també es podria fer com si fos el cremallera de Núria o com el Glacier Express de Suïssa, com també que els trens de SNCF tornin per Puigcerdà.

Els Pirineus necessiten tindre connexions ferroviàries que son mes ecològiques i sostenibles que les connexions per autocar que generen embussos per el túnel del Cadí.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Divendres 02/08/2019 11:33

No seria complica fer el mateix tipus de tren com ho son el Glacier Express i el Bernina Express per connectar Catalunya amb el Principat d'Andorra per via tren, per lo que he vist en els vídeos d'aquests trens alpins la seva ruta es mes abrupta que la zona dels Pirineus.



http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”